• Aleshek

    Nedávno jsem si tu nechal radit, jaké vybrat MTB (26'' vs. 29, celopéro vs. hardtail). Dobral jsem se nakonec k celopéru 29 a hodně mě zaujali (což mi také bylo poraděno) kola Specialized. Také jsem psal, že chci něco už trošku lepšího a jsem ochotný investovat kolem 60 – 70 tis. Kč. Koukal jsem, že mají MTB kola rozděleny do kategorií. Některé kategorie jsou jasné, ale některé mi připadají hodně podobné. Pomohli byste mi to trošku vyjasnit, čím se daná kategorie odlišuje, k čemu je určená? A jsou tyto kategorie uznávány obecně nebo je to jen rozdělení Specialized. Díky za odpovědi. Ty kategorie jsou:

    CROSS-COUNTRY

    TRAIL

    ALL MOUNTAIN

    DOWNHILL

    FREERIDE

    0 0
    • t29  

      Cross country = napříč krajinou

      Trail = po srnčích, kamzičích a podobných pěšinkách

      All Mountain = horekopcom aj dolekopcom

      Downhill = jenom dolekopcom

      Freeride = skoky, triky, pády

      EDIT: Pokud sis nechal poradit 29" celopéro, tak klidně škrtni Downhill a Freeride, pro tyhle disciplíny se 29" kola neujaly

      0 0
      • hanness  

        +1,ustaleni na pozici 2+3 z 1,nasel jsem se!!

        0 0
      • hanness  

        +1,ustaleni na pozici 2+3 z 1,nasel jsem se!!

        0 0
      • Aleshek  

        Pokud sis nechal poradit 29" celopéro, tak klidně škrtni Downhill a Freeride, pro tyhle disciplíny se 29" kola neujaly

        Tyhle dvě varianty jsou jasné a dal jsem je tam jen jako součást výčtu a o nich ani neuvažuji.

        K těm prvním třem kategoriím. Šlo by to trošku rozvést? Nevím, co si představit pod pojmem „napříč krajinou“, co to znamená v konstrukci kola? Teda přesněji mě zajímají všechny ty první 3 kategorie, čím se konstrukčně či jinak liší? Na jaké terény, vyjížďky apod, jsou vhodné? Díky.

        0 0
        • Azmir  

          Na tom není moc co rozvádět, XC bývá obvykle klasický ne nějak extra náročný terén, klasické výjezdy, potom sjezdy, nějaké ty kořeny nebo šotolina, pěšinky atd, trail už máš když si chceš trošku na kole i zablbnout a sem tam si něco menšího skočit a vyžaduješ trošku pevnější rám, All mountain je prostě něco mezi, vetšinou zdvihy kolem 140 na ježdění téměř po všem. Těžko se to vysvětluje, často je to individuální. Jinak co se konstrukce týče tak XC kola budou nejrychlejší, nejlehčí, nejméně houpavé. Trail a AM kola budou mít pravděpodobně zpevněné rámy, budou těžší, vyšší zdvihy, apod. Jestli nevíš jaké kolo vlastně chceš tak spíš napiš co nejčastěji jezdíš, hod sem pár kol a lidi ti poradí. Tohle je víceméně tlachání o ničem.

          0 0
          • Aleshek  

            Mně to přijde přínosné a ne o ničem, myslím, že jsi to vysvětlil elegantně, já to z toho pochopil. Akorát tedy, jak jsi psal, že AM je něco mezi, tak to bych chápal, že myslíš mezi CC a Trail, ale podle popisu mi to přijde, že je to CC → Trail → AM. Je to tak ne? Myšleno v náročnosti terénu a tím větší masivnost konstrukce, spojená s nárůstem hmotnosti. Zkratka XC předpokládám je pro to Cross Country?

            No já teď jezdím na krosu a pokud to jde, tak to rád mastím po lese, po různých kamenitých cestách, občas bych si něco skočil, čili asi ten Trail, ne?

            Čili asi toto: http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

            0 0
        • t29  

          typické kolo pro Cross Country je závoďák – jede rychle, málo pruží.

          Trail neumím přesně zařadit – je trochu problém v tom, jestli ty pěšinky jsou srnčí, nebo kamzičí (jiné ježdění bude po hliněných pěšinkách v Polabí a jiné po kamenitých stezkách v Beskydech). Podle popisu Specialized bych si pod tím představil pomalejší, ale pohodlné kolo, a spíš na ty srnčí pěšinky.

