• vrana38

    Caute vsetci milovnici cyklistiky..uz som sa tu pozeral na nejake topici,ale nenasiel som presne to ,co som chcel..totiz uplnou statnou nahodou:) som za lacny peniaz konecne kupil myslim si,ze kvalitny bike..Mam vidlicu Rock Shox SID XC, neviem ako dlho resp ci uz na nej bola robena nejaka udrzba,a ci sa vobec nejake robia,tak by som bol rad,ak by sa niekto nasiel,co by mi aspon nieco zhruba o tom napisal,popripade poslal nejaky manual…Vopred DAKUJEM!

    0 0
    • pavelm  

      Jsem jen uzivatel podobne vidlice. Na strankach www.sram.com/…ox/index.php najdes manual pro Tvou vidlici kde mas uvedeno jak se o ni starat. Ve zkratce pokud je nova tak po cca 300km se vyrobce jisti ze ji mas dat prodlednout+vymenit olej. Jinak by se vidlice mela vzdy po sezone otevrit, vycistit, vymenit olej = prace pro servis (aspon v mem pripade). Behem roku zadna zvlastni udrba (obcas vycistit vnitrni nohy), nafouknout a vizualni kontrola.

      0 0
    • visby  

      navod az tak nepotrebujes studovat…

      ide o to aby si vedel na aky tlak fukat negativnu a pozitivnu komoru, cim to fukat(pumpa na tlmice/vidlice, urcite sa hodi, takze zakupit), starost o vidlu nie je nic extra, len suchou handrou utret vnutorne nohy ak je tam moc bordelu, tot vsjo

      ak si kupil jazdeny bike, tak vidlicu si daj do servisu zrepasovat, na 90% to povodny majitel uz neurobil… v zasade ide len o vymenu oleja a vycistenie vnutra vidlice, niekedy sa menia aj prachovky a gufera ak su poskodene…

      0 0
    • mr.garisson  

      Chystám se na výměnu oleje, RS SID RL 2014, předepsané je 5WT. Origo stojí 450,– za 1 litr. Vím, že všichni co chtějí být z obliga, tak doporučí jedině originál.

      Na trhu jsou však i jiné velmi kvalitní oleje, tak se chci zeptat, jestli jsou vhodné i ty a zda s tím máte nějaké zkušenosti.

      Jedná se o Motul Fork oil Factory Line 5W (1 litr) za 450,–

      Potom obyč Repsol Moto Fork oil 5W (1 litr) za 200,–

      Nakonec Motul Fork oil Expert 5W (1 litr) za 365,–

      Do nohou je předepsaný 15WT, tak šupnu origo, jde tam celkem do obou 10 ml.

      Doposud jsem pro vidlice používal Motul Fork oil Expert 5W, ale byly to levnější vidle dlouho po záruce, kde nešlo tolik o to, jak to dopadne. :)

      0 0
      • scret  

        myslim, ze rozdil nepoznas, pokud to bude tlumicovej a predepsana viskozita, pak ok…

        Ja treba davam normalne motorex…

        0 0
        • mr.garisson  

          Jde mi spíše o složení. Jestli ty origo oleje nejsou nějaké jiné. Nechci si poškodit těsnění nebo jiné nekovové díly. O kvalitě nemám pochyb, dokonce bych si dovolil tvrdit, že ten Factory Line, co patří do závodních motorek bude i lepší.

          0 0
          • scret  

            no, co ti na to napsat:) Kdyz se bojis, tak si kup treba zminovany motorex nebo original:)

            0 0
            • mr.garisson  

              Já se nebojím. :) Jen se raději informuji, než něco vyzkouším na ostro. Motorex máš teda vyzkoušený, čili ten je ok, jestli to dobře chápu. Na RS jsem Motul ještě nezkoušel, ale v Manitou a Suntour to bylo bez problému.

              0 0
              • scret  

                motorex leju do RS, Manitou i foxe a vzdy v pohode…

                0 0
                • mr.garisson  

                  Ok. Díky. Motorex mám zrovna za dobré peníze, skoro za půlku toho origo RS.

                  0 0
      • cubas  

        Já bych měl taky jeden dotaz. Mám SIDa 2013 RL od včerejška. Oproti mojí stávající Foxce mám pocit, jako bych jezdil na pevné. Skáče jak koza a je dost necitlivá. Je to soloair a tlak je v pořádku. Protože jsem jí pořídil starší, chci jí dneska rozebrat a vyčistit v naději, že začne lépe fungovat. Do patrony dám motorex 5W (je sice letitý, ale tomu snad nevadí), ale do nohou nemám 15W – doma mi zůstala 7,5W od Marzocchi. A můj dotaz je: co se stane, když dám víc viskozní olej do nohou?

