proc tady vseci sundavaji rohy? ma to nejaky vyznam,krome ubytku vahy? nebo to je nova moda? ja osobne vaham jestli rohy sundam…
proc tady vseci sundavaji rohy? ma to nejaky vyznam,krome ubytku vahy? nebo to je nova moda? ja osobne vaham jestli rohy sundam…
každýho věc – mě se to kolo líp ovládá bez rohů ;) jestli váháš, tak neni nic jednodušího, než je sundat, vyzkoušet. Pak je můžeš kdykoliv vrátit …
A proč je chceš sundat? Protože je všichni sundávají? Musíš sám vědět, jestli je potřebuješ nebo ne. Já bych bez nich jezdit nechtěl, držím se za ně tak 50% vyjížďky a vyhovuje mi to.
Já jezdím silnice/terén 50/50 a na silnici mi vyhovuje úchop za rohy, v terénu za gripy. Takže je určitě nechám.
Odendat a vyzkoušet – to nic nestojí. A jde o TVŮJ pocit z jízdy.
jezdil jsem s rohama,na novém kole jsem to zkoušel bez,ale za týden byly zpátky,zkus a uvidíš co ti líp sedí
za me nesundavat, nicmene tento vikend me kamos rikal, ze je sundal a na nic je nepotrebuje… navis ma pry sirsi uchop, coz mu vyhovuje… ja si je kazdopadne necham… hodne se o ne opiram pri zaberu, nebo na nich odpocivam…
ja mám bez nich strach:)takový holý řidítka,pocit jak kdyby mě tam chyběly brzdy
Za mě taky ne…já bych naopak nějak nepotřeboval gripy..:D většinou jedu s rukama na „paroží“..jede se mi líp..
tak to si v terenu jeste nejel a z kopce taky ne… :D
To je technikou, musis proste vic trenovat :o).
BTW, na mym prvni MTB se v pohode brzdilo i z rohu palcama, takze pokud to nebyla hodne dlouha hopsana, tak jsem je taky temer nepoustel. Dnes to na jednom kole jeste stale nekdy delam, ale ty kratsi paky tomu uz moc nenahravaj.
Bez rohů se mi jezdí líp, mám širší úchop. A po sundání jsem je nepotřeboval, tajže mi ani nechybí .-) teď pudou na zimáka, ať to není holé .)
s rohama… ale někdy mám pocit, že bych se možná obešel i bez nich :) čistě za rohy se totiž držím málokdy, nejčastěji je používám jako zarážky a držím se za boky řidítek. Bez rohů by to ale bylo méně pohodlné a hlavně bych měl strach, že mi ruka z toho boku sjede a rozbiju si tlamu. Nejspíš by mi tedy stačily takový ty malý růžky, ale ty jsou hnusný :)
Bez gumy nebo s ?
bez gumy. BTW jak tahle otázka souvisí s tím co jsem napsal?
Bylo to celkově k tématu.Řeší se tady strašné pičoviny.Líbí se mi tady to šílenství, každý se nějak snaží upoutat a hlavně odlehčit.Nebýt tohodle fóra, jezdí polovina lidí spokojeně na deorečku.
Že to říká zrovna ten, kdo honí gramy na pevné vidlici… (:
Nenapadlo tě že mi vyhovuje? Brzo kolo přibere.Stávající vidlice je krátká.Budu pořizovat vidlici Singular.Kolo tak přibere dobrých 400g a neposeru se s toho:-)Hllavní je funkce.
Nenapadlo tě, že to byl vtip? Tak nějak jsem předpokládal, že víš, proč to vozíš.
Taky to píšu se smajlem :-)
pokud máš vlaštovky, tak rohy musí BEZPODMÍNEČNĚ dolů a jedno, jestli je využíváš či ne.
pokud máš rovná řidítka, je to tvá volba, ale úspěch u šamponů je jen bez rohů, ale musíš mít kolo min 50k a výše
:o))))))
To myslíš ironicky nebo vážně? :):) Tak za prvé, MUSÍŠ akorát umřít, ale rohy si můžeš nechat i na některých vlašťovkách. Za druhé, rohy nejsou třeba v těžkém terénu, ale na rychlé přejezdy jsou nutné, jinak nabíráš vzduch a také Tě po delším čase začnou bolet ruce a obrana proti tomuto je častá změna úchopu.
:-) na kole v profilu jezdím bez rohů, nějaké 150 i 200km trasy jsem na tom zvládnul. Nevidím bez toho problém
Tak já budu argumentovat podobně: Na zvládnutí 200 km nepotřebuješ ani kolo, to se za den snadno uběhne, v tom není problém, když i padesátiletý řecký amatér je schopen zaběhnou 300 km za den :) A nenapadlo Tě, že s rohama by jsi třeba zajel více a pohodlněji?
Já ti nevím, rohy montovat nebudu.Moc jsem nestudoval pravidla.Bylo tolik bahniska že by běhání bylo rychlejší:-) Stejně je všechno v nohách.Je li natrénováno, šlape to.Horší když vzdá hlava.
No, jel jsem s kamarádem :-) takže jsem musel jet podle něho. ROhy bych už nedával, 1) už tak těžký předek je ještě těžší
2)jen se o ně max opřu, což můžu aj o vlajdy
řídítka .))
Jendou jsem jel 150km já mtb kámoš silnička, fičelo to dost dobře.
Podruhé silniční kola, ale to bylo extrémně výletní tempo :) takže taky no stres. V sobotu se chystám takový větší okruh, možná to vyjde něco přes 200–250km tak uvidím jak to dopadne :)
Btw aby norální člověk uběhl 300km za den, tak to bych chtěl vidět .-))) (tím myslím netrénovaný). Btw s pohodlím – při silniční jízdě stejně dám ruce až k představci, snižuju odpor .-) nebo se jen opřu o ty kraje. No stres .) hlavně se nemusím bát v lese že o něco chytnu …
Jel jsem 24ku bez rohů a šlo to dobře.Necelých 19 hodin čistého času ve sračkách v sedle.
vzduch nabiras prave drzenim se za rohy. vic ruky na rodlech roztahnout nejdou. kdyz ches jet, jak rikas, rychly presun, je mnohem efektivnejsi chytit se za rodla u forbecu. ale to nesmi byt na rodlech zadne ftakoviny, ze ;-)
S tím by se dalo souhlasit.
