Zdravím, plánuji koupit Lyrika a zajímá mě, zda byste si připlatili okolo 100eur za RC2 s libovolným nastavením obou kompresí nebo byste radši levnější RCT3 s open/pedal/lock.
Díky.
Zdravím, plánuji koupit Lyrika a zajímá mě, zda byste si připlatili okolo 100eur za RC2 s libovolným nastavením obou kompresí nebo byste radši levnější RCT3 s open/pedal/lock.
Díky.
vzal bych rct3 o 100e levnější, někde v akci :-) to jsem ti pomohl co
Zeptám se třeba tady. Prosím Vás předpokládám že Pike r.v. 2015 co jsem měl vs. Lyric RC2 2019 má stejný tokeny? Zbyl mi totiž doma po původní vidlici.
Co větší drop to doraz a to mám nafoukano na cca 15% ságu.
Ještě malej dotaz ohledně těch ficur HSC a LSC. Jestli jsem to dobře pochopil tak tím, že točím LSC do + to bude vic citlivější na nerovnosti v malé rychlosti (rázy chodí občas a bude to brát menší a menší hrby). Nebo může mi chování v praxi někdo laicky zopakovat? Nějak jsem něco pročítal ale obrázek jednou takovej, podruhý opačnej :D Díky
Tokeny jsou stejný.
Lsc nemá na nárazy velký vliv až na ty úplně nejmenší. Nastavuješ tím více méně jakou oporu ti ta vidlice dává v kompresi, zatáčce atp. HSC pak nastavuje „odpor“ oleje při nárazu, hodně zjednodušeně řečeno. Sem moc unavenej to popisovat ale říct jestli bude vidlice citlivější s míň nebo víc hsc se nedá říct. Příliš málo HSC nebude citlivější než ideální hsc, a způsobí že vidlice bude chodit níž ve zdvihu, víc váhy a nárazů na ruce atd atd
Tokeny stejný nejsou, teď jsem je tam zkoušel soupnout, a nevejdou se průměrem. Každopádně je tam jeden origo a ten je o cca 1mm menší než ten do Pika… Takže musím něco sehnat
Oprav v podstatě si měl pravdu :) Pasuje, ale je tam ale, četl jsem na bikeradaru že jsou dva druhy šedý a červený… a já mám bohužel doma jen červený :(
Červený jen do Pika.
Šedý Lyric, Pike, Yaris atd.
šedé mám skladem :-) když tak SZ
Šedý ti můžu 2ks věnovat..
Michale díky, ale už mám na cestě od Mirrorka… Páč tlaky jak hovado a tam v údolí toho "starýho blázna ;) " to nepomáhá :D navíc ještě budu muset narvat spacery do tlumaku, abych to trochu srazil na lidské hodnoty…
Jj, tam je to dost specifický. Normálně jsem na dorazech jednou za čas (2tokeny v Lyrikovi, 4 v tlumiči) a tam to je klidně několikrát během jedné jízdy. :D
Takže dalo by se tím i zamezit chození po dorazech(HSC max. + přehnaně řečeno)? Asi ne co? Nějak jsem s tím včera prvně na vyjížďce laboroval, tak nějak celkem spoko, až na ty dorazy, a nebylo to na placku. Starej Pike jsem jezdil taky se dvěma tokeny.
Tak tam dej 3 tokeny, nebo 4. A nebo ABS fork tune molitanky. To asi funguje lépe než tokeny.
ABS fork tune, díky zkusím něco počíst, jinak teď tam nemám nic, takže dám 2 jak jsem jezdil u Pika ;)
Pokud chceš laborovat s nastavením, tak RC2. Já vzal RCT3 protože to neumím pořádně nastavit, nebaví mě to a navíc jsem chtěl tvrdý lockout kvůli asfaltovým přesunům a výjezdům. Za mě ta RCT3 chodí parádně.
