Rock Shox Revelation 409 dual air 140mm- doporučený tlak

15 nepřečtených
  • police

    Mám otázku na kolik si tlakujete tuto vidlici? Já jsem ji natlakoval dle doporučení výrobce na váhu 95kg, což je vlastně strop a vidlice mi přijde střašně tvrdá. Viditelný pohyb tak max 60mm. Je to normální? Máte někdo podobnou zkušenost a jak jste ji řešili.

    0 0
    • kubad  

      no co ji nafoukat trochu míň??????

      jinak se v návodu píše něco o SAGu

      0 0
      • police  

        To je jasný, jen řeším proč výrobce dodá k vidlici takové doporučené tlaky že je vidlice v mém případě (95kg) téměř nepohyblivá. A pokud budu jezdit na nižší tlak a s vidlicí se něco stane zda to pak nebude posuzováno jako nedodržení návodů na použití… Co myslíš slovem SAG?

        0 0
        • kubad  

          tlak na vidlici je doporučený, né předepsaný, takže si to nafoukej jak potřebuješ, a SAG je právě to jak se určuje na kolik vidlici foukat.(HISTORIE)

          jo kontrolní otázka, nemá ta tvá RVL náhodou 2 ventilky?

          foukáš obě komory stejně?

          0 0
        • MlokCZ  

          Žádný doporučený tlak nikdy nemůže všem sedět. Hodně udělá geometrie kol, tedy stejná vidlice se stejným jezdcem na jiném rámu a bude třeba úplně jiný tlak.

          A hodně dělá styl jízdy, ten má každý jiný.

          Takže foukat podle sagu a využívání zdvihu, to tady v historii určitě ještě nepadlo :-)

          0 0
          • police  

            Jasně vidlice má kladnou a zápornou komoru. V návodu doporučují tlak stejný pro obě komory nebo do záporné i o něco míň. Vyzkouším ubrat cca 20 psi. Ještě otázka někde jsem četl že ideální nastavení je takové, když při maximálním zatížení co jsem schopen vyvinout na vidlici je takové že na vidlici zůstane cca 15mm rezerva??? Jetě bych měl jednu otázku, jak nastavujete odskok vidlice. Co je ukazatelem správného nastavení? Našel jsem informace jen o odskoku zadního tlumiče.

            0 0
            • hawrda  

              Hele mám RVL a foukám 120–130PSI obě komory při 100kg váhy.

              Dotaz na MLOKA.Je možné u toho nového sterea co teď mám,že je zadní stavba o něco kratší a tedy působí menší pákou na tlumič?Upustil jsem něco málo na tlumiči oproti staré verzi sterea a stejně se nedostanu na celý zdvih tlumiče.Do konce chybí bez mála 2cm ať přejedu co přejedu.Leda rezerva na skoky,ale to už moc neprovozuju:).Asi by to tu RP 23 chtělo překuchat na lineárnější průběh v konci zdvihu.Ten starý rám s tím problém neměl.Tlak v tlumiči už upouštět nechci,dostal bych se v normálním režimu jízdy už pod mě vyhovující charakteristiku tlumiče a ještě navíc snížil šlapací střed.(mimo ten konec samo).

              Díky

              0 0
              • MlokCZ  

                Novější verze rámu je znatelně progresivnější, je přepákovaná trošku jinak (rozhodně ale není kratší, délka je stejná).

                Ale chybějící 2cm? To se mi zdá hodně divné i na normální komoru. Jaké máš interní nastavení tlumiče a jakou komoru?

                Skáčeš občas něco, třeba i něco jen malého? Pokud ano, tak cca jakou výšku maximálně?

                A jaký máš při současném nastavení sag?

                S high volume komorou jsem byl i přes vyšší progresivitu novější verze rámu pořád na dorazu. A nebo to musel totálně přefoukat a tím byl jak moc malý sag, tak hrozné chování první části zdvihu.

