• jayjayos

    Ahoj Lidi,

    už nějakou dobu vybírám kola a čím více se tím probírám, tím více nevím. Vzhledem ke zranění kolena budu mít ještě cca 1 měsíc na šetření, kdy bych si stejně nezajezdil.

    Teď mi hodně zaujal Nomad 2018, hodně mě oslovila nová geometrie. Ale nemám na karbon, takže otázka – máte někdo představu, o kolik bude těžší hliníkový rám?

    Díky.

    0 0
    • Rice  

      Nomada 2018 v Alu jsem zatim v žádnym obchodě neviděl. Co jsem před časem studoval hmotnosti Santa Cruz rámů s nižším zdvihem (z offiko webu i stránek prodejců se teď hmotnosti nějak vytratily), tak ty karbonový byly hmotnostně ± na úrovni hliníkovejch rámů jinejch značek a hliník pak o cca 500 – 700g těžší. Takže kdybych sháněl kolo a hleděl na hmotnost, tak by to Santa v hliníku nebyl.

      0 0
    • jenik00  

      Na jaký použití kolo vybíráš?

      Vypadá to, že novej nomad bude na dost věcí u nás trochu overkill.

      0 0
      • jayjayos  

        Kombinace FR, ideál aby to zvládlo i flat dopady, občas bikepark na Špičáku (ale to párkrát za sezonu) a pak pravděpodobně enduroserii. Letos jsem jel do Zadova a tam si podělal koleno, tak příští rok bych zkusil zas. Měl jsem Norco Range 2015, Pike RC a Fox CTD a třeba na některých RZ na Ještědu to bylo na hranici. Chtěl bych, hlávko aspoň 65°, a aby kolo zvládlo dopad ze skoku ve vyšší rychlosti do bordelu v relativním „komfortu“. Na tom Norcu jsem třeba některý skoky na Špicu objížděl jen proto, že jsem mu nechtěl tak moc nakrmit. Další věc je, že to nevyrovnám úplně skilem, občas letím na čumák a tak.

        0 0
    • Tehu  

      Tak tohle mě zajímá :)

      http://mtbs.cz/…ie/tech-news

      Nezjišťoval jsi realnou váhu, ceny, kde nejlevněji? Zdali by se vyplatil jen rámový set nebo celej bike? A další užitečné info :)

      0 0
      • jenik00  

        Taky bych rád viděl nějakou nabídku u nás. V dolarech je ten vyšší hliník i za dost zajímavou cenu

        0 0
        • Tehu  

          koukal jsem do Polska

          ramova sada

          Nomad 4 AL / RS SuperDeluxe Air R cena promocyjna 6 271 zl cena regularna 8 779 zł

          celej bike

          Nomad 4 AL / RS SuperDeluxe Air R RS Yari RC promocyjna 14 038 zł regularna18 250 zł

          Nomad 4 AL / RS SuperDeluxe Air R RS Lyrik RC promocyjna 16 528 zł regularna 21 487 zł

          Nevim jakou cenu brat, ale i tak to neni ouplne asi marny zrejme…

          0 0
    • -b-n-x-  

      Tak co jsem se nedavno koukal na competitive cyclist , tak ta zakladni verze ktera je na tom hniliku v L size je cca 15kg. Coz mi prijde jako uplne k nicemu. Asi by se to dalo poladit lehcimi komponenty na nejakou lepsi vahu, ale to by asi ztratilo trochu vyznam me prijde. Vubec se zda, ze tento novy nomad je o neco tezsi nez minuly.

      0 0
      • jenik00  

        15kg na základním hliníku 170/170 ti přijde hodně?

        0 0
        • scret  

          nova doba:))

          0 0
          • jenik00  

            Asi jo. :) to přišlo s tím, že každej chrt chce mít enduro/FR, ale o váze XC

            0 0
          • -b-n-x-  

            No právě že „nová doba“. bych čekal trošku posun od doby před 10 lety a třeba 2g Nomadem. Takhle tam je akorát jiná geo, jiná kola, samozřejmě rám je úplně jiný, ale hmotnost bych teda čekal fakt níž. Přece jen to je top model od top značky.

