Zdravím. Chchi se zeptat, jaký je rozdíl mezi silničníma a ostatníma nášlapnýma pedálama. Kamarádi mi radí, že na silničku neptřebuju silniční nášlapy, ale že mi stačí obč bikové, a nepoznám rozdíl. Je to pravda?
Zdravím. Chchi se zeptat, jaký je rozdíl mezi silničníma a ostatníma nášlapnýma pedálama. Kamarádi mi radí, že na silničku neptřebuju silniční nášlapy, ale že mi stačí obč bikové, a nepoznám rozdíl. Je to pravda?
pro MTBježdění vyvinuté pedály (Shim.SPD a všechny jejich kopie, Šlehače od Crank Bros, Time) mají proti silničním mnohem menší plochu kontaktu pedál-bota. Resp. silniční kufry jsou mnohem větší. Z toho plyne: na projížďky kratší, pro radost, stačí MTB a navíc máš vícestrané nakopnutí. Na bušení těžkých převodů a nástupy jsou lepší silniční- neprohýbá se podrážka a netlačí.
Rozdíl možná poznáš, ale nemyslím, že by byl zásadní. Silniční mají obvykle větší kontakt s botou a tím kapku lépe rozloženou přenosovou plochu. Nicméně pokud jezdíš i bajk a máš klasický SPD pedály i boty, pak bych to moc neřešil a klidně bajkový pedály použil. Já osobně sem to vyřešil tímto a jsem nadmíru spokojen. Je to klasické SPD, takže sem ušetřil za botky a funkci to plní víc jak dobře. Variant je ale logicky mnohem více
chichichi..-.-
vsichni kolem me jezdi s bajkovejma, protoze maji bika i silnicku .-))
asi tak a na take bezne jazdenie a obcas nejaky ten pretek to bohate staci obzvlast ak mas tvrdsiu topanku. inak to co je tu nemusi byt zle riesenie pokial sa podrazka naozaj toho ramiku dotyka.
je to pravda, ale do ty doby nezli se zastavis nekde na cyklo-zahradce na pivko tak frajeri co tam budou na ziletkach te daji pres hubu..o))ne to byl for -)))
pravda je ta ze to vypada hrozne jako cyklokros tam se jezdi na MTB naslapech a tretrach . pedaly a kufry na silnicku jsou nektery tak trikrat delsi nezli u MTB a urcite podle me pro jezdce pohodlnejsi.