Schwalbe Hans Dampf - kde sehnat?

152 nepřečtených
  • morlo

    První zmínka byla už na zač. roku, ale nemůže je nikde sehnat. Nevíte někdo, kde (i zahraničí) a za kolik?

    0 0
    • MlokCZ  

      Ještě dostupný není. Na jaře byl v prodeji pouze za oceánem a pouze trailstar verze.

      V Evropě bude dostupný až 2012 model (ten v trailstar i pacestar verzi) a měl by se objevit v prodeji snad už teď v září.

      Zatím ale nikde není, třeba tady můžeš koukat, kdy ho dostanou:

      http://www.bike-components.de/…l-2012-.html

      http://www.bike-components.de/…l-2012-.html

      0 0
      • morlo  

        OK, dík, to jediný jsem našel, jen si dostupnost 20 a více dní vykládám jako nedostupný… Uvidíme, docela je chválí, současný GEAX Saguaro mě nepříjemně zklamaly na mokru, tak zvažuju návrat k NN v nějaký odolnější TLR verzi nebo zkusit Hans Dampf…

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak to ale počítej s tím, že je to úplně jiná kategorie plášťů než Geax Saguro. Hans Dampf v pacestar verzi je o chlup pomalejší než 2,4 NN. A Hans Dampf v trailstar verzi je mnohem pomalejší než 2,4 NN.

          Zase grip je také někde jinde, odolnost také lepší (ovšem zase vyšší váha než NN).

          Pro 2012 je tu ještě jedna další zajímavá varianta. Ve 2,4 bude NN k mání v trailstar směsi. Tady je otázka jak na tom bude s valivým odporem.

          Pro představu čísla měření Bike magazinu:

          Hans Dampf PaceStar – 29.7W

          Hans Dampf TrailStar – 41.8W

          Pro srovnání NN 2,4 pacestar – 28,4W (je to obyč verze, není vyloučené, že snake skin verze na tom bude o chlup hůře; Hans Dampf je pak už rovnou snake skin, ten se se šlupka boky ani nedělá).

          Hans Dampf je konkurentem hlavně pro FA 2,4.

          FA pacestar 2,4 rear – 31,3W

          FA trailstar 2,4 front – 37,8W

          Zadní kolo je o dost důležitější, takže odhaduju, že kombinace Hans Dampf trailstar/Hans Dampf pacestar bude minimálně stejně rychlá jako FA.

          0 0
          • morlo  

            Geaxy byly pro mě krok vedle, vzal jsem je jako svý první bezdušáky po Nobby Nic, u kterých jsem měl spoustu defektů a 2 proříznutí za půl roku. Geaxy byly jediný dostupný TLR ve verzi širší než 2,1, vzorek vypadal ok a nikdo je nehanil, tak jsem je zkusil. Pocitově jedou stejně až líp než NN, ale o poznání hůř držej, mám na nich cca 500–600 a zatím žádnej defekt, což je oproti dušovým NN nesporná přednost. Bohužel jsem měl ale NN ve verzi bez SS nebo DD, takže jsem možná dělal blbý závěry o jejich odolnosti, nicméně v době, kdy jsem jezdil NN, mě jejich schopnosti na mokru taky moc nenadchly, ale jak jsem zjistil, byly lepší než Geaxy.

            Až posledních pár měsíců jsem se začal zajímat víc u bezdušáky a zjistil jsem, že NN má několik verzí s různou odolností a různou směsí, což jsem před tím nevěděl :). Původní NN jsem měl v PaceStar verzi bez SS, prostě to nejlevnější v kevlaru, co se tu prodává. Teď uvažuju, že se buď vrátím k NN, ale s trailstar směsí a se SS verzí, nebo že ještě počkám a zkusím vychvalovaný Hans Dampfy. Pro mě je důležitější, když se můžu na gumy spolehnout v těžším terénu, než když to dobře jede na asfaltu, podle toho si taky vybírám trasy.

            V Brdech jsem se začal s Geaxama trochu vyhýbat promáčeným kamenitým tratím, navíc přichází podzim a vlhko a mokro bude ještě víc, takže chci něco, co mě podrží…

            Na druhou stranu když HD budou stát 1500 (což soudě dle ceny v US 90 dolarů nelze vyloučit), tak na ně prdim…

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak pak bych to nakombinoval. Trailstar verze na přední, pacestar na zadní.

              A tedy NN 2,4 trailstar/NN 2,4 pacestar. S verzí je to jednoduché, trailstar bude NN pouze 2,4 snake skin, žádná jiná varianta s trailstar trojsměsí k mání nebude.

              Nebo odolnější a ještě o chlup (když se použije na přední NN trailstar, tak ten rozdíl gripu moc velký pravděpodobně nebude) lépe držící ale těžší Hans Damfpy (zase trailstar/pacestar na přední/zadní).

              Trailstar verze na zadním kole vůbec nepojede a bude mizet před očima.

              Já na Hans Dampfy teď taky čekám. Momentálně mám nahozeno FA 2,4 (tam je to automaticky trailstar/pacestar když se použije verze front/rear). A spokojenost, i když je to už trošku pomalejší než NN/NN 2,4 (to jsem jezdil 2010 triple nano compound, což bylo hodně podobné pacestar verzi).

              Zase trailstar na předním drží o třídu lépe a to zejména na mokru.

              0 0
              • goofy  

                nebyly uz nahodou nekde testy jak jsou na tom HD s drzenim v zatackach oproti FA? Mel jsem v palanu kupovat FA, ale nebyl jsem pro ne uplne presvedceny a HD by mohly byt resenim

                0 0
                • MlokCZ  

                  Byl test v Bike magazinu. Z toho testu jsem dával ta čísla valivého odporu.

                  Samotný test ale bohužel nemám. Je příliš čerství, takže ještě není v pdf ke stažení za 2 eura a papírovou verzi Bike magazinu nevedu. Čísla z toho testu jsem vyžebral na německém fóru.

                  Takže jestli někdo má papírovou verzi Bike magazinu, tak prosím sem s ním. Je to tenhle test

                  http://www.bike-magazin.de/…

                  Co jsem zatím našel na zahraničních fórech od lidí, co už nějaký čas Hans Dampf jezdí, tak by měl být v zatáčkách výrazně lepší než FA. Všichni tedy popisovali trailstar verzi, kteoru jezdili i na zadním. Pacestar verze ještě do teď koupit nešla ani v USA.

                  A celkově ho zatím všichni hodně chválí. Ten test z Bike magazinu by mi ale taky hodně zajímal.

                  Tady aspoň kratičká část z toho testu, které je dostupné na webu (třeba testberichte.de):

                  „Als Mittelding zwischen Nobby Nic und Fat Albert hat der Hans Dampf ein geschlosseneres Profil und ist runder. Die breit ausfallende Pace-Star-Version rollt gut, gräbt sich leicht durch losen Schotter und verleiht in Kurven und im Grenzbereich ein hohes Maß an Sicherheit.“

                  Pak citace Mountain Biku:

                  „Breit gebaut bietet der Hans Dampf hohen Durchschlagsschutz, rollt aber dennoch effizient. In Sachen Grip glänzt der Reifen vor allem beim Bremsen und in steilen Anstiegen. Unterm Strich ein top Allrounder ohne ernsthafte Schwächen.“

                  Opět zase jen část citace z testberichte, test celý nemám.

                  A čekám také, že FA bude tak akorát široký. Zadní 2011 FA 2,4 je už široký skoro až moc, mám ho 61mm po čase ježdění. Přední o milimetr užší (to jen díky nižšímu vozenému tlaku).