Laborovat s nastavením můžeš i u rct3 a rc, jen je to trochu víc práce :)
Jo já vím, ale já jsem houby jezdec, moc to nepoznám. Jsem rád, že to pruží a dělá to, co chci ( odemyká – zamyká :-D )
Kluci počkejte, dejte mi tak půl hodinku, potřebuju si přeskládat shimstack. :)
Ale jak často nastavuješ hsc? Já tak když ladím na nějakej serióznější závod podle trati ale jinak na to nesahám, moc nevidím potřebu. Někdo možná jo, ale já chci mít kolo nastavený tak, abych mohl jet cokoliv a nemusel zastavovat nastavovat blbosti :) Tak si to radši pořádně naladím doma a venku už jen jedu a na odpružení nemyslím, to pracuje pro mě :)
Tak zkus prosím jednoduše popsat jak ladis na jaké typy tratě ;)
Je to něco co se už roky učím a s čím experimentuju, jednoduše popsat to úplně nedokážu, aspoň ne bez reference na konkrétní závody co ti asi moc neřekne :) A rozepisovat se tu do detailu mě už nebaví, každej se chytne každýho slova a téma je v prdeli :(
No pokud bys to měl dělat bez Shockwizu, tak internim předělávánim HSC jenom pro nalezení ideálního nastavení strávíš celkem dost času, nehledě na to, že než to přeskládáš, tak zapomeneš, jak se to chovalo předtim:)
Tak počítám že když ladíš HSC, tak už trochu víš co od odpružení chceš a změnu poznáš žejo. Což podle mě stejně většina lidí neví a co se tak bavím se zákazníky, tak mají o nastavení dost abstraktní představy. Většina lidí vozí úplně otevřené komprese, někdo naopak úplně zavřené, a málokdo něco mezi tím, přitom většině by to pomohlo..
Zřídka kdy, nemame. :) Mám vnější nastavení jen LSC.
Není to „víc práce“, je to hovadina. Pokud si chci hrát s HSC, tak si pořídím vidlici kde ji můžu ladit externě. Vím jak moc se mi „chce“ řešit tokeny, natož rozhazovat vidlici kvůli ladění HSC.
Ahoj, tokeny? Hele HSC i nějak dokáže bránit před dorazy při dopadu? Nebo tím že ji dám do + tak jen umožňuje větší oporu při rychlých rozbitých pasážích? Díky
Kvůli celostátní karanténě, nemám možnost vzít kolo a jít zkoušet ladit a vrtá mi to hlavou :D po nedělní vyjížďce, kdy se ozvali fakt ošklivé dvě rány o doraz.
HSC a tokeny řeší různé věci – řešilo se to tu už x-krát. Tokeny jsem uvedl proto, že se u nich též musí lézt do vidlice. Je to méně práce, ale i tak se musím chvíli překecávat ať je přidám/uberu. Ladit takto HSC, tak vidlici raději prodám a koupím jinou.
Proc bys nemohl vzit kolo ven? Prave naopak. Pocasi ted na pristich par dni vypada moc dobre. Idealni na projizdku. Ta karantena nezakazuje lidem si vyrazit do prirody.
Obojí dělá něco trochu jiného. Tokeny plynule přitvrzují pružení čim víc jde vidlice do zdvihu, HSC zpomaluje rychlost zanořování už od začátku = třeba při průletu kořenovou sekcí hodně zavřenou HSC mít nechceš, tokeny ti tam jsou skoro jedno.
Karantena nezakazuje samostatny pohyb v prirode, akorat bys mel mit rousku.
Jen upřesním.. Tokeny mají znatelný vliv až na cca poslední třetinu zdvihu.
To není pravda, token ovlivňuje celý průběh zdvihu. Čím vic jich tam dáš tím víc se ti propadá střed.
Mluvil jsem o progresi..
To s menší oporou ve střední části zdvihu jsem nikdy nepozoroval ani to nikde nevyčetl..
Osobní zkušenost?
I progrese je cítit už dříve než ve třetí třetině zdvihu. Ale nástup je plynulý, ne jak u HSC která to brzdí celé od začátku do konce v podstatě stejně.
Možná to někdo pozná už od cca poloviny zdvihu.
Já tedy ne.
