Samovolné povolování šroubů u převodníku

45 nepřečtených
  • Ottak

    Ahoj,

    mám menší problém. Na dnešní vyjížďce se mi samovolně povolily a vypadly dva šrouby převodníku. Nevíte proč se mi to stalo?

    Nedávno jsem šrouby povoloval (čistil převodníky), ale jsem si jist, že poté jsem je utáhl dostatečně. Ptám se proto, že už se mi to stalo u původních převodníků, které jsem takto oddělal :-(.

    Díky!!!

    0 0
    • Vilém  

      Tak tam kapni loctite a budes mit klid.

      0 0
    • tux  

      Co pérový podložky? A nebo ty zubatý, nevim jak se jim říká.

      0 0
      • Vilém  

        Tak to asi nepude:)

        0 0
      • felix.org  

        Když mi bylo jako tobě, tak mi doma říkali, že než něco plácnu, tak ať si to pro jistotu ještě dvakrát promyslím. Taky by ses tím měl řídit.

        0 0
        • tux  

          Proč? Já mám převodníky snejtovaný, takže to neřešim, nevim proč by to nešlo..

          0 0
          • JSt  

            este raz si precti felixuv prispevek :-D

            0 0
            • tux  

              Ok, chápu dobře že by na to byli šrouby krátký. Co delší šrouby?

              0 0
              • Vilém  

                Jednak by byly kratky, pak by taky koukaly ven ,podle toho na kterou stranu by jsi dal podlozku, pokud smerem dovnitr, tak by to vylozene vadilo razeni. Dalsi vec je ta, ze vejirova podlozka ma podstatne vetsi vnejsi prumer, nez je vnejsi prumer sroubu prevodniku.

                Proc vymyslet takovou blbost, kdyz postupy, zamezujici povoleni, uz davno existuji a jsou mnohem mnohem elegantnejsi?

                0 0
                • tux  

                  Jak jsem psal, převodníky mám snejtovaný, tohle se mě netýká, takže nevim, byl to jen můj návrh.

                  0 0
          • Carloss  

            jde.. mám tak vyřešený dlouhý šrouby při absenci velké placky..

            0 0
    • tonik666  

      Prostě se to občas stane, taky jsem musel závity zalepit.

      0 0
      • Ottak  

        A jak bys to případně řešil při výměně převodníků?

        0 0
        • Vilém  

          Zavitovy tmel neni problem povolit, pokud pouzijes ten spravny.

          0 0
        • bathed  

          Loctitte 603 – modrá tekutá hmota, která po zatuhnutí vytvoří takový „písek“ jež „zadře“ závit. Při povolení se jenom rozdrolí. Prodává se v malinké červené flaštičce. Spousta komponent které se prodávají a mají jako upínanací prvek šroub, mají tyto šrouby „mázlé“ 603jkou už z výroby…

          0 0
          • Ottak  

            Asi tuším co máš na mysli. Díky, moc jsi mi pomohl!

            0 0
    • JSt  

      rozumim. dotahl jsi srouby dostatecne, ale povolily se. dokonce opakovane… ;-)

      az uz si myslis, ze jsou dotazeny. cukni jeste parkrat imbusem a ono se to kousne a nepovoli. ;-)

      0 0
    • Honz8t  

      Mám opačnej problém – chtěl jsem povolit převodníky na silničce a nejdou, potvory. Je cca rok stará a zatím jsem to nerozebíral. Má někdo osvědčený tip co s tím bez toho, že by je při těch marných pokusech ožvejkal?

      0 0
      • tux  

        WD40, nebo červená brzdovka.

        0 0
        • Vilém  

          Jak muzes tusit, v cem spociva jeho problem? Vetsinou se ten srou protaci.

          0 0
          • tux  

            No kdyby se protáčeli, tak by se asi nebál že se ožvejkaj.

            Navíc opak povolenejch šroubů jsou utažený šrouby.

            Co nad tím třeba trochu přemýšlet?

            Nesnaž se furt všem dokázat že tomu nerozumim, protože jak se snažíš dostat každej náznak že něco nechápu, tak přehlížíš dost podstatný věci.

            0 0
            • Vilém  

              O nic takovyho se nesnazim, ale i tak musis asi vestit z koule. Ozvejkat muze treba „matku“ v niz jsou dva zarezy a kterou treba pridrzoval nejakym sroubovakem ap. Ale to by bylo prave to vesteni, takze pokud k tomu nerekne vic, tak nema smysl se vyjadrovat a radit WD ap.