          All Mountain je těžší kolo do těžšího terénu, což by odpovídalo těm stezkám pro kamzíky :)

          0 0
      • michalscupak  

        pěkný popis :D

        0 0
      • JSt  

        ty prvni tri jsou dle tvyho popisu jedno a to samy, tzn. xc :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Taky AM je XC v horách, tak to v podstatě je to samé :-)

          A Trail je zbytečná kategorie :-)

          0 0
      • Tomcat  

        Ono se to v AM chytlo asi stejně jako v DH :-

        0 0
      • o.1  

        Takze vzdy staci Cross country, lebo napriec krajinou zahrnuje vsetko ostatne :-)

        Ale po tych kamzicich pesinkach asi neprejdes so ziadnym bicyklom :-)

        0 0
    • mpdu  

      Ve vedlejsim vlakne resis chirurgickou presnost mereni obvodu kola. Tady rikas, ze se chystas koupit kolo za sedum petek, ale nemas anung o rozdilech mezi koly v zavislosti na jejich vyuziti.

      Myslim, ze jsem to pochopil. Delas si tady z lidi dobrej den :-)

      Nebo jsi extravagantni prachac :-)

      Nebo to nechapu a pochopim to az budu velkej :-)

      0 0
      • couffy  

        Ještěže jsi nenapsal,že o pochopíš až budeš starej,podle profilu na to máš i mentálně:))

        0 0
      • Aleshek  

        Tak jako sorry, doteď jezdím na krosovým kole za 20 tis. a chci si koupit horský, s kterým doteď nemám žádnou zkušenost a nuance mezi jednotlivými typy nejsou velké, což koneckonců dokazují i chvílemi poněkud komplikované odpovědi diskutujících. A to je ten důvod proč se ptám. ;-)

        Jestli si chci koupit kolo za 7 pětek je čistě moje věc a jelikož mě to baví, tak si ho klidně i koupím.

        Co jsem nebo nejsem je moje věc. ;-) Byl bych rád kdybychom se bavili k tématu a nemíchali sem věci, které sem nepatří, díky. ;-) Budu rád, když přispěješ věcně k tématu.

        0 0
        • nox159  

          jezdil si dotedka na krosovem a chces krosove s hrubsima plastema… takze zadny velky pokrok podle me ;-)

          0 0
      • Chiron  

        Ale třeba to dilema ohledně výběru kola docela i chápu. Pokud na to má, tak proč ne, lepší jak se snažit následně z kola za pár šupů udělat raketu a pak zjistit, že ti původní zůstaly tak akorát pedály. Pak příjde sem pro radu, tady mu většina lidí poradí módní 29", ale jo, vzhledem k postavě bych ji radil taky. Pak mu poradí, že za ty peníze by byl dobrý full. A když člověk jezdí na crossu, tak asi nemá moc představu co by od fullu přesně chtěl. Nehledě na to, že spousta lidí když si pořídí full, tak změní své zvyky a trasy, přitvrdí a nejezdí závody, tak třeba zjistí, že by místo XC fulla bylo lepší nějaké AM.

        XC mi příjde takové chrtí, pro ty kterým vyhovuje HT, ale chtějí trochu víc pohodlí a přece jen i ten chrtí full jde v terénu poznat.

        Trail je spíš kompromis mezi XC a AM, jede skoro jako XC ale v terénu se s ním člověk víc vyblbne a mívá i hravější geometrii. Já osobně bych mířil právě sem.

        AM už je takové línejší ježdění všude možně, celodenní výjezdy apod., taky záleží hodně na konkrétním kole, jak zvládne skoky a pod.

        EN na to podle mě člověk už musí vědět co chce, že chce skákat, jezdit dolekopcom po umělých tratích, sice se s tím dá i pojezdit normálně, ale už to není ono a někde 60km bych na tom nejel…

        DH, to už je prostě sjezďák a jiné možnosti ježdění tam prostě nejsou.

        0 0
        •  

          DH, to už je prostě sjezďák a jiné možnosti ježdění tam prostě nejsou.

          Ale JSOU :D

          0 0
          • Chiron  

            O tom vím. Ale to už je spíš případ pro chocholouška. Pro rohlíky si na DH sice dojedu, ale je to zbytečný masochizmus. Přestavovat to nějakýma udělátkama a hladkýma pláštěma je blbost. A někde na vyjížďku s partou se jet prostě nedá, jedině, že by se takových chorých mozků našlo víc…

            0 0
          • Lada,s  

            No to néé, Horst Fuchs hadra :))

            0 0
        • Aleshek  

          Bůh žehnej Chironovi a jeho příspěvku … jasné, výstižné, co dodat. Snad ho ještě zkusím požádat a nejen jeho, co konkrétně by doporučil? … z těch celopér, 29'', trail. V ceně kolem těch 50–70 tis. Kč. Jako ta cena není úplně závazná, klidně si koupím kolo za 35, když budu jen o půl procenta horší než to za 60. ;-)

          0 0
        • nox159  

          pokud neberu v potaz 29" tak u klasickych 26" mi trail prijde jako zbytecna kategorie… proste to rychle nebude ale pritom ani v terenu to moc nepojede…

          za me kdo chce rychlost bez skoku voli XC kdo chce pohodli v terenu skoly… voli 140+

          trail mi prijde jako kros neni to dobre ani na jedno…

          0 0
          • Aleshek  

            No já nevím, jsem laik, klidně mi to rozporuj, ale přece to není „černobílý“ tj., že bych chtěl jen rychlost a nebo jen skoky a pohodlí, můžu chtít i jakousi kombinaci. Něco jako je kros kombinace silničky a MTB. V tomto případě se jedna o průměrování úplně odlišných kol, proto i ten výsledek je dost divokej. Ale u těch MTB je to průměr kol hodně podobných, tak to zas nemůže být taková divočárna, ne?

            0 0
            • nox159  

              jen muj nazor… ale taky bych nikdy nechtel crose… a ty si s nim asi spokojeny… takze to bude o stylu jizdy podledu na vec…

              0 0
              • Aleshek  

                No, tak moc spokojený asi už nebudu, když koukám po jiným. ;-)

                To jsou fakt mezi těmi MTB takové rozdíly?

                0 0
                • t29  

                  ne, to akorát Nox všechno vidí podle sebe :)

                  0 0
                  • nox159  

                    vzdyt jsem to psal ze je to jen muj nazor nerikam ze je to vseobecna pravda… pokud nekdo nechce zavodit nevidim duvod proc jit pod 140mm ( pokud teda nebydli v hradci :D )

                    0 0
                    • t29  

                      29" kola přidají 20 mm zdvihu :))

                      Jezdil na crossu – a jestli mu jde hlavně o to, aby měl „pohodlný cross do lesa“, tak to nejspíš nebude chrt jako Epic/Anthem/Su­perfly, ale ani tank jako Niner WFO.

                      Krom Specialized Stumpjumper FSR 29 mě napadá Niner RIP 9, RB IQ 29, Trek/Fisher Rumblefish nebo Trek/Fisher Hifi, což je pořád slušný výběr (a marně hledám Giant Trance 29, vyrábí se vůbec?).

                      Hlavně jsem zvědavý, jestli přijde do obchodu, vyzkouší jedinou dostupnou testovačku a hned koupí, nebo jestli jako Bafoon stráví čtvrt roku vybíráním a psaním distributorům, pak měsíc čekáním na dvě testovačky, pak bude řešit, jestli by mu jiný typ odpružení sedl líp, další dva měsíce bude čekat na třetí testovačku, pak na ni sedne a zjistí, že je to konečně ono, jenže český distributor mu není schopný to kolo dovézt dřív než za půl roku, a tak si objedná rám z USA přes Polsko a nechá si ho tady doskládat třeba u Kubada :)

                      0 0
                      • nox159  

                        Jezdil na crossu – a jestli mu jde hlavně o to, aby měl „pohodlný cross do lesa“, tak to nejspíš nebude chrt jako Epic/Anthem/Su­perfly, ale ani tank jako Niner WFO. – no zatim ano ale jestli se jeho styl jizdy nezmeni po koupi kola… na crossu do terenu nejezdil vubec tedhka ho tam kolo pusti takze to treba bude jinak… ja jsem az s prvnim fulem zacal jezdit v terenu a tedka uz jsem se dival a uvazoval jestli dalsi ful bude 150mm nebo 170mm ( s jezdivou geometriji) zrovna se mi libi nove ghostiky 2012 ale cena je mimo no… :(

                        0 0
                      • in4mator  

                        Jo to jsou někdy patálie s koupí kola, když chce člověk vyzkoušet víc strojů. Při koupi jsem vyzkoušel jenom 2, protože jsem neměl mentálně na to furt někoho překecávat, volat, připomínat, zařizovat… :( Nevím, proč s tím prodejci dělají takové cavyky.

                        0 0
                • Specík  

                  Nejlepší bude si jednotlivá kola půjčit a vyzkoušet. Tím, že budeš znát kategorie, tak moc dobře nevybereš – chce to zkusit. Je to těžší, než si koupit boty :)

                  0 0
                  • t29  

                    +1

                    0 0
                  • Aleshek  

                    No, to je pravda, vím, že to někdy nějaké obchody nabízí, jen nevím, kde budou mít na vyzkoušení kola s mojí velikostí rámu (měřím 195 cm). Nebo i takové mívají? Mně tu bylo doporučeno i se mi líbí kola od Specialized, nevíte někdo kde vyzkoušet zrovna je? Oblast: Hradec Králové – Liberec – Praha.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Ano i ne. Když do teď jezdil jen cross, tak nemá žádnou dlouhodobější představu a první krátké testy úplně jiné kategorie kol jsou někdy dost zavádějící.

                    Za sebe můžu říct, že kdysi dávno co jsem kupoval prvního fulla, že by mi testování více fullu včetně vyšších zdvihů v tu chvíli nepomhlo ani trošku a zvolil bych i s testováním stejně blbě.

                    Dokud nebude mít odježděno aspoň pár měsíců na fullu, tak je to těžké…

                    0 0
            • MlokCZ  

              Pak to u fulla většinou dopadne tak, že pohodlí je jen o velmi málo lepší než na chrtím 100mm fullu a naopak rychlost je jen o málo lepší než dobře jedoucím 140–150mm fullu.

              Tedy z obou sousedních kategorií si vezmeš hlavně to horší.

              Ono dokonce když nižší zdvih (100mm) se postaví s pohodovým posedem podobným jako bude na 140–150mm a není to laděné tolik na váhu. Tím myslím třeba 12–12,5kg 100mm fulll s pohodovým posedem.

              Tak už i v tomhle případě je rozdíl jak to jede oproti dobře jedoucímu 140–150mm fullu hrozně malý.

              Jediný větší rozdíl je dupání ze sedla, to bude vždy slabina vyššího zdvihu a pro efektivitu je nutné jezdit převážně v sedle.

              Tady už pak jsou rozhodující pláště a ty si tam může dát kdo chce jaké chce nezávisle na zdvihu.

              Pro 29tku je to ale celé trošku posunuté. Tam je to s vyšším zdvihy trošku problematičtější a nabídka jen velmi omezená.

              U 29tky bych klidně cestou 120mm zdvihu šel.

              0 0
          • Kubiczech  

            Říká ten, co dal na Anthema obráceně teleskop a říkal tomu trailbike? (:

            0 0
            • nox159  

              a to nevis co z toho stavim tedka :D jinak rikam tomu AMko :D

              a je to jen z nouze a chvilkove :)

              0 0
        • JakeF  

          Ale jdi ty, na DHčku se daj klidně jezdit maratony .

          0 0
        • mpdu  
          1. Založil vlákno, ve kterém zjistil, že full by mohla být

          jeho volba.

          1. Založil vlákno, ve kterém zjišťuje jak nejpřesněji změřit obvod

          kola, aby mu neuletělo na měření vzdálenosti 100m na 100 km švhu (?!?).

          1. Založí vlákno, ve kterém řeší jakého fulla (XC, Trail atd) a

          v jaké velikosti.

          To jsem tak zhruba zaznamenal z jeho threadů.

          Mně prostě nějak neladí ta chronologie … a vlastně ani moc nechápu obsah. Po netu zjistit, že moje volba je full trail bike velikosti kol té či oné a vysmažit za to 70k, když jsem na tom ani nejel a nevím, jestli mi to bude vyhovovat (ne konkrétní kolo, ale vůbec takové ježdění), když doteď jezdil na crossovém kole, to mi připadá prostě přinejmenším zvláštní.

