• Jenda

    Nazdar ve spolek,

    zajímal by váš názor na silná eklektrokoloběžky a ekola. Tím myslím kategorii co má přípomoc nad 25 km/h a v mnoha případech se to v podstatě jen tváří jako kolo/koloběžka ale fakticky se jedná o motorku.

    V ČR je tahle kategorie, zejména v případě koloběžek, zdá se v určitém právním vakuu, nicméně se rád nechám poučit že se třeba pletu.

    Zejména mi jde o to, jestli si myslíte, že je potřeba na tyhle stroje pokud jedou do 45 km/h mít řidičák, registrační značku a platit povinné ručení, nebo je možné se obejít bez toho (a ideálně proč si to myslíte).

    Vadí vám takové stroje na cyklostezkách?

    Patří to do ruky jezdci pod 15 let?

    Může to do lesa stejně jako kolo?

    A co stroje jedoucí nad 45 km/h (přípomoc)?

    Jinak motivace k dotazu je tento článek.

    P.S. pokud chcete jen hate, tak to se nic moc nedozvím a tak nemusíte psát ;-)

    0 5
    • va-bo  

      Myslím, že v uvedeném článku je vysvětlena většina otázek.

      1 0
    • jecnak  

      Co si pamatuju, tak je to celkem jasné. Cokoli, co má motor a nesplňuje parametry elektrokola je motorové vozidlo.

      1 0
      • va-bo  

        Není, je to v článku uvedeno. Chce si to jen dočíst až do konce.

        0 0
    • Kouba_2005  

      O co ti jde? Chceš rozpoutat nekonečný flame? Vše už tu historicky padlo, není potřeba neustále opakovat.

      3 0
      • Jenda  

        Věřím že je tu pár jedinců kteří jsou schopni i jiné diskuse než jen flameu ;-)

        A ano lecos tu již zaznělo, ale zrovna tohle je tak rychle se rozvíjející problematika, že co platilo před pár lety může být teď už zcela mimo.

        0 2
        • LM  

          Mě třeba zaujalo, že v Brně všechny „elektrovehikly“ vykázali z MHD:

          Od 1. 5. 2023 je na linkách 1 až 99 ve spojích zajišťovaných dopravcem Dopravní podnik města Brna. a.s. zakázáno přepravovat jízdní kola, koloběžky a ostatní dopravní prostředky s alternativním pohonem (elektrokola, elektrokoloběžky, monokola, hoverboardy a jiné s výjimkou vozíků pro invalidy).

          0 0
          • va-bo  

            To je v pořádku, maj jezdit po ose a nevozit se v šalině.

            3 1
          • Jáchym 1  

            Oni začali MHD využívat(zneu­žívat)rozváže­či WOLT apd.

            2 0
          • Kouba_2005  

            To si myslím, je kvůli bezpečnosti, resp. možnosti zahoření baterie a následnému obecnému ohrožení nehledě na možné daleko větší materiální škody.

            2 0
    • va-bo  

      Pusťte si „Dpravní značky“ od Visáčů a budete se na to koukat jinak. :-)

      2 0
    • psbiker  

      Na cyklo-pěšo stezku nesmí, musí mít řidičák a povinné ručení. Takže ať si prozatím klidně jezdí i bez značek.

      0 0
    • MirosPikos  

      Přibližovadla mi nevadí. Vadí mi bezmozci co na nich co chvíli kličkují mezi chodci a chvíli mezi auty.

      3 0
    • xtonda  

      Ten článek je v podstatě správný, na rozdíl od spousty různých jiných.

      Na cokoliv co jede víc než 25 musíš mít řidičák.

      Pokud to má sedátko, je to motocykl kategorie podle výkonu a rychlosti a musí to mít schválení typu, registraci, RZ pojištění, výbavu jako motorka podle vyhlášky, jezdec motopřilbu.

      Pokud to nemá sedátko nepodléhá to schvalování typu, takže není registrace a RZ. Někdy letos začala platit povinnost mí to pojištěné.

      To, že kolostojky jsou kategorie Z je IMO poměrně pofiderní konstrukce ministerstva a příslušná vyhláška je nijak nedefinuje.