Spíš se mi ale nezdá co psal Atilla, čím víc tokenu, tím menší opora ve středu zdvihu..
To si trochu odporuje.
Samo o sobě odporuje, ale s přidáním tokenů snižuješ tlak, pokud jsi předtím neměl vidli nastavenou úplně blbě.
To máš pravdu, pár psu to ubrat chce. Ale to by měla +/- vyrovnat zvýšená progrese.
Jenže ten tlak ubereš na začátku a tím jde vidlice víc do zdvihu. Tedy pokud chceš využívat celý zdvih a sem tam dát doraz. Já teď přešel na ABS Tune fork a zdá se mi, že to funguje. Mohl jsem ubrat LSC a zároveň se to méně propadá a dorazy nedávám.
Co je nevýhoda, tak že to nefunguje s shockWiz
Hmmm, že by kus pěny byl takovej zázrak? :) Chybí na to recenze, jedinou jsem našel na singletrackworld a ta je jen pro platící..
Největší rozdíl mi to udělalo na revelationu 35mm co mám na HT. Tam jsem měl problém, že s tokenem jsem nevyužíval celý zdvih ale vidle lítala zdvihem. Bez tokenu byla divná. Teď jsem tam šoupl tohle a paráda.
U lyrika RC2 2,1 to tak znatelné nebylo. Tam jsem měl 3 tokeny a sag cca 22% koupil jsem to tam na zkoušku a líbilo se mi to, takže teď když je lyrik na reklamaci, tak jsem to přehodil do toho RVL a do lyrika objednal novou sadu.
Čím víc ve zdvihu, tím víc to kompenzuje progese. Třeba do půlky zdvihu bude vidle naopak měkčí a pokud neutáhneš komprese, tak ji zatlučeš do zdvihu.
Ono si to moc neodporuje, protože s přidáním tokenů vytváříš víc progresivní křivku, čili začátek jde víc lehce, a konec naopak víc přitvrdí. Tohle se samozřejmě snaží řešit velké negativky, ale tokenama jim do toho zase hodíte vidle. :-)
Jen bych doplnil, že nechceš mít zavřenou HSC při nezměněným tlaku… Kombinace nižšího tlaku a utaženější HSC mi přišla na kořenovky výrazně lepší, protože vidle se nezatluče do zdvihu, kde už pak stejně extra dobře netlumí, protože je progresivní díky tokenům.
tak jsem jezdil na rychlý bordel taky, s rychlejším reboundem a na 30% sagu až mi někdo tady na bf vysvětlil, že musím mít 20% sag tak jsem zas hsc povoloval
30% sag je už dost extrém.
dobře bylo to 28 :-)
Přiživím se tady. Mam Lyric RC2 170mm dneska se něco stalo. V levé noze nahore mi zaclo něco hrkat/klepat a vidlice dost kope. I když jí vemu do ruky a zatresu s ní tak to zní jak kdybych hodil vlašák do petflasky :S Co můžu čekat? Zkusím ho poslat do Kolofixu napraví to repase, nebo je něco KO Díky
Leva myslis z pohledu jezdce, nebo leva z pohledu na vidlici z jeji predni strany? Kazdopadne bych problem hledal v noze, kde je tlumici patrona.
Tipuju, ze se povolil nebo rozpadl pistek odskoku. Nebo se zespoda patrony odsroubovala ta tesnici „hlava“, pres kterou jde pistnice odskoku. Kazdopadne pokud si zvladnes odvzdusnit tlumici patronu, tak si to i zvladnes opravit.
No začal jsem to rozdělávat a klepání je vyřešeno :D tvl. že by to schytalo nějakou ranu jsem si nevšiml. Jeden z tokenů volně lítal v noze…
Podělalo se tlumení. Takže buď repase vidlice nebo i nějaký náhradní díl do Chargeru, přinejhoršjm celej novej Charger…
Ahoj, zkusím využít oživení vlákna. Chtěl bych potunit Yari, takže charger, nyní otázka 2.1 RC2 nebo RCT3 ? RC2 by měla být lepší, ale taky stojí o dost víc a navíc to teď nikde není skladem, ale to stačí počkat.