                  0 0
                  • AsiJura  

                    Mloku a tak myslíš že má cenu místo předního FA 2,4 koupit HD 2,4 v trail staru? Mi se zdá ten vzorek u HD méně agresivní a do nové sezóny budu potřebovat nový přední plášť, a jak jsem s FA spokojený, tak vybírám pouze v téhle dvojici. Jaký máš na to názor ty osobně?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      U předního těžko říct, to budu moct s jistotou říct až po vyzkoušení. Chvíli jsem uvažoval, že bych zkusil kombinaci FA trailstar front přední a dozadu HD pacestar.

                      Nelíbí se mi na tom, že boční vzorek bude trochu jiný a jiného chování. Stejné to ale nebude nikdy, když vepředu bude jiná směs.

                      Nejspíš ale dám HD trails./HD pacestar.

                      0 0
                      • goofy  

                        No jak to tu tak procitam, tak asi taky pockam na nove HD v kombinaci trailstar/pacestar

                        0 0
                        • mr.antik  

                          já se teď taky koukám okolo těchto gum – ono katalog schwalbe je hezká věc, ale kde se tyhle různý kombinace a směsi dají reálně sehnat?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Až budou dostupné, tak ve většině větších německých krámech není problém a většinou i za slušné ceny.

                            Hned v druhém příspěvku je odkaz na Hans Dampfy.

                            A už tam mají zavedený v systému i ten 2,4 NN snake skin trailstar.

                            Zatím z toho nic není, protože je Schwalbe ještě nezačalo dodávat. A kdy budou reálně těžko říct. Mohou být už teď v září a nebo taky klidně až v listopadu.

                            Potom budou dostupné bez problémů a i na jiných německých eshopech.

                            Maximálně se pak během sezóny stane, že některý konkrétně model chvíli není, takže je lepší nakoupit včas jak se začnou prodávat.

                            Mimo bike-components, kde není tak levné poštovné bych zkoušel bike24 a bike-discount (oboje poštovné 6 euro, tedy pohoda i pro menší objednávky).

                            0 0
                            • mr.antik  

                              v německu asi jo. Já teda zatim zůstanu u NN (nebo MK2), maximálně Albert. Můžu si koupit každý 2 měsíce novej. Tohle už vypadá na moc velký dělo na naše cesty.

                              0 0
              • morlo  

                OK, díky za tip, tohle nemusí být špatná varianta. Dá se to za rozumný peníz sehnat u nás, nebo je nutné zahraničí? Vím, že u nás je často problém s tím, že není uvedeno, jakou verzi plášťů prodávají (třeba ochranu a směs)…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak zatím hlavně 2012 pláště nejsou nikde. U nás netuším pak jak budou dostupné nebo ne, většinou tu nějak sehnat jde i méně obvyklé verze. Jenže jsou pak drahé. Takže neřeším a kupuju v Německu (buď právě bike-components nebo bike-discount nebo bike24).

                  Pokud není uvedena jaká to je verze, tak to bývá u NN obyč šlupka verze. A směs nebylo třeba do teď uvádět, protože NN byl dostupný pouze v pacestar směsi. To až ten 2,4 snake skin 2012 bude i v trailstar.

                  Loni byly dostupné 2011 modely spíš až někdy v říjnu, i když slibované byly také na září.

                  0 0
                  • morlo  

                    Tak NN snakeskin trailstar 2012 je na tom prakticky stejně jako HD snakeskin trailstar – ani jeden není a cenově jsou oba za 39 ± 1 EUR :)

                    0 0
                  • morlo  

                    Btw. http://forums.mtbr.com/…-696114.html zajímavý čtení. Zdá se, že jízdní vlastnosti jsou velmi dobrý, jen mají problém s výdrží (a to platí obecně pro směsi vertstar a trailstar za r. 2011 a zdá se i 2012)… S touhle informací se tvoje kombinace NN trailstar na předek a pacestar na zadek zdá být jak rozumná volba…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak to se dalo čekat, že výdrž trailstar směci bude bídná. Na předním to ale nemůže být nijak hrozné, tam mi pacestar pláště vydrží věčnost, takže se tak maximálně stane, že přední trailstar mi vydrží podobně jako zadní pacestar.

                      0 0
          • XarlieN  

            2MlokCZ: NN v 2,4 TrailStar a v tubeless ? Na webu nemají ani pro 2012.

            0 0
            • MlokCZ  

              Bude pouze jediná verze snake skin. Ale jsou TLR, takže naprosto v pohodě bez duší. Jak jsem tu psal, TLR patka je téměř srovnatelné s UST (UST má jediný rozdíl, že je o chlup širší, což může lehce pomoct nahození, ale jinak v obou případech jsou těsné ve smyslu malý průměr v místě patky a tedy dobře drží a z materiálu co dobře těsní). A ve snake skin verzi, kdy nejsou papírové boky to těsní i bez tmelu (samozřejmě blbost to jezdit bez tmelu, jen tím ukazuju, že není potřeba UST verze).

              Hans Dampf je také pouze snake skin TLR, FA sice existuje v UST, ale v té už je to nepoužitelně těžké (celé kilo na plášť je už fakt moc).

              Takže bych vzal tu snake skin verzi a jezdi vesele bez duší.

              0 0
              • XarlieN  

                Sorry, tuto reakci jsme přehlíd, tak na mě dál na toto téma nereaguj. :-) Ještě se nechám poučit jaký je rozdíl co se týče „tmelu“ a „mlíka“ ? Jsem četl že se to má montovat: navlhčit mýdlovou vodou, nasadit (dávat bacha na paztky ve středu ráfku) nahustit až si sedne, vypustit a pak jen kousek otevřít a nalít mlíko. O tmelu nikde nic nepsali.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tmelu se říká mlíko, je to totéž.

                  A mýdlová voda se používá, kdy je problém. Buď když nechtějí zaskočit patky nebo když se nechce plášť chytit při foukání.

                  S kompresorem jsem mýdlovou vodu použil pouze 2×. Pro silniční UST Hutchinson fusion 3 pláště, které bez namydlení nezaskočily do patek ráfku ani při maximálním povoleném tlaku 125psi (nebo kolik to bylo). A pak při pokusu nahodit na UST ráfek dušový Marathon Supreme, který není TLR a za boha jsem ho nemohl nahodit ani kompresorem.

                  Jinak běžně mýdlo vůbec nepoužívám.

                  A jak na patky záleží od typu pláště. U UST je dobré mít při huštění patky ve středovém žlábku. Tím jak jsou tlustší, tak vyplní celý středový žlábek a navzájem se dotknou a tím nemá při nahazování kudy utíkat vzduch a proto to jde tak dobře nahodit.

                  U TLR už nevyplní celý středový žlábek, takže tam je lepší opačný postup. Tedy když to nejde, tak si naopak pomocí duše jednu patku nahodit předem a druhou cpát k patce ráfku (když je nejhůře tak případně i montpákou nahodit z části obvodu i druhou patku pláště do patky ráfku – to jsem ale u TLR nikdy dělat nemusel).

                  0 0
    • XarlieN  

      Hoj, teď jezdím taky GEAX Saguaro a pořizuju UST ráfky (za posledních 10 dnů jsem rozštípal 3 duše a taky jsme chtěl upgradovat váhově) a hledal jsem co obout pro výrazně lepší grip a taky odolnost. Jezdím jak normální vyjížďky, tak sem tam bajkparky a spíš než šlapání mě baví brzdit a nebo blbnout. Na ty Hans Dampfy jsem se taky koukal a protože nešly sehnat, zkusil jsem objednat Barro Mountain 2,3 TNT, mělo by to být lepší než Saguaro, uvidíme jak mi budou vyhovovat v té TNT verzi a jak budou odolné (určitě teoreticky míň než HD). Ale zas chci abych se moc nenadřel když chci normálně jezdit. Minulý rok mi ty Saguara ještě stačily, letos už moc ne, asi jsem ztloustl a nebo začal foukat míň. Kdyby si je sehnal, napiš zkušenosti. Pro mě byl docela šok po té co jsem zjistil, kolik verzí se různých gum vyrábí a kolegové mají NN jako brutální traktorový plášť takže nikdo nic jiného neporadí (pak jsou zas DHáčkaři, ale ti jsou zas jinde) Toto fórum si dávám do oblíbených a budu sledovat. Díky. :-)

      0 0
      • morlo  

        Tak dej vědět, jak jedou Barro Mountain :). Výdrž GEAXů Saguaro TNT mě přijde zatím moc pěkná, protože je rozhodně na šutrech nešetřím a zatím jsou bez šrámu, jen nesmí bejt morko, pak jedu jak na ledě.

