Rock Shox Reba SL / Reba Race / Recon SL Solo Air

243 nepřečtených
  • Tommy_O2

    Dobry den, ktoru by ste brali na klasicky XC bike? Mam nieco cez 90 kg, vsetky tri maju v tom istom e-shope podobnu cenu.

    1, Reba SL:

    http://www.cykloobchod.sk/…uct_info.php?…

    2, Reba Race:

    http://www.cykloobchod.sk/…uct_info.php?…

    3, Recon SL Solo Air:

    http://www.cykloobchod.sk/…uct_info.php?…

    Okrem spravania ma zaujima aj narocnost udrzby, resp. narocnost nastavenia. Nie som ziadny profik, najazdim 3000 km za rok a skor si to uzivam. Ked tak dam len jeden az dva maratony za sezonu. Ceny su tam dost podobne, takze ta rozhodovat nebude. Myslim ale, ze su to trosku starsie modely, prehlad nemam.

    Anketa: Ktoru je naj z tychto troch?

    6x
    18%
    19x
    56%
    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • xshreck  

      není u té reby SL špatná váha?

      0 0
    • MlokCZ  

      Race verze oproti SL nemá žádný postatný význam. Takže buď SL nebo pokud vyšší ze starších verzí, tak Team kvůli high speed expanzi.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Tommy_O2  

      Takze o Recone za podobnu cenu ako Reba nema vobec zmysel uvazovat?

      0 0
      • PatrikL  

        nie

        0 0
      • jIrI___  

        Vůbec. Jedině že bys chtěl 130 mm zdvih.

        0 0
        • akula  

          Reba zvládne 135 mm, přičemž 125 až 130 mm je potom za jízdy skutečně využívanej zdvih, takže tohle taky není důvod pro Recona.

          0 0
          • kubad  

            a jak to ta Reba dokáže? když je z fabriky na 120max?

            0 0
          • jIrI___  

            To jsi nějak nadstavil vnitřní nohy nebo jak jsi to dokázal? Ta tvoje změna by totiž úplně přepsala dějiny nejen B-F :)

            0 0
            • akula  

              Nohy netřeba nastavovat a pístnice tlumiče 135 mm zdvihu taky délkou pobere. Stačí jen lehká úprava v levý noze nahrazením horního dorazu za prostorově úspornější.

              0 0
              • jIrI___  

                Hmm, zajímavé.

                0 0
              • xshreck  

                jde to teda zvýšit bez zásahu do vidlice, stačí jen spacer seříznout a nasunout? :-) je to vratné? Už jsem to tvoje téma četl … ale chcu se ještě zeptat

                0 0
                • akula  

                  Když je nastavená na 120 mm, tak už v ní žádný spacer není. Já vyhodil ještě horní doraz doraz (je to gumovej kužel vysokej cca 18 mm, je na fotce v tom tématu odkazovaným výše, Reba 09 je teda trochu jiná, ale ten doraz je tam stejnej) a dal místo něj tlustej O-kroužek. Pokud není v pozitivce o hodně větší tlak než v negativce, tak stejně ten doraz žádný velký síly nepřenáší. Nic jsem při tom neřezal, takže je to 100% vratná úprava.

                  0 0
                  • xshreck  

                    Ok, dík :-)

                    Stejně jezdím se 100 a víc nechci, jen jsem chtěl pro info .)

                    0 0
      • mr.antik  

        Nicméně kdybyste se někdo chtěl Recona s 20mm osou zbavit, já bych ho docela bral. Hlavně kvůli té ose.

        0 0
    • Tommy_O2  

      Este jedna otazka, u Recona sa dofukuje len jedna komora a u Reby obe? Nie je pomerne narocne to vyladit tak, aby to vyhovovalo?

      0 0
      • xshreck  

        právěže je to se dvěma komorama lepší, a to o dost. Dneska jsem si to šteloval jak potřebuju, upravím si trocha citlivost negativkou atd.

        Mám pozitivku na 135–140psi a negativku kolem 125 jestli se nepletu, aby to nepružilo hned :-)

        s jednou komorou je to prostě jen fuk fuk a už nic

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Ruprt2  

          pro tebe je citlivá vidlice škoda :-)

          0 0
          • xshreck  

            taky si to nekdy rikam :)) mam ji „znecitlivenou“ :D a staci mi to. prepruzena mi nesedi, proti tore to je ale furt nebe a dudy. z ****** jsem si s ni zapruzil a funguje tak na 4cm pak to je hruza :D

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • jIrI___  

              O pevné jsi neuvažoval? Ušetřil bys dost hmotnosti ;)

              0 0
              • xshreck  

                pružina a pevnou neci -) i když …

                0 0
                • StuntJ  

                  jde vidět, že jsi na pořádné pružině nejel … Dobře naladěná vanilka …

                  0 0
                  • xshreck  

                    pan kolega ruprt mi jí na kousíček zapůjčil

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • fousek  

                    funguje o malinko lip nez dobre naladena Tora, teda pokud pomineme tlumicovou cast, kde chod Vanilly muze ovlivnovat komprese, no a samozrejme se tam pozna hi-speed expanze

                    0 0
      • akula  

        U Recona nafukuješ obě komory, ale jen přes jeden ventilek s tím, že v obou komorách je stejný tlak. U Reby nafukuješ každou komoru zvlášť, jsou tam dva ventilky

        0 0
        • Tommy_O2  

          Takze to ma svoje vyhody v nastaveni tlmenia, je tak? :-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Ruprt2  

      mám na novém kole Cube pro manželku novou Rebu SL 2010 odtrh jsem zkusmo naměřil na normální váze okolo 8kg.

