Schwalbe Ultremo ZX Tubeless - jsou již zkušenosti ???

177 nepřečtených
  • Skama

    Máte již někdo nějakou zkušenost s touto novinkou – Schwalbe Ultremo ZX Tubeless?? Zvažuji to na Mavic Ksyrium Elite 2012. Podle mne by to mělo na tyto záplety být funkční. Na biku jezdím bezduše s absolutní spokojeností 4 sezony a chtěl bych to testnout i na silničce ale nemám žádnou zkušenost.

    http://www.schwalbe.com/…ace/produkt/?…

    Díky

    0 0
    • Cavendish  

      No tuším že měli jít do prodeje až 1.1.2013 tak asi moc zkušeností zatím nebude

      0 0
    • jecnak  

      A proc nenasadit bezdusaky se kteryma uz zkusenosti jsou? Treba Hutch dela delsi dobu spolehlive Fusiony, pripadne na zavodaka Atomy ci Atom Galactik. Kdyz tu trochu pohledas, tak zkusenosti najdes. Fusiony ted drtim na zimaku a zcela bez potizi.

      0 0
      • kubad  

        no mrkni za jaké ceny sou aktuálně – dost masakr

        0 0
        • jecnak  

          Fusiony porad stejne. Holt za prukopnictvi se plati. U ZX slibovali nizsi cenu, ale kdyz nejsou tak nejsou. Mely byt koncem 2012, pak zacatkem 2013 a ted to spis vidi na jaro…

          0 0
    • Medunka  

      dárkové balení 2 pláště, 60ml mlíka, …

      nasadit a uvidí se co to bude zač :-)

      0 0
    • jecnak  

      Uz jsou doma. Vaha na fotce. Recenze tak za mesic.

      0 0
    • Lister  

      Dnešní pošťák.

      V hezkém balení dva pláště originální tmel a šikovný přípravek na navlhčení patek.

      Váha překvapila – pokud mi teda váží dobře. V každém případě původní plášť plus duše 300 gr.

      Nasadit šly rukou a chytly se na první šťouch. Zaskočeni patek nebylo nijak slyšet, ale plášť si sedl dobře. Tmel jsem zatím nedával. Chci vyzkoušet jak budou držet tlak samy.

      0 0
      • jecnak  

        Mam stejnou zkusenost.

        0 0
        • Daník  

          Máte nějaké nové poznatky po sezoně používání, např ohledně životnosti, odolnosti běhounu?

          0 0
          • jecnak  

            Moc na nich Medunka nenajela, ale zdaj se to fajn rychly plaste. Defekty zadny. Rekl bych ale, ze Fusiony (taky jsou tezsi) budou odolnejsi, protoze maj po mnohem vic km min rezancu, ale muze to byt i stylem jizdy.

            0 0
            • blaf  

              takze na zimaka Fusion, na letnaka Ultrema? nebo Atom Galactik?

              0 0
              • jecnak  

                Na zimaka klidne i Sector. Atom je pry dost hubena guma – nahani gramy na sirce. Otazka je samozrejme dostupnost a cena.

                0 0
      • Hrabex1  

        oba 2 jste pred vazenim zapomneli sundat tu gumicku :-)

        0 0
        • Lister  

          Zase aby bylo vážení proti původní sestavě fér bych musel připočítat ventilky :-)

          Druhý měl 280gr, tak nevím jestli mám fakt o tolik lehčí než jecnak nebo nám to každému váží jinak.

          V každém případě proti původní sestavě to bude s tmelem ± stejně, rozdíl bude v gramech, což je nepodstatné.

          kdysi tu byla velká diskuse o tom, jak si člověk na bezduších děsně pohorší v hmotnosti, ale s tímhle pláště to tak špatné není. Původně tam byly Conti GP4000S a duše s váhou cca 65gr.

          0 0
          • Daník  

            mě právě odrazuje ta hmotnost – oproti současným plášť cca 200g + duše latex 60g= cca 260. S bezdušáky bych byl na plášť cca 280 + mlíko (50?) + ventilek (25?) = cca 360g a 100g navíc mi přijde na rotačním obvodu, že bych si moc nepolepšil :-(

            Přitom výhody jsou oproti terénu, kde jsou jednoznačné, přeci jen diskutabilnější

            0 0
            • jecnak  

              Dnes jsou uz i TLR plaste, ktere jsou lehci. Tady ale nejde o hmotnost, ale o ty ostatni vyhody. Uznavam, ze na hodobozovou jednici je to velke zvazovani (tam vozim ProRace4 + latex duse ale hlavne proto,ze rafky nejsou UST), ale na zimaku se mi UST plaste osvedcily. Bezne jsem mival par defektu za zimu. Zvlast pak za mokra, kdy je na silnici svinec. Posledni dve zimy nic. Parkrat jsem videl strikat ven mliko, ale vzdy jsem dojel s nizsim tlakem, doma dofouk a jezdim dal. Vydrz taky velka. Pocitam, ze vzadu mi Fusion da pres 8t km bez potizi. Predni budu asi menit preventivne s nim, jelikoz je zvenci hodne osekany.

              Pro me neni hlavni aktualne nevyhoda vaha, ale cena.

              0 0
              • ememem1  

                ktore tlr konkretne myslis?

                0 0
                • jecnak  

                  Bontrager neco dela a u Hutchinsonu Atomy. Mimochodem Bontrager ted ma nejakou letni akci na UST silnicni plaste.

                  0 0
                  • blaf  

                    kde se daji koupit?

                    0 0
                    • jecnak  

                      Dovozce ci prodejce napriklad. Muzes se zkusit zepat i v zelenine.

                      0 0
                      • blaf  

                        asi jsem se nezeptal jasne, kde maji ty Bontragery v akci? tady to na akci teda nevypada a jinde jsem nenasel

                        0 0
                        • jecnak  

                          Nemuzu to taky najit. Nejspis jsem ten mail smazal, ale mela to byt celosvetova akce na ruzny kola a prislusenstvi od Treku a Bontrageru. R3 TLR byly za cca 50USD. Vloni to ale byla akce na cca 10 dnu, tak je mozne, ze je to stejne out.