        Případně je nějaká jiná finta, která mi unikla, na zvýšení citlivosti a hladkosti chodu u vidlic RS?

        0 0
        • mr.garisson  

          Podle mě se nic nestane. Zkusíš a uvidíš. Citlivost jsem zvýšil tak, že jsem nad pístek nalil Fox Float Fluid. Standardně je to totiž mazané vazelínou. Ta se rychle utře a moc dobře to nechodí. V té mojí ta vazelína vydržela asi 1000 km. Můžeš použít i RS Redrum. Já měl zrovna k dispozici Fox Fluid. Pak by mohlo pomoct vyčistit stíráky a pořádně namočit molitany jak je popsáno v technickém manuálu RS.

          0 0
          • cubas  

            Díky za informaci. ještě se zeptám, ne snad uplně blbě:

            • vnější nohy oddělám zespodu (ve vzduchové imbus 5), jak ale sundám štelovák odskoku? A proč je potřeba do povoleného šroubu třísknout kladivem, jak je popsáno v manuálu?
            • co znamená – „nalil fox fluid nad pístek“?
            0 0
            • mr.garisson  

              ad 1) Z manuálu RS: „Remove the rebound adjuster knob by pulling it from the bottom bolt at the bottom of the drive side fork leg.“ Prostě to vytáhneš. Aby se ta patrona uvolniz pouzdra, tak je potřeba po šroubu „trochu ťuknout“ (mrkni na rozkres).

              ad 2) Naleješ ojej přes ventilek do komory. Olej namáčí stěny, celé to lépe chodí.

              0 0
              • cubas  

                A ještě jeden dotaz. Dá se u tohoto typu nastavit úroveň komprese? Případně i síla na otevření gate?

                0 0
                • mr.garisson  

                  No jestli máš klasickou páčku Pushloc, tak tam nastavíš akorát tu hranici citlivosti při zamknuté vidlici, páč to má jen polohu 1/0. Dá se poštelovat to lanko, ale nevidím v tom nějaký přínos. Já třeba zamykám jen asfalt nebo při nástupu, proto to mám nastavené na tvrdo. Vidlice propustí při opravdu silném zatlačení. Takže plynulé nastavení se nekoná.

                  0 0
                  • cubas  

                    ano, chtěl bych to dotáhnout víc na tuho. Mám pocit, že čím novější vidlice, tím míň možností si pohrát s nastavením.

                    Takže pro „tvrdší“ lock stačí jenom přitáhnout lanko?

                    0 0
                    • mr.garisson  

                      Spíš naopak. Čím volnější lanko, tím víc se to zamkne. Nastavuj to s odemčenou páčkou. Je to malinko na hlavu, ale Poploc je obráceně. Na odemčení přetlačuješ pružinu. Měl jsem povolené lanko, vidlice byla necitlivá a tuhá jako kráva. Než jsem na to došel, že je to lanko… :D

                      0 0
                      • cubas  

                        díky

                        0 0
                      • McBlacky  

                        to protože ale nový RS vidle dělal uplnej ******** inženýr.

                        jen takovýho může napadnout, že při selhání lanka bude vidle zamčená. Roky to fungovalo obráceně a když to někdo urazil tak na to kašlal. To se nejspíš RS nelíbilo, takže ted s tím musíš na servi i když zamykání nepoužíváš

                        0 0
                        • scret  

                          to tesat!

                          0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • mr.nikdo  

                          Zase tam chybi kurvitko v podobe pruziny, ktera to ovladala. Precijen timto system odpadl problem neodemykajici se vidlice kvuli pridrhlemu lanku anebo slabe pruzince. Tudiz vyresili asi nejvetsi problem RS vidli, ale zaroven ho podelali a uplne dosrali SA.

                          0 0
                          • pepek  

                            Tento Tvůj imaginární problém jsem nikdy nezaznamenal. Řekni svému mechanikovi, ať si umyje ruce :-)

                            0 0
                            • mr.nikdo  

                              Ja ano, ale vyresil jsem ho jednou a spravnou delkou bowdenu.

                              Mechanik si myje ruce 1× za 14 dni :D.

                              Ale i tady v historii najdes, jak se menily Motion Controly, prave kvuli tomuto…A to i v zarucni oprave.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                za ty roky co to dělali to byl problém jen jednoho roku mám pocit. Buď to šlo v záruce, nebo DIY. Stát by se to nemělo, ale proti současnýmu řešení ve spojení s SA to bylo úplně jinde

                                0 0
                                • mr.nikdo  

                                  Ale i po vymene patrony to delalo. Byl to hodne problem spravne delky lanka a bowdenu. Mel jsem ten rok vyroby, ve kterem vsichni meli problem.