        0 0
        • XarlieN  

          Jinak teď jsem koukal, ale tubeless (UST) ty HD vůbec nejsou, jen něco jako TL ready, což ale není tubeless (netuším přesně o co jde). Tubeless jsou jen ty FA. Já právě nechápal když jsem teď jen pro testy zrušil dvě duše na schodech (sice mají ocelovou hranu, ale říkal jsem si, že není možné to štípnout obzvláště na fullu) a ani nafučení 35–40psi na zadek tomu nepomohlo a stejně se štípe – mám 90kg. Uvidím co udělají tubelessy a doufám, že si hned neštípnu plášť (ty schody beru jako referenční zátěž). :-) Navíc ty Saguara jsem jezdil „jen“ v 2,1. A ty nové budou 2,3, což taky přidá objem.

          0 0
          • morlo  

            Co jsem pochopil, tak TLR (Geax označuje jako TNT) – tubeless ready je prakticky to samý, jako UST. GEAXy v TNT verzi mají velmi těsný patky, narvat je nový na ráfek byl slušnej porod, teď po roztažení už jdou sundat/nasadit bez ocelový montpáky… Můžu potvrdit, že po nafoukání udržely stejnej tlak bez mlíka do druhýho dne. Jen pro opravu defektů je mlíko nezbytný.

            0 0
            • XarlieN  

              No tak já zas pochopil dle popisu, že ty TNT by měly být stejně odolný jako UST verze jen lehčí, ale teď v tom začínám mít opravdu hokej, protože Schwalbe to dělá v různým provedení (i Geax používá bytylové výztuhy boků – ale netuším u kterých modelů). :-) Že bych radši šel do těch FA, tam je SnakeSkin výztuha a mám jistotu. Jen to asi už tak nepojede.

              0 0
              • MlokCZ  

                Hans Dampf má taky snake skin (bez se nedělá), váhově je na tom ± stejně jako FA a je o 1–2mm užší než FA.

                Takže Hans Dampf bude minimálně stejně odolný jako FA nebo dokonce o chlup více.

                A TLR je Hans Dampf úplně stejně jako FA. Oboje bude držet tlak i bez tmelu (u FA ověřeno na více kouskách, Hans Dampf jsem ještě neměl v ruce, nepochybuju ale že to bude stejné, když tlak bez tmelu držela i mnohem větší šlupka a to snake skin RaR).

                U FA pak existuje i UST verze, která je ale neskutečně těžká a podle mě naprosto zbytečná.

                U těhle těžších odolnějších plášťů je UST verze podle mě zcela zbytečná a akorát nechutně těžká.

                0 0
                • XarlieN  

                  Takže chápu-li dobře, ty jezdíš UST ráfky, ale pláště od Schwalbe jen TBR a ne UST ? Jsem právě myslím od tebe někde četl, že když to má dobře fungovat, musí to být vše UST.

                  Jaký je tedy rozdíl v těch pláštích když je to o tolik těžší ?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Do 2010 jsem vozil několik let pouze UST, kvůli odolnosti a spolehlivosti.

                    Rárfky vozím celou dobu UST a teď už je máme doma na úplně všech kolech.

                    Od 2011 vozím už převážně snake skin TLR (momentálně FA a na 29tce RaR).

                    To ale bylo do chvíle než pro 2011 Schwalbe všechny bikové EVO pláště udělalo TLR.

                    TLR mají to podstatné, tedy těsné patky (malý obvod, nejsou příliš volné a tedy nehrozí vyzutí z ráfku) + jsou pogumované a dobře těsní. Tohle jsou dva zásadní faktory pro nejlepší spolehlivost.

                    UST patky se pak ještě mírně liší, splňují to samé co ty TLR + navíc přidávají ještě jednu vlasnost a to, že jsou tlustší. To má jediný význam a to ten, že je lze snáze nahodit.

                    Třeba u 29 snake skin RaR 2011, tak ty jdou nahodit o malinko hůře než UST verze (ve 29 ale stejně UST verze není k mání). Včera jsem nahazoval třetí kousek snake skin RaR a stejně jako ty předchozí.

                    Nový bez jakékoliv pomoci se nechytil ani kompresorem (UST se chytí v 95% i bez kompresoru i nový nikdy nenasazený právě díky té větší šířce patek).

                    Stačilo ale na 20 minut ho nahodit s duší a trošku nabušit, chytil tvar. Pak už šel dobře i když jsem nenechal jednu nahozenou patku (schválně jsem to tak zkoušel) a to i bez vyšroubování vnitřku ventilku (nový nenahozený se kompresorem nechytil ani s vyšroubovaným vnitřkem ventilku).

                    Takže jediná nevýhoda je v tom, že nahození může být lehce obtížnější u nového kousku, ale nic hrozného. Taky je možné, že 29 verze jdou o něco hůře než 26.

                    Další faktorem je pak, jak je daný plášť moc velká šlupka. Lehké šlupky se hůře zatěsňují tmelem, zejména problémové jsou příliš tenké boky.

                    Tohle ale řeší snake skin zesílení boků a tenhle problém u nich není.

                    U odolnějších plášťů ve snake skin verzi pak ztrácí UST varianta smysl.

                    UST varianta má nejvíce materiálu (proto ta váha), ale je to měkká guma. Oproti obyč tenké šlupce je UST verze o dost odolnější, ale třeba double defense verze je na tom s odolností už o chlup lépe i přes mírně nižší váhu (double defense verze ale má zase vyšší valivý odpor).

                    U boků je snake skin verze o chlup odolnější než UST.

                    U UST díky nejvíce materiálu funguje nejlépe zacelování tmelem, ovšem u třeba FA snake skin je materiálu podobně jako u třeba UST RaR, takže tam to funguje také perfektně.

                    Takže u plášťů typu FA, Hans Dampf bych neřešil a vzal TLR snake skin verzi (Hans Dampf ani v jiné verzi není).

                    A pak u některých plášťů je tu kombinaci, kdy UST verze má navíc i snake skin boky. Třeba u FA. Tohle ovšem vede pak k nechutné hmotnosti. Můj tip je, že Schwalbe u těhle těžších plášťů přestane úplně dělat UST verze.

                    Jediný plášť, kde si nejsem jistý u jaké verze zůstanu je 2012 RaR a to kvůli změnám TPI, více jsem před chvilkou psal tady

                    http://www.bike-forum.cz/…plastem.html#…

                    U 26" RaR možná zůstanu u UST verze. HD, FA a 29 RaR vozím nebo budu vozit v TLR snake skin verzi.

