• Madrid

    Zdravím všechny kolegy – majitele Scottu Genius,

    které zvu k užívání tohoto vlákna pro výměnu zkušeností s tímto kolem: jak odstranit ten či onen neduh, co jste na kole měnili, na co si dát při údržbě bacha, apod. a jak jste celkově spokojeni. Pochopitelně začnu.

    Mám MC 30 2008 a jsem z něj celkově nadšen, řeším jen dva dílčí nedostatky:

    1. Pro mne mimořádně nepohodlené sedlo Scott Racing (měkká pěna se lehce prosedne na skořepinu a ještě se u toho žmoulá). Zkouším teď různý testovací sedla, zatím jsem definitivně nevybral… ale to není až takový problém.
    2. Horší je chronický problém s vibrací brzd (Avid Juicy 5), zejména té zadní. Nevibruje vždy, ale pokud ano (nevysledoval jsem jasný důvod proč někdy ano, a někdy ne), dělá to tak silně, že se nedá skoro použít. Což je opruz. Sám jsem do ní zatím nevrtal, ale už byla 3krát v servisu, kde zkoušeli líp ofrézovovat plošky pod třmenem, sundat pod ním podložky vyměnit brzdný destičky za jiný – a plus mínus nepomohlo nic z toho. Řešil to někdy taky? A úspěšně? Uvažuju o výměně za jiný kotouče, ale nejsem si jisý, že to pomůže, a za jaký vlastně. (Ve starším vlákně jsem se dočetl, že v roce 2006 Avid zákazníkům z tohoto důvodu měnil polygonální kotouče – který na brzdách mám – za kulatý, ale předpokládal bych, že od té doby už design polygonálních změnil.)

    Nic jinýho jsem na kole zatím neřešil.

    Díky za každou radu.

    0 0
    • kesu  

      ahoj

      no na avidech jsem neco najezdil a na vybraci bych se vykaslal,mozna bych zkusil jinej kotouc ale ono si to vetsinou casem sedne

      ale hlavne proc pisu,dej si fakt pozor pri foukani at foukas komory ve spravnym postupu a hlavne pri ALL modu

      0 0
    • Fenous  

      Pozor na dotazeni hlavniho cepu, mne se povoluje a musim ho cas od casu zkontrolovat. Uz jsem takhle vylagroval loziska a neuznali mi to jako reklamaci.

      Sedlo jsem vymenil za Specialized Rival, to Scotti je tortura.

      0 0
      • Madrid  

        S povolováním čepu nemám problém. Ale po tvým prvním upozornění v recenzích biků to pravidelně kontroluju.

        Defaultní sedlo je hrozný. Zkoušel jsem Specialized Phenom, Indie, Avatar a WTB Rocket, z těch se mi nejlíp pozdával Avatar, ale stopro to taky nebylo (Rivala zrovna neměli). Teď  ale měli v akci Selle Italia XO Special Edition za pouhých 580, který se mi líbilo, tak jsem ho rovnou koupil a uvidím.

        0 0
      • Peatreas  

        Pánové (případně dámy) na kolik Nm se má utahovat hlavní čep zadní stavby? A kolik Nm snese spodní oko tlumiče spojené s se sedlovou trubkou (někde jsem viděl, že by to mělo být 10 Nm?

        0 0
    • marapara  

      Co se týče Juicy 5, tak na jiném fullu je vozím přes rok bez problémů a vibrací. Zkus jiné desky, popř. kotouč, já teda mám origoše a v pohodě. Vepředu ani vzadu jsem nikdy náznak vibrací neměl.

      0 0
    • vlk  

      Řek bych, že problém bude v kotouči. S lx brzdami a kotouči to zadní stavba u Scottu nedělá.

      0 0
    • misho  

      no ja som sedlo vymenil za avatar aj ked to nie je ešte 100%tné, avidy nemám takže sa nevyjadrujem, a problémi z povolovaním čapov zatial nepozorujem. Zo začiatku ma vytáčala zasúvajúca sedlovka a to že sa mi nedá dobre doladiť prešmykač ale inak pohoda

      0 0
      • Fenous  

        Sedlovka me taky tocila, dali mi tam v servisu takovou spesl pastu, co dela primo Scott, kdyz jsem to ted rozebiral, dal jsem tam pastu zubni a taky OK.

        0 0
        • Madrid  

          JO, na sedlovku jsem zapomněl, taky se mi zasouvala. Vytřel jsem co nejllíp vazelínu, která tam byla, kapku  víc dotáhl, a už je to celkem ok.

          0 0
    • Fender  

      Ahoj.Máte už někdo doma letošního Geniuse s novým tlumičem Equalizer 2 ? Jaký jsou první dojmy z jízdy,nastavení tlumiče (přijde mě to docela složitý,i když jsou na něm přehledně předepsaný tlaky),atd.Případně jestli máte někdo odkaz,na  manual  nastavení a výkres tlumiče,ne­můžu ho nikde najít.Zajímá mě,jak to vypadá uvnitř.Dík.

      0 0
      • Madrid  

        V tom ti bohužel nepomůžu, nicméně – rozumím tomu dobře, že máš doma čerstvého geniuse 09? Pokud jo, jaký jsou tvoje dojmy? Já jsem na srovnání s 08 dost zvědavý, doufám, že si ho na Test Festu v sobotu projedu.

        0 0
        • Fender  

          Nemám,rozhoduju se,jestli do něj jít.Jezdím Gianta Trance.Za týden mám možnost si ho vyzkoušet,tak  jsem se chtěl tady předtím zeptat,jak s nastavením tlumiče.Zatím jsem nikde neobjevil ke stáhnutí manuál novýho Equalizeru 2.Poloha páčky tralocku a kolečka pro rebound,při foukání tlumiče negativní,positivní komory,doporučený tlaky,i když je tam přehledná tabulka,atd.Jestli budeš mít možnost si ho o víkendu testnout,dej prosím Tě vědět,navíc porovnáš svoji 08,jsem zvědavý,jestli budeš mít pocit nějakého extra rozdílu (kladný ve prospěch 09).