                                  I kamos prechazel na normalni Motion – bez Pop locku.

                                  Tak ja mam X-Loc a ten je v klidu. Spis celkove mam problem naladit SIDa. Ale mam tam dost stara gufera, tak to bude jimi.

                                  0 0
                    • McBlacky  

                      U vidlic kde to šlo externě byl ve středu zátky seřizovací šroub. U hydrolocku je štelování na páčce nahoře u pop a push locku kde nebyl seřizovací šroub to u některých vidlic šlo interně a dneska už to podle mě nejde.

                      napnutí lanka to teoreticky může ovlivnit, ale není to na to míněné

                      0 0
                      • mr.garisson  

                        To jsem psal. Prostě tam akorát nastavíš lankem, jak moc velkou silou musíš na vidli zatlačit, aby propustil ventil olej. Drbal jsem se s tím, pak jsem to dal natvrdo a basta.

                        0 0
                      • cubas  

                        Prostě čím novější vidlice, tím dokurvenější funkce.

                        0 0
                        • mr.garisson  

                          Tak musí tu výrobu trochu zlevnit a z vyšší střední třídy vymačkat maximální potenciál, než si toho někdo všimne. :)

                          0 0
            • Mr.Data  

              Odskok jen vytáhneš, je to vlastně imbus. V druhý noze vyšroubuješ matičku trubkovým klíčem a v této imbusem 5 a pak vyklepnout přes imbus. U jedný vidlice mi to šlo vyklepnout fakt blbě, ale nakonec povolila. Tak bych to neodkládal.

              0 0
              • mr.garisson  

                Nechci rýpat, neber to prosím jako narážku. Z důvodu, že jsem to už na fóru viděl mnohokrát, tak:

                ten klíč se nazývý INBUS = INnensechskan­tschraube Bauer Und Schaurte.

                IMBUS neexistuje.

                0 0
              • mr.nikdo  

                Nejlepsi je oba srouby vysroubovat, vzit nejaky delsi se stejnym zavitem, ten tam nasroubovat a do nej trisknout. Osvedcilo se to nejlepe.

                0 0
                • McBlacky  

                  jak kde u Solo jak píšeš a Dual novu se vzduchem vymlátíš přes matku na ´tyčce´ s ventilkem

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Ano i ne.

                    U Dualu stejnym zpusobem beres tlumeni. Jinak, jak pises, se bere noha se vzduchem…

                    A to je asi jedine pozitivum SA, protoze toto jsem u DA nesnasel.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      kdybych psal bez překlepů (novu=nohu) bylo by to jasný hned.

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Aha, tak to potom jo :-D.

                        Ale porad si stojim za tim, ze toto je u SA lepsi vec nez u DA :).

                        0 0
            • Mr.Data  

              To myslel nalít do vzduchové komory ze shora nad pístek, cca 3 ml.

              0 0
              • cubas  

                díky hoši. V nejbližší době na to vlítnu a uvidíme.

                0 0
                • Concorde  

                  Ovšem pokud máš soloair, tak bych tam olej nedával…

                  0 0
                  • cubas  

                    Proč?

                    0 0
                  • mr.garisson  

                    A to z důvodu? Moc to nechápu. V Soloair není píst? :)

                    0 0
                    • scret  

                      neni v SA jiny pistek nez DA, resp. doura na vyrovnavani tlaku vzduchu a timpadem tam patri vazelina… Kdyz tam clovek naleje olej, tak tam stejne nic nezustane a okamzite stece dolu do negativky…

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • mr.garisson  

                        Koukám na to a v SA to nemá kam utíkat. To by byl snad DA, ne? Je tam „Floating seal head“. Asi to kua rozeberu, abych se podíval. :)

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          Boha. DA – dve oddelene komory, ktere byly od sebe vzduchotesne. Tim padem olej ano – nema kam uteci.

                          SA – foukas pozitivku a nejak (takova vyfrezovana drazka v noze vidlice) Ti vyrovna tlak do negativky. Takze protece/profici vzduch – protece i olej. Ne?

                          Ja tedy i silikonova vazelina + Redrum – za chvili je vse dole.

                          0 0
                          • mr.garisson  

                            DA chápu. U SA nechápu, k čemu je to dobré propouštění tlaku. Netušíš, v jaké části je ten kanál? Vyřešil by to spacer? Teď mi ta vidlice chodí do max zdvihu, ale není tam cítit gumový doraz, spíš takový tvrdý náraz.

