• Dinos

    Čau

    Potřebuju poradit. Chcu si koupit kolo horáka/crossovy za relativne levný peníz 13–15K. Můj hlavní nárok je, aby šlo hodně rozšlapat (jelo rychle) a člověk se na něm mohl skutečně vyřádit (hlavní důvod proč vlastně jezdím na kole – moje vášeň).

    V roce 2016 jsem měl první kolo GHOST TACANA 1 (2016), které můžu říct bylo nejlepší kolo za celej můj život a stálo mě cca 12500 korun v té době. Ztratil jsem ho – ale mělo odslouženy už hodně ( spoustu krát servis a dával jsem víc a víc do něj jen abych ho udržel naživu). Potom jsem si koupil Trek Marlin 6 (2021) – krásnej design – ale rychlostně mě to vubec neuspokojovalo veškerá vášeň a vlastně motiv proč jsem jezdil jsem úplně ztratil – ale je to fajn rekreační kolo – později jsem měl GHOST KATO Base 29 (2020) – očekávál jsem, že to bude v podstatě, jak ta TACANA a chtěl jsem oživit staré zkušenosti a vrátit se do „starých časů“ kdy jsem z toho ježdení byl úplně žhavej :D – ale hodně jsem se zklamal – výkonostně to bylo cca jak ten MARLIN 6ka a nebyl to už takovej koníček to ježdění, jak jsem to miloval.

    Od brachu jsem si několikrát půjčil jeho kolo ( on má Superior XP 909 2017 ročník) a úplně se mi k tomu vrátil ten cit/vzpomínky a dobré pocity spokojenosti a zadostiučinení, jak jsem byl zvyklej když jsem byl youngster a motivovalo mě to nevzdat to a hledat další bike, kterej by mi vrátil můj „starej“ koníček zpátky do života.

    Tak a teďka – zjednodušeně se dá říct, že si představuju něco, tak silnyho jak tu TACANU nebo lepší ? Mám pocit, že od té doby co byl covid nebo kolem roku 2020 se kola začaly výkonostně silně downgradovat a nevím jestli je realný vůbec najít to co hledám v takové cenové relaci.

    Myslel jsem si, že rychlost kola závísí v podstatě na rozdílu velikosti pastourků mezi klikou a kazetou a počet rychlostí celkově, ale možná to, tak úplně není pravda ? Nemám v tom úplně jasno a chci.

    A co se týká toho kola našel jsem si SUPERIOR XC 819 Matte ročník 2021 za dobrej cash – nákej doprodej a vypadá slušně ? Poraďte mi jak to je, doporučte kolo, zhodnoťtě tohle kolo nad, kterým teďka přemyšlím jestli je to potenciální „nástupce TACANY“ a moje nová spřízněná duše. Diky všem za reakce…

    Přikládám maly info o kolách (nevím jestli to helpne):

    Trek Marlin 6 (2021)

    Kliky: Shimano M315, 36/22/

    Kazeta: Shimano HG31, 11–34, 8 rychlostí

    GHOST TACANA 1 (2016)

    Kliky: Shimano FC 171 42–34–24

    Kazeta: Shimano CS-HG200 12–32, 8 rychlostí

    GHOST KATO Base 29 (2020)

    Kliky: Shimano FC-TY301 42–34–24

    Kazeta: Shimano CS-HG-200–7 12–32, 7 rychlostí

    SUPERIOR XC 819 Matte (2021)

    Kliky: SHIMANO FC-TY501, 46–30T

    Kazeta: SHIMANO CS-HG31–8, 11–34T, 8 rychlostí

    0 12
    • Azmir  

      Pokud ti jde o rychlost, tak ideální by byl asi gravel, ale za ty peníze nevím jestli něco seženeš. Rychlé pláště → větší pocit rychlosti. Něco udělá sportovní geometrie. Pokud ti přijde, že točíš moc rychle a jedeš pomalu, stačí vyměnit převodník za větší, není nutné měnit kolo. Takže at koupíš cokoliv, obuj to pak do rychlých kevlarových pláštů(počítej s cenou okolo 1000 Kč/ks).

      To cos vybral je bohužel velká bída a určitě nepojede jako ten bráchův, jenom proto, že to je taky Sup :)

      Do 15k je ted slušné snad jenom tohle a zbyde ti i na pláště a pumpičku na vidlici :)

      0 0
    • mirorek2  

      Já měl vždy za to, že rychlost u kola závisí na tom, jak moc šlapeš…

      4 0
      • tigermoth  

        Však píše že výkony kol šly do kopru s koronavirem. To by odpovídalo tomu karanténnímu povalečství.

