RS Lyrik Soloair MiCo, komprese, progresivita, tuning...

258 nepřečtených
  • deekay

    Jelikoz jsem po provedene prestavbe OEM Lyrika R na MiCo DH tlumeni stale nespokojen s vysledkem, tak jsem se rozhodl zalozit tohle tema.

    Vec se ma nasledovne:

    Puvodni Lyrik R odnesen do BikeLive na vymenu oleje a spolu s nim doneseny dily k namontovani, a to MiCo DH tlumic a patricny rebound pistek s HS expanzi.

    Ocekaval jsem, ze budu moct po namontovani pritahnout LS kompresi tak, aby se vidlice toliko neborila.

    V soucasne dobe totiz ma lyrik hodne citlivy a linearni chod, az na posledni asi 1.5cm zdvihu,kam to skoro nedostanu. Do te doby, se ovsem progrese nekonala a vidlice se tak bori pri brzdeni a prudseji projizdenych zatackach vic, nez by se mi libilo.

    Vtip je v tom, ze po instalaci DH tlumeni jaksi nejsem moc schopen poznat to, kdyz tocim LS/HS kompresi. Vicemene to pocitove (skoro)nic nedela, ovsem kdyz pritocim LS kompresi opravdu hodne a propruzim na miste, tak se ozyva z vidlice jiny srkavy zvuk. Pozadovana funkce se ale jaksi nedostavuje.

    Zkousel jsem namiste propruzit treba novou Foxkou 36/180 RC2 a tam je ta komprese mnohem znatelnejsi.

    Tudiz otazka na majitele lyrika s MiCo DH: Jak moc je nastaveni komprese znat u vas? mam to jen rozbite? (vadne MiCo, malo oleje, …???), nebo je to takhle normalni? o_O

    Dalsi vec je, jak trochu upravit krivku prubehu vidlice. Libilo by se mi, kdyby se krivka zacla zvedat uz drive, cili se nabizi zmenseni vzduchove komory. Predpokaldam ze u soloair to nepujujde udelat dolitim oleje do vzduchove komory, protoze by protekl skrz vyrovnavaci ventil, tudiz se nabizi umisteni nejakeho pevneho telese nekam pod ventilek. Delal uz to nekdo z vas a ma nejake poznatky?

    Treba se tu rozvine i diskuse ohledne dalsich ficurek a ladeni tyhle vidle, coz by bylo fajn.

    Predem diky vsem, co se smysluplne zapoji do diskuse :)

    0 0
    • mr.antik  

      DH sice nemám, ale rozsah točítek se mi zdá taky velmi malý. V domácích podmínkách mě napadá zkusit hustší olej (předpokládám že tam je defaultní viskozita)

      Kolik vážíš? Já teda nic takového u ne DH verze nepociťuju s propadáním do zdvihu.

      0 0
      • Bysto  

        tiež mám vykuchanú RC2L ( teda bez L ) a to nastavenie tiež nie je nejaké moc citeľné, ale pri dotiahnutí je počuť ako olej čvachce, mám to ale nastavené tak, že LS na 2 cuky a HS na 5. Vidla sa pri brzdení nedostane za polovicu zdvihu, ale je pravda, že mám sag pri sedení v sedačke asi 20% a keď sa postavím tak okolo 30%. Ale keď na mieste popružím ako sa len dá, dostanem sa asi 1,5 – 2 cm od dorazu a párkrát pri nepodarenom skoku a raz keď som si nevšimol vo vysokej tráve kanál ( preletol som cez riaditka) tak išla na doraz

        0 0
        • Bysto  

          a ešte doplním, že chovanie po pridaní HS expanzie a RC2 patrony je omnoho lepšie, ale chcelo by to ešte trošku zlepšiť citlivosť

          0 0
          • goofy  

            Citlivost pridavanyma kompresema prakticky zabijis, takze jedine snizit odpory a komprese uplne povolit

            0 0
            • Bysto  

              kompresie nemôžem povoliť,teraz to mám nastavené ako treba.

              Jedine,že by som ju poslal v zime do TT, aj keď neviem, či mi to tam zoberu :-/

              0 0
              • Jenda  

                jenze to nastaveni je vzdy neco za neco – but pritahnes komprese protoze to proste pro nektery pripady potrebujes ale to ti zabije citlivost a nebo je nechas povoleny a tom dosahnes max. citlivosti. Milan ti s tim zadnej zazrak neudela bo to proste nejde :-)

                0 0
            • deekay  

              ja bych citlivost rad trochu prizabil…

              ono jsem si to puvodne predstavoval tak, ze kdyz je vidle promazana a ocistena tak budu mit pritazenejsi komprese a v prubehu, kdyz se vidle bude spinti a zaprsovat púri jizde je malinko povolim. Bohuzel to vubec nefunguje jak jsem zamyslel a cerstve promazla a ocistena vidlice i na mym 15% sagu lita skrz zdvih lehounce i s pritazenou kompresi.

              Ja mam radsi, kdyz je vidlice stabilni ve zdvihu a cejtim po cem jedu a muzu se do toho oprit.

              Proti ostatnim vopzim asi trochu vic pretlumene i odskoky (jak vpredu, tak vzadu) a na to co jezdim mi to vyhovuje. Kdyz vim, ze pojedu nake opravdu rozbite rychle sekce,t ak trochu povolim.

              0 0
              • mr.antik  

                tak to asi opravdu zkus nejdřív ten olej, dokud bude citlivost ještě OK. DH verze asi na takové chování není dělaná nebude, ta by měla lítat po celém zdvihu s nějakou malou rezervou na doraz, což pro AM není vždy žádoucí, taky to nemám rád.

                0 0
              • kOmE  

                To by jsi asi potreboval spis 160mm floata ,ten se tomu co chtces ty blizi vic.

                0 0
                • deekay  

                  neni v cerne :D (vim uz si moc vymyslim, ale nedam si na komplet cerny bike bilou vidli)

                  0 0
                  • kOmE  

                    Cerny se daj sehnat oem verze. Prubeh je mnohem progresivnejsi nez lyrik a neni potreba to kazit pretazenejma kompresema.

                    0 0
                    • deekay  

                      tak ono float ma uz aktivni kompresi i bez krouceni kroutitkem .)

                      Tusim ze tu mlok psal 2–3kg?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Liší se to nejen ročník od ročníku, ale i v rámci jednoho modelu a jednoho ročníku se to někdy lišilo.

                        Takže konkrétní hodnota je odlišná a já psal vždy hodnoty pro 32jky. Pro 36tky je konkrétně neznám a bude to tam při trochu jinak.

                        Pro RLC verze jsou nejčastější dva rozsahy:

                        5–15kg (tedy 5kg při zcela povoleném štelovátku komprese)

                        2–10kg (to už tedy není tak hrozné při plně povolené)

                        0 0
      • deekay  

        Taky predpokladam default viskozitu, davali tam asi origo olej co tam patri. Muzu zkusit nakej hustejsi, to je pravda, mohlo by to pomoci.

        Vazim cca 85–87 s batohem, sag vozim neco pres 15% v sede (celkem malo) a stejne kdyz zacnu prudseji brzdit, tak vidle jde skoro do 3/4 zdvihu.

        vestoje to zhoupnutim propruzim bez vetsi namahy cca 1.5–2cm pod konec, stejne jak pise nize Bysto.

        Pokud nechamv idli trochu zaspinit tak je to uz lepsi :D Funguje „prirodni“ komprese a tolik se to nepropada :D

        0 0
        • pitos  

          Také se mi Lyrik propadal více než bych chtěl,saq jsem musel mít také jen kolem těch 15% a vyřešila to až nová vidlice.Nic jiného s tím dělat nešlo.

          0 0
          • deekay  

            toho jsem se obaval, co jsi misto nej poridil?

            0 0
            • pitos  

              Totema:)…což asi nebude nic pro tebe.

              0 0
              • deekay  

                to nebude, ono tam ten rozdil bude ale spis soloair vs coil, jak pise mlok nize.

                0 0
                • pitos  

                  Určitě,co jsem zkoušel Lyrika coil tak ten se mi oproti soloair líbil určitě více.