Já jezdím vlaštovky s rohama. Rovná řídítka se mi nelíbí a bez rohů se mi jezdí na prd (téměř všechny výjezdy jedu s rohama) a názor že rohy na vlaštovky nee je co? cipovina :-P
přesně, názor rady starších leštičů BF, dříve se za to i banovalo …
nic nemění na tom že je to skutečně hnusné:-D
věc názoru… a možná nějakých předsudků :)
Tak tak, naprosto odporné.
s
Když se v Čechách na začátku 90. let začaly ve velkém prodávat horská kola, tak si lidé pořizovali rohy extra, pak se rohy staly součástí téměř všech seriových kol a ten, kdo chce zkusit něco jiného a odlišit se od ostatních, tak si rohy sundá. Teď nemluvím o závodech a závodnících na technických tratích.
Je zajímavé, že proti rohům křičí Ti, co je měli a sundali :)
Hlásí se výjimka! :) Rohy jsem měl a sundal a tvrdím, že s nimi jsou delší trasy podstatně příjemnější.
Mě zajímají mbary, nebo jak se to píše.Taky se mi líbí jedny řidítka on one.Jen ten vzhled je divný.Najdu a nahodím foto.
Tyhle
Nebo
No to je 100 let stará klasika – de facto silniční řídítka a zase máš možnost měnit úchop a jezdit vyšší rychlostí s dlaněmi svisle a dopředu tzn. lokty mít u těla.
Rád jezdím i delší štreky a často i po silnici.Tam by se mohly hodit.Jak se znám, vykašlu se na to:-)
Jezdil jsem pár let s rohama, na nový kolo jsem je vůbec nedal, po týdnu jsem si na ně ani nevzpomněl, celodenní výlety bez problémů, 150km v kuse bez problémů, akorát občas na asfaltu si chytám řidítka přes objímky a expanzku brzd, rohy nepotřebuju, spíš občas na rovinkách bych užil časovkářskou hrazdu :D.
+1 :)
Dlouhou dobu jsem jezdil s rohy, před rokem jsem je na zkoušku sundal a zapoměl na chalupě,takže jsem musel jezdit bez nich asi 3 týdny…docela blbej pocit, když ruce „bolely“ a nebylo je kam odložit!:-)
Ale pak už vše ok,kolo se mi bez nich lépe ovládá ve sjezdu a techničtějších pasážích…
S rohama. Používám je dost často. Je možný, že kdybych je neměl, naučil bych se bez nich žít.
ze sedla
Rohy na delší tratě jsou příjemný , vloni mi na Saltzu jeden upadl a potom mi dalších 140km sakra chyběl, ale třeba na XC ve Vimperku jsem se za ně nechytil ani jednou.
rok zpátky jsem je měl a používal furt, ale pak mě začal bavit terén a zvykl jsem si jezdit neustále s prstem na brzdě, takže bych rohy už nevyužil..
Třeba sjezdy jezdím taky vždy s prstem na brzdě (tedy úchop za rohy v tu chvíli nehrozí).
Ale i výjezdy? To vážně i třeba v horách v hodinovém výjezdu který se jede pomalou rychlostí máš celou dobu prst na brzdové páce? A to je přesně situace kde se hodí nejvíc (i pro jízdu ze sedla v tom výjezdu jsou aspoň pro mě pohodlnější).
jo, často se načapu, že to tak držím i ve výjezdu.. je to už reflex.. myslím, že se mi to i už párkrát vyplatilo, protože to o dost snižuje reakční dobu
třeba, kdyby přišel rychle jsezd :)
třeba, když ti nějakej prakokot nedá přednost na křižovatce..:D
Tak reakční doba se určitě o něco snižuje, o tom není pochyb.
V malýrh rychlostech ve výjezdech mi to přijde ale fuk. Tam se to hned zastaví hned i samo bez brždění, jen když přestaneš šlapat.
ve výjezdech bych rohy taky nechtěl :) to je uplná kravina.
taky to mam tak, porad ukazovacek na brzdach, uz je to proste zvyk :-). I na fotkach ze zavodu to tak porad mam.
Mam rohy Rohy Amoeba BE-M110, jedna se o anatomicke carbonove rohy. Uvadi se hmotnost do 100g. I tak bych hmotnost i u „beznych“ rohu neresil.
V cem pro mne byly prinosne a v cem jsou lepsi nez obyc?
Ten carbon je ale také náchylnější na zničení. Ty stejné rohy jsem kdysi vozil a i když mi překvapilo, že to s tím ničením není tak hrozné, tak přesto jsem dva páry zrušil.
Rohy jsou aspoň u mě nejcitlivější část kola na ničení. Není totiž třeba vůbec ani spadnou, ale stačí takové spíše vystoupení z kola někde na šutrech když se to nedá. Jezdec vystoupí, ale už nedokáže kolo udržet a zahodí ho. A roho to odnese nejčastěji.
Ergony mám už na obou fullech slušně orvané, ale pořád drží a drží. Také jeden z důvodů, proč jsem ani zatím nezkoušel tu novější přepracovanou verzi GR2 (má růžky karbonové potažené gumou a mám strach o jejich životnost).
Jinak tvarově mi ty Amoeby seděly výborně, asi nejvíce z klasických rohů co jsem vozil. S Ergony je to ale zase někde jinde.
Taky je mám, perfektně sedí v rukou.A když jsem to onehdá položil a že to byla pěkná šupa v první chvíli jsem se s nima loučil,ale jen sekanec a drží v poho.
Jedna taková zajímavá zkušenost. Sestra se před pár roky při pádu napíchla na řidítka (bez rohů) a natrhla si játra. Následoval převoz do místní nemocnice, odkud ji následně vrtulníkem transportovali do Prahy. Mít na rodlech rohy tak se jí nejspíš vůbec nic nestalo…
Já je sice vozím hlavně kvůli možnosti změny polohy rukou při delších vyjížďkách a daleko příjemnější poloze v sedle v dlouhých táhlých stoupáních, ale můžou pomoci i proti sklouznutí ruky z řidítek, nebo pokud si šikovně nalítnete na vlastní řidítka :-)
Jejich nevýhodou je, že se zejména v hustších porostech občas rohem o něco zachytím a mám co dělat abych nehodil tlamu :-)
jo, taky jsem se v dětství napíchl břichem na řidítko, ještě na nějakym pionýru, a měl jsem bolestivej hematom ve stěně břišní asi půl roku.Chtěli to i operovat. Tenhle aspekt mě nenapadnul. Dobrej postřeh.