                    0 0
                    • XarlieN  

                      Tak CROSSMAXy SX doma, nakonec jsem k nim vzal Fat Alberty 2,4 SS + TBR. Nahodit šly bez nářadí rukou (podle mě líp než moje staré standard pláště), sundat to jde dvěma plastovýma montpáčkama úplně v klidu. Takže za mě montáž „ABSOLUT EASY“. Na obou kolech jsem ušetřil něco přes 800g váhy celkem, a to jsem tam měl původně 2.0 (až jsme se divil, bo jsou na 2.0 nějak moc tlustý, celou dobu jsme žil v domnění že tam mám větší) :-). Už se těším až to prubnu, to teď bude držet jak přibité. Jen to o něco hůř pojede, ale s tím jsem smířený. :-)

                      0 0
          • Nimrod  

            nechtěl bych být tvým zadním ráfkem… když se evidentně nechceš naučit techniku, nauč se aspoň foukat vyšší tlaky. to jen tak na okraj

            0 0
            • XarlieN  

              2Nimrod: To, že se „evidentně nechci naučit techniku“ si prosím vyčetl kde ? O technice mě můžeš poučit, ale obávám se že když prostě jdeš ze sedla (přirozeně víc dozadu když jsou ty schody prudké, máš přiměřenou rychlost, u zlomů si nadhodíš přední kolo, tak na tom asi není moc co řešit, ale klidně mě proškol. Jsem ve svých 38 letech připraven se stále učit. O tlaku to ale asi bude, jenže právě jsem hledal kde je ten bod, kdy to necvaknu, ale zároveň se na tom dá jezdit, protože sice to můžu narvat na 55psi, ale to je nejezditelné v terénu. Normálně vozím 30–40psi (težko si před schodama přifouknu a naopak). Jinak ráfek z toho testování nemám nijak promáčknutý ani poškozený.

              0 0
              • Nimrod  

                nějak jsem ještě nepochopil, jestli ty schody sjíždíš, nebo vyjíždíš, ale pokud sjíždíš, tak se nedá nic dělat a chce to jiné pláště, pokud při vyšším tlaku jsou nepoužitelný (možná by pomohla vyšší rychlost). pokud vyjíždíš, tak to chce zapracovat na technice. nicméně jsem to vyčetl z toho, že máš jako prioritu to, aby to vydrželo ty schody, tudíž v sobě už chybu nehledáš, nebo to aspoň na mě tak působí

                mi především zaráží to, že se tady poměrně často mluví o procvaknutí duše a že půjdu do bezduší a tím se mi to vyřeší. ale přece pro samotný ráfek je úplně jedno, jestli tam je duše, nebo ne, pokud se jde až na něj. …a že nemá viditelné známky poškození ještě neznamená, že je to tak dobře a že mu to dělá dobře, a nejen jemu, ale i celému výpletu. naštěstí ten full tomu pomáhá

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pro samotný ráfek to sice jedno je, jenže hranice kdy cvakneš duši a kdy to začne vadit ráfku je od sebe velmi vzdálená, zejména pokud se nevozí nějaké superlehké ráfky.

                  35psi na zadním a sem tam ojediněle jsem duši cvaknul (a bylo to taky na fullu). Bez duší vozím vzadu 30psi (na stejně objemných pláštích; na objemnějších ještě méně) a za 4 roky ani náznak na žádném ráfku, že bych ho někde poškodil, ani žádný problém s rozcentrováváním nebo jakýkoliv jiný. Kdybych vozil 30psi s dušemi, tak bych cvakal už i o něco častěji.

                  Tedy opuštěním duší se ta hranice použitelného tlaku skutečně sníží, i samozřejmě jen do určité míry.

                  0 0
                  • Nimrod  

                    v tom prvním jsi se asi upsal a místo „…jedno je“ mělo „..jedno není“

                    občas se mi zdá, že to zas tak daleko od sebe vzdálené není a to jsem nikdy nevozil moc lehké ráfky (rigida dh30, sun rims rhyno, syncros big box), leč dle toho, co píšeš, to vypadá, že ta hranice je fakt celkem daleko

                    na fullu není skoro cítit, jestli jdeš na ráfek, nebo ne

                    další věc je to, že ust pláště mají na sobě o dost víc materiálu jak klasika a tudíž už jen proto jim stačí menší tlak, aby byly na omak stejně „tvrdé“. pak se povídá to, co píšeš na konci i u tlr, ale to si už nemumím moc rozumně vysvětlit, nicméně tomu klidně budu věřit, pokud to bude dejme tomu 5 psů

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ano, to byl překlep v té první větě.

                      A s tím menším tlakem a jak jsou pláště tvrdé to určitě neplatí obecně pro UST, že je to lepší. Platí to spíš dle toho jaká to je šlupka. Tady platí v podstatě to samé co pro žvejkání.

                      Tedy třeba UST NN je na tom o něco hůře než snake skin FA (oboje 2,4 srovnáváno) i přesto, že ten NN je o chlup těžší.

                      Vše co píšu a zkoušel jsem je pro minimálně snake skin verze. Nikdy jsem nejezdil bez duší lehké šlupky, kde to může být trošku jinak.

                      0 0
                • XarlieN  

                  Schody sjíždím, tydle jestli někdo vyjede, tak mu koupím pivo. :-) Taky mám pocit, že to asi bude o odolnějších pláštích/duších než o technice, toto mi aspoň vcelku jasně odpovědělo, že to musím přezout.

                  Je třeba říct, že do zapletených ráfů a bezduší nejdu samozřejmě kvůli těm schodům a nebo cvakání. Mám nějaké love na upgrade a přemýšlel jsme co, a zapletené kola mi přišly nejlogičtější. Jednak jsem chtěl tužší kola, a ušetřit Váhu (např. na zadním kolem mi to dělá přes 800g oproti tomu co tam teď mám a to je fakt dost) O UST jsem nejdříve vůbec nepřemýšlel, a pak jak jsme hledal a bavil se s kámošema, tak jsem se rozhodl že to chci. Plusy převyšují mínusy, vyřeší to cvaknutí, lépe se to odvaluje … I tak půjdu do odolnějších plášťů a tlustčích než to co jsme měl doteď. Na jednu stranu to sice zhorší odvalování proti současným, na druhou zas nižší Váha a tužší kola. Sám jsem zvědavý a uvidím jak se mi na tom bude jezdit.

                  0 0
    • morlo  

      Btw. co Big Betty? Máte někdo zkušenosti? Lidi na mtbr.com je hodnotí jako lepší co do gripu v porovnání s FA, na mokru jsou slušný, jen asi hmotnost je vyšší. Je otázka, zda nonUST verze je ok na bezdušový systém. Jsou ve verzi 2011 jako pacestar i trailstar.

      0 0
      • morlo  

        Odpovím si sám :) – verze nonUST se bez duše moc nedoporučuje (nemá TLR patky) a UST verze má přes kilo, takže Bětky asi ne…

        Škoda, že nejsou v TLR verzi, asi bych do nich šel.

        0 0
        • Atilla  

          Big Betty vozí Tomínos a je s ní spokojený. Oba taky máme FA, já v 2.4 on v 2.25 a jsme za jedno v tom, že je to plášť tak maximálně dozadu. V předu je úplně na prd, větší jistotu má člověk na dirtovém plášti bez vzorku.

          0 0
          • MlokCZ  

            A máte 2011 FA Front, který má trailstar směs? Pokud ne, tak není co řešit.

            Všechny zde probírané varianty na přední jsou s trailstar směsí včetně FA 2011.

            Dokud předtím ještě měl přední FA stejnou směs jako RaR a NN, tak to bylo naprosto nesrovnatelné s tím 2011 s trailstar smě­sí.

            0 0
            • Atilla  

              Byl to pacestar, ale podklouzával na jehličí a jiném sypkém podkladu v zatáčkách, takže si nemyslím, že by to bylo jen směsi(třeba tioga DH je ještě tvrdší a nikdy se mi to u ní nestávalo). Ani v zadu to není žádný zázrak. Nedrží pořádně stopu a při technice v malé rychlosti se kolikrát utrhne na skalkách atd. Ale je to balón a je lehký.

              0 0
              • Baba-Ji  

                a co se Ti osvědčilo na sypkém podkladu, v zatáčkách…?