                  0 0
                  • deekay  

                    Ale ta vaha :( Na relativne lehke AMko uz ta 12.5kg vidle nebude idealni. Uz i samotnej lyrik je nahrane, ale jak uz jsem psal, sedi mi vetsi vyska vidle a veti tuhost, coz za tech cca 2150g stoji.

                    0 0
                • fousek  

                  Zprogresinit vidli neni problem. Uplne nejelegantnejsi by bylo nechat udelat novy horni vicko s ventilkem a nebo na spodek toho vicka prisroubovat valecek silonu nebo tvrdy gumy.

                  Blby je kdyz vidle je od vyroby moc progresivni, s tim uz se hnout neda.

                  Jinak l-s komprese samozrejme kapku ovlivnuje jak moc vidle jde do zdvihu, ale aby vidle chodila min do zdvihu pod brzdou to uz by musela bejt l-s komprese bejt utazena tak ze by se na tom normalne nedalo jezdit.

                  0 0
                  • deekay  

                    Tak nejak jsem to mel v planu udelat. Prinejhorsim bych vyfrknul i cely novy vicko, ale pro testy postaci necim vyvlozkovat.

                    Prave ze na foxu ta LS komprese jde utahnout fakt dost, proto jsem si nebyl jisty, jestli to nemam rozbite.

                    Budu tedy laborovat, diky.

                    0 0
              • Baba-Ji  

                no, zrovna nedavno jsem tu resil uplne stejny problem s Totemem, co se tady resi s Lyrikem, symptomy uplne stejne, budu davat vidli na servis pro podezreni z vadneho SoloAiru, pak se uvidi.

                Takze Totem SA by mu nemusel pomoct

                0 0
                • deekay  

                  se obavam, ze je to vlastnost, ne chyba :(

                  0 0
                • Atilla  

                  Ale tobě předtím chodila úplně v pohodě ,ne?

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    rozhodně líp, než teď, teď je sag 25% nejezditelný, aspoň pro mně, dříve jsem jezdil běžně 25–30% bez rapidního propadání do zdvihu

                    0 0
                    • Jenda  

                      nemas ruplou pruzinku pritlacujici soloair pistek – pak tam dochazi k nahodnymu prepousteni vzduchu mezi pozitivkou a negativkou ale jakmile se vidla vrati do plnyho zdvihu tak se to da zase do pradku. Me tohle chvili delal vzduchovej lyrik, pak se to posralo uplne a vidle se propadla komplet :-)

                      0 0
                      • Baba-Ji  

                        hmm, nevim, nechtel jsem SA rozebirat, ale asi to udelam

                        0 0
                        • Jenda  

                          dolejval jsi tam aspon olej? muze to byt i jenom suchej pistek kterej z pocatku netesni

                          0 0
                          • Baba-Ji  

                            vymenil jsem olej ve spodnich nohach, vymenil olej v tlumeni a nalil olej do SA a chova se to tak, jak se chova :/

                            0 0
                        • Atilla  

                          To jsem si myslel, že už jsi to zkoušel rozebrat. Strávil bys u toho míň času než tady na foru, asi tak 100×:)

                          0 0
                          • Baba-Ji  

                            za prvé si myslím, že tam stejně nic nenajdu(„mým okem“)

                            ..a druhak, člověk si práci rád trochu „pokecá“ ;)

                            0 0
        • MlokCZ  

          Je to jak píše pitos. Máš problém s průběhem pružící části, tohle tlumící částí nepořešíš.

          Hustšího oleje bych se dost bál, tím zabiješ současně expanzi.

          Dle toho co popisuješ si myslím, že by Ti vyhovovala nějaká pružinovka.

          0 0
          • deekay  

            proto chci zkusit zvetsit progresivitu, jestli to pomuze. Milan tu onehda psal, ze ladil nekomu lyrika prave tak,a by toto nedelal.

            Pruzinovka bohuzel znamena nakych 2.5kg, coz uz je fakt moc na moje jezdeni.

            A uzsi nohy nez ma lyrik nechci+navic ptorebuju 545AtC, tudiz treba vidle jako mas ty nepripada v uvahu.

            0 0
            • MlokCZ  

              Zvýšení progresivity ale vůbec nic nevyřeší. To spíš situaci ještě zhorší.

              Co se stane při zvýšení progresivity, budu brát pro názornost, že bude to zvýšení hodně velké?

              V druhé polovině zdvihu (nebo hlavně v poslední třetině) vidlice vůbec nebude chtít jít do zdvihu, ani při extrému nebudeš tak dobře využívat zdvih. Abys to kompenzoval, tak vidlici nafoukáš o něco méně.

              Tím o něco zvětších sag, což je bude ok, ten máš dost malý. Ale současně v první polovině bude chodit do zdvihu naopak ještě mnohem ochotněji a to na co si stěžuješ se ještě o hodně zhorší.

              Ty bys potřeboval přesně opačnou změnu. Progresivitu snížit. V tu chvíli bys mohl foukat více (tak by k dorazu chodila stejně jako teď) a současně by se jí nechtělo tak ochotně do zdvihu v první polovině zdvihu.

              U současné vidlice bys mohl přifoukat a tím se k tomu přiblížit. Jenže do toho vstupuje ještě třetí vliv a to úplný počátek zdvihu, kde budeš mít příliš malý sag.

              Právě pružina na úplném počátku o sag nikdy úplně nepřijde (ani kdybys měl o dost tvrdší než potřebuješ).

              A hodila by se ti nějaká lineární pružinovka, abys mohl vzít spíš tvrdší pružinu pro omezení chození do zdvihu v první polovině zdvihu a ta linearita aby zajistila, že vůbec někdy aspoň trošku využiješ zdvih.

              Tedy nehodí se moc pružinovky, které mají nějakým dalším konstrukčním prvkem progresivitu zvýšenou.

              0 0
              • deekay  

                Ja chapu co myslis, reknu to takhle, jestli na konci nevyuziju bez skakani 1.5 nebo 2.5cm mi u vidle se 160mm zdvihu netrapi. Vzadu mam na ramu 140mm a na moje ejzdeni staci, Lyrika mam z jinych duvodu, nez 160mm zdvihu.

                Problem je ten zacatek, Idealne by se mi libilo, kdyby kolem sagu tzn treba do 30% byla vidle linearnejsi a od toho bodu uz to zaclo narustat.

                Ted se totiz chova vidlice tak, ze dle me i ve vrchni casti vyuziva neumerne moc zdvihu (jak psal antik, mozna pro DH je to dobre, ale pro AM tolik ne), vuci prekazce. Bohuzel ale u vzduchu nebudu schopnej vyvlozkovanim asi tohle nijak ovlivnit jak rikas, ale za zkousku to stoji. Treba to bude pocitove lepsi.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Zvýšením progresivity bys pořešil tu druhou polovinu, tam pokud chceš menší využití, tak to přesně tak zafunguje.

                  První polovinu zdvihu tak ale nevyřešíš, ta bude pořád hodně podobná.

                  Kdybys jen ještě znatelně přifoukal, tak omezíš chození do zdvihu v celém průběhu, což by asi bylo co chceš.

                  Problémem ale zůstane ten úplný počátek a sag…

                  0 0
                  • deekay  

                    prave ze pokud je sag po tech 15% tak uz to stoji zaprd. Uz ten negativni zdvih nestaci a kolo je moc casto ve vzduchu.

                    Zajimave je, ze pokud se vidle zaspini (kluzaky) tak sice neni uz tolik citliva, ale paradoxne mi pak sedi vice prubehem. Bohuzel tohle nejsem schopny kontrolovat :)

                    0 0
                    • kOmE  

                      To je celkem zajimavy ,ze je tak znat zhorseni citlivosti po uspineni vnitrnich nohou.

                      0 0
                      • deekay  

                        je to znat hodne, hlavne v prasnem prostredi. Bylo to znat i u RVL. Mozna u foxe tomu tak neni, treba ma jiny tvar stiraku. RS stiraky maji nahore takovy zlabek, kde se prach drzi.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          U Foxe ten žlábek není, prach se tam drží ale jen o málo méně a vliv je úplně stejnej, tedy také dost velký.

                          Podle mě ten prach v tom žlábku navíc už ničemu nevadí, vadí jen ten co je přímo u vnitřní nohy, takže ten žlábek je v podstatě asi fuk.

