Ahoj, dokázal by někdo poradit, jak zredukovat střed na rámu S-works Epic 2010 na klasickou osu (na 970 XTR kliky)? Co za redukci je potřeba? Případně i jak „vymlátit“ starou. S osama jsem totální lama a nerad bych objednával zbytečnosti.
Díky!
Ahoj, dokázal by někdo poradit, jak zredukovat střed na rámu S-works Epic 2010 na klasickou osu (na 970 XTR kliky)? Co za redukci je potřeba? Případně i jak „vymlátit“ starou. S osama jsem totální lama a nerad bych objednával zbytečnosti.
Díky!
Nevim jak MTB stredy, jezdim uz jen silnici, ale kdyz pohledas na Spesl website, jsou tam specifikace a navody pro kazdej model, ram, stred… plus pokud by Ti to neslo, stav se do slusneho obchodu/servisu bud primo Spesla (to muze byt problem, obcas tam jsou trochu arogantni), nebo kohokoli jineho, kde ma mechanik prehled.. a poradi Ti..
Díky za info a reakci… asi zkusím obvolat Spešl, z jejich manuálu a orig.specialized osy jsme právě nebyl moc chytrej. Servis bohužel po ruce nemám žádný, kterému bych věřil a teď bohužel nemám moc čas lítat sem a tam do Prahy s kolem…
Ok, díkyz a odkazy, jdu se po tom poohlédnout.
kdybys sem hodil odkaz na presny typ kola tak se da najit co tam je… odhaduju ze tam bude BB30 nebo nejaky pressfit.. do toho se da nalisovat misto origo lozisek pressfit redukce na klasickou osu ke klikam s HT2 nebo BSA.. ale bylo by to potreba vedet presne
http://www.bridgat.com/…o128022.html
zde je i přesný popis osy… BOTTOM BRACKET
Custom Shimano BB-91, OS, press-in bearing.
Ale nevím moc, jak a za co to vyměnit, zredukovat.
Ahoj, využiji příspěvek.
Chtěl jsem se zeptat, zda má někdo zkušenosti s MTB klikami Specialized S-Works. Nejlépe vyrobené po roce 2013. Jde mi o to, co si s nimi dovolíte (prosím napište i svojí hmotnost), na jakém kole je používáte (nejsou jen výsadou S. Epic) a hlavně vaše zkušenosti a postřehy. Prosím opravdu pište odpovědi související s dotazem. Moc děkuji.
kamos vozi lightning coz je to same… 2placka.. na xc vaha 75kg… netusim co cekas za vydrz a vo bys na tom chtel jezdit… imho jsou to kliky technycky na XC a nic jineho bych s nimi nezkousel
mam tu verzi co byla na s-works epicu 2013, hmotnost 76–83kg zalezi v ktere casti roku a nemam s nimi problem, kolo pouzivam hlavne na zavody, obcas dostanou dost velkou ranu od sutru nebo korene a uplne bez problemu, u tech mych jen byval problem ze se obcas povolil ten jeden sroub uprostred a byl si v haji (nekolikrat jsem videl na zavode u elitaku) ale kdyz das sroub na lepidlo a nehrabes se v tom kazdy tyden tak je to v pohode… na xc a maratony tomu muzes dost nalozit, na nejake skoky uz to ale asi nebude…
Nevim jak tyhle, ale karbonovy „specialized“ kliky na Enduru jsou Sram X0, a ty prasknou kdyz si do nich stoupnes, zejo.
