• Marshall

    Ahoj. Nedávno jsem si doma rozebíral svého Zeba Select+ a jen jsem ji zevnitř promazal a odvzdušnil Charger Damper. Žádné těsnění jsem ale neměnil, je rok stará a chodí skvěle.

    Po pár dnech jsem si ale všiml, že kolem odskoku bylo dost oleje. Sundal jsem kolečko odskoku a to bylo úplně plné… ten spodní šroub pod odskokem je ale dotažený dost. Rád bych se zeptal, jaké jsou nejpravděpodobnější příčiny.

    Může to téct i z jiného důvodu, než že je špatný to těsnění přímo na šroubu pod odskokem?

    Moc děkuju za odpovědi.

    0 0
    • novas752  

      V tom šroubu je plastová těsnící podložka která se dá vyměnit.

      0 0
    • Atilla  

      A nestolo se ti jen, že jak jsi do něj dával stříkačkou olej, tak jsi naplnil shaft odskoku? Vejde se tam toho poměrně dost.

      1 0
      • Marshall  

        Nějakej určitě tam zatekl, ale snažil jsem se tomu vyhnout. Spíš je divný, že se to stalo až několik dní potom, dřív jsem si toho nevšiml… :/

        0 0
    • va-bo  

      První rada. Já bych asi nejdřív obrátil bika na záda, vyšrouboval šroub, všechno vyčistil a znovu namontoval. Pak by se vidělo

      1 0
    • Marshall  

      Zajímalo by mě, jestli je možné že by to teklo přímo z vnitřku toho šroubu. Myslím z toho místa kde se šteluje odskok.

      0 0
      • Atilla  

        Možné to je, je tam jehla o okolo ní je těsnění. Ale ještě se mi to u RS nestalo. Stále to teče?

        0 0
        • Marshall  

          Dneska se na to podívám. Zkusím jen otočit kolo a povolit a zkontrolovat ten šroub… a pak se uvidí co dál. Blbý je, že nevím, jestli vytekl ten mazaci olej všechen nebo jak… nevím kolik ho mužů případně doplnit.

          0 0
          • Atilla  

            Kdyby ytekl všechen, tak je to kaluž jako prase. I 2ml vypadají jako hodně.

            0 0
          • novas752  

            Přesný objem mazacího oleje ve spodní noze neni nijak moc podstatný, když už budeš mít šroub povolený, stačí odklepnout pístnici, vidlici otočit nohama dolů, nechat zbytek oleje odtéct a dát tam znovu nějakých 30ml.

            0 0
            • embi  

              30ml je o 50% vice nez rika servisni tabulka. Nevyleti potom gufera (nebo jiny problem)? Taky bych tam rad daval vic.

              30ml ma verze flight attendant a to pouze v damper leg, ve druhe ma zase o neco mene 15ml.

              0 0
              • novas752  

                Žádný problém s tim neregistruju, v horizontu 2 let po servisu se mi s vystřelenym guferem žádná vidlice nevrátila a do všech dávám dolu trochu více.. Ani gufera ani nic jiného.

                Když vyletí gufero tak zpravidla na vzduchové noze kvůli selhání těsnění na sealheadu mezi negativní komorou a spodní nohou, a stává se to téměř výhradně u 30 nebo 32mm vidlic, typicky u těch co od výroby x let neviděly servis a jsou vevnitř naopak skoro suché (u 35 jsem se setkal s pár takovými kousky, u 38mm zatim nic., ale v celkovém objemu jich je zatim zlomeček). Nicméně i procentuálně jich asi bude daleko méně, gufera tam drží přes větší plochu a v pružení jsou menší tlaky + spodní nohy objemnější.

                Problém s gufery to nedělá ani u vidlic, kam se leje mnohem víc oleje kvůli otevřené lázni tlumení (staré 32mm Foxy běžně 160ml). U toho Zeba je průměr spodní nohy uvnitř cca 42mm, takže 15ml dole uděla za klidu 1cm vysokou hladinu, 30ml udělá 2cm hladinu. Za jízdy se to po tom prostoru rozptýlí.

                0 0
                • Atilla  

                  Jenže jde o to aby při dorazu hladina oleje neprorazila těsnění, že.

                  1 0
                  • novas752  

                    Což se nestane protože je tam pro olej furt spousta místa mezi vnitřní a vnější nohou (a u pravé nohy ještě více místa okolo Chargeru).

                    0 0
                    • Atilla  

                      Aha, tak že když skočíš placáka z 3m prkna tak to necítíš, protože voda okolo tebe se může libovolně šířit do stran.

                      1 0
                      • novas752  

                        Furt je to nic proti tomu jaké tlaky ty těsnění a sealhead musí vydržet od vzduchovém komory. Navíc, ten olej tam při jízdě z kopce neleží na dně, ale je rozptýlen po celém prostoru spodních nohou. Zbytek co tam dole možná je má k dispozici „únikový“ průřez mezi stěnou vnitřní a vnější nohy cca 3,2cm2, mám takové tušení že zvýšení tlaku v tom zbylém oleji nebude v podstatě žádné a prostě bude vyprsknut nahoru, kde poslouží k ještě lepší lubrikaci futer a molitanu.

                        0 0
                        • Atilla  

                          A k čemu je tam těch 10ml navíc dobrých? Sorry, ale ty jsi to takový rozumbrada, ale těch zkušeností moc nemáš.

                          Třeba u Suntouru při předělání na olej se stávalo často, že olej protekl do patrony pokud se ho dalo zbytečně hodně.

                          A pokud nechápeš jak rychle narazí vnitřní noha na hladinu při dorazu, tak se asi nemá smysl o ničem bavit.

                          Prostě 20ml je úplně dostačujících a nemá smysl ho tam dávat více.

                          1 0
                          • novas752  

                            To je sice hezký, že se stává, ale my tady řešíme RockShox a ne Suntour. Suntour je mazaný vazelínou a nepočítá s tim že bude pístnice tlumení dole mokrá od oleje, patrona má jednosměrné zatěsnění. RockShox je mazaný olejem a počítá s tim. A u utěsnění Chargeru už je jedno jestli se dole čvachtá 15 nebo 30ml…

                            Tak schválně, jak rychle? Víte vy vůbec jakou rychlostí narazí vnitřní noha na hladinu oleje při dorazu? Mno? :-)

                            Nápověda je v servisnim manuálu na začátku v rozkresech vidlice. ;-)

                            0 0
                            • Atilla  

                              Ještě jsi mi nepsal k čemu je tam těch 10ml navíc dobrých.

                              0 0
                              • novas752  

                                Mažou.

                                No a co ten doraz? :-)

                                0 0
                                • Atilla  

                                  Nějak nechápu co tím dorazem myslíš, přesněji to specifikuj.

                                  A co mažou víc než těch 20ml?

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    Vtip je v tom, že na konci airshaftu je „matice“ vysoká asi 2cm = na dorazu se sealhead ke dnu spodní nohy více nepřiblíží, dostane se tam jen konec vnitřní nohy (sealhead neni na úplném konci vnitřní nohy jako je tomu třeba u Piku) = zbyde tam minimálně 20cm3 prostoru, kde může být kaluž oleje aniž by se toho sealhead při dorazu dotknul a „ukrutnym nárazem by došlo k poškození těsnění“. Mě přijde že ani netušíte jak ta vidlice vevnitř vypadá. Kdo nechápe, nechť si aspoň prohlédne rozkres a fotky v manuálu. https://www.sram.com/…-english.pdf

                                    0 0
                              • pepek  

                                Jsou lidi, kteří třeba jedou dlouho po rovině, na doraz to nechodí, futra jsou suchá a ztrácí to citlivost. Více oleje tomu pomůže. Dřív když byla olejová lázeň, tak se to nestávalo.

                                0 0
                                • theedge  

                                  Je dobrý kolo občas otočit vzhůru nohama – olej doteče k molitanům a napustí je.

                                  0 0
                                  • pepek  

                                    To dělám přes noc. Ovšem po 2 hod. turistiky se to stejně zhorší.

                                    0 0
                  • embi  

                    Mno a co je tedy ta bezpecna hranice? Vetsi mnozstvi oleje bude mit delsi zivotnost.

                    0 1
                    • lubosalbi  

                      Neřeš tyhle kraviny a dej tam kolik tam má bejt dle tabulek. To je po milonšesty, co se to tady řeší.

                      1 0
                      • Atilla  

                        Přesně, není důvod tam dávat víc. Prostě pořádně napustit molitany a potom dát 20ml oleje a v čas vyměnit. Na životnost nemá množství vliv, protože abrazivo je většinou pod stírákem a je jedno kolik oleje je dole.

                        1 0
                        • novas752  

                          Jinými slovy momentálně tu hrotíš poškození vidlice kvůli čtvrtině panáka oleje navíc (objem na obrázku)? Vážně?

                          0 0
                      • embi  

                        Vadi ti to nejak? Nuti te nekdo cist to? Ja to chci resit a zajima me to.

                        0 0
                        • lubosalbi  

                          Ty manuály asi někdo vymyslel, aby to k něčemu bylo, do auta taky leješ víc oleje než je doporučeno?

                          0 0
                          • embi  

                            Auto treba nechodi z vyroby bez oleje;)

                            0 0
                            • lubosalbi  

                              Hele dej si tam třeba decku

                              0 0
                            • mirorek2  

                              Buhehe

                              0 0
                            • Atilla  

                              Kdy naposledy jsi viděl RS bez oleje? Já už tak 4– 5 let ne. A to každý rok objednám minimálně 4ks

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                Ja ted videl svuj prvni v zivote. 2015 Boxxer co kamos koupil na prakticky nejetym kole mel v sobe doslova par kapek a v zime se mu moc nechtelo hejbat prej :)

                                0 0
                                • Atilla  

                                  Tak dřív to byl standart, že v tom lej nebyl a když byl tak 2 kapky. Ale poslední léta je to tak jak má být.

                                  0 0
                              • mirorek2  

                                Lyrik ult měsíc zpět 2 slovy dvě kapky v jedné noze, druhá nic

                                0 0
                              • embi  

                                KAZDY rockshox co jsem mel, byl bez oleje. Mam to i zdokumentovane, pro bike-forum zpochybnovace.

                                Ted mam v krabici noveho ZEBa. Tak uvidime.

                                Na fotce je co vyteklo z Lyrika 2020 z leve nohy. V prave noze ani kapka.

                                1 0
                                • Atilla  

                                  Tak to nevím kde to berete, já jich nakoupil za posledních pár let hromadu a všude olej byl. Jak v Lyrikách, yari, tak zebech (6ks)

                                  1 0
                                • MirosPikos  

                                  Možná jsou to speciální odlehčené verze na vzduch omaštěný větrem.

                                  2 0
                    • theedge  

                      snad nechceš nedodržet manuál výrobce ? :-D

                      0 0
                  • Mr.Duck  

                    Tak teoreticky můžeš zničit spodní nohy, ještě jsem to osobně neviděl ale taky nevidím důvod dávat víc než doporučené množství. I 10ml v 35mm vidlicích je dost à když to flákáš, sezónu to dá. 20ml v Zeb je až až, 30ml ti zvýší progresivitu, ono tam toho místa při dorazu zas tak moz není a 10ml není zanedbatelný objem. Představa, že při tvrdém dorazu se ten olej rychle potlačí kolem futer k těsněním nebude úplně reálná aby nejhorší případ bylo vyskočený těsnění.

                    1 0
                    • novas752  

                      Akorát že ta vidlice až na dno spodních nohou nemůže jít, na konci airshaftu je ten šestihran a doraz to má o něj. Šestihran je vysoký odhadem 1,5–2cm. Takže co tu vůbec řešíme?

                      Navíc spodní futra jsou ode dna nejméně 20cm, čiliže i při dorazu zbyde v prostoru pod spodním futrem minimálně 80, spíš okolo 90cm3 místa + ty futra jsou drážkovaná = vzduch bez problému profoukne i nad spodní futro i nad vrchní futro a vezme ssebou trochu oleje, který mu tam stojí v cestě.

                      Progresivitu vidlice to trošku zvýší, to ano. Ale při tak velkém objemu to je řekl bych až zanedbatelné. Celý zbývající prostor v levé spodní noze při dorazu může mít okolo 150cm3, v pravé to je ještě daleko víc, změna o 10 s tim moc nezamává.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Jsi trochu zapomněl, že na dně vidlice jsou gumové dorazy do kterých vnitřní nohy narazí.

                        0 0
                      • Mr.Duck  

                        Resime to, ze nekdo investuje roky a miliony dolaru do vyvoje vidlic a jde jim to docela dobre, a kazdej druhej mechanik samouk si mysli ze tomu rozumi lip :)

                        Bez urazky, nemyslim to nijak zle a taky mam veci ktery delam po svym(treba vzduch u Zeba), a epizodou vic oleje ve vidlici jsem si taky prosel, a pro nekoho to ma smysl. Obecne pro 99% uzivatelu ale bude nejlepsi se ridit manualem, a idealne se i ridit servisnimi intervaly aspon priblizne. Namazat to vic olejem to nijak nevykompenzuje, natoz u Zeba s 20ml.

                        Jinak vzduch pres futra profoukne, ale to uz se davno budes vracet ze zdvihu nez se ho tam dostane dost. Vidlice se tim fajnove maze skrz futra ale kdyz jdes s 180mm vidli na doraz, tak ty kanalky ve futrech nemaj sanci pustit znatelny mnozstvi vzduchu. Zas nerikam ze to je cernobily, myslim ze kdybych tam dal 30ml tak to ani nepoznam, jen nevidim duvod. O vlastni vidle se staram urcite mene nez je doporuceny interval(*), mozna cca dvojnasobek casu, a i tak vetsinou olej vytece jakz takz peknej, ze Zeba tece skoro cistej po sezone..jestli nekecam, dlouho sem to nedelal protoze posledni servis Zeba byla reklamace :-/

                        *) Mimo zavodu, neasi

                        0 0
                • mirorek2  

                  Taky dávám 25 ml

                  0 0
                • embi  

                  Tak asi zalezi na konstrukci vidlice, ne? Preci nemuzu do vidle, ktera ma treba 5ml nalit 40ml.

                  0 0
                  • novas752  

                    No to jasně že ne, třeba do Sida SL (32mm + zkrácené nohy = o dost méně prostoru) bych těch 30ml nedal (a nedám tam ani 5ml, což je takovej větší flusanec). Ale ve vidlici velikosti Zeba je tam dole místa fakt raketa, nevím proč to řešíš.

                    0 0
    • Marshall  

      Ahoj, přijde mi zbytečné zakládat nové vlákno, tak to napíšu sem. Občas se stává, že vidlice nejde hladce. Jakoby byla suchá. Oleje tam je dost, nedávno jsem ho měnil. Když vidli na chvíli otočím, tak to přestane, ale za chvíli se to stane zas. Vakl nemá, kluzáky nejsou poškozené. Je jetá rok.

      Nesetkal jste se s tím někdo?

      0 0
      • Marshall  

        Nikdo nic?

        0 0
        • Atilla  

          Do vzduchové komory jsi olej dal?

          0 0
          • Marshall  

            Tu jsem nerozebíral. Ani nevím, že tam má nějaký být… takže to muže být tím jo?

            0 0
            • novas752  

              Hádej. Vzhledem k tomu že tam bude asi tak stejně sucho jako bylo ve spodních nohách…

              0 0
              • Marshall  

                Tak to se musím mrknout do manuálu, kolik čeho tam má být… díky za tip, tohle mě nenapadlo.

                0 0
                • McDog  

                  myslím, že v manuálu nic nebude, ale doporučuje se tam trochu cvrknout, já do Pike nahoru dával cca 3ml.

                  0 0
                  • Marshall  

                    V mamualu bylo :D 3ml, jak říkáš. A zda se, že to pomohlo. Jsem zase moudřejší, díky za to

                    0 0
    • Marshall  

      Tak jsem vidli pár dnů zkoumal a jsem z toho fakt zmatenej. Sundal jsem víčko odskoku, otřel jsem šroub do sucha a pod kolo jsem dal papír, abych viděl, jak moc to teče. Nechal jsem to tam den a půl a chodil jsem to kontrolovat. Vždycky tam bylo pár kapek. Co mě ale zarazilo bylo to, že šroub nebyl mastný celý, ale jen spodní část a zevnitř. Takže to vypadá, že to teče zevnitř toho šroubu. Podle mě to už nemůže být ten přebytečný olej, který jsem tam omylem stříknul místo přímo do nohou, je to už víc než 14 dni. Nicméně zároveň mi nepřijde, že by byla patrona zavzdušněná. Takže fakt netuším co s tím.

      Ocenim každou radu. Děkuji.

      0 0
      • pepek  

        Je to uživatelsky orientovaný downgrade, kdy nesmyslný tlak na nízkou váhu přiměl výrobce ustoupit od olejové lázně a dávat do spodních nohou homeopatické množství oleje. Když to otočíš, tak (mazací) olej steče na futra a pak to chvilku maže. Když jedeš potom dlouho po rovným, tak postupně olej steče dolů a futra jsou suchá. To je vše.

        0 1
        • goofy  

          Tolik textu a přitom úplně mimo téma… :-)

          0 0
          • pepek  

            Omlouvám se, celý jsem to nečetl (Když vidli na chvíli otočím, tak to přestane, ale za chvíli se to stane zas)

            0 0
      • goofy  

        Máš to rozbité, si myslím. ;-)

        A teď vážně. No bojím se, že to opravdu vzlíná někde skrz tu tyčku odskoku. Dokud hladina neklesne moc, tak se to na zavzdušnění tlumiče ještě nemusí projevit. Ještě můžeš zkusit vyměnit ty těsnící podložky pod šrouby, jestli to náhodou nějak záhadně nevzlíná kolem nich, a pak jedině repas, no. Sice jsem RS nikdy rozebranou neviděl, ale z principu tam nemá kudy jinudy jak téct.

        0 0
        • Marshall  

          Právě, taky netuším, co jiného by to bylo. No a co když by to bylo teda přímo tou patronou? To těsnění je součástí repasovacího kitu? Protože jestli ne, tak je velice nemilé…

          0 0
          • goofy  

            Určitě je. Při komplet repasu se mění všechny těsnění a O-kroužky (nebo teda aspoň by měly).

            0 0
            • Marshall  

              Díky. Vůbec netuším, jak to kolem odskoku vypadá. Na žádným videu servisním jsem to neviděl

              0 0
            • Concorde  

              To už dávno není pravda. Charger patrony (2 a novější) mají měch a vlastně cely horní compression assembly vedeny jako unserviceable. Při ofiko postupu se tedy mění jen celá spodní matice chargeru a olej.

              Proto jsou všechny ostatní úniky celkem *******, protože řešení rockshoxu je výmena/reklamace celého chargeru. Naštěstí je tu i druhovýroba těsnění, takže dnes už se dá řešit servisem i prasklý měch nebo únik před komprese.

              0 0
              • goofy  

                Aha… Tak to je pěkný ojeb teda. Jak říkám, RS moc nesleduji, ale bral jsem to, jakožto normálně komplet servisovatelné… Naštěstí je tu dost servisáků jako ty, co to předpokládám zvládnou ;-)

                V tom má tedy u mě Fox mírné plus. I když je to drahé jak čert, a chod se taky každému nezamlouvá, tak patrony mívají oficiální cestou komplet servisovatelné (pokud se i tady něco nezměnilo).

                0 0
              • Marshall  

                A mohu se teda zeptat na nějaké bližší info k tomu? Rád bych to vyřešil co nejdříve, protože je to úžasný kolo a tohle je jediná věc, co mě vytáčí. Nerad bych koupil za 1700 celou sadu a pak zjistil, že to třeba ani opravit nejde. :/

                0 0
              • Marshall  

                Jde mi o to, jestli by pomohlo když bych na to koupil tuto sadu.

                0 0
                • Concorde  

                  Jak jsem psal. Pokud ti to teče skrz ovládání odskoku, tak ti žádný servisní kit nepomůže. Tam je jen matice chargeru s manžetou.

                  0 0
                  • Marshall  

                    Aha… a jak bych měl tedy postupovat prosím? Vůbec nemám tušení ani jak to v této části patrony vypada

                    0 0
                    • novas752  

                      Vytáhnout patronu z vidlice, spodek pístnice vytřít utěrkou aby si případně odsál to co už tam je a pak patronu pozorovat jestli se tam olej objevuje i dále. Pokud ne tak vrátit do vidle a jezdit, pokud ano tak vyhledat a kontaktovat nějaký servis, který se odpružení hodně věnuje, jestli by to uměli opravit.

                      0 0
                    • Concorde  

                      Rozebrat charger, sundat rebound piston (bude na červeném loctite), vytáhnout rebound jehlu, změřit těsnění a podle toho objednat. Nevím co máš přesně za vidlici ani z hlavy netuším jaký tam budeš mít rozměr. Dost často jsou to palcové rozmery, které se shání celkem blbě v kamenných prodejnách.

                      0 0
                      • Marshall  

                        Díky moc. Zkusím se do toho pustit, ve výsledku by to možná mohlo být levnější než kupovat celou sadu. Snad se povede. Moc dekuju

                        1 0
                        • goofy  

                          A to nebo poslat někomu schopnému na servis… ;-)

                          1 0
                        • Concorde  

                          Hlavně opatrně, když tam cokoliv zničíš, tak tě automaticky čeká nový charger.

                          0 0
      • theedge  

        Tak vyšroubuj tlumící patronu ven ( záležitost na 5 minut ) a nech ji stát solo a uvidíš jestli teče … pokud ano tak poslat na repas. Pokud ne, tak nový těsnění pod ten šroub co je zespodu nohy. Jiná možnost tam asi není.

        1 0
        • Marshall  

          Dobrý nápad. Pokusím se. A klasický repas co se děla jednou za 200 hodin by to opravil nebo je to něco speciálního a v servisu bych nechal tolik co stojí nová patrona? :D

          0 0
          • theedge  

            Tak drahy to asi nebude, ale dal bych to nekam kde se servisu tlumeni fakt venuji.

            0 0
          • Atilla  

            A ty už to nemáš v záruce? Vždyť je zeb na trhu chvilku.

            0 0
            • Marshall  

              No asi to v záruce bude. Nicméně já to kupoval od jednoho cápka v Rakousku. Takže myslím, že se to na to už asi nevztahuje, nebo jo? To by bylo nejlepší no.

              0 0
    • Radus  

      Tady máš to těsnění.

      0 0
      • Marshall  

        Děkuju moc! Skvělý. Chápu to tedy dobře, že pokud to teče, tak je to kvůli tomuto o-kroužku, po jehož výměně by to mělo být v pořádku?

        0 0
      • Marshall  

        A rovnou se ještě zeptám… jsou tam nějaká těsnění, která jsou jen na jednou použití? Jakože jestli ty těsnění mohu rozebrat a pak tam zase složit, pokud budou vizuálně v pořádku. Nebo zda k tomu vyloženě musím koupit i tu těsnící sadu.

        0 0
        • novas752  

          Ne ne, v pohodě můžeš složit s původníma. Akorát je trochu mázni.

          0 0
          • Marshall  

            Děkuji, to rád slyším. Aspoň mám malou naději, že oprava nebude stát tolik. Jediné, čeho se děsím je to, proč se to vlastně stalo. Jakto, že mě to tam nejspíš teče a ostatním ne… na spodním šroubu je trochu takový škrábanec, jakoby s nim někdo o něco zavadil, ale nic brutálního to není a nepředpokládám, že by nějaké břinknutí do spodního šroubu na nohách mohlo nějak ovlivnit těsnost patrony…

            0 0
    • Marshall  

      Volal jsem do jednoho servisu a tam mi řekli, že záruku mohu uplatnit i v ČR, pokud mám fakturu od pána, co to koupil. Nevím, co je na tom pravdy… nicméně bych se rád zeptal, jak by se to tedy v tomto případě řešilo, když bych vidlici chtěl někam na záruku poslat? Kolo bylo kupováno jako celek přes Propain. Jak se to v takovém případě řeší?

      Děkuju

      0 0
      • mirorek2  

        napiš do propainu, ne?

        0 0
      • Radus  

        Zavolej Žitnému nebo Aspire to jsou záruční prodejci Rock Shox

        0 0
        • Marshall  

          Takže se to nemusí řešit přes Propain? To by bylo skvělý.

          A mám to nejdřív zkusit nechat opravit nějaký servis a když mi řeknou, že to nejde, tak až pak to poslat na záruku, nebo to mám zkusit rovnou, pokud si sám ověřím, že to fakt teče vnitřkem?

          A vadí to, že jsem jednou vidli otevřel a zase složil? Nijak jsem ji samozřejmě nepoškodil, až na ten únik oleje je jako nová.

          0 0
          • Breakpain  

            Máš zkusit ofikou zastoupení servisu, aby to na záruku bylo … ;-). Když Tě pošlou pryč, napíšeš do Propainu a oni Ti řeknou, jestli si tlumič peberou / dají nějaký kontakt.

            ⇒ vzla bych telefon, do servisu zavolal a domluvil se s nima ;-) viz co Ti radil Radus

            Víc variant moc není ;-) …

            0 0
            • Marshall  

              Děkuji za rady a trpělivost :D Nikdy jsem nic takhle nereklamoval, takže jsem úplně mimo. Udělám to, jakmile se přesvědčím, že je to tím odskokem. Rozebere to a nechám Charger chvíli stát samotný a budu koukat na louži.

              0 0
        • Atilla  

          žitný tě pošle do ..... Řešil bych to přes propain

          0 0
      • theedge  

        No a uz vis ze to je tim tlumicem ?

        0 0
        • Marshall  

          Ještě ne, ale vše bohužel nasvědčuje tomu, že to opravdu teče zevnitř…

          0 0
    • Marshall  

      Potvrzeno, teče to zevnitř. Odmastil jsem to a nechal jsem chvíli kolo stát. Pak jsem propružil vidli a spadlo pár kapek. Vršek šroubu sucho, uvnitř šroubu byl olej. Vytáhl jsem mastný papír. Takže ta horší varianta. :/

      0 0
      • Radus  

        Není to složité na opravu. Pokud tedy víš co dělat.

        0 0
        • Marshall  

          Zkusím zavolat ten servis. A když by to neudělali v ČR, ale měl bych být třeba měsíc bez kola, tak to to radši opravím sám. Opatrně to rozeberu a snad se to zmákne. Změřím o kroužek a snad ho někde budou mít

          0 0
          • MirosPikos  

            Oleje a správnou vazelinu máš? Možná i nějakej ten cajk a umytý ruce? Jestli by ve finále nebylo lepší to řešit prostě přes ten propain potažmo Žitnýho nebo to poslat místním borcům.

            0 0
            • Marshall  

              Oleje mám, specifickou vazelínu přímo ne, ale to se snad zvládne. Cajků máme doma dost.

              Pokud by to za rozumnou cenu vzali tak jim to tam asi pošlu, uvidíme. Přemýšlel jsem o boxxerservis, ten tam psal, že řeší nějaký neobvyklý úniky oleje u Chargeru…

              0 0
              • kaktusjack  

                Můžu potvrdit, boxxerservis mi úspěšně vyřešil úniky oleje nahoře u točítek chargeru na Lyrikovi.

                0 0
    • Marshall  

      Jen pro info… V Žitný říkali, že dělají jen běžné opravy. Tohle prý neumí. Čekal jsem od autorizovaného servisu víc, nicméně to chápu. Zkusím ještě ten boxxerservis a kdyžtak napisu do Propainu.

      0 0
      • goofy  

        Tak pokud to není v servisním kitu, tak to opravdu nebudou dělat. Měl jsi to hrát na záruku a v rámci záruky ti měli dát novou patronu.

        0 0
        • novas752  

          Ale je to takový ftipný že nechtěj vyměnit jeden další okroužek.

          0 0
        • Marshall  

          V boxxerservis mi stejně pán řekl, že na záruku by to šlo udělat v ČR jen pokud by byla i fakturu vystavena na někoho z ČR. Já pro to jel do Rakouska, je to celý v němčině… otázka je, zda by právě kvůli případné nové patroně nestálo za to do toho propaina napsat. Ale to bych byl měsíc bez kola minimálně a výsledek by byl stejně nejistý.

          0 0
          • goofy  

            Napiš jim a přidej foto, kde to prosakuje. Třeba ti pošlou rovnou novou patronu, a ty jim pak pošleš obratem poškozenou. Za zeptání nic nedáš.

            0 0
            • Marshall  

              To asi nedám. To je pravda. Ale myslím, že by postupovali tak, že by nejdřív chtěli poslat tu vadnou patronu a tu novou poslali až pak, abych si nemohl nechat obě.

              0 0
              • theedge  

                No myslet znamená ho*no vědět :-) Nicméně furt špekuluješ a ztrácíš čas. Stejně se budeš muset rozhodnout pro jedu z těch variant – buď zkusit ofiko reklamaci přes Propain a čekat a nebo to zaplatit a dát do servisu typu Boxxerservis. Nákup jetého kola ze zahraničí je vždycky riziko a člověk s nějakým podobným výdajem musí počítat.

                Nicméně emailem do Propainu asi nic nezkazíš.

                0 0
                • Marshall  

                  Já s tím počítám, i když bych věděl ze budu muset koupit nový Charger tak bych to kolo koupil. Chci ho. Čas neztrácím, už to řeším s boxxerservis a podle ceny se uvidí co dal. Jen píšu, jak se věci mají, aby někdo, kdo by řešil něco podobného mohl tušit, co mu na to kde řeknou. :-)

                  0 0
                  • theedge  

                    Jo mě těsně po záruce protekl Charger přes nastavení kompresí :-). Protože nebyl čas tak jsem bleskem koupil novej Charger ( byl jsem rád že jsem ho vůbec sehnal, protože v té době nebylo vůbec nic v celé Evropě ) a starej pak nechal opravit v boxxerservisu. Je to bez záruky a zatím jsem na něm nejel – mám ho v krabici jako rezervní.

                    0 0
                    • Marshall  

                      Já kupoval Spindrifta. Na bazarech jsem v celé Evropě našel jen jeden model, který se mi zamlouval a ten byl ve Francii. Když mi na FB v Propain skupině odepsal jediný člověk a nabídl mi tohle, vzal jsem to. Naštěstí byl jen 2h cesty ode mě a byl ochotný komunikovat anglicky. Považuji to za štěstí, ze jsem měl možnost to takhle koupit. Skoro se neprodavaji na bazarech

                      0 0
            • adam320  

              Kolikrat jim staci fotka a ani to pak nechteji posilat zpatky(vlastni zkusennost). Stejnak by to vyhodili

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.