      Vždy je to motorové vozidlo, takže stezky ne, pod 15 let ne, do lesa ne

      0 0
    • wolfdog  

      Mám kola, ekolo, motorky…

      Ekola beru jako rovná s koly běžnými a nemám s nimi problém. Sice to rozšířilo počet cyklistů kde předtím nebyli, ale na druhou stranu jsem rád, že se více lidí hýbe a nesedí doma.

      Cokoliv ale jede samo a nebo pomáhá více než nad 25kmh, považuji za motocykl a měli by pro to platit stejná pravidla.

      Na cyklostezkách to nemá co dělat, stejně tak jako u lidí pod 15 let.

      Je úplně jedno jaký je systém pohonu, konstrukce – jede to rychle a to je nebezpečné v provozu, který je nastaven na běžný lidský výkon.

      Úplně stejně vnímám kolegy motorkáře, jejichž prioritou je rychlost – vykázal bych je na okruh a tvrdě trestal. Silniční provoz je také nastaven na nějakou úroveň a když čekáš vozidlo jedoucí něco mezi 80–110kmh a přilítne odněkud cosi letící 160, jen těžko se s tímto projektilem počítá při předjížděcím manévru, při dávání přednosti apod. Jasné, nemluvím o situaci kdy máš 2km výhled čisté silnice, dálnice, ale běžný provoz.

      Elektrické koloběžky, kola/motorky jezdící vyšší rychlostí než běžné kolo, což je rozumných 25 kmh nemají v provozu s nimi co dělat a na jejich řidiče jsou potřeba větší nároky – je potřeba se rozhodovat rychleji, pozorněji – tzn. jako při provozu běžného motocyklu/auta.

      Takže pro zachování klidu v provozu a zdraví jeho účastníků, tyto esamohyby rozhodně kvalifikovat jako běžné motocykly či obdobné kategorie.

      4 1
      • Janes  

        25 není rozumné, rozumnější je 32 km/hod.

        2 4
        • J1RKA  

          klidne, ale pri kadenci nad 85

          4 0
        • wolfdog  

          No nevím, ale pokud jedu sám a držím kolem 25, málokdo mě předjíždí. Pokud jedu s rodinou kolem 18, jsme předjížděni. Jedinci na silničkách mě někdy předjíždí i když jedu kolem 40.

          Takže za mě 25 je fajn rychlejší průměr a 32 by bylo na většinu populace moc. ;)

          0 0
          • Esi  

            On neni problém v té rychlosti, ale ve schopnostech lidi kteří se tou rychlosti pohybují, silničář jedoucí po rovině 40 má najeto a je velmi pravděpodobné že to kolo umí ovládat a je z té rychlosti schopen třeba zabrzdit, u velké většiny uživatelů elektrokol se o tom dá s úspěchem pochybovat, nedávno mě jedna známá přesvědčovala že přední brzdou se brzdí minimálně protože je to nebezpečné :-)

            4 1
            • Janes  

              Tak ono to tak dřív bylo, já míval na Fávu brzdy seštelovaný tak, aby přední zabírala později a vlažněji, než zadní. To byla doba, kdy řidítka bývala hodně nízko a bylo nebezpečí, že půjdeš přes ně vzduchem.

              0 5
              • Vilém  

                Jasny doba se zmenila a s ni i fyzikalni zakony.

                2 0
                • Janes  

                  Hele, Vildo, a nezdá se ti, že mezi posedem na biku a na starý silničce byl nebetyčný rozdíl? A v kvalitě brzd jakbysmet.

                  Tohle je fyzka, musíš počítat s tělem a jeho pozicí, stejně jako na tý koloběžce.

                  0 0
                  • Janes  

                    .

                    0 0
                  • Vilém  

                    Tak podle toho ci tvrdis by snad dnes museli silnicari jezdit bez predni brzdy, kdyz za tvych mladych let musela byt povolena, abys neletel pres riditka.