      Což se mi teda nezdá špatné.

      Původně jsem ji chtěl nechat hned upravit, ale teď váhám.

      Upravit po sezoně se servisem? Nebo nechat upravit rovnou, protože zlepšení bude přesto výrazné a snížení progresivity ocení žena, co má 48kg?

      Díky za rady.

      0 0
      • Evilcleaner  

        8 kilo je hezký výsledek, asi bych spíš počkal na posezoní servis, ale pokud máš litr navíc tak ji nech upravit klidně ted:-)

        edit: nebo ještě jedna možnost, pokud máš litr navíc tak ho můžeš poslat mi a nechat upravit vidlici až po sezoně:-D

        0 0
        • Ruprt2  

          no tak je tu určité riziko se ztrátou záruky, i když je kolo z Německa a pokud vyloženě něco neprdne, tak ho reklamovat neplánuju a budu spíše všechno řešit nějakým servisem.

          Tak tak nějak doufám, že jestli s ní něco bude špatně, tak to bude jen nějaké těsnění apod.

          0 0
          • Evilcleaner  

            no tak můžeš nechat jezdit družku na tom rok, s tím že budeš předpokládat, že případné komplikace by se projevily a po sezoně to nechat otunit;)

            0 0
      • pustipav  

        chvíli počkej než do toho začneš rýpat:) u nové vidle to může být dost jinde, počkal bych než se „zaběhne“

        0 0
        • Ruprt2  

          to ano, ale v sezoně se mi to nebude chtít nejspíš řešit.

          A kdyby to bylo pro mě, tak ji upravovat (alespoň zatím nenechám) ale přece jen je to pro muší váhu.

          0 0
          • pustipav  

            Jsem taky muší váha, ale upravit bych si ji asi nenechával… ale je to každého věc samozřejmě. Možná bych o tom uvažoval, kdybych věděl, v čem ta úprava konkrétně spočívá, což jsem se tu párkrát snažil bezúspěšně dozvědět:)

            0 0
            • jIrI___  

              Know-how se jen tak neprozrazuje, to je myslím jasná věc :)

              0 0
              • pustipav  

                V jedné diskusi mi bylo řečeno, že to tajné není…

                0 0
                • Evilcleaner  

                  možná to tajné není ale nikdo kromě milana to neví;) nicméně to funguje a to mi stačí.

                  0 0
                  • pustipav  

                    To jo, jsem jen zvědavý:) docela bych se někdy rád projel třeba na upravené foxce nebo sidovi, pro porovnání..

                    0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • xshreck  

        ASi tak, enchat ojezdit a pak poslat na servis – tuning. Ale neee neee furt sis stavěl hlavu že to pošleš :P že bys mě taky někdy poslechl? :-)

        Vyprdni se na to, viděl jsi jak jede…

        0 0
        • Ruprt2  

          ještě slovo a napíšu jaký vozíš sag :-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • xshreck  

            ticho tam za hnojem! :D neříkej to! neříkej :D:D:D

            Už ho mám trošilinku větší (asi jako když sis na to sedl ty :D ), xD Ale víc už ani houbeles, to je pak fuj!

            0 0
    • pajan  

      Reba SL 1825g… :D:D LOL Frajeři celkem… :D Přidat 200g… :D

      0 0
      • jIrI___  

        To je fakt pomalu stejně těžká jako Tora? :-O

        0 0
      • Flegmatik  

        Nepovídej, že by přitěžkly? :-) Jsem teď vážil mou 08, s vyšroubovanýma čepama na véčka a má 1694 g (bez páčky a lanka LO).

        0 0
      • xshreck  

        to já mám tu mojí docela těžkou, ale váha sedí :-)

        0 0
      • LáďaH  

        Kde jsi to prosím tě viděl? :-O :-D Moje Reba XX má cca 1660g. Tu SL jsem ještě nevážil. Musím počkat, až jí sundám z kola :-)

        0 0
        • xshreck  

          ha, dalsi xxkar. nevis jak funguje tocitko gate u te reby xx?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • LáďaH  

            Nevím, moc jsem jí nezkoumal. Čekám na zbytek dílů k rámu, zatím jsem jen zavzdušnil lock :-)

            0 0
            • StuntJ  

              a to se stalo jak ?

