Musím už přejít na bezduše .. a moc nechci kompresor (kvůli místa). Má cenu si koupit tire booster (asi všude mají Schwalbe) nebo je lepší řešení? Moc ani nechci flikovat něco z petflasek nebo kanystru, to většinou moc nevydrží. Dík
Musím už přejít na bezduše .. a moc nechci kompresor (kvůli místa). Má cenu si koupit tire booster (asi všude mají Schwalbe) nebo je lepší řešení? Moc ani nechci flikovat něco z petflasek nebo kanystru, to většinou moc nevydrží. Dík
Schwalbe jsem v rukách neměl, ale doma mám tohle od Joe's a jsem s tím spokojen, naplním dílenskou pumpou a v klidu nahodím. Zatím fungoval vždy, i na pláště 3.0.
Zkus najit v historii. Resilo se to.
Jinak staci pouzit 2l PET láhev. Osobne mam nadobu z 2kg stareho hasicaku a je to vyborne.
Můžeš se o tom trochu rozepsat ideálně i s fotkami? :)
Já používám dílenskou pumpu se vzdušníkem a cajk.
Teď jsem nahazoval Scylly a povedlo se na poprvé dílenskou pumpou bez vzdušníku. Asi bude záležet i na plášti.
Komoresor u benzinky?
Vzdusnik u kompresoru na benzinkach nebyva az tak casty.
Ja vzdycky kompresorem u benzinky nahodil to, co dilenskou pumpou neslo. Jestli tam byl vzdusnik nevim, ale uz ten samotnej tlak stacil.
Mám ten Schwalbe a funguje parádně. Malý, skladný, dá se i vzít i někam s sebou. Taky jsem spekuloval o výrobě z PETky, ale tohle je přece jenom sofistikované řešení. A elegantnější, než s kolama běhat na pumpu ke kompresoru.
Jako prvni a zasadni vec pri prechodu na bezduje vidim zvolit funkcni a vyzkousenou kombinaci plastu a rafku. Potom nejspis nebudes tire booster potrebovat a nahodis velkou pumpou.
+1
jako ze budes do smrti jazdit stale rovnake plaste ? ono to niekedy proste bez bomby nefunguje.
Specialized, Schwalbe SS i Maxxis se na rafky co mam nahazuji dobre. Zatim mi to staci.
Mám to stejně + ještě nově Bontragery. Ty jdou na Bontrager ráfky úžasně = nasadím halabala na ráfek, 4 štouchy pumpou a jsou tam…
jj, bontrager XR1 jsel tady dobre.
Ja pumpou nahodim plaste dokud nejsou vytahane. Kdyz uz jsou vic jete, tak je ptoreba vzdusnik. Takze to, ze naka kombinace funguje dilenskou pumpou napoprve neznamena, ze vzdusnik pak nebude potreba. Ale je fakt ze plaste co vozim na CX jsou hodne jemne a poddajne, takze se vytahnou vic, nez nejaka MTB odolna guma.
Já mám tire booster od Beta, luxusní věc, neřeším ani kompresor (který mám doma), ani jakékoliv jiné řešení…
Jen bych tomu vyčetl ventil, kterým se to tlakuje, ten je horší, musel jsem na to dát redukci, abych to bez problémů dofukoval dílenskou pumpou.
Ok, diky vsem. ze se tu resily vzdusniky z pet flasek vim, ale to se mi nelibi, ja mam rad pekne veci :)
Dokonce jsem si sehnal hasicak, ale kdyz jsem spocital v Hornbachu kolik by me staly potrebne redukce a hadicky abych to zprovoznil, tak jsem byl nekde na 800Kc – coz uz si radeji snad koupim profi vzdusnik, ktery natlakuji pumpou – jen jsem si chtel overit, ze tyhle male maji smysl.
Já mám postřikovač Hecht a plní obě funkce, umyju s ním kolo :) a nahodím pláště. Stačil kousek měkké hadičky, kterou navlíknu ventilek. Druhou stranu nasunu na trysku postřikovače.
Ta tryska má přeci děsně malý otvor, ne?
Koncovka se dá sešroubovat a zbyde ti trubička. 5 nebo 8l vzduchu 2,5 baru by na nahození mělo stačit. Tohle využití mě teda nenapadlo.
