RS Lyrik 2010 - U-turn (Coil) vs. Soloair

80 nepřečtených
  • mr.antik

    Řešim dylena, zda dokoupit do svého U-turnového Lyrika Soloair kit. Jednoznačnou výhodou je 250g dolů za 2tisíce peněz.

    Stejně se v tom potřebuju hrabat, stávající pružina je tvrdá, takže buď broušení nebo výměna.

    Absenci změnu zdvihu nějak překousnu.

    Co jsem tady vyčetl, tak Soloair je dost lineární a hrozí chození po dorazech i zbytečné propadání do zdvihu, což by se mi asi nelíbilo na skocích. Ale zase si řikám, zvětšit progresivitu pružení by nemusel být takový problém.

    Má někdo zkušenost s oběma vidlema? Případně grafy?

    0 0
    • Jenda  

      nemam zkusenost se soloairem ale porovnani s 2-stepem je takovy ze U-Turn je vyrazne progresivnejsi. Progresivita urcite poresit pujde, otazka je jestli kdyz ti vyhovuje prubehem U-Turn nezustat u nej. A spis bych koupil novou pruzinu. Nevim taky jestli ta pruzina nemuze poskrabat vnitrek nohou aby ten soloair poradne tesnil. Podle me jedina vyhoda toho soloairu je hmotnost. A nebo jeste vydrz a doufej v dual position :-)

      0 0
    • cat  

      pruzina za 50E? Hm, tak to bych to bych asi zbrousil, ale nemam stim zadnou zkusenost. Jinak dopredu bych do vzduchu nesel. Ted mam 2 Stepa, zitra na tom pojedu poprve, tak uvidim..

      0 0
    • MlokCZ  

      Co jsem tady vyčetl, tak Soloair je dost lineární a hrozí chození po dorazech i zbytečné propadání do zdvihu

      Tak tohle nikdy nemůže být současně. Pokud bude vidlice hodně lineární a trošku ji přifoukáš, abys nebyl pořád na dorazu, tak naopak v první části zdvihu se jí vůbec chtít nebude.

      Propat v první části zdvihu se bude mnohem více právě hodně progresivní vidlice, když bude nafoukána, tak abys využitl aspoň většinu zdvihu.

      0 0
      • mr.antik  

        Bohužel nevim co si spousta lidí představuje pod slovem „progresivější“.

        Jestli je to jen to, že vezmu např. začátek zdvihu, tj. stejný sag pro porovnání, tak o té vidli, která se dostane snadněji (menší silou) na doraz, se říká, že je progresivní. Ale o tom průběhu „mezi“ to vůbec nic nevypovídá.

        Bohužel takhle pružina je na mě dost tvrdá abych to mohl nějak objektivně posoudit, ale spíš bych řek, že chod je právě docela lineární s citlivým počátkem. Jestli je progresivní, tak někde těsně před koncem zdvihu.

        0 0
        • mr.antik  

          jnak abych to zkrátil – tak ano, pružina mi průběhem vyhovuje.

          Holt když jde člověk vyloženě skákat, tak si může otočit kompresema.

          Co jsem ale zkoušel frýblošova upravenýho Floata, tak průběh je uplně jinej, ale asi bych si taky zvyknul.

          0 0
        • Georrge  

          Jestli je to jen to, že vezmu např. začátek zdvihu, tj. stejný sag pro porovnání, tak o té vidli, která se dostane snadněji (menší silou) na doraz, se říká, že je progresivní. Ale o tom průběhu „mezi“ to vůbec nic nevypovídá.

          Je to naopak, taková vidlice je MÉNĚ progresivní, čili vidlice která při stejném sagu půjde hůř dostat na doraz, tak ta je více progresivní. O chodu to vypovídá docela dost, a sice že progresivnější můžeš foukat na větší sag, aby šla na doraz stejně jako méně progresivní. Pak se ti ale bude kolem počáteční polohy více pohupovat, protože tam bude měkčí.

          0 0
          • MlokCZ  

            S tím sagem je to trošku komplikovanější. A to proto, že to celé ještě ovlivňuje negativní pružina (ať už kovová nebo vzduchová).

            Jak je vidět v tom odkazu na srovnání pružina x vzduch, tak klidně může být případ, že sag bude stejný, síla potřebná na chod na doraz taky a lišit se bude jen to mezi tím.

            0 0
            • Georrge  

              nj negativka… té ještě moc nerozumím :) můžu se tě mloku na něco zeptat? Mám axona 2010, předpokládám že negativka bude hodně podobná, ne-li stejná jako v epiconovi. Problém je, že vidlici foukám na docela nízký tlak (při zdvihu 120mm a sagu cca. 2cm asi 63 PSI). Nevím na jakou váhu a tlak je standartní negativka, ale na 60–65PSI asi ne, je to poznat tím že při tlaku pod 60PSI se začíná snižovat zdvih, protože to negativka už přetlačí. Můžu se tě zeptat jak se při takovém tlaku a sériové negativce bude vidlice jako celek chovat? A jestli by se vyplatilo negativku vyměnit? Popřípadě čemu by slabší negativka přispěla? Dík.

              0 0
              • MlokCZ  

                Taková negativka bude hlavně ubírat zdvih. Jinak ani nijak moc vadit nebude, horší by to bylo opačně s příliš slabou (to by pak z toho byla nectilivá mrcha).

                0 0
                • Georrge  

                  aha, tak v tom případě to nevadí… ubírání zdvihu se moc nekoná, a mám to ošetřeno kratším spacerem (který jsem tam musel dát pro 120mm zdvih). Už jsem chtěl psát milanovi jestli by mi slabší negativku neposlal, protože na tuning mi vidli asi nevezme, ale takhle to prdím :)

                  0 0
          • mr.antik  

            sory, otočil jsem to, myslel jsem to tak, jak píšeš…

            0 0
        • MlokCZ  

          Tady je odkaz na starší vlákno, kde se to podrobně řešilo

          http://www.bike-forum.cz/…-vzduch.html#…

          V tom odkazu máš srovnání lineárního průběhu x lehce progresivního s takovým nastavením, abys u obou vidlic využíval celý zdvih a nechodil po dorazech.

          A jak je vidět z grafu, tak ta progresivnější bude v první části zdvihu chodit mnohem ochotněji do zdvihu.

          Jestli ti pružina vyhovuje vlastně ani nemůžeš vědět, protože máš zkreslené přestavy tím, jak jezdíš příliš tvrdou pružinu.

          Kdybys ji vyměnil, tak se změní chování po celém zdvihu.

          0 0
          • mr.antik  

            každopádně ideální by to chtělo grafy pružina/vzduch přímo u toho Soloairu, nebo aspoň osobní porovnání

            0 0
            • MlokCZ  

              To jistě.

              0 0
              • mr.antik  

                je vůbec (kromě progresivity) nějaká případná možnost tuningu, když je tam soloairem plněná negativka?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Neznám přesné možnosti toho, co jde upravit na soloairu. Co jiného bys ale na vzduchové části chtěl ladit? A i u té progresivity je otázkou do jaké míry jde ladit (hlavně případně snížit, kdyby byla moc velká).

                  0 0
    • mr.antik  

      ještě dotaz, jsou s tim soloairem nějaký známý trable (jako třeba s 2-stepem?) nebo je to bezporuchový?

      0 0
      • Jenda  

        na starsich verzich praskala takova ta podlozka/pruzinka co pritlacuje vduchovej pistek, nove verze, nevim jestli od 2010 nebo az 2011 tam snad maj normalni pruzinku takze uz je to v pohode.

        No a original o-krouzky mi prisly dost tragicky ale to je tak nejak u RS standard :-(

        Jinak pokud se rozhodnes pro novou pruzinu tak myslim ze nakonec varinta ze budes mit dve ktery podle potreby prehodis neni spatna – prijde mi to prace na chvilu a na celodenni skakani by to asi slao za to. Samozrejme prifouknout vidli je pohodlnejsi :-)

        No a pak mas jeste moznost jenom pruzinu bez U-Turnu :-)

        0 0
        • mr.antik  

          skákání by mělo jít pořešit kompresema, toho bych se až tak nebál

          0 0
    • logoman  

      Sem cetl v tomhle inzeratu ze jde lyrik predelat az na 175mm, mate k tomu nekdo nejaky info? Jinak hlasuju pro zbrouseni pruziny a pokud by jsi to pokazil tak mozna soloair.

      0 0
      • logoman  

        Tak jsem kontaktoval toho cloveka z inzeratu a tady je nejaky info, bohuzel je to nemecky a pres google translator se mi to ted nechce studovat.

        0 0
      • alex33  

        Nevím jestli na 175.Mám změnu ze 160mm 2step na 170mm soloair

        0 0
    • Jenda  

      Jupiiiiiii, uz je to venku, bude dual position i na Lyrika:-) http://www.bikeradar.com/…-range-30429

      0 0
    • alex33  

      solo air kit jsem namontoval v pátek,chodí naprosto luxusně.Při optimální sagu vidle lineární skoro až do konce.

