Rychlost jazdy a kadencia na rovine - prevodnik 26/36

70 nepřečtených
  • Sylvulik

    Rada by som presla z krosoveho bicykla na horsky – mam rezervovany s prevodnikom 26/36 a kazetou 11–40. Doteraz som mala prevodnik 28/38/48 a 24 rychlosti. Vela uz jazdim v kopcoch – teren i stare rozbite asfalty. Chcela by som sa spytat konkretnu situaciu, ktoru si vobec neviem predstavit v praxi. Ked potrebujete s takym horskym bicyklom (26/36) prekonat dlhsiu asfaltovu rovinu, aku rychlost dosahujete? Stacia tie prevody pri rozumnej kadencii aj na takom povrchu? Nemate potrebu preradit na najrychlejsom prevode na este vyssi? Mam totiz hradzu blizko domu, obcas tam chcem zajst. Rovinu jazdievam tak max. 35km/hod. na krose. Najlepsie sa mi jazdi na prevode 2–8 az 3–5. Zial, novy bicykel mi na odskusanie nepozicaju, len okolo predajne, kde sa neda rozbehnut. :-/ Dakujem velmi pekne za vase skusenosti. Chcem len vediet, ci to je mozne.

    0 0
    • stan.zak  

      Ahoj, tady si to můžeš nasimulovat odkaz

      0 0
        MTBIKER doporučuje
        Shimano HG41 kazeta, 8kolečko, stříbrná Skladem > 2 ks

        savings Shimano HG41 kazeta, 8kolečko, stříbrná

        od 354 Kč savings MOC 639 Kč

        SRAM PG-1070 kazeta, 10kolečko Do 3 dní > 2 ks

        savings SRAM PG-1070 kazeta, 10kolečko

        od 1 809 Kč savings MOC 2 899 Kč

      • TeryPV  

        myslím, že zde to je vidět lépe, teda aspoň pro mě. http://gear-calculator.com/

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Pěkné.

          Potvrzuje jednu očekávanou věc: na jízdu po rovině na MTB 29"/2,25" převod 36 × 11 bude bohatě stačit.

          Při kadenci 90 rpm dá teoretických 41,1 km/hod. Ale při kadenci 60 rpm už je rychlost „jen“ 27,4 km/hod, tam by zdánlivě mohly těžší převody chybět, ale jen zdánlivě.

          Co je trochu nepříjemné, jsou velké % skoky mezi těžkými převody, protože i malé pastorky jsou od sebe po dvou zubech, takže ve skutečnosti na rovině pojede spíš 15z nebo 13z a s vyšší kadencí, ten nejmenší 11z prostě „neušlápne“ a je použitelný jen na mírná klesání a po větru.

          Na druhou stranu v terénu to i se 40z pastorku bude trochu boj, myslím ve strmých výjezdech.

          0 0
          • Lamer  

            No nevim, převod možná bude na rovině stačit, ale jen do chvíle, kdy se budeš chtít zvednout ze sedla a spurtovat.

            0 0
            • kokoska.rokoska  

              A spurtovat bude problém proč, že jsem tak smělý?

              0 0
              • Lamer  

                Pokud chceš kolo rozjet, tak moc lehkej převod. Když v sedě šlapeš na 36×11 a cheš si stoupnout a opřít se do pedálů, tak už to moc nejde – šlapeš „naprázdno“.

                0 0
                • kokoska.rokoska  

                  „Moc lehkej převod“ na co? A počujte, Kefalín. A čo vy si predstavujete pod takým slovom „naprázdno“?

                  Já když se při 40 km/h s převodem 36/11 zvednu, opřu se do pedálů a celkem pohodlně zrychlím někam lehce nad 55 km/h, kde mi dojde (odpor vzduchu na MTB, že). Na silničce by to šlo bez nervů dál. A to jsem houby spurter, jsem vytrvalec.

                  Není – čistě náhodou – možné, že jen nevíš, na jaké kadenci se asi tak spurtuje? Nebo, až se bojím tuto hypotézu vyslovit, neumíš šlapat?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Koukám jsi psal stejných 55km/h jako já. Já na to tedy potřeboval nepatrné klesání pro můj slabší výkon. K limitu max kadence jsem se ale zdaleka ani nedostal, limitem byla pouze výkonnost.

