• Kohout

    Zdravím, z vidle olej-pružina jsem přešel na Rebu SL 120 mm. Po pár vyjížďkách jsem zjistil, že vidle moc nebere malé ostré nerovnosti typu panelová cesta nebo dlážděná cesta atd. Servisák mi vidlici v krámu nafoukal na 100 psi v poz. komoře a 50 psi v negativní komoře. Poz. komora je myslím OK, vidle chodí na cca 2/3 zdvihu při jízdě v normálním terénu, nějaký extrém jsem ještě nezkoušel. Do negativní komory jsem tlak postupne přidával až na cca 90 psi, citlivost se zlepšila, ale pořád to není ono.

    Jsem zhýčkaný vidlí olej-pružina a nižší citlivost ne OK, nebo je někdy chyba v nastavení, případně se vidle musí „zajet“? Vždyť tady na fóru se pějí na Rebu ódy…

    0 0
    • MlokCZ  

      V první řadě začni tím, že do negativky dáš stejný tlak jako do pozitivky. Pokud dáš do negativky méně, jde citlivost do háje.

      A když nebude dostačovat citlivost pro stejné tlaky, tak jedině nechat upravit.

      0 0
    • beranek666  

      má postarší reba už taky nebere nerovnosti typu stéblo slámy na cestě, ale stále je dosti citlivá. důležité je jak se chová v terénu, ne? Do negativky dej stejně nebo jen o trošičku míň než do pozitivky.

      0 0
    • rock  

      Tak jak ti radí nade mnou. Koneckonců, když koukneš na levou nohu vidlice, máš tam tabulku doporučených tlaků vztažených k váze jezdce:

      1. Tlak v pozitivní a negativní vidlici tam (pokud si vzpomínám, nechce se

      mi jít se kouknout) doporučují stejný

      1. V mém případě jsem po dlouhém zkoušení zjistil, že to jejich

      doporučení nezaškodí přinejmenším vyzkoušet. Já u něj zůstal, všechny experimenty mi ve finále připadaly na houby, z mého subjektivního pohledu ta vidle funguje nejlíp s těmi doporučenými tlaky.

      0 0
    • trener  

      já mám v obou komorách stejný tlak a bere i ty stébla:-)

      0 0
    • fíha  

      Z doporucenych 130PSi som sa doklesal na nejakych 110, v negativnej minimalne tiez tak nejak, ale taky to este nieje uplne najcitlivejsie. V terene by to viacmenej slo. A mensi tlak v plastoch robi uuuplne zazraky .

      0 0
    • šlapatko  

      Pláště udělají hodně.4 atmosféry v terénu nejsou to pravé ořechové.Pro těžší lidi pláště 2,25 a klidně i vícpři menším tlaku.Rád bych vyzkoušel Ralfy 2,4 ale musel bych vyměnit výplety.Ráfky 17mm by plášť 2,4 nepobraly.Nyní jezdím tlaky v terénu 30psi zadek a předek jen 20.

      0 0
      • nox159  

        jen tak procitam diskuzi, ale tady myslim plašte nereší :D

        0 0
        • šlapatko  

          nox159: Nade mnou bylo psáno jak moc udělá správný tlak.Já se jen rozepsal.Rebu mám doma ve skříni.Nahradila ji ppevná,Reba se moc houpe:-D

          0 0
          • nox159  

            kdybych ja chtel poradit z vidlou a nekdo mi napsal at vozim v plastich mensi tlak tak by mi moc nepomohl ;-)

            0 0
        • Rychlej turista  

          Chce vyřešit, jak na drobné nerovnosti a to mu šlapatko s fíhou poradili hodně dobře.

          0 0
          • nox159  

            ale neresi to problem vidlice ;-)

            0 0
            • fíha  

              Ale trochu ho obchadza..

              0 0
            • Rychlej turista  

              No jo, problémy odpružených vidlic se dají trale vyřešit jejich odložením do kredence, ale to taky asi nechce slyšet. Takže ladit, ladit a ladit :-D

              0 0
              • nox159  

                za me neresit a jezdit ;-) proste nejak nafukam a jezdim

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Asi tak. Odpružená vidle by podle mě měla vzít jen to, co nepoberou pláště a ruce.

                  0 0
                  • šlapatko  

                    Takhle nějak si představuju odpruženou vidlici.Musí pobrat kořeny a chyby jezdce.Rozhodně nemusí pobrat lehké vibrace od šotoliny apod.To si můžu koupit silničku a jezdit po nej asfaltu.

