S-Works Specialized-nejde nafoukat

23 nepřečtených
  • tonys

    Ahoj, mam prosbicku..Mam Kolo Specialized Enduro Expert 2008, osazene predni vidlici S-Works Specialized, dvou korunkova, zdvih 150/110..vidlice slapala bez potizi, 4 roky jsem do ni nemusel hrabat, zadny unik vzduchu, abs. jsem ji nedofukoval. Nedavno jsem absolvoval jednu drsnejsi vyjizdku, kde se pravdepodobne dostal pisek s vodou do nastaveni zdvihu vidlice, takze nastavovani slo tezko. Chtel jsme to vycistit a promazat, pricemz jsme z vidlice vypustil vzduch a ted nejde nafoukat..vzduch unika kolem manzety zpusobem, ze po chvilce vytlaci utesnovaci gufero i s molitanovym krouzkem smerem nahoru. Muze nekdo poradit co s tim ? Podotykam, ze 4 roky zadny unik vzduchu ani jen nepatrny…dik predem za nazory, rady. Pri vypousteni vzduchu z vidlice vyteklo trosku oleje, ale rekl bych, ze nevic, nez 5mll. dik, dik

    0 0
    • Milvus888  

      čus

      tys to rozdělal celý? dal si to tam vše stejně jak bylo ?

      pokud jo pošli to do servisu a oni ti to snad zpraví ..

      0 0
      • mxv  

        odmastit a znovu nalisovat gufero, pokud nepomuze, tak i zalepit

        0 0
        • tonys  

          ja mluvim o guferu, ktere tesni vidlu proti necistotam, pod nim je penovy krouzek v oleji. To gufero nema tesnit vzduch.. k tem unikum dochazi nekde vevnitr vidle na urovni asi nejake manzety nebo O krouzku.

          0 0
      • tonys  

        ne, cele jsem to nerozebiral, pouze z ni vypustil vzduch, odsrouboval vrchni ucpavku, ktera byla na klasicky klic 30, zjistil jsem, ze ten mechanismus je nekde vevnit nejake dlouhe tycky, ke kteremu se stejne nedostanu, tak jsem to opet zasrouboval a snazil se ji natlakovat, ale marne. V zasade jsme s ni nic nedelal, jen z ni vypustil vzduch a snazil se ji opet nafoukat.

        0 0
        • tonik666  

          hehe, při tvojí znalosti vidlí bych to poslal do Spešlu do servisu, ať ti to dají dohromady a rovnou provedou údržbu. Snížíš tím riziko napáchaných škod :)

          0 0
        • Bysto  

          tak ono 4 roky bez servisu tej vidle určite nepomohli, šupni to do servisu, najskôr ti praskol nejaký tesniaci krúžok. A rovno si nechaj spraviť komplet generálku nech ti tam vymenia všetko, čo sa dá

          0 0
    • tonys  

      ma zde nekdo nejaky jiny napad, nez to poslat do servisu, sice si toho cenim, ale tyhle rady zde fakt nehledam..kaz­dopadne dik za snahu.:-) Ta vidla nema najeto moc, netekla, nebyl tam unik oleje, to ze tam nekde neco prasklo pri vypusteni vzduchu mi pripada velice malo pravdepodobne..spis me napada, zda se tam poklesem do dolni uvrate nedostala nejaka necistota pod tesnici manzetu, ktera ted znemoznuje plnemu dosednuti tesnici manzety.. nebo zda tam nevytekl/neprotekl olej odnekud nekam..dik

      0 0
      • Bysto  

        ale no, máš vidlu 4 roky a nechceš to poslať na servis?? ako je mi jasné, že to stojí nejaké prašule, ale na tomto by som nešetril.

        0 0
        • Milvus888  

          1+ myslim si ze kdyz ma nekdo S-works vidlici tak na to zas tak spatne nebude..

          0 0
          • tonys  

            zdani klame, krize je vsude:-)) ja si servisuji vetsinu vsechno sam, primarne mam MX motorku, tu celkem znam, kolo mam jako nalepku na abstak a na honeni kondicky..vidlu na kole jsem jeste rozdelanou nemel, ale oproti moto vidlicim je to celkem primitivni..alespon ta vzduchova cast..jenze je samozrejme lepsi kdyz nekdo, kdo to uz videl poradi a da par tipu..

            0 0
      • Milvus888  

        chceš se stím ***** ? (prohledavat fora atd.) cim stravis vic casu nez kdybys to poslal do servisu a mas vetsi pravdepodobnost ze to poseres nebo to posles do servisu , oni ti to spravi a potom budes moct hned jezdit ??

        ja si myslim ze ta druha varianta je rozhodne lepsi ..

        nevyznam se ve specialized vidlicich . nikdy sem ji nemnel takze nevim , ale ja bych ji dal do servisu :) no jak chces rozhodni se sam.

        0 0
      • tomfree  

        Jsou jen dvě možnosti,buď máš mentálně na to,aby jsi celou vidlici rozdělal,zjistil chybu,odstranil ji a složil zpět,nebo ji pošli někam kde to umí,žádná jiná cesta není.