          0 0
          • Madrid  

            No hlavní rozdíl asi bude, že genius předělali na přepákovaný jednočep, zřejmě aby ho (kvůli patentu FSR) mohli prodávat v USA. To se mi zdá, teoreticky, jako krok zpět, ale expert na pružící systémy nejsem. Každopádně zvaž, jestli raději nejít do 08 za dvoutřetinové ceny: http://www.bikestore.cz/…eloodpruzena?…

            0 0
        • Madrid  

          Scott na TestFestu bohužel nebyl, takže srovnáním nemůžu sloužit. Alespoň jsem ale odjíždel s dobrý pocitem, že jsem tam pro sebe nenašel lepší alternativu než geniuse :)

          0 0
      • Fender  

        Tak jsem si ho půjčil od známého na víkend a chtěl si nastavit tlak v tlumičích na svoji váhu.Při pumpování pozitivní komory na 75kg (dopor. 319 PSI),šlo foukat nějak lehce,natlakoval jsem na doporuč.319 PSI a odšrouboval z ventilku hadičku a ejhle,všechen vzduch ušel na 0.Zkusil jsem to 3×,výsledek stejný,přitom negativní (max. 302 PSI),jde nafoukat v pohodě,tlak po odšroubování hadičky  drží.Positivní komora má max. tlak 377 PSI (26 Barů),mám pumpičku od BBB do 400 PSI.Tak jsem zkouknul ventilky komor a nagativní je ok,standart,po­sitivní má silnější „jehlu“.Má vliv při foukání tlumiče nastavení páčky „tralocku“? Zav­řeno,polo,otev­řeno? Nastave­ní kolečka rebound (odskoku) asi nemá.Včil jsem z toho jelen,nebo blbnu.Jistý je,že pozitivní komoru nemůžu nafouknout (resp. nafouknu,ale pokaždý při odšroubování hadičky pumpičky ujde tlak na 0).Kdeje chyba? 

         
        0 0
        • kesu  

          ahoj

          1)-dycky foukat nejdriv negativku

          2)-foukat vzdy pri plnym zdvihu!!!!!plati rpo vsechny tlumaky s toudle funkci(equali­zer,equalizer 2,TC nude i na starym geinusu)

          • Pokud to nedodrzis dojde k poskozeni tlumice(aspon tedy u equalizeru 1 a predpokladam,ze tady to bude totez)

          Ja dycky scotty foukal original pumpickou scott se kterou to slo v pohode,pri pouziti ostatnich dochazelo k potizim,at uz s tlakem nebo s jehlou

          vyzkousej jinou pumpicku

          0 0
          • kesu  

            sem blbej uz pozitivku foukat nejdriv

            0 0
          • Fender  

            Tak to bylo pumpičkou.Sehnal jsem orig. od Scotta (600 psi/40bar),a tlumič s positivní komorou je ok. 

            0 0
          • Fenous  

            Ja mam nejakou ceskou a je to s ni v pohode.

            0 0
        • Genius79  

          pozor, pri foukani tlumice vzdy packa ve stavu otevreno !!

          0 0
      • Genius79  

        www.scottsports.cz, mel by si to tam najit.

        0 0
    • kesu  

      scottusa.com support

      zde je manual na geniuse 2.

      Jinak predpokladam ,ze princip bude podobnej jako u equalizeru 1 s tim,ze genius ma navic utlum nastavitelnej pro oba kroky zvlast ale zase postrada PowerStabilizer

      0 0
      • Fender  

        Díky,zajedu se na něj mrknout ještě dnes.

        0 0
        • Maris  

          Navzdory tomu, co píšte o sedle, tak musím říct, že mně přijde pohodlné, ale pochopitelně jde o vrcholně individuální záležitost. Jinak sedlovka mi zajíždí také, takže zkusím tu zubní pastu… :-)) A co se týče brzd, tak LXka na MC-50 2007 nevibrují, ale mírně mi škrtá přední koutouč, nicméně jsem si na to už pomalu zvyknul. Co mě ale štve je sklouzávající snímač tachometru Sigma DTS 1606), vždy po nějakém delším sjezdu ve více rozbitém terénu mi gumičky sjíždí níž a pak se mi pochopitelně počítadlo zastaví, protože čidlo není v snímač není v dosahu čidla.obojí ale nesouvisí s kolem jako takovým, v ostatním naprostá spokojenost…

          A jak psal Kesu, díval jsem se do manuálu, a tam mají v tom čském i eng vždy prvně psané foukání pozitivní komory…tak kde je pravda? :-o

          0 0
          • kesu  

            prepsal jsem se,vyse uz jsme to uvedl na pravou miru

            vzdycky nejdriv pozitivku a pak negativku,pri vyfukovani naopak,jde o to aby v negativce nevznikl velkej pretlak

            Kazdopadne vzdy v otevrenym modu!

            co se tyka sedlovky tak vydrz az se trochu odre protoze scott ma sedlovky dost hladky

            taky doporucuju malinko nizsi tlak nez je doporucenej,cca 5%nize se mi osvedcilo

            serizeni kotoucovky je zde popsano,povol srouby,zabrzdi a pak pomalu dotahuj,popripade vzdy trochu dotahni jeden sroub a pohni brzdou tak aby byla mezera na kazdy strane a pak stejnej postup u druhyho sroubu.

            cidlo doporucuju prilepit oboustrannou izolepou,problem byva u zapletenejch kol kde jsou draty dal od vidle.U Cmaxu to resim pokazde takle

            0 0
          • Genius79  

            Sigma bohuzel bezdrataky neumi, bud rad ze ti funguje, misto gumicky si tam dej stahovaci pasky elektrikarsky nebo jaky to jsou ,maji je v kazdym zelezarstvi.