            0 0
            • TJK  

              imho uplne spatna uvaha… Hlinik je „zakladni nejlevnejsi“ varianta… tam vubec nechapu diskuzi o cene.. Santa je primarne v karbonu a top model je odlehcene CC kde stalcis vahu vyrazne dolu na vsech komponentech a zaroven i cenu vytlacis az do nebe :-D kazdopadne logika veci je ze od nejlevnejsi alu varianty jdes k nejlepsi karbon…

              0 0
              • -b-n-x-  

                Ale jo, to chápu. Ale ta cena je i u toho hnilíku dost vysoká – na to že to je teda ttakový lowend.

                Jinak teda ok. Uznávám, že můj pohled asi není úplně správný :-)

                0 0
                • TJK  

                  nj to uz je dan za to kam je ta znacka posazena… proste je v nejaky vysi a ma urcite jmeno na trhu a tomu odpovida cena.. i kdyz tam realne nemuze byt zadny duvod…

                  0 0
            • goofy  

              Tohle tak nejde brát. Nový Nomad se posunula zase více do sjezdova/parkova, takže v tom případě je lepší rám moc neplechovkovatět a raději občas trochu hliníku přidat… Více na výlety s možností divočení z kopce dolů je nový Bronson se 150 mm pod zadkem.

              0 0
            • scret  

              ale notaak… chces srovnavat stary nomad s timhle?? A tohle neni topmodel, tohle je od nich naopak lowend pro „socky“ :))

              Jak pise TJK, topmodel je Carbon CC!

              0 0
              • TJK  

                no je to takovy ujety .. psat model pro socky… ale v hierarchii modelu a vybav to tak bohuzel je.. a neni to jen u SC.. imho to tak maji vsichni vyrobci kteri maji jak ALU tak Carbon…

                0 0
                • goofy  

                  A přitom já jsem třeba hliníkář, takže bych šel do pěkného hliníku raději než do plastu… :-)

                  0 0
                  • TJK  

                    tak kdybys mela nejake choutky.. staci napsat… zrovna ve tve velikosti by to slo zaridit :-D

                    0 0
                    • jenik00  

                      Ahoj, já choutky mám, co znamená ,, zařídit"?

                      0 0
                    • goofy  

                      Ale kušuj satane! Já už pěkný hliník mám… :-D Vždyť to kolo mám teprve rok. To jsem si tak teprve stačil na něho zvyknout… :-)

                      0 0
                    • logoman  

                      A nevis o ibisech za fajn ceny? :-D By mi stacil ram bez tlumaku.

                      0 0
                      • TJK  

                        bohuzel v karbonu jen SC prez kamarada.. ja jsem schopen nabidnout pouze hlinik :-)

                        0 0
                        • logoman  

                          Skaredy hlinik uz mam ja bych bral krasny karton :-)

                          0 0
                          • TJK  

                            Ja se tu bavim ale o krasnem hliniku a hlavne moderni geometrii :-P

                            0 0
                            • logoman  

                              Teda podle fotek na netu mi ty jejich hlinikace jako zadna hitparada neprijoud, tezky, myslim ze zakladni tlumice. Jako jestli nekdo chce pozovacku se SC proc ne, ale je to jako chtit bmw a pak si koupit 116D …

                              0 0
                      • alinceb  

                        Ibis má v ČR fajn ceny už tak. Co by sis ještě představoval? :D

                        0 0
                  • Tehu  

                    souhlasim, i kdyz na bakelit penize jsou, nejak me to nechce hlava pobrat a mam proste u tehle kol rad hlinik.

                    0 0
                    • wilda81  

                      Neboj, s prvním karbonovým rámem se hlava zlomí. Já už mám i sjezďáka z poloviny v karbonu ;-)

                      0 0
                      • krabica  

                        Jj, je to nějaké nakažlivé, na biku už mám v karbonu skoro vše podstatné a tak se blíží totální karbonizace gravelu. :-)

                        0 0
                      • Honik  

                        Já se vrátil z kartonu zpět na hlínu a jsem šťasten…;-)

                        0 0
                        • wilda81  

                          Těžko říct jak bys mluvil mít karbonového Santu a nespolupracovat s NS ;-)

                          0 0
                          • Honik  

                            NS ma taky karbon…

                            Muj navrat ma ciste prakticke duvody..

                            0 0
                            • Radek Broz  

                              V čem je praktický důvod? Chápu cenu, ale jinak má hliník jen nevýhody.