Dřív jsem měl na GT Agressor rohy taky, bylo to HT a sloužilo skoro 10 let. Letos jsem koupil Trance X5 a uvažoval jsem dát na něj rohy. Sice by to na těch vlaštovkách vypadalo hrozně, ale o to nejde, zatím jezdím bez nich a začínám mít pocit, že je ani nepotřebuji.
Ahojky,rohy jsem měl na rovných řidítkách,ale co jsem nandal na kolo nové vlajdy Easton EA30,tak už je nemám,a ani je dávat nebudu…
jo,abych nezapoměl jezdím jen v térénu a v lese,silnice zhruba jen 10% na přejezd do lesa a terénu..
Jsem si vzpomněl na kamaráda ortodoxního rohaře, který díky úchopu za rohy občas zapomínal i brzdit. Jeho placák do bahnité kaluže je legendární. (:
Hele idealni je to takto – pokud je pouzivas, tak je tam mit, pokud je nepouzivas, tak je sundat:)
Nejhorší je, použít ze zvyku rohy, když je tam nemáš ;-)
Motto dne :-)))
Mě rohy vyhovují, znám dokonce i případy, kdy bych bez nich byl trošku rozhoze.
Největší dilem nastane teď, budu přecházet na vlajdy a tam nevím, jak to bude… Rád bych rohy, ale jestli to není moc prasárna :)
Nechci, aby si mě spletl nějaký myslivec v lese s jelenem..
Neboj rohy ještě nejsou parohy :-))
No ja vozim na zavodaku rovny riditka s rohama, na fullu sirsi vlajdy – obe kola maji uplne jina vyuziti, tj. i styl jizdy, cili je to takhle pro me optimalni. Na zavodaku je obcas vyuziju, na fullu mi absence rohu nevadi, navic mam pocit, ze by na sirsich riditkach mohly byt v technickych sjezdech na obtiz.
Jak tam můžou překážet?
treba kdyz se potrebujes vejit do mezery mezi stromy – rohama muzes zavadit :-)
Když jsou rohy zahnuté dostatečně dovnitř (a to je na vlajdách třeba), tak nejširší rozmě zůstávají stále řídítka. Takže těžko.
Nejde ani o nejsirsi rozmer, jako o to, ze trci dopredu.
Navic vlastovky s rohama, zahnutyma k tomu, proste vypadaji hrozne :-))))
nezlob se, ale ty vozíš dost úzké řidítka. Souhlasím s Sharkou.
jak to suvisi zo sirkou riaditok? mlok ma uplnu pravdu.
To souvisí pouze se zahnutím řídítek. A je fakt, že s šířkou řídítek narůstá lehce i zahnutí, spíš to ale závisí na tom jak kdo vozí konkrétní zahnutí řídítek.
To ale není problém kompenzovat dostatečným zahnutím rohů, aby směřovaly výrazně směrem dovnitř. Pak problém není.
Když jsem před pár lety hledal ta správná řídítka, tak jsem vyzkoušel toho opravdu hodně a cca 8–10 kousků v šířce 640–685mm, takže i pár širších kousků.
A testoval jsem jak s rohy, tak bez nich.
Problém v terénu nikdy nebyl žádný když výsledný úhel rohů byl vždy výrazně dovnitř.
Jinou věcí je ten úchop samotný. Jak zmínil ememem níže, tak uchop za rohy při hodně širokých řídítkách začíná být divný. Tedy aspoň mně už neseděl (někomu ale sedět může). Ale problém se někde vejít rozhodně není.
A kromě toho jsem měl vždy problém se zápěstím na širších řídítkách (při úchopu za gripy) ať jsem zkoušel všelijaké různé vlajdy.
Takže hlavně proto teď vozím jen 62cm, ty mi sedí perfektně a ani náznak jakéhokoliv problému ani při 7h+ jízdy.
Do technických sjezdů na tu chvíli bych ale širší snesl.
O tvé řidítka nejde voz si jaké ti vyhovují.
Čím širší řidítka jsem zkoušel vím horší pocit rohů jsem z nich měl. 660 a menší jsou v pohodě. Rovné užší tím tuplem.
Ale těch 660 je pro mě hraniční. Na širších už se necítím s rohama dobře. Protože mám strach, že se někde zachytnu. Neobíhal jsem to s pravítkem ani úhloměrem, abych zjistil jak moc je ten nepříjemný pocit oprávněný. To by na věci nic nezměnilo. Podobný pocit z toho navíc nemám sám. V životě jsem sám rohem už o nějakou větev párkrát zachytil vždy se to zatím zvládlo a vždy zatím v malé rychlosti.
Ale občas se to stává a i tady jsem o tom už někdy četl.
Klidně bych vozil rohy na užších řidítkách.
Ted mám poměrně široké a rohy jsem zkoušel a nechci je. Nehledě na to, že mi na širokých ani nechybí.
Navic ti rohy zabiraj misto, takze tim padem mas vse bliz stredu riditek, nevim jak tobe, ale tohle mi vadi (a to nejsem zastancem riditek jak na harleyi) a take to zhorsuje ovladatelnost…
Tohle jsem tu už vysvětloval. Je to velký omyl, co jsi napsal.
S Ergony mám úchop naopak širší než bez nich. Ergony z řídítek zabírají jen několik milimetrů (asi jen 6–7mm). Samotné růžky totiž přesahují o kousíček šířku řítek.
A ve sjezdech se vnější hranou ruky opírám o ty růžky a to mi navíc i zlepšuje jistotu úchopu.
Bez rohů jsem se nikdy takhle na kraji řídítek nedržel, měl jsem vždy o něco větší rezervu než jen je šířku uchycení Ergonů na řídítkách.
Možná někomu nevadí držet se řídítek bez rohů zcela na kraji, mně to vždy vadilo a nebyl jsem si tak jistý.
Brzdu pak mám nastavenou ideálně pro tuhle polohu úchopu.
Ve výjezdech pak používám úchop na gripech i užší.
Takže je to přesně naopak, díky růžkům mám jak úchop, tak i brzdu o malinko blíže ke kraji řídítek než kdybych tam ty růžky neměl.
A zhoršuje ovladatelnost? Jak proboha?
To zhorsuje ovladatelnost patrilo k te myslence uzsiho uchopu:)
Kazdy to mame holt jinak:)
Ještě doplním, že jak jsem zkoušel spoustu různých dalších řídítek, tak bez rohů mi odpovídala šířka 64cm řídítek, abych dostal stejný úchop jako s Ergony + 62cm.
Jinak ale pokud by to někomu úchop zúžilo, tak o to může dát širší řídtka.