            0 0
    • Genius79  

      Brzdy co se tyce pák a davkovani je vsechno o.k. Avidy mely vzdy problem s kotouci a vymenou kotoucu od jine znacky se vse vyresi, vim to z vlastni zkusenosti. Je to dane tim, ze Avid oproti jinym firmam pouziva na svych kotoucich / zvlaste u Juicy / mene materialu. Kotouce jsou tim padem sice o neco lehci ale slabsi tloustkou tim se i vice  krouti a zahrejva. Vymenil jsem oba kotouce a cinkani po zajeti odstraneno ! sedlo doporucuju jakekoliv z rady Fizik.

      0 0
    • olino  

      Ahoj, mám Geniuse MC 20 z roku 2007. To kolo miluju…Až do nedávna to kolo šlapalo jako hodinky. Mělo to klasický neduhy kola s karbonovým rámem, ale při troše péče se to dalo zvládnout. Před několika týdny mi při povoleným odpru­žením (v obou pružících polohách) začala zadní stavba neskutečně mlátit. Zrovna v době, kdy jsem ho chtěl vyslat do světa a prodat ho. Hamba by mě fackovala, kdybych to v tomto stavu někomu střelil..Zašel jsem s ním do Scotta, ty se prali cca 14 dní s tím, čím by to mohlo být. Vyměnili mi ložiska ve všech kluzných částech. Něco to stálo, ale nicméně – nepomohlo to. Nakonec přišli na to, že spodní čep ukotvení zadního tlumiče vytlačil pouzdro do elipsy a v tom to čep lítá a mlátí… Nafotili si to, pokoušíme se to vyreklamovat a nyní čekám na to jak to dopadne v reklamačním řízením..

      0 0
      • scoty  

        Zdar, měl bych pár doplňujících otázek:

        1. vymačkala se ti vložka v rámu nebo hliník v oku tlumiče?
        2. kolik máš najeto?
        3. byl tlumič na servisu?
        4. kde ti, prosím tebe, hledali  14 dní vakl na čepu a při tom ti vymněnili pravděpodobně „zdravá“ ložiska zadní stavby za cca 1400?
        5. " Mělo to klasický neduhy kola s karbonovým rámem, ale při troše péče se to dalo zvládnout.  " …jaké?
        6. proč to prodáváš?
         
        0 0
        • kesu  

          no co si budem nalhavat,lupa­ni,praskani a vselijaky podobny zvuky se tim karbonem nesou lepe nez hlinikem,teda aspon me prislo,ze kdyz neco vrzalo tak to vrzalo poradne..

          0 0
          • scoty  

            S tím přenosem zvuků je to možné.  Ale jejich vznik měl alespoň u mých kol na svědomí hliník. Na Endorfinovi (r.96) lupal představec..stačilo občas namazat šrouby.

            Od r.05 mám Genius MC 10. Praskal představec scott (vyměněn za rytchey wcs). Taky vrzal hlavní čep zadní stavby, než jsem se ho naučil jednou za rok vyčistit, namazat a správně utáhnout .

            Čepy uložení  tlumiče a ložiska zadní stavby jsou původní a bez vůle. Servis tlumiče byl proveden 2× . Při servisu jsou automaticky měněny al vložky v okách tlumiče. Tlumič 1× za rok demontuji a čep promažu sh vazelinou.

            Mám najeto cca 10 tis.(90% teren). Vážím 87kg.

            0 0
            • kesu  

              ja mel ransom LTD:

              vrzal mi cep prepakovani-na svedomi evidentne z vyroby spatny lozisko-vymena.Pak to bylo tichoucky:)

              kazdopadne kola tehle kategorie si fakt chce udrzovat sam a resit si i sam potize.Pokud jsem jednou,dvakrat za rok rozebral ram,vycistil loziska tak byly po roce jezdeni jak novy a nikdy to nevrzalo.Ale chce to tomu venovat peci.Osobne si koupit takovydle kolo znova,jde mi rovnou na stojan a rozeberu ho do posledniho sroubu a slozim sam..

              0 0
              • scoty  

                Souhlas. Osobně se domnívám, že ten čep uložení tlumiče(nejsou tam ložiska)na kole Olina nebyl už z výroby namazán a prach cesty dokonal své…Asi by tam museli vlepit novou vložku…

                0 0
                • olino  

                  Nevím, nevím.. pátrám stále po důvodech, díky za vaše komentáře. Přikládal bych možná váhu i tomu, že jsem se to terénu pouštěl s uzavřeným tlumením, tlak a nárazy tomu můžou taky asi pomoct, co vy na to? 

                  0 0
                  • scoty  

                    Já to tedy zavírám jen občas a to pouze ve dlouhých výjezdech na asfaltu.

                    0 0
                  • kesu  

                    abych to pochopil spravne:

                    vymackal se dolni ocko uchyceni tlumice v ramu,tzn to nad zavesenim zadni stavby?Vymackala se jen jedna strana nebo obe?Pokud jen jedna,tak je na vine temer stoprocentne nejaky lozisko.

                    Pokud obe a vymackala se ovalna dira,musel bejt ten kluznej cep tlumice vadnej,nebo respektive u jednoho tlumice,predpo­kladam posledniho.

                    Co se tyka jezdeni se zavrenym tlumakem,oni to ty tlumice fakt nemaj radi,ale ono povetsinou vytece spis tlumak nez ze by odesel ram.

                    Nejaky geniusy mi uz rukama prosly a s timhle jsem se na rozdil od vytekani tlumice nesetkal.Myslim si,ze genius bylo a je hodne povedeny kolo.

                    0 0
                    • Fenous  

                      Zdar, chtel bych rozebrat zadni stavbu kvuli poradnymu vycisteni. Je neco, na co by si mel clovek dat pozor, aby neco nepos…? Jak je konstruovanej ten hlavni cep u stredu? Je to tam nejak nalisovany?? Bo ja ho nebyl schopnej dostat ven a nechtelo se mi pouzivat nasili. Za rady predem dik.

                      0 0
                      • ihik  

                        Rozebral jsem to už několikrát a úplně v pohodě.