                    0 0
                    • Kouba_2005  

                      Samozřejmě na přední raději nesahat vůbec, jinak letíš :-)

                      To je jak kamarád měl fóbii z automatu v autě, že prej to děsně brzdí tak, že vyletíš oknem. Tak jsem ho posadil do naší ochcávky a jeli jsme … no … a málem jsme vyletěli oknem, páč ten vocas brzdil levou nohou :-D

                      1 0
                    • Janes  

                      Nikde jsem nepsal, že to tak měli všichni, já ano, při mojí, vždy vyšší váze byla pravděpodobnost, že poletím při nějakém panickám brždění dost velká. Nicméně, nebylo to tak, že přední nebrzdila, jen měla pomalejší a měkčí nástup. Mně to tak prostě fungovalo, a nemám už k tomu dál co říct. Na biku to tak samozřejmě nemám.

                      0 0
          • Janes  

            Ano, průměr 25 je fajn, jenže právě proto musíš mít špičkovou rychlost vyšší.

            1 1
            • orm  

              Vsak ti nikdo nebrani jet rychleji ;).

              0 0
            • Lišák  

              Jelikož na elektromotorovém kole tu rychlost udržíš i do kopce (na silnici určitě), tak nemusíš.

              ;-)

              1 0
              • psbiker  

                Průměr u průměrného jedince na kole je prý pouze kolem 15 km/h, sportovci mají kolem 20 km/h podle dat ze Stravy.

                1 0
                • LM  

                  Bavíme se o silničním kole nebo nějakém enduru se zubatýma pláštěma? Bez motoru :-)

                  0 0
                  • psbiker  

                    To je důležité si ujasnit, průměr ale tohle nerozlišuje. Průměr městského cyklisty kolem 15 km/h v EU a průměr všech registrovaných na stravě silničky bikeři pohromadě něco přes 20 km/h. Potom Bikeforum tam to bude výše :)

                    0 0
    • krabica  

      Cokoliv, co má motor a nesplňuje podmínky pro ebike/ekoloběž­ku/jiné evozítko (přípomoc do 25km/h) a nemá homologaci pro provoz na pozemních komunikacích, nesmí teoreticky vyjet nikde a veřejné komunikace, můžeš s tím tak jezdit leda doma po zahradě.

      0 0
      • psbiker  

        Některé tyhle potvory homologaci nepotřebují, prý stačí, když nemají sedátko. Ale potřebují nově určitě pojištění a taky řidičák, takže bude i bodové ohodnocení, jestli dostanou orgáni instrukce.

        0 0
    • va-bo  

      Já bych doporučoval jejich řidiče zastřelit pro výstrahu s celou rodinou.

      0 0
    • Jenda  

      Tak zatím mi z toho tady vychází, že cokoliv nad 25 km/h většina vnímá jako motorový vozidlo a tedy současná legislativa je v pohodě, jen by stálo za to asi některý věci dojasnit.

      Máte nějaký „přechod“ ve vnímání u těch koloběžek co jedou třeba 80 a to samý elektromotorky na bázi kol (ala boxxbike)?

      Já osobně to do těch 45–50 km/h vnímám tak, že tyhle storoje už by určitě měly mít registrační značku.

      0 0
      • va-bo  

        Jak by registrační značka vyřešila bezpečnost?

        1 0
        • orm  

          Minimalne by bylo jasne, ze se nemohou prohanet po stezce nebo chodniku.

          0 1
          • va-bo  

            Jak by tomu registrační značka zabránila?

            1 0
            • orm  

              Stejne jako to brani autum. Ridic bude vedet ze dela neco spatne, stejne tak jeho okoli.

              0 1
            • Jenda  

              Tak RZ je spíš pro jednoznačnou identifikaci vehiklu. Vzhledem k tomu že POV je, z mého pohledu nesmyslně, vázán na stroj nikoliv osobu jej řídící, tak potřebuješ mít při případném řešení nehody, zejména bez účasti PČR, nějakou možnost zjistit, že dopravní prostředek je skutečně pojištěn.

              Nebo je tam jiná možnost, kterou jen nevidím?

              0 0
              • psbiker  

                Pojištěnec je nepochybně v nějaké databázi a policie to má na místě možnost ověřit. Lidem s řidičákem, pokud si vehikl pojistí a tím registrují by asi mělo být umožněno provozovat kola a koloběžky v režimu moped.