        3 0
      • vaclaw  

        To hrozně záleží… když jedeš rychle, tak je to hlavně v nohách, ale jak se ploužíš, může za to kolo…

        4 0
    • Doyle  

      Tvoje volba:

      SUPERIOR XC 819 Matte (2021) (2021)

      Kliky: SHIMANO FC-TY501, 46–30T

      Kazeta: SHIMANO CS-HG31–8, 11–34T, 8 rychlostí´

      Aby ti to jelo rychle, tak nejtěžší převod na tomhle horském kole 46/11 je opravdu dost rychlý, ten se vyrovná mnoha silničkám, to podle tvého zadání bude asi ideální. Ale převod 2×8 je dnes bohužel hodně mimo, ale s tvým rozpočtem to nebude jen tak…

      0 0
      • Dinos  

        ok dik za help

        0 0
      • Esi  

        Jo 46/11 je při normální cyklistické kadenci cca 53km/h to je na mtb na rovinu akorát, když budeš potřebovat jet rychleji tak si jen prislapneš těžší převod už bych tam nedával

        1 0
        • POC74  

          Neznám moc lidí, co jezdí na MTB po rovine 53km/h :)

          2 0
          • Esi  

            Tak dobre no tak já přidám příště pár smajlíků :-), na mtb stačí převod 34/10 na extrémně trenovane borce 36/10 a mimozemšťani mají 38z převodník, to měl tuším Kulhavy na cape epic, ale jistý si tím nejsem :-)

            0 0
            • Azmir  

              Schurter ted myslím vozí 40 nebo dokonce 42 převodník :)

              0 0
            • pavelxy  

              Mně stačí i 32/10…:D

              0 0
              • Esi  

                Já vozím na rovinách u nás 34, když plánuju víkend v krkonoších nebo na šumavě tak dávám 32 :-)

                hlavně bych řekl že většina běždě komerčně prodávaných rámů má strop 34–36z a větší převodník tam nedáš

                0 0
          • jmaselnik  

            cyklista86 běžně za profíkama po cyklostezce… :-)

            5 0
    • Tomcat  

      Nevím jestli se mám smát nebo brečet.....

      15 1
    • Baf13  

      „Můj hlavní nárok je, aby šlo hodně rozšlapat (jelo rychle)“

      Na tohle si kup silničku, nebo gravel a nevymýšlej ptákoviny s horákem.

      3 0
      • Vrci  

        Jenže pokud těch 12 – 16 K nejsou eura, tak za to nový slušný gravel nebo novou slušnou silničku nepořídí.

        0 0
        • Esi  

          No zase neprehanej, třeba to má v dolarech nebo Britských librach, to by taky stačilo

          0 0
        • Baf13  

          Z horáka nikdy rychlé kolo nebude, jedině celé překopat.

          To je, jako si koupit Fabii HTP na každodenní jízdy po dálnici (a to fakt nechceš).

          Bazar, nebo přišetřit.

          0 1
    • AussigBiker  

      Trek Marlin je trailový kolo, taky to chce koupit kolo úměrně záměru…

      Ještě by mě zajímalo, jestli klesnul výkon už koupenejm kolům. To by u mě dost vysvětlovalo :D

      0 0
    • Jan71  

      Rychlost biku závisí hlavne na plaštoch, čiže tvoj marlin ma blbe obutie !

      0 0
    • kejda  

      Parádní téma, koukám, prázdniny se blíží, bude prdel :))

      8 0
    • Vrci  

      Rychlý nebo pomalý je cyklista, silné nebo slabé jsou jeho nohy a plíce. Kolo může být tuhé, lehké, aerodynamické, může mít schopnost tlumit. A čím více těchto vlastností bude mít, tím dražší bude. Nemůžeš chtít vlastnosti 911 S za cenu ojetého golfa 1.2 TSI.

      Pokud kolo nemá motor nemůže být silné.

      1 0
      • kejda  

        Tvl to bylo přísný :))

        6 0
        • Slavik  

          A to to ještě s tím Golfem přehnal. Takový Daewoo Matiz by se tam hodil lépe…

          0 0
        • Vrci  

          Vždyť to, co vyplodil je hrůza. Je to 24letý Čech a píše jako tatar nebo jako písařka, které diktuje čtyřleté dítě l vzbuzené uprostřed spánku po obědě.

          3 0
    • André Vebr  

      Evidentně slušnej matroš.....

      0 0
      • kejda  

        Teďka prý valí Fentanyl, to bude ono :))

        Kam se hrabe koks…

        0 1
        • André Vebr  

          Máš recht, kokeš je na ústupu:))

          0 0
          • vaclaw  

            Podle mě si ty dva vzájemně nekonkurují. Oboje si svoje zákazníky najde.

            0 0
            • Esi  

              Asi tak, fentanyl bude zákoše tak max heroinu a je to dobre, bude od nich dřív pokoj.

              Koks je celkem neškodná rekreační droga.

              0 2
    • Radek Broz  

      Přední nebo zadní?

      0 2
    • TK75  

      Kup si něco na DH…to je rychlé a silné kolo

      1 0
      • vaclaw  

        A když na tom bude jezdit i do kopce, tak za chvíli bude silný i tazatel ;)

        1 0
    • psbiker  

      Hlavně stran převodů, rychlosti kola a mnoha dalšího je tu klasika: https://www.bike-forum.cz/…ceskych-mest

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.