                          0 0
                          • deekay  

                            no ten zlabek je prave primo u vnitrni nohy

                            u foxe si nevybavuju jak to je, mam doma jen RSka.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Já vim, že je u vnitřních nohou (v tuhle chvíli máme doma na kolech pouze samé RS + jeden starý Skareb).

                              Ten žlábek je třeba 2mm (přesně jsem ho neměřil, konkrétní číslo není podstatné) a prach bude vadit jen ten zcela u vnitřní nohy. A ten se tam drží i u Foxe i když ten žlábek tam není.

                              0 0
                              • deekay  

                                jasne uz chapu..

                                nicmene se shodneme, ze vliv je velky

                                rozhodne mnohem vetsi nez u me uplne povolena a uplne pritazena komprese u lyrika :)

                                0 0
                                • goofy  

                                  To se mi nezda, zeby to melo tak maly rozsah lazeni…

                                  0 0
                                  • deekay  

                                    No to tu prave resim, nemam v okoli nikoho kdo ma dalsiho lyrika, abysme to zkusili.

                                    Taky mi to prijde maly rozsah.

                                    0 0
                                    • goofy  

                                      Ted jsem to docetl do konce a nekdo psal, ze RS ma vyrazne mensi rozsah stelovani nez Fox, tak kdo vi.. Ja zas nemam srovnani Lyrik/Fox :o)

                                      0 0
                                    • Bysto  

                                      na mieste to nie je moc poznať, ale pri jazde tam rozdiel je, ale nie zas nejak zásadný

                                      0 0
                                      • deekay  

                                        Jasne, asi jsem od toho cekal moc, protoze jsem porovnaval s rozsahem nastaveni foxe.

                                        0 0
                                      • fousek  

                                        Pri jizde je ten rozdil docela zasadni, si zkus obe komprese utahnout na doraz a pojezdit neco v terenu a garantuju ti ze pokud nevylitnes z prvni zatacky tak te aspon budou hodne bolet ruce.

                                        0 0
                                        • deekay  

                                          ja asi udelal tu chybu, ze jsem primarne ladil zatim jen LS kompresi a tam teda i s maximalne pritazenou jsem nikam neletel ani v rozbite zatacce.

                                          Zkusim si najit testovaci usek a pritahnu obe a uvidi se.

                                          0 0
                                          • goofy  

                                            kdyz uplne dotahnes LS, a HS nechas otevrenou, tak to pomalu ani nemusis poznat, protoze je predpeti planzetky tak male, ze se hned otevre HS okruh, a krome male hranky vidle vesele pokracuje do zvihu

                                            0 0
                                            • deekay  

                                              To mi doslo bohuzel az pozde, kdyz jsem si promitl jak to tam vlastne vypada :)

                                              0 0
                    • MlokCZ  

                      Jasně, sag bude pak už nedostatečný. To je právě výhoda pružiny, že sag se s různou tvrdostí pružiny moc nemění a bude slušný i s tvrdší pružinou.

                      0 0
              • fousek  

                Otazka je jestli je na konci progresivni vinou vzduchove casti nebo hydraulickzho dorazu v tlumici (pripadne gumovej doraz). Pokud jde vidle linearne az do toho 1cm pod korunku a tam vyrazne prituhne, tak bych rek ze je to bud ten hydrodoraz nebo gumovej doraz. Kdyby byla progresivni kvuli vzuchove komore tak bych rek ze ta krivka bude plynulejsi.

                0 0
                • deekay  

                  Myslim, ze u lyrika je to prave nakej PU doraz.

                  Opravdu, az po tech poslednich rekneme 1.5cm to jde celkem lehce a pak uz se musi sila pridavat opravdu hodne. Neco jako ze to klidne prohoupnu az po tech 1.5cm vestoje, azniz bych se do toho moc opiral, ale o moc dal to nedostanu ani kdyz se do toho opru plnou parou proti prekazce. Jedine pokud bych vylozene rychleji proti necemu naletel a oprel se do riditek.

                  0 0
          • Jenda  

            takze hura na pruzinovej kit do lyrika :-)

            kdby chtel predelavat na U-Turn vali se mi doma jedna cervena pruzina :-)

            0 0
            • deekay  

              to se mi moc nechce uprimne receno :)

              0 0
              • Atilla  

                těch pár gramů na výjezdu stejně nepoznáš, ale v profilu bike se to číslo nebude vyjímat dobře:)

                0 0
                • deekay  

                  na cislo prdim, spis jde o vyvazenost, predek/zadek. Po púrechodu z RVL na lyrika sem si musel docela zvykat na ten tezsi predek a bojim se, aby to nebylo uz moc.

                  0 0
                  • Atilla  

                    A ty skáčeš?

                    0 0
                    • deekay  

                      neskacu, ale i tak jsem ten tezsi predek poznal

                      dalsi vec jak pak s pruzinovkou vpredu bude kooperovat zadni stavba, abych si pak nemusel kupovat kompletne naky endurko na pruzine na moje XC jezdeni .)))

                      0 0
                      • Atilla  

                        Co by pak dělali ty co jezdí na HT a mají vidli co chodí?

                        Já ti nějak nevím, když zvedám kolo na zadek, tak to dělám nohama a těm je nějakých 200g u …

                        0 0
                        • deekay  

                          HT s chodivou vidli, mi vadi uplne nejvic .))

                          Ale mas recht, bude to o zvyku. To jak to jde na zadni je spis vec geo, ale faktem je, ze po prechodu na lyrika jsem mel naky cas vzdycky prvni na zemi predek, nez sem se prizpusobil.

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        To je dané hlavně průběhem samotné zadní stavby. Kupříkladu moje AMS 150tka má s RP23 právě téměř stejný průběh jako pružinový DPC a naopak vzduchový Talas měl průběh od zadní stavby dost odlišný.

                        Jak to bude v Tvojem konkrétním případě netuším, obecně bych se toho ale vůbec nebál.

                        0 0
                        • deekay  

                          Muj prubeh je v prvni tretine dost linearni a pak se to postupne zacina zvedat a ke konci (posledni tak 2–3mm na tlumici) uz to je strme vzhuru proti dorazu. Vozim sag v sede cca 30%, coz mi vestoje udela neco pod 20%.

                          Pravdou je, ze uplna zehlicka ala 601/901 nebo kola s vysokouprogresi na celem pasmu ta 301 nikdy nebude, spis je to takovy :sportak:. A podobnou vlastnost jsem chtel od vidlice. Naopak aby vidle jeste chodila trochu min, protoze zatimco u 301 se zadni stavba dokopce skoro nepropada do sagu, tak z kopce ta vidle jde do zdvihu hodne a menici se hlavovy uhel uz mi docela vadi, je to pak vice nervozni enz bych bral, pokud bych foukal vidli dle doporuceni.

                          0 0
                      • logoman  

                        Udelal jsi mezistupen s prechodem na Lyrika air a ted muzes pridat tech poslednich par set g, ktery uz ani nepoznas :)

                        0 0
                        • deekay  

                          No pravda, koukal jsem a je to necelych 200g o_O

                          safra prece nebudu mit na AM/Trailbiku vepredu ve vidlici strunu o_O

                          0 0
                          • mr.antik  

                            myslim že to bylo přes 250g

                            0 0
                            • deekay  

                              ja koukal na web RS na rozdil 2180 vs 2369

                              ale samozrejme kdyz to mas zmerene je to relevantnejsi info

                              ty jsi s prechodem na SA spokojeny?

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak ještě dej těžší zadní kolo :-)

                    0 0
                    • deekay  

                      muzu nalejt 300ml mlika do duse :D

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak já byl hodnej, nechtěl jsem Ti tu hmotnost cpát všechnu přímo na obvod kola :-)

                        0 0
                        • deekay  

                          ok ok.. omotam naboj pneuservisackyma samolepicima zavazickama :o)

                          0 0
                • Jenda  

                  jenze kdyz si zvoli vhodnou pruzinu a pozna tu citlivost pruzinovyho lyrika tak se na B-F gram-nazi vysere a bude si uzivat. Zbytek kola ma lehkej tak pro komfort a funkcnot muze 200 g na vidli obetovat :-)

                  Me ta hmotnost na mym lyriku taky sere, navic mi vadi pomaly snizovani zdvihu ale ta citlivost, ty uz se vzdat nechci :-)

                  0 0
                  • deekay  

                    ja zase ultracitlivost nechci

                    jel jsem na par milanem upravenych vidlich a neni to to, co hledam. Tam bcyh potreboval stelovaci kompresi stoprocentne.

                    0 0
                    • Atilla  

                      A včem přesně ti ta citlivost vadí?

                      0 0
                      • deekay  

                        pripadam si jak na letajicm koberci a necitim po cem jedu pripadne mam pak pocit, jako ze mi mizi riditka pod rukama.

                        Ale stejne to mam i v aute.

                        0 0
                        • Atilla  

                          Ale to nebude vidicí:)

                          0 0
                          • deekay  

                            kdyz je uspinena/min citliva tak ten pocit nemam :))

                            ja vim, jsem divnej, ale proste sem se tak narodil :D

                            0 0
                            • Atilla  

                              Hele jeď třeba do Špindlu, teď je to tam fak pěkně rozmrdaný a uvidíš, že budeš ihned cítit po čem jedeš:) Jinak tuhle necitlivost na totemu nepocituju ani když je vidle uplně zaflákaná.

                              0 0
                              • deekay  

                                :))

                                tak ja nejezdim jen na totalne rozmrdanych cestach, to bych mel jiny bike.

                                Zajimave je, ze zrovna na totem si tu par lidi stezovalo, jak hodne znat je zaspineni kluzaku. Asi co kus to original.

                                0 0
                                • Atilla  

                                  Nevím pitos ani nikdo další se o tom nezmínil. Možná že když to několik dní neutřeš, ale když to po ježdění stříkneš brunoxem a otřeš, tak nepoznáš ani prd.

                                  0 0
                                • pitos  

                                  Totemu mám ve svém okolí celkem dost(jak vzduch tak pružina) a pokud se o tu vidlici normálně staráš(otřít nohy, stříknout olejem a je správně naplněna) tak není problém,je to slušně citlivá vidlice.Myslím že naposledy na jaře jsem naměřil odtrh něco přes 6kg.

                                  0 0
                                  • deekay  

                                    Ja promaznu a vycistim vidli pred zacatkem vyjizdky a po treba 30–40km pokud je trochu prasno, tak vidle chodi vyrazne hur. Delala to RVL, dela to i Lyrik.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      tak tak, taky to cejtim u RVL… staci doma ale otrit a striknout trochu silkalu a je to zas ok…

                                      0 0
                                      • deekay  

                                        jasne, problem ze to vyjizdku nevydrzi celou :)

                                        takze jedine vozit sebou flasticku silikon oleje :)

                                        0 0
                                        • mr.antik  

                                          nebo si na to zvyknout :-)

                                          0 0
                                          • deekay  

                                            na to sem moc velkej rejpal a ladic :D

                                            vadi mi i zmena sagu pri zmene teploty na vyjizdce :D

                                            Skoda ze jsou pruziny tezke.

                                            0 0
                                            • mr.antik  

                                              tak si vyrobit nějaký kapátko s brunoxem, ovládané z řítek :-)

                                              0 0
                                              • deekay  

                                                postaci asi rucni

                                                presto bych radsi zkusil nahradit stiraky, viz nize

                                                0 0
                                        • scret  

                                          jj, taky me to posledne stvalo… Clovek dojizdi na necitlivy vidli a tlumaku…

                                          0 0
                                          • deekay  

                                            U tlumaku takovej problem nemam, tolik se nezaprasuje a je tam vetsi prepakovani.

                                            0 0
                                          • Baba-Ji  

                                            tak to ale taky musis na vyjizdce taky trochu zavitat do terenu, budes koukat, jak se to tam vsecko rozchodi ;)

                                            0 0
                                            • deekay  

                                              ono je problem, ze jakmile uz se to tam jednou usadi, tak se to uz nerozchodi ani v terenu proadne. Samozrejme dyz litam po sutrech a korenech hned odzacatku tak je to v pohode, ale to se mi nepostesti celou vyjizdku bo nebydlim v beskydech a nejezdim jen dolekopcom :)

                                              0 0
                                            • scret  

                                              tak hezky teoreticky receno, ale kdyz slapes treba hodinu do kopce, tak to nemas moc kde rozchodit:))

                                              0 0
                                  • Baba-Ji  

                                    tak to já mám na Totema SA asi pech, chodí mně prazvláštně, starám se o něj po každé vyjížďce, jednou za týden leju pod stíráky trošku oleje, ale asi budu mít vadný SoloAir, půjde brzo na servis

                                    0 0
                              • Baba-Ji  

                                mně se třeba taky citlivost na Totemu docela znatelně snižuje zasíráním kluzáků, při ježdění v bordelu(šutry, kořeny, schody, dropy, dolekopcom)to člověk až tak nepozná, ale jakmile se terén zklidní, je to cítit

                                0 0
                                • deekay  

                                  jj staci kousek po nake rovnejsi lesni pesince a „zatuhne“ to.

                                  pak se to zase rozhejbe v rozbitejsim sjezdu ale pochvili zase zatuhne

                                  0 0
                                  • fousek  

                                    Tak to si budete muset oba dva poridit USD vidli, bud Shivera nebo Dorado, protoze tohle je vlastnost vsech normalnich vidlic. v klidu se proste nohy vubec nemazou a proto jakakoliv klasicka vidle ma po delsi dobe pocatecni velkej odtrh, teda pokud neni tesne po servisu.

                                    0 0
                                    • deekay  

                                      Ja na to nijak nenadavam, jen konstatuju, ze to pozorujua pozoroval jsem u vsech svych vidli.

                                      Nekteri tu tvrdi, ze se to u jejich vidle nedeje.

                                      0 0
                                      • pepek  

                                        Dokud byly olejové lázně, tak se to nedělo. Teď s tou troškou oleje na dně to ani jinak nemůže dopadnout.

                                        0 0
                                • Atilla  

                                  Ale ty máš taky ještě model 09,ne? Tam byli jiné stíráky co si pamatuji, tak se celkově dost sraly.

                                  0 0
                                • pitos  

                                  Tohle opravdu na své vidlici nepozoruji.K žád­nému výraznému zhoršení citlivosti nedochází.

                                  0 0
                                  • Baba-Ji  

                                    ještě mně napadá, že to tuhnutí možná spíš souvisí s tím vadným SoloAirem a né zasranýma kluzákama. Nějak divně mně tam asi lítá vzduch mezi komorama. Takže v rozbitem terénu jsou v komorách v rychlém sledu velké tlaky, což má z nějakého důvodu za následek, že vidle je citlivá(a až příliš lineární), na rovince se ale tlaky mezi komorama nějak „srovnají“, možná se negativka přetlakuje/pod­tlakuje (nevím, který z těchhle stavů by způsobil ono znecitlivění) a vidle je pak takhle „ztuhlá“.

                                    jak tak čtu tu vaši „bezproblémovost“, tak mně ani nic jiného nenapadá

                                    0 0
                                    • fousek  

                                      Vyfouknuta negativka znecitlivi vidli. Prefouknuta negativka snizuje zdvih vidle. Pokud je v negativce stejnej tlat jako v pozitivce ma vidle plnej zdvih a na zacatku jde ochotneji do zdvihu.

                                      Totema SA co mam je prisne linearni s plochou primkou az na ten konec kde je doraz. Me tohle chovani vyhovuje, proste sezere vsechny prekazky do 170mm (samozrejme prehanim). Proste takova prava DH vidle.

                                      0 0
                                      • Baba-Ji  

                                        …a zkousel jsi na takove vidli skakat, nebo jen prejizdet sutry a koreny? Mne tohle docela sere, kdyz pri brzdeni skoro okusuju predstavec a pri dropu tak metr jdu tvrde na doraz, ale to bude dano necim roztodivnym v tom mem Totemu, o vikendu se mrknu do SA, treba objevim zdroj problemu (BTW, co si o tomhle chovani myslis? http://www.bike-forum.cz/…earitou.html#…, budu rad za dalsi nazor)

                                        0 0
                                        • fousek  

                                          Skakat moc nemumim, ale obcas neco skocim. Prave ze pokud je l-s a h-s dobre nastavena tak to docela resi i dopady (jako vedlejsi efekt), samozrejme ze pokud je dopad radne nakrmenej, tak se ke slovu l-s komprese vubec nedostane a jisti to doraz, ale to je otazka jestli nezmenit techniku skakani nebo si neporidit progresivni mr*ku typu MZ-DJ. Propadani pod brzdou mi neprijde jako problem, proste tak to je. Bordel a zatacky se nejlepe projizdi bez brzdeni.