                0 0
                • Jenda  

                  Ale pokud se bavíme o motorovém vozidle, tak je pojištěno to vozidlo, nikoliv ten člověk a tedy ano, vozidlo bude v nějaké databázi. Jenže pro to potřebuješ identifikaci toho vozidla, což je nejsnazší právě RZ.

                  Když u nehody bude PČR tak asi není problém jakákoliv identifikace. V případě, že se jedná o menší, kde PČR být nemusí, tak to jako účastník budeš zjišťovat blbě. Resp, pro poškozenýho by asi stačil papír že dotyčný má něco pojištěnýho a z té pojistky se to zacvaká. Pak ale narazíš na vychcana, kterej u nehody ochotně spolupracuje ale pak se doma sekne a pak může být problém.

                  Ale nevím, sám jsem naštěstí byl nabourán jen asi 2 x a vždy v autě, kde je to vše tak nějak jednodušší.

                  0 0
                  • psbiker  

                    Asi by měli dostat nějakou malou značku nebo aspoň nálepku na rám. Kdybych takový vehikl měl, tak by si tam RZ klidně připevnil, pokud by nebyla hnusná nebo něčemu překážela.

                    1 1
                    • bara2  

                      Kdysi jsem měla Babettu, žádnou značku jsem neměla, ale musela jsem mít řidičák, techničák a útržek složenky o zaplacení povinného ručení. V čem je problém, aby to s těma vehiklama, co nejsou ani e-kolo ale není to ani přímo motorka, bylo taky tak? Když je dnes vše elektronicky a techničák a složenka se nevozí, tak to přece nemusí mít přímo RZ, stačí nějaký čip, který si policie v případě potřeby načte. Není potřeba, aby to bylo identifikovatelné na pohled, ta Babetta taky nic viditelného neměla a fungovalo to.

                      Čip se dává dnes každýmu čoklovi, v tom by byl čert, aby to nešlo nastřelit na vehikl.

                      2 0
                      • Esi  

                        Stačilo by normální výrobní číslo rámu a poku to nemá tak by se na to mohlo na základě registračních papíru vyrazit na STK. Nic co by se nedalo vyřešit. Případně by mohl mít řidič povinně sjednané pojištění odpovědnosti v občanském životě alespoň na 5 mega, to už má teď stejně každý kdo sportuje a má mozek. Jezdit bez toho na lyžích, na kole a podobně je šílenství

                        0 0
                        • bara2  

                          Výrobní čísla se asi u celé škály různých výrobců neshodnou v „rozměru“ to by bylo nepřehledné (ne, že by to nešlo) někde evidovat, čip se eviduje líp.

                          0 0
                          • Esi  

                            Jo ale musíš zase vymyslet jak tam ten čip umístíš tak aby nešel přendavši mezi několika stroji. Neni to jako když máš na kole v rámu nebo podsedlovce AirTag

                            0 0
                        • Slavik  

                          Povinné ručení chrání poškozeného bez ohledu na jakeklliv zanedbání (alkohol apod.) vinika. Pojištění odpovědnosti chrání viníka, pokud nic nezanedbal. Takže poškozenému nepomůže, pokud viník něco zanedbal (jel pod vlivem…).

                          0 0
      • Esi  

        Me by zajímalo jak se na te veci z rychlosti 80km/h třeba brzdi když ti někdo nedá přednost, mas proti motorce hrozne vysoko těžiště, nic to neváží, to musí jít hrozne na přední kolo

        0 0
        • e.n.turista  

          Blbě hlavně s takovým kolečkem už bude problém i teplota a stabilita pneu

          0 0
        • psbiker  

          Musí to byt hrozná mrda v 50sátce, potkal jsem to na tzv. cyklostezce motorkáře na tzv. koloběžce a moc jsem se bezpečně necítil.

          0 0
          • Esi  

            Tam je průšvih i to že spousta těch koloběžek hrozbě jede, ale kvalita tlumičů a pneumatik je hrozivá

            0 0
            • Vilém  

              To ze musi jit na predni kolo a ma vysoko teziste, ale nemyslels u tech kolobezek?

