Rozebraná TORA ,jak pokračovat?

77 nepřečtených
  • GaGy

    PRotože se rád ve věcech rypu a nerad čekám na to až v servisu budou mít čas ,tak sem se rozhodl že rozeberu vidlici sám doma.Aspon se něco přiučím.

    Bylo to peklo ,první mi nešla sundat z hlavového složení. To sem zvládl, pak sem neměl kleště na roztáhnutí jistíci pružiny u locku, tak sem čekal hodinu než mi je kamarád doveze :D (sorry nepamatuju si jejich název) .. Ve finále sem zjistil že nemám 24 klíč na povolení těch vrchních uzavěrů :D tak právě sem se taky dočkal.

    Ale k věci. Toru sem rozebral a čekal že ze spodu něco vyteče. (jak jsou ty spodní šrouby) a kde nic tu nic :D

    Tak sem pokračoval postupně až sem se dostal až sem(obrázek1) a dál si nevím rady jak to rozebrat.

    Obrázek 2: tady byla pružina. ale ten vnitřek nevím jak vytáhnout.

    Obrázek 3: Pružina

    Obrázek 4: Na váze bylo 2170g a byl tam uchycen nástavec na brzdu ,takže realná je tak 2150g

    0 0
    • zipoman  

      možná si už koukal ale pro jistotu ivelo

      0 0
      • martin_bakov  

        Mam kolo z roku 2009, ta prirucka bude OK pro mou toru i presto ze to je z roku 2006 ? Mam vidlici pro 29er kolo…

        0 0
    • metr-x  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • BigKarel2  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • xshreck  

      Jen tak když už tu je tohle. Chci mít větší zdvih na vidli ( mám tu samou co tady kolega). Jak tam funguje ta regulace výšky? Měly by to být nějaké válečky ci jsem slyšel ( od druhého kolegy .-)) ) a zajímalo by mě, jestli jsou uvnitř vcelku a z rozměru 80mm se musí na 100mm uříznout, nebo stačí jen kousek vyndat, nic neřezat a bude to OK.

      Popř. jestli se to dá někde sehnat takovej ten " váleček .. :-)"

      0 0
      • GaGy  

        Takže takhle to vypadá rozebrené. Není to nic složitého. U té žluté patrony stačilo víc přitlačit ,ale vše se snažím dělat jemně.

        A poslední věc která mě čeká před očistou je sundaní těch Guferů ,nemá někdo nějakou dobrou radu ?

        0 0
        • xshreck  

          dík :-) už to tu mám v oblíbenejch … ať vím co mě možná někdy čeká.

          Safra stejně by mě zajímalo kde se tady štěluje zdvih :-/

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Jenda_T  

        mrkni se do toho linku co je hore, tam to je v tom pdfku popsané na straně 5

        0 0
        • akula  

          tam je to pro soloair, jsou tam ty válečky – spacery. u pružinový, pokud nemá u-turn, to bude horší, tušim že se musí vyměnit pružina, ale nejsem si tim jistej na 100%

          0 0
        • xshreck  

          PDF jsem si stáhl … ale nemám acrobata nebo něco na otevření :-D TAk du stahovat ( přeinstalovaný PC … nesnáším to)

          0 0
    • GaGy  

      Tak to já se raději do toho vrtám a postupně zjištuju… Stačí poradit bez pitomích keců !! Kecy tipu když ani nemáš 24 klíč tak ses do toho neměl pouštet nesnáším ! Když se ti něco nelíbí tak nereaguj !!

      žádám tady o rady lidi kteří dokaží slušně poradit a ne namachrované opice kteří si myslí že když něco umí a druhej to neumí že se mu musí vysmívat !!!! Takže jestli už nemáš dál něco k tématu tak tě žádám abys nereagoval. Napočítej do desíti a uklidni se. Děkuji ti!

      Myslím že tohle vlákno do budoucna může pomoct dost lidem.

      0 0
      • Karlos009  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • GaGy  

      btw: Vše je jednoduché když tomu rozumíš a máš s tím zkušenosti… Takže ještě jednou pro ty méně chápavé.

      Pokud máte tip nebo radu k tématu, tak budu rád když poradíte.

      Pokud chcete prudit např: Když tomu nerozumíš neměl ses do toho pouštět, tak mi tu prosím ani nepište.

      Ano na manuál sem se koukal ,ale rád vše proberu i ze zkušenějšími.

      Děkuji všem.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • StuntJ  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • JSt  

        jestli ses dival do ofiko obrazkovyho step-by-step rs manualu a i potom tapes, tezko ti tady nekdo poradi…

        pak samozrejme existuje moznost, ze jsi se na cteni manualu vysral ;-)) a zbytecne chces po lidech, co je uz davno kvalitne zpracovano. na coz bych si vsadil, pac hned na prvni strance vsech rs manualu je vycet potrebnych nastroju. ze mas klepnout do sroubu ve spodnich nohach tam taky vyslovne je. dokonce se tam i doctes kolik jakeho oleje a kam nalit. kdyby sis nevedel rady pri skladani zpet :-))

        0 0
    • martin_bakov  

      A jak se rozdelava vidlice z hlavoveho slozeni ?

      Odmontujes predstavec, a pak mlatis do te trubky vidlice aby povolila a uvolnila se nebo se tam jeste neco sroubuje,paci apod ?

      0 0
      • Pedro404  

        Když šroubovákem vycvakneš ten rozpěrnej kroužek co je úplně nahoře tak nemusíš do ničeho mlátit.