                              0 0
                              • Tehu  

                                Jaké? Krom váhy… Čistě že zvědavosti, páč já se karbonu až do teď braním, hlavně ze strachu, že to zas někde nešikovně zahodim.

                                0 0
                                • wilda81  

                                  Zahodíš, opravíš. Tam bych problém nehledal.

                                  Jestli si dobře vzpomínám, tak si Honik stěžoval, že mu Lapier vydával všelijaké zvuky.

                                  0 0
                                • Lanzinho  

                                  Mam silnicku z karbanatku a oproti hline je to fakt sakra rozdil.. nejde ti to tela tolik vibraci.. svym zpusobem to zehli.. ale na biku zkusenost nemam a presne jak rikas, mam strach ze to nesikovne zahodim..

                                  0 0
                                  • suslos  

                                    s těma vibraceme teda nevím… karbon kolo mám první teď doma a né ještě odzkoušený… ale mám taky na letošek custom karbon lyže (2 vrstvy karbonu + dřevo…) a ty teda vibrace přenáší fest :-) a může za to ten karbon, když jej nahradíš je to mnohem lepší (ale na jízdu to má zase jiné horší parametry)

                                    0 0
                                    • wilda81  

                                      V lyžích se nevyznám, ale na CX jsem poznal přechod z alu sedlovky na karbon hned a to mám jen nějakou prachobyčejnou­ čínu.

                                      0 0
                                    • Radek Broz  

                                      Zajímavý do toho zamontovat dřevěný lyže… Zkus porovnat vibrace s hliníkovejma lyžema;)

                                      0 0
                                      • suslos  

                                        neměl jsem zkušenost s karbon rámem, jen jsem nahodil mojí aktuální z jiného odvětví s karbonem. To, že je to o nečem vypoví na bajku, jsem neřekl :)

                                        0 0
                                      • -b-n-x-  

                                        Nahodou jednou jsem mel celokovove Volanty. Pravda, nebyly z hniliku, ale nejakeho nerezu.

                                        0 0
                                • Radek Broz  

                                  Lehčí, tužší (a to dlouhodobě – hliník ti postupně změkne) a jak píše Wilda: když zahodíš, opravíš. Hliník zahodíš a zahodíš:)

                                  0 0
                                  • TJK  

                                    nevim jak moc bych musel zahodit hlinik abych ho mohl rovnou zahodit…

                                    kazdopadne s tou opravou i „fatalnich“ poskozeni je ta vyhoda karbonu jasna

                                    0 0
                                    • Tehu  

                                      Takže jakože si plánuji koupit kolo konečně na déle jak 1–2 roky, dejme tomu na 5+ let tvrdite, že je lepší karbon? A že je opravitelnejsi, když s ním svihnu někde na sutr apod.

                                      Kolik má Santa vůbec záruku na rám?

                                      0 0
                                    • goofy  

                                      Mě zas trošku na karbonu děsí skrytá vada. Když to zahodíš, zvenku to vypadá ok a je to povolené někde uvnitř. Pak nějaký blbý dopad a urve se hlava jak tomu týpkovi na Intensu. :-)

                                      Ale možná, že se bojím zbytečně. každopádně to není nic, kvůli čemu bych nešel do karbonu. Pěkný hliník se mi většinou líbí stále víc než karbon, ale pěkných hliníků začíná být pomálu. Bohužel většina značek už to tlačí na ten karbon a když udělají hliník, tak spíš jenom jako takovou odfláklou low end verzi.

                                      0 0
                              • Honik  

                                Moje praktické důvody samozřejmě mohou přijít někomu zcela hloupé.

                                Jelikož kolo měním každou sezónu, je pro mě důležitá prodejnost zánovního kola. A za těch pár let, co totakhle proozuji jsem si ověřil, že je mnohem větší množství lidí, co kupuje kolo za 50tkč než za 80tkč.

                                Další věc je moje vrozená opatrnost na věci a hlavně kola, zkrátka když sem jezdil na drahém karbonu, řešil jsem zda do něčeho jít, nebo ne myslíce na možné poškození kola. Na výrazně levnějším duralu to tolik neřeším a jezdím jak chci a moje odvaha dovolí.

                                Přenos křupaní a zvuků byl u karbonu dost výrazný, letošní alu bike se závitovým středem byl krásně tichý a bezproblémový.

