• pustipav

    Ahoj, prohlížím si manuál viz http://www.sram.com/…%20Guide.pdf a není mi jasné, co to je za nářadí v bodě 10 – lze to nahradit něčím, co bude doma? (SID threaded base plate removal), nebo je to nějaká specialitka?

    Možná ani nepotřebuji rozdělávat tuto část tak do podrobna, spíš jsem chtěl vyměnit olej v pravé noze a namazat pístek – to lze i shora, chápu-li správně?

    Dík!

    0 0
    • pustipav  

      tož, cigany řeší všichni o 106 a když dojde na lamání chleba…

      0 0
    • Trog  

      No každopadne bych se asi neoustel do njakych vylkych rozebiráni.Ja mam sid world cup a asi bych do toho nehrabnul dival sem se parkrat na youtobe na setup od sramu (rozebirani) no kdyz sem videl tech nespocet součastek a těsnicich kroužku tak sem si řek že doto hrabat nebudu.(nehlede na to že cyklozitny dopuručuje nepoužívat už jednou vyndane těsnici krožky i když ti připadou ok).hold jednou za rok zaplatim ¨v autorizovanémm servisu za kopletni repas vidlice(což asi bude pekna palka)

      PS:nevite kolik by to mohlo stat posezoní repas??Podle dovozce sramu do CR 600 kč.To si myslim že je dost malo.Typl bych tak 2 k aspon.Těch 600 kč mají za hodiny prace.

      0 0
      • siafu  

        600 Kč stojí jen gufera… servis Sid Team mě přišel tak do 1400 Kč vč. těch gufer, no a bylo to klasické rozebrání + výměna oleje a nějakýho těsnění. I tak se mi to zdá hodně při představě servisu jednou za rok ./

        0 0
        • Trog  

          OK diky za info.Hold jednou za rok to budu muset investovat.kamoš dělal tedka staši foxku 80 mm nechal ji koplet repasnout aji přestřikat na novou barvu a prej tam ma celej novej vnitřek(to se mi nezda).Stalo ho to 2300 kč bez nalepek fox.

          Ps: nalepky budou stat ete aspon 500 bouli

          0 0
          • Bulda  

            jojo, kdyz nekdo neni dost odvaznej nebo sikovnej, tak musi verit tomu co mu rekne „pan Zitny, Svec a spol“ a mit dost penez :)

            0 0
      • radek80  

        trogu, vůbec se toho neboj, taky jsem měl strach pustit se do svý SID XX WC, ale dá se to v pohodě zmáknout, a za 3 hodiny máš celou vidli hotovou. A naopak, když se naučíš dělat třeba jenom čištění pěnových kroužků a gufer, včetně pořádnýho promázání, vidlice se ti odmění skvělou prací, lepší než když byla nová! Jednou ročně je pro SID WC žalostně málo, a budeš ji moct za pár let vyhodit.

        Mám pár triků pro domácí servis bez drahýho nářadí. Třeba nasazování gufer dělám pomocí skleněné lahve od mlíka, viz. obrázek. Stojí 7 Kč (obchody Albio) a sedne přesně na 0,1 mm.

        Bohužel, moje zkušenost je taková, že servisy dělají rychle a tomu odpovídá i kvalita čištění, mazání, atd.

        0 0
      • radek80  

        no a na to nejdůležitější jsem zapomněl. Je potřeba si nastudovat manuál s fotkama, a udělat to přesně dle manuálu. A opravdu si číst každý řádek.

        http://www.uschovna.cz/…4fbfc0210c87

        0 0
      • pustipav  

        No ona už je dost stařičká a má poměrně hodně nalítáno, takže no stress, nemám náladu do toho něco investovat…

        0 0
    • antuch  

      http://www.uloz.to/1896925/sid.rar

      Tady to máš komplet nafocený, dělal sem to pro kámoše co píše do Cykloservisu…

      0 0
      • StuntJ  

        No tykokso, ty nový SIDy vypadájí vcelku fóruvě a ten MC nýtovaný trhacímy nýty … fujtajbl, asi zůstanu o TORY o tu se člověk nemusí starat a stejně nefunguje

        0 0
    • Trog  

      radek:

      V posledni veci s tebou naprosto souhlasim a to že, v servisech to delaj(cokoliv) rychle a flakaj to.Což mě donutilo naučit se zakladni seřirovaní sam.Pružinove vidlice za par korun sem rozebiral ale to ma od RS WC daleko.Vypletani kol,nebo jake koliv seřizovani včetně skladani komponentu na holej ram mi neděla problem

      Bydlim kousek od brna a v brne je 6 center:

      Brno XCR s.r.o.,Brno VELO HANÁK,Brno Rostislav Baťa Brno BIKEZONE.CZ,Brno Kola Šírer, s.r.o.

