už se to tu kdysi řešillo,ale bezvýsledně.Vidle byla servisovaná a po krátký době to dělá zas.Nepomohly ani dvě reklamace .Konkrétní problém na videích,očividně v tom nejsem sám.
https://www.youtube.com/watch?…
už se to tu kdysi řešillo,ale bezvýsledně.Vidle byla servisovaná a po krátký době to dělá zas.Nepomohly ani dvě reklamace .Konkrétní problém na videích,očividně v tom nejsem sám.
https://www.youtube.com/watch?…
Přepouštěcí kanálek je moc nízko, až na vrchnim dorazu zdvihu. Je vidět že když se to vytáhne až na doraz, zasyčí to a vidlice tam už zůstane.
Pokud už nebylo provedeno, zkusil bych strčit pod stírák stahovací pásku aby se vyrovnal tlak/podtlak ve spodních nohou a dále kápl do vzduchové komory asi 3ml oleje.
dík ,to jsem už zkoušel,ale funguje to jen chvíli
Tak tohle se děje, když se vidle blbě sestaví ;) …
Povolit spodní nohy, uvolnit je, aby si to odfouklo → nafoukat komoru na požadovaný tlak a pak přišroubovat spodní nohy…
nestačí tedy jen povolit ten šroub a ťuknout na něj a tím upustit vzduch?
Jo, v Tvém případě by mělo. Když tak ještě vypustit komoru a nafoukat s povoleným šroubem (což nevím, jestli je potřeba, ale případně to bude jen „zbytečné“).
Akorát bacha. Vyteče ti olej. Takže nechceš-li znova plnit nohy, nedělej to ve svislé poloze.
stejné jako „odhrnutí“ gufera
Hoši děkujem! Hoši děkujem! :-)
tak jsem provedl všechny doporučené úkony a ono to funguje,projel jsem se v lese,řádně pohoupal ,a je to ok.
Poprosím místní specialisty na vidlice.
Připojím svůj dotaz sem. Snad to nebude nikoho pohoršovat.
Pořídil jsem Rock Shox Pike RCT3 Charger, Debon Air, 150mm zdvihu.
Vytáhnu z krabice, že ji jen tak letmo promačkám a vyzkouším, zda vše funguje.
Zjistil jsem, že regulační kroužek na korunce pravé nohy nic uvnitř nepřenastaví.
Dle popisu měl disponovat funkcí Open/Pedal/Lock a regulací nízkorychlostní komprese.
Mám za to, že kroužek při otáčeni 4× přeskoči, čili má 5 poloh. Uprostřed je hlavička šroubu na asi 3mm imbus (možná torx).
Prosím, jak ta regulace komprese má fungovat u tohoto modelu.
Není možné, že tam jen " něco " vyskočilo, nějaké táhlo z drážky atd.
Jinak to budu muset poslat zpět prodejci.
Tomu jsem ihned volal, ale žadné první pomoci jsem se nedočkal.
Jinak – vzduch v levé noze je, regulace útlumu (želva/zajíc) vespod pravé nohy je funkční.
Děkuji za připadnou radu.
RCT3 patrona nezamyká úplně, jen vidlici přitvrdí (je to útlum pomalé komprese), bez montáže na kolo si myslim že nepoznáš.
Polohy na vnějším kroužku jsou 3 jak píšeš(open, pedal,lock), kolečko nemůže přeskočit víckrát. Prostředním malým hejblátkem se nastavuje komprese v otevřeném stavu. Pomačkáním rukou asi opravdu nepoznáš jestli komprese funguje jak píše novas752, protože vidlice úplný lock nemá.
Chlapi, díky.
Teď nejsem doma, tak nevyzkouším. Mrknu na to doma.
Vidlici dnes přivezla pošta. Tak jsem ji hned tak letmo vypruboval. Mám za to, že ten kroužek na pravé korunce přeskočil 4×. Jako by měl 5 pozic.
Má tam být něco napsáno? Na tom kroužku jsou nápisy Charger a Compression se šipkou.
Ale měl jsem za to, že se jeho pootáčením nic nemění. Ale jak řikáte, asi to poznám až po montáži do rámu. To si budu muset ovšem počkat. Jsem ve fázi pořizování komponent.
Počkat jestli je točítko nahoře jen jediné tak je to RC verze a ne RCT3. Uprostřed by mělo být ještě jedno. A 5 cvakacích poloh to mít má, dřív jich bývalo daleko víc.