      Při nadzevdnutí kola a položení na zem sama zajede do zdvihu

      0 0
      • mr.antik  

        předtím jsi měl Coil/U-turn nebo 2stepa?

        0 0
        • alex33  

          2stepa ten byl ještě lineárnější.Při stejném sagu jsem ho zatlačením do rodel ve stoje dostal k dorazu.U SA mi chybí tak 5mm,ale do zdvihu jde poměrně hodně ochotně,nejsem letec na moje 0,5m dropy stačí

          0 0
          • mr.antik  

            to mě teda děsíš…

            0 0
            • alex33  

              Děsit tě nechci,myslel jsem když silně zarvu do rodel celou vahou.Běžná jízda po členitém singlu kořeny šutry tak 75% zdvihu dál už to posílám pouze opravdu agresívní jízdou,ale nejsem skokan.Když to srovnám se SA totemem tak ten je podstatně progresivnější ke konci zdvihu.Dle mě je lineární tak akorát to záleží na preferencích jezdce,bohužel pružinu jsem u lyrika nezkoušel,ale myslím že to může být hodně podobné

              0 0
              • mr.antik  

                No u klasické vidle nebo dualairu se to dá řešit celkem jednoduše:

                • zvýšit tlak
                • k tomu uzpůsobit negativku
                • nějak zmenšit vzduchovou komoru

                Ale právě nevim, jak to funguje u soloairu – zda ty první dvě věci vůbec jsou reálný.

                0 0
                • alex33  

                  myslím že zvýšením tlaku se samozřejmě bude měnit chování vidle úplně stejně jako u DualAir,pochybuju že by v tom byl nějaký rozdíl to je kouzlo vzduchu ne

                  0 0
                  • mr.antik  

                    tojo, ale ta může trošku přefouknout negativku, což tady nevim, na jaký tlaky se to samo dorovnává (moc princip soloairu nechápu). I když asi by to přinejhoršim šlo překopat na pružinovou negativku.

                    Ale to už je jen teorie.

                    0 0
                    • alex33  

                      Vždycky se to srovná.A v ne­gativce je vložený gumový kužel tzn.velikost negativky je vždy stéjná

                      0 0
    • mr.antik  

      Tak konečně jsem to zbrousil, šlo to perfektně, po testech se uvidí, jestli v tom ještě budu pokračovat…

      0 0
      • l.smetana  

        Tak jak si dopadl s broušením, nějaký postup? A nebo,co jsi brousil?

        Mám Lyrika U-turn hozeného na 170mm, takže snižování stejně nejde a citlivostí mi taky přijde o ničem – a to mám vazelínu jako Slick Honey + stíráky od Endura. I při větší ráně se zastaví tak ve 3/4 zdvihu. Pružina je podle váhy, mít trochu měkčí, tak se pro změnu houpu..

        0 0
        • mr.antik  

          Zbroušením pružiny (po obvodu) byla vidle určitě měkčí, takže pro mě citlivější. Nevim jaké máš tlumení, já mám mission control bez Floodgate a mám všechno uplně povolený. Příště zkusím dát řidší olej.

          Teď mám soloair, citlivost žádný zázrak ale funguje.

          0 0
          • l.smetana  

            No, mám Motion Control. Oleje jsem vyměnil asi tak před týdnem a včera jsem byl sjíždět Lysou po žluté…no, pod kopcem byla gumička ve 3/4 zdvihu. A jak jsi to brousil? Flexa, nebo něco jiného?

            EDIT: Brousil jsi ji celou, a nebo jenom její část?

            0 0
            • mr.antik  

              taková stojanová kotoučová bruska (nejsem strojař tak nevim jak se to jmenuje), pružinu pěkně stejnoměřně z vnějšku.

              http://www.svarecky-obchod.cz/…-einhell.htm

              Šlo i jinak, ale tohle je asi nejpohodlnější.

              Mission Control je o dost lepší tlumení na tenhle zdvih a jeho využití.

              0 0
              • l.smetana  

                MiCo bych asi nevyužil, když stejně to mám povolené úplně. A neměl si potom nějaké problémy s pružinou? Cvakání apod. se nekonalo?

                0 0
            • Jenda  

              pokud vyuzijes jen 2/3 zdvihu tak mas tu pruzinu moc tvrdou, to o houpani je blbost. Pokud neumis slapat tak se ti bude houpat vidle i s mekou i s tvrdou pruzinou.

              Druha vec je, ze myslet si ze pri normalni jizde bude clovek vyuzivat u vidle tohoto zamereni plnej zdvih je utopie, posledni 2–3 cm tam zustavaj prakticky vzdycky na krizovy situace.

