• fipu

    Po náročnější jízdě mi při nastavení střední fáze odpružení zadního tlumiče a při pomalejší kompresi, když se o něj trochu zapřu, tak mi to připadá jako když to o něco dře, přitom gumička je úplně v pohodě.

    Nevíte někdo jak by se to dalo vyřešit?

    0 0
    • apex:)1  

      koukl bych pořádně, když nic neuvidíš, tak bych to rozebral, popř. dal do servisu… může to být prkotina ale taky věc, která ti nevratně tlumič poškodí – vozím ho taky

      0 0
    • mr.antik  

      no a není to právě ta komprese? Jakože větší odpor při stlačení? Nebo myslíš takový ten zvuk, že něco dře? To je napěněný olej.

      0 0
    • DADMTB  

      Právě jsem to tady řešil…taky tlumič vrzal doslova…jinak normálně tlak drží, pracuje jen ten zvuk..mám to na servisu, tak každým dnem čekám zprávu…jinak reklamace je na tak dlouho, že bych raději koupil něco jiného…

      Když jsem to tady řešil, na netu jsem našel něco o tlakování pístnice a oleji…zatím nechci dělat závěry

      0 0
    • Mamut  

      Mam to same (Monarch RT3, cca 2010) a tiez na strednej polohe niekedy akoby nieco vo vnutri pridrhavalo. Len nieze by som to pocul, ale citit to v rame pri jazde. Krajne polohy aktivity su ok. Robi to uz dlho a este stale sa mi ho nechcelo nikam davat a zatial funguje ok.

      0 0
      • fipu  

        Jo přesně tak, ale dělá to taky když trochu zatlačim na sedlo a nebo při jízdě když vjedu do mírného terénu

        0 0
        • BikerMarius  

          Zdravím,

          vyřešil to někdo ? Mam podobny problém, když jedu dlouho s tlumenim nastaveným na pedal tak po určité dobe začne mít tlumič krok jako kdyby jel na sucho hrozně velika hrana pri tom když jde tlumič do zdvihu.

          Je to RS monarch rt3 rok nevím.

          0 0
    • Fredos  

      Monarch RT3 Debon air mi začal klepat, nejvíce to jde slyšet na malých pravidelných nerovnostech(stopa po traktoru). Zvuk je to jakoby byl povolený čep ale ty jsou bez vůle. Klepání ustává při použití propedalu. Při zamknutí prakticky zmizí úplně. Bude stačit základní servis vzduchové části? Nemá s tím někdo zkušenost? Nemám představu co tam může klepat..

      0 0
      • MlokCZ  

        To bude pravděpodobněji z tlumící části. Tipuju, že to dělá při přechodu z komprese do expanze.

        0 0
        • Fredos  

          To asi ne, klepne to i když do tlumiče nebo do rámu lehce bouchnu rukou, když nastavím propedal tak pod rukou už nic.

          0 0
      • indy07  

        Ahoj, vyřešil jsi to klepání? Začlo mi to dělat taky. Při zamknutí jev přestává. Tlumič byl na servisu, podle nich je vše ok. Tak nevím co dál.

        0 0
        • Honik  

          Zitny to nevyresi…

          Tlumic je vpordku, je tam nekde provozni vule, kterou se mi taky jeste nepovedlo odstranit, a to sem ho mel rozebrany zamerne nekolikrat.

          Je to neprijemna vlastnost, ktera me donutila poridit Monarch plus.

          0 0
        • Fredos  

          Vyřešil, když sem ho sundal z kola něco v něm lítalo. Prostě chrastítko. Poslal jsem ho do KGBike na komplet repas a už je v pořádku. Co tam lítalo jsem se neptal.

          0 0
          • Rudyshy  

            hmmm to mne zajima..

            protoze jak pise mlok problme byva vprechod z komprese do expanse a zvuk ja jak kdyby byl povolenej cep rpotte klepani do ramu ktere se neprijemne siri celym ramem.