              0 0
              • LáďaH  

                Omlouvám se za matoucí informaci :-) Mám nastavenou malou sílu na proražení zamčený vidlice, a předtím jsem na ní nějak málo tlačil. Vše funguje tak jak má. Jsem to ale Láďa :-)

                0 0
                • xshreck  

                  Jak ti teda funguje? Co máš za vidlu? Jaké tlaky a v jakém nastavení se pls jak chová …

                  0 0
                  • LáďaH  

                    Vidlici mám: Rebu Sl – namontovaná na Authoru, tlaky nějakých 115/115, na konec zdvihu se dostanu jen výjmečně, pak mám Rebu XX – čekám na další díly, momentálně mi leží doma vedle nového rámu, zkoušen jen hydrolock.

                    0 0
                    • xshreck  

                      a jak se chová při zamčeném/otevřeném stavu při obou krajních polohách točítka gate? Můžeš to pls zkusit jen tak pro info?

                      0 0
                      • LáďaH  

                        Myslíš ta Sl, nebo XX?

                        0 0
                      • LáďaH  

                        U Sl se tím jen nastavuje síla potřebná k proražení zamknuté vidlice. Vidlici zamykám max. na asfaltu, takže s gate jsem si nehrál :-) U té XX jsem na to nesahal vůbec. Když bude opřená o koberec tak toho stejně asi moc nevykoumám. Ráno se na to zkusím podívat :-)

                        0 0
                        • xshreck  

                          XX, SLko je jasné … a vyzkoušené :) kdyžtak na to pls ráno mrkni.

                          Jinak kdyžtak písni sem. http://www.bike-forum.cz/…ockshox.html#…

                          0 0
                          • LáďaH  

                            OK, hodím to tam. Ale když se koukám na čas, tak dříve, než v poledne to tam nenajdeš :-)

                            0 0
                            • xshreck  

                              na to nepospíchám :-)

                              0 0
                              • LáďaH  

                                Nic jsem nevykoumal. Až bude vidle na kole, tak se na to podívám, ale to hned tak nebude :-(

                                0 0
                                • xshreck  

                                  no myslím že na tom budeš stejně … :-) tj jendo, pruží – pruží :D tak se može jezdit .-)

                                  0 0
                                  • Ruprt2  

                                    já bych nad tím asi mávnul rukou. Ale za tebe mě trochu mrzí, že ty jezdíš tak, že by jsi to využil.

                                    Třeba to ještě bude mít řešení :-)

                                    0 0
        • pajan  

          Vážil jsem tu svojí… Ta má 1598g bez LO. Kolik má LO nevim… To bych to musel najít.

          0 0
          • jIrI___  

            Tak to všechno vysvětluje :). Všichni si očividně mysleli, že na stránkách mají uvedenou nízkou váhu a oni tam mají ve skutečnosti hmotnost o těch 200 g vyšší. Příště se musíš líp vyjádřit :-D

            0 0
            • pajan  

              Aha… Tak to jo…

              0 0
            • vikicek  

              Já to například pochopil napoprvé :o)

              0 0
            • Evilcleaner  

              btw nesundával jsi poplock z vidlice? kdyby ti ležela doma ta páčka, tak tě ji rád zbavím:-)

              ono obecně kohokoli rád za úplatu zbavím poplock páčky.

              0 0
              • jIrI___  

                Už ji tam zase mám nasazenou :). Při tom blátivém počasí ji při asfaltových výletech využiju a taky se chystám letos vidlici prodávat, tak se té páčky nechci zbavovat i kdybych ji nepoužíval.

                0 0
      • ememem  

        to neviem kde na to chodis ale reba sl nema cez 2 kg ani nahodou. uz si presne nepamatam kolko mala ked som ju vazil ale dovolil bych si tvrdit ze to bolo nieco cez 1600g.

        0 0
    • Ruprt2  

      Aby to nezapadlo v tom, že xshreck vozí na Rebě XX sag ztěží 0,5cm, tak znovu.

      nová Reba SL v originále odtrh 8kg.

      Má cenu upravit pro ženu 48kg nebo raději počkat (protože to není třeba a protože je v záruce ke kolu) na servis na konci sezony?

      řekl jsem si jak bude mít 10 a víc tak půjde na úpravu ale teď váhám.

      0 0
      • mr.antik  

        počkat až jestli se to trošku rozhejbe. Taky vypozorvat jízdní vlastnosti podle stylu jízdy, ať se toho dá kdyžtak upravit víc najednou…

        0 0
        • Evilcleaner  

          tak ona ta úprava bude jednoduchá, citlivost na max a co nejnižší progresivitu, protože tak lehká kolka by to dostala na doraz jedině při pádu z osmého patra. ona i upravená reba je o kousek progresivnější než epicon (tam se progres.nemění) takže ten charakter vzduchovky jde pořád vidět. podle mě se hlavně vyplatí rebu vozit na max zdvih a v případě nutnosti jej snížit přefoukáním negativky.

          0 0
          • mr.antik  

            záleží jakou má slečna/paní sílu v rukách a jakým terénem bude jezdit, to se přece nedá takhle odhadnout. 1cm vzduchového dorazu se může hodit.

            Tim přefukováním negativky ale progresivitu naopak zvyšuješ, ne?

            0 0
            • xshreck  

              řekl bych že spíš snižuješ

              0 0
            • Evilcleaner  

              no takhle jsem nad tím nikdy neuvažoval, ale čistě teoreticky by to mohlo být tak. dokonce mě to donutilo si načrtnout graf a posun křivky:-D zase na druhou stranu MlokCZ, který sám je jeden z největších kritiků chodu neuturnové reby v základu toto řešení doporučuje a vzhledem k tomu že má 3 reby doma, bych řekl, že i využívá. takže bych se nebál o to, že by to bylo nějak krizové.

              zase když máš rebu na nejvyšší zdvih a foukáš stejné tlaky tak už v tomto případě bude trochu „snížená“ o cca. 5mm. když člověk nastaví sag 25% ať je to pohodlné, tak najednou z 120mm jsi na ca. 90mm. takže se fakt nebojím nakopnutí rámu.

              0 0
              • Ruprt2  

                já trochu jo, protože žena je dost malá a už asi nevyroste.

                A standover je dost na hraně.

                0 0
                • mr.antik  

                  to je na pevňáku nebo na fullu?

                  Na fullu bych se (osobně) přimlouval k tomu, aby předek i zadek hrály podobně.

                  Můj názor na citlivost vidle na HT se mezi tuningáři nedá publikovat :-)

                  0 0
              • MlokCZ  

                Tak já nikdy přefukování negativky dlouhodobě kvůli snížení zdvihu používat nemusel, protože všechny Reby, co jsem jezdil byly u-turnové.

                A co se týká ovlivnění průběhu. Mírně progresivitu přefoukání negativky samozřejmě zvýší.

                V podstatě ale jen tolik, kolik odpovídá tomu menšímu zdvihu a to je potřeba.

                Na konci zdvihu nemá negativka už téměř žádný vliv (zanedbatelný) a v obou případech bude stejný tlak v pozitivce, takže konec zdvihu se bude chovat pořád ± stejně a půjde na doraz při stejné síle.

                Využít bych se to nebál, pokud to bude v rozumné míře (tím myslím, že třeba ze 120mm na 80mm bych už zdvih přefoukáním negativky nesnižoval).

                0 0
            • Ruprt2  

              Myslím, že máš pravdu, že se progresivita zvýší, ale jde to ruku v ruce se snížením zdvihu, tak to asi až tak moc nevadí.

              Když je Reba nafoukaná na její váhu, tak ji na místě pošlu k dorazu. Nevím přesně kde doraz je, ale buď ji pošlu na doraz nebo chybí řádově milimetry.

              Ale musím do toho dát úplně všechno. Maximální silou a maximální rychlosí maximální vahou mých více než devadesáti kil. To píšu k té progresivitě.

              edit: ale to je jen slohové cvičení, protože bude zatím vozit těch 100mm. Nejezdí žádné divočiny a je to na HTčko

              0 0
              • Evilcleaner  

                no takhle když to vyzkoušíš tak to vypadá že se dostaneš docela blízko, nicméně na ty poslední milimetry je třeba neuvěřitelná síla, kterou mi se nikdy nepodařilo vyvinout. ta křivka je na úplném konci zdvihu prakticky svislá. takže ten půlcentimetr tam z 99% zůstane.

                0 0
                • Ruprt2  

                  chybí mi míň jak půl centimetru, na druhou stranu tam není ani 70psi :-)

                  Ona to tak hluboko nikdy nepošle.

                  sám ani Rebu nemám. zajímalo by mě jestli je popsatelný rozdíl mezi upravenou a neupravenou Rebou. Něco co by mi pomohlo se rozhodnout.

                  0 0
                  • xshreck  

                    tak já už něco najeté budu mět, pošleš mi k narozkám mojí rebu na tuning a potom se rozhodneš :D

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      řekni mi k čemu by ti byla citlivá vidlice?

                      na citlivé by jsi měl sag nula ty vole a ještě by ti to bylo málo.

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Ano je a docela velký rozdíl i pro slušné kousky s odthrem pod 10kg. Upravenou Rebu ocenila i ta moje (váží o něco více než ta tvoje) a to bylo na u-turnové verzi, takže průběh měla slušný i v originále.

                    A co bys chtěl popisovat. Bude prostě citlivější, na tom už není co popisovat. A na menší progresivitě taky ne (lepší využití zdvihu při málo agresivní jízdě nebo omezení přílišného noření do zdvihu při sjezdech pokud vozí extra velký sag aby už i teď dokázala využít zdvih).