              Taky nechapu proc by U-Turn nemel fungovat pokud si ho svysil na 170? me to tak chodi naprosto bez problemu.

              0 0
              • l.smetana  

                Nevím,asi jsem blbě potočil, nebo co. Zkrátka od doby,co jsem to vytáhl na 170 nefakči, nevím proč a nějak mě to zatím ani netankuje, když to nepoužívám.

                Na krizové situace tam sice má být 2–3cm,ale těch jsem si užil požehnaně při sjezdu Lysé a stejně nic. Jinak, měkčí pružina opravdu nic nevyřeší,když mám SAG už teď 20%..

                0 0
                • Jenda  

                  no ja nevim ale 20% sag je spis na XC, u vidle tyhle kategorie je 25% bezny. Mimochodem me prijde ze sag se mi pri prechodu mezi cervenou a zlutou prakticky nezmenil.

                  0 0
          • Baba-Ji  

            jak velký je na té tvé vidli, pocitově, rozsah nastavení kompresí? Na mojem SA Totemu MiCo RC2DH se mně zdá, že rozdíl mezi „otevřeno“ – „nejvíc přitaženo“ je hodně malý, ale zkoušel jsem to vždycky jen na místě tlačením rukama, ne v terénu. Např. ale kámoš má Domaina RC a při otevření se to chová jako Marzoška, citlivost jako prase, při max utažení je vidle prakticky zamklá, což u mně rozhodně nehrozí. I při utažení pomalé komprese je vidle hodně živá.

            Tak si říkám, jestli nemám nějakou dojebanou patronu nebo taky málo oleje v patroně. Dneska budu měnit oleje, tak jsem zvědavý.

            0 0
            • l.smetana  

              Nebylo to sice na mě,ale odpovím.

              Utažená komprese se u moji vidle chová jako lock, otevřená je zkrátka „otevřena“. Zkusil bych se mrknout na hladinu oleje, podle mě to bude tím.

              0 0
            • mr.antik  

              Při tlačení rukama je ten rozdíl opravdu hodně malý, stejně nevyvineš takový podnět jako při jízdě. V terénu jsem to ani nezkoušel, protože jsem asi na spodní hranici.

              Motion control je opravdu jako klasickej lock.

              0 0
              • l.smetana  

                A MiCo je v čem jiný? Tam je rozdíl akorát v nízko-rychl. kompresi, ne? Na co všechno to má vliv? Já jen, abych to neobjednal a pak to stejně nevozil oboje povolené :)

                0 0
                • Jenda  

                  ale to ze vozis obe komprese uplne povoleny jeste preci neznamena ze ty komprese jsou vyrazeny :-)

                  Zjednodusene jiny je to v tom ze by u MiCo mel byt rozdil v kompresnim tlumeni v pocatecni fazi kdy budes mit otevreny obe komprese zatimco kdyz vidle pujde do plnyho zdvihu tak uz se HS komprese zavre a leze to jem pres tu LS. Regulace funguje tak ze si urcis kolik ti leze pres LS a pri jakym podnetu se ti otevre HS. Samozrejme ze to neni nezavisly. Nicmene MoCo ma jen jednu LS kompresi a tak by ta vidle mela v pocatecni fazi jit dolu pomaleji a ta uroven tlumeni se nemeni po celou dobu zdvihu.

                  Ted me nekdo opravte jestli placam blbosti.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    prakticky je ta sranda právě k lepšímu nastavení pro využívání zdvihu – v klidu nehoupe, zbytečně se nenoří a v terénu při větším rázu lépe zažehlí.

                    Jestli to při 160mm využiješ, těžko říct.

                    0 0
                • goofy  

                  Rozdil je prave v tom, ze ty mas akorat nizkorychlostni kompresi, a pripadnym utazenim akorat zabijis citlivost a chod vidle v celem rozsahu.

                  U dvo kompresi jsi schopen u vidlice lepe poladit chod vile, a jak uz psal Mr.Antik, zabranit zbytecnemu chodu vidle do zdvihu. Samozrejme, ze se tim catecne zabiji citlivost, a je to o vyvazenem nastaveni vidle.

                  V principu si pak muzes nastavit, ze vidle je pomerne citliva, ale zaroven uz nejde za prekazkou dale do zdvihu, a tim lepe kopiruje teren. S tejne tak jde poladit chovani pri skocich, atd.

                  0 0
              • Baba-Ji  

                mám to chápat tak, že MiCo úplně utažená jako „lock“ nefunguje(resp. ne tak výrazně, jako je tomu pocitově u MoCo)?