                                Co se týče výhod kartonu, váha je jasná a příjemná výhoda, ale pro mě nevyvážená cenou. Opravitelnost je bez debat, kamarád rozštípl rám o skálu a za 2500kč je jak nový. Tuhost a jízddní vlastnosti jsem nijak nepostřehl, že by byly odlišné od kovu.

                                Jak sem psal již na začátku, jsou to mé důvody, netvrdím, že karton není lepší a vhodnější na stavbu rámu. Já se ale rád vrátil na dural.

                                0 0
                • scret  

                  ujety to je vzhledem k cene obyc. alu u nich, ale je to proste tak…:)

                  0 0
              • -b-n-x-  

                No, to by me fakt zajimalo v cem to bude proti staremu nomadu lepsi – ok, jina velikost kol a „moderni“ geo, ale tohle neni vysledek Santa Cruz vyvoje. Predpokladam, ze virtual bude chodit nejak lip treba. Ale myslis ze treba tech 5mm rozdil ve zdvihu bude nejak poznat? Nebo to bude pevnejsi a nejak znatelne vice to vydrzi (treba misto 2 let praso-jezdeni to ted vydrzi treba 4 roky)? Fakt by me zajimalo v cem by to melo byt o tolik lepsi.

                No a za cenu tohodle „modelu pro socky“ si koupis u jine znacky treba srovnatelne kolo, ale o kilo lehci. Ale tak tady zase chapu, ze se da odpovedet dvema slovy: Santa Cruz. Me osobne to jeste prijde takove divne brat neco od SC, ale pritom vlastne „lowend“. Takhle jsem to i citil u sveho minuleho kola :-)

                0 0
                • krabica  

                  Myslíš, že to o kilo lehčí kolo od konkurence vydrží tu samou nálož jako kolo těžší? U této kategorie kol dám radši přednost bytelnosti před vahou…

                  0 0
                  • logoman  

                    Stary RBcka byly tezky a stejne praskaly. Tohle neni argument.

                    0 0
                    • scret  

                      *1

                      0 0
                    • krabica  

                      Jasně, když je to blbě navhnuté, nebo zvolená blbá technologie, tak ani sebebytelnější konstrukce nepomůže.

                      0 0
                • scret  

                  myslim, ze jsou to uplne jiny kola a ano, tipuju, ze novej bude rozhodne odolnejsi… Ale je to samozrejme jen muj odhad…

                  Ad geo, to je neoddiskutovatelny a nesrovnatelny…

                  Ad vaha – porad je to hlina a za 10let se toho moc zas tak nezmenilo ve zpracovani atd. Alu se proste dostal na nejakou technologic.hra­nici… Kdo chce neco lepsiho, jde do karbonu… Tak to plati u dost znacek vyjma Nicolaie, LV apod.

                  0 0
      • petr99  

        haha :D

        skoro 15kg má můj jamis se zdvihem 125/130mm :D

        0 0
    • TJK  

      kamos prodava 2017 Carbon nomada v XL…

      0 0
    • Endurossta  

      Když to tu tak umřelo, ujmu se oživení. Má někdo zkušenost s nákupem od poláka? Spolehlivost, doprava,… cokoliv. Ceny maji lakave, tak jestli v tom neni hacek. Pripadne jestli nekdo mate zkusenost s naslednym uplatnovanim zaruky… k veci, dik :)

      0 0
      • TJK  

        chces hlinik nebo Carbon?

        0 0
      • Tehu  

        ja jsem mrtvej prozatim :-) v planu je odjezdit tuto sezonu na Reignovi a pres pristi zimu postavit Nomada 4ku at uz hadroveho nebo hlinikoveho. Zatim se budu snazit si jej nekde behem sezony projet a nabirat informace o tom jake hlavko, jake stredove slozeni apod. ;) Takovej pomer vykon/cena/vaha to bude.

        Kazdopadne polak to u me jisti. Ty ceny jsou tam opravdu best. Ale co jsem cetl zkusenosti tak ochotnej a zaruka no problem.

        0 0
        • wilda81  

          Ochotu potvrzuji. Psal jsem si s ním při výběru rámu a odpovídal rychle a ochotně. Preferoval osobní vyzvednutí, ale s poštou by asi problém taky nebyl.