            Kuchnul jsem si ho i sam tak jsem se bezradne obratil na servis bohuzle ani oni nic nevyresili jenom mi rekli zekdyby byl v zaruce tka vymena takhle kdyz neni tak mu nic neni, zmeren a vsetko v cajku. Ale jezdi stim.

            Kolik si za to dal?

            0 0
            • Fredos  

              No mě to klepalo když šel do komprese, něco bylo nejspíš povolené. Stálo mě to 1600,– včetně pošty tam i zpět

              0 0
              • Fredos  

                Oživíme to tu. Za ty tři roky jsem klepání neodstranil. Z kgbike to začalo za týden znovu. Jediný postup je ten, že už vím co klepe. Je to jehla lsc o excentr v horní části pro její ovládání. Neobjevil se tu za ty roky někdo kdo to odstranil? Napadlo mě už snad jenom dát tam delší pružinku, která tlačí jehlu nahoru k ovládání. Ale nevím jestli to pak bude fungovat.

                0 0
                • novas752  

                  Páčka bude mít větší odpor ale fungovat by to mělo v pohodě.

                  0 0
                  • Fredos  

                    Ona ta pružinka je mezi jehlou a takovým modrým bazmekem. Nevím kudy se přesně přepouští olej, ale.mam obavu, že když na to bude tlačit pořád, zůstane to zavřené. Nicméně jsem nějaké pružinky objednal tak otestuju. Pak už můžu asi jenom vyměnit tlumič.

                    0 0
                    • Honik  

                      to nepomuze, je tam prilis siroky zapich pro tesneni, ktere je na te ovladaci jehle, na kterou doseda pruzinka. Musi se to rezebrt vic, nez je bezne a zapich vyvlozkovat.

                      0 0
                      • Fredos  

                        Myslíš tento tuning? Mě se to prostě nepodařilo rozlisovat. Udělal jsem si i čelisti do svěráku ale ani prd. Nejde za to pořádně zatahnout. Nemáš třeba nějakou fintu?

                        0 0
    • Charlie_R  

      RT3 mám teď nový. Cvakne trochu při dorazu zpátky, když ho prohoupnu a nesedím na kole. Při jízdě ticho, protože má sag a nechodí do původní polohy až na doraz. Jinak pracuje jak má, tlak drží, žádný únik oleje. Je to normální?

      0 0
    • sandy1  

      Zdarec.

      Začal mi zlobit Monarch. Při zamčeném tlumiči mi jde do zdvihu a ještě hrozně syčí. Mám to teprve rok, ale když jsem se byl ptát v prodejně, tak mi řekli, že na tlumiče jsou krátké záruky a že to moc měnit nechtějí. Měl jsem za to, že záruka je 2 roky nebo ne? Popřípadě co by jste mi radili. Už jsem si říkal, že to kdyžtak zkusím rozebrat a poučit se jak se servisu je, protože než to nechat opravovat, tak bych radši koupil nový Xx.

      0 0
      • mirorek2  

        Na těsnění u tlumiče je záruka 3 měsíce (Fox) RS to bude mít podobně.

        Jestli si rozebereš a složíš bez vercajku a zkušeností monarch včetně olejové části, tak to nafoť prosím.

        Doporučuji https://www.kgbike.cz/

        0 0
      • novas752  

        Záruka na těsnění v tlumiči je daleko nižší, cca 1–3 měsíce. Tlumič má být podle záručních podmí ek každý rok na velkym servisu.

        Klidně to rozeber, nic to neni, dobře si prostuduj servisní manuály na webu Sram Service a jestli máš všechno nářadí a nemáš nasráno v rukách tak do toho klidně jdi.

        0 0
        • Rudyshy  

          prestante sirit blabol! zakon pevne stanovuje ze je to 24 meiscu od nabiti. zkracena zaruka je u potravin a je davan trvanlivost a pak je isty typ kty se u zbozi udava zivotnost a i to neni tak jednoduche protoze to musi spadat do urcite kategrie .. napr zarovky. Tlumic ma proste zaruku 2 roky.

          0 0
          • goofy  

            A jak se tlumiče nabíjejí?

            0 0
            • Rudyshy  

              dik za upozorneni,.. nabyty… a verim ze i ostatne jazyky ktere nejsou tve materske ovladas s gramatickou presnosti.

              0 0
              • mirorek2  

                No na těsnění u Foxe je 90 dní a basta, Potvrzeno cz zastoupením, ověřeno praxí. Posílal jsem nový tlumič krabicovou verzi ofiko cz koupenou přes švece, vysral se za 6 měsíců, proveden placený servis s odůvodněním, že 90 dní. Chceš protokol?

                Bláboly si vyprošuju:-)

                0 0
                • Rudyshy  

                  miro ze jsi se nechal ojebat je jedna vec, zakon rika jasne. mas protokol, zadej o napravu v ramci zakona. mas protokol existuje COI.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Kua a kam pak budu posilat tlumaky kdyz poslu dopicky svece? Komu tim prospeju? Maji to v podminkach a je to i v manualu a zarucnim listu k fox tlumici 90 dni na tesneni… To se s nim mam soudit?

                    0 0
                    • abel  

                      v záruce reklamuješ u prodejce ne? na švece se můžeš…

                      0 0
                      • mirorek2  

                        a ten to tam stejně pošle..

                        0 0
                        • abel  

                          to tebe trápit nemusí. oblíbená výmluva prodejců, že jim to dodavatel zamít (nejčastějc u bot).

                          btw. kde je těch 90 dnů napsanejch? všude čtu jen 125hod ježdění/rok (co nastane dřív) a jak servis vyčte hodiny je mi záhadou.

                          0 0
                  • Fredos  

                    Podle mě je to blbost, záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci.

                    0 0
                    • Rudyshy  

                      bezne opotrebeni je urcite upletnitelne. jenomze ve zneni jakym to oni strkaj pod nos je ze 90 dni.. co uz je jen zasdne se zbavit odpovednosti. pulcas rozpadu pryz neni 90dni. opotrbeni 90 dni provozu? … proto se casto uvadi priklady degradace baterii nebo zarovky. protoze je to spravne definovane.

                      nechci pravdaze spekulvoat ale jsou to praktiky vyrobcu a prodejcu. Obdobne jsem vyhral spor o zarovky ktere vyhoreli po par mesicich.

                      0 0
          • novas752  

            Nesirim blabol, vyrobce resp. dovozce to takhle ma nastavene. Tesneni podleha beznemu opotrebeni, tudiz pro nej 2 leta zaruka nemuze platit (stejny nesmysl jako pozadovat aby retez nebo brzdove desticky vydrzely 2 roky nehlede na najezdu). Tim ze si tu danou vec koupis automaticky souhlasis s obchodnima podminkama. A pak uz je jen na „dobre vuli“ prodejce/dovoz­ce/vyrobce jestli to vezmou jako zarucni opravu nebo ne.

            0 0
            • mirorek2  

              nebo třeba chleba

              0 0
            • Mr.Duck  

              Výrobce to nebude, tady to normálně reklamujou. Nevím teda jestli I třeba gufera, ale těsnění v tlumičích a pod. řeší záruka

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • sandy1  

      A nevíte, kde najdu vysvětlivky k jednotlivým typům tlumičů? Např. Tune mid ten/mid comp abych věděl co to vůbec znamená?

      0 0
    • sandy1  

      Tak mi bylo řečeno, že na těsnění je záruka 6 měsíců. Záruka na tlumič nebude uznána. Objednal jsem si XX ( doufám, že jsem neudělal chybu) stejně jsem chtěl upgradovat. RT rozeberou a zkusím se to naučit. Zkouším ukecat zaměstnavatele kde jsem na vedlejší pp, aby mě poslal na školení servisu na RS. Vypadá to slibně.

