Rozdíl mezi DHX 5 2009 a DHX 4 2010

86 nepřečtených
  • kassar007

    Zdravím, mám malý dotaz. Jelikož jsem teď trochu vypadl z techniky o kolech :-), potřeboval bych drobnou radu ohledně rozdílů, mezi těmito tlumiči. Je mezi nimi rozdíl pouze v tom, že DHX 4 nemá možnost nastavení velikosti komory? resp. Bottom Out? Jinak vnitřnosti jsou stejný jako u DHX 5? Pokud ano, tak na jakém stupni je cca nastavení komory oproti u DHX4 oproti DHX5?

    díky za rady a postřehy

    0 0
    • goofy  

      Podle me je rozdi jenom v tom nastavovani velikosti, ale objem netusim. Podle me to kazdy vyrobce kol muze mit prednastavene jinak

      0 0
    • ice  

      dhx 5 ma nastavitelnej doraz,coz se hodi. dhx 4 ma jen odskok, propedal

      0 0
      • JMT  

        To tocitko ma vyznam pouze na zmenseni komory---zvyseni tlaku v ni a tim padem to samy jak kdyz to vic nafouknes. Pry je to pro lidi co jezdej AM aby sebou na svih nemuseli vozit pumpicku. Takle mi to rekli ve foxu.

        0 0
        • goofy  

          V podstate to takhle muze slouzit, ikdyz Fox ma v manualu, ze by se melo tocit s koleckem, kdyz je v expanzce vic jak 125psu (asi prave kvuli tomu zvetseni tlaku), ale tohle ovlivni podle me i citlivost od zacatku zdvihu. Ale kdyz zmensim komoru, a pak tam fouknu 125psu, tak zase citlivost zustane na nejlepsi hodnote, ale progrese se tou mensi komorou dostavi (ale neni to tak vyrazny rozdil, jak tam fouknout vetsi tlak). Tot moje prozatimni pozorovani (mam teda Air verzi)

          0 0
          • kassar007  

            Mam ted DHX 5 na sjezdakovi a to co popisujes je presny … pri stejny cca citlivosti muzes trochu regulovat progresi. Ale jde mi o to, pokud bych na sjezdaka osadil DHX4 tak cemu se rovna to nastaveni resp. velikost expanzky. Jestli stredni hodnote na DHX5 nebo tem krajnim.

            0 0
        • Mr.Duck  

          Tak zmenšenim objemu komory by se teoreticky měla zvednout progresivita. Tudíž by měl jít hůř na doraz. Když tam dáš stejnej tlak (=ufoukneš po utažení), tak by to mělo ze začátku zdvihu bejt stejný, a dál ve zdvihu tvrdší, zatimco vyšší tlak samotnej ti to ovlivní už od začátku..

          To je teorie no, na mojí 4ce nastavim hovno :-(

          0 0
          • JMT  

            Tohle presne sem tomu typkovi rikal a odpovedel co odpovedel. Je to clovek co servisuje fox, pouze fox a ma vsechny fox skoleni.

            0 0
            • kassar007  

              Ty si mel na Dragstrovi DHX4 i 5? … mas srovnani, jak to mezi sebou odpovida?

              0 0
              • JMT  

                Jo, odpovida to presne tomu co rikal ten typek, proste zasroubovani jenom zveda tlak…

                0 0
                • kassar007  

                  tzn. úplně povoleny DHX5=DHX4 … to jsem potreboval vedet

                  0 0
                  • JMT  

                    ale prave ze uplne utazeny dhx5 je stejny jak povoleny (paklize je v obou meznich hodnotach v komore stejne vzduchu)

                    0 0
                    • kassar007  

                      Mno to asi nebude úplně přesný ne? V počátečních hodnotách to bude téměř nerozeznatelný, ale ke konci zdvihu bude asi dost rust komprese. Pokud mám tu nádobu o menším objemu (tzn. při zašroubování, tak je prostě menší a vzniká tam větší tlak). Tak jsem já chápal tu expanzní komoru. Zě regulací té nádobky si můžu upravit charakteristiku křivky komprese. Což asi logicky nemužu udělat u DHX4, protože nemá tu možnost.