                            0 0
                            • scret  

                              SA propousteni vzduchu – no to je z duvodu, aby se vyrovnaly tlaky mezi komorama… Je tam jen jeden ventilek… u DA byly 2 ventilky, aby se komory mohly foukat samostatne…

                              Ve druhy casti se bavis o uplne jiny veci a to o prubehu… Zrejme ho mas moc linearni a tak chodis na doraz…

                              0 0
                              • mr.garisson  

                                Takže by se ta linearita dala zredukovat spacerem. OK. To chápu.

                                0 0
                                • scret  

                                  oznaceni spacer se kdysi pouzivalo pro takovy valecky, pro zmenu zdvihu…

                                  Tohle RS nazyva tokenama, coz jsou umelohmotny valecky na doslova vycpani/zmenseni objemu pozitiv.komory…

                                  0 0
                                  • mr.garisson  

                                    Ano už jsem to zjistil při hledání v dokumentaci RS, ale děkuju za upozornění. ;)

                                    0 0
                                  • McBlacky  

                                    to co šlo dřív olejem je dneska potřeba kunit tokenenama tzn skokově

                                    0 0
                                    • scret  

                                      me prijdou tokeny fajn… Olej sice sel, ale casem taky pretekl do neg., coz neni ideal…

                                      0 0
                            • allrose  

                              1.v noze v oblasti nezatíženého pístu(kanálek)

                              2.vycpat pozitivní komoru „tokenama“

                              0 0
                  • McBlacky  

                    nad každý pístek potřebuješ hustý olej

                    0 0
                    • allrose  

                      jestli je konstrukce stejná s rebou,proteče olej přes přepouštěcí kanálek do negativky,proto vazelína

                      0 0
                      • mr.garisson  

                        A teď mě moc nenapadá, jak by v tom solo air držel vzduch. Dívám se na rozkres rev_a_2015_si­d_revelation a tam je prostě piston a žádný kanál tam rozkreslený není.

                        0 0
                        • Concorde  

                          Je tam malý kanálek, když je vidlice v plném zdvihu, aby se tlaky v komorách vyrovnaly. Tím pádem bývají SA charakteristické tím, že prvních pár milimetrů vidle zajede bez odporu – tlaky v komorách se vyrovnávají a jakmile kanálek skončí, jsou obě komory navzájem utěsněné. Hodně zjednodušeně řečeno. Olej se tedy poměrně rychle přepustí do negativky a těsnění na pístku je mazané dost sporadicky. Proto RS přešel na vazelínu.

                          0 0
                          • mr.garisson  

                            Dá se to nějak vyladit?

                            0 0
                            • Concorde  

                              Použít vazelínu. PM600 je na tyto účely ideální a řekl bych, že rozdíl oproti oleji je zanedbatelný. Mně osobně soloair do domu nesmí (ovšem z jiných důvodů než je tento)

                              0 0
                              • mr.garisson  

                                No vypadá stejně jako origo RS. Předpokládám ale, že bude řidší, ne? Fox Float je fakt hustá kapalina, ale podle všeho tedy stejně přeteče dolů.

                                0 0
                                • Concorde  

                                  Imho je to to stejne co RS vazelina. A je to to nejlepsi co se mi tam osvedcilo davat. Redrum nebo Fox fluid bych tam nedaval, ten protece.

                                  0 0
                              • Fredos  

                                A z jakých důvodů ti nesmí do domu?

                                0 0
                                • scret  

                                  treba kvuli moznemu nastaveni? treba kvuli tomu, ze od doby, co tam ty pitomci cpou SA, tak RS slo kvalitativne do kopru a neustale se tam neco kazi…

                                  0 0
                                  • Concorde  

                                    Tak tak..

                                    0 0
                                  • mr.garisson  

                                    Tak mi prosím aspoň napověz, co mám v nejbližších kilometrech čekat např. u mého SIDa.

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                                    • scret  

                                      staci sledovat BF a pochopis, ze pokud clovek jezdi a neresi vidli od RS, tak je spis stastlivec…:)

                                      Ja mel vzdy stesti, tuk tuk:))

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                                  • Fredos  

                                    Sem čekal teda něco zásadnějšího než možnost nastavení. Co tím myslíš? Že se nedá zvlášť nafoukat negativka?

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      jestli nevíš v čem je benefit nastavování negativky tak moc nemá smysl se s tebou o tom bavit. Možnost nastavení u vidle je naprosto zásadní při úvaze, kterou vybrat. Konstrukčně udělat vnitřní a vnější nohy je dneska trivka, to co je uvnitř rozhoduje.