Stáhnul jsem to z netu, když to nemohu vyfotit doma.
Jedná se přesně o model: RS Pike Select Charger RC Debonair
No to je něco jiného než RCT3, jiná tlumící patrona.
Ale funkci má stejnou, vidlici nezamkne, pouze omezí průtok oleje a tim zpomalí kompresi.
Aha, díky za vysvětlení. Jak rikáš, až ji dám do rámu, nafoukám levou nohu, seřídím základní útlum, tak mohu laborovat s tou pomalou kompresí. A to až za jízdy, podle situace.
Měl jsem do teď 100mm Manitou Minute Expert, resp. ji ponechám na pevňáku, tam kde byla.
Maňželka RS Reba Dual air, takže zkušenost jen odtud.
Ano, ano, RC, ne RCT3
A jak by se to tedy mělo chovat? Čím víc kroutit doprava, tím víc přivřená patrona?
Ano, v pěti stupních. Což na nastavení komprese neni moc, sle je to zase jednodušší, neřešíš a jezdíš. Stejně ty vidlice skoro nikdo „nezamyká“ ani na asfaltovym výjezdu, to se řeší na xc.
Mrknu na to doma. Pořád mě hryze, že když jsem tím přecvakával, tak se vidlice chovala pořád stejně.
A patrona RCT3 má 3 polohy? Lock, Pedal, Open?
S takovým režimem budu mít na rámu tlumič RS Monarch. Dodává to tak k rámům pan Bartosz v RB.
Tak jsem chtěl na vidlici stejné funkce. Měl jsem za to, že všechny Charger patrony to tak mají.
RCT3 má poloh asi 20, a hlavně má nastavení rozdělené na LSC a HSC.
Aha, tak jsem asi koupil něco jiného, než jsem zamýšlel. Ale zmátl mě popis u výrobku.
Já ji vyměním za tu s patronou RCT3.
Zítra jim zavolám.
Díky moc za objasnění.
No jen aby bylo k dobru, spíš si nejdřív něco někde přečti a poslechni proč tam ty nastavení na trailových vidlicích vlastně jsou.
Souhlasím s tebou. Ale přiznal jsem, že se v tomto segmentu neorientuji.
Na kole hodlám jezdit všechno možné. Sem tam traily ale hlavně beskydské hřebenovky. Tak jsem zamýšlel, aby ta vidle měla nějaký Lock. Nemusí být úplně zavřeno, jak jsem to měl na Manitou ( ale u 100mm chodu jsem ji zavřel jen, když jsem jel s důchodcema po asfaltu), jen citelně přivřít. Budu nadále jezdit i do kopců.
Rct3 z venku nastavuje jen lsc. Hsc je, stejně jako u RC nastavitelná uvnitř přes shim stack.
Velikost kol: 27,5Zdvih: 120–150mm výběr v variantěSloupek: taperedOsa: BOOST™
Zde je technická specifikace. Dle ní to mělo mít Lock/Pedal/Open
15×110mmNastavení tlumení: z korunkyTlumení: Charger™ RCPružení: DebonAirPovrchová úprava kluzáků: Fast BlackPevná osa: Maxle UltimateNastavení: odskok, pomalá komprese, 3 pozice komprese (Open/Pedal/Firm)Materiál korunky: kovaný hliníkMateriál spodních nohou: magnesiumMin. / max. kotouč: 180 / 220mm
Všechny Piky RC to teď mají na 5 poloh a není to pro nastavení open pedal lock ale pro nastavení chování vidlice ve sjezdu. Pokud do toho kola nebušíš vestoje do kopce, zamykání není třeba.
Tak jsem to doma ohledal. Regulační kolečko má 5 poloh. 4× to cvakne z jedné úvrati do druhé. A opravdu se změní parametry tlumení. Ale ne zásadně. Je to takové jemné doladění. V tuto chvili si ani nejsem jist, jak moc to za jízdy ovlivní chování vidlice. Asi ano, když to takto výrobce zamýšlí.
Chtěl jsem ovšem model s třipolohovým nastavením – Open/Pedal/Lock. Tak jak to má můj tlumič na zadní stavbě. Což mi při zamýšleném používání kola přijde jako vyhovujicí volba. Polohy Pedal, možná i Lock určitě využívat budu na přesuny a do stoupaní na rovném pevném podloží.