                      Druhá věc je co říkáš ty, že během vyjíždky si mohu měnit průběh chodu tlumiče bez použití pumpy.

                      0 0
                      • JMT  

                        Rikam co mi rekli primo ve foxu a jak to cejtim…prej to proste vliv nema :-(

                        0 0
                        • kassar007  

                          zajimavy … a tys jezdil oba? mám tušení, že si to tu někde měl na foto :-)

                          0 0
                          • JMT  

                            Jo, oba a rozdil asi zadnej. Zato je hroznej rozdil jesli si ho nechas udelat v Bikelivu nabo primo ve Foxu… :-)

                            0 0
                            • kassar007  

                              taaak a rozdíl je tedy pozitivnejsi kde :-) … nechat ve foxu nebo v bikelive

                              0 0
                              • JMT  

                                Bikelivu se urcite obloukem vyhnout, zavolej ke svecovi na kram, at ti prepojej na mechanika a doporucuju vse resit s nim.

                                0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
            • Atilla  

              Právě, že jsem přemýšlel nad výměnou 4.0 za 5.0 kvůli dropům a skokům abych přidal na progresivitě a nabál se dorazů(tvrdý doraz jsem teda zatím nedal). a hlavně chování kola na odrazu by mělo být lepší s nastavením Bottomoutu na tvrdo. Na DHX Air to tak funguje a začátek kroku to imho moc nekazí.

              0 0
              • mr.antik  

                na to stačí přifouknout ten boost valve, ne? Ten by měl přidat na kompresi ke konci zdvihu. Prkatickou zkušenost nemám, ještě jsem se k tomu nedostal…

                0 0
                • Atilla  

                  Když mě to tak jak to mám vyhovuje a pak třeba na Dolní moravu bych musel vozit pumpičku atd. Tohle je super, že někam přijedeš vidíš jumpy, přitáhneš bottom a jedeš. Žádné přifukování, odfukování, nastavíš to dle potřeby/pocitu a jedeš. Klidně bych se spíš zbavil propedálu, ten mám uplně povolený a vlastně jsem s ním ani ještě moc nešteloval. Nějak mi nepříjde, že bych to potřeboval.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Já teda na jumpy akorát utahuju kompresi, na odpalech je to znát dost, a bohatě mě to stačí, ale těžko mluvit pro uplně jinej rám..

                    0 0
                    • Atilla  

                      Myslíš odskok? Na DHX 4 se dá nastavit jen přepětí, odskok a propedal

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
        • Karlos009  

          Tlak vzduch v expanzce ovlivñuje brždění komprese (propedál) = zvedneš tlak a máš to necitlivé, velikost komory ovlivňuje pouze progresivitu konce zdvihu. Tzn. u DHX 4.0 progresivitu rozumně nenastavíš.

          0 0
    • Debustrol  

      Na kole jsem měl celkem 3 tlumiče (Van R, DHX 4 a DHX 5) a podle mě čim vyšší řada tim jemnější chod a citlivější.

      Bottom je poznat opravdu hodně, že se to nenoří do zdvihu, pokud to utáhneš a nafuníš máš skoro pevňáka :) Osobně s tim netočim nastavim, vyladim a jezdim.

      Toť moje pocity.

      DHX 4 má velikost komory pevně danou, ale dá se měnit interně tušim. Čili každý tlumič to může mít trochu jinak, bych řekl.