                          0 0
              • Daník  

                na začátku léta jsem je někde zahlíd přes 800,– za což dnes nepořídím pomalu Conti 4000s, teď koukám asi do litru i s mlíkem. Chtěl jsem něco spolehlivějšího, opakovaně proříznuté Pro3 mě už nebaví, kdo má pořád dojíždět na 5atm… Ty Pro4 mají taky reference, že moc nevydrží, verzi Enduro považuju spíš za Krylion, Vittorky drahé a menší výdrž, tak už nevím…

                Conti 4000s mě nikdy nezklamal i když subjektivně odvaluje asi nepatrně hůř než Pro3, ale ty ceny…

                0 0
                • Tina  

                  Mám Michelin Pro4 Service Course. Spokojnosť zatiaľ veľká. Nahodené v Apríli tohto roku. Doteraz 3.320km bez defektu po miestnych nie veľmi kvalitných cestách a okreskách Drahanskej vrchoviny. Krylion som mala predtým. Vydržali fakt veľa. Super tréningový plášť. Pro4 SC su však rýchlejšie a hlavne lepšie držia v zákrutách. Zadný vypadá, že ešte min 2 tis km vydrží.

                  0 0
            • ememem1  

              tolko to nebude – u mna napr 205+65=270 (navazene este o par g viac, uz si to nepamatam). ust 280+30+20=320 to je cca 50g. osobne mi to stalo za to ze nemusim riesit defekty.

              0 0
      • ememem1  

        toto ma dost laka skusit len som si furt neni uplne isty odpovedou

        uznavam, som truba…

        0 0
        • kubad  

          rafek nemá díry na niple, tak to neřeš a klidně zkoušej

          0 0
          • jecnak  

            Presne.

            0 0
            • ememem1  

              cize v patke resp. drazke neni tak principialny rozdiel jak u mtb? nejde ani o peniaze len bych sa nerad niekde vykyblil a potom pocuval jak som blby :-)

              0 0
              • Lister  

                Patka je trochu jiná než u klasického ráfku, dostat z ní plášť dá trochu práci – a to i klasický plášť. Když jsme včera sundával ty Kontíky, tak to šlo docela těžko.

                Zase na druhou stranu silniční bezduše se vozí i na ráfcíh, které nejsou oficiálně deklarované jako UST, tak to zkusit můžeš.

                0 0
                • jecnak  

                  Navic u tech bezdusovych plastu se patka opravdu nema tendenci tolik vytahat ani po dlouhe dobe, takze porad dobre drzi v rafku. Opravdu bych s klidem koupil UST plaste, ventilky a jezdil.

                  0 0
                  • Lister  

                    Zkoušel jsi jezdit bezduše bez tmelu nebo to nemá smysl riskovat?

                    Jsem zvědavý co tyhle pláště vydrží. Ta váha mne na jednu stranu potěšila, zase na druhou i trochu znejistila.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Hut. Fusion 3 jsem jezdil po celou dobu co jsem je měl bez tmelu a tmel jsem ani nezkusil. Žádný problém.

                      0 0
                      • Lister  

                        Když jsme je nasazoval, vzpomněl jsme si na tebe, jak jsi docela nadával na nasazován. Tady naštěstí nebyl problém, přední jsem dal prstama, u zadního jsme si pravda musel v jednom místě pomoct pákou – taky ten zadní trochu hůř zaskakoval, takže patka je možná těsnější.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Je možné, že u těch Fusion 3 to s těsností patky (moc malý obvod/průměr) trochu přehnali (přeci jen zaskočení do patek při 120psi ve chvíli kdy jsem měl poctivě namydleno je už fakt dost). A pak je otázka jak je to s šířkou patek (u Fusion 3 to bylo ve 2-way fit Fulcrum ráfku ve žlábku už hodně natěsno, o to hůře šla druhá patka).

                          Ultremo ZX Tubeless jsem v ruce neměl, tak nemůžu srovnat.

                          0 0
                          • Lister  

                            Podle toho co popisuješ budou patky volnější. Dokonalé zaskočení u obou plášťů při tlaku cca 80 psi. Zadní jsem musel zkoušet 2× a dokonale navlhčit.

                            0 0
                      • Hrabex1  

                        a jak casto jsi foukal? Vydrzelo to aspon 3 dny?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Drželo to dobře, srovnatelně jako lehčí duše. Fusion 3 je označený jako plnohodnotný UST plášť, takže ani nebyl důvod, aby to drželo tlak blbě.

                          Kvůli držení tlaku tam tmel třeba u Fusion 3 určitě není.

                          0 0
                          • Hrabex1  

                            dik. takze jsi s sebou vozil dusi?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ano, do rezervy jsem vozil stejně jako na biku jednu duši. Možná bych tam časem i tmel dal, to kolo jsem si ale nakonec dlouho nenechal, tak na to ani nedošlo.

                              0 0
                    • jecnak  

                      Nezkousel, pro me je dulezitejsi bezproblemovost nez tech par gramu navic. Nasazovani stejne jako u tebe bez problemu, byt v mem pripade na ZTR Alpha 340.

                      0 0
                      • Lister  

                        Hlavně jsem myslel, jestli to drží tlak i bez tmelu.

                        Na ježdění ho tam taky dám, zatím jen testuju, kolik to uteče když to bude stát v garáži.

                        0 0
      • bikermx  

        Na jaký ráfky si to prosím nasazoval? díky

        docela o tom uvažuju,ale asi bych musel koupit prvně kola,líběj se mi mavic ksyrium elite wts 2013

        0 0
    • Tina  

      Neskúšal niekto Mavic Ksyrium a NON tubeless plášte napr. Michelin PRO4 Service Course? Mám takúto kombináciu a chystám sa skúsiť.

      0 0
      • Tina  

        nefunguje :)

        0 0
        • jecnak  

          Z jakeho duvodu? Nedrzi tlak ani s mlikem?