                    Jinak ta moje nedokáže využít celý zdvih ani na u-turnové Rebě i když vozí spíše větší sag. Takže možná ještě nechám progresivitu ještě snížit (což by u u-turn verze taky mělo o trošku jít).

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      myslel jsem to popsat jestli to stojí zato něco jako předtím a potom.

                      Jde mi z toho hlava kolem. Přijde mi, že bych v tom dokázal spíš někomu poradit, než se sám teď pro to rozhodnout.

                      Jak dlouho asi trvá běžně úprava? týden? (jasně, že i podle toho kolik má Milan práce)

                      Jak jsem tu psal sám ji k dorazu na místě na malé nafoukání pošlu, tak mi to nepřijde tak strašně progresivní.

                      Kolik myslíš, že je vhodný sag pro Rebu a babu? Dal jsem 20% mám dát klidně 25?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Úprava trvá jak kdy (nemůžu mluvit za Milana jak na tom je teď časově). Čím dříve ji pošleš, tím máš větší šanci, že to bude rychleji. Poslal bych ji buď hned nebo až po sezóně (to by ale chtělo minimálně zkontrolovat doma, jestli je olej na vzduchovém pístku).

                        To, že ty ji pošleš na doraz je zcela irelevantní a neznamená vůbec nic (vážíš mnohem víc a ještě třeba dokážeš i větší dynamický ráz).

                        A záleží jak umí jezdit třeba sjezdy. Výrazně větší sag může být hodně špatný, pokud jezdí sjezdy hodně opatrně a pod brzdou a neumí nijak moc pracovat s těžištěm.

                        Při výrazně větším sagu (zkoušel jsem 30%) ta moje byla schopná na Rebě klidně v prudkém sjezdu pod brzdou mít vidlici třeba na 85–90% zdvihu (tedy téměř u hodnoty, co dokáže dát kdekoliv jinde maximálně). A to sám uznáš, že už asi už dobré nebude :-)

                        Sag ji foukám někam mezi 20–25%, ideální pro její styl vidím těch 20%. Zdvih ani u u-turn verze při tom sagu 20–25% nevyužije celý, poslední centimetr zdvihu nedala za několik let ještě nikdy.

                        Sag bych ji moc nenavyšoval, nic to nepřinese. Navýšení využití zdvihu bude maximálně na úrovni toho o kolik zvedneš sag (tedy reálně chodící zdvih se nezvýší vůbec). A jen zvýrazníš to noření do zdvihu ve sjezdech.

                        Pomohlo by (pouze co se týká využití zdvih) leda foukat negativku na výrazně méně než pozitivku a současně i pozitivku ubrat. Tedy např. pokud teď foukáš 70/70psi, tak nafoukat 60/40 (pozitivka/ne­gativka). Tím bys dosáhnul podobného sagu a lepšího využití zdvihu. Jenže začneš zhoršovat citlivost, kterou už tak nemá na svojí váhu nic moc. Takže řešením to není.

                        A citlivost si představ dle sebe. Přibližně to bude tak, že citlivost v originále bude pro tebe srovnatelné s citlivostí pro ní po úpravě. Poměr odtrhů a hmotností bude podobný.

                        A pro představu, bez úpravy to je pro ní podobné, jak bys ty měl jezdit na odtrhu třeba 13–15kg (nevím kolik přesně vážíš).

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          jo vážím 90. Mám krásnou citlivou pružinovou vidlici. Jí bych chtěl dopřát totéž.

                          Hodně jsi mi pomohl díky. Budu vyrábět krabici a půjde na poštu.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Při takovém rozdílu váhy ji bohužel totéž dopřát nemůžeš. Jestli máš dobře citlivou pružinovku, tak budeš na odtrhu do 7kg.

                            A to by znamenalo, že ona by musela mít odtrh do 3–4kg. A to u vzduchu nehrozí ani po úpravě.

                            Takže i přes úpravu na tom bude mírně hůře. Bez úpravy je na tom ale mnohem hůře.

                            V tomhle to mají těžší jezdci jednodušší. Těm chodí vidlice slušně i s mírně horším odtrhem.

                            0 0
      • xshreck  

        :-D OK :D

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • MlokCZ  

        Klidně bych ji poslal na úpravu hned. Kromě samotné úpravy je tu ještě důvod kontroly oleje u nového kousku. Tohle je častý problém RS vidlic, bývá tam jak málo oleje, tak tam může být lehký bordel (třeba drobné špony).

        0 0
        • Ruprt2  

          Máš pravdu, teď jsem si uvědomil, že svoji vidlici stovku, maximální silou rychlostí a vahou, taky pošlu těsně k dorazu nebo na doraz. A a stává se mi v reálu spíš vyjímečně. A váhově, silově a stylově jsem někde úplně jinde než žena, takže progresivní evidentně je, když se pode mnou na její nafoukání chová obdobně.

          Takže se přikláním opět k úpravě.