                0 0
                • Jenda  

                  na MiCo mas samostatnej lock (hodne lidi ho ale kuchlo), MoCo jestli se nepletu je vlastne plynuly privirani ty jediny komprese co tam je.

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    nene, já ho třeba nemám, Floodgate na RC2DH patroně není

                    0 0
                    • Jenda  

                      tak jasne MiCo a MiCo DH jsou dve odlisny veci :-)

                      0 0
                      • l.smetana  

                        A v čem je takový rozdíl? Asi jenom ve floodgate,ne? Nebo je tam i něco jiného?

                        0 0
                      • l.smetana  

                        A v čem je takový rozdíl? Asi jenom ve floodgate,ne? Nebo je tam i něco jiného?

                        0 0
                        • Bysto  

                          rozdiel by tam mal byť len v gate, (po vybratí gatu z RC2L to behá trošku lepšie, ale nijaká várazna zmena tam nie je, ale je to určite lepšie, minimálne placebo :) )

                          0 0
                        • goofy  

                          MiCo Dh by melo mit jinak reseny prostor kompresi. Mel by tam byt vetsi rozsah nastaveni tim, ze tam nebyl treba zapracovat Lock a tim padem by mel pracovat i s krapet vetsim objemem oleje…

                          0 0
                    • mr.antik  

                      stejně neznám nikoho, kdo by to používal na tomto typu vidle…

                      0 0
                      • Bysto  

                        šak to by to aj musel byť pekný hňup, aby si zamykal takú vidlu, to si neviem predstaviť ako sa musí ísť na takom bajku :D, uhol na hlave sa určite položí ale o 4 stupne :D, by som sa bál, že sa prekotím dozadu :D

                        0 0
                        • Jenda  

                          tak zas tak kategoricky bych to nerikal, ve chvili kdy dupes nekde 2 hodiny po hladky ceste do kopce tak si muzes zamknout pro pripadnou jizdu ze sedla. Ja to tak obcas delal aby si odpocinula prdel. Zase i ze sedla jsem schopnej slapat tak ze se mi vidle hejbe minimalne (pokud je to jenom jako uleva zadku) takze jsem to samo nepouzival. Jasne ze pouzit tuhle vidli na chceni kopcu kdy do toho clovek dupe tak ze fakt potrebuje lock je blbost :-)

                          0 0
                          • mr.antik  

                            zas o to víc se ti zanoří a začne houpat zadek, což je (alespoň pocitově) horší.

                            0 0
                      • l.smetana  

                        Určitě se to asi hodí více na Totema/Boxxera, ale proč ne na Lyrika, když už je na 170ti? V tomhle bych tam takový problém asi neviděl a když už někdo vozí vidlice 170mm+ tak asi si sem tam dá nějaký sjezd, kde by to poznal..dle mého.

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Myslel jsem ten lock. Čili, když už, tak DH verzi. Minimálně o hejblátko míň.

                          0 0
                          • l.smetana  

                            Jo takhle, to mi uniklo. Sice si taky občas utáhnu kompresi na max. ale to spíše pro pocit že jsem pro to něco udělal, když jedu po cestě delší dobu, jinak není potřeba.

                            0 0
    • mr.antik  

      Všichni, kdo touží po snižovací vidlici a na dlouhé výjezdy – tohle mě totálně rozsekalo:

      http://forums.mtbr.com/…03222–8.html

      http://forums.mtbr.com/…djust-sm.jpg

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • mr.antik  

      Tady je teda přímo obrázek z mtbr… Docela mě to rozsekalo…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • mr.antik  

        Určitě by se to dalo udělat elegantnějc, třeba protáhnout krkem vidle a někde zaháknout přes na řídtkách, ani bys nemusel zastavovat

        0 0
      • MlokCZ  

        To musí být pak super, když s tím někde půjde trošku více do zdvihu co to pak bude dělat při expanzi.

        0 0
        • mr.antik  

          to je nějaká guma typuju

          0 0
          • MlokCZ  

            I kdyby byla, tak stejně pak nic moc. Nemůže být pružná zase moc, protože jinak tu vidlici neudrží vůbec ve zdvihu.

            Třeba to používá jen na nerozbitém povrchu.

            0 0
            • MlokCZ  

              A navíc tak bude vidlice předepnutá, takže bude fungovat blbě.

              0 0
              • KRAJIC  

                Vidlice samozřejmě nefunguje – měl jsem to viz. výše.

                0 0
            • mr.antik  

              No jasně že je to jen na nějakou šotolinu, stoupání na kašpárka 2hodiny v kuse…

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.