          0 0
          • Tina  

            Problém nie je v plášťoch, ale v ráfkoch. Ráfky nemajú vo vnútri taký profil, aby plášť naň vyskočil a tesnil. Proste to nejde ani nafúkať.

            0 0
            • vsn  

              co jsem zkoušel obyč skládací vittorku na obyč kolech tak patka těsnila dobře (dokud byl plášť nafouknuty) … problém byl v bocích kde ani po týdnu ježdění se nepovedlo notubesu boky zalepit a plášť se musel foukat každý den což z notubesu udělalo ježka :)

              0 0
            • jecnak  

              Zvlastni, par lidi UST na Mavic s Fore niplema vozilo a bez problemu jim to fungovalo. Mozna to chce UST plast, aby patka dostatecne drzela.

              0 0
              • Daník  

                Nějak tady marně hledám informaci o prvních zkušenostech s jízdními vlastnostmi, tak co?!?

                0 0
                • Člověk a jeho svět  

                  Tak co?!?

                  Vyzkoušej, uvidíš!?!

                  0 0
                  • Daník  

                    Nic si z toho nedělej, fóra slouží spoustě lidí jen k blití bezobsažných anonymních poznámek – nejsi sám.

                    0 0
                • Lister  

                  Na nějaké velké zkušenosti je zatím brzo, najeto málo.

                  Ale pár poznatků – plášť bude pravděpodobně konstruovaný k použití s tmelem. bez něj mi hůře těsnil, i po nalití tmelu bez projetí ušel přes noc z 110–60psi. Od první jízdy drží poctivě.

                  Jinak se chová jako standardní výborný plášť – jede dobře, valivý odpor je zcela srovnatelný s předchozím GP400S. Co mne docela fascinovalo, byla přilnavost v zatáčkách – možná jen má nezkušenost se zcela hladkými plášti, ale v zatáčkách jsem se cítil velmi jistě.

                  Všechny asi zajímá pohodlí – no 120mm pod zadkem to nevykouzlí, ale měl jsme pocit, že drobné nerovnosti jako třeba hodně hrubý asfalt to žehlí velmi hezky – tam kde jsme s původním pláštěm cítil drobně vibrace do rukou, mi teď jízda přišla taková „hladká“. Samozřejmě že tím pohodlí končí, na kostkách nebo rozbitém asfaltu už o nějakém zásadním rozdílu nemůže být řeč.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Nevadi ti opticky napisy na bocich? Tim, jak precnivaji hodne do behounu a jak jsou stridave z jedne a z druhe strany, pusobi za jizdy dost rusive.

                    0 0
                    • Lister  

                      Myslíš opticky nebo že by to mělo klouzat?

                      V každém případě ani jednoho jsem si nevšiml.

                      0 0
                    • Lister  

                      Myslíš opticky nebo že by to mělo klouzat?

                      V každém případě ani jednoho jsem si nevšiml.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Myslim opticky – jak se mihaji stridave na jedne a druhe strane bile napisy. Jitka si na to stezovala a na me to, kdyz vyjimecne jedu za ni, taky pusobi neprijemne.

                        0 0
                        • Lister  

                          Asi záleží na stylu jízdy. Já jsem typický kochací typ, ruky kolem představce, hlava vysoko a rozhlížející se do krajiny. možná kdybych měl zuby zaťaté do představce, tak by mi to vadilo :-)

                          Ale vážně – opravdu jsem si ničeho takového nevšiml a vůbec jsem to neregistroval, můžu se na to zkusit zaměřit příště.

                          0 0
                        • bagr  

                          Jestli si nedelas prdel a myslis tohle vazne tak se fakt chytte s Jitkou za ruce jdete navstivit na psychiatrii Mudr.Chocholouška.

                          0 0
                          • jecnak  

                            Uz jsem predbezne objednany. Ne vazne je to vtipne, ze jsme se na tom shodli nezavisle na sobe oba. Proste ten napis precnivajici do behounu stridave blika vlevo a v pravo. Vypada to trochu jak kdyby smajdal plast ze strany na stranu. Az se plast trochu vic ojede a uspini, nebude to tak znatelne.

                            Pusobi to zkratka rusive, kdyz se podivas dolu pred sebe, abys sledoval diry, ktere tvori momentalne hlavni povrch silnic ve stredoceskem kraji.

                            0 0
                            • Lister  

                              Mám nápis symetricky – z obou stran vždy stejný nápis.

                              U toho nápisu ultremo tam nemám ty čtverečky s dalšími popisky – možná trochu jiný design?

                              0 0
                            • Lister  

                              Tak oficiálně potvrzuji, že mi to nevadí. Kdybys mě na to neupozornil, tak bych si toho ani nevšiml.

                              Naopak velmi jistý pocit v zatáčkách zůstává – to je u mne nejmarkantnější změna v chování kola. Jinak tlak používám 95/105psi.

                              0 0
                              • miakee  

                                A na akých kolesách prevádzkujete tie tubeless plášte Ultremo ZX? Na tých ksyriách elite?

                                0 0
                                • jecnak  

                                  Pritelkyne je vozi na Alpha 340, ale myslim, ze na Ksysriich by to melo tez jit.

                                  0 0
                                  • miakee  

                                    už ich nejaký čas mám, kúpil som set za podobnú cenu 80€ aj s poštovným, tiež cez nemecký eshop – síce iný, no potom cenu trochu zdvihli. Mám ich na Fulcrum Rac.3, A som zatial spokojný. Jazdím ich síce len na pretekeky ako aj nové kolesá. A jeden plášť trochu prepúštal. Bolo to plášťom, skúšal som pod vodou. Priložené lepidlo to vyriešilo. Tlak vcelku držia.

                                    0 0
    • jecnak  

      Aktualne se daji sehnat za celkem rozumnou cenu v setu: http://www.bike-discount.de/…ess-set.html

      0 0
      • ememem1  

        len maly dodatok – pre sezonu 2014 ultremo konci a ma ho vo vsetkych alternativqch nahradit model s nazvom „one“. co bude realny rozdiel tazko povedat.