Nevýhoda jedna ale bude a to, že pak bude nepatrně méně místa mezi stromy a podobně, kde je málo místa na šířku.
Tohle platí i pro můj případ, ty Ergony o kus přesahují šířku řídítek, takže tímhle jsem na tom asi jako bych měl 64cm řídítak bez Ergonů.
Tady budou mít problém ale hlavně ti, co vozí ultra široká, mě tohle netrápí.
Tak my když jsme nandávali rohy, tak jsme taky zkracovali vnější část gripů, právě kvůli zachování šířky úchopu. U šroubovatelných jsme uřízli kroužek se šroubkem a musel stačit jeden (vnitřní). A bylo to:-)
Buď jsem ospalý nebo mi tohle hlava nebere. Jak si uříznutím gripu zachováš šířku úchopu při nasazení rohu? Když už tam ty rohy nasadíš, tak se řízlým i neřízlým gripem bude šířka úchopu stejná, bez rohu bude o málo větší.
Třeba myslí polohu brzd a řazení.
Jo tak to mě nenapadlo, protože já mám mezi gripem a brzdou/řazením fugu, že by se do ní vešly dvoje rohy. Ale pokud je to tak jak říkáš, pak to sedí.
Tak. Nějaou mezeru tam mívá asi skoro každý. Tedy pokud někdo nenastavuje kotoučovky na brždění 3 prsty :-)
k cemu je to dobre? človek potrebuju mit polohu brzd od mista uchopu vzdalenou porad stejne nehlede na to jestli tam ma nebo nema rohy…
jinak by bez rohu brzdil ukazovackem a s rohama uz by mu to vychazelo na prostrednicek…
Pokud rohy mají širší objímku (a že občas některé mají i 2cm objímku a ne jako Ergony, co nemají ani celý 1cm), tak to už úchop musí zúžit.
tu se někdo nudí o zkouškovém:-D
Tomu se říká ruční brzda :)
slyšel jsem už docela dost pikačovin, ale tato, s prominutím, zatím vede na plné čáře :-D :-D
cos na tom nepochopil, ve krovi nebo o strom muzes s rohama zachytit spis, i kdyby to bylo jen o pocitu tak pomyslne ‚nebezpeci‘ ovlivnuje pohodu z jizdy
ty jezdíš běžně ve křoví v rychlostech, aby mělo cenu to řešit? jezdím z 95 procent les, ale že bych někde zachytil strom kvůli rohům se mně fakt ještě nestalo :-D ale třeba mě to ještě čeká, jako Vás, zjevně s většími zkušenostmi, co se týče kolizí se stromy ve křoví :-D
stromokrovo styl zasadne bez rohu :)
áá, pán je gurmán :-D
Na singlu se mi bezne stava, ze se diky rohum s prirodou musim dost prat aby mi rodna hrouda nedala jednu primo na cenich a to i v rychlostech 10–20km/h. Bez rohu se to jen smykne.
mně se asi nikdy nestane, že bych jel na singlu do přírody, asi mám malou představivost nebo co :-)
Myslen singltrek… Vony ty popinavky co se po kdejakym keri motaj me umej docela rozhodit kdyz je zahaknu rohem…
jo takto… uznávám, moje blbost :-)
+1
naprostý souhlas s Kostou. to že se nevlezu mezi strom kvůli rohu je naproscá cipárna. Pokud ten strom nemá v průměru mín jak 10cm, tak se za něj ani zachytit nejde, lízneš ho uplně stejně jak bez rohu. a když je větší tak je uplně jedno jestli ho trefíš s rohem nebo bez.
Rohy na vlajdy jsou šílené zvěrstvo, pokud je použiješ, tak na to už mentálně nemáš, aby jsi setrval na BF …
:o)))))
Plne souhlasim, bohuzel je to tak, daji se lehko znicit. Tvar mi ale neskutecne vyhovuje…
Kdyby nekdo vedel o podobnych z tvrdsiho materialu, dejte vedet. Chtel bych pro pritelkyni.
Ja som s rohmi jazdil asi 10 rokov, pretože som mal malý rám a tým som si predlžoval posed. Dnes mám rám taký ako mi vyhovuje , rohy som aj založil, ale neskôr som ich zhodil a už mám cca 1000 km bez rohov a nechýbajú mi…
to je dane charakterom toho co jazdis, na taky typ jazdenia ich asi naozaj netreba ale nezovseobecnoval bych.
Naopak na to jezdí se docela divím. Samozřejmě ať každý vozí co mu sedí.
Já bych na to co jezdí winter78 potřeboval rohy právě nejvíce. Vidím to na srovnání celopevňák x full, zvlášť dokud tam do teď ještě mám Supreme a jezdím hodně asfalt na tom celopevňáku.
Na tom celopevňáku odjedu za rohy mnohem více času (možná i polovinu času vyjížďky) než na fullu (na tom třeba jen 20%, tady ale hodně záleží co konkrétně se jede, může to vyjít na full i na téměř nic a někdy i více než těch 20%). Na fullu to taky v mnoha situacích vůbec nejde.
Ako píšem, rohmi som si na MTB predlžoval krátky posed, pretože (ak ma pamäť neklame) často som odjazdil celý výjazd len tak že som sa držal rohov, za rúčky som nedržal vôbec, len v mestách a dedinách, kde bolo potrebné mať pripravené prsty na brzdách.
Ináč aj na mojom terajšom crosse som mal rohy , ale nejako mi tam nepasovali…len keď som jazdil do kopca zo sedla, tak som ich krásne využil,ale inak nie (a to jazdím zo sedla do kopca v poslednej dobe dosť často…a rohy nechýbajú) ;-).
tak to mas potom asi aj kratky ram, doladovat posed rohami a zahnutou sedlovkou je z nudze cnost.