          0 0
        • radesz  

          Ahoj Mám od polaka nomada 3 cc bral jsem ho 2015 borec je v pohodě ochotný, letos jsem měnil ložiska v rámu poslal mi je gratis

          0 0
      • scret  

        takze santa?:)

        0 0
        • Endurossta  

          váham mesi santou a intensem.. kupodivu recenze vycházejí líp pro santu (jezdivost a zábavnost), ale srdce je u intensu..

          0 0
          • scret  

            chapu…

            0 0
          • TJK  

            mas to v SZ

            0 0
          • tomfree  

            Jezdivý a zábavný je určitě a čím prudší kopec,tím je zábavnější a hlavně si to člověk musí zapamatovat,aby si na to mohl vzpomenout,když jede do kopce :-)

            0 0
            • Endurossta  

              jezdil jsi nomáda? snad všechny zahraniční recenze stoupavost a jezdivost chválí.. zvláště pak srovnávací test s tracerem…

              0 0
              • tomfree  

                Právě,že jezdil,ale nejsem cílová skupina,tracera jsem nejezdil,ale i třeba enduro od spešlu proti tomu do kopce doslova letí,nevím,kde bych s tím v Česku jezdil.

                0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Tehu  

      Ahoj, nebyl by někdo z majitelů Nomada 4ky s velikostí L ochoten nechat mě svézt ? Nebo vyjet se mnou na malou projížďku tam u něj po okolí, abych si osahal velikost a tak nějak trošku vlastnosti? Jsem z Jihlavy, tady je mi jasné, že se nikdo nenajde, ale mohu dojet tak nějak „kamkoli“ ;) Časově se samozřejmě podřídím a klidně i počkám, brát chci až koncem léta. Předem díky, alespoň za zvážení

      Rozhoduji se mezi Mojo HD 4kou a právě Nomadem a dát takovej balík za kolo jen dle recenzí a osobních sympatií se mi moc nechce. A přeci jen už to chci podržet aspoň 6let a ne po 1–3letech prodávat. Proto taky budu brát karbon, byt i hure vybavenej, kterej si dotvorim sam. Zkoušel jsem už asi tři shopy a nikde tyhle testovačky nemají.

      0 0
      • logoman  

        Mojo se da sehnat za cenu nomada?

        0 0
        • Radek Broz  

          Předpokládám, že Santu má podobně jako já jako sociální alternativu k Ibisu;)

          0 0
          • Tehu  

            Tak Ibis je nekde na startu ±120k a Santa je vys v C byt socialni vybave v podobe Yari atd. samozrejme. Ale to by se skouslo… ;) Hlina by mi vubec nevadila, ale preci jen to nechci na 3 roky tak bych radsi zainvestoval trochu vice.

            0 0
            • tonik666  

              Podle me ma cenu pockat na vyprodeje na nemeckych bike shopech a koupit ram v CC, a dostavet v dilexh sundanych z noveho kola.

              kdybys chtel zkusit banshee tak klidne;)

              0 0
              • Tehu  

                Jj tak koukal jsem na bike24, či bikediscount, ale celou zimu nic extra.

                0 0
      • TJK  

        dojed na nejake enduro zavody, tam budes mit urcite prilezitost nekoho najit… imho mnohem vetsi sance najit nomada

        0 0
        • Tehu  

          Jojo, koukal jsem v Koutech, že se mnozej, ale nebyla ještě příležitost odchytit a pokecat. Tak třeba teď v Klínech ;)

          0 0
          • -b-n-x-  

            Přijeď do prahy na cyklostezku co vede od barandovskeho mostu směrem ven (jih). V nějaký víkendový den, někoho chytíš během pár hodin.

            0 0
            • Tehu  

              :D :D :D a to jako vážně ?

              0 0
              • -b-n-x-  

                Osobně jsem viděl 2× 4g Nomada a asi 4× 3g. Ibisu, Pivotu, a dalších takových značek celkem hodně. Ale já to většinou pozoruji namátkově z dětského hřiště v braníku.