                                      0 0
                                      • Fredos  

                                        Jop, to máš pravdu:D Nejsem zrovna praktik. Já se v tomhle oboru teprve rozkoukávám a zjišťuju co mi vyhovuje a co ne:)

                                        Jinak jsem koukal co bych mohl koupit kdybych nechtěl SA (taky se mi nezdá ten systém úplně super). A dnes je vcelku problém sehnat vidlici co nemá podobný systém jako SA..snad jen Auron s ocelovou pružinou.? A s možností nafoukat negativku zvlášť jsem nenašel žádnou (možná se jenom špatně dívám). I kdybych chtěl vyzkoušet kvalitní pružinu tak jsem našel zuase pouze 350NCR.. Tak z čeho pak vybírat.. Mluvím o vidlích schopných 160mm

                                        0 0
                                        • McBlacky  

                                          my máme doma vidle jen 90–120 foxy a rska. V tom zdvihu co chceš ti neporadím :(

                                          0 0
                                          • cubas  

                                            Jezdil jsem do teď Fox RLC100 r. 2008 . Naprostá spokojenost co do projevu, nastavení a údržby (1× ročně servis)

                                            A protože jsem ze současnýho SIDa SA rozčarovaný, chci se zeptat, jestli náhodou i současný Fox vidlice neprošli šíleností zvanou "cost cutting ", takže vojebat co se dá a prodávat dál za stejnou cenu. Když vezmeš srovnání stejného ročníku (třeba 2014) u výrobců RS a Fox, co by si volil podle výše zmíněných parametrů?

                                            0 0
                                            • scret  

                                              to je asi fuk, prtze fox sel do hajzlu taky:)

                                              0 0
                                            • McBlacky  

                                              dneska bych si vzal radši Fox. Trochu do toho házej vidle cenou :/

                                              Ale ani fox není jistota. Nestává se sice, že by se tolik sraly, ale zase jsou problémy s citlivostí a některý provedení mají velkou progresivitu, že celý zdvih nevyužiješ – to ale byl jejich problém dost často. Možná to znáš i z tvojí RCL08. Co fox umí dobře je chod v hodně rozbitým terénu v rychlém sjezdu. RS SA zatlučeš mnohem snáz do zdvihu

                                              0 0
                                              • cubas  

                                                mně naopak ta progresivita vyhovovala. Přesně jak píšeš – s RS jsem se na zkoušku pustil dolů docela hrbolatým sjezdem a absolutně jsem nestíhal reagovat. Ta nádhera ztuhla jak prkno – prostě nebrala rychlý rázy. Útlum byl stažený skoro na minimum. Teď jsem jí rozebral, vyčisti a o víkendu uvidím co a jak. ***** vždyť za to chtějí 10 tisíc. Vždy když po létech měním nějakou techniku tak jenom čumim, kde se za tu dobu co odrbalo.

                                                0 0
                                      • mr.garisson  

                                        Pravda, že také patřím do kategorie ladičů, rád si s vidlicí pohraju. DA by u SIDa bylo super. Snad se časem objeví nějaká rozkuchaná, abych to mohl zkusit upgradovat.

                                        Konstrukčně je SA dobrý nápad s ohledem na to, že není potřeba negativní pružiny. S ohledem na jízdní vlastnosti to už tak pozitivní není. Celkově jsem ale spokojený, zkusím poladit komoru tokenem, snad to přinese ten vytoužený pocit nelinearity.

                                        0 0
                            • MlokCZ  

                              Ano, zahodit debilní soloair.

                              0 0
                              • scret  

                                *1… Ikdyz jako majiteli Piku mi ted osobne nic jinyho nezbyva…

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  A bude hůř. Od 2016 přechází na podobný systém i Fox (z ocelové negativky), i když jsem zatím nikde nezjišťoval, jak přesně to bude řešené (a tedy jestli to bude to samé co soloair nebo trochu jinak řešené).

                                  0 0
          • mr.nikdo  

            A ten olej tam porad mas?

            Ja jen, ze je tam takova drazka, kterou by mel kompletne preteci dolu.

            0 0
        • mr.nikdo  

          ¨2,5 do tlumeni.

          A mas spravnou vazelinu do vzduchoveho pistu?

          Zkus kouknout na stiraky.

          0 0
    •  

      Zdar, kdybyste někdo potřebovali, mám kapalinu do Xlocku.

      0 0
      • mr.nikdo  

        Ja taky.

        Vlastne kazdy, kdo ma Shimano brzdy a ma mineralni olej do nich.