                    0 0
                    • kokoska.rokoska  

                      Tvůj příspěvek jsem omylem přehlédl přehlédl, Mloku ⇒ omlouvám se za duplicitu.

                      Samozřejmě souhlasím, problém je výkon, ne max. kadence. A to (už) zdaleka nejsem splašený mládežník, který utočí 200 RPM na válcích :-)

                      0 0
                  • Lamer  

                    Jj, to nevim při jaký kadenci se spurtuje, to máš pravdu. Nazvu to tedy raději šlapání ve stoje za účelem zrychlení a protažení a uvolnění nohou, tzn. využití vlastní hmotnosti. Ale jestli se ti nejtěžší převod 36×11 zdá dostatečnej, tak vše v pořádku.

                    0 0
    • ememem1  

      na podobni temu ke tu niekolko threadov, skus hladat 1×, x11, x12, 2× a pod.

      v strucnosti – neni to nic univerzalne. lenze jazdit po hradzi na mtb je tiez uchylarna. si nechaj oba biky a hotovo.

      0 0
      • MlokCZ  

        2×11 je už univerzální docela dost.

        0 0
        • ememem1  

          ok, mas pravdu, 2*11 sa uz naozaj da sa to vyladit prakticky na uroven 3*9

          0 0
          • MlokCZ  

            V zadání je kazeta 11–40. Při použití 11–42 kazety a 36/26 je rozsah zcela totožný s mojím 3×10 s 22/30/40 + 12/36. Už jsem trochu uvažoval přejít, ale zatím na to kašlu, že přínos by sice nějaký byl, ale ne zase takový kolik by to stálo.

            A pro zakladatelku vlákna. S 40/12 (stejné jako 36/11) mi to na 29" biku vychází na pohodových 40km/h, bezproblémových dlouhodých 45km/h (samozřejmě jen za podmínek, kde mi stačí výkon, tedy mírné sjezdy). A krátkodobé maximum kolem 55km/h (naposledy cca 200m na téměř rovině – asi 1% klesání, kde to bylo moje výkonové maximum a nebylo to ještě limitované maximální kadencí co utočím).

            Pro nízkou kadenci 70ot./min to vychází na 31,5km/h pro 29" 2,25" pláště. Pro 35km/h je potřeba kadence k 80ot./min (tedy pořád nic vysokého).

            0 0
            • ememem1  

              ale zatím na to kašlu, že přínos by sice nějaký byl, ale ne zase takový kolik by to stálo – tiez to tak nejak vidim a bez dalsieho dovodu by som sa do toho nehrnul lebo su aj minusy. mne napr. stale trocha chyba to prehadzovanie vpredu bez potreby cokolvek dorovnavat vzadu.

              0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Na převod 36 × 11 a rychlost 35 km/hod vychází při obvodu kola 2000 mm (nevím, jaké to nové kolo je) pohodová kadence 89 rpm. S těmi převody 26/36 asi jde o 29" MTB, takže reálný obvod pláště bude větší a potřebná kadence tudíž menší.

      P.S. Pozdravuj v STS Chvojkovice-Brod.

      0 0
      • MlokCZ  

        O jaké kolo jde není uvedeno. Ale jelikož je to nové kolo s 2×11, tak to bude minimálně 27,5" a tedy obvod kola určitě nebude menší než nějakých 2180mm.

        A nejspíš (jak píšeš i píšu výše) to bude 29". Na 27,5" se u 2×11 většinou dává 38/28 a i kdyby to byla 27,5", tak tam ty větší převodník vždy dát může dodatečně.

        0 0
    • Sylvulik  

      Dakujem za reakcie, islo by o 29" kolesa, vybava Shimano XT FC-M8000, 36×26T, 175mm a kazeta Shimano XT CS-M8000, 11–40. Na zaklade vasich rad, i prevodnej tabulky, co sa tu vyssie spominala si myslim, ze by som mala zvolit trochu univerzalnejsi bicykel. V mojom pripade by bolo vhodne hladat asi prevodnik 3×10 s vyssim poctom zubov (40, resp. 44)…aby bol komfortny aj na dlhsej rovine, i v prudkom terene. Uvazovala som investovat aj do vylepsenia krosu (uz ma vymenene plaste 700/42)…ale v terene mi uz vadi jeho geometria, mam pocit, ze sa prevrati, resp. ze cez neho spravim salto.

