• Mamut

    Evropský parlament se 18. ledna 2007 shodl na minimálních právech a povinnostech cestujících v železniční přepravě.

    zpravodajstvi­.ecn.cz/index­.stm?apc=zzvx1–&x=1967430

    Uz len zistit, ci sa tym bude moloch riadit. Na strankach maju iba „Chartu cestujícího“ www.cd.cz/index.php?…

    Na snad to nebude treba riesit obcianskym odporom ako v 1977, ked CSSR nprozretelne ratifikovala dohodu o ludskych pravach, ktoru potom po nej zacalo par ludi aj vyzadovat. V najhorsom pripade vznikne „Charta 07“

    0 0
    • oxyaction  

      To se budou ČD asi vymlouvat,že na to nemají peníze.Myslím ale že přeprava lidí i s kolem roste.A kdyby byla jistota že bude mít každá vlaková souprava speciální vagon pro kola,kočárky a jiný rozměrnější věci,tak bude vlakem jezdit víc lídí.To znamená víc peněz pro dráhy.Mam nepěknej zážitek z jízdy vlakem v poslednim voze vzadu u dveří.Polopráz­dnej vlak a omladina nastupovala zrovna těma dveřma kde jsem měl kolo,ale dalo se v pohodě projít.Seděl tak,abych měl kolo pod dohledem a vtom slyšim jakej debil,holčina si neuvědomila že by jí moh majitel kola slyšet,ale stalo se.Koukli jsme na sebe a nevim jestli se v tu chvíli víc styděla ona nebo já.No nic,jen by k tomu nedošlo,být připojen spec. vagon.Vlakům zdar.

      0 0
      • Luka  

        Me se stalo ze jsem jednou jela z Letohradu do Prahy, takovym obludnym couravym spesnym vlakem. Jela jsem v poslednim vagonu, prvni dve stanice dobry, ale na dalsi pripojili dalsi vagon, a pak dalsi a dalsi, celkem 4, takze jsem se razem ocitla uprostred vlaku, kde neustale nekdo pendloval a nadaval. nebylo mi nejlip, ale tenkrat jsem mela kolo s plnou polni a vystoupit na kazde zastavce a posunout se na konec vlaku byla dost silena predstava (mnoha nadrazi na trase tehdy jeste ani nemela poradny nastupiste, takze podlaha vagonu byla ve vysi prsou a tam rvat bez pomoci plne nalozeny kolo, to byl zazitek !

        0 0
        • náčelník  

          Jednou jsem jel s kolem přímým vlakem po trati Praha – Liberec. Vlak od Turnova „couvá.“ Nějakým kouzlem jsem se najednou ocitl na první plošince, ačkoli jsem nastoupil na poslední :)

          0 0
          • Manas  

            Tam to je normalni, dycky me pak z ty prvni vyjebali a musel sem na konec.

            0 0
        • marapara  

          Minulý rok někdy koncem září jsem jel s bikem do Pitína s plánem probrouzdat Bílé Karpaty kolem Žitkové, Starého Hrozenkova a Kopanic. Jezdím 8.40 spěšným vlakem na Vláru, který tentokrát přijel bez zavazadlového vagonu a všechny vagony byly kupé :). Tak jsem se s bikem schoval v jednom kupé. Naštěstí průvodčí byla normální rozumná ženská, která si mi ještě stěžovala, že jí tam ani nedali zavazadlový vagon. Problém nastal cestou v Uh. Brodu, kde se nalodila větší parta cyklistů. Bylo jich asi 12 nebo 13. Všichni se nacpali do kupéček, kola stála na chodbě, v kupéčkách … bylo veselo :)

          0 0
          • sorak  

            ja neustale jezdim po trase Ostrava – Prerov – Jesenik, sem tam Praha nastesti vetsinou bez kola, ale muzu vam rict ze fakt uplne nejvetsi prdel nastava, jakmile deckam / studentum zacnou prazdniny – to pak clovek muze videt 3× tolik cyklistu cekajicich na nastupistich a CD samozrejme maji porad ten samy pocet zavazadlovych vagonu / vagonu s rozsirenou prepravou spoluzavazadel… takhle jsme jeli s kamarady do Breclavi spesnakem z Prerova, nez jsme tam dojeli, tak v prvnim vagonu bylo vic jak 20 kol… ;-)) loni se mi taky 2× stalo, ze uz jsem se s kolem nevlezl (a nebyl jsem sam) – rychlik s narvanym zavazadlakem a spousta lidi i na chodbach…

            0 0
        • RUMcajs  

          Hele, to ja ve Svycarsku jednou nakladal kolo do specialniho vagonu pro kola a lyze a nadrazak za mnou zavrel dvere v dobre vire, ze projdu tema mezi vagonama.

          Jenze jsem zjistil, ze jsou ty dvere zamknute, takze me cekalo asi hodinu a pul dlouhe cekani na podlaze na batohu. Vagon byl v pulce vlaku a riskovat obehnuti soupravy se mi nechtelo.

          Co na tom bylo dobre, tak to byl fakt ze posuvne dvere na protejsi strane byli otevrene, takze jsem se mohl kochat vyhledem z vlaku.

          0 0
      • coffield  

        Vozím občas kolo do centra vlakem z Radotína – dávají to zadarmo. A když jedu osobáky kamkoli, je to často za těch slíbených 20kč, nicméně nikdy nikdo nereptá. Dokonce i větší gruppen vždycky lidi i průvodčí tolerovali. A jednou, když za přivalových dešťů přijel jenom takovej ten mrnavej motoráček, reptali, ale vzali. A reptání bylo oprávněné, protože kdyby spadl do cesty strom, tak by moje řídítka opravdu bývala spolehlivě podržela kličku od dveří kabiny strojvedoucího nahoře v pozici zavřeno :-) … a kdyby dveře vykopl, o kolo by zakopl. A pak už by tam stejně byl ten strom a snížil přezaměstnanost na dráhách.