                Takže příspěvek byl sice spíše že srandy, ale kdybys měl trochu štěstí, skutečně bys tam možná nějakého chytil :-)

                Jo, a jinak kousek odtud, je nějaký shop na barandove, kde teď nějaký testovací nomad opravdu byl. Tuším v L

                0 0
      • suslos  

        Zkusil bych se domluvit přímo zde: https://www.bikestrike.com/ asi budou mít i tesťáka

        0 0
    • Tehu  

      Jakej offset má vidlice Nomad 4? Mám jeden rám v hledáčku a uvažuji tedy o stavbě místo koupě komplet kola. Tak se pohlížím po dílech. Vygooglil jsem někde 37, někde 44mm. Díky

      0 0
      • kOmE  

        Nomad se prodava se standardním offsetem 27,5" vidlic, takže těch 44 pro Fox a 46 pro RS. Ale nemyslim si ze s 37 offsetem se da neco pokazit

        0 0
    • Tehu  

      Menší offset, kratší rozvor? Jestli to dobře chápu?

      0 0
      • kOmE  

        To nepoznáš, hlavně se mění stopa vidlice

        0 0
      • TJK  

        mensi offset, vetsi trail.. zlepsuje rizeni v pomalych rychlostech u ramu s hodne polozenou hlavou

        0 0
        • ceo  

          Jsi si jistý?

          Větší trail dělá i položenější úhel. Větší trail imho – zvyšuje stabilitu v rychlosti, ale naopak je trochu přítěž v pomalých věcech.

          0 0
          • TJK  

            jsou to spojene efekty a nelze je posuzovat zvlast… specialne u enduro kol a treba 29" s hidne polozenou hlavou a velkym offsetem je ten trail mensi… stabilitu ve vsokych rychlostech dela i ta polozena hlava ale v nizkych je to s malym trailem nestabilni takze zmenseny offset zvetsuje trail a pridava stabilitu v pomalych rychlostech…

            0 0
            • ceo  

              offset i HA vedou k tomu samému – hodnotě trail.

              Výsledek by měl být stejný když položím HA o 0,5 jako když při zachování HA použiju menší offset.

              Položenější HA stejně jako kratší offset zvětšují hodnotu TRAIL, IMHO to není tak, že jeden ovlivňuje v rychlosti a druhý v pomalosti. Oni působí úplně stejně.

              Když je HA 67 při offsetu 51mm, tak je to to samé jako 67,5 při offsetu 42/44. Naopak když při HA 67 nasadí vidlici s offsetem 42/44, bude se to chovat z hlediska ovládání stejně jako 66,5 s 51mm offsetem.

              51 offset zkracuje trail a tím zrychluje řízení – to byla podstata G2 geometrie u Treku.

              HA i offset jsou stejně působící věci, pouze s tím rozdílem, že offset je dán výrobcem vidlice.

              0 0
              • tonik666  

                Hlavne to podle me nepoznas. Resp. rekreacni biker bude mit mensi schopnost ti poznat/docenit.

                0 0
                • ceo  

                  To se dá snadno vyzkoušet – stačí prohodit flipchip na kole, které ho má. Obvykle pracuje se změnou právě 0,5 HA

                  0 0
              • kOmE  

                Ono není tak ,že by působili úplně stejně, ale jejich dopad na ovládání kola je dost podobný, pokud se pohybujeme v určitých mezích, nedá říct, že malým offsetem nahradíš položenou hlavu.

                0 0
                • ceo  

                  Tak bavíme se o současných geo a offsetech.

                  Já si nemyslím, že transition používá 44 offset i při položených HA kvůli řízení v pomalých zatáčkách. On o těch 7mm zkrátí rozvor, což k takovému závěru může vybízet, při zatáčení náklonem tim zmenšil poloměr, ale zároveň zvětšil trail, takže přidal grip a stabilitu předního kola a zvýšil sílu na ovládání. Podpořil vlastnosti položeného HA, neredukoval je.

                  0 0
                  • kOmE  

                    Myslím, že tak nějak o tom v Transition bikes mluvili.

                    0 0
    • Tehu  

      Kluci, Vy co máte Nomáda V4 2018+ v Lku, stavím si bike, rám je na cestě mám možnost vidlici sundanou z nového kola 195mm délku krku? Je to dost dlouhý na podložky a představec? Kolik máte cm podložek pod a nad u OEM setup-u? Diky

      Dále sedlovka? Vejde se mi tam 170mm v délce 480mm? Nebo radši vzít jen 150mm 440mm dlouhou? Vejde se? Měřím 180cm průměrná postava, žádné dlouhý ani krátký nohy.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.