        0 0
        •  

          Ty tam stříkáš brzdovku??

          Podle servisního manuálu se to nesmí a patří tam pouze a výhradně orig. kapalina RockShox Reverb.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Ja tam teda nasel mineral oil.

            A normalni brzdovka a funguje. Dokonce to mam i od nekoho jineho, kdo ji tam normalne daval uz kdy davno.

            0 0
            •  

              A ze kdy máš ten manuál?

              Já mám z roku 2013 (SID XX) a v tam je tlustým červeným písmem jen ten Reverb.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Manual nemam. Jdu podle toho, co je treba psano na tom.

                Treba tady k tomu mas 2,5 wt tlumicovy olej.

                Ale mas pravdu, kecal jsem, daval jsem tam 5 wt tlumicovy olej. Omlouvam se za mystifikaci.

                Si spis myslim, ze RS (Sram) pouziva do hydrauliky Dot, takze aby Te nenapadlo ji tam dat.

                A celkove ani nikdo na MTBR nepsal, ze by to s normalnim mineralnim nefungovalo.

                Do vidlice do nohou take nedavam jen RS olej. Ale mam tu Nachazela, Castrol, Motorex, … Vetsinou kupovane v mototechne. A funguje to.

                0 0
    • tomxxx  

      Ahoj, prosím, nevíte někdo, jestli jsou vnitřní nohy sida 29 a 26 stejné, nebo jsou 29 delší?

      0 0
      • tomxxx  

        Nikdo nic? Ještě dodám, že potřebuju zjistit kompatibilitu vnitřních nohou u Sida XC XX 2014 u verze pro 26 a 29, zda jsou zaměnitelné. Díky

        0 0
        • scret  

          myslim, ze se tu kdysi nekde psalo, ze to zamenit nejde… ale jisty si taky nejsem…

          Musel bys najit rozkres dilu…

          0 0
          • tomxxx  

            právě že rozkres dílů jsem našel, vnější nohy maj nakreslené různé, ale vnitřní jen jednu délku a růžné sloupky a korunky, jenže je to nakreslené dost nejasně. V popisu dílů maj pro jednotlivé průměry kol různé označení dílů, ale otázka je, jestli různé skutečně jsou, no nic musím pátra dál, díky.

            0 0
    • Jano86  

      Priatelia s rs sid nemám skúsenosti.. Na horu je ventil.. Ako zistím ze je nufakany na moju váhu? Ďakujem

      0 0
      • novas752  

        Stejně jako u každé jiné vzduchové vidlice. Úplně otevřeš zamykání/kompresi a odskok, stoupneš na kolo, několikrát zahoupeš s vidlicí rukama, sedneš si na sedlo, stáhneš gumičku až na gufero a pak opatrně slezeš. Na noze vidlice je stupnice, gumička by měla zůstat někde okolo 20% zanoření. Někteří to mají rádi trochu měkčí okolo 25%, někteří trochu tvrdší okolo 15%.

        Potom se rozjedeš a rukama se snažíš vidlici co nejvíc a nejprudšeji zanořit, gumičku bys měl takhle posunout na nějakých 80–90% zdvihu – pokud jde až na doraz, je málo progresivní a potřebuje přidat token dovnitř vzduchové komory, pokud se nedostaneš ani na těch 80%, je moc progresivní a je potřeba ubrat token.

        Potom nastavíš odskok zespoda pravé nohy tak aby po stlačení a rychlém uvolnění vidlice přední kolo drželo přilepené na zemi a neodskakovalo.

        0 0
        • Jano86  

          Aha super ďakujem pekne… Pôjdem postupne.. Tu vidlu co mam di akej kategórie zaradiť? Dobrá kúpa? "musím sa priznať ze ma to prekvapilo. Ze po uzamknuti trochu pracuje .. Po dlhšom výjazde som sa našťastie upokojil :)

          0 0
    • tomxxx  

      Ahoj, rychlý dotaz. Je nutný používat nově do sidek Dynamic Seal Grease nebo je v klidu i RSP slick kick?

      0 0
    • scoty  

      Ahoj, už tu o tom byla řeč:

      Mám SID selct + r.v. 23, loni jsem doplňoval olej v patroně zhruba po prvních 1500/při výměně řetězu. Při locku to začalo chodit do zdvihu cca 12mm, předepsaných je 2 – 3mm. Nyní po dalších cca přes 1000km to samé. To znamená, že to někudy teče…

      Co s tím. malý servis včetně odvzdušnění tlumiče jsem dělal loni. Vydrželo to těch cca 1000km. Ten tlumič asi teče, takže udělat velký servis?