                        Nepotřebuješ nic jiného než 2 stejné imbusy (myslím, že č. 5).

                        Hlavní čep (ten u převodníků) má z obou stran imbus – prostě to proti sobě povolíš a vyjede ti ven hlavní šroub, který prochází skrz, a tím to uvolníš. Na tom šroubu je pak ten černý váleček uprostřed. Zbydou ti tam ložiska. Jediné, na co si dej bacha, že tam jsou všude takové plastové podložky a ty ti vypadnou a je docela sranda je tam dát a zároveň to utáhnout. To samé u ostatních čepů – někde jsou 2 podložky na každé straně, takže je to trochu náročnější na smontování zpět.

                        Jinak doporučuji vyndat zadní kolo a povolit tlumič z jednoho oka – krásně pak poznáš, kde co dře nebo vrže. Ta zadní stavba by měla mít naprosto minimální odpor.

                        Nejcitlivější ložiska jsou právě ty u hlavního čepu – když se zadřou, zničí ti ten hlavní šroub, takže to chce kontrolovat hlavně tam.

                        Ale je to jednoduchý, rozhodně na tebe nevyskočí nic, co bys tam pak nedostal zpět a nic urvat taky nemůžeš. Neboj se toho.

                        S modelem 2009 nemám zkušenost, toto platí na starší.

                        0 0
                        • scoty  

                          Obávané teflonové podložky na hlavním čepu vždycky namažu vazelínou, nalepím je do vybrání na své místo a pak to jde celé krásně sesadit.

                          …a ten čep, co je v rámu pod sedlovkou jsi už vyndaval?

                          0 0
                          • Fenous  

                            Presne, lepim je vazelinou, pak tam drzej. Ten cep mi zaboha nesel ven, a to jsem na nej zkousel jemne pres drevenej spalicek kladivkem, je tam kouslej mrcha…mam to jeste v zaruce, asi jim to dma do servisu, at to zkurvej sami…ja uz mel prave s timhle cepem problem, uplne se mi vysypaly loziska jak se sam povoloval, zaruku mi neuznali, ze se to stalo pri neodborny manipulaci, tak bych se toho ted rad vyvaroval.

                            0 0
                            • scoty  

                              Možná, že tam vlivem svislého tlaku a pružení rámu dochází k mírnému pokřivení čepu a ten pak nejde dobrovolně vytáhnout. Max násilí jsem radši nepoužil. Asi na to mají nějakou fintu…:-)

                              Máte už někdo nějaké poznatky či srovnání jízdy na starém a novém rámu?

                              0 0
                        • Peatreas  

                          Chtěl jsem se zeptat, jelikož se chystám rozdělat taky celou zadní stavbu, jestli to utahujete přesně na ty utahovací momenty (5,6nM) momenťákem, nebo jen tak podle oka/citu? Nemáte někdo nějaký návod pro blbce (nejlepe kreslený) abych tam něco nezlomil. Mám to celkem ve zvyku při svých prvorozebírač­kách :D

                          0 0
        • olino  

          Zdareec, vymačkal se mi vložka rámu, Scotti konstatovali, že to je na reklamaci rámu.  Připustili, že to není 1.kolo, které s tím mělo problém. Najeto může mít kolem 5–6000, tedy nic moc. Tlumič jsem servisoval, děje se to výměnou za jiný repasovaný a ten můj poslouží po repasi zase někomu jinýmu (dle info techniků Scott). Na otázku kde se tím prali je odpověď u Scotta v Dlouhé ulici, Praha. Nerad bych šířil jim špatnou reklamu, musím říct až na tento příběh jsem s jejich servisem neměl problém, nicméně poslední zkušenost zastínila vše co bylo před tím…asi chápete proč. Neduhy karbonového rámu krásně popsal kolega ve vláknu pod tebou Scoty. Pokud my rám vyreklamujou, pak kolo prodávat nehodlám, pokud mi rám nevyreklamujou, pak se vrhnu na něco více freeridového, což byl můj původní záměr, než se objevila závada, se kterou bych to nerad někomu prodával..

          0 0
          • scoty  

            Ok. Pochopeno..:)

            0 0
          • kesu  

            co se tyka problemu,osobne bych si tipnul,ze jedno z tech lozisek bylo vadny,nasledkem cehoz se to vymlatilo.Jak jsem psal vyse,taky jsem narazil na vadnej kus,melo vakl v jednom smeru.Kdybych se v tom nehrabal (protoze me silene zere,kdyz v tom vrze) tak byhc na to neprisel a pravdepodobne by to dopadlo podobne.

            Co se tyka vymeny lozisek,doporucuju bicyclecafe,pris­tup,muzes si vybrat jaky loziska a povetsinou je maji na krame,a vse od nich funguje a hlavne netrva..

            0 0
          • olino  

            Zdareeec chlapíci. Dneska mi volali ze Scotta, že má reklamace je přijatá a že mi posílají nový rám.. Musím říct, že jsem v to už ani nedoufal a touto cestou díky Scottům z Dlouhé za to…

            0 0
            • kesu  

              super,on nastesti scott swiss nedela s reklamacema potize…

              0 0
            • Genius79  

              diky za pochvalu Scottu v Dlouhe ulici. Ono ne vzdy je jednoduche a rychle najit a identifikovat problem napr. v tamu, cepech, loziscich. i kdyz je vse rozebrane do posledniho sroubecku. Najit vakl v ramu, napr. byt jen o desetinu milimetru vice vymlete pouzdro, ktere lehoucce krupne, treba byt jen v urcitym momentu chvili trva. co se tyka vsech cepu a lozisek. Scott se ve vetsine reklamaci snazi co nejlepe vyjit zakaznikum vstric, neni pro ne problem pri jakekoliv opravnene reklamaci vymenit tlumic i ram za novy. I to je mozna rozdil oproti jinym cenove dostupnejsim znackam.

