Jezdím Racing Ralph 29, má někdo zkušenosti Fast traky ? Stojí za to změnit je za RR ?
Jezdím Racing Ralph 29, má někdo zkušenosti Fast traky ? Stojí za to změnit je za RR ?
podle mě ne. vozil jsem jen 26" verze, ale spešl je taky šlupička a propíchnul jsme ji snáz než RR a to už je co říct. Rychlejší to není (nebo to nepozoruji) a RR líp drží
pripojim se ke slupicce. mel jsem dva ve verzi 26" bezdusove a bohuzel jsem je tzv. skalpoval. Utrhly se mi jeden az dva spunty na stredu behounu pri celkem normalni jizde, plaste byly cca mesic stare, koupil jsem je s kolem. nicmene nechci pausalizovat.
Mám prosbu můžete případně přidávat jednotlivé roky modely plášťů. Jak jsem to pročítal, tak to vypadá, že 2012 S-Work – předpokládám, že jde hlavně o verzi S-Work, má všude již asi směs 60a, zatímco 2011 měla mít na středu směs 70.
(Control též) Stejně , tak i vzorek a odolnost se mohla měnit. Jinak taky uvažuji o něčem plnějším, rychlém a odolnějším po RR zatím jsem se propracoval na Fast Trak,Ikon 3c,Small Block,Geax Aka
Odpoviem v jednom príspevku aj autorovi témy aj tebe.
Tu je test fast trak s-works a sú tam aj nejaké iné plášte http://www.1000grad-epaper.de/…/page86.html#/82 (na strane 86 sú aj nejaké 29"). Starší testík má napríklad Mlok tu: http://data.mlok.net/ „reifentest2010.pdf“ :)
Zatiaľ som jazdil len starší fast trak, LK a aj „RK“ verziu. Novší by podľa skúseností mal byť podobný rýchlosťou (ak nie lepší). Ja niekedy zoberiem control 29×2.2 verziu (s-works riskovať nechcem, nemám rád defekty :) ), ak nenájdem žiadnu výhodnejšiu ponuku.
Tie skúsenosti napríklad:
http://forums.mtbr.com/…-745154.html
Ať už RR znamená Ron či Ralph, srovnání mám s obojím. Rozhodl jsem se sepsat srovnání při bezprostředním přechodu od Schwalbe na FT. Nezapomeňte, že je to čistě osobní záležitost a můžu se klidně mýlit.
Jezdi jsem NOVOU verzi Fast Traku, se starou má společné jen jméno.
Velikost 29×2.0
Zadní kolo
Nejprve jsem vyměnil vzadu sjetý 2012 RaR 29×2.25 SS za FT.
Asfalt: FT mnohem rychlejší, lepší kontakt s povrchem
Lesní cesta: FT mnohem rychlejší, záběr stejný
Kamenitá cesta: FT obratnější, drží stejně. Menší objem se jeví obratněji.
Bahno: Ralph mnohem lepší, FT chyběl objem
Boční náklon: FT lepší na jakémkoliv povrchu
Písek: FT znatelně lepší, neplave
Sucho: FT mnohem lepší
Mokro: Stejné vlastnosti při XC závodech
Dezén: U RaR i nejtvrdší středová měkounká a deformující se, FT o něco tvrdší.
Váha: 100g ve prospěch FT
Defekty: 2× na FT, celkově 3 díry – 5× na RaR, celkově 8 děr. Nicméně jsem s RaR vjel na ostré kameny od silničářů, to by asi prořízlo každý plášť, takže srovnání neobjektivní.
Přední kolo
Zde jsem nasadil FT místo Rocket Rona 29×2.25 2012.
Brzdění sucho: Stejné vlastnosti, RR o kousek lepší
Brzdění mokrý asfalt: FT mnohem lepší
Brzdění mokrá lesní cesta: RR lepší
Brzdění bahno: RR o milion let lepší. FT se v hlubším bahně při větším nutném dobrzdění snadno podlomí a jezdci hrozí pádem. RR toho snese mnohem víc. Kromě toho se RR mnohem méně boří.
Vedení směru: FT mnohem lepší včetně písku, kromě bahna.
Odvalování: Čím tvrdší podklad, tím je FT lepší.
Váha: cca 30 g ve prospěch RR.
Boční náklon: FT mnohem lepší na každém povrchu, čím tvrdší, tím je rozdíl propastnější. Ron v zatáčkách až nebezpečný, moc toho nesnese.
Defeky: 1× na RoR, malinkatá dírka. FT zatím nic, mám ho tam dva týdny.
Celkem
Od Schwalbe objemných plášťů jsem už definitivně přešel na Fast Traky. Schwalbe jsou skvělé pláště, které toho zvládnou opravdu hodně a k tomu POMĚRNĚ dobře odvalují. Jenže FT v šířce 2.0 jedou ještě úplně jinak, jsou mnohem rychlejší. Kromě absolutně hnusných blátivých podmínek nemá Schwalbe oproti FT žádný přínos pro XC použití. Dokonce Ron na většině maratonů, kde se z 90 procent jezdí na zpevněném podkladu a občas se vjede na silnici, drží o poznání hůře do boku.