Neměl někdo čest s touhle vidlicí?
Je to taková celkem neznámá, na BF o ní není žádná zmínka :)
Hmotnost má cca stejnou jako REBA, vyplatí se koupit nová za cenu 5,5 nebo radši koupit REBU Race za 7,5?
Neměl někdo čest s touhle vidlicí?
Je to taková celkem neznámá, na BF o ní není žádná zmínka :)
Hmotnost má cca stejnou jako REBA, vyplatí se koupit nová za cenu 5,5 nebo radši koupit REBU Race za 7,5?
Záleží na tom jak jsi náročný ale Reba je lepší. Každopádně to neznamená že by Recon nebyl příjemná vidle, hlavní rozdíl bude asi v tom že Reba má dvě vzduchové komory a jde tak líp nastavit, jak se liší chodem nevím.
co od ní očekáváš?
stačí ti soloair nebo chceš dualair?
Upřímně, dualair jsem nikdy nejel, tak nevim. Nevim jaký by to pro mě mělo výhody. Co od vidlice očekávám? Aby měla co nejmíň hejblátek :) byla jednoduchá, vzduchová, nebylo to těžítko a nevadí mi progresivní chod.
Když to tak vezmu kolem a kolem, tak ona i ta Tora mi tak nějak vyhovuje, akorát je těžká a nehodí se mi barevně ke kolu :)
=epicon? :) Len by si musel kúpiť aj nový náboj/predné koleso…
No právě a to nechci a hlavně Epicon prostě už nechci, už asi jen tak z principu mě ta vidlice už sere :)
jestli chceš mít co nejméně hejblátek, tak recon – funkčně je v podstatě shodný s torou, ale měl by být citlivější
reba je pro větší hračičky, různým tlakem v komorách si můžeš upravit chování vidle víc podle přání
míval jsem toru 318 soloair, ted mám rebu SL a občas si upravím tlak v negativní komoře podle trasy, kterou mám v plánu
Pokud jen změníš tlak v negativce, tak ti nevadí ty další důsledky (myslím mimo chování vidlice)?
Pokud je změně tlaku v negativce znatelná, tak tím výrazně změníš sag (do toho už počítám změnu vysunutí i nezatížené vidlice).
A tím změníš všechno ohledně geometrie. Tedy hlavový i sedlový úhel, což má za důslek změnu předozadního posunu sedlu, změnu náklonu sedla.
A pokud se sag téměř nezmění, tak pak ani chování vidlice.
I když vím, že já jsem na tyhle změny dost citlivka a někomu tak moc nevadí.
Taky jsem měl vidlici s dvěma komorama a že bych po dofoukání nebo upuštění ještě něco řešil ze sedlem,nebo si trápil hlavu s nějakou geometrii,tak to ne.Pocitově si kolo nastavím,nic neměřím a jezdím.Moc to všechno zkoumáš.:-)
Záleží taky kolik to udělá rozdíl. Já nemusím nic zkoumat, já změnu geometrie poznám okamžitě jak se rozjedu. A na dlouhé vyjížďce by mi to i vyloženě vadilo, třeba by mi tlačilo sedlo.
Pokud to není negativka jako na Rebě (a mluvil o změně tlaku pouze v negativce, kdyby měnil tlak v obou komorách současně, tak je to něco jiného, to žádný velký rozdíl neudšlá), tak to nemusí udělat moc velký rozdíl. Když lehce změním pozitivku, tak se sag taky změní jen minimálně a není třeba nic řešit.
Větší změna negativky ale udělá klidně i 1,5–2cm změny na výsledné délce vidlice po nasednutí, to už je dost (to odpovídá třeba zvednutí/snížení špičky sedla o 0,5cm – a sklon sedla nastavuju na milimetry, aby se mi dobře jezdilo).