              0 0
    • scoty  

      Hoši, mně by zajímalo, jestli už někdo z vás ladil na rám geniuse teleskopickou sedlovku? Jestli ano, tak jakou , zkušenosti, postřehy atd. Ptám se proto, že mám zájem si ji tam nainstalovat a tento rám má přeci jen některá specifika – např. sklon trubky a rozměr 34,9.

      Lidi, kteří lítají po lese nahoru a dolu jako já, si to nemohou vynachválit.  Někdo dokonce tvrdil, že páčku od sedlovky používá častěji, než šaltr ?!

      0 0
      • Genius79  

        cau scoty, odpruzena sedlovka je super, bohuzel do Scotta jedine prez redukci, prave kvuli vetsimu prumeru sedlovky. A s redukci to asi nikdy nebude uplne ono, hrozi vakl. Crank Brothers doporucuju. 

        0 0
    • olino  

      Zdrareec, dlouho jsem přemýšlel až jsem se rozhodl… Scott mi vymění rám u Geniuse MC 20 za funglovku. Rád bych po výměně rámu a celkovém servisu celé kolo prodal za 60 000Kč.

      Jste první koho oslovuji. Pokud  máte o tento výhodný kup zájem, budu rád, když vám budu moct poskytnout dodatečné informace. Díky

      0 0
      • kesu  

        za prve je to drahy zvlast pokud ti nedali model 09 a za druhe do bazaru s tim

        0 0
      • Alliosa  

        Já před 2ma měsícema koupil rc 20 (prej mensi zdvih nez mc) za 30t – rok 2006 takze 60 se mi zda taky dost…

        0 0
    • scoty  

      Další kontrolní otázka..:)

      Používáte někdo fci automatického přepnutí tlumiče z polohy FULL(plné otevření) do TK(traktion control), která by měla zafungovat při přechodu z těžkého terénu do lehčího v okamžiku snížení rázů tlumiče?

      0 0
      • Fenous  

        Teda ze bych tam mel nejakou automatiku, o tom slysim poprve :-)

        0 0
      • Madrid  

        to určitě nemám… leda tak opačně: pokud si nedotáhnu ten malý imbusek na poplocku, na prvním drncáku se mi FULL plně automaticky přepne do TC :-)

        0 0
    • Fenous  

      Dotaz na majitele: mlati vas retez nebo prehazovacka v rychlym kamenitym sjezdu do kotniku? Me mlati, nejdriv jsem si myslel, ze jsou to odletujici kameny, ale je to retez nebo prehazka. Je to taky asi tim, ze jezdim levou nohou dopredu, coz asi jezdej levaci, ja jsem sice pravak, ale spoustu veci delam jako levak (a na dalsi spoustu veci jsem proste jenom levej).

      0 0
      • Madrid  

        Myslím, že nemlátí (nebo jsem si nevšiml), ale asi opravdu jako právák jezdím s pravou nohu vepředu. Ale když to teď v pokoji simuluju, nejsem si tím úplně jistý… Jen si vzpomínám, že líp se mi zatáčí na levou stranu.

        0 0
        • Fenous  

          A me se lip zataci doprava :-) Asi jsem fakte predelanej levak..... Jinak mam uplne rozmlacenej ten neopren co chrani zadni stavbu prave od spodni kladky prehazovacky, tak nevim, jestli to dela jenom mne, ale je to kazdopadne divny.....

          0 0
          • Genius79  

            Jediny doporuceni je prehazovacka s kratsim raminkem, ale sam na Geniusu s timto problem nemam.

            0 0
    • doo13  

      Zdravim Vas, koupil jsem Scott Genius 40 2009. Příští týden jdu na první servis po ujetí cca 150km. Mám problém s předními brzdami/vidlicí. Když brzdím vidlice se rozvibruje ve směru dopředu a dozadu.

      Nenapadá někoho čím by to mohlo být? Když vidlici zamknu nedělá to.

      Napadá mě špatné seřízení vidlice / brzd. Nemůže být problém i moje nízká váha cca 60kg?

      Dále když vidlici propružím ozývají se mírné pazvuky.

      Vidlice: Fox Talas

      Brzdy: Avid Juicy5

      0 0
      • krokus  

        Mám na AM kole Talase a brzdy Magura Louise. Pro zajímavost jsem je zkusil nahradit právě Juicy 5. Měl jsem pocit, že vidlice při brždění nepatrně vibuje – s těmi Lousami to nedělala. Těžko říct, proč se to takhle chovalo – ty Magury podle mě nejsou slabší brzdy než Avidy. Byl to ale jen pokus, na kolo jsem vrátil Louisy.

        0 0
      • Milan_P  

        dotaz drobet mimo, jak jsi vyresil zasirani tlumice bahnem. O geniusu premylsim ale bojim se ze se od bahna poskrabe pist tlumice vzhledem k jeho umisteni

        0 0
        • Petrp  

          S tím zašpiněním tlumiče si nedělej hlavu. Jezdím Geniuse pátý rok, většinou les a nemám problém. On je vlastně pořád v „zavřené poloze“ na rozdíl od ostatních tumičů.

          0 0
          • scoty  

            Mám stejný názor.

            A kolikrát jsi měl tlumič na servisu?

            0 0
            • Petrp  

              V servisu byl dvakrát. Správně by se měl servisovat každý rok, ale dávat 3000Kč každý rok a pokud všechno funguje, mě přijde drobet ujetý. A navíc to trvá tak 3 týdny a to je dlouho bez kola. Dokonce jsem to jednou řešil pevnou vzpěrou místo tlumiče. Jezdit se na tom dá /po silnici/, ale kolu to asi moc neprospívá,

              0 0
              • spok  

                Jak se tlumič projevuje když potřebuje servis?

                Nějak mi nejde založit další vlákno tak musim otravovat tady..

                0 0
      • Santus  

        řekl bych že máš povolený hlavový složení, trochu si to sedlo.

