Jakou funci má rokáč u siglespeedu? Speciálně u rámů s klasickou patkou a takou tou napínací kladkou.
Jakou funci má rokáč u siglespeedu? Speciálně u rámů s klasickou patkou a takou tou napínací kladkou.
Anketa: Jakou funkci má rokáč u singlu
Tož aby sis nezašpinil nohavice gatí až pojedeš na kole na ryby, ni?
Abys nevorval pilu až vemeš nějakej šutr nebo kládu.
Krom toho, že jsem se omylem uklik u hlasování si právě nemyslím, že jako chránič řetězu najde až takové uplatnění. Zatím se přikláním spíš tomu designu.
Prosím nějaké majtele 29er o komentáře.
Proti padani retezu ?
Abys moh přejíždět klády bez bunny-hopu :-) podle mě je u takovýhodle kola nanic, možná kvůli tomu designu. Jedna pila ještě k tomu takhle malá vypadá přecijen dost nevšedně a vzhledem k tomu, že jsou to 3tácový kliky, tak mu řetězová linka pravděpodobně vychází na střeďáka a měl by tam vidět odkyrytý packy, což nemusí vypadat nejlíp.
Šrouby převodníku nevidím jako velké designové zlo. Vše se dá zamaskovat vhodnou vobou barevné kombinace klik/převodníku/šroubů. Spíš bych byl nerad, kdyby budoucímu majteli během první vyjížďky seběhl řetěz po klice a udělal na ní šrámy.
Viz. obrázek.
Tak na tomhle kole to zrovna vypadá super, kvůli tomu industriálnímu designu rámu, ale u toho durateka na fotce by to chtělo na pohled co nejčistší řešení. s tím sbíháním souhlas, ale když máš dobrej napínák, tak se ti to nikdy nepovede. Každopádně nejlepší jsou na singl horizontální patky, nebo asymetrickej střed :-)
za vším složitým bývá jednoduché vysvětlení.
Já se taky přikláním k této verzi. Ideální linka vyšla na střed a bylo třeba něřím zakrýt packy.
takže asi bych měl hlasovat pro design.
Linka je přesně na střed, takže umístění převodníku je jasné. Jen se mi nechce tu malou krásu schovávat za kus plechu, i když i ten už se ladí do barvy a cnc na něm máknou taky.
Vyřešeno, teda aspoň než mi poprvé spadne řetěz.
já třeba ten rockring vozím na singlu kvůli padání řetězu… mám klasické patky a bez napínáku, napnutí mi vyšlo jakž-takž držící, ale s rockringama na kazetě a na převodníku je už volný jen jeden ze čtyř směrů kam by to mohlo teoreticky spadnout:-) každopádně naštěstí mi to nepadá… ale primární důvod byl ochrana před padáním řetězu (designově mi to přijde nastejno, když je hezký převodník tak holej převodník a když není, dá se vzhled zachránit rockringem)…
proti padání řeťezu, design, ochrana pily
/+ nemusis resit delku sroubu
pri 8sp a 9sp reťazi ne, ale pri polčlánkovej ss reťazi a pri 1sp som potreboval dostať rokec ďalej od placky a dával som tam tenké hliníkové podložky
Ja jsem rockring pouzil z techto duvodu:
1.) misto podlozek – nemusel jsem resit delku sroubu,
2.) esteticky duvod – prevodnik je stribrny a kliky cerne,
3.) ochrana – jak proti namotani nohavic tak proti padani retezu.
u normalniho ramu nemas moznost poradne napnout retez (nemuzes posunout zadni kolo od prevodniku) takze napnout jedine timhle heblem…u singlspeed ramu retez napnes prave posunutim kola dozadu takze napinak retezu neni potreba vubec