              0 0
              • Esi  

                Jo myslim u tech koloběžek

                0 0
                • Vilém  

                  Kolobezka ale nema vysoko teziste a nejde na predek.

                  0 0
                  • Janes  

                    Pokud na tom stojíš jako pařez, tak to na předek je.

                    0 0
                  • psbiker  

                    Tzv. koloběřka vjede do malé nerovnosti malé kolečko vepředu se vzpříčí a uživatel letí rovnou na držku. Tohle jsem v terénu na kole schopný vyřešit, ne tak kolobka v provozu.

                    1 0
                    • cyklista86  

                      Me prijde, ze ti co jezdi na tech ekolobezkach rychle nemaji zadny pud sebezachovy. :D Stat rovne jako prkno a frcet si to pres 30km/h na kolobezce s pidi koleckama a to i po tme. Staci nerovnost, kolecko se zasekne a dotycny leti.. Jeste to jsou casto treba zenske v satech. Zadny chranice natoz helma.. Ja jsem byl na kole solidni magor, ale na te kolobezce bych byl posjany az za usima. :D

                      0 0
    • va-bo  

      Ale jo, souhlasím. Je potřeba vymyslet činnost pro dalších 5.000 úředníků, co to bude zajišťovat a kontrolovat. Už na to ex̌istuje určitě nějaká komise.

      3 0
    • e.n.turista  

      Zcela prakticky:

      pokud s takovou věcí způsobíš nehodu a nebudeš-li mít pojištění = veškerá škoda jde za tebou – asi nechceš být někde rozsekaný a ještě s vidinou, že budeš platit několik set tisíc až milionů, protože si měl smůlu, to, že na něčem takovém pojedeš ve chvíli průšvihu bez řidičáku, případně to bylo jako typ vozidla v nějakém právním vákuu (tzn naprosto klidně se bude šermovat různými výklady v důkazním řízením) situaci vůbec nezlehčuje a naopak minimálně chybějící řidičák bude jasná přitěžující okolnost a právnici protistrany v případném řešením sporu to neskutečně rádi použijí jako smeč proti tobě.

      0 0
      • Jenda  

        Takhle uvažuje rozumný člověk. Kdyby byli jen rozumní a čestní lidé, tak v podstatě nepotřebujeme zákony a i desatero by se mohlo redukovat. Bohužel realita je jiná.

        Vem si kolik lidí nemá pojištění odpovědnosti v občanském životě a pak se diví když něco někde způsobí :-/

        0 1
      • cyklista86  

        Jaky ridicak by teda podle tebe mel mit ekolobezkar co jezdi pres 50km/h? Na auto? Na moto? A kdyz na moto tak staci A1? Nebo to je jedno? Podle me to je teda nesmysl ta „pritezujici okolonost“ ze nemas ridicak na neco na co ho mit nemusis..

        0 0
        • va-bo  

          Je to v tom článku popsáno. Někde jsem vygoogloval, že 3/4 obyvatel v ČR má řidičák, zbytek jsou asi děti. Tam zásadní problém asi nebude.

          0 0
        • e.n.turista  

          Přesně podle legislativy – stačí na B? Pak B, nestačí,? Tak A dle nejnižší požadované kategorie.

          0 0
        • Esi  

          50km/h na rovině už je dost na to aby ten řidič měl znát předpisy, tak ze za me jakýkoliv, klidně na traktor, jen aby znal předpisy

          2 0
          • va-bo  

            Souhlasím. Zároveň si ale myslím, že nejvyšší dosažitelná rychlost není úplně relevantní veličina. Většina automobilů, kterými denně jezdíme, dosáhne v pohodě 200 km/hod. To neznamená, že se tak rychle jezdí.

            1 0
            • Esi  

              nejde o to jestli se tak jezdí, ale o to že by ta koloběžka tak rychle jet mohla.

              0 0
              • va-bo  

                Automobil by taky mohl jet 200, co je na tom špatně?