        0 0
    • doo13  

      tady je pěkná recenze: http://reviews.mtbr.com/…s-40-review/

      0 0
    • u2kuba  

      Jsem skoro rozhodnutý pro koupi Scott Genius 50 (2009), ale měl bych na vás jeden dotaz. Na kole jsem sice chvíli jel, ale bylo to jen chvíli po zahradě. Jak moc se tohle kolo houpe při jízdě na silnici? Jezdit budu primárně samozřejmě terén, ale jen tak pro zajímavost.

      0 0
      • loopback  

        Mám přesně tento bílý model 09 cca 3 týdny najeto cca 200km po silnici i v terénu a zřejmě tě potěším, kolo nehoupe, při uplném uzavření zadního tlumiče je tlumič až nepříjemě tvrdý :-) co se týče přední vidlice RS relevation tam je při správném nastavení na locku cca 1–2cm což je při bežném ježdění téměř neznatelné… Kolo je super po všech stránkách. Určitě do doby než se začne ***** zadní stavba :-))

        0 0
        • u2kuba  

          Díky moc, to velmi rád slyším, že nehoupe. Malinko mě ale děsíš s tou zadní stavbou…

          0 0
          • loopback  

            to byl žert :-), každej full potřebuje péči na zadek než je tomu u pevného rámu, u bejvalý meridy jsem to dělal zimní generálkou 1× za rok, kontrola čepů na rámu atd.. :-))

            0 0
    • honzarb  

      a co tlumic? Equalizer 2? na kolik se vam osvedcilo foukat a na kolik mate odskok??

      0 0
    • jakub  

      Ahojte dovolím si zde položit dotaz ohledně těchto rámů. Koupil jsem rám Scott genius MC10 mé ženě, rok jsem pomalu stavěl na tomto rámu kolo, nokdyž jsem ho dostavěl, chtěl jsem to pořádně dofoukat a ouha… zjistil jsem, že mám problém, ať to foukám jak to foukám… zdá se mi ten tlumič hrozně tvrdej… je to ten s dvěma komorama a nastavením na řídítkách ve třech polohách, zajimá mne jestli jsou ty tlumiče prostě tak tuhý, nebo jestli je pořídíte na svých kole nafoukat tak, aby byly dostatečně komfortní pro 58 kg babu??? tedy esli je to normální, nebo musím poslat tlumič z nějakého důvodu na opravu?? díky.. snad jsem to vysvětlil dostatečně..

      0 0
    • Guza  

      Sháním sedlovou objímku bez rychloupínáku na tento rám (objímka 38,2). Nevíte kde by se dala sehnat? Zatím jsem neměl štěstí. Dělá ji KCNC, ale skladen není. Za tip díky…

      0 0
      • RBweb  

        KCNC by mali ešte mať tu

        Ešte pridám typ na lacnejšiu alternatívu – tiež skladom – tu

        0 0
    • work.holik  

      Zdravím, potřeboval bych poradit, je-li nějaký rozdíl mezi Scott genius a dámským Scott contessa genius. Samozřejmě kromě barvy. Předem díky.

      0 0
    • MKrtek  

      Toto vlákno nějak umírá.

      To je Scott Genius tak špatné kolo, že už jej nikdo nevlastní?

      Nikdo neuvažuje o koupi ?

      0 0
    • KUX  

      Ahoj,

      o koupi Geniuse uvažuju jen okrajově, protože mi víc sedí Spark a jeho XC pojetí. Každopádně v mnoha ohledech jsou to podobná kola. Přemýšlel jsem o koupi tenhle rok, ale potom co vyšly specifikace kol 2014, budu čekat ještě na pár testovaček nových modelů a koupím na jaro. :)

      U kol 2013 mě moc nepřesvědčil ten zadní tlumič do DT Swiss. Jeho chod mi přišel v pohodě, ale hlavně u trail nastavení se z něj ozývaly dost nepříjemné hvízdavé zvuky. Technik říkal, že je to asi zanedbanou údržbou, ale kdo ví. Ten od Foxu by měl být lepší. Testoval jsem Geniuse 710 2013, Geniuse 920 2013 a Sparka 920 2013. Bohužel to bylo v podmínkách, kde se potenciál Geniuse nemohl naplno projevit. To chci právě na jaro napravit a dát mu ještě šanci.

      0 0
      • MKrtek  

        Mou novou 710 (2014) teď právě vykládají někde v Evropě z Kontejneru. Tak se těším jak malý kluk (Nové kolo po 20-ti letech :-o).

        0 0
      • Sark88  

        Chtěl jsem si ho koupit , Genius 910 to byl . Zkoušel jsem ho i projet , ale za ty peníze mě to kolo nějak nevzalo . Pak jsem si ještě přečetl mini test na bike and ride a objednal si Canyona ,kterej je i na hlíně lehčí než ten Scott na carbonu a výbavou je úplně nekde jinde ( a to je ještě o 10 litrů levnější )

        0 0
    • MKrtek  

      Kde jste kdo?

      To je ten Genius tak Špatné kolo, že ho tu nik nemá :-o.

      0 0
    • spok  

      Rád bych věděl jak Vám funguje tlumič..

      Ten můj teda nic moc. Řekl bych že je trochu zavzdušněný.. i když to není slyšet. Je takový líný.

      Máte někdo zkušenost s domácím servisem?

      0 0
      • Danikklotz  

        Ahoj, tak já něco napíšu :)

        Mám Geniuse 940 2013, kromě rámu, a vidle toho moc původního není. šalt na 2×10 (38/24 – 11–36), teleskop KS supernatural, řídítka T20 carbon a hlavně nová kola – bezduše WTBKOM i23, pláště Maxxis Minion DHF 2,3 a vzadu Ardent 2,25 – bezduše. SLX brzdy. Pevné osy na obou kolech…

        Geometrie kola mi vyhovuje – tlumiče teda úplný žehličky nejsou :( Zadek je DT swiss M3 – ten užjakžtakž jde ale FOxka vepředu je bída…mažu mažu a doufám, že se trošku rozchodí…mám ji ze zimy po recallu a naježděno moc nemá.