        0 0
        • McBlacky  

          letos to testovali ve WT, samozřejmě všichni chválili jaká to je pecka. No nečekal bych u sponzorskýho matroše nic jinýho :)

          0 0
    • j.v.1  

      Tak se hlásím do klubu road tubeless: Ultremo ZX Tubeless + starší Ksyrie Elite

      Nešel mi nafouknout dílenskou pumpou, ráfek má vysokou stěnu a plášť je na něm hodně volný. Kompresorem to šlo po namydlení bez problémů. Trochu mi vadí, že to po případném větším defektu na cestě už asi nenafouknu a duše se tam dává hodně těžko.

      Bez tmelu to tlak ztrácelo už asi za půl hodiny, s tmelem to přes noc ztratilo na jednom kole asi půl baru, na druhém to bylo o něco lepší. Dneska po 120 km a i několika vymetených dírách to už tlak drží.

      Časem uvidím, jestli se nevrátím k duším. S GP4000s a obyč. 100 g dušema jsem žádný problémy neměl, s 50g Supersonic duší už nějaký defekt byl, ale to je taky o dost lehčí kombinace než bezduše.

      0 0
      • McBlacky  

        na příští rok to na tyhle kola plánuju taky. Předpokládám, že jsi dal jen ust ventilek, žádnou pásku ani gumovou vložku

        0 0
        • j.v.1  

          Vzadu jsem nakonec asi po dvou týdnech přelepil svár a okolí ventilku kouskem pásky, protože to kolem ventilku trochu utíkalo – nevěděl jsem jestli tím svárem nebo přímo kolem ventilku. Původní nálepka přes svár se odlepila už před prvním pokusem, ale ten svár vypadal nevinně.

          Předek drží od počátku bez pásky/gumové vložky. Ventilky jsou NoTubes UST.

          0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Pro 2014 Schwalbe uz nedela Ultrema ZX tubless, ale v tubeless verzi jsou Ironman 22mm a One 23–25–28mm. Udajne zcela prepracovana guma s jinou smesi i konstrukci, samozrejme o 20% lepsimi vlastnostmi vseho.

      testu valiveho odporu silnicnich plastu

      Ironman 22mm tubeless (realne 23 a 23.7mm po 500km) vychazeji velmi dobre. Aktualne dostupne pres koloshop za necelych 900. Nalomen Jecnakem, premyslim jestli jit do nich nebo pockat si na 23 mm Schwalbe One tubeless (udajne je tam budou urcite mit behem zimy, info ze vcera). Ale 23 Conti 4000S (realne 24mm) se mi pod brzdu vejdou tak-tak.

      0 0
      • Medunka  

        The One jsou v TL verzi těžší (305g) než ZX TL (295)která mám. Hlavní důvod je v tom, že si lidi stěžovali, že na ZX TL měli hodně defektů. Asi umím jezdit, řádit na kořenech, sjíždět schody, páč já s nimi neměla jediný problém (jen jednou mi utek vzduch při klopení na štěrku). Ale chápu, že víc materiálu na pláštích (sice jen o 10g) pro běžné jezdce je daleko lepší.

        The One jsem si teda v TL verzi neobjednala, ale V-Guard verzi (205g) kolega jo a zkusí z toho ten bezdušák udělat.

        Ironman má v TL verzi stejnou váhu (katalogově) jako ZX TL, ale změna směsi a vzorku. Tak uvidíme :-)

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Hmm mel jsem za to ze ne-TL plaste nefungujou, kvuli patce.

          0 0
        • ememem1  

          tak s tou vahouby som to neriesil , vcera mi ten ultremo set dosiel, dnes som to chcel nahodit (frm zero dielenskou pumpou bez sance, skusim zajtra pneuservis) a pre istotu som ich prevazil 307 resp 314 g.

          0 0
          • jecnak  

            Na jake rafky nahazujes?

            0 0
            • ememem1  

              frm zero „normal“ cize nie 2way fit.

              0 0
              • Lister  

                Hmm, asi na tom profilu něco bude. Na 2way se chytil na první šťouch.

                0 0
              • jecnak  

                S kompresorem to urcite pujde v pohode – i na obyc rafku s paskou mi UST plast krasne drzi tlak. Ja uz relevantni info o foukani pumpou podat nedokazu, protoze delam v dilne jen s kompresorem.

                0 0
                • ememem1  

                  no,nejde, patky ani za boha zaskocit, skusim klasicku fintu s dusou.

                  0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Dej vedet jaks dopadl, zajima me to velmi, taky nemam 2way fit (FR3).

                    0 0
                    • jecnak  

                      Moje nabidka na zkousku stale plati.

                      0 0
                    • ememem1  

                      tak bohuzial, bez sance. hlavny problem je ze patka ani nahodou nedrzi v rafiku. cez noc nafukane na 140 psi s dusou (ta tam isla uplne v pohode) ale ked som ju vypustil vzduch patka okamzite klesla. tvar to aj drzi ale ani za boha zaskocit. bezne ked na ust rafik nahodim ust, tlr ale aj normalny plast tak po vypusteni vzduchu zostanu patky zaskocene a treba ich vyslovene vylupnut z rafika. tu to nedrzi ani omylom. som docela nastvany, asi tie kolesa vyhodim a kupim ust, neni som uz ochotny jazdit s dusou. som urobil peknu blbost ked som chcel usetrit 100E a nekupil 2way fit. jedine co ma brzdi je ze tie plaste maju naozaj cudnu patku, vobec sa to nepodoba na ust pre mtb, je oplne obla a plytka, mensia jak gp400s co som jazdil doteraz takze docela zacinam pochybovat ci to bude fungovat.

                      pripadne ak by mal niekto tip ako na to…ale myslim ze je to beznadejne.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Mrknu se nekdy pristi tyden na Ultrema a jak drzi v patkach na ZTR340. Ja si uz poradne tvar patek nevybavuju a driv se k tomu nedostanu. Naposled jsem mel venku Fusiony UST a tam je patka klasicky macata jak u UST MTB plaste.

                        0 0
                        • ememem1  

                          ok, dik, ja zas mozno ked ma prejde nasranost pozriem niekde tie fusiony.