          Já byl totiž k úpravě od začátku rozhodnutý a Milana jsem i předběžně kontaktoval, ale pak mě spíš příjemně překvapila, proto jsem zaváhal.

          0 0
    • krokus  

      Uvažuju o tom, že bych si u Reby nechal snížit progresivitu. Nejdál jsem ji dostal sem – bylo to ale při pádu, při běžných vyjížďkách mi Reba takto do zdvihu nejde. Sag vozím tak 20 %. Mělo by v mém případě snížení progresivity smysl, nebo je to blbost?

      0 0
      • Ruprt2  

        Vždyť máš Sida

        0 0
        • krokus  

          A jo, pardon:-) Nějak mě zblblo téma vlákna. Na mé otázce to ale nic nemění.

          0 0
      • MlokCZ  

        Kdyby na tu hodnotu chodila vidlice běžně, tak bych to nechal. Když to ale byla ojedinělá vyjímka, tak záleží o kolik méně chodí běžně. Pokud běžně chodí aspoň o nějakých dalších 5mm méně, tak bych progresivitu nechal snížit.

        Ono navíc nejen, že při příliš velké progresivitě na daný styl jízdy nevyužiješ celý zdvih, ale také už se vidlice noří až zbytečně moc do zdvihu v prudkých sjezdech jen přenesením více váhy na přední kolo (a zvlášť u dual airu s jeho hodně výraznou negativkou).

        Samozřejmě zase není dobrý opačný extrém, tím myslím aby na počátku v těch prudkých sjezdech se nořila co nejméně, protože pak zase první část zdvihu špatně žehlí (nejde do zdvihu ani na překážce na rovině).

        Tohle chce mít vyvážené tak akorát, aby to slušně žehlilo a nenořilo v prudkých sjezdech příliš extrémně.

        0 0
        • krokus  

          také už se vidlice noří až zbytečně moc do zdvihu v prudkých sjezdech jen přenesením více váhy na přední kolo … Proč? Kvůli tomu, že člověk vozí větší sag, aby lépe využil zdvih?

          Při běžných vyjížďkách vidlice klidně chodí i o 1 cm (odhadem) méně než na obrázku.

          Je to opravdu na zvážení. Takto sice nevyužívám dokonale celý zdvih, zase se ale nemusím bát, že bych při technické chybě šel na doraz. Zadní stavba na Sparku je s daným tlumičem hodně lineární, ale na konci dost progresivní, takže těsně k dorazu nechodím ani vzadu.

          Nějaký čas jsem měl Reign. Dost mi na něm vadil lineární průběh zadní stavby: stačilo technicky hůře sjet třeba schody a ihned jsem byl na dorazu. To se mi se Sparkem nestává.

          Pokud bych vidlici posílal na tuning, zřejmě bych si nechal upravit progresivitu i citlivost. Bojím se ale, že by pak můj full bych trochu nevyvážený. Kromě vyšší progresivity vidlice a tlumiče, o které píšu výše, je v současnosti podobná také (ne)citlivost předku a zadku. Tlumič trvale vozím s PP 2, zadní stavba tedy na malé podněty nereaguje. Na druhou stranu, na HT jsem vozil upravenou Rebu a taky mi to nevadilo. Tak nevím.

          0 0
          • MlokCZ  

            Srovnej si grafy vidlici s rozdílnou progresivitou, které budou nastaveny pro stejnou sílu chodu na doraz. Bude se lišit nejen sag, ale chování celého průběhu.

            Tady je graf pružina (zcela lineární průběh, tedy žádná progresivita) x lehce progresivní vidlice:

            http://www.bike-forum.cz/…-vzduch.html#…

            A teď si tam představ třetí vidlice, která bude extra progresivní a průběh bude mít ještě výrazně pod tím průběhem Talasu.

            Dejme tomu, že sag bude v bodě, kde se křivky kříží (třeba bude mírně větší, ale to je pro vysvětlení fuk).

            Třetí vidlice extra progresivní by klidně mohla mít sag podobný (nebo mírně větší).

            A teď v prudším sjezdu půjde síla (jen zvýšením zatížení předního kola) dejme tomu na 600N.

            Už na těch dvou grafech vidíš, že Talas se zanoří o 1,5cm více do zdvihu.

            A ta třetí extra progresivní vidlice půjde třeba o dalších 1,5cm.

            A to už může být až dost nepříjemné.

            Takže to co je do určité míry výhoda lehké progrese (a přinese lepší žehlení), tak v extrému se stává už výraznou nevýhodou.

            0 0
      • xshreck  

        po vcerejsi jizde jsem dostal vidli takto, jeli jsme ale po silnici,zadny teren… jen jsem myslim nekde trochu skocil :)

        btw pri nejake hrubsi jizde by mela teda jit do jeste vetsiho zdvihu ne? mam ji aj trosku prefoukanou, ale nevim. me to tak opravdu vyhovuje vic. tak ted jestli jsem divnej..nebo to je normalni? tak mi to jen vrta hlavou… nebo to je kvuli prechodu z jine horsi vidle?

