už jsme to tu trošku načnuli v jiném threadu, ale nechci mu to tam vířit svým problémem, tak znalci-co myslíte? Kratší tlumič či co jiného, štelovatelnej cane creak nelze-mam 1 a 1/8 hlavu.
Potřebuju to položit tak o stupeň.
už jsme to tu trošku načnuli v jiném threadu, ale nechci mu to tam vířit svým problémem, tak znalci-co myslíte? Kratší tlumič či co jiného, štelovatelnej cane creak nelze-mam 1 a 1/8 hlavu.
Potřebuju to položit tak o stupeň.
Nicim jinym to asi moc nevyresis, mozna jeste 24"kolo dozadu :-P
Teoreticky by jeste slo nechat udelat custom vahadla, ale nevim jak to vychazi…
Edit: koukam ze uz to tu je :-)
hele vahadla ani jiné větší zásahy do rámu dělat fakt nechci-jako jiné uchycení tlumiče-stejně je to nerealizovatelné..
Ohni sloupek u vidle a dej to na 60stupňů pak tě už nic nerozhodí.
..
a normální užitečnou radu nemáš? když ne, tak mi to tu nezasírej-díky
Jak už jsem ti psal na FB. Kup/pujč si kratší tumák a ozkoušej to. Pokud nebude problém s průchodností kola a nějak ti to nerozjebne průběh pružení/poměr přepákování ke konci zdvihu tak máš vyhráno. Napiš tady někomu z BF kdo ma Linkage ať ti to namodeluje.
s tím linkage jsem se už ptal, bohužel…
Jak jsem psal v tom 2. threatu, koupit horni korunku s odsazenim dolu tim tu vidli pustis niz o to odsazeni.
jasny-nechtěl jsem tam řešit svý věci v tom jiným threadu-myslíš, že existuje nějaká taková korunka-krom tý s integrovaným představcem Hope, taky netuším kolik to dá stupňů..
Urcite by sla vyfrezovat, ale asi by stala docela dost penez, navic nejak extremne bych to timto zpusobem nezvedal (max bych si dovolil tak 15mm), nebo nekde najit s tihle odsazenim i dolni korunku a to by mohlo bejt OK.Pak me jeste napada takova prasarna obratit korunky, tim by se zmensil offset vidle (a polomer otaceni kola) a prodlouzila stopa.
zajímavej tip:-) asi to moc řeším…jak to tak vidím zatím vyzkouším v praxi kratší tlumič,jestli to přinese něco k lepšímu-uvidíme
To ti ale zvedne stred-riditka-teziste…nadela to vic skody nez uzitku :-( Tlumic muzu pristi vikend pujdcit jesli sejdem, stejnak nepujdu na celej den jezdit…
Tim obracenim korunek?
taky jsem si to myslel o tom zvednutí předku a já se to sanžil doposud dát co nejvíc dolů-rodla,představec. Příští víkend snad bude hezky, dáme si vědět..dík!
spíš by mne zajímalo kolik může dát jiná horní korunka ala Boxxer a jestli něco takového na trhu je-radil Fousek, a tlumič z rozteče 222 na 215 mm, nevím co toto pořeší, zkusím to nasucho s tou povolenou(volnou) pružinou o 7mm, co to udělá s tou hlavou, pokud tohle dá tak max půl stupně tak to nemá smysl řešit, raděj pak koupím sjezďáka v 2013, Vpčko začíná mít stejně dost. Škoda že se nezadařilo koupit o rok mldaší rám, tam je hlava 1,5.
Pokud bys udělal kombinaci obojího, tzn. korunka a tlumák, tak se dostaneš na slušněj úhel. Když budeš mít tlumák o cca 8mm kratší tak to je 1/9 zdvihu (laicky převedeno) což znamená 2cm výškové. To je „cca“ 1°na hlavě. Pokud bys dal ještě tu korunku tak se mužeš dostat i na 2°.
Ta kombinace obojího je asi nejrozumější. Otázka je, jestli nevyjde levněji prodat a koupit nový rám, ale jestli jseš s nim jinak spokojenej, tak proč ne
velký investice do stávajícího rámu neplánuju-takže tak:-)
Je to otázka, pokud starej tlumák prodá a koupí třeba jetej za cca stejnou cenu tak je na nule a snížená korunka nevim co může stát. Pořád to bude levnější než novej rám. Pokud máš citovou vazbu ke kolu :-) … tak tě drobná investice nezabije. A tohle je prostě kultovní rám, kterej jen tak nějakou dnešní mrdkou nenahradíš. Dle mého skromného osobního názoru … je otázka co na to BB :-)
rám nikdy z domu nepůjde, tenhle bajk mi otevřel obzory o čem to technické ježdění je, takže si ho nechám na FR:-), třeba s jednobrejlí. …kratší tlumič teď koupím(po vyzkoušení zda to má smysl a přinese to to co má..)