                                          Podle me je to charakteristicky chovani Totema, ja bych byl pro prisroubovani spaceru na vicko s ventilkem.

                                          Urcite bych nelil vic oleje na pistek nez je doporuceno. Muzou se stat 2 veci, olej odtece do negativky a nebo hustejsi olej zustane v pozitivce a vidle neprepousti vzduch do negativky a je to vpodstate vidle bez negativky.

                                          0 0
                                          • Baba-Ji  

                                            takze charakteristicke chovani Totema je, ze pri sagu 25–30% jdes pri brzdeni 3–4 cm od uplneho dorazu? no ja ti nevim…

                                            …k tomu doliti oleje na pistek – kdyz jsem menil oleje ve vidli, tak jedine v SA jsem zadny nevylival(nemel jsem vidli rozebranou), jen jsem otevrel horni vicko a nalil tam predpisovych 6ml(zadny tam nesel videt). Takze ciste teoreticky je ted v SA neco mezi 6–12ml oleje.

                                            0 0
                                            • fousek  

                                              Nevim, do pulky zaleze urcite, sag mam mensi, rekl bych kolem 20%, ale to je kapku dano geometrii kola. Ze sedla je sag samozrejme vetsi a v terenu jezdim vetsinou ze sedla:-)

                                              0 0
                                              • kOmE  

                                                Jak muzes mit ze sedla vetsi sag? To jezdis ve stoje za sedlem :-)

                                                0 0
                                                •  
                                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                  0 0
                                            • pitos  

                                              Nevím jak u vzduchového ale u pružiny tomu tak není.

                                              Mám tam střední pružinu,váha nějakých 72kg bez výbavy,sag 30%.

                                              Vidlice i při brždění drží ve zdvihu,nedovedu říci kolik ale určitě to nebude přes jeho polovinu.Při odpovídajícím rázu(většinou chybě) jde klidně až k dorazu.

                                              Pokud by se to propadalo jak popisuješ,tak bych to viděl jako problém.

                                              0 0
                  • MlokCZ  

                    DPC Tě pozdravuje :-)

                    0 0
    • Jenda  

      skrkavy zvuk bude nejspis protekajici olej skrz tlumic, otakza je jestli ho tam mas dost a jakou viskozitu. Mnozstvi oleje zkontrolujes nejlepe tak ze vyndas kompresni tlumic, zmeris si jak hluboko jde do nohy a nalejes oleje tolik aby byl bezpecne zalitej + neco malo navic kdyz tam ten olej moc sploucha. Dobrej test jestli jsi to neprehnal je stlacit vidli s vysroubovanou vzduchovou zatkou, mela by jit stlacit pomerne snadno, pokud je tam oleje fakt moc ucitis relativne tvrdej doraz. Kdyz to budes delat muzes si zaroven omerit kolik ti zbyva prostoru od vzduchovyho pistku k zatce a podle toho uvidis kolik tam muzes maximalne nacpat „vycpavky“. Ta se tam teoreticky muze klidne volne mrcasit ale asi by to delalo nejaky pazvuky takze bych to radsi chytnul k ty zatce. Kazdopadne bacha at to neni dlouhy a nedostane se to do kontaktu s pistkem.

      0 0
      • deekay  

        Jak rikas, dle toho zvuku jsem usoudil, ze nejak to funguje.

        (ono opravdu, je to mnohem kontrolovanejsi po vymene tlumice nez standard R verze kde zadny kompresni tlumic nebyl, jen odskok).

        Nejsem si jisty, jestli takhle spravne urcim mnozstvi oleje? Co objem samotnyho telesa? Jedine zkouset pokus omyl nez dojde k hydrolocku.

        Vycpavka me napadl naky korkovy spunt, nebo neco podobne. Muysim se podivat, jak vypada vicko zevnitr, a jestli by e na nej nechalo neco prichytit.

        0 0
        • Jenda  

          no co po tom potrebujes – aby kompresni tlumic od zacatku lezel v oleji a aby ho tam nebylo moc protoze jak se ten tlumic do nej nori tak ma nezanedbatelnej objem a tedy olej ktery to vytlasi musi mit kam expandovat.

          Korkovej spunt bych nevolil, az se to rozdrobi budes mit vidli luxusne zasranou :-) nechal bych si vytocit neco z teflonu nebo tam soupnul nejaky gumovy spunt

          0 0
          • deekay  

            vyzkousim, ale zatim to fakt vypada, ze ta vidle funguje jak ma, ale ne uplne mi to sedi :)

            0 0
            • Baba-Ji  

              no já nevím, mně se vidle chovala stejně jako tobě a výsledek je že asi půjde do servisu, páč jsem při sagu 25–30% chodil na doraz i při cca metrovém skoku

              …viz.: http://www.bike-forum.cz/…earitou.html#…

              0 0
              • deekay  

                narychlo jsem procetl, ale me se sag nijak vyrazne nemeni. Tudiz usuzuju, ze prepousteci ventil funguje spravne.

                0 0
                • Baba-Ji  

                  jako mne jak kdy, jen pri hrubem jezdeni, jestli ale nejezdis „bordel“, jaks psal, tak to ani nemusis zaznamenat

                  0 0
                  • deekay  

                    Taky pravda, u me maji naka hodne rozbite pasaze neprilis velke zastoupeni na vyjizdkach.

                    Nicmene tuhnuti behem vyjizdky je u me urcite zaspinenim kluzaku, protoe kdyz je pak ocistim a naolejuju, je to hned zase jak nazacatku.

                    0 0
                    • Atilla  

                      A máš ve vidli dost mazacího oleje? A správnou hustotu? Mě se to nějak nezdá. Třeba když mi kolo stojí delší dobu, tak pak jde ztuha. Stačí hodit na řidítka, nebo jí párkrát pumpnout a vidle chodí fakt citlivě.

                      0 0
                      • deekay  

                        Je ted po servisu…

                        To pumpnuti taky prave delam, nachvili to pomuze, ale predstav si, ze jedu par km po nerozbite lesni ceste, kde je jen semtam naka prekazka, korenova cast atd. Tak ta vidle jakoby zatuhne bordelem a pak je min citliva. Po propruzeni je to lepsi, ale nikdy uz ne jak cerstve namazana, kdy chodi opravdu hodne citlive.

                        0 0
                        • Atilla  

                          Jde o to co tam do toho nalili. A kolik. Třeba kámoš si nechal servisova boxera a vůbec nechodil. No a oni tam nedali mazací olej:)

                          0 0
                          • deekay  

                            nojo, toho sem se prave obaval, ze si zase vsechno budu muset delat sam a lejt olej po koberci v obyvaku :D

                            0 0
                            • Jenda  

                              proto si radsi vidli kurvim rovnou sam :-)

                              0 0
                              • deekay  

                                chtel jsem se vyhnout velmi neoptimalnim podminkam pro rozebirani tlumicich casti myho bajku.

                                Asi obsadim koupelnu :D

                                0 0
                                • Atilla  

                                  chce to hodně hadrů a líh

                                  0 0
                                  • Jenda  

                                    jo, lih rozhodne, nejlepe v nejaky chutny forme a nalejt ho pred servisem do partnerky at ma lepsi naladu a nestresuje ji zajebanej byt olejem :-)

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                                    • deekay  

                                      to bych k lihu musel jeste sehnat rovnou sirky :D

                                      0 0
    • Atilla  

      Nevím jak je to u lyrika, ale u totemu s DH patronou utažením kompresí nuděláš pevnou vidlu:) Ale obě komprese jsou znát a to hlavně při jízdě. Jen tak v ruce se chod až tolik nemění. Fox 36 má nastavení s větším rozsahem a jde z něj udělat skoro nechodící vidle. Každopádně rozsah totemu mi umožnuje nastavit vidli na všechno co chci od houpačky na DH po tužší vidli na které se dobře skáče.

      0 0
      • deekay  

        Jasne, fox prave jde pritahnout hodne, to se shodneme.