      0 0
      • Chlebovnik  

        Placka 44 na 29er? Asi slušnej oddíl…

        0 0
        • Sylvulik  

          Aspon sa snazim rozumiet a rozmyslat nad tym…druha by vyberala podla farby… :-)

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Nedělej si iluze, po rovině na MTB 35 km/hod mimo závod dlouho neudržíš, to ani na silničním kole. Stávající převod je na rovinu těžký dost, nebude Ti nejspíš chybět ani z kopce. Proto právě tento převod na kola dávají, hodně lidí naopak řeší převody lehčí.

            Čemu věnuj pozornost je délka klik – 175 mm, pokud neměříš 180+ cm, Ti bude možná dlouhých, ale je to jen takový detailek. Jinak počítej s tím, že MTB 29" má větší obvod kol, než trekové kolo 28", takže na stejně rychlou jízdu stačí cca o jeden až dva zuby pastorku lehčí převod.

            Pokud bys nejezdila v terénu a nechyběly Ti tím pádem lehčí převody, tak můžeš zkusit vyměnit velký převodník za 38z (a k tomu odpovídající malý, aby to pobral přesmykač), tím bych asi končil.

            Jen se obávám, jakou kadencí vlastně šlapeš; pokud hledáš větší převodníky jen proto, že nevydržíš šlapat rozumnou kadencí, tak to není ke Tvým kloubům, šlachám a svalům zrovna nejohleduplnější řešení.

            P.S. Nikoliv podle barvy – druhé by vybíral (a platil) manžel.

            0 0
          • Petr L2  

            Placka 44 a 42 je běžná na 26", u 29" je místo ní 40, to bylo v popisu u klik 40/30/22 když jsem je kupoval :-)

            0 0
        • novas752  

          Tak když je někdo zvyklej drtit to 65 z asfaltovýho kopce, proč ne. :D

          Ale taky si myslim, že 44 je 100% hovadina a 40 budiž no.

          Je potřeba počítat s tim, že na horskym kole začne jezdit trochu jinak – víc v terénu, míň asfalt = hodí se co nejvíc převodů pro rychlosti 5–35km/h.

          0 0
      • 7021  

        Kolik mas na vysku? Nepomohly by kratsi kliky k vyssi kadenci?

        0 0
        • Sylvulik  

          mam 175 cm, hladam ale pansky ram, aj kros mam taky…kvoli podramovej taske…asi preto su tie kluky dlhsie…

          0 0
    • t29  

      Pokud teď máš vepředu 28–38–48 a vzadu 11-něco, tak pro jednoduché porovnání zkus nepoužívat největší převodník. 38×11 na crossu je cca to samé, jako 36×11 na 29er.

      0 0
      • standoslav  

        … prostě to chce mít na rychlé ježdění po asfaltu i silniční kolo. To je známá věc a kdo takto střídá kola,nelituje.

        0 0
        • Sylvulik  

          To by bolo idealne, brat dva bajky. :-) Ja vsak zvyknem vyrazit na tyzdnovky, niekedy aj natazko…tulam sa kade tade, popri tom si vybehnem do kopcov, bavi ma stverat sa na najvyssie vrcholy v okoli a potom cez luky, lesy dolu…a zase po kvalitnejsej rovine sa vratit na ubytko. Aj 80 km dam za den, nie vsetko v kopcoch. Ten kros sa zdal spociatku ideal, ledva som sa sice vystverala… :-) Ale, tie terenne zjazdy som si s nim teraz uz velmi neista.

          0 0
    • Deathwing  

      Taky jsem mel cross 26 a kousek (202 cm obvod) s prevodnikama 53–39 abych nemusel slapat (neudejchal jsem to). Presel jsem na 29 s 38/24, zacal jsem jezdit podstatne lehci prevody a vetsi kadenci, na prevodu 38/11 se to po silnici dalo, ale furt mi kus chybelo. Tak jsem vymenil prevodnik 38 za 42 a uz je to v pohode. Prevod 42–11 vyuzivam uz spis jen na prislapavani z kopce s nizsi kadenci.