        Jinak s kolem jezdím i Enduro závody, takže dostává zabrat a zatím drží(klepu na dřevo).

        Chtěl jsem vidli servisovat u Milana, ale do CTD FOXů se nežene, takže asi tak…

        Ddost mi vyhovuje twinlock páčka…

        V celku spokojenost, za ty prachy, co to mám… :)

        0 0
        • spok  

          Aha. Já jsem myslel spíš uživatele tlumiče equalizer..

          Neznáš nekoho?

          0 0
          • Guza  

            Já mám Geniuse 2010 s equalizerem 2… Co tě zajímá?

            0 0
            • police  

              Ta 2010 se posílá na servis do německa nebo ti to udělají tady v ČR?

              0 0
              • Guza  

                Já posílal již dvakrát přímo na prodejce a on do autorizovaného servisu tady u nás fy BOTTICO s.r.o.

                0 0
            • misozo  

              Ahoj, potreboval by som nafukat zadny tlmic (Equalizer 2) na pozadovany tlak, uz sa to tu niekto pytal, ale stale nepoznam odpoved. Postup: 1. pozitivna kmora 2. negativna komora. Ak dodrzim tento postup tak uz po nafukani prvej komory pri odoberani hustilky od ventilu strati pozitivna komora vsetok tlak..

              Viete mi prosim poradit ako mam ten tlmic teda spravne nafukat? Dakujem

              0 0
              • spok  

                Asi máš špatnou hustilku..? Hustilka nejdřív musí odpojit ventil a pak těsnění. Když je to naopak, tlak unikne při odebírání hustilky

                0 0
                • misozo  

                  Mám pumpičku od cannondale (Airspeed High-Pressure Shock Pump 600 PSI) Vyhodil som zanu 40 eur, pretoze sa hovorilo ze na tlmic EQ II treba vysokotlakovu hustilku. Tak ja uz neviem, drahsia hustilka uz v ponuke nebola :).

                  0 0
            • spok  

              Chtěl jsem zjistit jak jsi spokojený s tlumičem. Zdá se mi že ten můj je nějakej línej.

              Zároveň se furt pohupuje.. Jsem zvylý od foxe že tlumič visí na ventilu a ten potřebuje silnější ráz aby šel do zdvihu. Tenhle visí tak nějak jen na vzduchu a žádný přetlakový ventil tam jakoby není..

              0 0
              • misozo  

                Ja zatial neviem porovnat, je to moj prvy celoodpruzeny bajk, je asi 2 mesiace stary. Tlmic bol v servise(v Botticu s.r.o.) pretoze z neho vytekal olej – vratili mi ho opraveny a uz nafukany na moju vahu, ale ked si nanho sadnem, tak šípka ktora ukazuje na hodnotu SAG je trochu nad hodnotou 30%. Preto som si kupil hustilku aby som to dofukal, a nastal tento problem (vid. hore)

                0 0
                • spok  

                  V tom případě máš špatnou pumpu. Měl bys mít original od scotta. V eualizeru je vyšší tlak než v jiných tlumičích.

                  Fouká se tam víc než 300psi a jiné pumpy na 300 psi končí.

                  0 0
      • police  

        Mě funguje výbroně. Nafoukal jsme v roce 2010 a od té doby drží!!! :-) Je to ten první tlumič co se ještě musí posílat na servis do německa… Takže z toho důvodu tam ještě nebyl… A dokud chodí tak se mi tam ani posílat nechce. Možná tuto zimu tedy proběhne první servis.

        0 0
    • trilobit  

      Zdravím, prosím vás o názor na tento inzerát, zda je dle vás důvěryhodný. Děkuji.

      http://www.cyklobazar.cz/…27–5-vel-l-/

      0 0
      • booris  

        Já myslím, že je to v klidu. Kliky vidím, že se trochu lesknou, ale pokud o ně borec šoupal tretrama, tak je to klidně možný. Zkus mu napsat a uvidíš.

        0 0
    • Joze  

      Dobry den,

      mam scott genius 50 2010 asi nejake 2r. Geniusa som kupoval samozrejme na jeho rok vyroby pouzivaneho.

      Mam par otazok ohladne tlmica equalizer 2

      1. ma byt piestnica tlmica trochu vysunuta? niekde citam ze ma byt vysunuta cca 1.5 cm a niekde citam ze nema byt vysunuta vobec.
      2. ked sa snazite hybat tlmicom. hybe sa vam? mne sa tochu hybe myslel som ze treba nove vlozky no bolo mi povedane ze to je OK… nezda sa mi to vsak OK.

      DAKUJEM za kazdu odpoved.

      0 0
    • Jendokolkar  

      Zdravím,

      Skusím oživit toto vlákno,

      Na jaře tohoto roku jsem koupil Geniuse 30, r.v. 2010.

      Na kole jsem tedy odjezdil tuto sezonu a jsem nadšený (první FULL, tak se nedivte) nicméně projevily se neduhy, které mi radost z jízdy řádně kazí.

      Asi jako největší je „lupání či praskání“ na 90% ze zadní stavby. Děje se tak při mírném propružení a momentálně už není chvíle, kdy by to nedělalo. Přes zimu se chystám rozebrat zadní stavbu a zkontrolovat ložiska, popř. vyměnit, namazat…

      Někdo tu psal něco o nějakých podložkách u šroubů na zadní stavbě, prosím pěkně mohl by mi to někdo znalí upřesnit, kde jsou a k čemu jsou?