Jo – se sundanou koncovkou už to může být good.
Stačí i 2l petka, takže tohle bych zdaleka nemusel foukat na takovej tlak. Příjemná je integrovaná pumpa a ventil ovládaný tlačítkem (u petky musím kolíčkem zaškrcovat hadičku, což funguje ok, ale tak komfortní to není :-) )
Určitě na to mrknu.
Schwalbe jsem mel doma, dostal jsem ale vadny kus, kde byla poskozena dosedaci plocha kam se sroubovalo tesneni, tak jsem ho vratil.
Jak jsem ho zkousel, tak na nahozeni gumy urcite o dost lepsi nez jen velka pumpa.
A co máš teď?
Nic. Ale mozna znovu koupim ten Schwalbe.
Chybu asi neuděláš ani s jedním (Schwalbe, Joeys, BETO).
Zajímalo by mě jestli třeba nějaký dílenský má zkušenost a dokázal by se rozepsat a porovnat je.
Kolikrát za rok/km jste potřebovali vzdušník na nahození, nepočítám plánované servisní jako výměna pláště kvůli opotřebení atd.
Díky Petr
sice neodpovim, ale i planovane servisni akce je potreba do toho zapocitat ne? Kdyz potrebuji vymenit plast, tak prece nepojedu do servisu? Navic bych tam musel jit s kolem v ruce a modlit se at na me maji cas (coz je na jare nerealne)
Když budu mít v plánu vyměnit plášt tak si to hodím do auta a nahodím u pumpy, třeba
Ne u vsech pump to jde. V mem okoli zadna takova neni, co by mela kompresor se vzdusnikem. Parkrat jsem s tim otravoval u znameho v pneuservise a nakonec si ten booster udelal sam.
U nás třeba je, mám to 5 min. od baráku procházkou, jen mi zajímala frekvence použití za sezonu/rok.
Mě se povedlo je nahodit jen dílenskou pumpou.
no kdyz muzes, tak super … ale pumpu 5min od baraku s kompresorem (a ne urvanou hadici) ma porad relativne malo lidi :)
Nešlo by to vyrobit třeba i z něčeho takového?
Podle mě má bastlení smysl, pokud má člověk většinu věcí levně nebo zadarmo – tedy například ta petka, která funguje 100%, nic nestojí a nic neváží a nezabírá místo. K tomu 2 ventilky a hadička.
Kupovat si kovovou nádrž za 500 je hovadina, protože oproti petce to není žádný přínos. To už bych fakt raději koupil nějakej origo vzdušník, kterej je k tomu určenej – ne kvůli nádobě samotné, ale kvůli nasazování na ventilek, dávkování a pod.
Ještě se mi nestalo, že by plášť nešel nahodit servisní pumpou.
jj že jsi to neviděl ty, znamená přece, že to neexistuje!
Pani doktorko, verite v Boha?
Ne, proč?
Jasne, nikdo ho prece nikdy nevidel ;)
Jasne, nikdo ho prece nikdy nevidel ;)
Však vašu ***** jsem taky neviděl a věřím, že ju máte. :-)
škoda… mělo tam být: Já? Ne, nechápu, jak může vůbec někdo věřit…
Ja kdyz nahazoval plast na ceste (riznul, zalepil a znova nasadil…),
Tak jsem to nahodil v pohode moji malou cestovni pumpickou. :)
Doma pouzivam obyc pumpu.
Ale asi to nahazovani je u nejakych levnych rafku/plastu problem…
taky je problém u novýho pláště, u ježděnýho a se sundanou jen jednou patkou jsem to taky dal cestovní pumpou.
O víkendu jsem doléval trochu mlíka na zadním kole – Ikon + ráfek DT 361 a po vypuštění vzduchu to hned vypadlo z patek … takže při defektu někde v terénu … nevím co bych dělal bez náhradní duše :-) CO2 pumpička?
Bombička nebo si pořiď vhodnější ráfek (ne že by měl úplně špatný profil, profil je ok, ale chybí mu hranka bránící patce plášti skočit zpět do středového žlábku).