        0 0
        • gándhí  

          Zdar Coffielde, jsem také z Radotína a když jsem si vezl před cca 3 týdny vlakem nové kolo ze Smícháče, tak po mně průvodčí chtěl za kolo 26 Kč, což je víc jak o 100% víc jak za osobu…A to byl taky cyklista, chvíli jsme se bavili…

          0 0
    • Pamo  

      No to vy ste sa vecsina aspon do toho vlaku dostali.. Ja som chcel ist s mojim vysnivanym bikom konecne na prazdniny domov minule leto a uz skoro tyzden dopredu mi bol Otec kupit listok na IC vlak Ba-Poprad (potom mi ich poslal po znamm do Rakuska odkial som chcel ist domov) Pokladnicka pri pokladni povedala ze uz niesu bohuzial ziadne listky na tejto trati v tom case volne a cely batozinovy pristor uz maju vypredany. Ake vsak bolo moje prekvapenie ked som sa spytal sefa vlaku neviem jak sa mu hovori :D aby mi povedal ako dopredu si mam ten listok kupit zeby som sa s bikom dostal vobec do vlaku. A on mi nato: Ze to staci ak si listok kupim u neho vo vlaku pred jazdou a vobec nemusim dopredu…A najvecsia pecka bola ked som sa opytal ze ci fakt uz nemaju ziadne miesto volne (Aj ked moj bike uz som tak ci tak nechal v Rakusku lebo som sa bal zeby som ho musel opustit po ceste) a on mi nato hovori ze- prosiim ? Ved tuna mam len jeden bicykel a vozen je uplne prazdny. No ftedy som myslel ze hmm proste skoda slov uz sa to ani vykolajenim vlaku nedalo vyriesti :) Takze tak mi ZSR spravili velku zmenu v prazdninovom programe. Nema zmysel na nich nadavat lebo je to zbytocne plytvanie bajtami na tomto serveri..

      0 0
    • boobika  

      Vloni na podzim jsme chtěli ušetřit síly na jeden sranda závod a že pojedeme vlakem. Na nádraží ale jediný motoráček a nás bylo 5. Navíc ještě dvě mamči s kočárkem, takže jsme museli po vlastní ose. Ale prachy za lístek nám vrátili, to se musí nechat.

      0 0
      • vlkouš  

        Myslím, že bike do vlaku není problém při pravidelné (tedy podle jízního řádu) dopravě ve vlaku, na trajektech a lanovkách. V západní Evropě zcela bez problémů s vyjímkou ICE, TGV a THALLYS. Kola berou už i noční EN. U nás občas bývyjí problémy, chce si to předem nastudovat podmínky – rozlišení je třeba u osobáků a R, Sp a EC/IC. Na druhý straně je skoro nemožné dostat kolo do busu, do tramvaje, do metra. A co nervák při cestování letadlem? Hmmm. V.

        0 0
        • Jarous1  

          Do busu a tramvaje Tě s kolem vyhodí, to se nesmí, aspoň tedy zde v Praze… Do metra celkem v pohodě, jen je dobré se vyhnout ranní a odpolední špičce. Kolo se letos smí vozit v každém vagonu na poslední plošině a mohou tam být max. 2 kola.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • vlkouš  

      S kolem u nás ve vlaku je to trošku jinak (už se to tu několikrát psalo). Pokud je na osobním voze zvenku symbol kola, tak kolo lze u všech vlaků. Pokud symbol na žádném voze soupravy není, tak se smí dát 2 kola jen na první a poslední nástupní plošinu soupravy a to jen u osobních vlaků a spěšňáků. To jsou staré vozy s úzkým nástupním prostorem. Osobně si myslím, že je to blbost, kolo tam cpát. Pokud je ve vlaku služební vůz a je označen symbolem úschova během přepravy, může se kolo dát i tam. Některé vlaky mají tuto úschovu vázanou na povinnou rezervaci. Ale třeba v Rakousku, Německu, Švajcu, Dánsku, Holandsku jsou tyto podmínky jiné. Většinou platí, že v osobních vlacích IR nebo RE je spousta plošin nebo celých vyhrazených vozů na kola. Daleko víc než u nás. U EC, IC, REx, EN, SC a všech těch rychlovlaků pak jen u vyznačených vlaků. Ale nikdy nebyl problém, chce to jen hledat v jízdním řádu nebo se zeptat. V.

      0 0
      • Martyss  

        Chtěl bych optat na vaše zkušenosti. Pokud je u rychlíku v jízdním řádu symbol kola, tak souprava bude obsahovat aspoň jeden vagon, jehož část bude upravena pro přepravu kol jako spoluzavazadlo.

        0 0
        • vlkouš  

          Jo, mělo by to tak být. Ty vozy musejí být alespoň dva s plošinami na jedné straně (tam se vejde tak 2×4 kola) nebo jezdí i červené šumperáky (třeba Tanvald), co maji místo na jedné straně vozu pro cca 10 kol. Ale výhoda takto označených rychlíků, že kromě těchto vozů se symbolem kola mají i služebák. Takže když jsou ty plošiny obsazené (dost často nebikery-nevim proč tam sedaj na sklopný sedačky, když je ve voze volno???), můžeš to dát za stejný peníze do služebního. Bohužel to tak nefunguje na 100%. Stačí výluka, náhradní souprava, porucha vagonu a máš smůlu. Bohužel zákazník stále ještě není pán! Když budeš potřebovat vědět konkrétní vlak, tak písni na ICQ. Zjistim počet vagonů a jakej typ jede na konkrétním vlaku. Čus, V.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.