                0 0
                • J1RKA  

                  Nic, akorat kdyz pojedes po dalnici 250 plus tak te tu kazdej vykastruje, ale na cyklostezce, kdyz pojedes 60, tak klidek

                  0 0
                • Esi  

                  Nic na tom neni špatně, taky na to auto potřebuješ řidičák ne? Proste pokud jede koloběžka takhle rychle tak by na to mel byt řidičák, nic špatného na tom nevidím kdyz to bude jezdit po silnici jako ostatní motorová vozidla, koloběžka co jede kilo ať pro me za me jezdi po dálnici jako ostatní motorky

                  0 0
          • va-bo  

            Vždycky platí paragraf 18 zákona 361/2000, rychlost jízdy.

            0 0
        • bara2  

          Na řidičáku mám automaticky nějaké AM a A1, AM by to nejspíš pokrylo. Jestli se to dá udělat samostatně nevím, ale to by přece byl kšeft pro autoškoly, proč ne. Věková hranice 15 let? To tady všechno už bylo a je.

          0 0
        • bara2  

          To je, jak kdyby ses ptal, jaký řidičák má mít vocas, co pojede autem 250. Vždyť to, že vehikl vyvine/je schopen vyvinout nějakou rychlost, ještě neznamená, že tou rychlostí musí mít povoleno jezdit. I s tou blbou Babettou se dalo valit s kopce velmi svižně, záleželo na míře pudu sebezáchovy :-) Na omezení rychlosti vehiklu stačí jedna věta v předpisech. No a s kontrolou by to bylo jako u aut, někde by je odlovil radar a dostali by po čenichu. To jsou technikálie, nic, co by nebylo řešitelné. Neřešitelná je obecná nevůle k řešení, ale zdá se, že v tom se to začíná obracet k lepšímu.

          0 0
          • Kouba_2005  

            Odlovil by je radar a dostali by po čenichu? A jak by je podle tý radarový fotky identifikovali, kdyby neměli RZ, ale tebou navrhovaný čip? V případě hlídky s radarem je to jasný, tomu rozumím. Ale je potřeba systémové řešení.

            O čipech u psů (koček) si něco načti – je to v podstatě k ničemu, zadávat tahle data do registru není povinné, takže kecy o tom, že potřebné různé čtečky mají útulky, police apod. a že po načtení čipu se hned dohledá majitel, jsou jen snůška nesmyslů.

            0 0
            • Esi  

              No hlavně i když toho psa daš do registru, tak je problém ze tech registru je několik a nejsou propojené

              0 0
              • Kouba_2005  

                Jo, je to k ničemu, ale vybírat peníze za načipování a tuhle povinnost uložit lidem, to je dobrej byznys.

                0 0
                • Esi  

                  jo je to takové po česku, vybrat poplatek ale dotáhnout to tak aby to bylo k něčemu, aby třeba měšťáci když najdou psa a načtou čip tak snadno zjistili majitele a kontakt na něj, to už je pro naši státní správu moc složité :-(

                  0 0
            • bara2  

              Přečti si první větu posledního souvětí.

              0 0
              • Kouba_2005  

                Na čip se tu odkazuješ hned v několik příspěvcích, já jen oponuju, že je to kktina.

                0 0
                • bara2  

                  Dnes existují mýtné brány, co si odečtou auto, že jede po dálnici. To je opravdu technikálie, aby se dalo zjistit co a jak rychle projelo nějakým místem. Nic, co by nešlo. Znovu si pozorně a v klidu přečti tu první větu posledního souvětí, už nebudu reagovat ;-).

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    Mno … je vidět, že jsi technicky zdatná a víš, jak RFID technologie funguje a jaké jsou její limity, tak tuto problematiku můžeme v klidu opustit :-D To je ta technikálie, na kterou se odkazuješ, ale o které nevíš ani zbla. Mýtné brány samozřejmě fungují, ale od začátku se tu řeší, jak takový stroj identifikovat. Motáš víc věcí do sebe. Howgh.

                    0 0
                  • Esi  

                    však mýtné brány by rychlost měřit uměly, to by nebyl žádný problém. Hrozně mě bavilo jak ta nová dálnice směrem na jih, D4?, měla 8 měřených úseků a to zděšení kolem toho a hned se to redukovalo na 2, to by mě zajímalo proč ten tanec okolo toho, přitom stačí aby tam lidi nejezdili jako hovada, měří to vždy průměr na daním úseku,tak že nehrozí pokuta za nějaké krátkodobé zrychlení pro urychlení předjetí, kdyby se tam nastavilo, že to bude posílat pokuty až od průměru 150km/h tak to tam za mě mohlo klidně zůstat a pokud tam někdo poletí opravdu jako magor tak nevidím jediý důvod proč mu tu pokutu nedat.

