Poradí mi někdo jakou pružinu bych mněl vzít k tomuto tlumiči,nebo budu muset zvolit metodu pokus omyl? V historii jsem nic nenašel a na stránkách FOXu taky nic konkrétního.Asi jsem slepý či co.
Vážím 84 kg. Kolo SC nomad.
Poradí mi někdo jakou pružinu bych mněl vzít k tomuto tlumiči,nebo budu muset zvolit metodu pokus omyl? V historii jsem nic nenašel a na stránkách FOXu taky nic konkrétního.Asi jsem slepý či co.
Vážím 84 kg. Kolo SC nomad.
Zkus to tady:
http://www.tftunedshox.com/…culator.html
U me to vychazi vzdycky tak ,ze k cislu ktery z mi vyleze pridam jeste 100 a takova pruzina mi sedi tak jak potrebuju.
500LB
Presne tak, 500 bude akurat..
Díky pánové půjdu teda do 5tistovky.
Nevim mi to pripada strasne mooc ja vozim 350 a mam cc. 67kg , hanz jezdil 400 kilo a ma tak 85kg + : ) zkus hanze ale 500 kilo je moc dal bych max 450
No je fakt že mi vyhovuje mít kolo nastavené dost měkce,takže se ještě rozhodnu,možná dám měkčí než 500.
Posilal jsem tlumak do TF tuned na Push a napsali ze ta pruzina je na mne ok takze ten jejich kalkulator tvrdosti proziny funguje maj to zmakle,zkousel jsem take 400 podle tabulek SC bych mel mit 400 ale to mi fakt nesedlo tu 350 mam predeplou max o 1 otacku
Na kalkulátoru mi vyšlo 500 takže kdybych vzal 450 tak bych jí na těch 500 předepnutím dostal co?
jj to by slo tu bych ti kdyztak mohl pujcit jeste ji mam doma
tedy mam 400ku
Reknu ti ,ze predepnutim ji na 500 nikdy nedostanes , Ta pruzina bude vzdycky 450 , jen posunes o kousek zacatek primky zdvihu te pruziny. Predepnutim pruziny si moc nepomuzes , zmeni se tim jen trochu sag a ale celkovej zdvih moc ne ,jelikoz ji predepnout muzes jen o 2 otacky dle manualu , prakticky o neco vic ,ale moc ne , jinak riskujes ze utrhnes pist z pistnice.
No to je zásadní info i když to co píšeš mi nějak nedává smysl.Manuál je ale manuál,takže beru na vědomí.
kome ma pravdu ..cislo udava jak velkou silu je potreba vyvinout na zmacknuti pruziny o urcito vzdalenost (konkretne myslim kolik liber na jeden palec) kdyz predepnes treba 500liber… tak 500 pruzina se nehne dokud ji nezatizis alespon 500 librama… ale nalsedne zase kazdych dalsich 500 liber udela jeden palec zdvihu..... tzn ty tim predepnutim jen urcujes bod pri jakem se pruzina zacne stlacovat… ale to o kolik se zmackne pri tom kdyz tenhle bod prekrocis uz udava jen tuhost…
to s tim utrhnutim pistu mi neni jasne… ale asi panove jak u SC tak u FOXe vedi co pisou do manualu…
Jde o to ze kdyz to moc predepnes ,tak to pri vraceni pistu do výchozi polohy tlaci velkou silou na uchyceni pistku na pistnici. Takze kdyz to u 500 lb pruziny predepnes treba u pul palce ,coze je nejakejch 10 otacek , bude pruzina pri nezatizenem stavu tlacit neustale na uchyceni pistu silou 250 lb ,coz je 113 kg a to uz je 1,13 kN. A treba pri skoku ta sila bude jeste vetsi ,protoze k ni pribude jeste kineticka energie zadniho kola a zadni stavby ,ktera se vraci do vychozi polohy. A to razovy zatizeni tomu tlumici da dost zabrat. A k tomu predepnuti, pri predepnuti 500lb pruziny o 2 otacky dojde ke stlaceni pruziny silou cca 50lb ,takze u tlumice se zdvihem 2 palce bude sila potrebna k chodu na doraz 1050 liber. Pri pouziti pruziny 600 pri predepniti taky o dve otacky bude tato sila uz 1260liber. Bez predepnuti te 600 lb pruziny to bude 1200lb. Takze treba u bighita se zdvihem 200mm (7,9") a tlucem s chodem 2,75 palce bude potrebna sila pusobici na zadni kolo pro chod na doraz pri 500lb 217kg pri 600lb pruzine to bude 260kg a pokud 500lb pruzinu predepnu o ty dve otacky bude ta sila 224kg , coz je dost zanedbatelny rozdil. Hodnoty jsou teoreticke ,pokud beru v uvahu ze pomer prepakovani v celem zdvihu je 2,87
Rozumím.
jasny, ja jen myslel ze „doraz“ je tam resenej nejak jinak, ne ze jde vse pres pistek… jinak je to jasny…
Prez pistek jde jen zpetnej doraz. Ale pri stlaceni je doraz mechanickej , v podstate do sebe narazi ty dve casti mezi kteryma je ta guma
Na radu Hanze jsem si koupil Nomada s 400 a bylo to pekelně málo, chodil jsem po dorazech. 450 taky málo a teď mám 500. Na mých 83 úplně přesně. Hlavně bych ti doporučil DHX 5 Air, chodí s ním lépe než s pružinou. Vzduch jsem vozil rok a teď skoro rok pružinu.