Přesně tak. Mně třeba Ergony ani posed neprodlužují (a prodlužovat ho nepotřebuju, mám takový jaký chci). Vytváří plochu s gripem dohromady a jsou ty růžky kratičké, takže na délku se posed při úchopu za růžek a část gripu (využívá se celá ta plocha dohromady vytvořená) téměř nemění.
preco vahas? nevyhovuju, zavadzaju, nepouzivas, ci nejaky iny dovod? musi predsa vediet co je zle.
prvy mtb pred vyse 20 rokmi som mal s rovnymi rajdami a bez rohov(ako inac vsakze), potom som dokupil rohy a srazu vysiel o rad strmsie kopce. roky som jazdil takto a malo to navyse vyhodu striedania uchopu. potom dosli vlajdy, dlho som odolaval ale nakoniec skusil (a uz bych naspat nesiel). lenze som zistil ze klise na vlajdy rohy nepatria lebo siroke vlajdy = rovne + rohy je blbost na kvadrat, nema to nic spolocne, je to len image, nebol som schopny vyjst strmsie kopce co som predtym jazdil takpovediac „s mensimi problemami“ takze velice rychlo isli naspat. lenze ouha, siroke vlajdy a rohy to moc k sebe naozaj nejde lebo clovek pri uchope je rozcapeny jak prejdena zaba, jednak su siroke a ich zahnutie smerom k jazdcovi este sposobuje ze rohy idu „von“. takze spilovat rajdy pri mojom 190cm na max. 63 cm (sirsie neznesiem lebo si pripadam ze nesedim na biku ale na hajzli) a k tomu rohy hodne zakrivene dovnutra napr. lebo rohy maju zmysel hlavne do kopca a tam ten siroky uchop je o nicom. osobne bez rohov neviem jazdit, do kopca je to rozdiel triedy, cim strmsi kopec tym vacsi, jak zmena celej polohy tela tak uchopu.
Mám vlaštovky na 29tce (23rám), maj 63cm, jsou to velký krávy… ale rohy jsem si neodpustil. Jezdím se základníma od BBB, 10cm, zahnuté dovnitř… a pohoda. Vůbec bych nemnil. jezdím cca 30% silnice a 40% šotoliny, lesní cesty atd, ten luxus změny úchopu si nenechám vzít ani kdyby s tím nesouhlasil sám prezident
63 cm jsou naopak hodně podvyživené vlajdy, ne velké krávy.
63 je málo. Já mám rovný co maj 60 a teď čekám na vlajdy 66
to sa neda zovseobecnit, je to individualne, ja zas nechapem jak moze niekto na takych sirokych kravach jazdit xc lebo okrem jazdy z kopca je to imho nanic.
Je to pohodlnější než na stísněných 580 mm nebo ještě užších rodlech. Ale jak píšeš, je to individuální.
já to beru z méého pohledu (jako každý). Mám skoro dva metry a od malička trávám 9hodin týdně plaváním, tak mám široký ramena… každýmu to nemůže sednout
iste ved preto pisem ze je to individualne.
btw ja mam tiez 190cm, skoro 100kg a tlsty jak prasa zrovna nejsom a nedokazem jazdit sirsie jak 63cm. proste si pripadam rozcapeny a nedokazem poriadne slapat.
Sorry, měřil jsem to zběžně… mám 65cm napřímo (nevím, jak se měří, jestli s obloukem či bez…). Nicméně na starých rovných 58cm… to už jde cítit rozdíl…
na kole krom silničky už si budu mít vždy rohy, nebo aspoň řůžky… i na sebevlašťovkovějších vlašťovkách.. nemůžu bez nich, chyběla by mi tam možnost chytnout rodla úplně z boku s palcem na horní straně rohů..hlavně při delších cestách měním úchop často, víc možností různých úchopů nabizí rohy..
každýho věc, s nebo bez, dogmata typu- „na vlajdy rohy nesmí“ neberu…
Když chci měnit úchop, tak (a to dělám skoro až automaticky) se prostě opřu o gripy dlaní, ale palec nechám nahoru s ostatními prsty… v téhle poloze mě nic nebolí ani po delší době.
Děláte to někdo taky?
Na dvou kolech je mám,na jednom ne a je mi to jedno.
Viete, že ruka v pronačnom postavení je neprirodzená, pričom anatomická poloha je supinačná. Ale vývojom (vzpriamenou chôdzou) sa ruka adaptovala na úľavovú polohu niečo medzitým, takže ruka si na rohoch oddýchne :-) Síce ostatné kåby cyklistu nie sú v strednej polohe, ale ak je možnosť uľaviť si rukám, tak prečo ju nevyužiť, hmm? :-)
Já jeden čas jezdil s parohama a ani jsem o tom nevěděl :-)
A taky to šlo dobře…
:-)
takových nás tu bude víc..:D
hlásim se. Dobrý bylo, že jsem je potkal právě v lese, oni na procházce, já na bajku, MUHEHE Ale už je to dlouho, starověk…
no ty krávo, to bych teda nechtěl.. nevim, jak bych se zachoval..
ja jen řekl: die Zeit ist gekommen .-)
Vozí někdo tyto stvůry? :o) nějaké zkušenosti s nimi? Měl jsem tu možnost si je osahat v kameňáku, materiál velice příjemný, roh uchycený imbusem zespod, zajištění i na madlu, jen ta váha docela masakr a taky mám strach, že docela zúží úchop řidítek..
Já teda bez rohů docela trpím, mám je na každém kole, tady tyto už nějakou chvíli okukuju, ale nějak mě odrazuje nezvykle nízká cena :D
na trekový ježdění paráda, ale v terénu se to široký blbě drží..
Vůbec se mi na první pohled nelíbí. A to kvůli více věcem:
Když už něco takového, tak určitě osvědčené Ergony. Ty řeší vše k čemu mám připomínky a navíc se ještě dělají ve dvou velikost pro různé velkou ruku (což je důležitý, ergonomický grip mus padnou přesně; klidně by nebylo od věci kdyby dělali velikosti tři – mně naštěstí ta menší přesně sedí).
A pak má Ergon více druhů, takže si každý může vybrat, které mu sednou lépe.
uvažuju nad Ergony a to GP1 nebo GC2. Tys už vyzkoušel různé typy Ergonů, je velký rozdíl v úchopu za konce řidítek (jako by za rohy, dlaně jsou směrem k sobě) mezi ergony s rohy a bez rohů?
Teď jezdím bez rohů, ale řidítka někdy držím za konce, jakoby za imaginární rohy. Rohy jsem před nedávnem nasadil na zkoušku, kvůli problémum s zápěstími, a stejně mi nejvíc vyhovuje úchop za konce řidítek, tak jsem je sundal.
do terénu, toho opravdového, kdy se kvůli řiditelnosti biku nevyhneš řidítkům nad 680mm a výšky sedla min. v úrovni řidítek: na rohy zapomeň!!! né že to nejde,ale…
Vše pod tento rozměr je zralé na rohy, s tím, že počítám se silovým a vytrvalostním pojetím jízdy jak po lese,tak po silnici…
chceš-li tak jen do hospy, je to jedno
ale asi aj do bikefreehardcorebikerevíru můžeš s rohama. jen ti na tom kole nevydrží=ulomíš je.
