Zdarec, přemýšlím o upgradu tlumící patrony z Motion control na Charger 2.1 RC2. Má s tím někdo zkušenost? Je rozdíl v chodu natolik výrazný, aby se do toho vyplatilo investovat? Díky za případné zkušenosti a rady.
Zdarec, přemýšlím o upgradu tlumící patrony z Motion control na Charger 2.1 RC2. Má s tím někdo zkušenost? Je rozdíl v chodu natolik výrazný, aby se do toho vyplatilo investovat? Díky za případné zkušenosti a rady.
Bude tam oddělená regulace rychlé a pomalé komprese. Pokud je tam jen klasický MC – vlnovec (ne Charger RC) , tak ten má jen otevřeno-zavřeno, případně u některých ještě nastavení Gate (úroveň uzavření). Měl jsem Revelation RC a ten měl patronu Charger RC a tím pádem i regulaci komprese. Jestli se nepletu … Nejsem si jistý, zda jde patrona Charger RC2 nainstalovat do všech vidlic s MC (samozřejmě odpovídajícího typu). Oslovil jsem dovozce a ten odpověděl, že podle výrobního čísla Revelationu to nepůjde. Tak jsem vyměnil celou vidli.
Je tam MC s nastavením pomalé komprese. Podle stránek RS by to mělo jít vyměnit, Charger 2.1 RC2 je s nastavením pomalé a rychlé komprese a měl by být stejný jako na Lyrika. Jde mi spíš o to, jestli se to za ty peníze vyplatí.
MC v Yari má také nastavitelnou kompresi, ale to tlumení je slabé. V rychlých rozbitých sjezdech nestíhá, v delších sjezdech je tlumení nekonzistentní. Charger jakékoliv verze je výrazně lepší. Do Yari to namontovat jde, vyrobí tim z Yari Lyrika.
Díky za info. Asi do toho půjdu ikdyž to není úplně nejlevnější.
Přesně… Nastavení je jedna věc, ale hlavně vidle s Chargerem chodí výrazně líp, MC v terénu nestíhá.
Jednoznačně ano. Rozdíl mezi MC a Chargerem je propastnej, zvlášť pokud si vyhraješ s nastavením kompresí.
Super, díky.
MC je vazne slabota. Pokud nestiha v terenu jde tomu trosku pomoct ridsim tlumicim olejem – místo 5WT dat treba 3WT a kompenzovat to o neco vyssim tlakem.
Ale celkove je Charger jinde.
MC zatlučeš do zdvihu, to olejem nevyřešíš… Mně to přišlo, jak kdyby neměla HSE.
Nemá, no.
+1 rozdíl mega
Nějak si neumim představit jak se dá tlumící olej s menší vikozitou kompenzovat většim tlakem. S 3WT olejem to bude tlumit méně než to tlumí a vyšší tlak naopak vyžaduje útlum ještě větší.
Miru tlumeni si dostelujes tocitkem, ale s 3WT by se vidle mela rychleji zanorovat, takze cas pro propruzeni se zkrati.
Presne tak. Vyssi tlak je nutny kvůli udrzeni podpory ve zdvihu – s ridsim olejem se to bude vice zanorovat
S 3wt se bude i rychleji vynořovat. Takže ze slabého tlumiče vyrobíš ještě slabší. Zvlášť u lidí, kteří vozí větší tlaky to pak vnějšim nastavenim nemusí jít dostatečně utlumit. Ani odskok, ani kompresi.
Nebude, pokud ji vic pritahnes. Ale pokud jsi uz ted na konci stelovani, tak je to jak pises, s ridsim tlumicem uz ji dostatecne nepriskrtis.
Dotaz na gufera. Mám vidlici RS Yari RC A1 (solo air), model 2016, viz trailhead a potřebuji vyměnit gufera, chtěl bych ty nové SKF.
Jsou to tyto č. dílu 11.4018.028.013 ? Pasují na Yari 2016?
Dík
Jasný
Jeste to tu ozivim. Poridil jsem charger 2.1 rc2, naintaloval a ted se mi zda, ze jdou hrozne ztuha otacet stelovaci kolecka. Nejhorsi byl odskok, ale ten uz jsem nejak rozpohyboval a pak ty dve nahore. Obe dost ztuha. Nemohl jsem to nejak blbe zprovoznit? I kdyz jsem to delal podle navodu a v podstatě se to jen namaze a zasroubuje.
A druha věc (moc jsem tomu teda nedal a dost krkolome bo mam ruku v sadre), ze nejak na statickem testu nepozoruju rozdily v nastavenich. Jsem tedy lama, co nic nepozna a pak ji je tedy jedno na cem jezdi? Nebo se to na statickem testu (propruzeni ve stoje, vic ted nezvladnu) uplne nepozna?
Tlumení při statickém testu nefunguje, vidlice musí jezdit zdvihem aby tlumení tlumilo.
Diky. A to tuhe stelovani?
Nemáš hodně dotažený ten inubus červík na odskoku? Já když jsem to dotáhl, tak se tomu taky nechtělo.
Jj, mam, uz jsem taky vypozoroval, ze kdyz ho povolim, tak odskok jde snadno. Ale takhle to ztratim. Takze nejaky kompromis.
Ale vrsek mi jde taky ztuha, i kdyz uz se to taky trochu lepsi.
Vršek by měl jít taky lehoucko, a znatelně cvakat polohy.
Polohy cvakaj, rychla 5 a pomala spostu. Ale jde to ztuha. Odskok byl nejhorší, s tim neslo s dotazenym cervikem vubec hnout. Ale tam bych si tipl, ze se nechtěla rozhybat ta aretacni kulicka toho stelovatka a tim ten cervik nejezdil v tom vybrani sroubu, ale dotahl se na nej.
No a pak jsem prave z toho statickyho propruzeni pojal podezreni, ze to cely nefunguje. Ze jsem lama uz mam potvrzeny davno.