        Dam tomu tedy jeste sanci parkrat to projet na stejnem rozbitem useku.

        0 0
        • mr.antik  

          Nemáš někde možnost zkusit normalní, ne DH verzi? Plus k zamyšlení, nedala by se soloair negativka nahradit klasickou pružinovou?

          0 0
          • deekay  

            bohuzel nemam moznost zkusit ani DH ani ne DH verzi. DH tlumeni jsem objednaval na zaklade toho jak vsichni jasali jak je lepsi oproti verzi s Gate.

            Holt pokus/omyl, uz se s tim ucim zit :D

            Ted jsem si prinesl 7.5wt motorex misto origo 5wt tak uvidime.

            Co se tyka negativky tk netusim, otazka jestli bych si moc pomohl.

            0 0
            • fousek  

              S tim olejem nedelas dobre

              0 0
              • mr.antik  

                proč, s čím jiným má trošku „znecitlivit“ vidlici když než olejem?

                0 0
                • fousek  

                  Na znecitliveni vidle ma mission-control dostatecej rozsah i s 5w.

                  Taky stary Mka maj na sucho lepsi chod nez novejsi tlumice s l-s a h-s okruhama.

                  0 0
              • deekay  

                Proc myslis? Koukal jsem ze lidi jezdi i 10wt v lyrikackym, tlumeni.

                Rad si poslechnu dalsi nazory, bo nikdo uceny z nebe nespadl :)

                0 0
                • fousek  

                  Je to o tom ze ten tlumic je delanej na 5wt takze vsechny trisky jak komprese tak expanze pocitaj s 5wt. Nezvetsis rozsah stelovani, ale jen ho posunes.

                  Je dost mozny, ze jak je ten olej hustej tak dira v l-s okruhu nebude stacit a vzdycky si otevre h-s, kde samozrejme je mista dost i pro 7,5 ci 10. To same bude platit i pri expanzi.

                  Navic samozrejme tlumic dostava vetsi cocku, takze v extremu se muze stat ze se utrne pistek z pistnice, ale toho bych se bal az u ty 10w a v zime.

                  Podle me je ten rozsah l-s a h-s komprese dostatecnej na to co to ma delat (mala zmena chodu do zdvihu je jen pruvodni jev)

                  0 0
    • Specík  

      Nastavení HS komprese je dost znát někde, kde dostane vidlice pořádně nažrat – zkus si to project napřed s povolenou kompresí a pak s utaženou a poznáš :)

      Jinak bacha na servisi! – s olejem si taky moc hlavu nelámou. Měl jsem vidlici u ofiko dovozce a v tlumení bylo oleje víc, než by mělo. Nad vzduchovým pístkem mrtě oleje (na 2012 solo-airu nemá olej co dělat), takže mi pak protek kam neměl a vidli se nechtělo. Navíc mi k vidlici přišel manuál, kde bylo množství oleje, které se neschodovalo s rokem vidlice …

      Pokud utáhnu komprese tak lehce saje. A když mám všechno povolený a dám jí nažrat, tak hvídzá. (RC2L bez DH)

      Mezi pístkem a ventilkem je místa hafo :)

      Přemýšlím ještě nad vykucháním Floodgate, protože lock jsem ještě nepoužil. http://www.pinkbike.com/video/146846/

      0 0
      • deekay  

        U moji vic oleje nebude, k hydrolocku nedochazi, takze jedine by ho tam bylo malo. Zkusim nejak overit.

        Ja mam 2010 vidlu s 2012 tlumenim, tudiz bych mel olej davat podle 2012, je tomu tak?

        S tim servisem si iluze moc nedelam, mel jsem si to udelat sam, ale chtel sem usetrit cas a shaneni oleju a picicaren. Bohuzel se v Bikelive moc nevyznamenali ohledne dalsich veci, ale to tu ted nebudu rozebirat.

        0 0
      • Bysto  

        tiež som ho vyhodil, zlepšilo to jemne citlivosť

        0 0
    • l.smetana  

      Nebudu zakládat nové a zeptám se tady. Mám Lyrika U-turn a rád bych z toho dostal U-turn pryč a zároveň koupil měkčí pružinu. Je možné jenom vyhodit stávající U-turnovskou a dát tam „normální“ žlutou pružinu z obyčejné Coil verze? Případně kdyby se někomu válela pružina (žlutá), nabídce se nebráním.

      Na váhu kola to asi zas takový vliv mít nebude, už tak je dost těké na to, abych uvažoval o vzduchu za cenu výše popisovaných problémů, pružina mi sedí a to drbání se s tím..

      A ještě jedna otázka- nešlo by to vzít bruskou(dočasné řešení), resp. co to udělá a kolik toho vydrží. Slyšel jsem tady o pár lidech co to tak mají, ale pořád se mě to nějak nezdá. Hlavně kvůli tomu,že přístup mám jenom k ruční brusce a tudíž to asi nebude moc rovnoměrně zbroušené.

      0 0
      • Jenda  

        ne, neslo, levnejs te vyjde koupit mekci U-Turn. Zbrousit to jde, delal to Antik. Ale vzhledem k cene pruziny lekhce pres litr bych se na to vybodnul a koupil origo pruzinu.

        0 0
        • l.smetana  

          No ono litr není zrovna málo. A proč tam nejde dát obyč. pružinu? Je to kvůli tomu U-turnu co tam je? Co kdyby se celý mechanismus vyndal a nechalo jenom víčko (a pod tím obyč. pružina- měla by být levnější,ne)?

          0 0
          • Jenda  

            podivej se jak U-Turn vypada a odpovis si sam :-)

            Tedy na predelavku snad krome negativky (a to si nejsem jistej) nemuzes pouzit z U-Turnu vubec nic.

            Jo a samotna pruzina stoji ani ne o 10 ecek min takze rozdil minimalni.

            0 0
            • l.smetana  

              No, sice googluju ale rozdělaného Coila jsem ještě neviděl. Sakra, všichni si pochvalujou jaká je to skládačka,ale z U-turnu neudělám snad nic kloudného :D

              0 0
              • Jenda  

                porad nechapu v cem je problem, misto toho abys koupil za 30 euro mekci pruzinu a menil dalsich nekolik veci uvnitr tak koupis za 40 euro mekci U-Turn. Nebo ti vadi v necem nejak zasadne U-Turn jako takovej?

                0 0
                • l.smetana  

                  Ani ne tak vadí,jako že ho spíše nevyužiju. Měl jsem naivní představu, že vyházím pár chujovinek co jsou mi tam na nic, ušetřím tak trochu těch gramů a dám tam obyčejnou pružinu, která by měla/mohla být zároveň i levnější.

                  0 0
              • Jenda  

                jo a obcas je lepsi pouzit vlastni hlavu nez google :-)

                http://cdn.sram.com/…_rev_a0.pdf

                strana 45

                0 0
                • l.smetana  

                  No právě, že tam to vypadá,že by to snad i při troše dobré vůle šlo ;)

                  Pokud to teda není jiná délka pružin,nebo tak něco, z toho to nevyčtu a ta „hřídelka“ co je pod pružinou by mohla zůstat stejná, nebo přinejmenším by to mohlo být natolik podobné,aby to fungovalo.

                  No nic, teď to nechám být,zkusím když tak něco málo zbrousit a pak se uvidí co dál.

                  0 0
                  • Jenda  

                    ale ta „hridelka“ stejne tak jako horni zatka je u U-Turnu pevne spojena s pruzinou – zatka ji otaci a hridelka se tou rotaci pruziny do ni zasroubovava/vys­roubovava – to je princip U-Turnu. Takze jediny co by ti zbylo je dil cislo 20, Lyrik Coil/U-Turn Top Out Assembly a to je asi ta nejlevnejsi cast z celeho setu :-)

                    0 0
                    • l.smetana  

                      No,tak jsem koukal po pružinách a i s poštou nejlevnější tak za 1000,– a více.

                      To už se mi pomalu vyplatí počkat na bazaru na nějakého ruplého Lyrika a do té doby jezdit na ubroušené pružině..

