rozebrání MC/předepnutí vratné pružiny locku

14 nepřečtených
  • Evilcleaner

    ahoj,

    potřebuji rychlou radu jak kompletně rozebrat motion control (ne prosím jak ho vytáhnout z vidlice:-) ) potřebuju více předepnout tu pružinu která otevírá lock, protože je evidentně příliš slabá na to aby to po zavření poplockem vidli otevřela. nadlehčování ani nerovnosti NEFUNGUJÍ! (netřeba to tedy psát jako řešení)

    pokud by někdo věděl jak předepnout tu pružinu i jinak, prosím podělte se o zkušenosti.

    díky jindra

    /v historii jsem hledal dost dlouho/

    0 0
    • Kamikaze 591  

      Někde to tu určitě je, protože mi to kdosi radil. U locku jde rozšroubovat vrchní část – ten šestihran povolíš tak, že spodní část locku držíš a otáčíš vrchní. Lépe se vyjádřit asi nedokážu, ale nějak takhle to bylo, jen si nepamatuju, jestli tam náhodou nebyl opačný závit.

      Takže jediné podstatné z mé rady je, že jde rozšroubovat ve vrchní části.

      0 0
    • Evilcleaner  

      takže pružinu jsem předepnul o celou otáčku a jde opravdu ztuha, lock vrací způsobem že by zlomil prst:-)) nicméně objevil se problém s tím že pružina vyskakuje z plastového kuželu uprostřed MC, takže ztratí veškeré napětí. to jsem zatím vyřešil ohnutím zobáčku kterým je tam pružina zasunuta, uvidíme jak dlouho to vydží.

      pro ty co budou řešit stejný problém zkusím zde sestavit postup jak na to:

      1.demontáž tlumiče

      aa.pro sl sundání krytky interního floodgate, sundání segrovky

      ab. pro race a výše odjištění matky exter. floodgate pomocí 1,5 imbusu

      b. sejmutí modrého kolečka locku

      c. odjištění a sejmutí (imbus č2)objímky dorazu lanka (je tam u modelových řad 09 a mladší, cca, u starších řešeno navarkou na korunce, neřešit)

      d. odšroubování matice a vytažení patrony ve vidlici, klíč č 24 nejlépe golovka/nástrčák, ale jde to i straovým. krouživými pomalými pohyby vytáhnout patronu z nohy

      2. rozebrání tlumiče

      a. upevnění MC do svěráku přes hadru, lehce dotáhnout. povolení tlumiče z horní alu matice (ta velká č24 která jinak drží tlumič ve vidlici). POZOR!! je zde opačný závit a MC je z plastu (snad kromě MC BB) takže chyby se nepromíjejí.

      b.před vyjmutím vnitřností mc se ujistěte že je tlumič otevřený, zespodu jde vidět jestli je klapka otočená do pozice otevřeno

      3.předepnutí pružiny

      a.doporučuji kombinačkama nejdřív poupravit háček kterým je pružina zajištěna na trnu alu osy uprostřed mc

      b.zahnout i druhý konec pružiny aby z té díry v tom plastovém konusu nevyskočila.

      c. upnout vnější část mc zpět do svěráku. vložit vnitřek nastrčit konec pružiny do díry v plastovém konusu, ale nezatlačit zcela, ted budeme muset točit pro získání požadovaného napětí. nejlépe si přidržet pružinu v te díře šroubovákem, aby při napínání nevyskočila. samotné napínání provést pomocí klíče č 12 otáčením plastové matice na vrchní části mc (tu kterou otáčí modré kolečko při složenbém stavu). pro napnutí stačí asi tři otáčky, poté zasunout osu do spodní části, ověřit ještě jednou jestli je tlumič otevřený (musí být vidět jen jedna štěrbina a to skoro celá, druhá je zakryta vždy a otevírá se při zpětém chodu)

      4. zpětná montáž

      podle opačného postupu montáže, velký pozor na správné našroubování MC do alu matky, ráda jde přes závit

      dotazy k nejasnostem klidně i na mail, díky všem co spolupracovali.

      0 0
      • biker jura  

        Tak dnes jsem návod úspěšně použil, takže za něj moc díky.

        Pokud někomu vidle odemýká blbě, tak do toho, je to asi na 10min a opravdu to funguje. Mě zatím stačilo pružinu pootočit o jednu otáčku, uvidím jestli nebude vyskakovat.

        0 0
      • Flegmatik  

        Hezké :)

        0 0
      • VzB  

        Šup nahoru, tuším to teď někdo v nějakém topicu sháněl ;)

        Jinak díky za radu, dnes s úspěchem použito na Rebě.

        0 0
      • MirosPikos  

        Díky za super návod, třeba se to bude někdy hodit. Zatím mě to s továrním nastavením docela slušně praští přes prsty i tak. Jediný problém s vracením je, když je vidlice ve zdvihu, po nadlehčení to vystřelí.

        0 0
        • MavasH  

          Díky za návod, až se mě vrátí nářadí, pustím se do toho. A ještě jeden dotaz. Týká se tento problém jen starších ročníků, nebo i modelů nových (řekněmě 2011/2012)?

          0 0
          • VzB  

            Mám Rebu RL 2011 a začalo to blbnout po cca 1k. Dle ostatních vláken je to nemoc i loňských/le­tošních vidlí.

            0 0
            • MavasH  

              mám model 09 a pomalu dosluhuje (je odřená vnitřní noha, ikdyž to na funkci nemá žádný vliv). Tak jsem si říkal, že když koupím novější, zbavím se i problému s lockem… tak nezbavím, no :D

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.