      Dík za rady:)

      0 0
      • DePaX  

        Minská 899/26

        2 0
      • scoty  

        Možná budou špatný o-kroužky na pístnici, už z výroby…

        0 0
        • pepek  

          Kroužky je třeba předem zkontrolovat pod lupou. Mně naopak lezl olej ze spodní nohy do tlumiče.

          0 0
          • scoty  

            Asi ano :) Prostě těch 5+ ml za 1000km vykape…Minule tam cca tolik chybělo…

            0 0
    • scoty  

      Po roce se Sid select+, najeto cca 3000

      Jak se tu řešil častý únik (po 1000km) oleje z tlumiče, tak to zatím vyřešila výměna hlavy.

      Bohužel teď po roce vidle začala drhnout ve zdvihu. Prostě jedeš a když má změnit zdvih, tak cítíš lehký odtrh… Vidle čerstvě namazaná…snad jestli to třeba nemůže být větší adhezí o-kroužků vlivem oleje a vazelíny..??

      Nemá s tím někdo zkušenost?

      0 0
      • novas752  

        A čim namazaná?

        0 0
        • scoty  

          Běžný malý servis: když jsem si toho všiml, tak nohy dolů, napuštění gufer olejem, promazání máslem, rozdělání vzduchovky, namazání máslem , 3ml oleje zhora, 10 do každé nohy. Vše origo.

          0 0
        • scoty  

          Jedině snad komplet vyměnit gufera, o-kroužky a ten dvoubřitej stírák na pístu vzduchovky. Třeba už je to narušený za ten rok mazivem a ztrácí skluznost? Nevím?

          0 0
      • tomxxx  

        Jestli si nedelal vzduchovku, tak bych udělal servis. Eventuelně pouzil slick kick misto rs dynamic seal grease, na píst 3 kapky oleje (né 3ml jak píší v návodě)

        0 0
        • scoty  

          Napadlo mě, že chtěj vyměnit po roce komplet kroužky kvůli tomu, že nabývají na objemu a zvyšují tření…??

          0 0
          • pepek  

            Kroužky na objemu nenabývají (ledaže bys tam dal silikonové). Zkusils to propérovat bez kola? Případně otočit hore kktom a procvičit?

            0 0
            • scoty  

              Jasně, všechno jsem rozdělal a namazal…kromě chargeru, kde jsem asi před měsícem měnil tu hlavu co tekla. Dal jsem tam novou ze sady 170 na konci. A až v posledních dnech jsem si všiml, že to zůstáva viset, tak jsem to dnes rozebral…

              To nemusí být tou hlavou, jestli je sada 170 použitelná jako sada 217…viz níže

              0 0
      • embi  

        jj mam stejnou vlastnost. neresim, jezdim. ta vidle se paci ve futrech a nechodi to. predstava, ze nejaky vazelinky a servisy neco vyresi je imho mimo.

        zeb bude chodit i nasucho po dvou letech bez servisu mnohem lip. je to konstrukcni vlastnost, nikoliv zalezitost tlumeni / pruzeni.

        0 0
    • scoty  

      Dělal, dal jsem tam sram butter jak píšou a a 3ml oleje jako vždy. Za rok potřetí. Až teď se udělal ten odtrh a to kdekoli to ve zdvihu chvilku podržím.O-kroužky jsem ale neměnil, tak jestli nejsou za ten rok nacucaný a hůř kloužou..?

      0 0
      • scoty  

        Ještě mě napadlo, že jsem nedávno měnil na chargeru seal head, která sice neteče, ale může být na pístnici těsnější..??

        0 0
        • DePaX  

          Pořiď si Pajka ;) Kroutící se SID 120 je pro chrty :)

          0 0
          • scoty  

            Je to taky 35 , ale… Čuchám ******* v té vyměněné hlavě chargeru. Asi je dělají užší aby to neteklo, jenže to hůř klouže. Možná tam dám na zkoušku tu starou…:)

            0 0
      • scoty  

        Další poznatek. Teď po malėm servisu a promazání vidle chodí znatelně lépe (jako vždy po servisu), ale jak se kdekoli zastaví zdvih, tak se kousne…Takže jedna ze dvou pístnic má problém.

        0 0
    • scoty  

      Dá se podle čísla vidle zjistit číslo servisního kitu 200 hours ? Dík

      30T23605092

      0 0
    • scoty  

      Kupkolo mi na dotaz odpovědělo, že tento kit:

      https://www.kupkolo.cz/…021_z124864/

      Zde je evidentně červená sealhead z ultimate, ale možná jde i na Select+. Mně už z toho…:)

      0 0
      • kubad  

        Na základě čísla vidlice cos dal

        Podle stránek RS tam pasují oba tyto kity:

        00.4318.025.217 – Servisní kit Rock Shox 200h/1rok Lyrik C2/Pike B3 Sel+ and Ult (2020)

        00.4318.025.210 – Servisní kit Rock Shox 200h / 1rok SELECT+/ULTIMATE – SID 35MM C1/D1 (2021+)

        Z názvu je celkem jasné který který je na SID, ale pasují oba

        0 0
        • roud  

          Snad bude mít štěstí a budou ho mít někde skladem já jsem na jaře na servis vidle čekal víc jak měsíc :/

          0 0
      • tomxxx  

        Většina sad sedí na více vidlic, takže nepoužiješ všechny díly na tu tvojí. Vše je v sadě celkem jasně popsané.

        0 0
    • scoty  

      Zdarec, čím čistíte dolní nohy s futrama? Nalijete isopropyl , nebo prostříknout třeba Würth čistidlem na brzdy, což je asi směs isopropylu s benzínem… Jde mi o to nenarušit futra…

      Dík

      0 0
      • vysmátej bajker  

        nasucho hadrem.

        0 0
        • scoty  

          dobře, ale jak očistíš zbytky vazelíny a oleje kolem futer?…

          0 0
          • vysmátej bajker  

            jak píšu otřu hadrem, na moje rs nikdy nebylo potřeba chemie ale nebál bych se jarové vody případně tech.benzin navlhčit hadr.

            0 0
            • novas752  

              Vodu nee. Leda tak při výměně gufer a pak to fakt pořádně nechat vyschnout klidně den na topení.

              0 0
      • novas752  

        Isopropyl, líh, čistič brzd bez acetonu… pvc trubku nebo dřevěnou násadu omotat utěrkou a vytřít. Nechat dobře vyschnout.

        0 0
        • scoty  

          tohle je určitě bez acetonu(požívám na kotouče a brzdy), ale asi je tam trocha benzínu…, když tak mám ještě trochu isopropylu.

          Sram buter na futrech prý nedělá dobrotu. Jen olej je hladší a lépe kluzný…?

          https://runder.cz/…500ml-28252/?…

          0 1
      • tomxxx  

        Líh nebo IPA, v nouzi technický benzín, plastova trubka, utěrka vyšmrdlat vnitřek.

        Hlavně tam nestríkat odmašťovače brzd a podobný svinstva, pokud nevíš složení.

        0 0
    • tomxxx  

      Když už se tu otevřela diskuze. Dají se někde nakoupit těsnění po kusech na rockshox?

      Servisní sady, při dnešních cenách už jsou asi v klidu, ale občas se stane, že použiji jen nějaká těsnění, nebo chci zkusit jiná gufera a nechci kupovat kvůli pár o kroužkům kompletní sadu.

      Případně jestli je někde seznam těsnění.

      0 0
      • novas752  

        Gufera se dají samostatně SKF.

        0 0
        • tomxxx  

          Ty jsou jasný, to je i částečně důvod proč se ptám, kdybych koupil „lepší“ gufera, tak se mi celou sadu kupovat nechce.

          0 0
          • 01carbon  

            Gufera enduro bearing se mi zdaly o fous lepsi – ale mozna jen pocit – podlozene zmerene to nemam. O krouzky zeleny domecek na sterboholske. Penove krouzky bud ali nebo jsem bral velkem baleni orig.

            0 0
            • tomxxx  

              Tak ja ten zeleny domek jednou zkusím, jezdím kolem něj už dlouho.

              0 0
              • deda  

                Poptam se tu. Jsou doporuceny tlaky tak mimo, ze u rs sid ultimate mi vyjde na my kila cca75psi, ale s timhle tlakem mam tak 10% sagu. Spis to vychazi 60–65psi, aby vyuzil efektivne zdvihu. Dik

                0 0
    • scoty  

      Tak po 1000km zase sid nejde zavřít. Takže znovu zavzdušněno… že by to byla vlastnost? Už se mi rozdělávat nechce…

      Postupně se zhoršuje až to jednou nejde vůbec. Někudy to pomalu teče do spodní nohy…

      0 0
      • tomxxx  

        Select nebo ultimate?

        0 0
        • scoty  

          Select +, má trochu jiný charger než Ultimate. Je to divné. Sealhead jsem vyměnil a nepomohlo. Že by ve vnitř nějaká těsnění…?

          0 0
          • tomxxx  

            Select + má charger první generace (nebo hodně podobný), ne? Může být malá dirka ve vaku, může to ucházet kolem vaku.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.