Hmmm, záplety jsou nové, takže časem pořeším :-)
Při výběru jsem toto podcenil :-)
Budu sebou radši vozit duši, ale zkusím i to CO2 časem.
jj, bez náhradní duše bych nevyjel, ikdyž jsem ji nepoužil léta. mám ji trvale přilepenou k rámu.
Použij starej funkční hasičák. Místo hadice našroubuješ zahradní hadici s patřičnými koncovkami. Zahradní hadice je dimenzovaná na vysoký tlak.
Přes napouštěcí ventil hasičáku nádobu natlakuješ např. kompresorem nebo i dílenskou pumpu. Nahození je pak sranda.
Celé mě to stálo asi 500 Kč.
Stary hasicak jsem doma mel, ale vsechny redukce + hadice by me prisly na asi 700Kc (ok, mozna by to slo za 500, mel jsem tam i nejake koncovky na ofuk) + to byl hnusny stary opraskany kram + i dilenskou pumpou bych to foukal hoodne dlouho → hasicak jsem vyhodil (coz byl problem, na sbernem dvore mi ho nevzali!) a hledam jine reseni. Chtel jsem
kompresor se vzdusnikem, ale nechci do cyklodilnicky dalsi velky kram.
Alo jo – reseni to rozhodne je.
Mě ty redukce vyšli teda podstaně levněji. Vše nakoupeno v OBI. Jedna redukce od ventilu hasičáku na hadici, tuším, že k tomu byla i páska, pak zase hadice a bylím 1/2 palce a na tu už jsem našrouboval koncovku pro autoventil. Ne pistolovou, ale normální šroubovací. Pistolová je na rychlospojky a ty jsou dražší a to o dost.
no ja v to mel i ventil abych to mohl tlakovat kompresorem, proste mi to v tom Hornbachu nakonec vyslo takhle. Byla tam jedna rychlospojka na pistoli, tak taky udelala dost. Kazdopadne beru, ze to je reseni – ja hasicak nakonec vyhodil :)
Mám ten Schwalbe. Funguje dobře, zpracování kvalitní, jsem s tím spokojen.
Mám Beto už asi dva roky a když to nejde nahodit dílenskou pumpu, tak Betem vždy. Nestojí to svět a než něco bastlit za 500,– nebo jezdit s každým nahozením pláště na benzínku to si radši koupím odzkoušený funkční řešení, než pak řešit výbuch 10 atmosfér nebo něco takovýho.
Přesně tak, navíc ušetřený čas bastlením věnuji něčemu jinému…
Jako myslíš, že máš takové zařízení, co natlačí 10 atmosfér do hasičáku? Na nahotení Ti v tom objemu stačí tak 2 – 3 atm, naco 10??? Bastlení mě stálo akorát cestu kolem OBI a pak našroubovat redukci na vypuštěný hasičák. Celá akce asi 60 minut. Roztržená flaška od hasičáku při tak malém tlaku je naprostý nesmysl. Co tam máš dál?
10 atmosfér do hasičáku nafoukáš klidně rukou akorát ti to chvilu zabere. :)
Ale že stačí 2l petka na cca 3 bary je fakt. Petky vydržej i 10, takže se dá pro klid v fuši nafoukat na 5 a pustit to tam.
U hasičáku nafoukanýho na 10 atm bych se skoro začal bát o ten plášť a ráfek :-D
Ale víš co – 10 možná hasičák vydrží, ale „raději si koupím odzkoušený funkční řešení, než pak řešit výbuch 30 atmosfér nebo něco takovýho.“ Jen marně přemýšlím, kolik atmosfér vydrží to odzkoušené funkční řešení a čím tam ty atmoséry natlačím :-)
jen pro zajimavost – hasicky prekvapive nejsou povazovany za tlakove nadoby. Ten tlak tam neni porad, ale jen po odstartovani chemicke reakce (coz asi vi kazdy, kdo hasicak vypoustel). Ale i presto se na tlak testuji, pri haseni tam muze byt nejakych 200 atm, testuji se na vic, pojistku maji taky na vic. Takze resit nejakych 10 baru je usmevne. (ale stejne si koupim extra booster – protoze je hezci :)
Já třeba tohle vůbec nevěděl (naštěstí jsem hasičák nepoužíval) – dík info.