      Zvazoval jsem prevodnik 40, 42, 44. Ta 40 mi prisla moc malej skok na nakup prevodniku a 44 mi prisla jako uz docela velka na 29 kolo.

      V 11 rychlostnich klikach se nevyznam, ale myslim ze by ti kombinace 40/28 mohla stacit. Nejtezsi prevod si muzes vyzkouset na svym kole na prevodu 38–11 coz bude odpovidat 36/11 na 29, pripadne jiny varianty si muzes vyhledat v kalkulatoru co tu je vys odkaz.

      0 0
      • Sylvulik  

        Tiez sa priklanam k tomu, ze by mi na rovine mozno „kus chybalo“. Aj ten kalkulator mi to tak nejak naznacuje. Myslim, ze mas pravdu v tom, ze by mi bola najlepsia 40. Viac by som mozno ani nevedela vyuzit, v tych nohach zase nemam tolko sily ako vy chlapi. Aj ta moja krosova 48-cka bola malo vyuzivana, len obcas na to prislapnutie…aj to nie na prevode 48/11.

        Ja som si dala prioritu kvalitnu vybavu, na tom novom bajku, co chcem kupit. Bolo by tam vsetko podstatne XT. Zial, pre vsetky modely tejto triedy je tam univerzalne 36/26. Je technicky mozne…kupit 36/26 a vymenit na 40/26? Alebo spolu s tym by sa museli zmenit aj nejake ine komponenty? Mala som na krose 28/38/48…ta 26 by mi trochu v kopcoch pomohla, tu by som prijala.

        0 0
        • novas752  

          Koukni se ke specifikacim přesmykače, jak velký rozdíl zubů ještě „spolkne“. 38 by měl zvládnout určitě, 40 si nejsem jistý (jde o rozdíl 12 neb 14 zubů)

          Dále by se musel dát delší řetěz (nebo by si si musela být 100% jistá, že nezařadíš velkou placku vepředu a zároveň cca 3 největší vzadu, což by díky krátkému řetězu urvalo přehazku).

          0 0
          • Sylvulik  

            Moc sa v tom este nevyznam, ale nasla som…ze vyrobca uvadza toto oznacenie k presmykacu:

            SHIMANO XT, FD-M8025-D, DIRECT MOUNT, DOWN SWING

            a tento link by mohol hovorit o tom pocte zubov?? Ze 10 maximalne? Ci som blbost nasla? :-/

            http://bike.shimano.com/…m8025-d.html

            A ani nie je vhodna pre 40? Tak by som musela menit aj presmykac…ak to spravne chapem…

            0 0
            • novas752  

              Jo, je to tak jak pises. Budes potrebovat jinej, na sade moc nezalezi, klidne SLX a ani 2×10 by tomu nemelo vadit si myslim, ale zbytek tech udaju by mel odpovidat a samozrejme presmyk na max 40z co sezere 14z rozdil. Nevim jestli sezenes…

              Ja o tom nevim, ja jen tusim, ze to tak muze byt a pak kouknu na net a pak vim. :D Casem se to naucis taky, zkusenosti proste.

              0 0
              • JirkA  

                Na anthemu SX mam 38/24 rozdil 14 zubu, presmyk SLX a v pohode.

                0 0
                • Petr L2  

                  mám na 38/24 s přesmykačem FD-M676 a bez jakýchkoliv problémů

                  0 0
        • Ricci  

          Pocitaj aj s tym ze na sirokych a terennych gumach na bajku uz ani zdaleka nebudes dosahovat rychlosti na ktore si bola zvyknuta takze prevodnik bude podla mna aj dostatocny…

          0 0
          • Sylvulik  

            Skoda, ze si to clovek nemoze odskusat…aspon trochu. Takto je to ako macka vo vreci…za tolke prachy! :-/

            0 0
            • novas752  

              Pokud to budeš kupovat v kamenné prodejně, tak by ti tam určitě nějaký horslký kolo půjčili. Kdybys náhodou otálela až do jara :) , tak můžeš využít spousty různých testovacích akcí (Velo Test Festy, v různých trailcentrech…), kde si můžeš vyzkoušet téměř cokoliv mnohdy zadarmo jen s dokladama a podpisem „půjčovačky“. A občas jsou i teď na podzim – např. teď bude v neděli testování v jednom obchůdku jižně od Prahy.