                      0 0
    • l.smetana  

      Šlo by zkombinovat Lyrika s 180mm Domainem? Konkrétně MiCo a třeba rovnou i pružinu. K tomu by se dala vyměnit i „hřídel“ co je u tlumení a nebyl by problém předělat Lyrika až na 180mm…v podstatě by to byl Domain v nohách od Lyrika.

      Není tam někde nějaký zádrhel? Co vím, tak vnitřní nohy mají stejný průměr, ale ten zbytek?

      0 0
      • mr.antik  

        Teoritická možnost tu je, viz. http://www.bike-forum.cz/…ad-z-nj.html a odkazy na německé fórum.

        0 0
      • Jenda  

        muze nastat problem s polohou pouzder a delkou vnitrnich nohou. Nektery rocniky by to zvladly, nekde to nepujde. Bohuzel info o tom moc neni a asi bys to musel na konkretni vidli omerit. Jeste je otazka jestli Lyrik a Domain maji stejny vntrni prumer vnitrnich nohou aby si tam ty streva byl schopnej prehazet. Osobne bych se na to vyprd a max zvednul lyrika na 170.

        0 0
        • l.smetana  

          Co jsem se díval tak ten můj jde až na 180mm,akorát potom už není dostatečná délka tlumící patrony – to by se dalo řešit tou z Domaina, pokud by to pasovalo. Akorát jsem se nikde nedočetl, jestli se dá zaměnit i Mission control z Domaina za Motion z Lyrika.

          Každopádně, celé vnitřnosti bych mohl mít za pěkný peníz, tak kdybych se do toho pustil dám vědět.

          0 0
          • goofy  

            V Domainu mision control nikdy nebyl, ne? Asi jsi myslel Motion z Domaina a Mission z Lyrica ne ;o) Jen nevim, jestli bych si schvalne na vidli rval Motion control jenom proto, abych si mohl nejak pochybne zvednout vidli na 180mm

            0 0
            • Jenda  

              Tak jedna se jen o expanzni cast tlumice, pokud ma Domain HS expanzi tak by to teoreticky mohlo jit, kompresni cast muze zustat jak je. Jak ale pisu vyse overil bych vnitrni prumer vnitrnich nohou.

              Jeste je moznost sehnat nekde 180 OEM lyrika od scotta a ten prekopat na pruzinu

              0 0
              • l.smetana  

                Jinak, Domain se s Missionem dělá/dělal.

                Minimálně ten Mission control tam asi pasovat bude, proč by dělali zvlášt typy pro Lyrik/Domain, když to má stejný průměr vnitřních nohou.

                0 0
                • Jenda  

                  no ja ti nevim ale v katalogu nahradnich dilu MiCo do Domaina neni a neni ani expanze s HS okruhem. Netvrdim ze ten rozpis dilu sedi presne ale vetsinou byl dost precizni. Na RS strankach prinejmensim pro 2013 o MiCo u Domaina taky nic.

                  Proc by delali jiny dily pro Lyrika a Domaina ti tu pisu uz asi 2×, Domain ma ocelovy nohy a tedy lze predpokladat jinou tloustku steny ty trubky a tedy i jiny vnitrni prumer. Jestli tomu tak skutecne je nevim, ale kazdopadne MoCo pro Domain a Lyrik nejsou stejny, v cem se lysi ale z katalogu vycist moc nelze.

                  http://cdn.sram.com/…_rev_a0.pdf

                  0 0
            • l.smetana  

              Já právě chcu vyhodit Motion z Lyrika a dát tam Mission z Domaina ;)

              0 0
              • Specík  

                Chtěli jsme nacpat pružení z Lyrika do Domaina. Ale dostal jsem info od Žitnýho, že to nelze: Lyrik a Domain má prý rozdílný průměr vnitřních nohou.

                Nevím jak s tlumením, ale když tam nejde pružení – tak to stejné asi nebude …

                0 0
                • deekay  

                  nema domain ocelovy nohy? tzn vnejsi prumer vnitrnich nohou bude tech 35 jako u lyrika, ale vnitrni prumer bude imho u domaina vetsi, steny u ocelovych nohou bych totiz rozhodne tipoval slabsi nez u alu.

                  0 0
                • Specík  

                  edit: průměr vnitřních nohou je stejný – ale průměr vnitřku nohou prý nikoliv (jiný matroš).

                  0 0
                  • l.smetana  

                    To jste mě moc teda nepotěšili..

                    0 0
                    • kOmE  

                      On je rzdil i v tom ze Lyrik ma na konci segrovky ,krezto Domain ma ty konce zalisovany.

                      0 0
              • goofy  

                Muzes mi prosimte ukazat Domaina s Mission? To slysim prvne :o)

                Ale jak uz tu padlo, tak to nejspis nepujde, a je to celkem logicke…

                0 0
                • l.smetana  

                  No, je fakt, že jsem to nijak zvlášť nezkoumal,ale tady něco je např. http://www.bikeman.com/FK7091.html

                  Spíš se na to vykašlu a než dělat šaškárny s Domainem, koupím Solo-Air na Lyrika určený.

                  OT: pokud by někdo měl na prodej, nebo chtěl vyměnit SA za U-Turn, dejtě vedět :)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Když vyhledáš to katalogové číslo, najde to Domaina s Motion Controlem.

                    Myslim že ti 170mm bude stačit, u vzduchu to není problém poregulovat dle potřeby.

                    0 0
                  • Jenda  

                    ja te asi ne uplne chapu, dat cca litr do mekci U-Turn pruziny ti prijde moc a misto toho tam nacpes SoloAir kterej imho na drsnejsi jezdeni je horsi nez ten U-Turn a jako bonus ma horsi citlivost. Ale chapu ze –150 g je proste pro nekho velka motivace :-)

                    0 0
                    • l.smetana  

                      Jde spíše o chuť experimentovat, vzduch jsem ještě nejezdil. Uvažoval jsem i o zbroušení (mr.antik to myslím taky dělal,nejsem si jistý), ale zatím jsem ve fázi odhodlávání.

                      Navíc U-turn pružiny se u nás shání celkem těžko, takže nejspíše objednat ze zahraničí.

                      0 0
                      • Jenda  

                        ano u nas se shani tezko a draho, ale jakej je dneska proboha problem ji objednat z nemecka – za tyden ji mas doma za postovny srovnatelny s ceskejma shopama.

                        Chut experimentovat je fajn ale ten soloair kit te vyjde pokud si to dobre pamatuju na cca 2 litry a z nemecka budes s nejvetsi pravdepodobnostio objednavat zrovna tak :-)

                        Proji si diskuze tykajici se soloairu at si nejdriv ujasnis jestli je to vubec vhodny system pro tvoje jezdeni.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Nevím jestli to je u Lyrika jinak. Pokud je to jako u RVL/Sektoru a už jezdil ve vidlici pružinu delší dobu, tak to bych vůbec o vzduchu neuvažoval. Velká šance, že to nebude už dobře těsnit.

                      0 0
                      • Jenda  

                        jo tohle je dobra pripominka, jde to sice snad resit prehozenim strev leva/prava ale je to zbytecnej oser.

                        0 0
                      • mr.antik  

                        V Lyrikovi, spoň v tom mém, byla v pružinové noze vložená taková silná ochranná fólie. Pak vzduch není problém.

                        0 0
    • madcat  

      Když už se tu bavíte o Lyriku SoloAir, tak to s dovolením využiju a zeptám se na trochu příbuzný téma: Jakým způsobem jde u 160 mm verze z r. 2008 zvýšit zdvih na 170 mm? Musí na to být nějaký komplet nový střeva, nebo se uvnitř dá vyměnit jenom nějaká drobnost za pár kaček? Anebo je 170 mm Lyrik celkově úplně jiná vidle a prostě to nejde, protože jsou i jiný nohy apod.? Moc se v tom neorientuju, tak kdyžtak sorry za nablblej dotaz…

      0 0
      • Jenda  

        no pokud je dost mista mezi soloair pistkem a vzduchovou zatkou (coz na 99% je) tak bych to resil stejne jako u U-Turnu – tedy 1cm spacer pod ten drik jdouci ze SoloAiru, Navic na konci se zvedne progresivita coz by nemuselo byt od veci – resp pokud ted obcas chodis po dorazech tak takhle budes mit 1 cm navic protoze velikost vzduchovy komory se nezmeni.