Když vidím, co vaše parta „siláků“ skáče, tak se ani nedivím, že ani X0 nevydrží :-) A to mají proti S-Worksům bytelnější tělo. To se mě ale netýká. Jak říká TJK a Rubi (a Spešl) jsou to kliky na XC a XCM. Mě šlo spíše o to, jaké jsou zkušenosti právě když jim člověk naloží (jak právě pěkně napsal Rubi) např. při maratonu, když to kalím z kopce a i třeba skočím nějaký hup, kořeny, šutry…jestli má někdo takovou zkušenost, že kliky nevydržely, popř. že za to stojí do nich jít (např. kvůli váze) oproti např. běžným Al Sram S-1250, atd…Je mi jasné, že hlavní slovo mají nakonec nohy a fyzička, ale spousta z nás si občas koupí něco pro potěšení a většinou se snažíme si kolo trochu vylepšit jak do funkčnosti, tak i po vizuální stránce. Já jsem například upřímně dost nešťastný z toho, jak je 29" karbonový Stumpjumper těžký (jasně, chceš lehké kolo, měl si skoupit Epica, nebo jiné takové-ale SJ je skvělý univerzál) . Ale ta původní 26" byla proti tomuhle tanku úplná raketa :-( Takže koukám, kde bych ještě nějaké to deko shodil (já shodil na pupku už 5 kilo-pro rejpaly :-)
Já nevím, kolik takové s works kliky stojí, ale nebyli by lehčí raceface next? I když bych tomu nějak moc nenakládal, s reputací karbonových sram klik bych se kov prostě bál. Sám karbonové kliky jezdím, ale ty od sramu mi na kolo nesmí!
Kde jsi vzal, že to jsou Sramy? Vždyť jsou to tvarově úplně jiný kliky, jiná osa, jinej úchyt spideru…
Nepleteš si to náhodou se Sram S-2210?
Psal jsem nahoře že nevím, jestli tyhle :) Ale podle těch 2210 se tak nějak bojím, že sram pro Specialized kliky vyrábí, možná se mýlím!
Pořád nějak nechápu, kde vidíš to spojení… Vypadaj úplně jinak a S2210 se používaly i u mnoha dalších značek jako OEM.
trochu se do toho vložím,
nahoře psal:
specialized“ kliky na Enduru jsou Sram X0,
co je na tom špatně?
ano jsou to Sram S-2210, ale to jsou v podstatě OEM X0
Protože to nejsou „Specialized“ kliky, který zmiňuje tazatel, jsou to úplně obyčejný OEM Sram a Spešl je ani nikde neoznačuje jako „Specialized“, je na nich normálně Sram a používá je i třeba Cannondale, Merida atd. S-Works jsou úplně jiný kliky tvarem, spiderem, úplně jinej systém osy… Prostě nic nenapovídá tomu, že by je dělal Sram, proto se ujišťuju, jestli tu každý nemluví o úplně jiných klikách, což mi přijde velmi pravděpodobný… A i pokud je Sram dělá, tak je to úplně jiná klika, takže bych podle S2210 nic o S-Works klikách neusuzoval…
Jo to sedí on mluví o jiných klikach
nevim kdo jim to primo dela.. ale je to licence Lightningu (ale to asi vis)
tak tak, je jen otázka kde se to vyrábí
S dela posledni dobou hodne tezke ramy, at uz SJ HT, Epic nebo SJ FSR. Tech klik bych se ale nebal.
To Mr.Duck – Race Face Next SL by byly také moc pěkné, ale o nových vůbec neuvažuji. A moc rozšířené nejsou. Také nevím, jestli by byly kompatibilní. Např. Sram XX ačkoliv BB/PF30, mají jiný Q-faktor a v servisu mi řekli, že se nedají použít.
tyhle nevypadaji zle, jsou to ty ktere mam, vazi 525g, uplne bez problemu, pokud pojistis ten sroub
O těch právě uvažuji. Opravdu váží tak málo? Myslel jsem, že mají něco přes 650g. Není to hmotnost bez převodníků?
tak bez prevodniku a bez pavouku maj tolik pak zalezi kolik prevodniku na to das a na jakem pavouku/bez pavouku
362g??Tak to jsem ani nečekal! :-)
Ne, právě že i s převodníkem.
Nějakejch 650 – 680 maj obyč XO nebo S2210
Otázka je, jestli jsou lepší tyhle jetý, nebo za stejnou cenu nový X0 (jestle teda furt jdou tak levně sehnat)
Za mě bych hledal místa k upgradu jinde… Kliky jsou hodně na ráně a při jízdě rozdíl nepoznáš.
Samozřejmě, že jako první byl upgrade zapletených kol:-)
A kdyby jste porovnali tyhle S-Worksy s S2210? Váha je jasná, co pevnost, zkušensti,…
tuhost bude ± podobna.. vahove vychazeji kousek lip ty S-worksy.. na klasicke XC pojeti jsou imho naprosto vpohode