                S normální komorou vozím sag těsně přes 20% na tlumiči (11mm na tlumiči) a běžně chodím na vyjížďkách tak na 46mm zdvihu. Na doraz jsem to ještě nedostal, poslední 2mm jsem ještě nedal při tomhle nastavení. To je ale už rezerva minimální a netrápí mě.

                Je to ale pro upravený tlumič v TF tuned s kompresí na velmi nízké úrovni.

                Pro srovnání starší rám. Při stejném tlumiči jsem tam vozil o 5psi vyšší tlak (takže téměř stejné) a měl sag o chlup menší (tak o 0,5–1mm). A přitom jsem při běžné vyjížďce místo 46mm chodil tak na 47–48mm. A téměř na doraz jsem vyjímečně šel.

                Tlumiče mám s reálným chodem 50mm (měřeno), nedají 51mm.

                Jestli tam nemáš high volume komoru a zbývá až tolik nevyužitého zdvihu, tak bys ji tam dát mohl.

                0 0
                • hawrda  

                  Tak interní nastavení z hlavy nevím.Musel bych se doma podívat.Na tlumiči je to někde z boku namalovaný že?Tlumič je 2008 a jakou to má komoru fak nevím.Občas něco skočím,ale nic co by stálo za řeč.Sag mám zhruba 20% zdvihu.

                  Celá zadní stavba se v mém podání nastavení tlumiče chová výborně.Dá se říct,že mi nijak nevadí,že nejde až na konec.Považuju to za rezervu pro nějaký kritický moment,který může přijít.Jen mě to přišlo v porovnání obou rámů trochu zývláštní.

                  Dávám foto jestli bude vidět ten kroužek na tlumiči.Tady ale není ještě v krajní poloze.Jel jsem do kopce bez větších terénů:)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Moc to vidět není, ale 2cm to určitě nejsou a to píšeš, že někdy dáš i více. Když je tlumič na dorazu, tak gumička ještě zdaleka není úplně na konci tlumiče. Stačí si změřit těch 50–51mm a uvidíš, kde je úplný doraz.

                    Takže to využití zdvihu zase tak špatné nebude a z high volume komorou už naopak riskuješ chození po dorazech (navíc s high volume komorou se foukají i na stejný sag vyšší tlaky a je to pak ještě o něco méně citlivé).

                    Tlumič máš se standardní komorou. A jestli to byl originál ze Sterea 2008, tak bude mít propedal/compres­sion tune max. (teď si nejsem jistý jestli 2008 bylo ještě označované propedal tune nebo už compression tune, to je ale fuk).

                    To by byl hodně omezující tlumič kompresí. Já bych takový tlumič na tom novějším rámu rozhodně už nezkousnul. To by citlivost už byla mizerná.

                    0 0
                    • hawrda  

                      Tlumič je origoš ze sterea.Citlivost bych řekl,že je výborná.

                      Přikládám foto nastavení tlumiče.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak to je zajímavé. Je s compression tune střed. To je už na citlivost ok, i když s nastavením min nebo méně než min je to ještě lepší (ale už jen o málo).

                        Oproti tomu rozdíl střed x max je obrovský.

                        To by ovšem znamenalo, že Stereo 2008 bylo dodávanou s různým nastavením tlumiče. To se docela divím. Taky je možné, že to bylo různé pro různé varianty osazení a k RVL bylo jiné nastavení než k Talasu.

                        Já měl CT max (a mám to starší také 2008). Proto mi tam taky v originále ten tlumič dlouho nevydržel a že na úpravu do TF tuned.

                        0 0
      • scret  

        :))

        0 0
    • scret  

      bud v klidu, mam ted nově RVL RLT Ti Dual Air a taky nefoukam na doporuceny tlaky, ale min…

      Chce to na jednu vyjizdku vzit pumpu a nafoukat podle sagu a jizdniho stylu, tak aby clovek nesel moc nadoraz, ale zaroven aby vidle zobala…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.