                0 0
                • Atilla  

                  Dobře se mi jezdí na nevegalu a minionu, je to sice dlouho co jsem ho měl, ale highroler byl taky v klidu. Teď jsem jel singtrack pod smrkem dal jsem na předek tiogu dh a to nebyla dobrá volba na tvrdý podklad se stěrkem. Měl jsem vzit něco s vetší plochou figur ve prostřed, třeba nevegal, nebo ten minion. Ono vždy je to otázka kompromisu. Třeba ten nevegal E-stick 2,35 mám rád. Drží docela pěkně, je lehký, ale trochu bahna a už je zalepený. Teď zkouším tu Muddy mary vertstar a třeba na jehličí to drží pěkně, menší bahno(větší nebylo) a mokré kameny super, ale třeba v mladých bukách na tvrdém podkladu to nebylo úplně ono. Vždy je to prostě kompromis.

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    S tím kompromisem je mně to jasné, ale snaha je ten kompromis minimalizovat, či najít ten nejmenší ;). Muddy Mary, ale v TrailStaru asi prubnu. Třeba Big Betty v té samé směsi by mohla držet na tvrdém o kapánek líp, když je víc do sucha. Kdybys moh srovnat ty Marry s High Rollerem nebo Nevegalem, který bys vypích, hádám správně Marry?

                    0 0
                    • Atilla  

                      Tak Muddy je v jiné skupině, nevegal v e-stick s kevlarem(720g) je takový universál, vozím to na enduro. HR je na sucho, někdo to vozí na mokro, ale už je to fakt dlouho co jsem ho měl, takže bych nerad spekuloval. A Muddy ve vertu je spíš do toho měkého i když se s ním dá taky uplně všude bez problémů, stačí se trochu hlídat a zvyknout si na ten projev. V tvrdší směsy by to, ale asi nebylo moc to pravé na tvrdý povrch, dezén je dost vysoký a figury jsou poměrně úzké. Muddy 930g je z ních nejpomalejší a to docela výrazně( příjde mi pomalejší než minion 2,5 SRY 1290g, ale to taky může být tím, že jsem vyměnil kliky za kratší) ve vertu je směs imho nekde mezi ST a SRY od maxxisu. Vypích bych jí hlavně kvůli tomu, že mi bahňák(co by se neklouzal na mokrých kořenecha šutrech) dlouho chybí ve sbírce( weetsream mě nikdy neoslovil a o swampu všichni říkají, že je to uni na hovno). Přemýšlím jestli nevzat big betty v tvrdší směsy na zadek, páč na EN tam mám toho FA 2,4 a jak předek s Mary drží, tak FA v zadu pod brzdou na mokrý šutrech jede kam se mu chce. Zase abych pak na ten kopec vůbec vyjel:)

                      0 0
                      • Tomínos  

                        Ale vyjedeš a co nevyjedeš výjdeš :-)Asi mi domů příjdou dvě Pig Betty :-) tak ti jednu můžu na zkoušku pujčit, měla by to být ta střední směs.

                        0 0
                        • Atilla  

                          To by bylo super. Co ty v pátek? Bych se šel sklouznout jen tak zlehka( teď jsem byl u doktora a mám natrženej sval v tříslu).

                          0 0
                      • Baba-Ji  

                        Díky, super info.

                        S tím Swampthingem lidi nekecají, mám ho na předku a jak jedu třeba po tvrdší hlíně, kór s drobným semtam kamínkem, tak si připadám že jedu po ledu, je to až tristní. Když je mokro, tak měkčí podklady OK, tvrdší jako skály, kořeny apod. jsou opět tragédie.

                        Zimu s něma ještě dojezdím, ale zjara přijde na jeho místo nejpravděpodob­něji Marry.

                        0 0
                        • Tomínos  

                          Jaká verze?

                          0 0
                        • soap  

                          mam jednu Muddy Mary 2.5 trailstar 2011 jetou 40km ,za 700kc bych ji dal

                          0 0
                          • Atilla  

                            To sis koupil solidní balón na IQ6 :) FR, nebo DH verze?

                            0 0
                          • goofy  

                            2,5 uz je strasny balon.. Kdyby to bylo 2,35", tak bych bral hned :o)

                            0 0
                            • Atilla  

                              I 2,35 je větší než minion 2,5. Na 21mm ráfku jsem naměřil 64mm přes špunty.

                              0 0
                              • goofy  

                                Jo vim, ale to bych jeste prezil.. Furt kombinuju co nasadit na prosti sezonu, pac mi oba plaste pomalu odesly

                                0 0
                            • soap  

                              jsem taky na to čuměl jak jsem to nasadil :-)

                              0 0
                  • scret  

                    je zvlastni ze jsou tak protichudny nazory na Nevegaly..

                    Ty nebo treba i Vegan si je chvalite, me napr. vubec nesedly, podle me guma, ktera nejede a pritom ani nedrzi:( Teda vepredu.. Kdyz uz, tak s Blue Groove jsem byl spokojenejsi… a nevegala jsem dal dozadu…

                    0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak. A navíc pro 2012 Big Betty trošku posunuli v nabídce. Tím myslím to, že už je pouze trailstar a vetstar. Pacestar verze už není, tam už to asi nechtějí míchat, když tam je FA i HD.

          A tím jak není TLR, tak to je z mojeho pohledu úplně zabité.

          0 0
          • DejvGSR  

            Chlapi můžu vás požádat o vysvětlení pojmů TLR, Pacestár,trailstár a vetstár. Tuším jen, že to má něco v souvislosti se směsí pneu a následné vhodnosti použití dle charakteru povrchu. Omlouvám se za lenost v hledání.

            0 0
    • MlokCZ  

      Tak konečně skladem

      http://www.bike24.com/1.php…

      a to pacestar i trailstar verze.

      0 0
      • XarlieN  

        ááá sakra. Já už koupil FA 2.4 :-( .. No ale taky to není špatná guma, až ojedzím zkusím HD.

        0 0
      • morlo  

        Tak konečně, už jsem je koupil, jsem na ně zvědavej.

        0 0
        • DejvGSR  

          A co jsi koupil, ty nové Hans Dampf? Uvažuji o objednávce také z Bike24, chci i něco dalšího co u nás na E-schopech není. Jsou již nějaké zkušenosti, jakou si volil směs?

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud nebydlí v Německu, tak je těžko už může mít. Objednal o víkednu, nejdříve mohli poslat v pondělí, takže by to normálně došlo nejpravděpodobněji ve středu (chodí to z bike24 2–3 dny), ale to je svátek, tak spíš ve čtvrtek.

            Já objednal v neděli a odeslali až dnes. Takže úplně nejdříve čt (netuším co udělá svátek ve chvíli, kdy to bude na cestě Německo->ČR), spíše pátek a to jsem pryč, takže nejspíš až příští týden.

            A směs vidím jasně na trailstar dopředu a pacestar dozadu. Maximálně pokud někdo směrem nahoru jezdí často i lanovkou, tak trailstar případně i dozadu. S trailstar vzadu to ale už opravdu vůbec nepojede.

            Ale kdo uvažuje o trailstar dozadu, tak už pravděpodobně rovnou sáhne ještě o kus dále někam k Big Betty/Muddy Mary.

            0 0
            • AsiJura  

              Mloku, je teda ten HD plášť o úroveň výš než FA? Jakože jsem myslel že podle náročnosti terénu by to šlo NN – HD -FA – BB

              Ale podle toho cos napsal se mi zdá že by měl být HD pro drsnější použití než FA? Jde mi o to, že právě řeším co na předek, vzadu mám teď nový FA 2,4SS TLR, a dobřeedu jsem chtěl vzít to samé, ale jestli je HD víc do bordelu, tak bych vzal určitě ten.

              0 0
              • MlokCZ  

                FA a HD jsou stejná kategorie plášťů. Jen se zatím zdá z toho, co jsem kde našel od majitelů co ho už nějaký čas jezdí (v USA se trailstar verze prodává už od jara), že drží lépe než FA a to zejména v zatáčkách. A i sem tam někdo jezdil i FA 2011.