                          0 0
                        • ememem1  

                          no tak co som len tak zbezne pozeral patky na hutchinsonoch po nete napr 1 2 3 tak teda vyzeraju dost zasadne inac jak ultrema , jak pises klasicke ust. zajtra sem hodim foto ultrema, uz sa mi nechce do garaze.

                          0 0
                          • ememem1  

                            tak tu je foto (z mobilu). ked to porovnam s tym foto fusionov vyssie tak vyzera ze patku maju fusiony o dost mohutnejsiu. asi to s nimi este skusim a ked nie tak kupim nove kolesa. co uz ked som pako.

                            inak som to dnes nahodil s dusami ze sa povozim a po par km – defekt. schvalne som si dal tu namahu ze z coho a bol to maliky ostry kamienok co sa zapichol do plasta a zostal v nom. docela ma to prekvapilo (citaj nasralo).

                            0 0
                        • jecnak  

                          Tak bohuzel. Dneska jsme s Hrochem zkusili Ultrema na FR3 bez 2WayFitu a ani prd. Plast dostanu na patky, ale okamzite sleze a neudrzi tlak. Leda tam vylepis pasku. To bych mozna byt tebou jeste zkusil – 2 vrstvy.

                          0 0
                          • ememem1  

                            tento tyzden dojdu fusiony tak skusim. inak tie ultrema momentalne jazdim s dusou, som sa zmieril s tym ze to budu take bahnaky.

                            0 0
                            • ememem1  

                              takze pokus s fusion dopadol zatial uplne rovnako. nicmenej oproti ultremu su o dost vyraznejsie „ust like“ napreik tomu ze su o 30–35g lahsie. macatejsia a tvarovanejsia patka (vid linky na foto vyssie), ovela tazsie sa davaju na rafik ale zaskocit ani za boha. pumpa nula bodov, finta s dusou tiez nic – po vypusteni vzduchu spadnu dole, kompresor v servise dokazal aspon ciastocne na niektorych miestach patky usadit. myslim ze ked den-dva postoja nahodene s dusou, namaze sa patka tak by s kompresorom zo vzdusnikom co zaroven dokaze vyvinut dostatocne vysoky tlak aj zaskocili. bohuzial nic take nemam, snad este servis s flasou s plynom, akurat sa tam uz hanbim ist.

                              0 0
                              • Hroch obojzhivelnyj  

                                vytrvej, cet jsem na nejake diskusi ze fusiony nekdo na ne-2wf fulcrumech jezdi bez problemu leta.

                                0 0
                              • jecnak  

                                Zkus tu pasku, podle me by to zachranila i s Ultremama. Fakt neni mozny, kdyz vozim Fusiony na obyc rafkach, aby to neslo s FR3. Dve vrstvy pasky, pujde pak blbe nasadit plast na rafek, ale stopro ti naskoci a bude drzet.

                                0 0
                                • ememem1  

                                  a jak hruba ma byt ta paska? staci tato 12mm z notubess kitu alebo treba hrubsiu 21 resp. 25 mm?

                                  0 0
                                  • Lister  

                                    Měla by být přes patky, ale 21 asi bude moc.

                                    0 0
                                    • ememem1  

                                      lenze vsade vidim len 12, 21, 25mm ci uz notubess, caffelatex, dtswiss…pripadne este ta z rubena kitu?

                                      0 0
                                      • jecnak  

                                        Musi pokryvat cele dno az k patkam. Pokud bude trochu sirsi, tak ji oriznes po nalepeni (tak jsem to delal na tech svych klech a je to i doporuceni vyrobce). Doporucuju pouzit nejlepe NoTubes pasku. Rafek pred nalepenim zevnitr odmastit a ocistit.

                                        0 0
                                        • ememem1  

                                          ok, zoberem tu 21 a skusim. dik.

                                          0 0
                                          • ememem1  

                                            este otazka, to mensie balenie 9m pisu ze je na 4 pary 29" kolies cize ak hovoris ze dve vrstvy tak na jedno pouzitie. ma zmysel zobrat z tej pasky vacsie balenie alebo sa to raz olepi a je to na vecnost?

                                            0 0
                                            • Lister  

                                              No to záleží.

                                              Stačí prasklý drát a nipl ti proletí páskou a věčnost se může zkrátit na pár dní. Ale je pravda že tohle hrozí spíše u MTB.

                                              A teď asi plácám blbosti, protože tvoje kola možná budou mít ráfek bez otvorů.

                                              0 0
                                            • jecnak  

                                              Jinak mrkni na stranky NOtubes na video s instalaci, jsou tam nektere figle. A staci ti to mensi baleni.

                                              0 0
                                              • ememem1  

                                                takze jak hovori navod na notubess 2 vrstvy 21mm pasky, pre istotu aj notubess ventilok (sedi v klasickom rafiku lepsie jak ust ventilok) namydlene patky tym schwalbe sajrajtom a jak ultremo tak fusion dielenskou pumpou absolutne bez problemov okamzite nahodene. uplne ako ust na ust. tlak drzi v pohode aj bez mlieka, potom doliate, pojazdene no problem.

                                                keby to niekoho zaujimalo tak hmotnostny rozdiel

                                                klasike dusa+gp4000S 67+205=272g

                                                ultremo+paska+mli­eko+ventilok=309+5+30­+6=350g

                                                rozdiel 78g (co zas neni az tak malo nicmenej pri jazde neciti ziadny rozdiel, naopak placebo funguje a zdaju sa byt rychle.)

                                                s fusion je rozdiel 45g co je uz viac ako v pohode.

                                                vdaka za asistenciu.

                                                0 0
                                                • jecnak  

                                                  Supr. Jsem rad, ze to funguje.

                                                  0 0
                                                • Hroch obojzhivelnyj  

                                                  Supr. Jsem rad ze to funguje. Prave jsem jsem koupil 2×4000s a latexove duse :-( takze test Schwalbe One zas az za 8000km…

                                                  0 0
                                                • ememem1  

                                                  inak jedna poznamka k ultremam. docela dobre drzia aj na roznyc hsrackach, mokro, blato a pod. vcera som sa bol povozit, zacal na asfalte a skoncil ako na fotke(asi 1.5–2cm namrzneteho snehu z hmly a napadaneho zo stromov, miestami leznymi strojmi ujazdene na slusne zrkadlo). kupodivu drzali bez jedineho smyku (samozrejme opatrne), podklznutia, a ked aj bolo zrejme ze sa asi smyknut chcu bolo to predvidatelne.

                                                  0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        :-( Kua a me uz se ty Schwalbe One zalibily. Domluvim se s Jecnakem na nejakem testovani.

                        0 0
                        • ememem1  

                          one este nikdo nevidel :-)

                          0 0
                          • Medunka  

                            já jo :-)

                            0 0
                            • Pedro RB  

                              Já taky! (ale ty obyčejné) Byly na novém Focusu Izalco. Vypadají jak Ultrema, tak jsem je radši hned vyměnil za osvědčené Michelinky..

                              0 0
                            • ememem1  

                              ok, to bol for, co som pozeral tak v ust verzii bolo vsade delivery date unknown.

                              0 0
            • blaf  

              fulcrum zero?

              0 0
      • Avail  

        něco tubeless z CX http://www.cxmagazine.com/…a-otter-2013

        0 0
    • j.v.1  

      Tak po 9 tis. km výletnickým tempem je po nich. Za tu dobu žádný problém, i s tímhle jsem dojel domů na 4 barech.

      0 0
      • ememem1  

        to je vyslovene raceovu gumu celkom slusne cislo, ja budem spokojny vzhladom na to kde a ako s nimi jazdim aj z cca 6–7kkm

        0 0
      • jecnak  

        Stejna zkusenost. Kolem 9000km vzadu povazuju za velmi dobre cislo. Pritom ta guma slusne drzi.

        0 0
        • treatt  

          Tak já výsledek The One po najetí asi 1 500km – na suchu parádně drží, velká jistota v točkách, úroveň komfortu veliká, snese i dost malé tlaky, pocitově jede. Bohužel na mokru prostě nejsou samospásné, v Krkonoších mi ulítlo přední kolo, ale to byla otázka příliš vysoké rychlosti vzhledem k počasí, takže moje chyba. Opotřebení v podstatě neznatelné, i když to beru občas štěrkem a podobně, kamínky se do nich nesekají. Celkově velká spokojenost!

          Teď bych ale zas potřeboval na zimu nějaký co největší low cost ust shimano 9s kola. Kdyby měl někdo tip, uvítám..

          0 0
          • Karaya  

            Máš je zvážený? Mě přišli teďka domů a byl jsme překvapen jaký je to pořádný kus gumy, bohužel i na váze – 311 a 320 g ve velikosti 23. Asi jsem chytl špatnou sérii.

            0 0
            • Seky  

              Tak tabulková váha udávaná výrobcem je pro tuhle gumu 305g, takže mi ani nepřijde, že to co ti přišlo je zas takovej úlet.

              0 0
            • DaD  

              Já mám dokonce u jednoho 330g.Je to docela macek,ale jede to parádně a navíc jsou defekty snad už minulostí.Mám tam trochu mléka a tak v to plně doufám:)

              0 0
          • j.v.1  

            Nemám to bohužel přesně změřeno, ale One vydržely o dost míň než ZX, maximálně kolem 5k km. A to jsem si myslel, že One budou jen přejmenované ZX.

            0 0
    • biker jura  

      Moc jsem tu nenašel přesnou odpověď, tak se raději zeptám. Lze použít tubelless silniční pláště na obyč ráfky s použitím třeba jen no tubes pásky a ust ventilku?

      Konkrétně mi jde o kombinaci campagnolo khamsin a nějakých tubelless plášťů (asi ultremo ZX nebo One) díky

      0 0
      • blaf  

        vetsinou to jde, jestli to pujde na ty tve rafky, to nevim :(

        0 0
      • jecnak  

        Vsem kolem me, vcetne me stacilo vylepit dve vrstvy (kvuli tlaku) Notubes pasky, UST ventilek a nafoukat kompresorem. Pokud bys mel TLR ci UST rafky, tak by to slo nafoukat i normalni pumpou. Nekolik podobnych pokusu je popsano i vyse.

        0 0
      • biker jura  

        tak jsem úspěšně nahodil zatím jeden plášť (druhý nemám zatím na co dávat…)

        Konkrétně se jedná o schwalbe one tubeless 23mm (jeden 293gr a druhý 324gr, což mě moc nepotěšil :D) a kola Miche syntium axy. ráfky jsou obyč dušové, stačilo nalepit dvě vrstvy pásky a ust ventilek a plášt se chytl na první fouknutí. Bohužel nejprve jsem použil pásku caffelatex, která stojí za hovno auž nikdy více, protože to je snad po 3. co mě zklamala a vzduch unikal kdesi pod ní. Pak jsem nalepil no tubes pásku, se kterou naopak nikdy ani náznak problému a znovu na první fuk se vše chytlo a tlak 8bar drží už několik dní i bez mlíka:) už se těším až to hodím i na zadní kolo a projedu.

        0 0
    • pedro89  

      Používal jsem celou tuto sezonu Specialized S-WORKS Turbo 700×24c a mohu jenom doporučit. Skvěle jedou, drží a jsou o 100g lehčí než Schwalbe One 700×23c. Myšleno Tubeless verze.