Mě tedy nenapadlo řešit tlak v hasičáku při nahazování plášťů z opačného důvodu – ten tlak v té nádobě nevznikne sám od sebe – a já bych si asi všimnul, že už pumpuju 3× tak dlouho a k tomu trojnásobnou silou – to člověku běžně neunikne. :-)
200 atm v hasicaku? Ve snehovym (CO2) asi jo, ale v klasickym vodnim, nebo praskovym?
Vodni moc neumim, ale v tom praskovem je bezne jen nasypany prasek a uprostred je vyvijec. Kdyz ho aktivujes, tak to jde fakt rychle (nekdy to neudrzi ani tryska na hasici pistoli a hasi to samo at chces nebo ne :), tj kdyz hned po aktivaci nehasis, tak ten tlak uvnitr jde nahoru hodne rychle.
Ta nadoba to samozrejme v pohode vydrzi – jen jsem chtel napsat, ze hasicak neni konstruovany na dlouhodoby staticky tlak. A porad – jsme radove vyse nez nejakych 10atm.
na tireboosteru od schwalbe je napsano: skladovat s otevřeným ventilem. asi to taky není na dlouhodobý skladování vzduchu. ale k tomu to stejně není určený.
Zdravím,
máš představu na kolik se testují ty hasičáky?
Jde mě o PCP, teď používám kevlarovou láhev na 300atm, Ale má jen 7L takže jich potřebuji víc. Nová stojí celkem dost peněz.
Foukám ji kopresorem na 290atm, Snese to hasičák? (je celkem bytelný)
Lahev na PB se třeba testuje na MPa což je zhruba 290psi. Mám z takové 2Kg ( 4l ) udělanej vzdušník (fotil jsem to do kutilského vlákna tady na BF) a konverze spočívala v koupi jednoho ventilu a jedne redukce na hadičku. Žádné vrtání ani svařování. Je to vratný proces.
Natlačit tam 150psi ručně je dost dřina, ale pak s tím lze nahodit i 2 páry kol ;-) Skladovat to můžeš natlakovaný a neuchází to.
Rozhodně tomu věřím víc než nejaký duralový/plastový šlupce od schvalbe a pod.
Takže ve výsledku máš výrazně těžší předmět, který funguje stejně jako petka. Navíc ale umožňuje alternativní postup použití, než s minimálním úsilím nafouknout na 2,5 atm, nahodit kolo, znovu s minimálním úsilím na 2,5 atm, nahodit druhé kolo. Zde se člověk nemusí bát tlačit to do toho ze všech sil, co jeho pumpa zvládne – a pak nahodit rovnou obě kola. A to se vyplatí :-D
Připouštím, že výhoda teoreticky může být, že to člověk může mít v autě a v případě, že potřebuje nahodit kolo, nemusí použít pumpu… takže místo pumpy tahá těžkou pb lahev plnou vzduchu :-D
Kup si odzkoušený řešení.
Ja treba bych se proste uz Petky bal, kdyz vim, co udela treba jen kdyz vystreli plast z rafku. A na pouziti doma me hmotnost netrapi.
a courobi plast ked vystreli z rafku? onak petkuproste roztrhne, nevybuchne v zmysle ze je na tisic kusov. al hej,okuliare si pri fukani nasadzujem. ne kvoli petke ale uz jaksi zo zvyku vzdy ked robim s niecim pod tlakom.
to je nepochybne porovnatelny use case
Nechci riskovat výbuch petky při 1000000000 atmosférách :-)
Já jsem to zkoušel, Magnesie 1,5l mi bouchla při 15 barech, ale měl jsem jí pod dekou a ozvalo se jen takové hlasité přidušené duch! A deka se trochu povznesla. :)
Na nahození pláště stačí tlak třetinovej což neni pro petku problém.
Petka samotná je v pohodě,slabé místo je uzávěr.
No nevim, asi zalezi jak je kdo sikovnej a jakej uzaver. Ja jsem s uzaverem nemel nikdy problem. I ten 15 bar vybuch uzaver prezil v pohode a petka se protrhla presne na opacnym konci dole.
Mel jsem PETku od Coly a fungovala. Ale protoze jsou u toho deti, koupil jsem nakonec origo nadobu od Giantu a jsem maximalne spokojenej. Hlavne kvuli jistote bezpecnosti. Foukam tim 29 mtb plaste.