        0 0
        • mr.antik  

          normální to neni, někde je něco špatně

          Přefoukáním vidle sice možná zabráníš dorazu, ale totálně zničíš chod. Prostě to chce úpravu.

          0 0
        • jIrI___  

          Pokud ji máš přefoukanou a chodí ti takhle, byť jen při skoku, tak je to nádhera. Aspoň vidím, že ne všechny RS jsou tak moc progresivní.

          0 0
          • xshreck  

            mam ji na svejch 80kg fouklou na 1cm sag, nvm ted presne tlak. v negativce je trosku min, skok to taky nebyl velky. Jen obrubnicky.

            proto trosku nepobiram nektere veci tady…

            0 0
            • mr.antik  

              a co komprese?

              0 0
            • Evilcleaner  

              hm tak tím že máš v negativce méně se to všechno vysvětluje:-)))

              evidentně máš vidlici nafoukanou na svou váhu (pozitivku) ale když máš v neg. méně tak se sníží citlivost a sag. chválně kolik foukáš tlaky?

              0 0
              • mr.antik  

                když chodí na doraz tak asi to na váhu nebude. Ale problem se sagem je vyřešen.

                0 0
                • Ruprt2  

                  nechodí na doraz nedívej se na gumičku, dívej se na ty šmouhy na té oklivé vidlici zrovna jsme to níže řešili :-)

                  0 0
        • Ruprt2  

          no otázka je jestli ji máš prefoukanou.

          To totiž u tebe není jisté.

          Přefoukanou oproti tabulce?

          nebo dle čeho to určuješ?

          Sag u tebe není směrodatný. Ty ho má domrvený podhuštěnou negativkou.

          0 0
        • pustipav  

          Bych řekl, že je naprosto OK… bavit se o tom, kdo to využívám poslední 0,5 cm mi přijde fakt extrém, vždyť to je velikost nehtu.)

          Nevím jak reba, ale na sidovi jsem měl tabulku pro 2 nastavení negativky – XC a racing, kdy racing bylo o něco méně citlivější nastavení…

          0 0
          • Ruprt2  

            no teď z něho vypadlo, že fouká 100psů, což je dle tabulky pro jezdce okolo 63kg :-)

            Bodejť by ju nepotopil :-)

            0 0
            • xshreck  

              já už to enchápu, předtím jsem jezdil se 150 … já už to enkomentuju, abych měl váš 20% sag tak jí musím nafoukat tak, jak jí máš fouklou ty.

              Mě napadlo jestli mi to neovlivnil ten hydrolock, možná tam je trocha vzduchu a proto mi to něco …

              0 0
          • MlokCZ  

            Jendak je otázka, zda to využití je v pořádku. Pokud to bylo při skoku, tak přes tuhle hondotu už třeba nebude chodit vůbec nebo téměř vůbec a pak mi to využití přijde jako hodně špatné, zbývají mu tam skoro celé 2cm.

            Hlavně ale je problém v tom, jak toho dosáhnul. Když má v negativce výrazně menší tlak než v pozitivce, tak mu to umožní použít i pro pozitivku poměrně malý tlak bez velkého sagu. Tímhle trikem se právě dá výrazně snížit progresivita u dual airu.

            Ovšem za cenu, že citlivost vidlice jde úplně do háje.

            0 0
            • Ruprt2  

              k těm dvoum centimetrům. Nedívej se jak má levou nohu špinavou, ale na gumičku na noze pravé.

              0 0
              • xshreck  

                gumiočku jsem tam strčil já ;) :) tady je špina. Zkusím asi napsat do nějakého servisu s tím lockem, mě se to furt nějak nezdá…

                0 0
                • Ruprt2  

                  ježiši šreku co zase zmatkuješ?

                  Takže tou fotkou jsi chtěl říct, že ta vidle chodí „málo“?

                  dáš sem fotku s Gumkou na dorazu, kluci tě tu chválí, že využíváš celý zdvih a ty se vybalíš, že je to podle druhé nohy, kde je nějaká šmouha?

                  To už si snad děláš kozy :-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Na druhé noze je to dle špíny taky stejně. To, že by to mělo být podle té gumičky snad u téhle vidlice a toho nastavení snad ani nikoho nemohlo napadnout :-)

                    Kdyby šel jako gumička, tak by ta špína na obou nohou šla taky výše.

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      pokud by tak šel jenom jednou při blbnutí někde v prostřed silniční vyjížďky (což popsal ;-)), tak by to tak mohlo být.

                      Navíc ty ho neznáš on je fakt hrozný magor. Stejně to měl určitě zamknuté :-))))

                      0 0
                • krokus  

                  Aha, já myslel, že relevantní je poloha gumičky:-)

                  0 0
    • Tommy_O2  

      Pani, hladal som tu na fore, no presneho zrovnania som sa nedopatral.