Tak jsem taky sundal a uvidíme, co na to na jaře řeknou ruce. Po první skoro tříhodinové vyjížďce dobrý.
Důvody byly: zvědavost, jestli to bez nich půjde, estetika a taky trochu gramařina. I když u mého stroje… :)
Tak už je zpátky dávat nebudu. Když už potřebuju jet ze sedla, můžu se chytit za konce řidítek a širší úchop mi vyhovuje. A na silnici se můžu chytit u představce. :-)
Rohy by som ich dole nedal. V stupani ich pozivam takmer vyhradne (pokial sa nejedna o tazky teren). Okrem toho pozicia ruk na rohoch mi pride prirodzenejsia (ruka nemusi byt natocena o 90 stupnov od prirodzenej polohy). Ak ruky pokrcis v laktoch (lakte von), tak sa o nieco lepsie dycha.
rohy sundat,a kdo jeste vozi, zahodit a zapomenout!
Důvod?
Jarda je nevozi… Jarda No.1 ;-)
pro cizi Jaroslav
vypada to odporne na kole … v technice je ti to na nic! a na asfalt jedine ziletku !!!
Citujem sám seba z MTBiker.sk po nedávnom výlete:
„Rohy som doteraz obhajoval, ale už je tomu koniec! Už som zažil pár situácii na hrane, až som si nakoniec vďaka nim rozmliaždil stehno a ohol rajdy, im dávam po kúpe nových rajd úprimné ZBOHOM!!! Uff, ale sa mi uľavilo :-) (MTBiker ako bútľavá vàba…)“
Tak asi to je ten dôvod, teda kosodrevina, iné nízke stromy, či vysoké trávy a rohy nejdú k sebe. Male trhnutia, malé pády sa za tie roky kulminovali až som teraz vďaka rohom poriadne drisol (v zjazde na Babej hore som chytil kosodrevinu). Takže rohy pá, pá :-)
to nebude rohami.
A čím iným, keď rohmi zahákneš kosodrevinu prípadne sa ti zasekne medzi ruku a roh? Ak narážaš na techniku, tak mi povedz ako prejdem kamenistý úsek, kde musím kľučkovať zo strany na stranu alebo proste kosodrevina z oboch strán prerastá chodník (aj toto občas zažijem)?
Toto ovšem zažiješ jen občas. Taky jsem si už kvůli tomu narazil fest žebra, ale ty rohy prostě potřebuju pořád, tak jsem je tam nechal.
Ja som za tie 3 roky zažil už veľa kolíznych situácii a to nie je len kosodrevina ale aj vysoká tráva a nízke stromy a kríky. Hold, nejazdím len poľné cesty. Proste som si povedal dosť a idem to skúsiť bez rohov :-)
jak ze cim, jazdcom. a sam to potvrdzujes kedze jak pises sa ti to stavalo skoro stale. mne sa to este nestalo nikdy a to byvam prakticky v lese takze inde jak terenom nejazdim. mimochodom kde to jazdis ze zrazas kosovku riaditkami?
Ať si každej vozí co mu vyhovuje
Já je vozím jak na HT, tak i na AM/EN fullu. Bez nich sice kolo vypadá lépe, ale ve velmi prudkých soupáních a při přesunech je často používám.
Aspoň nemusím mít dlouhý představec, což zabíjí kolo v technických pasážích.
Občas se mi stane že škrtnu o strom. Bez rohů bych také šktnul, ale asi by to odnesly prsty.
pravdu díš ! také je vozím na HT i full , vyzkoušel jsem i bez , ale na delší vyjížďky mi osobně evidentně chybí !
Rohy jsem pořešil koupí gripů ESI!
+1
to je nezmysel, co to ma spolocne? nechces vozit, nevozis, ok, ale ten argument je scestny.
Rohy jsou pro mě z hlediska využití nezbytnou a nepostradatelnou součástí kola. Sundat je jen z pohledu toho, že je to momentálně ‚In‘ je krátkozraké a v konečném důsledku i pěkná hloupost. Ale každému co žádá…
Rohy jsem vzdy vozil, tedka na novem kole a sirce riditek 710mm jsem o nich neuvazoval a je to jenom o zvyku ;) nevadi mi jezdit bez nich a ani vyslapy nejsou problem ;)
Co ještě pořád řešíte, rohy jsou prostě na bajka nesmysl a tečka! Zamknout! :)
bacha ať to zas neuhráváš na remízu :)
Co máte všichni s tou remízou? :) Myslel jsem, že to je Karlinerova hláška.
XC bez rohů je nesmysl a basta! :-)
u maajkeeho znamená XC flákání se po polních cestách na rovině :D
tam rohy nevyužije :D
Právě že jsem teď chtěl psát uplně něco jiného. Že na XC je to právě uplně nesmysl, závody netrvaj dlouho, dupe se na doraz, mělo by tam být dost terénu, takže na rohy není ani čas :)
Na flákání se po polních cestách na rovině rohy rozhodně ano :)
Tak to pak jo, holt my co na biku jezdíme jen do a z kopce rohy potřebujeme. Taky je to zvyk ze silnice, kde se člověk drží převážně za páky :-) Nevím, proč bych se měl dobrovolně připravit o možnost více úchopů.
Pořád s těma více úchopama :) Nohy si taky dáváš jinak, do pravýho úhlu, aby nešlapaly pořád stejně? :)
bože ty jsi fakt srandista
Možná, ale prostě chytnu řidítka do rukou a jedu a neřeším :) Jelikož jsem na bajku ujel bez rohů střeky jako 170km, 220km tak pro mě prostě nejsou potřeba.
Jestli je někdo jezdí ať si je jezdí, je mi to upřímně jedno, každej inteligentní člověk ví, že si z toho dělám jen prdel a baví mě jak to moje hanění rohů některý lidi pobuřuje :D
počkej na karlinera, on ti to politicky vysvětlí :)
Ale pobuřuješ prd. Každý ať si jezdí co chce, to máš recht. :-)
Ale pobuřuju :) viz nějaké reakce v tomto vlákně :)
Ty šlapeš rukama? Pokud si pamatuju, tak nohy mají pohybu dost při šlapání a i tak jdu občas ze sedla a protáhnu je. Ruce jsou bez rohů prakticky pořád v jedné poloze. S rohy člověk může i o dost protáhnout posed a ulevit zádům nebo při rychlejším přejezdu po tvrdém povrchu „zalehnout“ a snížit odpor vzduchu.