Tak vzduch se ti zdál lepší?To je pro mně novinka a zároveň dilema.Takže si ty tlumiče prohodíme a hotovo :-)
A prečo vlastne chceš vymeniť ten DHX Air za DHX coil ?
Chci zkusit pružinu.Se vzducháčem jsem celkem spokojen,ale pružina by mněla být ještě lepší.Svezl jsem se na VP free s pružinou a bylo to fajn tak chci prubnout co to udělá s Nomadem.
je to mimo,ale nikdo mi v SC diskuzi neodpovedel.mohl by jsi prosim napsat kolik meris vuci velikosti L, ja jsem podle webu na rozhrani a trosku se bojim spatneho vyberu…kdyby..
ja treba merim 176 a bral bych „M“ protoze M je do 178cm a L zacina na 178 –185, ale dal bych u toho „M“ asi delsi predstavec protoze kdybys mel L dal by sis kratsi
No můj nomad je Mko,v profilu už jsem to opravil a měřím 179cm což znamená že už bych mněl mít Lko jelikož v tabulkách je M do 178.Mám ale radši menší rámy a nemám s M problém. Možná jsem ještě poplantaný z doby,kdy jsem jezdil BMX tam jsou ty kola malé hodně :-)
ross+gaz: u me je to trosinku tezsi. mam ted na 18" vytazenou -bez 20mm komplet 400:( tak se Mka trosku bojim.zas na druhou stranu jde koupit i od roox 430mm sedlovka,ale predstavec bych rad maximalne 50mm. takze snad by to vyslo: sedlo zasunuta uplne vzadu a kratkej predstavec :( mno mno
Nevím jestli jsem zprávně pochopil co tu řešíš,ale já mám na Mku sedlovku vytaženou 240mm.
Představec mám 70mm.
pochopil,velice dobre:) dik
měřím 186 a mám L-ko, Nomadovi sedí vzduch lépe, klidně vyměním…
ještě jednu informaci, představec mám 70mm, protože jezdím i horekopcom
diky
bych oponoval, klasickej dhx air je na nomadu dost naprd, je třeba zmenšit komoru aby nechodil zbytečně tolik do zdvihu a přitom byl na začátku citlivější. Pružinu 500 sem tam měl od nova a byla to kravina která nechodila a byla tak dobrá na drop.
Jestli pružinu tak 450, jestli chodíš po dorazech tak pracuj nohama.
mě ta 500 žehlí suprově, u 400 jsem ho zased přes 50% a na starém mi DHX 5 Air nějak razantně po dorazech nechodil…ladil mi ho tehdy Pavel Tion a spokojenost maximální. Každopádně větší progrese tady není na škodu.
vem si jen jako k zamyšlení…na V10 vozím 550tku titan, zdvih má 254mm, tlumič má stejný tělo, jen o 6mm delší krok…dost nepoměr ne?
Teď úplně nevím, co si tím chtěl říct. Kámoš (Mira Bureš) vozí na V10 500, moje kolo s 500 je na jeho váhu tvrdé, potřeboval by cca 450, ale je o dost lehčí. Závěrem chci jen říct, že mi 500 vyhovuje a Air po tuningu byl podobně citlivý a lehčí.
O.K. jestli je ten tvůj tlumič v bezchybném stavu tak jsem pro výměnu.
Můj tlumič byl v zimě na repasi papíry od šveca bych ještě někde našel.
Kdy to vyšmelíme,píšeš že jsi z Beskyd ja tež tak by to nemněl být problém.
Máš i ty ostatní fedry o kterých si psal(400,450)?
ty ostatní pružiny už nemám. Jak starý je ten tvůj tlumák a máš k němu papíry?
No koupil jsem ho v 2007 i s kolem,které je ale rok výroby 2006 tak i ten tlumič bude 06'.Bylo to ze států a tak jsem nevěděl kdo na tom jak jezdil,i když kolo bylo jak nové nechal jsem ho pro jistotu přes zimu repasnout,od repase papíry mám.
díky, ale to neberu
Myslels že ti dám za tvůj jetý tlumič nějakou nuvku v krabici:-)?Nebo tě zlomil hanz? No nic no problemo vezmu na ebay za 250 babek s pružinou 450lb.Aspoň budu mít oba a jestli bude fedra na hovno tak tam vpálím zpět luft.
nikdo mě nezlomil…ten můj je cca 4 měsíce jetý a se zárukou, ebay bude dobrá volba (za ty prachy:)
Kdyby jsi mel zajem , mam doma jednu pruzinu Z DHX 5 , 450×2,75