      MAm doporučeni na Batě tak bych chtel aspon jednou zkusit RS centrum…

      řikaš že je jednou za rok komplet repas je málo?

      JInak dik za inspiraci nasadil si mi brouka do hlavy.zatim cus

      PS:pekna improvizace s tim mlikem

      0 0
      • radek80  

        no jasně, že je to málo. Pokud jezdíš aspoň 100 km měsíčně v terénu.

        Ten pěnovej kroužek je dobrý celý vyndat, očistit a ponořit! do oleje, aby se nasáknul. Jedině tak ti potom bude mazat kluzné plochy. A Gufera komplet očistit a vnitřky namazat vazelínou.

        Koukni na ten manuál, budeš moudřejší. Můžu ti potom napsat, jaký nařadí jsem na to kupoval a za kolik. V podstatě:

        trubkový klíč 10, imbus 5. Obojí s možností upnutí do momentové páky. Jestli ji ještě nemáš, tak ji co nejdříve pořiď.

        Potom elektro kleště se zahnutými rohy na vyndání závlaček (hornbach).

        Samozřejmě oba oleje 5, 15 (motorex racing) + vazelínu do vidlic, třeba Yarroline.

        klíč 24

        pinzetu, štětec

        Isopropylalkohol a rozprašovač, hadry bez chlupů, dřevěnou tyčku (ten alkohol třeba u http://www.inchema.cz/shop/…)

        injekci 20 a 50 ml + dětskou odsávačku hlenů, ze který si vezmeš hadičku (na plnění oleje 5 ml do spodních nohou)

        pumpu na vidle, náhradní vnitřnosti do ventilků (ty je potřeba taky měnit a promazávat) abys měl správný tlaky, zejména u negativky

        stojan

        0 0
    • Trog  

      antuch:

      Hodne dopodrobna fakt užitečny..ale stejnak do toho asi nepujdu

      0 0
    • Trog  

      rade:

      No na horskym ujedu cca 500 km za měsíc většinu zavodne,takže ji vubec nešetřim kolikrat dostane pekně pokouřit navic mam přes 80 kg.

      celkove i ze silničkou pak za rok je to cca 8–10 tisic km.

      Kolikrat za rok doporučuješ očistu a mazani??3 x nebo ete vic???

      Jinak po každe vyjižce na těsněni a kluzaky stříkam brunox deo(voni jako coca-cola).Sem s tim hle olejičkem naprosto spokojen.Nanesu prvni vrstvu kterou necham chvilku pusobit a potom zapružim parkrat vidlici a všecken bordel co se chyt do těsněni vyjede po kluzakách nahoru.Potom otřu vidlu do sucha a nanesu dalši vrstvu,chvili necham pak o5 propružim a,když sou kluzaky i těsni bez nešistot necha olej zaschnout.

      Mylslim že timhle mužu odalovat servisni intervali bo ne??

      Dřive když sem olej neměl nechodila vidlice zdaleka tak jemě.Mužu doporučit

      0 0
      • radek80  

        já jezdím taky těch 300 + občas maraton.

        Vždycky jsem servis vidlice zanedbával a omezil se na důkledné čištění „přístupných“ částí + různý mazací tinktury na kluzné plochy. Tak jsem velmi rychle přišel o svoji první SIDku, a málem i o druhou vidli Magura.

        Správně je to ale úplně jinak. Horní nohy bys měl mýt jen mýdlem a vodou. Jemně vyškrábnout nečistotu od futer, a vytřít do sucha. O mazání se stará právě ten olej v pěnovém kroužku. Pokud chceš za každou cenu mazat horní nohu, měl bys to dělat olejem viskozity 5, ničím jiným. Jinak já čistím a mažu kroužky 1× za dva měsíce, když je venku sajrajt jako teďka, tak po 14 dnech. Tuhle proceduru mám hotovou za 20 minut.

        Myslím, že ten manuál ti hodně pomůže, stejně jako mně.

        0 0
        • Trog  

          Zatim sem na vidlici najel dva lehke xc zavody je uplne nova,takže s ní budu jezdit 3 měsíce a pak se do ni pustím podle manualu a vsech těch rad tady.Když to nedam tak mi to v RS centru snad poskladaji:)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.