Jen mě zmátl technický popis u vidluce, kdy prodejce chybně nakopíroval. Bylo tam uvedeno 150mm zdvih, patrona Charger RC, tři polohy Open/Pedal/Lock atd.
Netušil jsem, že to mají chybně. Nemohl jsem znát rozdíl mezi označením RC a RCT3.
Nyní už to vím, a také vim, co chci mít.
Takže zítra volám prodejci a domluvím si výměnu za model s označením RCT3.
Ještě jednou děkuji za rady a vysvětlení.
RCT3 je o dost dražší.
A nezlob se, ale rozdíl mezi RC a RCT3 je jako TSI a TDI. Prodejce ti dodal, co sis objednal, ale dej vědět jak dopadneš, pokud bude přístup prodejce vstřícný, tak se reference hodí.
Telefonicky jsem se domluvil s prodejcem na výměně za model RCT3. Uznal, že v technickém popise stálo, že vidlice disponuje mimo jiné i 3polohovým zavíráním tlumení – Open/Pedal/Firm. Vše proběhlo v klidu a bez potíží. Uhradil i poštovné směrem k nim a zpět ke mně.
Původní RC měla 5 polohovou regulaci, a nebyl moc znatelný rozdíl mezi krajními polohami. Tedy byl rozdíl, ale daleko menší, než je rozdíl mezi Open a Firm u RCT3. Je to citelný rozdíl, a dle charakteru mého ježdění vím, že zavírání využívat budu. A k tomu tam sekunduje vnitřní kroužek, asi 20 polohové doladění pomalé komprese. Je citelný rozdíl mezi krajnimi polohami. Tuto funkci jsem na pevňáku se 100mm vidlicí Manitou neměl. Budu se jejímu nastavení věnovat až kolo poskládám.
Asi takto jsem si regulace představoval.
Děkuji všem, kteří se do této diskuze s cílem mi poradit, zapojili.
Kolu zdar!
Uprimne ty vidle chodi skoro stejne.
On ani ten RCT3 tu vidli nezamkne, jen o kus pritvrdi.
Osobne bych to neresil, on pokud psal ze kupujes RC, tak si koupil RC. Ja kdyz mam vysolit tolik penez za neco, tak si o tom neco zjistim, myslim ze to je zakladni research. Jak to prirovnava tady pan reditel, to docela sedi :)
Jak píšeš, že ty vidle chodí skoro stejně, tak tě musím opravit. Je v nich rozdíl. Popisuji v příspěvku kousek výše.
Ano objednal jsem s označením RC. V technickém popise ovšem stálo, že disponuje systémem Open/Pedal/Firm. Což je to, co jsem chtěl. Nemohl jsem při tom všem množství vědět, že pouze RCT3 nabizí, to co jsem od ní čekal. Takže chyba nebyla pouze u mně.
Už mi vidlici bez problémů vyměnili.
No dej si pozor koho opravuješ. ;)
Je v nich rozdíl, ale malý. RCT3 nezamyká o moc víc než RC, je to trailová vidlice, ne XC vidlice = pouze ztuhne, nejedná se o zamknutí na tvrdo a ani se tomu moc neblíží. Ostatně ani ten tlumič nezamyká natvrdo a tam to je poznat o dost víc.
Jinak ta trojka v názvu tam neni jen tak pro nic za nic. :) R jako Rebound – nastavení odskoku, C jako Compression, komprese (pomalá), T jako Treshold – to čim RockShox nazývá „zamykání“ ve 3 polohách.
Díky za odpověď a za vysvětlení. Teď už jsem v tom orientuji.
Jak jsem psal hned někde nahoře, přecházím z pevňáka na fulla, no a vzhledem k tomu, že jezdíme všechno možné, od výletů s důchodcema po cyklostezkách a po traily nebo rozbité hřebenovky, tak jsem chtěl vidlici, která umožní razantnější přitvrzení. Na rámu RB 475 mám tlumič RS Monarch RT3, no chtěl jsem k němu " do setu " ve smyslu ladění i vidlici. Proto jsem chtěl Open/Pedal/Firm, tak jak je to na tlumiči, což mi připadá jako dobré řešení.
Vydlici jsm vyměnili, doma jsem ji nanečisto přifouknul na cca 90psi, což tak nějak bude i v reálu, rebound jsem dal do poloviny mezi krajní polohy a vyzkoušel ten 3 polohový systém zavírání. Mezi Open a Pedal není moc velký rozdíl ale je. A mezi Pedal a Firm už je znatelný rozdíl. Vidlice se úplně nezamkne, tak jak jsi i ty psal ale výrazně ztuhne, a to je to, co mi bude vyhovovat.
Přiznám, že jsem byl špatně informován ohledně rozdílu mezi RC a RCT3. Ale v popise vidlice bylo uvedeno, že disponuje Open/Pedal /Firm, a tak jsem to víc neřešil, to je to, co jsem chtěl.
Proto jsem tady nakonec vznesl dotaz o radu. Alespoň jsem ale měl představu o to, co bych měl od vidlice čekat.
Někteří cyklisté okolo ani neřeší, co kupují. Asi rozhoduje cena a barva. Nehledí na zpřevodování kola, neví, k čemu jsou kroutítka na vidlici, na tlumiči, pláště jako pláště, hlavně, že mají jemný vzorek, aby to prý lépe jelo. Jak jsi to v obchodě nastavili, tak jezdí, a ani s tímk nehýbou, aby zjistili, co se změní, to jiného to nabídne atd.
Ještě jednou díky, a myslím, že já mám to, co jsem chtěl.
Boha, a ještě napíši: vydlici!!!
Nejde mi do přispěvku vjet, a opravit to.
Jdu se stydět na záchod!
Když myslíš :)
Zamykat 150mm vidlici do kopce mi prijde jako strasna hovadina. Beztak to mas na Bandita 475. A ani tlumic nezamyka uplne na tvrdo, pouze ztuhne aby se do toho dalo slapat v sede skoro bez pohupovani. A tlumic je daleko citlivejsi na slapani nez vidlice, zvlast ve stoupani kdy je vidlice odlehcena, v momente kdy budes potrebovat zamknout vidlici ti bude i zamknuty tlumic litat na pistnici centimetr nahoru dolu… Ja mam skoro stejnou (Pike RC A2 2017 doplnenou o Debon Air pistnici 160mm) a at je to jakykoliv kopec (kratky, dlouhy, mirny, prudky, v terenu nebo po asfaltu) vidlici nezamykam, neni to ani trochu potreba, a to ta moje vidlice ma cvakacich poloh asi 15–20 a rozdil mezi otevrenou a zavrenou je trochu vetsi.
Rozdíl funkce LSC (i LSR) v krajních polohách musíš poznat i bez montáže na kolo.
Taky si to myslím, na co by to tam potom bylo?
Pravdu ma chlapec!
Zdarec.
Mám ani ne tyden novýho ROCKSHOX PIKE RC 140 mm. Včera jsem zjistil, že vidlice ztuhla. Nasadím pumpičku, že ji upustím a místo původně nafoukaných 110ps tam bylo 60ps. Tak jsemji zkusil vypustit úplně a nic, pořád přuží, nohy vůbec nezajedou. Navíc se ještě o dalších 10mm vysunuly ven. Mevíto co s tím?
Nejspíš se ti dostal vzduch do negativní komory. Udělalo mi to na YARI 180 mm i kamarádovi na 160 mm. Způsobilo to velké množství vazelíny v negativce, který zalepil přepouštěcí kanál. Stačilo rozdělat, vyčistit a funguje to.
ciste logicky, nemelo by to byt spis obracene? Vzduch v neg. komore je prtze je to soloair… Pokud by v pozitivce nebyl a v negativce jo, tak vidlice prece naopak zajede…:)
Je to jak píšeš, tedy přesně obráceně. V negativce nemá vůbec tlak, takže i při těch jen 60psi se zdá tuhá, protože je pozitivkou předepnutá (když netlačí negativka proti).
Když to znovu nafoukal na větší tlak, tak se to ještě zvýraznilo.
chlapi dík, za odhalení problému. Ale co teď s tím? Radši reklamovat? Přišlo mi to s celým novým kolem z Andory :-/
Rozeber to, vyčisti a namaž tím čím se má a ve správném množství a máš po problému, práce na půl hodiny. Jak na to a jaký maziva použít si najdi na webu Rock Shox podle typu tvé vidlice. Jestli si na to netroufneš( fakt na tom nic není) tak servis.
Řešit reklamaci do Andory bych asi nechtěl.
souhlas..