                    0 0
                    • va-bo  

                      Víš dobře, že radary posílají pokuty za 51 km na padesátce. Jak jednou začne vládnout byrokrat, nikdo neví, kde to zkončí.

                      1 0
                      • Esi  

                        jo jasně proto by to měl řídit někdo kdo má mozek, dokud si to za jakou rychlost budou padat pokuty určije ten kdo potom vybere ten desátek do rozpočtu obce, tak potom jsou běžné takové excesy jako že se vybírá pokuta za 51km/h na padesátce. Rychlostní limit nad který by se měla vybírat pokuta by měla schvalovat policie za posouzení nebezpečnosti daného počínání. Klidně si umím představit že když se měří rychlost směrem z obce tak tam by se posílala pokuta za 65km/h a směrem do obce za 55km/h to by za mě i dávalo smysl.

                        1 0
                        • va-bo  

                          Tak to ale nefunguje. V Náchodě radar změří 54, úředník odečte 3 na chybu měření, vyjde 51, zaplatíš 800,–. :-) to je byznys.

                          0 0
                          • Esi  

                            No byznys to nepochybně je když to dáš na správné místo a pokuty začneš posílat až tak po 6 měsících aby to neprasklo moc brzo, tak se ti ten radar zaplatí 10× o tom žádná, ale že by to mělo preventivní a výchovný charakter to bych si teda dovolil pochybovat :-)

                            1 0
                          • e.n.turista  

                            A kolik si měl v tu chvíli na tachometru? Nějakých 60 ne?

                            0 0
                            • xtonda  

                              Přesně tak, pokud dostal pokutu za 51, znamená to, že jel 54, kterých radar naměřil, takže tachometr ukazoval něco jako 57. Jak tohle může někdo chtít okecávat.

                              1 0
                            • va-bo  

                              Naměřeno radarem 54. Je to na začátku obce, dobržďoval jsem do kolony, nic jsem neokecával, hned zaplatil, bylo to bez bodů. Zbytek Náchoda jízda přískokama v koloně.

                              0 0
                            • va-bo  

                              Pokuta udělena zcela správně.

                              0 0
                            • liborg1982  

                              Jak které auto. Střídám pravidelně čtyři. Největší odchylka je +7 a nejmenší +1 (km/hod).

                              0 0
                              • e.n.turista  

                                Co máš jako referencí?

                                0 0
                                • liborg1982  

                                  GPS a radary, které mijím.

                                  V jednom voze mám 60–53–52

                                  V jiném 53–52–52

                                  Hodnoty auto-GPS-info radar (ano v obou případech stejný radar, i ta GPS).

                                  0 0
                      • e.n.turista  

                        .

                        0 0
    • va-bo  

      Dopadne to stejně, jako povinná registrace yutuberů.

      0 0
    • va-bo  

      Zákazy, příkazy, omezení, to by nám šlo. Jednosměrná ulice, když do ní vjedete, už se nikdy nevrátíte.

      1 3
      • cyklista86  

        Zakazy, prikazy, omezeni jsou pro lidi potreba. V opacnym pripade by byl chaos a lidi by delali hovadiny. Me vzdycky udivuje jak by lidi chteli naprostou volnost, ale zaroven ocekavaji od ostatnich, aby se chovali jako kdyby ty zakazy, prikazy a omezeni platily.. Tak budto mas naprostou volnost, ale pak musis pocitat s tim, ze te na okresce smete magor co letel 200 a nebo se chces citi trochu bezpecne a musis prijmout nejake zakazym prikazy a omezeni. Oboji naraz nejde.

        4 1
        • e.n.turista  

          Mě nejvíc fascinuje, že často nejvíc brojí proti omezením skupina lidí, která je přímou příčinou jejich vzniku

          2 0
        • va-bo  

          Já tedy jsem z opačného břehu. Zákazy, příkazy a omezení je jednosměrná ulice. Na jejím konci je policejní stát.