          Ale proboha ani maličko to není nějaká průda, nebo dělání z někoho blbce. Jestli to tak je, tak prosím. Proti gustu žádněj dišputát. Jen mi to prostě nejde moc do hlavy, tak se jen nad tím pozastavuji a zpestřuji si chvíle při přeinstalaci compu :-)

          P.S. Mít sedum pětek, taky bych si dokázal vybrat pěkné kolo, uááááá … :-)

          0 0
          • Aleshek  

            Upřímně řečeno nechápu o co jde? Koneckonců nikdo tě nenutí se k mým vláknům vyjadřovat a pokud chceš, tak bych ocenil věcnost a komunikaci přímo na mojí osobu.

            Přestože to není k tématu, tak se pokusím rozptýlit tvoje obavy.

            Ad téma obvod kola: tuhle otázku, jak to udělat nejlépe (přesně, jednoduše a rychle) jsem si kladl již dávno a jen jsem si na ni vzpomněl. Uznávám, že se to téma poněkud zvrhlo. ;-) Jinak to téma nijak nesouvisí s výběrem kola, takže vůbec nechápu, proč ho vůbec zmiňuješ.

            Ad 2 témata kolo: Nejprve jsem řešil jaké MTB ve smyslu (26'' vs. 29, celopéro vs. hardtail) a teď řeším konkrétní typ 29 celopéra, co je na tom chronologicky divného? Že mám teď krose za 20 litrů a že chci něco „terénně vostřejšího“ na tom snad taky ne? A že jsem ochoten jít až do částky 70 tis.? Někdo dá mega za nový auto, přitom by vyžil s Fabií za 200 klacků a diví se tomu někdo? Tak já dám klidně za to kolo 50, 60, možná až 70 litrů, mi to závidíš nebo co? :-)) Předpokládám, že mi to kolo pár let vydrží a když ty náklady rozpočítám do jednotlivých let, tak je to úplně jedno. Jen mám obavy, abych dobře vybral a proto jsem tu a ptám se borců, co tomu rozumí, protože když půjdu do krámu, tak mě tam hned ten prodavač bude přesvědčovat, že zrovna to kolo, co tam má skladem je ta pravá volba pro mě.

            Stačí ti to takhle? Nebo mám ještě něco upřesnit? :-)

            0 0
            • mpdu  

              Jo jo, závidím ti, že máš 70 litrů na kolo!!!

              Ach jo :-)))

              Podle mě takto vybírat kolo, respektive typ kola, který by ti měl sedět, je pošetilé. To je celé.

              Ale když už … vybíráš ve specifikaci full s trošku větším zdvihem a přitom řešíš proměřenejch 100 m na 100 km. To jsou věci, které mi k sobě neladěj. I když téma měření nemá nic poslečnýho s tématem výběru kola.

              Nenech se přesvědčovat prodejcem v krámu, ale ani rozumbradama tady. Vyzkoušej si typy kol odpovídající zdvihově v odpovídajícím terénu, na který jsou stavěný. Na tom bys mohl relevantněji zjistit, co je volba pro tebe. Vybrat parametry kola po netu a pak za něj vysolit 70 k mi přijde stejně šílené, jako vybrat takto tebou zmiňované auto za mega, ani se do něho neposadit, neprojet se v něm a rovnou vyšpulit kačáky :-)

              Znovu opakuji. Není to průda! Jen jsem se zamýšlel nad těmi pochody. Mám na salámu, co si koupíš. Já osobně, kdybych na to měl peníz, tak budu mít kola dvě až tři. HT (nebo chrtího fulla?!?), pak něco se zdvihama cca 120–140 a k tomu žiletku – ta by byla jako první :-) Ale zatím mám jen HT (full odkráčel na odpočinek :-), tak na něm jezdím jak silnici, tak XC, tak trail, tak AM :-))))

              0 0
              • nox159  

                z tvych prizpevku porad citim zavist…

                ze ty mas jednu obycejnou mrdku a presne vis co bys chtel kdybys ty pravchy mel kdezto on ty penize ma a je je ochotny vysolit za neco co vubec nevi jake bude…

                podobne jsem to videl jak mi bylo cca 13–16 let tak snad z toho vyrostes… ;-)