      0 0
      • Radus  

        Pokud provádíš pravidelnou údržbu . A to doplnění oleje do vzduchové komory a vyčištění a to každých 25 hodin provozu tak to těsnění vydrží v pohodě 200hodin kde už děláš celý servis . Takže pokud se staráš tak máš pořád tlumič v super kondici a ještě šetříš peníze . Pokud se nestaráš tak životnost a funkce jdou rychle dolů

        0 0
        • novas752  

          Ani nemusí tak často, já vzduchovou část otevřu, očistim a promažu jednou za skoro 100h a už má na původních těsněních 450h jízdy naprosto bez problémů. Vlastně ne úplně, když byl nový, poměrně brzy (asi tak po 50h) mi protekl vzduch z ifp do tlumení. Ale ani při tom jsem těsnění na ifp neměnil, jento rozebral, všechny těsnění namazal, znovu složil, naplnil, odvzdušnil a od té doby to drží bezproblému. Je to tlumič, nesmí se z toho dělat raketová věda. :)

          0 0
        • maajkee  

          Každých 25 hodin to je nesmysl, to by kdekdo dělal týden co týden. Důležitý je aby tam bylo na začátku dost oleje a pak bohatě stačí třeba po 100hodinach.

          Samozřejmě při ježdění v bordelu, morku a blátě bych ten limit zkracoval.

          0 0
    • filous  

      Chlapci, prosím o radu, vise zmíněnému tlumiči (200×50) se nechce vyjizdet ven, i když tlumič vykucham z kola a nacpu do nej 250 Psi, tak vyleze nezatizenej jen na 40% sag rysku. Nevíte čím to muze být? Díky za každou radu. P.S. Jako majkee jsem tlumič kupoval z druhé ruky ;-)

      0 0
      • Atilla  

        To bude nejspíš vadné těsnění, které přepustilo vzduch do negativky. Mám doma jednoho vivida R2C a u něj je jediná možnost to odvrtat.

        https://www.youtube.com/watch?…

        0 0
        • filous  

          No tvle…to bych blil. Takže na servis a doufat, ze to půjde opravit.

          0 0
          • Atilla  

            Opravit to půjde, ale tím, že jsi do toho narval takový tlak jsi tomu moc nepomohl.

            0 0
            • filous  

              Nojo…tak to byl takovej logickej krok, pokud se mu nechce ven, tak ho donutím. No a nedonutil :-( V pondělí to vezmu do Shock therapy a uvidím co mi chlapci poví.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • novas752  

              Tomu tlumiči to už nemusí udělat nic. Pokud se vzduch přepustil jen jednorázově a těsnění ve směru přetlaku pozitiv-negativ dále těsní tak mu pokus o natlakování už nic neudělá.

              0 0
              • Atilla  

                To záleží, brácha nafoukl vivida a zalezl ještě víc.

                0 0
      • novas752  

        Takzvaný stuckdown, můžeš se pokusit o demontáž podle patřičných návodů. Velmi pravděpodobně bude potřeba vyměnit těsnění vzduchové části a může to poškodit i kryt vzduchové komory.

        0 0
        • filous  

          Tvle když vidím, jak se jim to vždycky “rozstrikne” v ruce a navíc nemam ten pasek na otáčení toho tlumiče a ve finále ani to těsnění…nezbyte mi nic jinyho, než to soupnout profikum

          0 0
          • novas752  

            Ono na tom neni nic tak těžkého. Do oka narveš jakýkoliv ručník/tlustší hadr a ještě lépe okolo zavážeš. Ten „pásek“ je klíč na olejové filtry, stojí pár korun. A navíc se dá nahradit buď jen duší omotanou okolo, nebo duší omotanou okolo a přidělanou k malýmu prkýnku apod. Je to jen páka pro povolování, ta „plechovka“ nemá žádné rovné plochy pro nějaký klíč apod. A sada těsnění + olejíčky a vazelíny se taky dají koupit.

            0 0
          • maajkee  

            Klidně mi to pošli. Já znám tenhle tlumič nazpaměť.

            0 0
            • filous  

              Díky moc za nabídku pomoci, podle tvých i negativních zkušenosti bych se nebál nazvat expertem na tenhle tlumič, nicméně ozvu se až bude nejhůř ;-)

              0 0
              • filous  

                Tak identifikace tlumice nebude úplně zadarmo, ač jsem našel s/n viz foto, tak se mi fesaka nepodařilo najít na https://trailhead.rockshox.com/ Nějaký nápad jak se dá ještě poznat co je zač?

                0 0
                • filous  

                  Tak vzhledem k tomu, ze tlumič je z High towera, a rozměr sedí, tuším ze jde o tento kousek: http://www.cyklozitny.cz/…eletlreb-lco Díky za pripadne potvrzení/vyvracení

                  0 0
                  • novas752  

                    Je to ono, ale rozměr tě nemusí zajímat. stačí jen model, typ tlumení/ovládání (RT3), ročník a pokud nebudeš brát celej full service kit, ale jen aircan servis kit, tak i typ vzduchový komory = Debon Air.

                    0 0
                • novas752  

                  Co na tom neni zadarmo? :) Monarch RT3 Debon Air, ročník 2016 (v sériovym čísle určuje první písmeno po „T“ rok).

                  Trailhead umí jen vidlice.

                  V tomhle dokumentu najdeš číslo správného servisního kitu. https://www.servicearchive.sram.com/…_rev_f_0.pdf

                  0 0
                  • filous  

                    Chlapci díky vám všem za rady, dnes jsem sundal debonair komoru(tlumič vypuštěn) ozvala se brutal rána a tlumič normálně vyjel a zase fungoval OK, ale i tak jsem ho rozebral a udělal 50h servis bez výměny těsnění (nestihl jsem koupit kit) Dle YT jsem to vyčistil a promazal, složil a chodi to normálně, akorát rozdíl mezi Otevřeno/Prope­dal/Lock není extra vyraznej, ale s DW linkem se s tím dá žít bez problému. Díky.

                    0 0
                    • Radus  

                      Jestli ti nefunguje ovladač tak ho máš zavzdušněný . Tudíš na repas . Nejspíše to nedalo těsnění buď na hlavě nebo na ifp . Tady máš foto jednoho co mám na servis.

                      0 0
                      • maajkee  

                        Ha, z eRBéčka :)

                        0 0
                      • filous  

                        Aha, dobre, jsem schopnej si to vyservisovat sam nebo to musim opravdu nekam dat. pripadne o jake tesneni se jedna?

                        0 0
                        • novas752  

                          To víš nejlíp ty jak na tom jsi. :) Koukni se na videonávod a posuď sám, neni to nic těžkého, kromě pumpy a adaptéru na foukání ifp komory neni potřeba nic speciálního. Hodí se svěrák, stavitelný klíč, klíč na olejové filtry nebo duše (na povolení vzduchové komory). Pak kompletní servisní kit těsnění pro tvuj tlumič (ročník), vhodná vazelína (Sram Butter, PM 600, Slick honey atd.), tlumičový olej správné viskozity a trošku oleje mazacího (motorový).

                          0 0
                          • Radus  

                            A ještě adaptér na šetrný uchycení pístnice . Taky je potřeba udělat ovládání komprese a odskok a těsnění na jehle . To na video návodu není.

                            0 0
                            • novas752  

                              Já na to nekoukal, jen to našel. :)

                              Adaptéry do svěráku jsem zapomněl zmínit no, to je fakt.

                              0 0
                              • filous  

                                Ok chlapci diky, bohuzel naradi mam pouze na 50h servis, takze jsem v <>. Zkusim toho borce co ho od nej mam, pak uvidim. Dalo se tohle *******, kdyz jsem delal ten „malej“ servis?

                                0 0
                      • Mr.Duck  

                        Tohle bude tesneni na seal head, proto ten stuck down. Take jsem nedavno jeden takovej mel na servis.

                        0 0
    • Radus  

      Z negativky lze odpustit tlak planžetou a to jejím vsunutím do negativky.

      0 0
      • filous  

        Jako merka krasne zmrsena, mas na to nějaký YT návod? Momentálně jsem někde mezi objednanim kitu a oleje a zkusit to otevřít a zrepasovat sám nebo to dat někomu kdo ví jak na to.

        0 0
        • Radus  

          No trošku je pomačkaná od upouštění oleje z nerozebirazelné patrony v Raidonu který si přisál olej ze spodních noh . Planžetu vsuneš podél pístnice do negativní komory . Nevím co chceš za návod na tak jednoduché akci .

          0 0
    • MIK82  

      Ahoj, použiji tohle vlákno.

      Chtěl jsem udělat servis na tlumiči Rock Shox Monarch+ DebonAir. Bohužel nejsem schopen povolit vzduchovou část. Zkoušel jsem všechno možné (duše, gumové pásky, různé kombinace klíčů atd.). Speciální klíč je na cestě.

      Setkal se někdo s tím, že to je tak utažené, že to prostě nepovolím. Případně nějaké šikovné řešení na povolení.

      Předem díky za rady.

      0 0
      • Breakpain  

        a vypustil jsi vzduch? :-)

        0 0
        • novas752  

          Musí sundat vnější trubku jištěnou okroužkem pod kterou jsou prostory pro vložkovací gumičky. Takže tlumič je bez tlaku.

          0 0
      • novas752  

        Odmastit, duše na těsno obmotat tlustou vrstvou, kvalitní sikovky, lehce sevřít a točit. Tělo tlumiče upnout za oko do svěráku. Až se trochu poodhalí závit tak prostříkat brunoxem. Vnější část vzduchových komor už máš sundanou, že?

        0 0
      • maajkee  

        Musí to jít, mně většinou stačí jen duše a povolím to v ruce. Přinejhroším to upnu za oko do svěráku a pak už to jde vždycky.

        0 0
      • Willy Zanej  

        https://www.servicearchive.sram.com/…/rockshox/49 tady si najdi přesný návod. Dělal jsem to podle toho a v pohodě

        0 0
    • MIK82  

      Jasně komoru mám sundanou. Duší jsem to omotal a kleštěma to zkoušel, ale vůbec se to nehne.Ještě to zkusím dneska znovu. Bohužel, ten kdo dělal servis předtím to nejspíš brutálně utáhl a ještě nenamazal závit. Trošku se bojím, že když to vezmu klěštěma, aby neponičil komoru.

      Brunox jsem tam stříkl, ale tím jek to není vůbec povolený, tak se do závitu nejspíš nedostane.

      0 0
      • novas752  

        Jen pro sichr, povoluješ to proti směru hodinových ručiček, že? :)

        Jestli se po tý duši prosmekávaj i sikovky, ten klíč na olejový filtry se bude prosmekávat taky. Je to prekérka, do tlumiče se jinak dostat nedá = jít to musí. Jestli chceš dělat celej servis, můžeš vypustit ifp komoru, vyprázdnit tlumení a demontovat piggyback aby byl okolo toho lepší přístup. Celé odmastit, odmotat duší, zkusit to obouma rukama, případně rukama dvou lidí, případně pře silnou vrstvu dvouma sikovkama.

        0 0
    • MIK82  

      Jasně povoluji to na správnou stranu.

      Celý servis dělat nechci, pouze vzduchovou část. Nakoupil jsem materiál a skončil hned u prvního kroku.

      No budu to zkoušet dál, snad to nějak nepoškodím. To bych si docela vydělal. :-D

      0 0
      • MIK82  

        Tak se nakonec podařilo.

        Vzduchovou komoru jsem upnul do svěráku, mezi dvě prkýnka a točil vrchním okem tlumiče.

        Komora šla povolit celkem snadno, ale při opačném postupu s tím nešlo prostě hnout.

        Takže těsnění vyměněna, namazána a následně celé složeno. Ještě zítra otestovat v terénu.

        Díky všem za předchozí rady.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.