      0 0
      • kassar007  

        Jezdil jsem do teď DHX5, VAN RC, FLOAT, a testoval ruzný ostatní. Zajímal mě konkrétně rozdíl a chování mezi těmito určitými tlumiči. Idealní by bylo, kdyby je měl někdo rozebraný a věděl, jak vevnitř vypadají :-) … protože pokud to je jak si myslim, tzn. že jediný rozdíl mezi 4 a 5 je, že se mění pouze objem komory pomocí štelovátka a nic jiného vše ostatní je stejné, tak by mě stačil 4 :-)

        0 0
    • mr.antik  

      Dokáže mi někdo vysvětli k čemu jsou určený foukání Boost Valve a Bottom Out točítka? Resp. rozdíl mezi nimi. Co jsem dočetl, tak obojí ovlivňuje kompresi na konci zdvihu, tj. hlídá dorazy… ale asi každé trošku jinak?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Karlos009  

        v expanzce je pistek, před pístkem olej a za pístkem vzduch. Před expanzkou je ventil komprese. Čím větší je tlak vzduchu tím větší síla je potřeba k překonání ventilu a tím je tlumič línější. Zároveň ale vzhledem k omezené stlačitelnosti vzduchu ovlivňuje tlak vzduchu i progresi konce zdvihu, protože tlumič tlačí nejen na vzduch v hlavní komoře, ale přes olej i na vzduch v expanzce. Tzn. když zvedneš tlak v expanzce abys zvýšil účinost propedálu, zároveň zvýšíš progresi konce zdvihu. Zvětšením objemu vzduchu v expanzce (kolečko Bottom Out) pak dojde ke zmenšení progrese konce zdvihu i při vyšším tlaku vzduchu v expanzce, naopak samozřejmě.

        P.S.: Upravit progrese se dá i u DHX4, expanzka se dá poměrně snadno otevřít a přidáním nebo ubráním oleje pod pískem lze ovlivnit množství vzduchu v expanzce.

        0 0
        • Karlos009  

          „… i naopak samozřejmě.“ (3 řádek odspodu)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • kassar007  

          tak konečně fundovaný názor, který potvrdil to, co jsem si myslel. Díky

          0 0
        • mr.antik  

          uf, vyčerpávající, dík :-)

          0 0
    • Mr.Duck  

      Hele, když ste se tu tak pěkně rozkecali, čekám na rám s FOX VAN RC 2012, doma mám FOX DHX4 2007. Rozteč stejná, no a kámoš má VAN RC na Demu, moc mě ten chod nezaujal, přijde mi to oproti DHX4 na mym SX takový tupý, což rozhodně nebude rámem.

      Je VAN opravdu tupější, než byly DHX, nebo má kámoš smůlu, případně je lempl? Prodávám rám, a chci si DHX právě kuli tomuhle nechat, ale nejsem si jistej jestli to za to stojí..samozřejmě nejlepší bude to vyzkoušet, ale novej rám by moh dojít třeba na jaře, tak abych neprodával pak DHX zvlášť a zbytečně..

      0 0
      • logoman  

        Nechtel jsi tam dat CCDB? :)

        0 0
        • Mr.Duck  

          Chtěl a furt chci, ale nebudu ho tam cpát hned, musel sem nastolit trochu safe mode, a koupit kolu místo kde bude se mnou bydlet, a ideálně i něco čim bysme se mohli vozit ke kopcům :)

          0 0
    • kali222  

      pri…se s otazkou na rc4 se ten bottom out nastavuje pomoci inbusu? ale jak? kdybych to mel v ruce, vyzkousim. nemam.

      http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/…-600×375.jpg

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Pedro404  

        Zastrčíš do jedný z těch bočních děr a použiješ jako páku.

        0 0
        • kali222  

          diky i Lukasovi. to sou veci. ja myslel, ze vyrobci celkove tak od roku 2000 dbaj, aby clovek nemusel na svih s naradim. :D ok, buttom out se nenastavuje kazdej den, ale stejne tam je na inbus jedna komprese. :/ ja si to predstavoval ty 4 polohy jako jeden pro + druhy pro – a prvni poloha volnej a druha uplne utazenej. uff.

          0 0
          • kOmE  

            Ono se to ma nastavit kdyz to neni nafoukle, pak to jde i rukou otocit.

            0 0
            • kali222  

              uz vyzkouseno. je to pekna kravovina takhle. :D inbus tam vakla a jde to z tuha, tlak vypusten. uplne si to rika o ozvejkani. fakt jak z roku 95. :D

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.