Zdravím chci se zeptat sehnal sem novou vidlici na agang cult ale nová vidlice je na 10mm rychloupínák a původně tam byla pevná osa. Moje otázka zní jestli co se týká pevnosti tak ten rychloupínák vydrží pro enduro ježdění to samé co pevná osa ?
Zdravím chci se zeptat sehnal sem novou vidlici na agang cult ale nová vidlice je na 10mm rychloupínák a původně tam byla pevná osa. Moje otázka zní jestli co se týká pevnosti tak ten rychloupínák vydrží pro enduro ježdění to samé co pevná osa ?
vidlice na 10mm rychloupínák neexistuje
Na culta to bude min. 150mm zdvihu, a tam bych opravdu rychloupínák mít nechtěl.
Moje otázka zní jestli co se týká pevnosti tak ten rychloupínák vydrží pro enduro ježdění to samé co pevná osa ?… ..ne nevydrží.
Otázka zní co tam za pevnou osu skutečně máš. Většinou bývaly 15mm, 20mm a víc milimetrů.
Rozměr 10 ukazuje na běžnou osu i na rychloupínák
10mm osa na vidlici neexistuje
otvor v patkách je 9mm na klasický rychloupínák, nebo tam můžeš dát pevnější DT RWS 9mm
No je a není. „fígl“ spočíval v zbroušení osy v umístění uchycení do patek a rychloupínací ose ala DT RWS 9mm.
Můžeme to brát jako slovíčkaření, ale když někdo nazývá něco 29kou. Tak proč by něco nemuselo být nábojem s 10mm osou?
Protože není
A přední náboj na 10mm osu si vzal kde?
občas některé náby mají přední osu 10 mm i na rychloupínák, dokonce některé discové shimano náby to tak mají, namátkou hbm585 nebo některé verze hbm475 i další. podstatné je že část která vstupuje do patek má průměr 9 mm.
jak už tu bylo řečeno.. vepředu 10mm neexistuje jen 9mm s RU a na enduro vidlici to bude jen působit dost měkce (hodně špatná tuhost) a může ti celkem snadno prasknout podkova (spojení vnitřeních nohou)
dalo by se to pořešit, jak píše kubad – DT RVS osou a nebo jejich napodobeninama jako má třeba superstar s RU-páčkou, ale osa přímo od DT by měla dělat lepší tuhost
Podkova je na vnějších nohách. ;)
tak jasný, že to vím ne ? :DD píšu vnitřní, myslím vnější…
Pokud pouze měníš vidlici, tak asi špatně vybíráš, protože ti po výběru vidle s RÚ musí „zbýt“ přední kolo s pevnou osou a to musíš také zredukovat na RÚ.
Jinak pevnou osu DT 9mm mám a není to žádný zázrak, pořád jsou patky vidlice otevřené a subtilnější než pro pevnou osu, tudíž torzní tuhost není bůhvíjaká.
no já právě udělal chybu když jsem kupoval vidlici tak sem uplně zapoměl zjistit jaké je uchycení kola, hlídal sem si pouze zdvih 150mm a krk. Proto sem pak zjistil že uchycení je na rychloupínák 9mm ( puvodně sem to napsal špatně ). Přitom původní vidlice byla na pevnou osu 15mm tak ted řeším jestli mám radši vidili poslat do světa a sehnat tak jak to má být a nebo zda ten 9mm rychloupínák udělá stejnou práci.
buď poslat do světa, nebo redukce do kola na 9mm a 9mm DT Swiss RWS osu investice cca 700kč
Takovej dotaz – je rozdíl mezi upevněním (styčnou plochou) u 9mm osy a 15mm pevné osy? Nebo to je jen o tom, že 15mm osa je silnější a tj vše?
Pevná osa se přece zasunuje do díry v rámu a RU se nasunuje zespod do háku.
9mm se dává místo normálního upínáku, takže se strká do U-drážky a na druhý straně má vnější matici stejně jako normální rychloupínák. 15mm osa se prostrkává dírama v patkách místo drážek a matice je zapuštěná ve vidlici. Takže to tam sedí líp.
Takže to vlastně drží jakoby po obvodu ve vidlici a jen se to utáhne, kdežto u RU je to dělaný jen tahem, jak je dotáhnut RU.
Větší průměr osy lépe drží kolmost mezi osou a nohami vidlice, tedy vidlice je tužší proti zkroucení.
Pevná osa to drží taky hlavně tahem.
No pevná osa prostě drží v přesně obrobený díře a dosedacích plochách, rychlouoínáky a 9/10mm náhrady drží jen v drážkách navíc opatlaných barvou, a ještě mají menší průměr. 9/10 je asi lepší než 5mm rychloupínák, ale pevná osa to neni.
Super, díky pánové.
Zdravím,
jsem spíše laik. A proto věřím, že mi tu někdo z Vás pomůže. Uvažuji nad koupí těchto kol.
http://www.axit.cz/…disc_29.html
A zajímá mě zda jsem schopen na mém zadním kole mít pevnou osu, přestože je nyní osazeno rychloupínákem.
Přední kolo by neměl být problém tam již 15 mám díky vidlici FOX.
Kolo je Scott scale 950 rok 2016
Díky za radu.
No možná když bys vyfotil jak vypadá patka rámu…
Každopádně zadní kolo jde používat jak na rychloupínák, tak na pevnu osu, jsou to jenom nasazovací koncovky.
Tak tady přikládám foto pro představu.
Tak z tohole pevnou osu nevykřešeš, je to rám jen na rychloupínáky.
Ahoj. Na kole mám klasické tenké rychloupináky a chtěl bych aspoň trošku ztužit přední vidlici. Do obyč vidlice se teda vejde 9 mm osa s rychloupinakem? A jde nějak předělat i náboje, nebo se musí měnit a nechat preplest kolo? V případě nutnosti výměny nábojů, zlepší se tuhost aspoň lepším rychloupinakem napr od DT Swiss?
Diky moc za odpovědi
ano tuhost se zlepší, do vidlice to pasuje, náboje zaleží co máš, něco předělat jde, něco ne
Do obyč vidlice se teda vejde 9 mm osa s rychloupinakem? Ano
A jde nějak předělat i náboje, nebo se musí měnit a nechat preplest kolo? Ano
V případě nutnosti výměny nábojů, zlepší se tuhost aspoň lepším rychloupinakem napr od DT Swiss? Ano
Ještě se tu zeptej aspoň třikrát…
Na 95% nemáš náboj kterej umožňuje přestavbu na 9mm osu. Takže počítej přepletení na jiný náboj = 2000 minimálně, + tu osu. Takže 3000+ celkem. No jestli ti to za to stojí… zázraky od toho nečekej, furt to má blíž k rychloupínáku než ke klasické 15mm ose.
A pouze výměnou rychloupínáku se tuhost nijak nezlepší.