                u zakladatele je asi problem ze stejne nevi co nakonec bude jezdit…ne ze by to nevedel ale neda se z urcitosti rict ani on to nevi kam ho ten ful dovede… muze si poritit trail fula a zjisti ze ho to az tak do terenu netahne a ze by mu v pohode stacilo nejake XCcko aby byl spokojeny, ale taky se muze stat ze koupi traila a zjisti ze je mu to malo v terenu v jake bude jezdit mu tech 120mm neprijde tak komfortnich jak by to mohlo byt, nebo zjisti ze ho tedka lakaji i trochu skoky zjisti ze 29" kola ne ze mel radeji vzit nejake 26" 160mm endurko… :)

                ono je to tezke kdyz slovek nevi kde skonci…

                0 0
                • mpdu  

                  Bingo! Závidím mu, že má na kolo za sedumdesát litrů. Budu mu závidět to kolo. Kolo závidím i tobě a spoustě lidí zde na BF, ale i jiným, které poktám na vyjíždce. Život v tak silné závisti je hrozně nepříjemný a já doufám, že z toho brzy opravdu vyrostu!

                  ÓMB (Ó Můj Bože! :-)

                  Nezlob se na mě, není to osobní. Možná jsi fakt sympatický a chytrý chlapík. Ale v některých tvých reakcích se prostě vyjadřuješ jako primitiv. Kor když nechápeš obsah myšlenky, což se ti tu, bohužel, stává.

                  0 0
                • Joseph de Sax  

                  nejhorší ale je, když nevíš co chceš, nemáš na to prachy a nevíš ani jak to bude vypadat, a to jsme tu asi všichni, kromě mne samozřejmě…

                  0 0
            • in4mator  

              Nenech se rozhodit, jsou tu (na B-F) různé povahy lidí, jako v reálném světě ;-D

              0 0
            • Joseph de Sax  

              náhodou to vlákno se 100km železným drátem bylo fakt dobré…když jsi chtěl přesně zastavit obvod kola…

              0 0
              • Aleshek  

                Však není všem dnům konec … někdy zas uděláme nějaké to (nano)vlákno. ;-)

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Joseph de Sax  

      tobě stačí rozlišení na pojízdná a nepojízdná…

      0 0
    • ememem  

      to je tazko povedat, ono to skonci asi tak ze si nieco kupis, ked sa povozis casom zistis co a jak a potom ked uz budes vediet co chces kupis druhe tak ako ti bude vyhovovat. je to sice draha skusenost ale bohuzial to asi na forach nevycitas. ja som si pred rokmi tiez povedal ze uz by to chcelo fulla, kupil som taky co by sa snad dal oznacit ako trail bike a bol som z toho docela mimo. nech som s posedom robil co som robil furt sa mi zdalo ze sedim rozcapeny na hajzli a nie ze slapem na biku. dalej mi docela vadilo ze to pri kazdom postaveni do pedalov hupe, plati cim „trailovejsi“ bike tym viac pri tomto pohupuje. nebol som s tym schopny vyslapnut strme stojky ktore som pred tym s ht daval, navyse to proste bolo pomale nech som to ladil ako som chcel. taktiez ma neprijemne prekvapilo ze full sa vzdy zanara na tu nespravnu stranu – sedlo do kopca a vidla z kopca :-). a zas cim vyssi zdvih tym viac to plati. a kopa dalsich veci (napr. som zistil ze neviem jazdit do kopca bez rohov(vid. tie strme stojky) a moze vypravat kdo chce co chce o tom ze siroke vlajdy to vynahradia – akurat daj si to na bike co ma zdvihy 140–150 :-) ). atd.atd. proste som si s tymto druhom biku absolutne nesadol a bol celkom rad ked som ho asi po styroch rokoch zlomil a kupil si druhy uz podla toho ze som vedel dost presne co chcem. moj nazor je ze trail biky nehovoriac o AM su dobre tak na alpenX a nie na jazdenie u nas doma (imho AM ani na ten alpenX nie, uz je to proste na slapanie do kopca nic moc, skor tak lanovka hore – bike dole) a ze optimalny full je nieco ako nazvime to maratonsky bike. lenze toto je strasne individualne, jak hovorim to asi inak jak jazdenim nezistis.

      0 0
      • ememem  

        a potom sa priprav na to ze full sktorym sa jazdi neni zrovna lacny spas.(ci uz na nahr. diely alebo na servis). je to totizto docela narocne na udrzanie v slusnom prevadzkovom stave, cim viac si toho dokazes urobit doma tym lepsie, usetris cas aj peniaze. plati priblizne umera cim lahsi tym viac.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.