Nejvíce mě baví to, že ty vzdušníky stojí stejně jako levnější kompresor.
Používám tenhle kufříkový typ, který je celkem skladný a mám ho na vše (auto/moto/kolo)
https://kompresory.heureka.cz/…air-force-3/
Vzdušník nebo Petka je dobrá na nahazování bezdušáků na dovolené. Jinak preferuju kompresor…
Nahazujes tim i bezdusaky? Podle popisu a vzhledu to nema zadny, nebo jen minimalni vzdusnik, teda na bezdusaky nepouzitelne…
Navíc je tenhle kompresor tak hlucny, že zní jako startující letadlo
že nemá vzdušník ještě neznamená, že je nepoužitelný, párkrát jsem podobnou mrchou nahazoval když mi to nešlo velkou pumpou a povedlo se.
Vzdušník to nemá, ale dá to 180 litrů vzduchu za minutu a to pumpou nedáš.
Mám ho doma a bezldušáky s tím v klidu nahazuju, ten objem vzduchu je dostačující.
Každý kompresor dělá hluk i tenhle, ale nezabírá moc místo (velikost kufříku), je levný, můžeš ho použít i na auto, čištění ofukováním a další věci
Do paneláku vzdušník je vzdušník fajn, ale asi bych to řešil petkou
Ja tenhle mel, pouzival jsem ho na ofuk ve sklepe … a chodili za mnou sousedi, kteri bydli o 4 patra vyse co se deje jestli nepada barak :) Ale funguje, to jo.
Mně se to obyčejným kompresorem, co jen vrčí, nikdy nepovedlo. Akorát randál, jak když shodíš kredenc ze schodů…
tak nějak :)
:-)))
Pravdou je, že pokud by byl kam dát, tak se dá místo vzdušníku za cca 1300 Kč koupit do dílny kompresor, který má pak daleko více možností využití. Např. https://www.elektromarket.cz/…eppach-hc-25
len tak mimochodom, neviem na jakych gumach jazdis ale ked vidim toto tu (vid. foto) tak by som pet flasu nezavrhoval.
Super – ten Zefal se mi docela libi! Akorat nechapu, proc nema zadny zpetny ventil … clovek by rekl, ze tam bude normalni ventilek, to mi prijde divne spolehat se na zpetny ventil v pumpe, tam prece zadny poradny neni … ?
(nestoji inzerovanych 90E, ale podobne jako ostatni tj kolem 50E). Ale tech 16 atm se hodi … jediny nafoukne 29×2.35. Coz asi PETka neda (jo, vim, ze to jde dofouknout)
Já teda nevim, ale já od vzdušníku chci hlavně to, aby mi to „nějak“ nahodil – pak ho sundám, nasadim pumpu a nafouknu, jak potřebuju. Když to člověk nemá na kompresoru a dělá to ručně, tak je zbytečný bušit do toho kdo ví jaký tlaky, aby to pak zase vypustil a nafouknul tím plášť na 2 atm. Zbytečná dřina. 2l petka nafouklá na 3 atm mi normálně nahazoval 29×2,3" plášť – pak dám pumpu a fouknu, kolik potřebuju.
Já bych za tu cenu chtěl, aby mi to přineslo ještě otevřený pivo, roztopilo gril a naložilo maso. Zbytek bych už dodělal sám :)
Tak samozřejmě – všeho s mírou :-)
No ne – ale foukat kola tak, že nejdřív s koňskym úsilím natluču 16 atm do malého vzdušníku, abych to pak vypustil do velkého pláště – jaký to má význam?
Taky bych to používal jen na nahození a pumpou si stejně doladil požadovanej tlak. Já všechno zatím zvládl JoeBlowem. Ale mám tu jeden hasičák a taky bych si rád udělal tire booster. Jenže u nás na jihu něco sehnat, to je děsný oser. Ale ten den se blíží a budu to muset udělat.
A co chces shanet? Vymontujes vrsek s origo pakovym otviranim ventilu, ve vrchni casti hasicaku vrtnes diru na gumovy autoventil do plechacu, dratkem ho protahnes pres hrdlo ven, nasrubujes zpet vrchni mechanismus a na origo sosak das kousek hadice, ktera bude pasovat na galuskovy ventilek a mas hotovo.