A myslis, ze tu zmenu o 1° poznas? Co si pamatuju, tak pitch z 67 na 65.8 nejak citelny nebylo. Rozdil byl v tom ze se trochu zvedl predek, ale uhel mi nejak nedovolil jet najednou o 10km rychleji. Jestli by to nechtelo uz radikalnejsi zmenu :)
radikálnější změna bude až v 013-novej DH bajk,teď bych spíš chtěl lehce poladit stávající tímto, aby to v těch parcích bylo zábavnější:-)
co profilem nižší zadní gumu?,radil Antik, ví někdo o takové, preferuju rozměr co se týče šířky něco jako Maxxis 2,5..
vidle s vyšším zdvihem? případně hlavové s vyšším spodní částí, nevím jestli tam máš klasiku nebo integrované, případně vytočit vyšší spodní kroužek hlaváče co se lisuje na vidlu
mám klasiku a hlavovka je děsně dlouhá, takže toto neklapne
A nejde utočit třeba 20mm váleček vybraný zevnitř stejně jako miska na korunku vidlice a tu skutečnou misku na to soustředně přivařit? To přece musí jít – pak si jen koupíš míň prohlé nebo rovné řídítka a jsi v úhlu přičemž pracky budou ve stejné výšce. Bude tě to stát úplnou *****.
a co střed, ten taky potřebuje dostat níž
Ten půjde níž sám změnou těžiště jezdce což způsobí ten jiný úhel.
to by šlo též :-) … mno tak už tu máme 3 varianty různých cenových hladin
Nelze. Mám moc dlouhou hlavovku a už tak je horní korunka uplně na max narvaná na vnitřních nohách vidle(v rovině)-prostě tak to je, víceméně asi na vidlici šahat je nesmysl-prostě to nelze-max by šla dát korunka Hope, to jediné by šlo.
hele děkuju všem za názory na toto, nejprve prubnu kratší tlumič, asi nějakej jetej 215 mm rozteč, pokud to bude naprd vrátím původní stav, přežiju rok a v roce 2013 už normální rám-bajk na dhkopcom. díkec za snahu!!!
Prifarim se z dotazem…
Chtel bych vyzkouset taky lehounce polozit na konovi hlavu, hlavovka samozrejme 1a1/8. Napadlo me vytocit krouzek co se lisuje na vidli cca o 7mm vyzsi… Nebude to nejak moc vadit krku od vidle? (krk je samozrejme hlinikovy)
Něco takového vyráběli v RB, jelikož plochá korunka u Marzocchi 66(rok nevím) šla při protočení do rámu. Poptal bych se tam.
Na tu vidli nevim čoveče … ono se ta lisovací plocha zužuje a při zatížení by mohlo dojít k nějakýmu posunu převrácení. To bych radši neriskoval. Max nechat něco vytočit pod spodní misku do rámu. To bude asi bezpečnější.
Jo to jsem tak nejak predpokladal, a proto se radeji i zeptal :o) A s tim vlozenim to asi taky bude kriz, pac hlavko je semiintegrovane… Toz asi se na to vykaslu, zas tak zle to neni a aspon to je ted pekne hrave :o) Mozna casem neco na 170 ve predu…
lyrik 170mm luft DH a budeš chrochtat, ženě to chodí famózně
Mno kdyz ten tvuj byvaly lisak chodi taky nadherne a moc se mi ho nechce zbavovat :o) Ale co jsem zkousel toho Lyrika od Ulky, tak se tvaril taky hodne dobre, to je fakt…
Ahoj prosím tě,chci se zeptat co konkrétně ti nesedí na ůhlu hlavovky?Uvažuju o SC VP Free postavit v lehčím setupu s jednokorunkou tak 180mm, na ježdění po Beskydech a na učení se skákání.Jezdil jsi Reigna?Jak by jsi je mezi sebou zhodnotil co se týče jezdivosti?
dík.