Prave. Problem sice v prepoustecim ventilu pravdepodobne bude, ale jinak nez popisoval:)
Jak pises, vzduch se nejspis vubec nedostal do negativky a tim se vidle chova uplne spatne… Ikdyz je divny ten pokles tlaku
Tak mu zdrhla negativka do nohy
Vypustit a po cca 20–30psi foukat a mezi tím sednout na přední kolo a zespodu trhnout za řídítka na horu. A zase přifouknout dalších 20–30. Pokud to nepomůže tak musíš dovnitř.
Vznesu dotaz. Revelation/Pike, s patronou 2.1 RCT3. Klepe ladítko, je navolno – viz. video
Něco dělám špatně a nebo mi chybí jeden o-kroužek, který by byl mezi malým a velkým točítkem. Teď mám o-kroužek pouze pod velkým točítkem. Viz. přiložené obrázky.
Ruce jsem si myl několikrát. Stále stejný.
vse gut, jennopravdu chybi ten O-krouzek na malem tocitku LSC, mas tam na nej i tu drazku, bez nej to sedi navolno
Však jsem ho tam poprvé dal, ale nešlo skoro točit. Teď točit jde, ale kloktá. Hoši v RS asi šetří každou korunu. V balení jisto jistě nebyl :) Každopádně díky za potvrzení domněnky.
Ahoj, dal jsem se do servisu spodních nohou RS Pike Select a když jsem je čistil, z gufer jsem stáhl ty pružinky – čekal bych 2, ale jsou 3. Je možné, že je nějaká i někde zevnitř nohou? Nerad bych to smontoval blbě.
A ještě druhý dotaz… patří olej do vzduchové komory?
Tak ony jsou celkem 4, každé gufero má spodní a vrchní břit a pružinka je vždycky okolo nich.
Di vzduchové komory malé množství, asi 2ml.
Díky.
Koupil jsem to jako 130mm, naletěl jsem?
Zkus za to zatáhnout (přišlápni přední kolo a nebo ho sundej a šlápni na osu a zatáhni za řidítka) a mělo by to vylézt. Tedy zajíždí ti vidlice do zdvihu. Což může být třeba ucpaný přepouštěcí kanálek +/- komory. Řešilo se to mnohokrát. Stejně tak vzduch ve spodních nohou. Ten se dá vypustit stahovací páskou zasunutou opatrně pod stíráky. Ucpaný kanálek nejlépe rozebrat, vyčistit… pravděpodobně tam bude mraky nějaké vazelíny a máznout to s citem. Správně složit. A vyřešíš jak vzduch ve vnitřních tak zajíždění do zdvihu. Zajíždění neřeším tak moc. Ale vzduch ve spodních ano. Vidlice je pak tupá.
Takhle jsem to dones od mistra servisáka, jak to bylo před tím už nezjistím.
Na jakej tlak to máš teď nafoukané? To, že má Pike stupnici pro dva různé zdvihy, je normální věc. Zdvih se mění jiným shaftem.
Chybí tam cenťák od 10%. Teď je to stejný jak SID, jen je vyšší korunka cca o 5mm.
A zkoušels tedy roztáhnout na plný zdvih nebo ne?
Nejde.
Kdes to mel?
Nebylo by lepsi se zeptat servisaka?
+1cm +1200,–
To ti rekl nebo co?
Takze jsi koupil 120 mm Pike? :D
To nikdy nezjistím, žádnou fotku stupnice mezi koupí a servisem nemám.
Jakoze das vidli na servis a servisak vymeni shaft?
Co hulis?
Nerozumím tomu, jen píši fakta. Mám teď drahý těžký krám se zdvihem SIDa, a to se vyplatí.
Tak tam dej shaft na 140, nebo kde je problém?
Ty musíš mít vždycky něco extra :-)
Nepropadej hned melancholii :)) zmenit zdvih není prece problém
A jak to mám vědět, že to není problém a je to zadarmo? ;)
Zadarmo to je jenom pokud se ti ten 140 mm schaft válí doma v šuplíku a vyměníš si to sám :-)
Zadarmo urcite ne…to by to bylo moc snadný :)
Tak budu mít starýho PIKA s velkým ofsetem za cenu pomalu novýho a to se sakra vyplatí :)
a tos nevěděl když jsi to kupoval? nechápu čemu se divíš
Ofset byla moje chyba, ale byl inzerován jako 130, že už je dávno nová generace jsem si nezjistil no.