„schaft es aber auch nicht die schwierige kombi zu moniteren“
rozumiem tomu tak, ze sa to nepodarilo nahodit.
Takhle přesně je to někde napsané? Podle mě to moc nedává smysl. Není tam „die schwierigste“? To by podle mě znamenalo „také ne ta nejtěžší kombinace na montáž“. Takže v kontextu by to mohlo znamenat, že to funguje, ale ty nejhorší kombinace to nezvládne…
tak je to tam napisane pri niektorych. to „schwierige kombo“ je 2.35*29.
To asi dává smysl. Nicméně pro mě je petka všemocná a budu tomu dál naivně věřit, dokud mi jednou skutečně neselže. :-)
sak co ine pisem.....:-)
To by člověk nevěřil, jak vděčné toto téma dokáže být…
Na BF je vdecne tema cokoliv! Zejmena ted v zime :)
petka od koly…navod z youtube…prevzany z jineho vlakna z BF…usetreny litr nebo dva pro rodinu:-)
Rád bych se zeptal uživatelů Schwalbe TireBoosteru, zda jim jde koncovka našroubovat na všechny typy bezdušových ventilku.
Teď jsem přezouval několik kol, byly tam různé ventilky a tak na polovinu jsem to nenašrouboval. Doteď jsem si myslel, že ten závit je u všech stejný, ale není.
Případně, jestli to není nějaký upgrade u TireBoosteru. Půjčoval jsem si starší, teď jsem zakoupil nový. Vizuálně stejný, jen přidaný nějaký pásek.
Schwalbe Tire Booser mám, používám. Mám tedy asi ten novější – s páskem. A šel mi našroubovat na všechny 2 kola, která jsem nahazoval – ventilky DT swiss a Mavic.
nejde např. na rubeny, mají jemnější závit.
pořešil jsem to přidělanou hadicí z rozbitý pumpy, aspon mám delší hadici a klasickej ventil pumpy, ten už jde na vše, ani nemusím vyšroubovat vnitřek ventilku.
Pointa vyšroubování vnitřku ventililku je v tom, aby se do pláště rychleji dostal velkej objem vzduchu. Vložka ventilku to škrtí, proto se dává ven.
já to samozřejmě chápu:-) ale ne vždy to je nutný.
Mě na ventilky mitas jde v pohodě.
rubeny nepoužívám, vytrestala mě ta matka, kterou jsem při instalaci utáhl klíčem :-)
teď kupuji Quasar (na kupkole), ale na starších kolech ani nevím. Ale nad tou hadicí z pumpy jsem taky přemýšlel. Jen jsem si říkal, že za ty prachy by to mělo být hotový řešení.
příště vezmu Schwalbe ventilky, no …
To mas tezky ta matka se neutahuje klicem, to je cely problem ;)
Tak teď už to vím :-)
mam starsi Schwalbe Tire Booster a na ventilky Mitas/Rubena funguje bez problemov
Chci se zeptat, jaký průchod vzduchu na booster Beto? Nejlepší koupě je asi ten Schwalbe. Využiji jen samotný zásobník, když nám dílenskou pumpu, která umí jen 5 bar? Potřebuji nahodit 3" plášť, kde píšou max instalační tlak 2.4 bar. Nahodí tedy zásobník pneu, když ho nahustím na 2.4 bar? Nebo potřebuje větší provozní tlak aby docílil výsledku. (5bar) ??? nebo ještě víc?
Nastav urcite vetsi tlak, protoze potrebujes rychly proud vzduchu. Potrebujes to jen pro okamzik, nez zaskoci patky a system se utesni. Pak to dofoukas normalne.
Aby to mělo smysl, tak ho musíš natlakovat co nejvíc když má jen malý objem (jina to nic nenahodí). Natlakovat Schwalbe booster na 2.4 nemá vůbec žádný smysl, to je jako ho nepoužít vůbec.
Při natlakování Schwalbe boosteru na povolené maximum i v případě, že se plášť chytí okamžitě, tak pro objemnější pláště (2,25"+) nemusíš mít opravdu obavu, že by v plášti bylo nakonec více než 2.4 baru. Ani na tu hodnotu se to nedostane (plášť má několikanásobně větší objem než ten booster). U 3" pláště tam bude tlak i při chycení se hned (při nahození) opravdu nízký, klidně jen kolem 1 baru (nepočítal jsem přesný objem takového pláště, jen rychlý odhad).