ahoj , ja mam santu uz tretim rokem,po zimne to budou ctyci, jezdim prevazne nebo vlastne jen po beskydech, kolo mam osazene tak jak vidis v profilu, uhel hlavy mi treba sedi, pro me to je akorat, a to si myslim ze toho najezdim docela dost, jak hrebenove jezdeni (celodenni vylet) tak i po sjezdy, skakani, myslim si ze vp-cko je geometricky takovy univerzal, nekdo bude rikat ze to ma z kazdeho trochu a ze je to spatne, ze to neni ani na sjezdovani, ani na enduro jezdeni, podle me to je kec, letosni leto jsem chtel neco noveho,jineho, jenze nevim co, zmensovat zdvih nechci, a potrebuju mit presmyk, to ovsem kola v tohle zdvihove kategorii nemaji.
jak jsi vysoký a kolik cm máš při jízdě vytaženou sedlovku?
dik
mam zhruba 195cm sedlovku mam 400mm vytazenou tak 1,5–2cm pred ryskou max. vytazeni.
a velikost rámu máš XL?sem se dival dělali jen S,M,L.Sedlová trubka na tvém je jak dlouhá?Já měřím 181 tak nevím jesli Mko nebo Lko dle doporučení vyrobce jsem na hraně M a L,ale mám obavu že příliš vysunutou asi 28cm mi to vycházi.
s tou geoškou s tebou naprosto souhlasím, ovšem ten zdvih je tam znát, už nomád mě příjde na beskydy moc, klidně bych si představoval blura se 160mm vepředu, zkrátka když jsem dal na nomáda 180mm oproti 160mm tak je mnohem více lenivý, ale dolekopcom pravda jede lépe a radostněji :-)
joooo to mas naprostou pravdu…nevim no porad laboruju s novym ramem, kdyz ja jsem na to houpani proste zvykly… :) a chod VP je taky paradni, treba ten LV 901 se mi nelibi :( to uz radsi canyona…
Syncy mě přijde 180/200 nebo po novemu aj 200/200 na EN/XC/cykloturistiku ideální, všechno se odvíjí od tempa jízdy:-)
!!!! SOUHLAS !!!! 1*
ty něbauš, pokud bys měl jezsit na tom 3 krát týdně xc tak bys šel také do jiné mašinky :-)
XC si nechávám na staré roky:-), ale nevidím problém jezdit na 200/200 tři krát týdně XC, neujedeš 120km za den, ale třeba 50km, není kam spěchat, třeba jen upravit tempo a délku výletů. Marne, buď máš dvě kola a furt řešíš které si vzít aby ses neojebal o dobrý sjezd, nebo jezdíš XC na sjezďáku, nebo freeridu což tě limituje v délce jízd a tempu do kopce, ale za to v parku a ve sjezdech chrochtáš blahem, nebo máš kočkopsa, který není extra nikde, ale zvládne aspoň slušně všechno. Je to otázka priorit. Já mám jasno lehký DH stroj a dvě sady kol. XC už jsem měl a dvě kola taky. Současný stav mi přijde nejpřijatelnější. Až budu budu mít nasráno a jezdit primárně z kopce mě přestane bavit, tak vemu nějakou 160ku nebo 140ku a budu se kochat panorámatama na hřebenech.
zcela tvé postoje chápu :-)
Systém dvou kol jsem shledal pičovinou – naštěstí momentálně sedlám absolutního univerzála co byl vymyšlený přímo pro mne. Nic ovšem není věčné.
Taky si myslim, ze jsem si momntalne poskladal solidniho univerzala. Co jsem od toho cekal zatim plni, a navic jsem si splnil davny sen :o)
A tak to má být!
LV se mě také vůbec nelíbí, hodně jsem přemýšlel o tom novém RB ve 180mm ovšem dle prvních info to na šlapání moc nebude :-( jinak se mě docela líbí ten nový agang ninja, měl jsem možnost na to čučnout a nevypadá to věru zle
Pohledově to RB na šlapání bude úplná ********* – nejel jsem na tom, ale nenapadá mě jiný závěr. Sám velký Hejník to hodnotil stejně a zároveň se vyjádřil, že do budoucna je předpoklad ještě jednoho typu kola co by i jelo i skákalo – jeho slova:
„ale chce to čas“ zavání trošku pětiletkou.