                    0 0
                    • JakeF  

                      To bys tady měl psát častějš, ve vedlejšim vlákně mě za odmítání supercitlivý lineární vidle chtěli málem lynčovat :-D.

                      0 0
              • šlapatko  

                Jenže tady je každá rada dobrá.Jeden chce vidlici co nejvíce citlivou,druhý pak tuhší.Je to jako nekonečné vlákna o škrtajících kotoučích.

                0 0
      • MlokCZ  

        Nízký tlak v pláštích je sice správná cesta a také ho vozím. Ovšem problém špatné citlivosti to neřeší a ani náhodou ty pláště nemohou citlivou vidlici nahradit.

        Objemné pláště na nízký tlak + supercitlivá vidlice je obrovský rozdíl oproti objemným plášťům na nízký tlak + méně citlivá vidlice.

        A hlavně citlivá vidlice není pouze o tom, že žehlí i drobné nerovnosti (kde ty objemné pláště na nízký tlak aspoň trošku pomohou), ale projeví se to v mnoha dalších ohledech a to i třeba na velkých překážkách, také na tom, jak dobře drží přední kolo kontakt s terénem.

        0 0
    • mates555  

      mě spíš než citlivost vadí nevyužitej zdvih…ikdyž jsem ji předělal na 120 tak běžně chodí kolem 60..max ji dostanu kolem 95 a prostě konec…žádnej ostrej doraz,ale prostě ať dělm co dělám aspoň na nějakých 110 ji nedostanu…přitom nohy jsou vysunutý na 130

      0 0
      • MlokCZ  

        To je výsledek přílišné progresivity té vidlice + málo agresivní jízdy.

        Tohle by úprava řešila taky, snížení progresivity Milan také u Reby dělá.

        0 0
        • Mr.Duck  

          A netušíš jestli dělá i zvýšení u epiconu? :> Přece jenom jezdim docela prasárny a rád si poletim, tak abych jí moc neoklepával na dorazu, eště teda nemám 100% vybranou vidli, ale asi u epiconu skončim, bo nevidim alternativu(na drsnější poletování) do 4,5k :-|

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud vezmeš upravený Epicon, tak si zdvih můžeš říct jaký chceš (zcela jakákoliv hodnota typu 110mm) až do možného maximálního (ten překročit samozřejmě nelze).

            0 0
            • Mr.Duck  

              Zdvih jó, v tom mám jasno, sem se blbě vyjádřil, myslel sem zvýšení progresivity. Co tu tak pročítám, tak soudim že je značně lineární, tak bych jí nerad mlátil o doraz na každym poletu :)

              0 0
              • MlokCZ  

                On ale zase nijak extra lineární upravený Epicon není, ve srovnání s neUturnovou Rebou je méně progresivní, ale jinak samozřejmě tam progresivita na konci zdvihu je.

                Na možnosti rozsahu nastavení progresivity u Epiconu se musíš zeptat Milana. Do určité míry to určitě půjde, ale přesné možnosti rozsahu neznám.

                Na muj vkus je to nastavení progresivity jak dodává standardně upravený Epicon ± akorát (co jsem testoval na více kouskách) a je podobné jako U-turnová Reba.

                0 0
                • Snowball  

                  tak si hovorim, ze po tej uprave z tohto bude riadna kucapaca

                  0 0
                • kyl  

                  No,já Epicona upraveného z T-T nemám,jen sem do něj sám nalil olej a chodí běžnou jízdou po silnici+nějaké to sjetí obrubníku asi 10 mm od dorazu,sag je asi 20mm a nafoukanej je na 75psi,zlepšilo se to až přilitím dalších 8ml oleje do nohy se vzduchem,je ho tam moc a musí se cpát děravou pístnicí do prostoru pro neg.pružinu takže má ke konci zdvihu větší kompresy.

                  0 0
    • Kohout  

      Děkuji všem za náměty, přidám tlak do neg. komory a uvidíme.

      Ještě bych se chtěl zeptat na tlumení odskoku. Jak tlumení nastavujete? Od oka, nebo je na nějaké sofistikovanější metoda? V návodu píšou, že tlumení co nejmenší, jen takové, aby vidle „nekopala“…

      0 0
      • Vegan  

        Presne jak pisi v navodu vemes nezatizene kolo a nastavys to tak aby, kdyz propruzis se predni kolo neodlepilo od zeme. pak uz dostelujes pocitove

        0 0
      • Zerocool  

        Zkušenosti mám takové, že do negativky dávám o chlup míň, odskok mám maximálně na zajíce:) nejsem přece želva, že?:)

        Dělám to tak, že nafoukám přibližně pozitivku kolem 130 a pak dofoukávám negativku podle pocitu, propružuju…

        Gate skoro zavřený na maximum, aby se při zamknutí nořila minimálně, tož asi tak…

        0 0
      • siafu  

        já to na Sid Team 80 mm mám více k želvě, jinak mi vidlice přijde sice pohodlnější, ale zdá se mi pak nějak moc aktivní (?)