      0 0
      • biker jura  

        vozíš ho bez duší??? pokud ne, tak tvůj příspěvek do vlákna o bezduších na silnici příliš nechápu…

        0 0
    • ememem1  

      tak som ju pred par dnami poslal definitivne do plynu. vecer v lese som ju rozrezal zboku o nejake sklo alebo co to bolo, to nemal tmel sancu. trocha som bol prekvapeny ze sa o to ani nepokusil aj ked ho tam bolo dost ale co uz, aj tak by to nedal.

      mala najazdene asi 2.5kkm, ked som ju doma potom pozeral tak som bol pravdu povediac pomerne dost prekvapeny jak bola uz hodne sesla, dosekana, zboku ako keby zlezena guma az na textil…no proste aj ked je to ust je to stale zavodne ladena guma z maksej zmesi a nijak extre silnymi stenami. treba ale povedat ze som ju jazdil dost inym sposobom ako je asi urcena, hnusne zimne cesty, lesoparky a obcas cyklokrosova vlozka a prerazil som ju iba raz. vpredu aj ked uz je tiez vidiet ze je jazdena snad este nejkau tu tisicku aj da, kazdopadne aj tam uz je pri pozornejsom pohlade vidno ze asi odolnost postupne ide dole.

      kazdopadne ked som teraz nahodil hutchinson tak ten vyzera o dost bytelnejsie, mohutnejsia patka, silnejsie steny…uvidime.

      0 0
      • ememem1  

        tak mala skusenost s hutchinson atom

        sice jak pisem vyssie vyzeraju masivnejsie jak schwalbe ale po par sto km zatial moc dobru skusenost nemam. idu, drzia ale zadny je prekvapujuco viditelne ojazdeny a uz som mal na nom 2× defekt na uplne beznej ceste (mlieko poriesilo). na prednom som si vcera vsimol priecny rez resp. prasklinu az na textil od patky prakticky cez cely behun. (sem dohodim potom foto).

        minimalne ten predny by som asi radsej vymenil.

        vedel by mi niekto povedat v com su principialne rozdiely medzi nasledovymi plastami a ci je s nimi nejaka skusenost?

        hutschinson atom comp

        hutschinson atom galactik

        Hutchinson Fusion 3 Road

        schwalbe one

        maxxis padrone UST

        maxxis padrone TLR

        bontrager R3

        bontrager R2

        hmotnost moc neriesim, zaujima ma skor pomer odolnot/vydrz/od­por.

        thanks.

        0 0
        • kokoska.rokoska  

          Já znám Hutchinson Fusion 3 – jede slušně, vydrží, grip má na suchu výborný a myslel jsem, že i na mokru – dokud jsem nelehnul za deště na přejezdu, ale to bude spíš mojí vinou.

          Pozor, u dvou se mi objevily po pár (tisících?) kilometrech praskliny na boku u patky, prakticky po celém obvodu ⇒ radši jsem je vyhodil. Jeden lehce jetý pár ještě mám, dám mu na podzim znovu šanci.

          0 0
        • jecnak  

          Atom comp je zavodni plast. Atom galactic je jeho odlehcena verze. Necekal bych nejakou zvlastni odolnost. V okoli jezdi nekolik ruznych Schwalbe a dobry. Sam jsem jezdil Fusiona a taky dobry, jen je tezsi. Vydzel mi vzadu 10000km

          0 0
          • ememem1  

            ok pani, asi to skonci u tych schwalbe one, este aj cenovo vyzeraju najlepsie.(bon­trager R2 este zvazujem).

            hutchisnson jak pisem nizsie mam fusion 3 a nie atom a pokial je atom este zavodnejsi tak u mna neni o com.

            maxxis co mam skusenost z mtb je hodne odolny a dost vydrzi ale nasiel som na nete viac diskussi ze mlieko do maxxisov obvlast notubess neni zrovna moc idealne (rozleptava ich vraj zvnutra) a dokonca maxxis do svojich cestnych tlr ani ust mlieko neodporuca co teda moc nechapem ale experimentovat nejdem.

            0 0
        • ememem1  

          kua, malo byt skusenost s hutchinson fusion

          0 0
        • ememem1  

          slubene foto

          zadny ojazdeny asi po 500km – uplne zmiznuty „vzor“ a viditelne ojazdena plocha v strede behuna.

          predny – rez – aktualne nafukane asi na 100psi(co je ale na mojich 100kg malo), zvnutra podlepene klasickym flakom ale nejka moc tomu uz neverim, sa to stale zvacsuje.

          0 0
    • ememem1  

      tak po dnesnej nie uplne pozitivnej skusnenosti by som si dovolil zalozit debatu na temu – „ako riesite defekty na cestnych ust/tubeless plastoch v pripade ze to mlieko nedokaze zalepit“ – co teda nemusi byt az taky velky problem tento stav dosiahnut. moja skusenost hovori, ze na to vzhladom na velke tlaky uplne staci nie uplne dost mlieka v plasti, pripadne trocha vacsia diera ktora by na mtb bola este zacelena a pod.

      zatial co na mtb oprava aspon na dojazd imho nejaky velky problem neni, u cestnych som sa bohuzial stretol s dost neprijemnymi problemami ci uz v pripade ze som tam chcel dat dusu alebo plast opravit klasickym lepenim a nahodit „v terene“ teda mimo domacej dielne.

      argument ze mam lave ruky beriem, nicmenj by ma skusenost inych zaujimala.

      0 0
      • kokoska.rokoska  

        Zatím mi vždycky pomohlo mlíko. Pomáhám mu natočením díry dolu k zemi a když to nestačí, ucpáním (nebo skoro-ucpáním) díry prstem, aby se mlíko lépe chytlo.

        Jako trénink jsem pokusně doma dával duši – byl jsem dost zasviněnej, ale v zásadě to nebyl problém.

        0 0
        • ememem1  

          dusa vid. nizzsie.

          btw do akeho plasta a aku dusu si daval?

          0 0
          • kokoska.rokoska  

            Dával jsem Schwalbe Ultralight duši do Schwalbe Ironman, kola byly Shamaly, použil jsem dvě kovové montpáky (potažené plastem), nafukoval jsem bombičkou.