                V součtu pojedou při kombinaci trailstar/pacestar velmi podobně. Zadní FA pacestar je o malinko pomalejší než pacestar HD. Přední FA trailstar zase naopak o trošku rychlejší než pacestar HD.

                U HD je jen jiná situace, že se liší jen směsí, takže lze libovolně kombinovat a vozit na obou trailstar verzi, případně i pacestar (to je tedy podle mě blbost, to už bych pak sáhnul raději po NN, když by někdo nechtěl trailstar, že je pomalejší ani na přední).

                U FA jak je Front a Rear odlišný to moc vhodné nebude dávat jinak než je to určené.

                Samozřejmě vše srovnávám pouze s 2011 FA, kde je přední trailstar.

                Starší FA triple nano compound držely o třídu hůře (a tím myslím i 2010, které měly už stejný vzorek jako 2011), protože nebyla varianta s měkčí směsí odpovídající trailstar a i Front měl tvrdší směs.

                Dokud je ale pořádně dlouhodobě nevyzkouším, tak jen spekuluju z toho, co jsem kde našel od majitelů.

                A ani ten test z Bike magazinu jsem pořád celý nesehnal, jen ty hodnoty změřeného valivého odporu.

                0 0
                • AsiJura  

                  Takže když vezmu dopředu HD trailstar, místo FA front, tak chybu neudělám. A pak ho můžu hodit i dozadu na dojetí. Děkuju

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Určitě můžeš, jen se bude trošku zvýrazňovat rozdíl šířek. HD je o 1–2mm užší + na předním lehce nižší tlak to ještě zvýrazní. Ale to je detail.

                    0 0
            • DejvGSR  

              Díky za info. Petře, prozatím jsem objednával pouze jednu věc z Německa. Vše plně OK, platba předem. I u Bike24 to chci řešit obdobně. Jenom jsem se chtěl zeptat, jakým způsobem platíte, vaše zkušenosti a doporučení.

              0 0
              • MlokCZ  

                Na bike24 kartou. Myslím, že tam paypal vůbec neakceptují (když je možnost paypal i karta, tak platím raději paypalem, je to o malinko pohodlnější; bezpečnost mám dobrou v obou případech díky zamykání karty).

                Bike24 má navíc levné poštovné, takže tam pohoda, nakupuju tam často.

                0 0
          • morlo  

            Tak už je mám, už v úterý byly v Říčanech, ale středa svátek, čtvrtek pokus o doručení na adresu bydliště, dneska mi je tedy doručili do práce. O víkendu je asi nezkusím, páč jsem na sobotní vyjížďce podcenil oblečení a dneska se z toho teprv jakž takž vyhrabávám. Ale určitě je aspoň nahodím na ráfky. Vzal jsem Pacestar a Trailstar, cena i s poštou 85,75 EUR.

            0 0
            • MlokCZ  

              Mně to bohužel vyšlo nejhůře jak mohlo. Dnes mám dovolenou (teď tu vysedávám a za chvíli jdu na kolo) a právě mám pláště na rozvozu DPD a samozřejmě do práce. Ráno už jsem nestihnul zavolat včas, aby mi je přehodili do druhého auta, které jezdí na adresu co bydlím (bohužel jiné než do práce, takže to už nešlo dnes změnit).

              V práci mi je snad někdo převezme, ale stavovat se tam pro ně se mi spíš nebude, ještě uvidím.

              Zase bych je na víkend klidně zkusil.

              0 0
              • morlo  

                Tak to je pech, na druhou stranu já se s nima o víkendu budu nejspíš kochat jen opticky.

                Btw. Bike24 mě příjemně překvapil, rychlost doručení a cena poštovnýho to dělá zajímavou alternativu do ČR.

                0 0
              • MlokCZ  

                Tak jsem nebyl línej a hned jak jsem se vrátil z biku, tak jsem vyrazil pro pláště do práce.

                A už mám nahozeno. Bral jsem dva páry:

                • pacestar 771 a 773g
                • trailstar 793 a 810g

                Nahodit kompresorem bez problémů okamžitě (ani jsem neměl ve vzdušník plný tlak a nevyšroubovával vložku ventilku – tmel jsem tam nalil předem).

                Aktuálně mají asi po 30 minutách po nahození při 40psi 59,5 a 59mm (zatím jsem nahazoval jeden pár, druhý až později). Ještě odhaduju, že tak o 0,5mm, možná milimetr půjde šířka nahoru. A pak znatelně klesne až je ufouknu na 20–22/25–27psi. Odhaduju, že na provozním tlaku skončí tak na těch 58–59mm. To mi přijde tak akorát. FA 2,4 s 61mm už bylo skoro moc široké.

                O víkednu je vyzkouším jen tak sporadicky, moc pořádného terénu nebude.

                0 0
                • morlo  

                  Tak jsem taky nebyl línej a nahodil to dneska aspoň na ráfky :). Trailstar má 793 g a Pacestar 762 g. Nasadit šly ztěží rukou, ale šly. Co se týká nafoukání, na první pokus jsem to nenahodil, na předním kole jsem musel nejdřív nahodit patku na jedný straně pomocí duše a pak to šlo po vyndání duše dílenskou pumpou. Zadní jsem ani po nahození patky na jedný straně napoprvý nenahodil, musel jsem montpákou částečně nahodit i patku na druhý straně, pak už to šlo. Každopádně předchozí GEAXy ze mě udělaly zkušenýho gumárenskýho mistra, takže to tentokrát šlo s postupně náročnějšíma trikama přeprat :).

                  Jsem na ně zvědavej, jsou to pořádný balóny. Sice jsem je zatím neměřil, ale v zadní stavbě už jsou skoro na limitu průchodnosti, z každý strany zbejvá cca 3–4 mm.

                  0 0
                  • DejvGSR  

                    Na který kolo jsi to obouval, na RB CRX ?

                    0 0
                    • morlo  

                      CRXo už nemám, mám je na Trekovi Fuel ex 8. Podle mě maximum, co tam narvu.

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak to už jsou 3 a 3 kousky a začíná to vypadat, že trailstar verze bude o chlup těžší.

                    Šířku mám v tuhle chvíli 60 a 59,5mm při 40psi a to širší přední trailstar. To je ideální, při nižším provozním tlaku předního pak budou ± nastejno. Za chvíli půjdu upustit na provozní tlak, tak ještě uvidím o kolik se to změní.

                    Nahodit mi šly taky rukou.

                    S místem v pohodě, na AMS 150 mám v nejhorším místě zadní stavby 7mm při těch 40psi. Na výšku pak ještě o hodně více.

                    0 0
                    • morlo  

                      Ještě jsem to změřil, změřeno mimo a přes špunty, kupodivu mám přední o něco užší, ale bude to v rámci chyby měření :):

                      přední 60,2 a 62,2 a zadní 60,4 a 62,6. Foukáno oboje na 40 psu, budu před vyjížďkou upouštět na 25–30 vpředu a 30–35 vzadu.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Přes špunty jsem neměřil (šířku pláště). Rezervu v rámu jsem samozřejmě bral oproti špuntům.

                        A už mám dvě hodiny ufouknuto na 22/27psi a drrží se to na 59mm. Za chvilku vyrážím, tak teď se ukáže praxe. Tedy zatím zejména jak to jede, nějaký ten aspoň trošku slušný sjezdík taky bude, ale zatím toho bude málo a hlavně je všude sucho. Jsem zvědav jaké budou za mokra.