Je to hodně podobné třeba snížení zdvihu na Talasu. Sice tam snížení o 2cm už může být ještě nepatrně výraznější. Každopádně třeba na rovině bych se sníženým Talasem jet nemohl, nejen ten sklon sedla, ale celé kolo se chová hodně divně.
já to kolo neřeším, já jenom jezdím. vím, jak se vidlice chová, když s ní něco udělám a to mi stačí… nějaký čísílka, tabulky, výpočty a měření jdou tvrdě mimo mě – toho mám dost v práci.
Tady vůbec nejde o výpočty.
Jde o praxi a o jízdu. Takže si prostě extra málo vnímavý na změny v praxi a prd poznáš. Já ty změny poznám okamžitě jak sednu na kolo a rozjedu se.
A nejen že to poznám, ale hlavně by to mělo i důsledky na dlouhé vyjížďce. Třeba to zmíněné sedlo. Když je dobře nastavené, tak mi sedí naprosto perfektně a třeba po 6–7 hodinách čistého času jízdy zcela bez jakýchkoliv problémů.
Když bych měl špičku sedla třeba o 3–4mm blbě, tak po hodině jízdy už budu trpět.
Taky je pravda, že to je jeden z důvodů proč nemám rád HT s odpruženou s ne úplně malým zdvihem (tím myslím 100mm a více). Nemám rád změny geometrie kola do výjezdu a sjezdu (tím myslím změny navíc oproti sklonu kopce, tedy třeba ve výjezdu, že se navíc výrazně sníží sag a kolo se naklopí dozadu ještě více než jen sklon kopce).
A když ve výjezdu tu vidlici třeba navíc zamkneš, tak ta změna je o to větší (sag se sníží u zamčené ještě více).
A to jsou pořád o něco menší než když změníš více tlak v negativce.
U fulla tyhle změny kompenzuje platforma tlumiče (trochu sníží sag na tlumiči) + snižování vidlice.
A proto u HT mám rád celopevňáka, tam takové věci není třeba řešit (změny pouze sklonem kopce jsou ok).
jo, jsem málo vnímavý
Já v tom případě taky :) Jestli mám sedlo o cenťák tam nebo tam, jestli mám sag 1 nebo 2cm vůbec nepoznám a na kole vydržím kolikrát i celej den :)
Jediný co poznám je, když mám fyzičku uplě na hovno :)
ta poslední věta! :-D to mi mluví z duše :-D
Přidávám se do vašeho klubu málo vnímavých bikerů s fyzičkou na hovno :)
poslední věta sedí!!! :-D
Hele letos jsem poprvé vyjel na 29 a už jsem v hlavě kalkuloval jak odlehčit kola aby mi to jelo, pak jsem si uvědomil, že to nejede protože nemám nejeto, fyzička O% :-)))
Řekl jsem si že budu makat :-)
Přesně tak :)
Ono člověk to rád svede na kolo :)
8o)
jééé tohle bych si dal na tričko :-D neměl by jsi prosím tě odkaz někde na lepší kvalitu?
niekde tu musíš pohladat. 8o)
ale kvalita o moc lepšia nebude.
Tak tyhle problémy ti vůbec nezávidím, to už aby s sebou člověk vozil úhloměr a pravítko, a před každým kopce si to nastavil:)
Za jízdy netřeba nic měřit, to vše hned poznám (kdybych to nepoznal, tak by nebylo vůbec co řešit) a s koly co jezdím zcela v pohodě. U fullů platforma + snižování vidlice a u celopevňáka žádné negativní změny geometrie nejsou nikdy.
hlasuji pro rebu, hlavně kvůli dual air
Vozil jsem vidlici s dual air,poté solo air a musím říci že ten druhý systém mi vyhovoval určitě více a byl jsem jen rád za rychlejší a jednoduhší nastevení vidlice.A to ne proto že bych si s nastavením nerad pohrál ale protože mi ten dual air žádné výhody oproti solo air nepřinesl.
