hoj lidi koukam se po kolu na silnici a potřeboval bych vysvetlit rozdíl mezi silničním a cyklokrosovým kolem.. + vyhody a nevýhody =) dík za vaš čas
hoj lidi koukam se po kolu na silnici a potřeboval bych vysvetlit rozdíl mezi silničním a cyklokrosovým kolem.. + vyhody a nevýhody =) dík za vaš čas
jo našel jsem si tam o čem to je ale spíš by mě zajímali zkušenosti místních borců.. jesti by si koupili radeji silničku nebo jestli tohle s tím ež silničním kolum bude člověk bohatě stačit a na polnačce to nepraskne a jesti to zvlada i bahno trochu
Jestli jezdíš po polňačkách a bahnu tak si kup horáka nebo aspoň crosse. CX je bych řekl celkem speicifcká kategorie a pro turistu na cyklostezky se podle mě moc nehodí, ale třeba se mýlím.
Taky jsem takhle vahal, jezdim prevazne po silnici a ztezkach a nakonec jsem poridil cross (TREK 7700). Hlavni duvod byla moje vaha (mam 110 kg) a tak jsem sel do sirsich plastu. A odpruzena vidle a hydry my taky delaj dobre:)
uz se to tu resilo
v zasade ma CX kolo proti silnicce trochu jinou geometrii, delsi zadni stavbu, vys stred, jinak je to to samy → silnicni komponenty, akorat sirsi rafky..
v ramu a vidlici je misto na zablaceny 35mm gumy a ma to jiny brzdy – cantilevery, prip. uz i mech.kotouce…
CX bude tezsi nez silnicka… u hobby stroju jsou i mounty na kosiky, blatniky a nosic..
taky sem nedavno presel ze silnicky na CX a moje zkusenosti jsou rozhodne pro CX i vzhledem ke stavu ceskejch silnic… proti moji silnicce je to dokonce lehci, na tlustejch gumach a karbon vidli pohodlenejsi, proti oceli znatelne pevnejsi a ve vysledku to je pro me slusna silnicka…
VSUVKA: jezdim plaste Conti Cyclocross speed kevlar 700*35C, 335g (osobne vazeno) a 180TPI, cena lidova ,jsou to slusny rakety, jedou pri max. tlaku srovnatelne se zakladnima silnicnima plastema (michelin dynamic, maxxis detonator), ale pri normalnim foukani (kolem 3 baru) prekvapive slusne drzi i v terenu a za vlhka/mokra, pruser je az festovni blato.. mam z nich dobrej pocit i v mokrym meste a na kostkach KONEC VSUVKY
na rozdil od silnicky se na CX nemusis bat ani „litat“ po vselijakejch cyklostezkach, polnackach a lesnich stezkach.. limitujici mi prijde spis posez, prece jenom to na nejaky clenity, rozbity nebo techniky pasaze uplne neni…
shrnuto: jako jedinou nevyhodu proti silnicce vidim hmotnost, jinak je CX rychly silnicni, cyklostezkovy a cyklotrasovy kolo…
pokud to hodlas pojmout spis turisticky, nikam se nehnat, kochat se krajinou, pouvazuj o crossovym kole s aspon odpruzenou vidli, bude pohodlnejsi a obratnejsi, jistejsi v terenu…
fousaci: ráfky jsou na krosce obvykle běžný silniční (ať už běžné plášťové, nebo u závoďáků galuskové), jinak pěkně popsáno. Ty Contiky Speedy asi zkusím, chtěl jsem „race“ ale nějak prej nejsou a zatím nebudou dostupný…
kory: prostě na silnici, cyklostezce i v lehčím terénu furt dupeš ve sportovním rychlém posedu. je to trošku jiný kolo – v zásadě silnička s trošku širšíma pláštěma – není stavěný na rozhlížení se po kraji při kterým přehlídneš strouhu na cestě. – jen přesnej kontakt s terénem, cit pro kolo, rychlost a velká zábava – málo brzdící brzdy a občasnej úlet úzkýho pláště na mokru k tomu prostě patří – ovšem to není pro každého a v tvrdším terénu je to už spíš utrpení. ale zas když už to nejde, slezeš a při přenášení oceníš lehoučký kolo. hrozně mě to baví po sezoně na silničce, bajk – horský kolo me stačí si půjčit na dva týdny v roce když jedu někam opravdu do divočiny…
zase sem chytrejsi… tak to asi jenom ja mam 18mm siroky rafky… ale aspon mi to brzdi… ;) jooo kotouce…
to myslis vnitrni nebo vnejsi sirku?
jestli vnitrni, tak to mas sirsi nez ja na bajku a pokud vnejsi, tak to mas uzsi nez ja na silnicce :-D
18mm vnitrni samozrejme… ;)
Hlavne sou tam mensi prevodniky 46,36.
Převodníky si přece každý může dát, jaké chce.
proti moji silnicce je to dokonce lehci
jako jedinou nevyhodu proti silnicce vidim hmotnost
to ti opravdu musim vysvetlovat, ze to prvni tvrzeni plati o dvou mojich konkretnich kolech, kdezto druha veta je myslena naprosto obecne? to doufam ne predsedo…
No a když další lidi budou mít silničku jako ty?:)
no je fakt, ze favority se zase dostavaj do mody, co sem koukal do galerie biku… :D
jinak to asi moc nehrozi… ;)
Geometrie taky udělá dost. Já rád rámy s krátkou zadní stavbou a to crosska pochopitelně nenabídne.
Jen mě tak napadl jeden tip, co na tvojí krosku tyhle kola : http://www.bikegallery.cz/…la/speedcity
Cena je tedy docela rance :-(, ale kdyby se je někdě podařilo sehnat výrazně levněji, tak by to nemuselo být špatný.
nevím no, mně osobně cyklokroska moc nesedla, po asfaltu to oproti silnici absolutně nejede a v terenu tě spousta faktorů limituje (posed,brzdy,defekty). Ale pro zpestření a jako zimák je kroska fajn.
Mám silnice i krosku i horáka. Kroska se chová podle toho, jak je obutá. Na silničních pláštích 23 jede jako silnice a na pláštích 35 se s ní dá jezdit po lesních cestách hravě. V lese a mezi poli je rychlejší než horák, alespoň subjektivně. Je to prostě jako na silničce. Mám osazeno 50–34 a vzadu 13–29, čili campu. Pedály SPD. Jsem s kroskou spokojen, až se rozbije, pořídím si ji zas. Protože mám dobrý rám, tak je stějně lehká jako slušná silnice. Komponenty jsou silniční, rám neváží víc, než silniční rámy, takže rozdíl ve váze proti silnici dělají jen 35 mm pneumatiky.
placnu to sem:
je nutne na CX pouzivat specialni presmyk nebo to zvladne jakykoli silnicni?
Shimano ted nove nabizi FD-CX70 pro max. 46–52 zubu, silnicni klasika je pro 50–56. Bude pri pouziti krosovych prevodu 46–36(34) nejaky rozdil mezi CX70 a obyc 105kou?
Litam na 105 a naprosta pohoda
Tady mas jeste foto
diky
jj, taky tam mám teď nově 105, původně tam byla Sora
Neni zac zatim cus