                        0 0
                        • morlo  

                          Tak jak? Už máš dojmy?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ano, dnes vyzkoušeno. Jen bylo zatím málo pořádného terénu, tak jsem se s dojmy nehrnul. Takže zatím jen něco málo:

                            • HD mají výrazně kulatější profil, oproti FA velký rozdíl (FA jsouaž skoro moc placaté)
                            • zatím mi přišly o něco rychlejší než FA 2,4; dle měření to mábýt ± nastejno; ale je možné, že pro nižší tlak než bylo měřeno se totrošku změní a s tím kulatějším profilem to je lepší
                            • vibrace od vzorku na tvrdém povrchu a hlavně asfaltu jsou na typ pláštěhodně nízké, o hodně lepší než FA a řekl bych i nepatrně lepší nežNN; pro někoho možná nepodstatné, když jsou ale i asfaltové přesuny anení tolik pořádného terénu tak já tohle dost ocením
                            • hluk na typ pláště taky nízký; tohle už je mi fuk a větší hluk FAmi nikdy nevadil

                            A co se týká jak drží. Zatím hodnotím mírně lepší než FA, dobrý pocit mám v zatáčkách. Zdaleka jsem ale dnes nebyl na limitu pláště v zatáčkách, takže se ještě uvidí časem.

                            Ostré brždění na cestě plné šutrů (převážně volných, ale jen hodně malých), s tím plná spokojenost. Přední mi v tomhle přišel také o chlup lepší než FA (srovnávám s trailstar FA 2,4). Zadní podobně.

                            Testováno vše za sucha, mokro nebylo nikde.

                            Uvidím ještě časem, rozhodně to chce více pořádných sjezdů, abych mohl opravdu říct, jak jsem spokojený s gripem.

                            Rozhodně ale zůstávám u HD a FA půjdou pryč.

                            0 0
                            • morlo  

                              OK, jsem na ně zvědavej, vlhko na podzim nutně přijde, pak se ukážou.

                              0 0
                            • gallardo  

                              dej pak prosim vedet jak si povede ta mekka smes HD na mokrejch kamenech, korenech. Premejslim, ze ji pak dam dopredu az bude hnusne a dozadu dam napul jetej NN 2,4..

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Se samotnou trailstar směsí jsem byl za mokra hodně spokojený (oproti čemukoliv s pacestar nebo dříve triple nano jako třeba NN nebo starší fA je to o třídu někde jinde). Tohle zatím píšu dle 2011 2,4 FA front, který je taky trailstar.

                                A přední HD s trailstar doufám, že bude minimálně stejný nebo ještě lepší.

                                Ještě doplním, že u předního trailstar FA, když jsem jel nějaký jezdivý (asfalt, pěkná lesní cesta) delší úsek do kopce ze sedla (docela tak teď jezdím v delších výjezdech, při omezeném tlumiči + někdy i zamknu vidlici), tak po přenesení váhy více nad přední kolo mi přišlo, že se ten přední plášť začal hrozně lepit. Asi se u FA při tom méně kulatém profilu ještě více projevilo to, že už to jelo i po krajním vzorku, který je z hodně měkké směsi.

                                U HD tohle nepozoruju.

                                0 0
                                • XarlieN  

                                  Tak já před těma ALPAMA musel vzít FA 2.4 SS TBR, naštěstí nám brutálně vyšlo počásko. Jezdili jsme jen z kopce dolů. Osobně jsem s těma gumama zatím výrazně spoko (oproti GEAXům jsem se posunul zas nějakm jinam), ale i když mi taktak vyšly do zadní stavby (RB Monster EN) tak jsme si bohužel nevšim, že teď nepřehodím na malý talíř vpředu protože mi už přesmyk jde do špuntů. :-( Budu to asi řešit kladkou, ta to posune o cca 2mm dál (stejěn jsme o ní uvažoval). Doufám že to nějak vyjde. HD by měl být tím pádem o cca 1–2mm uzší, tak holt asi budu muste přejít na HD. Naštěstí jak tady čtu, tak to vypadá lépe než FA. :-)

                                  Jo stala se mi jedna věc, u které nevím jestli to je problém tubeless, nebo jsem udělal jinou krávovinu. Po jednom skoku jsem nějak hůř dopadl na přední (nepamatuju přesně) a dost mě to sešrotovalo (šel jsem napůl přes a napůl bokem. Naštěstí jen díra do lokte jak se mi u toho kutálení asi posunul chránič, takže se dá fungovat) ale po zvednutí jsem zjistil, že mám napůl zuté a prázné přední kolo.

                                  Otázka (asi na Mloka) zní … je možné to takto „zout“ při blbém dopadu (Mavic UST + TBR FA) ? Nebo jsme to pravděpodobně zul jak jsem s tím udělal pana/orel a pak jel asi 5m po zemi (kolo sem měl částečně pod sebou) ?

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Při hodně blbém dopadu (který bude na šikmé kolo) je možné zout asi cokoliv. To je situace kdy z toho dostaneš asi největší sílu působící ve špatném směru.

                                    Při následném pádu už není pravděpodobné, že by síla na plášť byla tak velká, protože už jsi na něj nepůsobil celou vahou a tak blbě jako při tom dopadu ze skoku.

                                    To už se dostáváš přesně na hranu použití bezduší, jak tu kdysi někde psal Hanz, že pro extrémy v DH už to není použitelné právě kvůli takovým situacím.

                                    0 0
                                    • XarlieN  

                                      Safra to jsem asi nechtěl slyšet. :-) A to já jezdím fakt něžně, neskáču šílenosti. Ale asi sem udělal nějakou technickou chybu a zasek to našikmo v rychlosti. Jinak jsem z těch Mavic Crossmax SX a těch bezduší FA děsně nadšený. Pobralo to věcí, že jsem nechápal. A i celé kolo cítím že má „lehčí“ projev.

                                      0 0
    • tomfree  

      Tady je odpověď českého zastoupení,které už je má taky skladem:

      Doporucena MOC u tohoto plaste jenz se vyrabi ve dvou variantach smesi PSC a

      TSC je 1345kc.Vyrabi se i v levnejsi skladaci verzi Performance u ktere tyto

      smesi nejsou ale ta bude skladem na zacatku listopadu a cena bude cca do

      800kc,zatim jeste nemame presne podklady.

      Na nasich strankach jiz naleznete novy katalog 2012 kde jsou blizsi

      informace o plasti.

      0 0
    • DejvGSR  

      Ve čtvrtek ošel balík z BIKE24. Od doby objednání a převodu peněz na účet 5 dnů.

      Schwalbe Hans Dampf 26×2,35

      •pacestar 719 g

      •trailstar 818 g

      Schwalbe Racing Ralph EVO TLR 26×2,25

      •pacestar 510 a 514 g

      Záplety Shimano WH-M785 XT QR15/RU, přední 750 g a zadní 930 g. HD chci nazout na DT Swiss EX 500, prozatím s duší. Ale uvažuji o úpravě na UST systém pomocí pásky a ventilku. Prohlížel jsem si důkladně žlábek ráfku u EX 500 a u UST WH-M785 XT. To Shimano má trožku tu zámkovou hranu uvnitř ráfku ostřejší, EX 500 tak trochu náznakem. Teoreticky HD by měli jít bez duše i bez mlíka. Nějak se pořád bráním latexu. Má někdo zkušenost s variantou TLR x UST ráfek a TLR x normální ráfek?

      0 0
    • goofy  

      Jeste dotaz na znale Schwalbaky

      Nevite jak jsou na tom priblizne smesi v porovnani s Maxxisama? Vertstar/Trail­star/Pacestar vs. 40a/42a/60a Vim, ze to asi moc dobre srovnat nelze, ale jedna se mi hlavne asi o pacestar… Nerad bych vzadu vozil neco tvrdsiho nez 60a…

      0 0
    • mr.antik  

      Dotaz asi hlavně na Mloka – kde se dá dobře sehnat Nobby Nic Snake Skin ale v TrailStar verzi – chtěl bych ho dopředu.