      Dále mi poměrně hodně mlátí řetěz, nejspíš o převodníky (sjezd snesitelný pouze na největší placku a něco většího vzádu), měl s tím také někdo problém, popř. nějaké řešení?¨

      Předem dík za konstruktivní reakce ;)

      0 0
      • scoty  

        min 1× ročně rozebrat dole čep zadní stavby, namazat kvalitní vazelinou. Musí se sundat šlapák. Ložiska budou nejspíš dobrá…

        0 0
        • Jendokolkar  

          Díky za reakci, kvalitní vazelínou se myslí co? Nějaká spešl na ložiska? Původní majitel říkal, že na těchto kolech odcházeli právě tyto čepy a proto tam nechal vyrobit nějaký „vystužený“ … no nepřikládal jsem tomu váhu, nicméně, když na to tak koukám, tak origo čep tam asi opravdu není, tak jsem zvědav co na mě vybafne až to rozeberu.

          0 0
        • Jendokolkar  

          Tak rozebráno, ložiska se zdají býti dobrá, ale mám sedřený lak v místech, kde se pohybuje zadní stavba vůči rámu ( u spodního čepu. Mají tam být nějaké plastové podložky? Já tam nic nemám..

          0 0
          • scoty  

            Jestli to nema vakl, tak vyčistit, namazat vazelinou a jezdit…

            0 0
            • Jendokolkar  

              OK, vyčištěno, namazáno a jezdí to, zatím bez nevyžádaných zvuků.

              Ještě nějaký typ na mlácení řetězu při sjezdu? XT hazku mám již přišponovanou ale moc to nepomohlo.mm má třeba někdo zkušenost s nějakým dopínákem na toto kolo?

              0 0
              • scoty  

                Namotal bych na zadní stavbu starou duši, ať to mlátí do ní… nebo univerzální napínák no…

                0 0
                • Jendokolkar  

                  mám tam ještě origo neopren, poměrně houževnatý, skoro jako ta duše… ten univerzální napínák, myslíš tím to „gumové očko“ na zadní stavbu?

                  0 0
                  • scoty  

                    Jo, ale já bych na to…

                    0 0
                    • Jendokolkar  

                      chápu :D , jsem na to trochu punťa ..jsem si myslel, že se s fullem zbavým většiny těchto protivných zvuků a ono nic. Časem tam možná zkusím napasovat Shaman Enduro a uvidí se. Zatím neřeším a jezdím :) byť nedělní bahnokros za to už nestál..

                      0 0
    • twityi  

      Ahoj, mam otazku. Zvazuji koupi Genius 10 (koupe od kamarada). Vice mene uz jsem rozhodnuta, ale zajima me jeste jedna vec ohledne zadniho tlumice. Bylo mi receno, ze tlumic je ok. Ale v pripade ze by byl tlumic spatny a bylo by nutne jej cely vymenit, je mozne jej vymenit za jiny? Treba nejaky od Foxe nebo jineho vyrobce? Diky moc za odpoved.

      0 0
      • honzarb  

        Jaky Genius to je? Resp. rocnik?

        0 0
        • twityi  

          Jedna se o rocnik 2012. (http://www.scottmtb.cz/…t-genius-10/)

          0 0
          • honzarb  

            Asi uz pozde, ale tlumal nevymeni…ale u nas je celkem slusne servisuje Bottico v Otrokovicich

            0 0
          • phixion  

            Tady ten DT Swiss Equalizer nejspíš za nic jiného nevyměníš, je to taková Scottí specialitka. Na rozdíl od běžných tlumičů, které se stlačují, se tenhle roztahuje. Tomu je přizpůsobená i zadní stavba a klasický tlumič tam nedáš.

            0 0
            • twityi  

              Diky za info. Kolo jsem si nechala proklepnout a tlumic je v naprostem poradku. Jen jsem se chtela dotazat, co kdyby nahodou. Treba se mi to tak zalibi, ze to vymenim za nejakou novejsi raketu driv, nez se to pokazi. :)

              0 0
              • vlk  

                No myslím, že i kdyby se pokazil, tak se dá sehnat na netu originální.

                0 0
    • Ervin  

      Zdravím a dovoluji si otravovat s dotazem. Rozebral jsem zadní stavbu (vahadlo) u Scott Genius 900sl 2013. Už jsem to dělal, vždy bez zaváhání. Bohužel teď nějaký zkrat a nemůžu přijít, jak patří podložky do vahadla! Jedna červený elox a druhá zlatá. Je to na přiloženém obrázku. Neumíte mi někdo poradit? Neexistuje kusovník s nákresem? Bohužel jsem na netu nenašel nic, co by mi pomohlo.

      Moc všem děkuji! A přeji fajn den :-)

      0 0
    • Venda  

      Zdravím! Zvazuji koupit Geniuse jako svoje trail/uviverzalni kolo. Mam ale par otázek.

      Jaka je ta zadni hliníková stavba? Precijen konkurence uz je v karbonu cela, alespoň v techle cenovych relacích.

      A hlavne mě zajíma tlumení. Je to unikátní dil, tak me zajímá, jak je to v vydrží, servisem, případně nahraditelnosti. Predpokladam, ze horší to bude u tlumiče, ten v podstatě dava kolu jeho charakter, takze pripadne opět poridit original. Da se pak treba sehnat? A za dobry peníze? A co i vidlice? Da se vymenit za neco jineho? Je mozny nejaky upgrade? Nebo je potřeba opet porizovat nejaky Scott tuning. Moc diky!

      0 0
      • twityi  

        Zdravim,

        vymena vidlice by problem nemela byt. Horsi to je s trikomorovym tlumicem. I repas u nas v CR delala snad jedna firma. Jak je to ted, nevim.

        0 0
    • Chochi  

      Ahoj,

      rád bych se zeptal majitelů Scott Genius na zkušenost. Vybírám mezi koupí staršího Geniuse 910 rok 2019 s váhou 13,2kg nebo o 10tis dražší 950 rok 2022 s váhou 14,1kg.

      Co byste doporučili? Raději bych šel do nižší váhy (nebudu ho mít jen na traily), ale bojím se staršího rámu a ložisek. Moje domněnka je, že u staršího modelu bude nižší jízdní jistota ve sjezdu, kolo se může „vlnit“, již budou vůle v ložiscích a kolo nebude pevné ve sjezdu.

      Moc díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.