              A přinejhoršim můžeš jakýkoliv horský kolo půjčit v půjčovně, kde to už bývá dražší a platí se i kauce.

              Nicméně zas tak gigantickej rozdíl to neni, počítej s tim, že na mtb pojedeš o trochu pomaleji a bude tě to víc táhnout do terénu.

              0 0
              • Sylvulik  

                Mne sa dnes podarilo pozicat si v jednom obchode stary horsky bajk. Prevody a jazda sa tam ani nedali posudit, predne koleso malo osmicku a suchala brzda :-D Ale, aj tak som s tym vyliezla na kopec a opatrne dolu lesom…no parada, uplne ina stabilita na nom bola, aj na tych sirokych pneumatikach…pre­liezlo to kazdu nerovnost… to sa s tym mojim krosom nedalo porovnat. Z tych novsich modelov som nikde v okoli nenasla obchod, co by poziciaval. Mali len celoodpruzene…to je asi zase nieco uplne ine. Neviem, ci ma vyznam, testovat taky. Skusim este pohladat nejake tie testovacie dni…dik za tip.

                0 0
                • novas752  

                  Tak si půjč jen tak ze srandy celoodpružené. :) To je úplně ale úplně o něčem jinym než krosové kolo – a jsou různé kategorie celopér od cross country přes trailbiky a endura až po sjezďáky = ne každý je jen na jízdu z kopce v bikeparku. Ale zas full je dražší záležitost, je třeba mít aspoň tak 1800E a na asfalt to víc a víc neni.

                  Zkusit něco takovýho význam určitě má – zjistíš dnešní možnosti a co je pro tebe nejlepší volba.

                  Normální celopéro – trailbike se zdvihem cca 120–140mm je na takový pohodový ježdění terénem, vyhledávání výzev v podobě náročnějšíchch pasáží nebo naopak rychlý průlet lesem po lesních cestách a hlavně pěšinách – trailech – ať už přírodních, nebo uměle postavených…

                  0 0
        • pajusb  

          Mám na kole XT kliky 38–24 a vzadu 11–36. Taky jsem dlouho přemýšlel jestli mi to nebude na rovině málo, protože jsem přecházel z 3 placky a 42z, navíc používám MTB i na tréning na stezce. Musím říct, že 38 na 11 je optimální na rychlost 36–38 km/h. Bavím se o 29" kole na rovině. Z kopce si umím přišlápnout i při 48 km/h. V podstatě při mém ježdění na stezce kdy se snažím udržet 30–33 km/h jezdím na 13z, teda druhý nejtěžší.

          Osobně si myslím, že čím víc budeš jezdit MTB, tím větší kadenci budeš používat.

          Tak ať dobře vybereš

          0 0
          • Sylvulik  

            A teraz som sa potesila, ze mozno by aj 38 stacilo…a mohla by som ten bajk predsalen mat a vymenit na 38/26 …ale zase nic…lebo presmykac by „nezozral“ tych 12 zubov!!! Sakra… Asi sa s tym bajkom budem musiet rozlucit… No, ale uz aspon budem vediet, co mam hladat . Takze vdaka vam vsetkym! :-)

            0 0
            • kubad  

              lepší je nemyslet, a zkusit, hned bude jasné jak těžký převod potřebuješ

              mám pocit že máš velké oči !!!

              0 0
              • Sylvulik  

                Prepac, ale v tomto pripade je myslenie na mieste! Kde ho mam akoze skusit? V predajni mi ten bajk nedaju, a vyhodit peniaze na novy a skusit…a potom rozmyslat, co s tym…to je hlupost…aspon podla mna. Keby sa dal skusit, tak by som odpoved nasla sama…takto si mozem vytvorit nazor aspon s pomocou vasich skusenosti. Ved, nekupujem bajk kazdy den…a nepatri medzi lacne…

                0 0
                • novas752  

                  Jestli na to nespěcháš, tak jsou nejlepší možností ty testovací akce – vyzkoušíš třeba 5–10 kol denně a uděláš si vlastní názor na věc.