.
ale to není 29er..
hej som to už zmazal, ale stále platí to, že team verzia je iba o málo (500kč) drahšia a možno by sa oplatilo nad ňou uvažovať :)
ano
Hlavně bych si zjistil, jak jsou na tom všechny ty současné modely s progresivitou.
Recony na nízkém zdvihu byly nechutně progresivní. Rebě bez u-turnu taky. U Reby se tu ovšem objevili první postřehy, že novější Reby i bez u-turn už jsou progresivní o něco méně.
Recon těžko říct.
A teď pominu průběh (ten stejně netuším jaký přesně je pro nové modely), tak pokud Rebu, tak už Team kvůli HS expanzi (i když na malém zdvihu není tak moc znát, tak když už připlácet…).
Osobně bych kvůli dualairu nepřiplácel ani korunu a klidně vzal raději soloair. Pokud nevíš o tom, jak bys cíleně dualair využil (tedy že stejně budeš foukat stejné tlaky), tak to akorát dělá foukání komplikovanější (zvlášť když třeba negativku je lepší foukat když je kolo vzhůru nohama a aspoň pár sekund už tak je, aby při našroubovaní pumpičky nešlo ven moc oleje).
he he moc to resis:)i jako prodavajici ti doporucim Rock Shox Reba RLT Ti 29 do te jdu ja.jenze je trochu jinde financne
Váha jen o málo nižší a navíc spoustu vyfikundací co se můžou ****** :)
Jestli můžu doporučit, tak si dej zdvih vidlice na 100mm, předek se ti zvedne minimálně. Se zdvihem 100mm máš zase o něco větší sag, tak vyjde výška řídítek podobně jako u 85mm a navíc je to daleko víc pohodlnější svezení.
No já předpokládám, že ten Recon je 100mm a SUP rám je dělanej na zdvih 100mm.
Jinak ještě byl ve hře Manitou Drake
Ale o tom vím taky prd :)
Nejspíš to vypadá ale na toho Recona.
Chci se zeptat. Vlastním tuto vidli také 29er model 2012. Mám na ní kotouč 160mm a uvažuji o změně na 180mm Bude to té vidlici nějak vadit? Jaký největší kotouč doporučuje výrobce? Díky
Jinak brzdy mám Shimano BRM446..
TAk co? nikdo? :(
nebude ji to vůbec vadit (s těma brzdama…) :-)
Takže tím naznačuješ že ty brzdy jsou na ho*no? :))
no… neublížej :-) to neřeš :-) vidle mají výrobcem uvedený max. průměr kotouče(web výrobce www.sram.com). I u horších vidlic je 180mm v pohodě.
ok díky :)
btw. 210mm je max http://www.sram.com/…econ-gold-tk#…
Jojo díky ted to taky čtu :) Takže se nemusím vůbec bát :))
neví někdo proč bude 2013 SID, REBA jen SOLO AIR? … minimálně u spešlu … by mě zajímalo co k tomu SRAM vedlo …
i když když se podívám na závodech na lidi na RS tak spousta z nich to ma nějak divně nafoukany že ve sjezdu jim kouka vidlice 3 cm a nepruží. ale možná se jen sešli umělci na RS :P
U speslu jsou to uplne jine vidlice, tim jak tam je Brain.
Ročník 2013 – Solo Air vildice budú SID, Reba. Voliteľne Revelation, Boxxer, Lyrik, Argyle, Totem, Sektor, Recon, XC 32 (to znamená že budú mať aj iné verzie okrem SA).
*vidlice :)
čau mám zkušenosti :))
Chci se zeptat. Jak by se ta vidle měla servisovat? Kdy poprvé od koupení? Každý rok před sezonou? Nebo jak často by měla být v sevisu?
A nepisou to nahodou v navodu?
Návod? Nemám
Tak si ho stahni, hledat ti jej nebudu.
I kdyz v nem to maji dost nadsazene.
Ideálně vždycky po sezóně nebo před sezónou, teda pokud jezdíš nějaký normální kilometrový porce.
Ok díky.. No tak od června na ní mám 3,5 tis.