        0 0
      • pavlik6022  

        řekl bych že nemáš ani kapku oleje nad vzduchovým pístkem, pak ti positivka netěsní a vzduch propouští do nohy a přes stírák jde ven.

        Jinak řečeno Zanedbaná údržba. 4 roky baz doplnění je slušnej výkon. Doplň olej na pístek a bude to Ok.

        0 0
        • pavlik6022  

          když tak nad tím přemýšlím, tak pokud to olej nezachrání a stírák bude dál vystřelovat, mohly by být v prdeli i o kroužky na pístku, nebo jestli tam dává spešl stírací kroužky tak ty.

          0 0
        • tonys  

          no konecne nejaka rada. dik..jsem to rozdelal, zjistil, ze to neni zadna kosmicka technologie, vycistil, promazal, slozil a drzi to a kupodivu to i lip beha, bo uz jsem mel pocit, ze ten chod neni tak hladky v posledni dobe..netesnilo to na tom O krouzku, ktery je standardizovany 23mm prumer a sila 2mm..ale jsem ho ani nemenil zatim..Olej nad pistkem byl, teda neco, co pripominalo nejake mazivo..Ale dotaz..do toho pistku vzduchoveho ma jit olej nebo vazelina ? bylo tam neco co bylo tak napul mezi olejem a vazelinou, nejake zdrcle neco, neteklo to, ale nebylo to ani konzistence vazeliny…a pokud olej tak tlumicovy ? tam je tlumicovy olej celkem asi zbytecny, ne ? ..no ten pistek je zvrchu otevreny..tak nevim, zda olej je spravna volba, bo pri prevraceni kola by z toho pistku cely vytekl do nohy vidle a uz se tam nikdy nevratil zpet..tak jsem tam dal vazelinu..dik za rady..

          0 0
          • pavlik6022  

            do běžné vzduchovky přijde na pístek hustý olej – já dávám Redrum, borci mají dobrou zkušenost i s převodovkovýma olejema. Jestli je to normální plný pístek s o kroužkem tak tam dej něco z toho .Nevím ale jak je to v té tvoji vidli. Pokud je to vzduchovka se změnou zdvihu tak třeba u Rock shox DPA olej snižování zdvihu ucpal, musela tam přijít vazelína.

            Možná by to mazivo šlo dohledat na webu Specialized..

            0 0
            • tonys  

              jsou tam 2 oddelene komory, jedna vzduchova vetsi a nad ni umistena mensi na snizovani zdvihu-v te byl olej, celkem ridky..ve vzduchove bylo neco, co bylo spis podobne vazeline. Vzduchova komora je zvrchu zavrena duralovou ucpavkou v ktere jsou ale vyvrtane diry, coz je logicke..coz ale znamena, ze kdyz tam dam olej, ze ten pri prevraceni kola z te vzduchove pistnice ( z jeji casti nad pistkem) vytece do nohy vidle a uz se tam nikdy nevrati, bo vzduchova patrona je samozrejme mnohem mensiho prumeru nez noha vidle..takze po vraceni kola do bezne polohy, olej protece kolem patrony do spodni casti nohy…dal jsem tam vazelinu, nenapada me nic, cemu by to mohlo vadit, krom snad jemnejsiho chodu v pripade oleje…ale jak rikam, mam lehce obavu, ze ten olej vytece a uz tam nebude…neni prob tam dat olej, rozdelava se to celkem jednoduse kupodivu..prace na 30min, ale pripada mi, ze tam byla spis vazelina puvodne..

              0 0
              • pavlik6022  

                vypadá to že je to podobný systém přepínání zdvihu jako má RS – v tom případě tam musí přijít vazelína, ale pozor aby nebyla lithiová – asi by to pak odrovnalo gumové o kroužky. Silikonová zase teče, tou jsem DPA taky ucpal. Musel jsem nakonec kupovat origo, tzn. toto http://www.kupkolo.cz/…396g_z92282/

                cena je ale dosti šílená, zkus pohledat třeba najdeš nějakou levnější alternativu

                0 0
                • tonys  

                  no jak rikam, v te komore na prepinani zdvihu byl olej, tu jsem nerozdelaval, resp jo, ale jsem se jen mrkl co tam je a hned ji zavrel…celkem asi chapu i system..pri otevrenem zdvihu olej pod pistkem, pri zavrenem olej nad pistkem..do vzduchove komory jsem dal vazelinu..nejakou SKF co pouzivam na gufera na Moto..

                  0 0
                • tonys  

                  myslis, ze ty komory jsou propojene ?moc jsem to nezkoumal, ale mam pocit, ze pri otevrenem zdvihu tlak vzduchu asi pusobil na najak pistek uvnitr komory redukce zdvihu a ten se pak vysunul do horni uvrate a doslo k presunuti oleje pod pistek..ale nemyslim si, ze by se vazelina ze vzduchove casti dostala do te casti na redukci zdvihu..

                  0 0
      • pavlik6022  

        ale dopřej ji i kompletní servis!

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.