                  0 0
                • kubad  

                  sorry ,ale kolem kol se motám dost dlouho,píšeš nesmysly,

                  půjčit kolo není problém, spočítat převodový poměr a odzkoušet i na svém můžeš taky.

                  osobně jezdím hodně silově, jsem poměrně těžký, závodní výkonnost je dávno pryč :D a nevím k čemu by mě byl převod 40/11

                  0 0
            • novas752  

              On by těch 12 možná vzít mohl, tam prostě neni zaručená plná kompatibilita a záleží na „šťastnou“ kombinaci kazeta-převodníky-přesmykač + délka zadní stavby. Jestli to kolo plánuješ pořídit v kameňáku, tak by ti to tam rovnou mohli vyměnit.

              0 0
            • ememem1  

              pobere to uplne v pohode len aby ti to nebolo v kopcoch tazke.

              0 0
            • Mr.Dan  

              38/26 je ještě stále poměrně příjemnej skok, určitě bych volil tuhle variantu, smyk to nejspíš pobere, jak píšou ostatní. 40/26 by mělo smysl na biku s menšíma kolama (26 nebo 27,5 alias 650b), na 29er je to overkill, leda kdybys měla trojpilu, tak potom jo.

              0 0
            • pajusb  

              Mám na kole přesmyk Shimano XT FD-M785 2*10 a bere mi 14 zubu. Ale nevim jak je na tom smyk 2*11. Snad by neměl být problém 12z

              0 0
              • Sylvulik  

                Pozerala som specifikaciu na tej tvoj presmykac, oficialne je stavany na 12z. Ked berie 14, to je super…mozno by to vzalo aj mne, keby som chcela pripadne zmenit 36 na 38. Dnes som sa rozpravala s jednym servisakom, tiez vravel, ze to zvacsa ide, ze by to skusil…ak by bolo treba.

                0 0
    • Kosta  

      Mám 3×8, 44×11 (asi), 26" kolo. A po rovině a asfaltu (třeba po té hrázi, sám jezdím kolem Váhu) mně to přijde málo, mám snahu řadit ještě těžší… Naopak jak jedu už unavený, tak je to takový napohodu převod, jede to a moc se nenadřu… ;-)

      0 0
      • novas752  

        A jakou asi máš kadenci? (otáčky nohou za minutu) Jestli 80–100, tak si kup silničku/cyklo­krosku – víc než 44 na mtb pravděpodobně nenamontuješ. Jestli míň než 80, nauč se šlapat.

        0 0
        • Kosta  

          Změřenou nemám, ale řekl bych adekvátní rychlosti, po rovině po asfaltu „cestovní“ rychlost ~35 kmh. Vyhovuje mně šlapat menší kadencí a silově, do kopce nemám problém 3×6–8 s hodně malou kadencí, naopak kdybych měl víc točit na lehčí, to moc nedávám… Takový dýzl :D

          0 0
          • Ricci  

            35 na biku po rovine dlhodobo tak to sa daj na cestnu cyklistiku ☺

            0 0
            • Sylvulik  

              Tak, ja sa tiez zvyknem pohodovo citit pri 35km na rovine…viac by som dlhodobo asi nedala… :-/ Ale, ved nejde o lamanie rekordov, niekto sa potrebuje znicit, niekto zas rozklada sily na dlhe trate…niekto za jazdy obcas aj foti (ako ja, ked sa mi niekedy nechce makat…ale ani zosadnut) :-D Hlavne, aby sa kazdy citil spokojne a naplnalo ho to radostou… :-)

              0 0
    • Sylvulik  

      Dakujem vsetkym za rady, nakoniec som sa rozhodla pre tych 36/26…aj podla kalkulatorov, aj podla vasich rad by to pre mna malo stacit. Ak nebude, natlacim tam 38z…mozno to zoberie. :-)