        0 0
    • op  

      Ja mam taky RS Rebu a ze zacatku jsem take nebyl spokojen s citlivosti. Pomohlo toto: 1. nastaveni tlaku ne dle takulky, ale dle sagu (20%) – tabulka ukazuje mnohem vic, 2. do negativky davam o 5 psi vic nez do pozitivky, 3. otevrel jsem ji a dolil olej (Redrum) na pistek, zaroven vylil olej, ktery pretekl do negativky, 4. zajeti 1500km. Ted u je dobra :))

      0 0
      • RR  

        Přesně tak jak je zde napsáno – negativka mírně více než positivka. Mám ji takto nafouknutou a chodí dobře i přes menší nerovnosti.

        0 0
      • fíha  

        mne slubili zajeti po 500km, ale vypada to skor na Tvojich 1500km. Pockame.

        0 0
      • natureman42  

        vic nabouchana negativka ale znizi zdvih, ne?

        0 0
        • pitos  

          ano, ale rozdíl 5psi ten zdvih sníží jen minimálně.

          0 0
      • atrex  

        Tohle je v manuálu výslovně zakázáno (konkrétně zde: http://tinyurl.com/y8nvzkb). Nebo to není tak horké?

        0 0
    • Pekáček  

      Z vlastní zkušenosti radím zkontrolovat olej na pístku, když ti to běhá nasucho, vidle je podstatně méně citlivá. A když už se v tom budeš rýpat, tak i mazací olej na pouzdrech, někdy ho bývá ve vnějších nohách od výroby málo.

      0 0
    • natureman42  

      Rebu uz chvili mam a po roce experimentu, kdy sem zacinal na tlacich od vyrobce (140/130-u mne naprosto nepouzitelny), tak jsem si tlaky ustalil na 95–100 v pozitivce (vazim 85), cca stejne v negativce. Kdyz sem foukal do pozit. 85–90psu (a stejne do negat.), tak vidle byla o neco zehlivejsi, ale uz zas dost zajizdela.

      Ale i tak to porad neni uplne ono – od vidle za 8k bych cekal rozhodne vic.. Zvlast kdyz sem mel ted o vikendu v ruce Epicona primo koupenyho z tuning-test.cz – sice se zdvihem 120mm, ale i tak byl o poznani zehlivejsi nez moje skoro dvojnasobne draha REBA.

      A tak pres zimu Ryba pujde k Milanovi na tuning, pac takhle v zakladu me ani po roce uzivani porad nepresvedcila.

      (na vymene oleje uz byla v aut. servisu)

      0 0
      • Snowball  

        omg

        precitaj si poriadne prvy prispevok v tejto teme:

        http://www.bike-forum.cz/…vidlice.html#…

        A mozes aj zvysok. Aby si vedel, do ceho jdes.

        Stale nechapem, preco si niekto kupi vzduchovu vidlicu, a ocakava ze sa bude spravat ako pruzinova. Preco?

        0 0
        • Mr.Duck  

          Tak když měl toho epicona v ruce, tak asi zhruba ví do čeho de ne?

          V tom threadu se podle mě stejně spíš míchá progresivita a citlivost dohromady, což neni až tak relevantní.

          0 0
          • Snowball  

            Mat ho v ruce, to nemusi zdaleka stacit. Lepsie je ho zazit v akci.

            0 0
            • MaPa  

              Hele teoretiku a ty jsi ty vidlice měl? Aspoň v tý ruce?

              0 0
              • Snowball  

                Nemal, preco? Nejak ti vadi, ze viem aspon zhruba usudit, ako sa vidlica bude spravat aj bez toho aby som s nou jazdil? :D

                0 0
                • Flegmatik  

                  Sorry, ale to je pěkná blbost. Mě to třeba vadí, protože sám víš, že to neumíš.

                  0 0
                  • Snowball  

                    sorry ale mne vadi ked sa do mna obuvaju truhlici ktori ani len nesleduju diskusiu dostatocne pozorne na to, aby si povsimli, ze davno predtym nez sa chalan z linku co som sem dal, stazoval, ze mu tie vlastnosti nevyhovuju, som opakovane milankovi z TT pripominal, ze sa po jeho uprave presne tak vidlica bude spravat.