          1 0
          • cyklista86  

            Takze jak si predstavujes idealni stat? Kde nejsou dopravni predpisy, kde se muze vrazdit, krast dle chuti a pod.? Jak dlouho by ti to vyhovovalo? Do doby nez nejaci ozrali/sfetovani pubertaci ti treba znasilni a zavrazdi manzelku s dcerou protoze neudelali nic zakazaneho?

            0 4
            • va-bo  

              Tak, jak to tady docela dobře fungovalo doteď.

              0 0
            • va-bo  

              Jde nám hlavně o člověka, soudruhu poručíku.

              Tyhle myšlenky můžete klidně pustit z hlavy, Kefalín. Lidí je na světě jako sraček.

              0 0
              • cyklista86  

                Ano lidi je jako sracek, ale dokud se to netyka lidi z tveho okruhu ze..

                0 1
                • Esi  

                  přesně tak, kdyby spadl meteorit na rudé náměstí a zabil vše živé v okruhu 300km tak se klidně přiznám, že by mi to bylo úplně ale úplně jedno, úplně ideální by to bylo když mají nějakou vojenskou přehlídku aby se to vzalo tak nějak na čisto.

                  Prostě příroda, ne žádná jaderná nebo jiná zbraň, to bych určitě nechtěl ale taková nějaká šikovná přírodní katastrofa, to se stane

                  0 0
    • andydas  

      jen technická: jak je to s elektroskejty?

      koupil jsem si teď bestii co umí 60kph.

      ne, že bych to někdy využil, ale přez třicet není problém

      1 0
      • psbiker  

        Bude v šedé zóně, na chodník myslím může :)

        1 0
        • andydas  

          Chodníky moc neriskuju. Lidi nečuměj, a když tak do mobilů. A když už to tak od postavy která se nedrží řidítek nečekají vyšší rychlost

          Zatím trénuju na prázdnejch cyklostezkách a lesních cestách, teď je všude dost prázdno. Ale po zimě se to tu zase naplní.

          2 0
          • psbiker  

            Chvilku jsem jezdil na longboardu nevlezl jsem se do nějaké zatáčky a kolečka pryč, teď jako starý kořeň už nemám ten pocit nesmrtelnosti :)

            1 0
            • va-bo  

              Tak tak, vždycky je to v hlavě. :-)

              0 0
            • Esi  

              Jojo pociťuju to stejně na lyžích i na kole kde sahám na brzdy v místech kde bych to ještě před 10 lety dal bez nich a to současně kolo je na míle vzdálené tomu před 10 lety :-)

              3 0
              • va-bo  

                Měl jsem letos takový zdravotní problém , a po tříměsíčním výpadku to šlo o dvě ligy dolů. Už to lepší nebude.

                0 0
      • va-bo  

        Já tomu fandím.

        0 0
      • liborg1982  

        Když nejsi picus, tak si jezdi. Pokud si, tak daleko ode všech.

        0 0
      • xtonda  

        Jak se na tom brzdí? Přijde mi to ještě víc o hubu než jednokolka nebo koloběžka.

        0 0
        • andydas  

          Než kolobka určitě horší. Jednokolku jsem nezkrotil ????.

          Brzdí se protitahem motorů – kolečkem na ovladači do záporných hodnot. Dá se nastavit max. síla brzdění. Zatím vychytávám nastavení. Na to, že jsem na skejtu pětatřicet let nestál, jsem docela spokojenej.

          0 0
      • HonzaRez  

        To „přez“ všechno vysvětluje…

        0 0
        • andydas  

          ááá, ozval se strážce pravopisu.????

          1 4
          • Vrci  

            Pokud to díky tomu už znovu nenapíšeš, tak jen dobře.

            3 0
            • andydas  

              To slíbit nemůžu, ale když teď vím, že tím někomu na druhém konci internetu způsobuji trauma, pokusím se.

              Přesto si myslím, že průměrně inteligentní jedinec i přez tuto drobnou chybku význam textu pochopil.

              0 4

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.