      Je lepsi Recon Solo Air alebo Epicon z Tuning Testu? Hlavne ma zaujimaju nazory ludi, co skusili obe. Vdaka.

      0 0
      • jIrI___  

        Jezdím Recona a už bych ho nechtěl. Je neuvěřitelně progresivní, holt když je nastavený na 100 mm nebo nedejbože na 80 mm. Nutno ale poznamenat, že to mám starší ročník. Jestli s tím něco udělali u novějších kousků netuším. Jako příští vidlici plánuju právě Epicona T-T.

        0 0
      • Evilcleaner  

        epicon, lineárnější, citlivější a lehčí bud o trochu nebo o dost (v závislosti na verzi reconu). a taky je levnější. jinak recon je podle mě o kus hezčí, má lépe řešené gufera a pevnou osu.

        0 0
    • tommyD  

      Zdravím, vím že to patří do bazače,ale chci se zeptat,jestli někdo neprodává rebu 100,120mm za hodně rozumný peníz(malý)..??

      z okolí prahy nebo středočeský kraj

      0 0
      • Evilcleaner  

        teď je přesně ta doba kdy je nabídka nejlepší. sleduj cyklobazar;)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • jankoR  

      Zdravím, prolezl jsem všechna možná fóra a zatím nedocházím k řešení…snad mi pomůžete tady. Dnes jsem si domů přivezl úplně nového Gianta s vidlou Recon SL soloair model 2008. Na moje nemilé překvapení poté co jsem ho vytáhl z auta a složil je, že uzamčením vidly z řídítek nevidím žádný rozdíl oproti vidle odemčené – jezdí to prakticky stejně (po celé délce zdvihu). Mám jenom něco špatně nastaveného? anebo je to rozbité.. Jde o to, že se mi to nechce vézt 80km zpátky do shopu hned první den, spíš chci vyzkoušet vše co s tím můžu udělat sám před tím, než jim to odvezu na reklamaci. Nemůže být málo/moc oleje v tlumení? To kolo přeci jen čekalo někde ve skladu 3 roky… Děkuju moc za pomoc…

      0 0
      • jIrI___  

        Když zamáčkneš páčku na řidítkách (=zamkneš vidlu), nedá se ti s tím modrým kolečkem na vidlici náhodou ještě potočit? Aby byla vidlice úplně zamknutá, musí být kolečko natočeno úplně na doraz (po směru hodinových ručiček).

        0 0
        • jankoR  

          tak zkoušel jsem lanko k Poplocku dotáhnout až na doraz a vypadá, že se to nijak nezměnilo – to dotažení mohlo být tak max 1mm navíc než když je normálně zamčeno. Jinak je normální, že když se na vidlu zatlačí tak kromě takového zasyčení je slyšet i takové šplouchání – jako když teče olej s bublinama skrz malou díru…

          0 0
      • Ruprt2  

        na pravé noze máš gate na imbus potoč na druhou stranu. jestli je to stále stejné, tak reklamace.

        0 0
        • jankoR  

          nemám MotionControl (jen Turnkey)- takže na pravé noze gate není. Je tam na tom modrém kolečku jenom taková černá záslepka s pojistnou podložkou. Turnkey umí jen on a off – žádné mezi.. akorát že u mě i zamčená pozice znamená bez problémů i zatlačení vidly do poloviny zdvihu… O nějakém 1–1,5cm vůle se nedá mluvit..

          0 0
          • Ruprt2  

            první jsem si říkal co blbneš, pak jsem se podíval, že máš Recona nevím proč, četl jsem Reba. Asi ten název vlákna. Sorry.

            0 0
          • Evilcleaner  

            to vypadá na málo oleje v tlumiči.

            0 0
            • t29  

              +1

              0 0
              • jankoR  

                Hmm – tak pokud by to bylo opravdu tak – že tam je málo oleje (co muže být pravda, když to kdoví kde odpočívalo 3 roky ve skladu) – tak do rozebírání vidly se sám pouštět nebudu. Myslíte tedy, že s tím mužu odjezdit těch 50–100 km před garančkou a pak jim to ukázat,že to nezamyká, ať tam s tím něco udělají,anebo by se to mohlo víc pochroumat a měl bych to reklamovat hned??

                0 0
                • StuntJ  

                  pokud má ta vidla málo oleje v tlumiči, tak to +/- ničemu nevadí, jen bude mít nefunkční lock a její celkový chod bude stát za prd … Jen nechápu že jsi si to kolo při přebírání neprojel, nevyzkoušel …

                  0 0
                  • jankoR  

                    No ono to bylo celé s tím přebíráním zamotané… ale je pravda, že jsem blbec, že jsem na tom alespoň neprošel všechny duležité komponenty – brzdy,vidlu,řazení… No snad se to pak při garančce spraví.

                    Díky za pomoc.

                    0 0
        • thesecond96  

          Nutno dodat, ať to šteluje ve stavu zamknuto, jinak si s tím může točit jak chce :D

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.