        0 0
        • madcat  

          Na dorazy nechodím, tolik jsem to zatím ani v bikeparku nikde nenaprasil, ale jinak dík za info. Omrknu schéma jak to vlastně vevnitř vypadá a kdyžtak se do toho přes zimu pustím…

          Případně kdybyste někdo měl nějakej step-by-step návod, tak se klidně podělte :)

          0 0
    • deekay  

      Trochu zase vytahnu tohle vlakno :)

      Konkretne mi jde o zkusenosti s Enduro Fork Seals stirakama na RS vidlicich.

      Jedna z veci, co me stve na lyriku a stvala me i na RVL, je velka nekonzistence v chodu po zaneseni stiraku prachem.

      nejvic je to znat pri delsi vyjizdce, kde jsou pritomny presuny po polnackach apod, kde vidle nema nutnost tolik chodit do zdvihu.

      RS stiraky maji nahore takovy mini zlabek, kde se usazuje takovy krouzek z prachu a ten velmi vyrazne snizuje citlivost. Ve vysledku vyjizdim s pritazenyma kompresema a vracim se s povolenyma a i s reboundem steluju :))

      Enduro stiraky mi prijdou v tomhle lepsi, nevypada to, ze by se melo kde co usazovat, a tak i kdyz nekteri pocituji o neco vetsi odtrh nez s RS stiraky, tak bych to obetoval jako dan za vetsi konzistenci chodu.

      Jinak u vidlic, ktere pousteji pres stiraky olej, tohle moc aptrne neni, ale jak RVL tak Lyrika jsem mel v tomhle miste absolutne tesneho :)

      0 0
      • l.smetana  

        Endusro stíráky mám na pružinovém lyrikovi 09 a nestěžuji si.

        Zdá se mi,že má sice trochu větší odtrh,ale uvnitř vidlice ani známka po prachu,nebo jiné nečistotě :)

        Šel bych do toho znova,jen kdyby to nebylo tak modré..

        0 0
        • deekay  

          tak pokud mas na lyrika nake trochu starsi Endura, tak tam ten pdtrh byl trochu horis nez origo. Ale nakou dobu uz maji novejsi verzi, ktera ma mit odtrh minimalne stejny.

          Jinak dikz a poznatek, asi pri pristim servisu zkusim.

          0 0
          • mr.antik  

            čeká mě to na jaře, tak jsem zvědav… Nyní jsem ve stavu, když jsou stíráky na hraně a funkce vidlice je naprostě skvělá, akorát se asi víc špiní vnitřek…

            0 0
            • deekay  

              Tak me chodi vidle pekne, kluci lajtvilacky potvrdi :)

              Pokud jezdim klasicky lesnit railuky semtam sutry semtam koreny, ale vetsonou jen naka hlina apod, tak s cerstve namazanou vidli vyjizdim s 8kliku HSC a 8kliku LSC.

              Postupne jak se vidle spini,tak ubiram a taktez povoluju rebound. Od tedle stiraku si slibuju zmenseni nutnyho rozsahu pro dostelovani.

              0 0
              • mr.antik  

                jezdím pořád otevřenou a je jasný, že čerstvě po aplikaci brunoxu je to jinej luxus…

                0 0
                • deekay  

                  ja davam silikon olej, nelepi bordel vubec a vydrzi kapanek dyl jak brunox

                  0 0
                  • logoman  

                    Ja na marunu jeste silikonovej olej nepouzil (vzdycky zapomenu) a porad funguje paradne :-))

                    0 0
                    • deekay  

                      nojo ty co mas ty prej chodej ultraluxusne, navic struna :)

                      otazka jestli to neni tim, ze poustej ven lehce olej pres stiraky? (im nevrdim ze to ta tvoje dela, spis je to dotaz)

                      0 0
                      • logoman  

                        Kdyz byla nova tak prvni dve vyjizdky delala krouzky, pak uz nic. Ja bych ji i mazal, ale jak pisu vzdycky zapomenu …

                        0 0
                        • deekay  

                          nojo, priznam se, ze sem uz taky uvazoval nad pruzinou, ale dycky si rikam ze na moje trail jezdeni nesmysl :)

                          takova 55 RC3 Ti EVo je ale fajne vidla

                          0 0
              • fousek  

                Nechci ti do toho rejpat, ale pokud takhle sachujes (pres polovinu rozsahu nastaveni) s kompresema behem vyjizdky, podle toho jak se ti pridira vidle, tak je asi neco spatne. Bud je neco hodne spatne na vidli nebo vubec netusis co komprese maj delat a delaj. Pridirani se projevuje tak, ze je velkej odtrh a po velkem odtrhu najednou vidle skokove vjede do zdvihu, takze mi spis vychazi, ze by si mel povolit L-S kompresi a H-S kompresi naopak pritahnout, ale spis se klonim k tomu ze pridirani vidle kompresema moc neovlivnis a proste bud vidle chodi dobre a ma cenu zacit resit komprese, nebo vidle se pridira a je treba neco udelat s tim pridiranim a pak si zacit hrat s kompresema.

                Ale je pravda, ze ja jsem nezaznamenal zadny zhorseni funkce vidle behem vijizdky vlivem spineni stiraku. Spis jsem zaznamenal u Mission-controlu docela vyrazny tuhnuti vidle v teplotach pod 5C (nekde jsme to resili s Gazmanem)

                0 0
                • deekay  

                  Klidne rejpej, ja sem rad, tohle jsou ale holy fakty.

                  Delala mi tohle RVL, dela mi to lyrik, pak uz jsem mel jen kdysi rebu, a tam si to nepamatuju, protoze to bylo na XC HT takze sem to moc neresil. A vyzkousene je, ze kdyz ocistim bordel z vrsku stiraku a kapnu kapku silikon oleje+propruzim, tak jedeme zase odznova (privrit komprese a postupne otevirat jak se spini stiraky…).

                  jen doplnim, ze vidle je pomerne kratce po servisu, tesne po nem chvili krouzkovala, jak byly namatlane ty molitany pod stirakama a to se tohle tolik neprojevovalo.

                  Jinak rozhodne se vidle po zaspineni stiraku neprojevuje jen tak, ze by mela vetsi odtrh a pak jela jako driv (tebou popisovane pridirani), to ani omylem. Vetsi odtrh ma, ale zaroven chodi mene ochotne do zdvihu. Po vycisteni stiraku to opet vymizi…

                  Proste se to chova tak, jako kdyz na tyc nasadis suchej okrouzek a snazis se s nim posouvat vs kdyz ho namazes.

                  A primarni ,proc jsem vubec zacal resit komprese bylo to, ze vidle mi prijde presprilis aktivni po celem zdvihu. (proto pisu vyse o pruzine, jelikoz se tady par lidi shodlo, ze je prubehem lepsi a mohla by mym pozadavkum vic vyhovovat).

                  0 0
                  • Stingray  

                    mě to taky špinavej Lyrik dělá, obalí se prachem a trochu vytuhne.

                    0 0
          • l.smetana  

            Staré jsou asi tak 1.5 měsíce, kupované před 3mi měsíci z origo stránek :)

            0 0
      • Specík  

        Jsou už nějaké čerstvější zkušenosti se stírákama od RWC vs orogo RS? Taky se mi Lyrik po zašpinění dost ztuhne :) po namazání nohou úplně jiná vidlice (2011 gufera bez molitanů).

        0 0
        • l.smetana  

          RWC mám a čištící funkce super, ještě se mi nestalo že bych uvnitř našel bordel. Na druhou stranu to trochu zhoršilo odtrh (nemám to měřené,jen pocitově) – asi zkusím zkombinovat stíráky od RWC + pod to molitoanový kroužek a-la Fox.

          0 0
    • logoman  

      pro nekoho kdo by si chtel hrat se shim stacks

      http://www.dvosuspension.com/…-do-they-do/

      http://forums.mtbr.com/…-541403.html

      0 0
    • logoman  

      Davam to sem i kdyz to plati vseobecne pro RS,MZ,Fox slyseli jste nekdy o CRconception?

      http://www.crconception.com/

      Co jsem nekde nasel zminku tak pak vidle funguje jak od BOS, coz je asi top tlumeni?

      http://www.bikeradar.com/…ork-11–39788

      Vidle se porad drzi ve zdvihu, stale ma kam pruzit/tlumit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.