      Nebo je nějaká jiná alternativa rychlost/hmot­nost/grip?

      0 0
      • MlokCZ  

        To je jednoduché – nikde. Mají být dostupné někdy koncem ledna 2012.

        A co se týká alternativy, tak nelze vůbec hodnotit, protože zatím není vůbec jasné, jak vlastně NN v trailstar verzi pojede. Můžeme se jen dohadovat, že bude o chlup rychlejší než HD trailstar nebo než FA trailstar. Ale když i HD se v trailstar poměrně liší od FA (a přitom se liší přesně opačně než se liší v pacestar verzi), tak těžko říct, jak na tom bude NN.

        A můžu teď říct, že HD v trailstaru drží opravdu velmi dobře (třeba oproti NN/NN 2,25 je to o třídu jinde). Ale na druhou stranu je to už opravdu dost pomalé. I na předním je to už dost znát, když je nárůst valivého odporu tak velký (a ten zadní HD pacestar taky něco přidá navíc třeba oproti NN 2,25). Takže na sjezdy, kde to samo jede dost dobré, ale na šlapavější traily už je to sporné. Grip se tolik neuplatní, když jedu pomaleji a ztrácí některé trasy flow.

        Já teď zase nahazuju NN/NN 2,25 (tedy vše pacestar). A HD nahodím případně až zase do hor na některé náročnější trasy (i tam něco odjedu určitě na NN/RaR či NN/NN).

        0 0
        • MlokCZ  

          Třeba tady lze sledovat jak je to s dostupností

          http://www.bike24.com/1.php…

          0 0
        • mr.antik  

          jj slibuju si od NN nějaký rozumný kompromis.

          0 0
        • XarlieN  

          Hoj, protože se udělalo pěkně a už lítám, tak se zkusím optat. Nějaký posun v testování ? Budu rád když napíšeš. FA 2,4 jsou pro mě dobrý, ale možná bych radši něco co drží cca stejně, jen je krapet rychlejší. Žena mi začíná ujíždět. :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Posun je takový, že platí ta poslední věta z toho příspěvku a mám momentálně nahozeno NN/RaR 2,25 na jednom fullu a NN/NN 2,25 na druhém.

            Jestli jsi měl u FA už přední trailstar, tak si s HD nepomůžeš, jede to hodně podobně. Sice HD preferoval oproti FA, ale pokud chceš něco rychlejšího, tak NN v pacestar verzi (NN trailstar jsem neměl možnost zkusit a ani se nechystám).

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Atilla  

      Trhají se u HD špunty? Nebo je to v klidu?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • tomfree  

        Tady je odpověď přední kolo po cca 150km trail star,zadní pace star ani nefotím,protože to je asi 3× horší,ještě něco objedou a pak dám ardenty.

        0 0
        • Baba-Ji  

          mně to přijde úplně v pohodě

          EDIT.:..i když teď koukám, po 150km

          0 0
          • tomfree  

            Na té fotce je vidět jen taková prasklina dole na figuře,ale když ji chytíš prstem a odehneš,tak je vidět,že drží jen na kousku a brzo upadne zcela.

            0 0
        • goofy  

          Takze stejne jako vsechny schwaby

          0 0
      • Baba-Ji  

        trhaly se nejak vic i u Fat Alberta? Teda jestli jsi ho vozil na zadku(mels predni nebo zadni verzi?).

        0 0
        • tomfree  

          Trhaly se mi pláště od schwalbe fšechny,ale těžko se hledá náhrada,která jakž takž jede,neváží tunu a dobře jede,můj jízdní styl je dost agresivní,takže plášť dostane zabrat,pokud někto jezdí opatrně asi mu vydrží,ale pak je otázka,jestli potřebuje plášť tohohle druhu,velkou naději vkládám do maxxisu,na xc kole mne ikony mile překvapily,takže doufám,že ardenty nahradí hans danpf.

          0 0
          • Baba-Ji  

            ardent je super, ale v prudkem sjezdu hodne blbe brzdi (zadek)

            0 0
            • tomfree  

              Věřím tomu,že bude lepší než nobby nic,kde jsem občas cítil,že nedrží,jak bych potřeboval,hans dampf drží výborně,ale zase nějak moc nejede,takže jestli ardent bude něco mezi,tak se zlobit nebudu.

              0 0
              • Baba-Ji  

                Big Betty jsi nezkousel? By mne i docela zajimalo srovnani s HD.

                0 0
                • tomfree  

                  Big betty jsem jezdil to měkké provedení a proti nim je hd v odporu něco jako silniční guma,betty fakt nejede,ale figury vydržely fakt dlouho,držela výborně za mokra vyzkoušeno na špičáku i malinu,jen jedna nepříjemná vlastnost byla vystupující figury do boku pláště,pokud člověk rychle najel do nějaké úzké koleje a ideálně se netrefil oběma kolama na střed,tak se to kolo začalo rvát nahoru a byly plné ruce řídítek,normální plášť by se svezl po stěně.

                  0 0
                  • goofy  

                    Hmm. Ja mam BB v pacestar, a nejak mi prijde, ze obcas nepredvidatene ustreli. Ale mozna to je mym neumenim pilotaze :o)

                    0 0
                    • Atilla  

                      S tím jsem měl problém u FA/NN. BB,MM,WW jsou v klidu, ale taky jezdím trail/vert

                      0 0
                      • goofy  

                        Jaky je ten WW v zadu? Na fotkach vypada jezdiveji nez MM, a bocni spunty masivneji nez u BB

                        0 0
                        • Atilla  

                          Ty jo mám to na DH zápletech na zadním a ty si beru jen do parku, takže k tomu nic moc neřeknu navíc trail na zadním kole není nikdy super rychlý. Na šutrech dobrý, ale třeba v trávě nebo na měkčím mě pěkně předjíždí:)

                          0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • Atilla  

          Ten můj triplnano se netrhal vůbec, ale taky vůbec nedržel. Měl jsem vzadu zadek. Přední jsem vyměnil za nevegala po první vyjížďce.

          Jinak teda se mi vzadu trhají všechny šváby i DH provedení.

          0 0
      • AsiJura  

        Mi po půl sezóně zatím nic, to předchozí FA to odsral hned.

        0 0
    • TeryPV  

      Trochu oživím. Zajímalo by mě, co jsou zač pláště Schwalbe označeny jako Performance? Umí mi to někdo vysvětlit? :)

      Díky

      0 0
      • MlokCZ  

        Levnější více či méně ošizená verze, která pak občas nemá s EVO verzí společného skoro nic.

        U HD co se koukám a na první pohled vidím rozdíl ve směsi + šlupka boky.

        A když už i u Schwalbe mají dle hodnocení gripu o tolik horší než EVO pacestar verze, tak to bude nejspíš pěkná bída. K tomu ještě šlupka boky.

        Takové verzi bych se rovnou vyhnul.

        0 0
        • MlokCZ  

          A navíc ani není nijak moc levná.

          EVO se dá koupit v páru (pace + trail) za slušnou cenu, i když teď zrovna ten levnější pár není a jsou skladem jen mírně dražší jednotlivě

          http://www.bike-discount.de/…tar-set.html

          To je cca 800Kč jeden.

          Oproti tomu Performance verzi jsem pod 600Kč zatím nenašel.

          0 0
      • Baba-Ji  

        úplně nejzákladnější verze. Ještě minulý rok používali ORC směs, kterážto byla tvrdá a v mokru byla nic moc, ale zase relativně dlouho vydržela.

        Letos už je tam Dual compound, ale kdo ví, co to je za směs(i).

        0 0
      • deekay  

        Levna jednosmesova verze (moc nedrzici). Za me nebrat :)

        0 0
    • File12  

      Netušíte kde koupit Hanse 27×2,35 snakeskin v pacestar? všude když už je vidím jen trailstar. Dík

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.