        0 0
      • StuntJ  

        odšroubuješ víčko, povolíš představec a ten se roku pak sejme a vidla by měla sama vypadnout z rámu

        0 0
        • pstasek  

          někdy nemusí … občas je třeba jí pomoct právě tím šroubovákem nebo gumovou paličkou.

          0 0
    • StuntJ  

      servisovat toru je pohoda, tam se nemá co potenit :o)

      0 0
      • GaGy  

        StuntJ:

        Jasně ale když něco takového děláš poprvé ,tak děláš opatrně a když si člověk není jistý tak se zeptá zkušenějších.. Od toho tu forum je …

        Jen mi vadí to povyšovaní od některých zdejších lidí :( je to smůtné…

        Pedro404 já to pomlátil kladívkem přes dřevo a po chvíli to šlo.

        0 0
        • Krys  

          Kúp si gumené kladivo. Na servis bajku super vec.

          0 0
          • pepek  

            Právě tady na ty šroubky se lépe trefuje železným kladivom přes dřevo, než gumeným.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • StuntJ  

          já jsem to též rozdělával poprvé a bez dotazu, stačil mi servisní manuál a zbytek je otázkou pár minut :o)

          Je to velice jednoduchá vidla s minimem serepetiček :o)

          0 0
          • StuntJ  

            A pružinu doporučuji potřít vazelínou typ A00, je to neuvěřitelně lepivá vazelína, která zabrání mlácení pružiny o nohy

            0 0
            • GaGy  

              Verdikt: Takže dnes vidlice složená a je to super ,je to fakt jak nové. Krasně chodí ,zamyká ,takže jsem spokojený.

              Jen trošku když zatočím tak vrže ,ale to nevím kde je problém, protože vše sem mazal ,zítra na to kouknu.

              0 0
              • StuntJ  

                Ono tu vidlu chce rozebrat tak jednou za 3–4 měsíce, tady pouze vnější nohy. Vyčistit, namáznout do gufer vazelínu, vyprat molitany a nalít nový olej. Tlumící patronu není potřeba moc často rozebírat. O olej si řekne sama, když přestane zamykat :o). A pak vidle chodí jak po másle a necuká a nedrhne :o)

                0 0
          • Rudyshy  

            mozem z laveho ramena rozsrobovat a vytiahnut len pruzinu? bez toho aby som robil vsetky predosle ukony? Alebo musim nechat vytiect pruzinu potom vyndat vnutorne nohy a az potom pristupit k samotnemu rozoberaniu jednotlyvych vnutornosti kazdej nohy?

            Mysleno ci z celeho ofiko navodu mozem urobit kroky 19+ na lavej nohe vydlice

            0 0
    • martin_bakov  

      Jeste by me zajimalo, meni se pri servisu obvykle ty stiraky ? Kde sezenu novy stiraky a pripadne jestli by se tam mely menit nejaky dalsi tesneni apod… ?

      0 0
      • StuntJ  

        nemění, pokud nejsou opotřebený, zničený a pokud ho jednou za čas člověk mázne mezi břity vazelínou, vydrží dlouho :o). Těsnění u pružinové Tory se moc nemění, protože ho tam moc není. Jediný co je nejvíce vytěžované, je na olejovém pístu, ale to vydrží díky permanentnímu mazání, takže vcelku v klidu :o).

        Jinak náhradní díly jsou dostupné v každém servisu Rock Shoxu, těsnění je lepší kupovat někde mimo .

        0 0
    • semtexx  

      prosímtě kde jsi kupoval olej do té tory, a kolik se ho tam lije?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • MirkoCarver  

        Pozor, jsou tam dva různé druhy oleje, do tlumiče v pravé noze nahoře se leje olej tlumičový a dolů se do obou noh leje olej mazací, hustší a různé množství.

        0 0
    • martin_bakov  

      Jeste kousek know-how : po slozeni kdyz nechate vidlici lezet na zemi a pak ji namontujete zpatky do kola tak se neleknete toho ze vidlice nezamyka, on tam ten olej tak za 10–15minut stece kde ma byt a zamykani zas zacne fungovat, byl sem z toho uplne v pr… ze mi nezamyka ale pak uz to zas zaclo fungovat :)

      0 0
    • miloso  

      Chystám sa po roku urobiť servis Tory SL. Jediné, čo potrebujem vedieť je to, že či sa dá, keď ju už budem mať rozobratú nejako zlepšiť chod. Nie že by bol nejaký extra zlý, ale zlepšiť sa dá všetko. Viete o nejakých trikoch?

      Podotázka: a dá sa pri takýchto vnútornostiach zmeniť zdvih z 80 na 100 mm?

      http://www.bike-forum.cz/…ges.ajax.php?…

      0 0
      • miloso  

        Aha, tak zdvih zmeniť nepôjde …

        0 0
        • xshreck  

          zdvih nende, nejvíc jí pomůže taková menší údržba – vyčistit stíráky.

          0 0
    • Zeppelin  

      Pěkně prosím, potřeboval bych v pružinové toře 302 vyměnit pružinu za černou. Otázka zní, při výměně se mění pouze pružina, nebo i jiné věci? Abych věděl, co případně ještě shánět. Díky

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Zeppelin  

      Asi to bude v dnešní době trochu off topic, ale netušíte, kde by se v ČR dala ještě sehnat černá pružina na RS Toru 302? Samozřejmě v zahraničí se dá, ale pokud by byla jedna ukrytá v české kotlině, bylo by to super.

      0 0
    • Zeppelin  

      Stane se něco, když to vnějších noh taky naliju ten tlumičový 5W, co se leje do pravé vnitřní nohy? V návodu je 15W, ale jestli jsou zkušenosti s tím 5W a nevadí to…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse