• Lipown

    Ahoj,

    dokážete mně někdo vysvětlit fyziku toho jak to může takhle prasknout prosím? Absolutně na to nedokážu přijít jak se to mohlo stát. Tlumič na doraz nešel. Snad to půjde opravit. Trubka je rostřelená po celém obvodu..

    Díky!

    0 0
    • Lipown  

      Ještě přikládám další foto

      0 0
    • Vilém  

      Prasklo to presne podle fyziky.

      0 0
    • Doyle  

      Jen tak to samo od sebe prasknout asi nemohlo. Že by to zezadu dostalo od kola ránu kamenem? Něco neobvyklého jsi přece za jízdy asi musel slyšet. Nebo ti do toho někdo schválně něčím prásknul a všimnul sis toho až později.

      0 0
      • Lipown  

        Zastavil jsem, protože jsem si myslel, že jsem dostal do spodni ramové trubky pecku od korenu, coz je asi blbost, protoze by to chytl prevodnik a letel bych přes řidítka.. Skok to nebyl. Je to praskle durch. V podstate urvana trubka po celem obvode. Nespadl jsem. fakt si to nedokazu vysvetlit :(

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Breakpain  

        No, já už se nedivím ničemu ;) … Jedu po rovině a najednou „plemp“ … prostě normální rovinka, a rozložil se mi záplet…

        0 0
    • Pedro404  

      Pokud to správně chápu, tak to muselo rupnout na základě váhy jezdce na sedle, ne nárazů z terénu?

      0 0
      • Lipown  

        Mam nejakych 80 kilo. Kolo má najeto necelých 2000 kiláků. Kolegové tohle vyjádřili jako jeden ze scénářu, já si to hupsnutí do sedla absolutně nevybavuju. Každopádně to by mělo kolo vydržet ne?

        0 0
    • deekay  

      Obrovske mnozstvi ramu s takhle resenym vahadlem v tomhle miste praskalo a je jedno jestli alu, nebo carbonove. Proste podimenzovane, konstrukteri neodvedlu dobrou praci, nebo si schytal kousek, kde carbon v tom miste nebyl uplne dobre naskladany :)

      Jinak jak uz tu napsali ostatni prasklo to presne dle fyziky. Ani si nemusel bourat, padat atd.

      0 0
      • Lipown  

        Jake reseni vahadla je prosim lepsi? Rad bych se do budoucna poucil. Znamemu podobne takto praskl alu Haibike. Osobne pochybuju, ze mne tu reklamaci uznaji..

        0 0
        • ronda  

          Přidám Canyona do sbírky :-)

          0 0
          • Lipown  

            Uznali reklamaci?

            0 0
            • ronda  

              Ten už měl v té době deset let služby za sebou. Ale jezdí dál.

              0 0
              • Lipown  

                Jsi to nechal zavařit?

                0 0
                • wilda81  

                  Ne, neřeší a jezdí :-D

                  0 0
                  • ronda  

                    :-))

                    Když to prdlo, tak jsem docela řešil. Jel jsem po okresce a chystal se mě předjíždět kamion, naštěstí dost z dálky. Stáli jsme oba na fleku.

                    Uříznul jsem kus staré sedlovky pro vyztužení, v Brandýse ji tam vrazili a provařili. Co vím, tak nejsem sám, kdo to na stejném kole má přesně takhle opravené.

                    0 0
                  • -b-n-x-  

                    :D :D :D

                    0 0
        • krabica  

          To řešení vahadla je v poho, jen sedlovka musí být pořádně dimenzovaná na tohle namáhání.

          0 0
          • deekay  

            Je v pohode, pokud to dany clovek nakonstruuje v pohode, coz se zjevne velke casti konstrukteru nezadarilo :) A uprimne receno nevim, jak zjistit komu se to povedlo a komu ne :D Takze ja bych se automaticky poohledl po necem konstrukcne jinem, pokud bych mel navyber)

            Navic pokud mas namysli tveho Turnera, jako priklad dobre konstrukce tohodle systemu, tak tam je cep vahadla blizko napojeni vrchni ramove trubky, takze to pomaha dost, to bych nebral jako uplne shodnou (spatnou) konstrukci.

            Starsi alu turnery praskaly uplne stejne jako ta merida :) Akorat mam dojem, ze pod cepem.

            0 0
            • MlokCZ  

              Pokud máš na výběr dvou plně vyhovujících rámů, které se jen liší umístěním tlumiče, tak jistě souhlas. Dokonce pak aspoň já bych měl další důvod pro vodorovně umístěný tlumič a to lépe dostupná páčka tlumiče.

              Ale takový výběr většinou nemáš. Tak možná Neuron, ale ani tam ten výběr nemáš, pokud nemáš peníze na karbon. V rámci různých značek jsou pak málokdy rámy skoro stejné, že si můžeš takhle vybírat.

              0 0
              • deekay  

                Tak tohle je presne o tom, do jake miry bazirujes na danych vecech a kazdy ma tohle uplne jinak nastavene. Kazdy si dava jinak priority. Ja treba osobne neco, jako plne vyhovujici ram v zivote nevidel. Takze vzdy si urcim, co mi mene vadi :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ja treba osobne neco, jako plne vyhovujici ram v zivote nevidel.

                  Je jasné, že je to o prioritách, ale tím spíš pak vyřazovat rámy jen dle typu umístění tlumiče…

                  Za mě je důležitější jakou má rám záruku. Když typu 6+ let, tak umístění tlumiče vůbec neřeším. Tedy jen si to chce pohlídat extrémy typu hliníková stavba Spectralu, opakovaně pravidelně reklamovat bych také opravdu nechtěl.

                  0 0
                  • deekay  

                    Tak ja samozrejme nevyrazuju jen kvuli typu uchyceni tlumice, taky se podivam, jak tje to v tom miste delane celkove. U svarovanych ramu se to da jeste trochu odhadnout, u carbonu uz je to trochu problem, zdani casto klame a clovek nevi co tam nalaminovali :)

                    0 0
        • osobne  

          Lipown: Jake reseni vahadla je prosim lepsi?

          tohle

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • rasto  

      Zajímavé je, že motokrosové rámy nepraskají. Rámy u kol s odpružením prý prasknou vždy. Otázkou, je, kdy.

      0 0
      • kubad  

        že by výrazně větší tlak na úsporu hmotnosti?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • nooski  

          A taky těch pár lehkých trubek na kole musí zápolit s dost velkým krouťákem.

          0 0
      • -b-n-x-  

        Tak kdyby nekdo delal 5–6kg ramy na kolo, tak verim, ze to taky nebude praskat :-)

        A jinak si myslim, ze obcas praskne i mx ram.

        0 0
      • Vilém  

        Na to dosels jak, ze MX ramy nepraskaji?

        0 0
        • Esi  

          Prostě nepraskají :-)

          0 0
          • tsunami  

            Tyf nemá MX mašinu, ale spíš silniční cestovní motorku kterou si zkoušel upravit na víc do terénu (a stejně to je pořád naprd).

            0 0
            • Esi  

              Jsem našel na první dobrou tohle, ale motokrosove a enduro rámy samozřejmě praskají, brácha se živí servisem motorek sám jezdí na lehkém enduru tak už jsem jich pár prasklych viděl.

              0 0
      • Zdyn  

        Kde jsi přišel na to, že rámy na kroskách nepraskají? Někdy se pobav s lidma, co ho jezdí a nebo projdi foto na netu.

        0 0
      • Rubi  

        a tys videl motokros pouze v casopise ze? :-))))

        0 0
        • rasto  

          Přiznám se dobrovolně: ano :-) Podle čehos to poznal?

          0 0
    • nomecz  

      No kdyz sem videl Merida tak nema cenu nic resit, proste blbe navrhnute. Po tom co kamos menil behem roku 3× ram na trail HT prasklej na stejnem miste tak se na to vysral a koupil full Od jineho vyrobce. Peoste jw to nedomyslene, nastesti nedelaji problemy z reklamacema

      0 0
    • shauriq  

      prasklo to protoze si hupsnul vahou tela do sedla… fyzika.. .

      0 0
    • Lipown  

      Tak to prasklo v tom samém místě znovu. V pondělí to vezu opět na opravu a jdeme zkoumat proč se to tak stalo. Vypadá to, že vzpěra zadní stavby naráží ve velké kompresi tlumiče do té trubky. Jinak si to nedokážu vysvětlit. Rozhodně jsem do sedla nehupsnul. Začalo to před týdnem odloupnutím laku.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.