Škoda, páč jsem chtěl podpořit ty naše kluky ušaté a nakonec to bude zase nějaký šikmooký ******, no co už.Než zlomím nomáda to bude ještě dlouho trvat to se snad něčeho od RB dožiju :-))
Přemýšlím stejně – moje houfnicové AM nějaké to týrání snad pár let snese.
ja sem pokukoval po Socomu…da se tam zbastlit presmyk…co sem cucel po jinych forech…
Nebo Cove STD
to také nevypadá věru zle hlavně virtuální čep :-) ale cenovky jsou stále krapet přestřel dle mého názoru
Tak tak hoši neví co za to chtít.
na chainu tedkom maji za doooocela peknou cenu 999 liber
ale prý hmotnost dost špatná…
No myslím že jsem to kdysi zjišťoval a byla to bída.
Myslím že přesmyk se dá zbastlit skoro na všem, záleží na možnostech a schopnostech bastlera. S tím bych si hlavu nelámal.
RB se mi taaaakyyy neeeliibiii :D
Mě to RB na pohled docela jo, nelíbí se mi ale jeho váha. LV se mi nelíbí na pohled a cenově:-))
A co takhle Intense Uzzi VP? ;o) Ikdyz cenovka je taky docela dost
Záleží o kolik je vyšší ta vidlice. Rozdíl ve zdvihu je 2cm, ale rozdíl výšky vidlic : náboj – hlavové může být větší. Já osobně už kolo přezdvihované na předek nechci – šlapání moc před sebe, horší vedení předku na rovinatějších singlech a tendence na skoky v koni.
Novy Blur LT se 160 ve predu je uplne paradni kolecko. Mel jsem moznost se chvilku svezt a geoska je tak akorat a ten zdvih je prej pomerne nekonecnej na to jaky to ma skutecny zdvih. Akorat na pravidelne drandeni v parku uz by to asi moc nebylo :o)
samo, že na parkování by byl stroj zcela jiný :-)
To pak jo. Na takove ty hrebenovecky paradni kolo :-)
Zdravím, nezkoušel jste někdo dát na VP Free vidli s tapered sloupkem? Zajímalo by mě jestli by to pomocí tohodle šlo..
Díky
pokud máš: vnitřní průměr hlavové trubky rámu / spodní 44.00mm
tak jo, ale dost pochybuju
No takhle, plánuju tenhle rám koupit, ale problém je ten sloupek, protože teď většina vidlí za nějakou rozumnou cenu jde sehnat hlavně s tapered sloupkem.
Od roku 2007 mělo 1,5 hlavovku, takže záleží jakej ročník, do dřívějšího tapered vidli nedáš.
No vidíš, teď jsem z toho úplně blbý :)
Na tom rámu je teď tohle hlávko – takže by to teoreticky mělo jít?
I prakticky:) Tohle je do rámu, co má hlavovku 1,5 palce nahoře i dole. Tapered vidle vyžaduje dole 1,5 a nahoře stačí 1,125. Takže je to jenom otázka správnejch misek hlavovýho složení.
Hmm, tak bohužel, nakonec to je 2006 a opravdu 1 1/8. Jinak náhodou nevíš kolik to má vnitřní průměr hlavové trubky?
1 1/18 ? :-D
Tady uz jsem neco resil. Tvuj problem by mohl resit Works…
Abych byl konkretnejsi tak myslim tohle
Taky mě to podle nadpisu napadlo.
Ale Ralan nechce vidli položit, to chtěl zakladatel, Ralan tam chce dát Taper vidli, což myslím, že má smůlu.
Jo, nechtěl jsem zakládat nové vlákno :) No asi to tak bude…
ne asi ale urcite…
Ach tak… Mel bych to priste precist cele :-))) Kdybys mel ZS, tak tam to jde narvanim jine spodni misky. U klasickeho aheadsetu to asi bude problem… Ale netapered vidle se porad daji jeste celkem vklidu sehnat…
Jo, až budeš shánět tu vidli z rovným krkem, tak se podívej sem
Šance, že něco seženeš, je o dost větší než u nás. Jinak Pinkbike a Singletrackworld taky dobrý, i když je tam toho míň a poštovné nákladnější než z Němec.
hlavne malo, co poslou do evropy… :(
??
Pinkbike má evropskou sekci slušné velikosti, Singletrackworld je UK.
Nakupovat použité zboží za oceánem bych kvůli výši poštovného nikomu nenavrhoval. Nejsnazší je to v EU (poštovné ok, a bez rizika tahanic s celníky).
Eště je otázka, co tam chceš mít za vidli, pokud bys zvažoval dvoubrejli, tak minimálně Boxxery maj furt klasický krky 1 1/8.
No to je fuk, budu shánět 1 1/8. Chtěl jsem tam klasiku, např. Vengeance, ale na bazaru je vše s tapered krkem. No díky, hlavně že vím na čem jsem :)