                    Tak si najprv nastuduj historiu a potom maj pripomienky voci starsim, skusenejsim a mudrejsim ;)

                    A ze nie si zrovna ty schopny nejakeho zakladneho abstraktneho uvazovania aplikovaneho na poznanu realitu, to je tvoja vec, ale nechci to aj od nas ostatnych, ok? :D

                    0 0
                    • MaPa  

                      Tak teda z praktický stránky, ne z tvejch teoretickejch výcuců z vláken, článků a řečí:

                      když dáváš vidli do TT, sám si udáváš požadavky. Pokud měl majitel v ruce upravenýho Epicona a vyhovoval mu víc než Reba, prostě napsal že jí pošle na stejnou úpravu. Linearita chodu jiné vidlice nastavené dle požadavků někoho jiného s tím prostě nesouvisí.

                      Moje narážka byla na to, že ty na základě jiného vlákna o vidlici laděné dle požadavků někoho jiného argumentuješ člověku kterej měl v ruce reálný nastavení který mu vyhovovalo – co mu na tom proboha chceš rozmlouvat?

                      0 0
                      • Snowball  

                        rozmlouvat? Preboha, v ziadnom pripade! Ludia nech su sami sebe strojcami svojho stastia (popripade pekla :D Tak to predsa ma byt.

                        Dotycneho som vsak kazdopadne chcel upozornit a by zvazil, ze ho potencialne moze po uprave ocakavat problem, ktory je popisany v danej teme…

                        0 0
                        • natureman42  

                          diky za upozorneni .. zvazim :)

                          0 0
                          • milan1  

                            Duporučuju toto vlákno nechat viset tak, jak je a neregovat tak aby se nesmazala posloupnost.

                            Taková sonda do Snowbalova uvažování a je to opravdu krásný exemplář.

                            První reakce snowbala je zcela evidentně reakcí nezkušeného, který poučuju někoho s vlastní zkušeností. Následují opravy ostatních o jeho vadném uvažování a již jeho třetí reakce je obsáhlá. Pojí tam nadávky, velká slova do jedné nechutné spatlaniny. On ale zřejmě tento vrcholný výtvor své mysli považuje za cosi hodnotného. Posuďte proto všichni a pohlédněte na tu dokonalost, jíž nejsme schopni dohlédnout. Protože jinak nic jiného sem přinést nedokáže.

                            Jeho představa, že čtením se zde něco naučil vzala za své ale on to nechápe. Že se nenaučil nic ani po stránce chování je také jasné a to, že se pasuje do role mluvčího většiny by mohlo být urážlivé i pro dost lidí, kteří se zatím necítili být přímo uráženi.

                            „to je tvoja vec, ale nechci to aj od nas ostatnych, ok?“

                            Snowbal, jsi pouze ukázka své vlastní úrovně a jenom na tobě zůstává pachuť toho, co zde tvoříš. V mnoha threadech to bývá po delší diskuzi skryto, zde by měla zůstat tato skvělá ukázka.

                            0 0
                            • Snowball  

                              OK, milane beriem. Ale tak mi dovol sa spytat, ked uz je ta prilezitost ze si zas medzi nami, kolko si toho najazdil? Povedzme za srpen? A za zari? Ja myslim ze boli celkom slusne podmienky… Mozes aj rozdelit zvlast teren / silnica, nech mame prehlad jak s tym bojujes.

                              Ci zas nic? Tak ja byt tebou uz sa na tie epikonky ve sklepe alespon na chvili vyprdnu a idem sa pozriet ako vyzera denne svetlo :D

                              0 0
                              • Ruprt2  

                                Já tebe, vyzíval ještě dřív ať si vyplníš profil. Než ty jsi se začal navážet do Milana kvůli ježdění.

                                Tak co kdo je srab?

                                0 0
                            • beranek666  

                              vidím, že jsi pořád stejný idiot jako jsi býval…

                              0 0
                              • milan1  

                                Myslím, že i ostatní čtenáři si zaslouží tvé vysvětlení, proč jako první příspěvek v tomto threadu použiješ sprostou urážku?

                                Co tě tak popudilo a jaký je hlavní důvod, který tě opravňuje k takové urážce.

                                0 0
      • ememem  

        podobne.

        95 kg, sag 20%, 110/85, na moj vkus a vahu este furt dost citlive a styl jazdenia progresivne tak akurat. rebound 1.5 otacky od zajaca k slimakovi.

        doporucoval bych ale po najazdeni tak 200km otvorit a skontrolovat,pre­mazat, doplnit. s prevedenim a hlavne naplnenim si fesaci na pase v cine moc hlavu nerobia.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.