            Prostě trénink na závod, no :-)

            0 0
      • kubad  

        pokud to nepobere tmel, tak je nejjednoduší dát duši

        nic jednoduššího nevymyslíš, knoty jsou s ohledem na tlak nepoužitelné, a lepit plášť by sice šlo, ale asi to nenahodíš

        0 0
        • ememem1  

          imho pri silnicke dost nepouzitelne(mtb teraz neriesim).

          mam skuennost len s dvoma plastami, ultremo a fusion. nacpat tam do zasraneho plasta tenku dusu bez poskodenia je takmer nemozne a hrubsia tam nevojde. mozno do schwalbe ako tak ale do fusionov bez sance. uz len dat dole ten fusion je docela slusny boj, obzvlast vonku a nasrany. o nasadzovani ani nehovorim, patky ma kua tuhe. ale ked sa to aj s dusou nahodou aj podari(pjak hovrim pri mtb to problem neni), tak s dusou je pri ust vobec trocha problem, ze ked ju tam aj bez poskodenia das, tak pri nafuknuti si spolahlivo najde nejaky iny zabudnuty trn o ktorom nevies a ktory pri beznej prehliadke v terene neni sanca najst. preto som presiel na system plast dole – zalepit klasickym lepenim a co2 bombou nahodit a domov. lenze som bohuzial zistil, ze na spolahlive zalepenie je treba nie len ocistit, osmirglovat ale dost casto aj odmastit, proste asi je tam to mlieko nejak vpite alebo co ale nie vzdy flak drzi. volakedy tak v roku 1985 sa predavalo lepenie za 2 kcs kde bol aj spendlik a taka ampulka z hrubej gumy s benzinom. normalne by sa to hodilo ale asi to neexistuje.

          dalsia vec je ze bez mlieka ktore sa pri podobnej oprave v terene zachranit neda pri cestnych bezdusakoch to nie vzdy drzi, horko tazko na dojazd ak vobec.

          no proste neviem, pri mtb je tych moznosti viac, pri cestnych mi prijde pripadna oprava v terene dost problematicka, nejak neviem nic spolahlive vymysliet. a jak hovorim vyssie, na to, aby na cestnych mlieko nestacilo netreba vela.

          0 0
          • jecnak  

            Nevim, ale po delsim pouzivani mi sly jakekoli UST plaste sundat normalne rukou. Lepil jsem jen jednou a po osmirglovani papirem a flek drzel.

            0 0
            • ememem1  

              hm, tak mozno je to rukami…ale tie fusiony su fakt kua tuhe a tesne. zatial sa mi ale bohuzial javia ako nie moc odolne, menej jak ultrema aj ked opticky to vyzera naopak. a hlavne sa mi zda, ze pri vyssich teplotach miznu doslova pred ocami. volako ich uz dojazdim (som zmiereny s tym, ze pri tom ako a kde jazdim a mam sto kg tak je vydrz polovicna) a asi skusim tie maxxis padrone.

              tlr verzia mi ale prijde dost cudna, 260g, 170TPI…daka riadna chrtarina…a ust sa mi uz zda cenovo dost ujebana…

              navyse je v tom hokej co som pozeral recenzie, nikde neviem poriadne urcit o ktorej z tychto dvoch je rec. a este mam trocha problem s tym, ci by echtove ust slo na ten moj „nie 2 way fit“ rafik.

              0 0
              • jecnak  

                UST jsou snad i ty Fusiony. Je to uplne jedno.

                0 0
                • ememem1  

                  ok, tak potom fajn.

                  0 0
                • ememem1  

                  predsaj len, bral by si ten tlr alebo radsej ust. chcem nieco odolnejsie ale 160E za dva plaste mi uz prijde fakt dost.

                  0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Musis od svoji dealerky Oriflame vyloudit vzorecek parfemu, parfem vylit a dat si tam benzin :-)

            Vidim ze u bezdusi sice nepichnes, ale kdyz uz plast riznes a mliko nepobere, tak to stoji za to…

            0 0
            • ememem1  

              pri tom mlieku treba vzhladom na vyssie tlaky naozaj castejsie a dosledne kontrolovat ci je ho tam dost co je pomerne otrvane a hlavne nemozes byt sklerotik ako ja. a ten zbytok…ja som pisal vyssie ze uznavam ze to moze byt rukami :-)

              0 0
              • jecnak  

                Staci vysroubovat ventilek a mliko strikackou doplnit 1* za x mesicu, pripadne po defektu preventivne. Na nejakou vizualni kontrolu kaslu.

                0 0
    • ememem1  

      po cca 9–10 mesiacoch a najazdenych povedzme 3000–4000 kkm sa mi po celom obvode kolesa narobili trhliny ako na fotke. na zadnom je to tak komplet, na prednom o nieco menej.

      co s tym, jazdit alebo radsej vyhodit nech to neodide v najnevhodnejsej chvili?

      edit: je to schwalbe one 25mm. pre objektivitu musim povedat, ze som na tom jazdil po bordeli celu zimu a bike bol celu zimu v nevykurovanej miestnosti ale aj tak ma to trocha sere.

      0 0
      • ememem1  

        jaj aha, este fotka :-)

        0 0
        • jecnak  

          Honza ti to popsal vcelku bez obalu. Ja oholim za 3000km zadni galusku za dvojnasobnou cenu a povazuju to jeste za dobry najezd.

          0 0
      • treatt  

        Hele jaký jsi čekal nájezd na rychlé a dobré gumě i na závodění, když ji drtíš i v zimě po bordelu a jsi po 3–4 tisících nasratý? Já nevím, ale mně to teda tak špatné nepřijde..

        0 0
        • ememem1  

          ok, dobre thanks, som spokojny a kupim druhe, mozno ich v zime dorazim.

          0 0
    • ememem1  

      tak nikto ziadna skusenost ci je to este ok?

      0 0
      • treatt  

        Jinak takový prasklinky jsem tam taky svého času měl a drželo to..nicméně jsem je pak poslal do zaslouženého důchodu, když se blížil závod, na který jsem přezul. Na dojetí na bordel by to stačit ještě mohlo, duši stejně vozíš pro jistotu na dojetí ne? A až pojedeš něco velkého a důležitého, přezuješ..

        0 0
        • ememem1  

          len ako info, kupil a nahodil som nove model 2018, 25-ky, vazia 260g a na 19mm rafiku maju sirku 26.5mm co je teda riadne poctiva 25-ka.

          nicmenej stare mali 27.8mm.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.