      Alebo si nebudem planovat mierne klesajuce roviny… :-D

      Dam potom vediet, ako to dopadlo…

      0 0
    • okam_z_brna  

      Nejprve je nutny si uvedomit, ze spravne se slape frekvencne, nikoliv silove. Takze kdyz potkavas lidi, co si stezuji, ze prevod je moc lehkej a po rovince tam rubou nejtezsi prevod a kadenci cca 50, tak je to proste spatne. Kadenci bys mela jezdit kolem 80–100 otáček, skrz kruhový pohyb šlapání. Na to navazuje právě výběr převodů. Dojde ti, že pokud chceš držet takovou kadenci na rovince, tak se na nejtěžší převody nedostaneš. A jak to tady někdo psal nahoře, tak nejmenší pastorky jsou rozdílný o 2 zuby a to pak docela poznáš, že to při přeřazení na těžší citelně zpomalí kadenci.

      Myslím si, že kombinace 36/26 s kazetou 11–40 bude pro tebe ideální.

      A taková vsuvka. Občas některej sjezd nebude třeba komfortní, ale všechno se dá, protože ve finále nemáš na výběr. Letos na jaře jsem jel vyjížďku s borcama co měli 29 biky a jel se šlapavej sjezd po asfaltu, cca 3 kilometry. Začali blbnout a ujíždět a já na 26 biku jsem se jich snažil držet s převodem 32×11. Uznávám, že to nebylo komfortní a už jsem musel fest kmitat, ale víceméně jsem se jich udržel. Tím chci říct, že když člověk nemůže přeřadit na lehčí nebo těžší, tak to prostě hecne a většinou ten kopec vyjede/sjede tak jako tak.

      0 0
    • Sylvulik  

      Tak uz mam novy bajk a prvych 55 km a 1200 vyskovych za sebou! :-) Moj novy Kubik ma nesklamal… :-) https://www.cube.eu/…ckline-2017/

      (LTD Race 2017, XT vybava + SLX kazeta, 36/26, 11–42)

      Co sa tyka prevodov a prechodu z krosu 28/38/48 (11–32) mozem potvrdit nazory, ze prevod 38–11 na starom bajku je v podstate totozny s 36/11 na novom (posledny mozny). Aj oba kalkulatory, ktore ste tu spomenuli su velmi spolahlive, naznacovali to iste. Nemala som este tachometer, ale odhadom som s 36/11 pohodovo dosiahla cez 30 km/h na rovinke (asfalt)…s rozumnou kadenciou. Mala som potom potrebu preradit vyssie…ale, aj tak by som tu vyssiu rychlost dlhodobo neudrzala. S vyssou kadenciou by sa samozrejme dosiahlo viac, ale osobne by som 36/11 neodporucala jazdcom, ktori potrebuju ist dlhodobo cez 35km/h. Podla mna by tam bolo ovela komfortnejsich uz 38, resp.40z.

      Inak, do kopca neskutocny pocit…v stupaku, kde by som na krose radila najlahsi prevod, som tu mala este 2–3 prevody rezervu… Na zaklade toho, som zacala jazdit este brutalnejsie kopce!! :-D

      Vsetko je to samozrejme individualne, toto su moje pocity z prvej jazdy…o ktore som slubila, ze sa podelim. Vdaka este raz za rady, len na zaklade nich som nakoniec riskla 36/26 bez moznosti vyskusania…a som maximalne spokojna! :-)

      0 0
      • novas752  

        Já to řikal. :)

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Moc Ti přeji, že Ti kolo sedí a dobře se Ti jezdí. Jen bych dodal, že od určité hranice už není efektivní zvyšovat sílu působení nohy na pedál, ale zrychlení se dá dosáhnout takřka výhradně zvýšením kadence.

        Takový odhad na rychlost bych také potřeboval, pak bych se mohl vykašlat na prolhaný Garmin i nepřející Stravu, nechal bych doma silničku a proháněl všechny v okolí na MTB. Zkrátka „jinej gang“.

        0 0
        • Sylvulik  

          Dakujem :-) Ja som zvolila trochu iný postup… Najprv som na kroske skúšala jej možnosti…až som spravila salto cez riaditka…takze som sa k MTB gangu najskôr zradila v sekcii Pády (s prasknutym rebrom a stichmi v kolene)…a az potom som si kúpila to MTB! Kazdy mame svoje postupy…ako sa dostat do gangu! :-D :-D :-D

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.