Je pravděpodobnější zlomit scandium rám, nebo jakýkoliv jiný Al rám ? Nezničí 100kg člověk scandium rám svou vahou ?
Je pravděpodobnější zlomit scandium rám, nebo jakýkoliv jiný Al rám ? Nezničí 100kg člověk scandium rám svou vahou ?
Nedávno sem někdo dával odkaz na stránku, kde se tohle vysvětlovalo a závěr?? Jena věc je materiál a druhá věc je kvalita zpracování – hlavně svárů. Myslím, že v tomto ti nikdo spolehlivě neporadí.
Nedá se to takhle posoudit. Scandium se většinou používá na Ultralehké závodní rámy – tady ano. Pokud se ze Scandia udělá „normální rám“ blbá definice , ale snad si rozumíme, neměl by být problém. Scandium ( slitina AL s příměsí) je pevnější, ale křehčí než al.
Tak to jistě, ale jedná se o Luzifera, kterej má asi 1200g, takže normální rám to asi nebude :-P
Jak dlouho ho chceš vozit?
To není pro mne. Bylo by to tak na 4 roky sice nezávodního, ale každodenního použití. Měl sem za to, že scandium by mohlo, něco vydržet, taxe ptám jestli je to skutečně tak, nebo je to jen gramařinka.
Co třeba ocel? Tohle bych fakt na každodení nezávodní ježdění –4 sezony asi nechtěl.
Taky mne to napadlo, ale stavba z časových důvodů nepadá v úvahu, tak kdybys o něčem věděl…
Bohužel oceli sem dal zbohem v roce 2002 a od té doby co to houpe ve předu i v zadu, už nějak nesleduji tenhle materiál. Ale proti HT z Alu je to jiný svět.Byla to závodní týmová Orbea tuším z Columbusu.
Tě nalákali na www.mountainbike.cz/clanek.shtml?… ? :)
Hezký článek :-))
…jen tam chybí cena. :)
Moc daleko od 100 to nebude.
Jsem tipoval (jen odhad) 73
rám 10 vidlice 10 sada 26 (???) kola 13 sedlovka, řídítka, přestavec 7 pláště 2 sedlo 2 ostatní 3
to už jsem viděl dřív, ale to jak píše že zapletený 717 na 240 se zeslabovanejma drátama jsou tužší než Cmax XL hmmm… jinak cena je pod 70tkč
Pozor XL na véčka nejsou bočně nijak extra tuhé. Těch 18 a 20 drátů to neumožní. Kotoučové to je jiné kafe..
no věřím hodnocení lídí co to vozí a ti tvrdí i o v-XL že jsou super.
tomu co to tostoval „ales“ bych docela veril, maj tam toho tolik, jen sem nepochopil co tam dal za plaste, trozku tezky :-( na to jaka to ma bejt gramarina
470 g. ti přijde jako těžký plášť ???
docela jo, – 140 gramu na kazdym kole…
Hodně úspěchů s Maxxisama. a je to jen 160g :-(( Dá se na nich jezdit v lehkém terénu, ale ne děkuji.
Taky nerozumím proč se na většině německých kol objevují právě RR, ale asi si to dokáže Schwalbe protlačit. Na tomhle kole možná kvůli aspoň nějakému komfortu. Když nasadíš jak šutr nafoukané Maxxisy tak to bude hrozný kostitřas.
jasne, ale kdyz uz nekdo stavi kolo kvuli vaze tak tam preci neda pul kilovy plaste – to sem nejak nepobral, pokud jde o RR tak ty na moje kolo uz nepujdou, musel sem je nekolik sezon jezdit a tolik defektu sem dlouho nemel, ted mam WTB a plna spokojenost…
Mám podobné zkušenosti, ale vozím pořád. Z nižším tlakem jedou skoro stejně dobře a defekty už nejsou. Ale jak dojezdím tuto sadu už je taky nechci.
KDyz clovek uprednostnuje akceleraci a rychlost pred pohodlim, tak se to da prekousnout. Ja treba temer vsechny plaste vozim nabouchany na max a taky ziju.
Jak u kterého pláště, WTB Nanoraptor 1,85 na HT na max – pak letí. RR mě nepříjde při vysokém tlaku jako rychlejší – a mám pocit že někde v zatáčce uletím – ale mám ho na fulu, nebo co to mám.
Zrejme se na tom kole majitel chysta i jezdit ;)
ne ne, to neni na zavody…
Aby nebyly tuzsi, kdyz je da do pevne vidle :)
hele na kuryrinu bych si to fakt nebral, me prdnul sice hlinik ale zase mam jen 70 kg :-)
to bych si na něj totiž někde počkal :)