Ruce jsou bez rohů prakticky pořád v jedné poloze
není pravda :)
při rychlejším přejezdu po tvrdém povrchu „zalehnout“ a snížit odpor vzduchu
A to jako bez rohů nejde? To je mi novina :)
1. je pravda a 2. může to jít, ikdyž si nedokážu představit, jak šlapeš třeba 20km proti větru „zelehlý“ bez rohů :-)
jak šlapeš třeba 20km proti větru
Upřímně to si na bajku nedovedu představit ani s rohama ani bez rohů, to je naprostej nesmysl :) Na bajku se jezdí do lesa, nebo do kopců a tam nikde nebude foukat 20km protivítr :)
Je to marné, je to marné, je to marné :-)
Máš naprostou pravdu, tipnul bych, že prostě jsi ten případ co jezdí na bajku rád i po silnici, v tom případě jsou rohy odpodstatněné.
Áno, přesně tak.
Jediná pravdivá věc, kterou jsi tu v té snůšce nesmyslů vypotil :)
No a ty zase nic :)
Tak 20km po silnici teda na bajku nejezdíím, ale jak jsem sundal rohy, tak mám hromadu místa kolem představce a můžu se držet tam. Pokud tedy nepovezu světlo, ale to zase povezu spíš na kratší vyjížďky a tam nejsou přejezdy po silnici.
A kdyby chtěl někdo kibicovat, tak blikačku mám na vidlici. :)
obcas sa to s tebou da ale momentalne by si si mal dat chvilu pauzu. vyzera to totizto ze tie svoje kydy myslis vazne aj ked tam davas smajlikov.
Nápodobně.
měl jsem vždy rohy, ale na nové kolo se mi nechtělo dávat ty staré omlácené šunty a na to abych si koupil nové, se mi žádné moc nelíbily… tak sem řekl, že zkusím bez rohů a ejhle – 1)dá se na tom jezdit 2)do kopce nejsou potřeba, řidítka se daj chytit až úplně na konci takže větší páka :-) 3)vypadá to líp 4)můžu mít líp naštelovanou polohu brzdy tak abych mohl brzdit jedním prstem (a ne tam mít vše namačkané) 5)když jedu delší přesun na silnici, tak si ruce jen opřu v jiné poloze (fakt netřeba rohů) 6) gramy dolů 7) o trochu těžší peněženka 8) je to jen můj subjektivní pocit :-) :-) takže klidně do mě :-) :-)
když si stoupneš do pedálů, necháš je. Když je využiješ kdekoliv jinde, necháš je. Když ti nesednou, vyhodíš je. Když se řídíš radou kamaráda bez přemýšlení, uděláš to co ti řekne kamarád … :D Stále na jedno brdo jako se vším.
docela mě to pobavilo :) ale tak třeba k tomu má důvod
Dneska jsem si přidělal nové rohy, mám je asi po 3 letech a je to mnohem lepší než bez nich. Vzhledově nejsou tak špatné a co se týče funkčnosti, zatím není nač si stěžovat, pohodlná delší jízda, výjezdy do kopce mnohem lepší a spurty také. Mají 6cm takže ani nepřekáží a hlavně můžu konečně obracet kolo vzhůru nohama kvůli opravám, zahlé řidítka od středu dolu a lockout u řidítek mi to neumožňoval :D
Dneska jsem si koupil rohy a hned jsem je jel ozkoušet, jsou asi 6cm velký takže z estetického hlediska nevadí a myslím, že ke kolu taky ladí. Delší jízda je pohodlnější a výjezdy a spurty mnohem lepší a přirozenější. V terénu nepřekáží a zatím žádné zápory :D Uvidíme v budoucnu :D
omlouvám se poprvé se mi neukázalo, že je to už načetlý tak jsem to napsal znovu :D :D
To já je teď sundal a nasadil vlaštovky než jsem si zvykl tak to byl děs! fakt ubíjejících pět sekund :)
Jo to vlaštovky jsem měl právě teď 3 roky na tom Authorovi versus co jde na těch fotkách vidět jen zadní kolo a kus rámu :D Tam mi rohy vůbec nechyběli :) ale tady jo :)
Tak jako u všeho, komu vyhovujou, ať je vozí, komu ne, ať je nevozí. Obě tyto varianty jsou legitimní na rozdíl od vození či nevození kvůli módě.
Já rohy vozím, zkoušel jsem to bez nich a hodně mi chyběly. Nejvíc je využiju ve stojkách, kde mi přijde, že opravdu hodně šetří zápěstí a zlepšují ovladatelnost, když pod sebou kolo naklápím. Ve sjezdech roztáhnu ruce na gripech na max a zarazím se o rohy, jsem si tak jistější v úchopu. A při klidné jízdě po rovině a do dlouhých kopců uleví rukám.
Jinak mám hliníkové Amoeby, několikrát opravované (lepené, rovnané a zabrušované vrypy), na 60 cm rovných řídítkách. Řídítka bych chtěl širší, ale rohy by na nich zůstaly – o víkendu jsem zkoušel několik kol s mnohem širšíma rodlama a stejně mi tam rohy chyběly.
Teď ale plánuju změnu (posouvají se mi bezzámkové gripy a stejně mi občas dřevění dlaně), už mám doma tohle , vypadá to solidně zpracované a na sucho to hezky padne do ruky. Hmotností si pohorším snad jen maličko.
při terénním hajzl posezu a 720mm vlajdách si nějak rohy představit neumím, chybí hlavně i použití, plus je to i nepraktické v nějakém roští, možná i nebezpečné atd…
ale na „chrtím“ posezu a 600mm rodlech na silnici a ultra lehký terén je vozím, a jsem za to rád, ta změna polohy rukou při stále stejném otrockém šlapání, bez nutnosti měnit těžiště, sesedat ze sedla atd… se fakt hodí…plus prostě do kopců na stojáka atpd je to prostě víc v pohodě…
Ja na fullu rohy, nebo spis ruzky vozim:-) Sice bez nich vypadaj vlastovky lip, ale pri chrceni do kopce nebo pri presunech po acku mi rohy hodne chybely. Na druhou stranu posledni dobou pocituju pri singlovym (a nejen pri nem) jezdeni, ze se s rohama jaksi nemuzu nikam vejit. Resp. mam v uzsich pasazich takovej zvlastni pocit;-)
Koupím rohy!!Do 100mm,malinký,hezoučký… :-)))) Ne nyní vážně,pokud je někdo sundal a doma se mu válej,ať je nabídne.Jezdím už nějaký čas bez rohů,ale chybej mi…Díky
Mám tu nový Specialized , nikdy ani nevyndaný z krabice…
Ja mam tyhle pidi rohy a jsou super. Kdyz se drzim za gripy, tak nejsou vubec videt :)
Je to fakt o tom kdo, kde a jak jezdí. Jestli někdo bajka trápí převážně na silnici, šlape dlouhý useky bez technickýho ježdění, tak si pravděpodobně rohy dá, jinak ale moc potřeba nejsou.