              0 0
            • JSt  

              vilem nemusi nic dokazovat :-P

              0 0
              • tux  

                Á, no jistě, další chytrák.

                Za chvíli se tady dozvim že vlastně ani neumim jezdit na kole, jak to tak vypadá..

                0 0
                • felix.org  

                  A umíš?

                  0 0
                • Vilém  

                  No nevim, vyse jsi psal, ze vlastne o tomto problemu nic nevis, protoze mas prevodniky nanytovany.

                  Takze se moc neda predpokladat, ze bys mel nejakou zkusenost s povolovanim sroubu prevodniku, ktery jsou na rok starym silnicnim kole, kde se neda predpokladat, ze by to srostlo, ale spis, ze nema spravny naradi, nebo nevi jak si poradit.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Ale tys taky zabodoval s tím šroubovákem do dvou zářezů v matce :-). Ty zářezy jsou přece pro klíč k tomu určený, který se do matky nastrčí, aby se neprotáčela. To je jako povolování misek středového složení hasákem :-).

                    0 0
                    • Vilém  

                      A tvrdim snad nekde, aby to tak delal? Vse je jen na bazi domnenek a pokud jsi to nepostrehl, tak totez jsem tvrdil Tuxovi na jeho reakci. Ale mimochodem sroubovakem o vhodne velikosti si jde taky pomoci, kdyz clovek nema klic k tomu urceny.

                      0 0
                    • DaSnail  

                      a ked to nejde ani klíčem k tomu určeným, tak sa to nakonec povolí šroubovákem a kladívkem ;o)

                      0 0
                  • Honz8t  

                    Je to dvojpřevodník na silničce a šrouby jsou z obou stran na inbus. Inbusy mám správné, neožvejkané. Zabírám jako býk s oběma inbusy proti sobě a nic. Akorát se bojím, že se mi sveze ruka a já si narvu zuby převodníku do zápěstí a přitom ožvejknu ještě šrouby.

                    Takže, řekl bych:

                    • srostlý určitě ne
                    • nářadí mám správný
                    • a ano, teď už nevím jak si poradit, protože mé zkušenostis povolováním šroubů už na to zjevně nestačí.

                    Je běžný, že je to takhle šíleně utažený?

                    0 0
                    • Kouba_2005  

                      Tak z práce mám vyzkoušený, že občas stačí nastříkat WDčkem a nahřát i jen horkovzduškou (aby neslezl lak), a pak to kupodivu povolí. Taky spolehlivě funguje to, že když se bojíš, že se jebneš, tak se fakt jebneš :-)

                      0 0
                    • JSt  

                      truvativ?

                      ty srouby jsou tak hluboky, ze bys je nemel ozvejkak. jeden imbus klic o neco sprajcni a na druhy nasad trubku. ;-)

                      0 0
                    • Singlespeed  

                      Ty asi neumíš číst. Kousek vedle jsem psal, že je třeba inbus prodloužit vhodnou trubkou a pak si a) nenarveš zuby převodníku do ruky, b) povolíš to natotata.

                      0 0
      • Singlespeed  

        To je častý problém. Inbusový klíč nastavíš trubkou, třeba starými řídítky, trochu zabereš a je to povolené hned.

        0 0
        • bathed  

          Sorry, ale tohle bych nedělal – předně – taková komponenta se dotahuje zásadně momentovým klíčem. Je to proto, že šroub i matka fungují správně jenom tehdy, když nejsou přetažené. Jak může vypadat takový přetažený šroub, ti jistojistě poví leckterý motokrosař: velmi oblíbená je tahle kratochvíle u dotahování brýlí (v tvém žargónu korunky) na přední vidlici. Na dolní bývají dva až tři, nahoře jeden až dva – viděl jsem už na vlastní oči jak uletěly na lavici všechny zaráz…

          0 0
        • Honz8t  

          Asi jo, díky. Taky mně nenapadlo nic jiného než větší páka. Nechám si to spíš na dobu, až to bude opravdu nutný.

          0 0
    • maajkee  

      Nejsou to FSA? :) V rychlebách kámoš na vyjížďce ztratil 3 šrouby, všiml si toho až když už převodníky visely jen na jednom :D

      0 0
      • Honz8t  

        Tak to je dobrý – to moje, co nejdou povolit, jsou FSA. Je t tedy silnička, ale i tak.

        0 0
    • elotoman  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.