Roztavení kabelů u řídící jednotky

21 nepřečtených
  • radvista

    Mam fat bike, s motorem v zadním kole (Bafang 250W). Při rutinní kontrole řídící jednotky (voltage 36V, max. current 17A, rated current 8A) jsem objevil, že všechny kabely, které spojují akumulátor (Li-ion Silverfish 36V/21Ah) s řídící jednotkou mají částečně roztavenou ochrannou vrstvu (bužírku), a to právě v místě napojení (kabelů z akumulátoru na kabely z jednotky) – viz. přiložená fotka.

    Řídící jednotka je relativně nová, je instalována přibližně 15 měsíců. Akumulátor je starší, instalován zhruba 5 let.

    Předchozí řídící jednotka (naprosto stejná, se stejnými parametry jako ta aktuální) byla instalována s nynějším akumulátorem po dobu zhruba 3,5 roku a kabely nevykázaly nikdy žádný problém, nedošlo ani k minimálnímu roztavení kabelů.

    Věděl by někdo, co způsobilo aktuální roztavení kabelů a jak mu předcházet?

    Děkuju předem za komentáře týkající meritu dotazu.

    0 1
    • Kouba_2005  

      Zřejmě špatný kontakt a vyhřálo se ti to. Vyhoď ty konektory a spoj dráty napřímo – propájej a zaizoluj. U těch fastonů stačí trochu a zoxidují a je na průšvih zaděláno.

      5 1
    • becis  

      Co tomu přecházet tím že nebudeme jezdit na mopedech, ale koupíme si kolo? :)

      9 13
      • va-bo  

        Ale no tak, nech toho. To je stokrát ohraná deska.

        7 4
        • becis  

          i stokrát ohraná deska pořád hraje správnou muziku! :)

          12 5
          • va-bo  

            To je fakt, ale obvykle v horší kvalitě. Ale kdo rozhoduje, co je správné – strana. :-)

            1 2
      • kejda  

        I když jsem zatím pořád 100% přírodní cyklista a motor používám maximálně doma v mixéru :), tak nechápu, proč musí někteří neustále reagovat ve vláknech, které se jich vůbec netýkají, ba dokonce jim i vadí…

        8 4
    • worlusho  

      Klasika,– přechoďák, dej tam pořádné konektory

      3 0
      • Ynzha  

        S dovolením přispěju svou zkušeností z modelařiny – tento typ konektorů a všechny ostatní, kde je v cestě proudu ta pružinka z planžety, je zásadní ******* jakmile přes to tečou vyšší proudy. To čínské zlato z toho zmizí po jednotkách zasunutí, průchod proudu přes přechodový odpor kontaktu a přes tu pružinu generuje takové množství tepla, že se pružina vyžíhá a ztratí pružnost. Nejlepší konektor je žádný konektor a v místě, kde ten konektor opravdu být musí (připojení baterky a pod.) je dobrá zkušenost s konektory řady XT-60 (nebo XT-90 pro proudy nad cca 50A), dělají se dvou i třípólové a koupit jsou v modelářských prodejnách.

        4 0
        • worlusho  

          Používám je už 15let v modelařině s motory od 4,5T do 21T jak u onroadů, tak buggy nebo expedičních aut a zatím jsem žádný problém nezaznamenal, ať už to byly konektory od LRP nebo Corlally. To neznamená, že někdo může mít zkušenost jinou.

          0 0
        • becis  

          Ať tu přispěju nečím užitečným, tak doplním že velmi dobrou zkušenost mám i s konektory EC5. Jen se trochu hůře rozpojují, ale zase drží :)

          0 0
    • radvista  

      Děkuju Kouba_2005 a worlusho za koment/radu.

      0 0
    • Vrci  

      Jedna varianta, která tu už zazněla – přechodové odpory. Druhá možnost je problém s baterkou Dává baterka pořád požadované napětí nebo to pro nutný výkon z ní řídící jednotka doluje vysokým proudem?

      0 0
      • Koprovka  

        Ne, druhá možnost není.Jsou to volné konektory nebo konektory, které nejsou určeny pro zátěž, kterou bere motor.

        0 0
    • KoudakT  

      Kolik ten bike stal…?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.