Holt někdo má potřebu ušetřit ať to stojí co to stojí. S Pepkem jste na tohle skuteční experti :-)
V podstatě jsi ale viník grevlisto :)
Někde jsi vychválil přechod ze SIDa na PIKE, jak kdyby ti za to platili :)
Přechod je fajn, když máš Sida, kteryho si kupoval na lehouckej xc rám, strčenej na ocelaku pro trochu jinej druh ježdění…
Jinak je Sid fajn vidle, když je na kole co k tomu dava smysl )
Fakt je, ze pokud to bylo na servisu, tak je velka pravdepodnost, ze chyba byla pred tim.
A fakt je, ze tohle neni DA, kde zapomenes/pridas dilek a mas jiny zdvih – musis vymenit 1 cast.
Jakože omylem vyměníš i shaft? To sotva. To spiš někdo chtěl nižší zdvih a pak se rozhodl i pro lehčí vidlici.
Vsak jo.
Driv to mozne bylo. Ale s.vymenou shaftu spis ne.
Přepouštěcí kanálek je cítit hned pod stupnicí, takže vidlice je opravdu vytažená na max a mechanicky víc vytáhnout nejde. Navíc byl na vzduchové komoře zcela rozstřelený gumový doraz, který se musel vyměnit.
Tam fakt víc vymyslet nejde, vidlice přišla vyfouklá, až po složení a natlakování se ukázalo, že je to 120mm
A ja si myslim, ze ho odrbal servisak… :D
To se asi budeš muset omluvit:)
Ja?
Snad ne Concordovi.
Ja tady nevymslim hovadiny, kdyz mi Concorde rekne, ze ta vidle je jen 120 :D
Kdyby mi to neřek, možná bych na to ani nepřišel a byl by klid :)
A vypadá to, že si toho nevšim ani předchozí druhý majitel.
Každopádně 120mm stupnice tam není a na spodní noze je uvedeno 130mm.
To tam někdo narval shaft pro 120 mm zdvihu, no.
Měl jsem koupit tu novou indiánku, na totok já mám pech.
Foxáci by ti kule urvali za nějakou stupnici :))
Buď v klidu, nové rs už to v rámci inovace výrobku nemají
A to šel koupit z výroby PIKE 120mm se stupnicí 130mm?
Nešel, to muselo být na 120 přestavěné.
Ale možnost 120 je na webu RS uvedená…
Ale ten origo Pike 120 bude mít na spodních nohách napsáno 120 mm a na vnitřní noze nebude stupnice pro 140 mm :-)
Pokud jsou jedny vnitřní nohy pro 120, 130, 140mm, očekával bych tam vytisklé všechny možnosti místo dvou.
U tohohle Pika to bůh ví proč dělali jen po dvou. Fyzicky stejný nohy od 120 po 160 ale ve 3 potiscích.
160? To bych měl přikúpiť nějaký vhodný rám ;)
Jakej je teda plan?Zustanes na 120?
Soudruzi maj dávno celopevný oceláky… :D
Tak proc jsi psal, ze nezjistis, jak to bylo pred servisem?
Asi tezko to menil sam od sebe… Ze?
Na cyklobazaru je po smazání jen jedna fotka, ale později jsem zjistil, že tady jsou fotky všechny.
Tak se aspoň omluv mně:))
Za co? :D
Omlouvam se, ze plesatis. Staci?
Já a pleš? Se neznáme…:))
Co ja vim?
Jsem si neco musel vymyslet.
A za zkracene pero bych dostal Ban :D
I kdyz by to bylo tematicke…
Ty určitě myslíš „zkrácenou vzduchovou pružinu“, viď? :-)
Jo :D
Tak zkrácené péro teda fakt nemám. Přítelkyně dělá na plastice, tak bych ocenil prodloužení hadice.
Ale funkčnost, no, ta už není, co bývala :)
:D
Kdybych nedavno necetl clanek o borcovi, co zaluje doktora… Ze misto prodlouzeni se dockal zkraceni…
… Tak bych se tak blbe nesmal :D
Vím, o čem mluvím ,:)
John Holmes je už bohužel mimo hru.
To je spatenka.
Vek je svine. To je mi lito :(
Takže pade a popiči říkáš, no kurwa
4… 3… 2… 1… :D
No ještě to jde nějak ukecat :)
Toš to su klidný