Takže v mém případě už bude asi lepší volbou koupit pumpu a vzdušník 2v1. Protože kdybych chtěl koupit Schwalbe láhev tak bych musel koupit i novou pumpu která umí více baru. A to jsem skoro na stejných penězích
Na zkoušku jsme koupil pumpu se vzdušníkem, tedy jen Force, ale pořád stála skoro 2 tisíce.
No, nakonec jsem stejně skončil u Schwalbe Tire Booster, protože to je neprůstřelný řešení. Ta pumpa není nic moc, časem se mi ulomila ta přepínací páčka a vzdušník je malý.
Samozřejmě existují i lepší/dražší pumpy se vzdušníkem, ale tam ti to nebude vycházet cenově tuplem.
Zkus beto, tozhodne jsem max spokojen po vice nez roce pravidelneho pouzivani… rozhodne lepsi nez kolega se samostatnym boosterem, ktery si porad stezuje, ze to jsou 2kramy navic… uz jen kdyz jedu na vic dnu na kolo, tak davat do auta jednu pumpu nebo 2kramy je rozdul…
Máš pravdu, jsou to dva krámy, ale už jsem si zvykl a nějak mě to neomezuje :-). A naštěstí máme velký auto. Hlavně to funguje vždy.
Skoda ze ten schwalbe je jen na galuskove ventilky.
OMG
Galuskac je zlo, sestimsmir.
Po té Fotce jsem právě uvažoval… Mno tak teď už je to asi jasné láhev a pumpa nebo Lazyne 2v1 za 3800 Digi.
z mých zkušeností na nahození 29×2,25 foukám schw. tire booster na 10barů, ale to je na moje ráfky, jiná kombinace by mohlo stačit mín. kopil jsem si na to pumpu na silnici sks https://www.cycology.cz/…rvy-p304112/
ta nádrž je sama o sobě nerozbitná a využiju ji jen párkrát za rok, samostatná pumpa je v provozu každou chvíli a nestolí ranec jak řešení 2v1 – např. když se rozbije.
uplne nejlepsi volba je kompresor.
Do bytu ideální
Není problém. Mám 3l kompresor. Na 10barů je nabušenej za 40sec. Zas tolikrát to nefoukám. Se sousedi nepo.erou. Teda nejsem sprostej a nefoukám to v 6 ráno nebo 10 večer…
Rozdíly mezi lahví od Schwalbe a ToPeak?
Zdravim, mel bych dotaz ohledne tire boosteru od schwalbe, na kolik psi ho idealne nahustit v pripade nahazovani plastu v rozmeru 29×2,5, na max coz je pokud se nepletu 11 baru, ci staci mensi hodnota
doporučuji vyzkoušet … a ještě se předem podívej, jaký je uveden max na plášti. není nic lepšího, než když ti to „bouchne“ pod rukama
pro 29×2,2 foukám booster na 6–7 bar a nikdy nepoužiji celý. Jak zapadnou patky, našroubuji ventilek a dofoukám velkou pumpou
záleží na ráfku. mám jedny co se jim moc nechce a ani na 8bar to nezaskočilo.
lepší je třeba 10bar aby to tam vlítlo (ono to tam tou hadičkou zas tak rychle neprojde), po zaskočení uzavřít a doladit pumpou, jak píšeš.
Tak 1,5 maxima u pneumatiky a zavřít hned když patky naskočí.
Na max, pak to jde nejlépe.
O přefoukání pláště se nemusíš vůbec bát. I když to nahazuješ správně s vyšroubovanou vložkou ventilku, tak i tak to chvíli trvá (po tom, co se to chytí) než tam bude větší tlak. Ani při 25l vzdušníku jsem nikdy neměl problém plášť přefoukat.
A ono ani kdyby se to chytlo hned, tak to nemůže přefoukat nějak moc. Schwalbe booster má objem 1,15l. 29×2,5" plášť může mít objem klidně i 5l. Tzn. při 11 barech bys tam mohl dostat maximálně 2,5 baru.