Jsem případ přejezďáka,20 km do kopců a 10 minut dolů.Chci rohy! :-)
Při dnešních běžných délkách řidítek nad 660 mm u někoho dokonce 720 mm je to s rohy jako když někoho vítám s roztaženými rukama. Většina lidí rohy už nevozí no o přínosu v některých situacích roviny, dlouhé výjezdy není sporu o jejich funkci. Já celé roky jezdil na kole s rohy nyní se snažím na novém kole si zvyknout jezdit bez rohů. Občas se přstihnu jak pokládám dlaně na konce řidítek a snažím se držet něčeho co tam na konci není. Nyní vím proč přestal Spešl dávat tak masivní BG fit vycpávky na své rukavice do míst kde při držení rohů dostávaly dlaně nejvíc zabrat.
Já mám klasiku 58cm,širší bych nechtěl…
Dokud pořádně nepojezdíš s širšíma, tak to neoceníš :)
No ono to položení dlaní na řidítka na ty nucený přejezdy po asfaltu celkem stačí, ruce si odpočnout a hurá zase do terénu :)
Dřív jsem si bika bez rohů nedokázal představit, ale nedávno jsem si půjčil lepšího bika s mnohem širokýma řídítkama, samozřejmě bez rohů, a vůbec mi nechyběly. Za celodenní vyjížďku jsem si na ně ani nevzpomněl. Takže, až budu měnit kolo, beru širší řídítka a bez rohů… ;-)
Tak jsem po přečtení tohoto threadu zkusil rohy sundat a jízda mi přišla strašně nejistá, když jsem si neměl za co zapít ruce. Zvláštní pocit. Počítám, že bych si asi zvyknul, ale asi půjdou zpátky. :)
Jde urcite o zvyk a ja vozim na HT ty kratasy jen na dlan.Pri dlouhych strekach je to pohodlnejsi,menit pozici rukou.Me by zajimalo,proc je nema skoro nikdo na fulech.To zakazal nejakej MTB guru??
já je mám na fullu
Já je měl na fullu, teď jsem je sundal a uvidím, zatim mi nechybí, je fakt že to nebyly rohy, ale henty ergonomický madla akorát do dlaně :-).
Já je na fullu měl, využíval jsem je tak z 5%. Pak jsem si o ně, při nevinně vypadajícím pádu v písku, dle posudku doktora, vykloubil žebro :-) Rohy šly pryč a nechybí.
Taky jsem je na fullu měl, ale pak mě jedna nevinně vypadajicící větev za roh vtáhla do křoví a bylo rozhodnuto. Chvílku jsem si zvykal a při delších přesunech bych rohy uživil, ale dávat je nebudu.
Taky sem je na fullu zhruba 1,5 roku vozil, ale v technickych pasazich mi dost vadily, az sem je sundal a je klid. Sice mi pri chrceni do kopce trosku chybi, ale da se na to zvyknout;-)
Já vozím širší rodla abych nemusel vozit rohy:)
Ahoj, co se týká rohů, tak moje zkušenost je na 26" jedině s rohama, tam bych je nikdy nesundal. Loni jsem si ale koupil 29" bike a tam jsem názor změnil. Hned od začátku jsem tam rohy dal a jezdil s nima. Postupem času, jak jsem se s 29" sžíval jsem si ale všiml, že je oproti 26" prakticky nevyužívám. Důvod je jednoduchý – mnohem širší řidítka. Přivrovnal bych to k provazochodci – čím výš jde, tím delší má tu balanční tyč. A stejně tak 29" je vyšší, tudíž má delší řidítka a biker musí citlivěji balancovat, hlavně v terénu. Takže po nějaké době jezdění s rohy, nejen že jsem zjistil, že je nepoužívám, ale taky jsem dostal pocit, že kdybych držel řídítka více na kraji (bez rohů), měl bych bike hlavně v terénu lépe pod kontrolou. A to se mi nakonec také potvrdilo. Souhlasím takés názorem, že hodně záleží na geometrii řidítek. Já mám na biku backsweep. Na vlaštovky bych ty rohy taky určo nedával. Nepopírám, že ve finále to vypadá na 29" bez rohů se širokými řidítky i lépe. Takže za mě 26" jedině s rohy, 29" bez rohů.
Já naopak uvažuji, že dám rohy aji na silničku ;-)
Po letech na silničce a cyklokroskách jsem si když přišli děti pořídil Favo se sis kou a rovnýma. Z toho rovného úchopu mne bolely ruce, tak jsem dal rohy a v pohodě. Nedávno jsem vytunil synem zapomenuté MTB na silnici, TZN. slicky, siln. pedály,8mikolo,max. co to šlo jsem zužil řidítka a zase rohy. A loni jsem koupil rovný představec a rohy i uprostřed. Už teď ty tuším Bulhorny nikdo nejezdí, ale to mne nezajímá, kdo, co, jak, já bez rohů NE.
Teď jsem si koupil i silničku, zatím o rozích neuvažuji, ono tam se to drží venku jinak, možností hafo a uprostřed narovno.
Jestli rohy nebo ne zavisí na vkusu každeho soudruha…ja osobně jsem rohy doteď vozil a občas i použil, až po včerejších TranBrdech jsem zjistil, že je tam mám na okrasu a akorád překaží(v závodě).Nehledě na to že jsem si pěkné karbonové rohy „potunil“ pádem. Takže jsem je dal dolu :)
Záleží především kde člověk jezdí. Když člověk jezdí malý pěšinky v lese, mezi stromama, se 700, 720mm řidítkama, je naprostej nesmysl a skoro sebezvražda rohy vozit.
Pokud někdo jezdí převážně široký šotolinový cesty, moc neřídí, tak je fajn změnit polohu rukou jako na silničce.
Ale na to aby bezmyšlenkovitě dupal po asfaltu mám silničku. Takže u mě rohy na MTB určitě ne.