Co poradíte ?
no je to 150 v akci vs 300 euro, to je dost rozdíl :-)
RCT3 má 3 polohy zamykání a nastavení HSC. Hodí se tam kde chceš zamykat vidlici, takže max nějaký lehký trailbike.
RC2 má spoustu kliků LSC i HSC.
rct3 je normální použitelná patrona, měl jsem ji na enduru a v pohodě, někdo preferuje jednodušší nastavení
+1
RCT3 nemá stavitelnou HSC ale jen LSC. Jsou 3 přednastavené polohy + se dá ladit klasickým točítkem v otevřené poloze. Lock není úplný, nevím, proč by to nebylo použitelný i na nějaký drsnější ježdění.
Pokud člověk nedokáže správně nastavit RC2, tak tím může nadělat víc neplechy, než užitku
Já neříkám že to není použitelný. Ale když nepotřebuješ „zamykání“, neni pro RCT3 důvod. Když zároveň nechceš RC2, potom úplně stačí základní verze RC.
Ona ta cena 4500,– a 7500,– je přece jenom rozdíl. Jde mi o chod vidlice v kořenitých nebo kamenných pasážích. Nyní je to takový kostitřas a pokud by charger opravdu pomohl bylo by to super.
Dík za reakce.
Pomohl, Yari je sračka, Lyrik s Chargerem je proti tomu o vesmír jinde. RC2 je dobrá, ale chce to čas a chuť si s tím hrát. RCT jsem nejezdil, ale bral bych to jak píše novas, spíš pokud chceš vidli zavírat.
Jinak se dá občas fajn sehnat kompletní Lyrik RC2, mě to nakonec vyšlo líp, než překopávat Yari.
Problem Chargeru krome RC2 je ten, ze maji interne nastavenou brutalni HSC. Takze bez upravy shimstacku to bude chodit o dost hur pro bezneho jezdce (=zrejme zamer RS, aby lidi kupovali vyssi rady vidlic)
To je hodne odvazny tvrzeni, ze bude chodit hur.
Ja bych naopak tipoval, ze lidi vozi komprese casto moc volny, protoze pri propruzeni na miste se jim vidle s povolenou kompresi zda citlivejsi.
Uprimne neznam nikoho kdo by na RC2 vozil HSC na max = interni nastaveni u non RC2 chargeru
Z čeho soudíš, že bez RC2 máš HSC na max? Podle mě to je blíž ke komplet otevřený.
Shimstacky v RC2 a RC(T) jsou uplne odlisny:
RC2 – flat stack
RC(T) – preloaded stack
Pro dlouhe zimni vecery treba zde: https://www.shimrestackor.com/…eStackor.htm
Odlišný bejt můžou… Ale z čeho soudíš, že by to odpovídalo plně utažený kompresi u RC2?
Já ty vidle jezdil a fakt mi to nepřijde.
Dougal na mtbr daval kdysi grafy z mereni na dyna pro charger 2
Tak to někdy zkus projet…
Az se dohadate, potvrdite mi u te fotky zda je to charger 2? Diky :D
:D
přímý porovnání mezi RC2 a RCT3 nemám ale oboje bylo s Chargerem 2.1 prodáváno jako verze Ultimate:
https://www.sram.com/…-lyrk-ult-c2
Tudíž nečekám že by otevřená HSC na RCT3 byla o tolik horší jako na RCT2
ja jen chtel podotknout, ze ty chargery se lisi vic nez se na prvni pohled zda. A chod nemusi kazdemu vyhovovat. Proto kdyz uz chce nekdo upgrade, tak idelane rovnou RC2
Já bych třeba mezi rc2 a rct3 asi volil rct3, kdyby takovej Zeb byl. Shim stack se dá celkem jednoduše poladit když je potřeba, ale nikdy jsem to nemusel řešit s lyrikem.
a už máš toho nového zeba?
Hosi poradte. Trailhead preventivne mlci a pise damper n/a koukam spravne ze toto je uz charger 2 ?