Scott Scale 35, nebo full Skott Spark 35

31 nepřečtených
  • Edy

    Zdarec Bikeří a Bikerky,

    chtěl bych radu, jezdím silnici zhruba 10tis km ročně a dost mě vzal terén. Rozhoduju se mezi neodpruženým zadkem a odpruženým.

    U fulla se mi zdá carbon dost přepych. Možná to líp pojede jak hlína. V obchodě mi radí, full na hliníku, pevný zadek na carbonu. Co Vy na to?

    0 0
    • Al Stra  

      full a materiál dle peněženky

      0 0
    • kesu  

      stoprocentně fulla

      0 0
    • Nikiller  

      Nejlepší by asi bylo se na obojím projet. Fakt je ale ten, že ten scale v kabonu je jedne z nejpohodlnějších carbonovejch rámů. Úžasně jede a svěle tlumí. Občas jezdím taky dost kotle ve vyšší rychlosti a vstávat ze sedla mě fakt nebaví, proto to nedělám, jelikož koneckonců většinou ani nemusim, pokud teda nepřijde nějaká vyloženě vyšší nerovnost.

      Záleží tedy na tom co jezdíš za terén a jak rychle na kole jezdíš. Můj názor…

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak tohle je s prominutím slušná blbost. A když přechází ze silničky, tak by ho to mohlo hodně zmást.

        Kotel ve větší rychlosti, v terénu na HT v sedle?

        Vstávat ze sedla je v terénu třeba i na chrtím fullu, s kterým se pevný rám (i když bude na HT sebepohodlnější) nemůže srovnávat ani náznakem.

        Ono i na vyšším zdvihu než 100mm většinou je třeba jít ze sedla, pokud se jede opravdu v terénu.

        0 0
      • johan.j  

        Tak to si prestrelil, mám ht carbon, a oproti hliníku mám stále pocit, že „jmem píchnul“, ale toto by som netvrdil!

        0 0
      • J3Sl4n  

        Já mám scalea 30tku a nedokážu si představit jet trochu rozbitej sjezd v sedle. Mám pocit že kdybych to udělal, že bych mohl tvrdit „Takhle my pr el ještě nikdo nenakopal“.

        0 0
      • Nikiller  

        sjezd v sedle je samozřejmě nesmysl… o tom taky nikdo nemluví. :D mluvim o cestách, který bych nemohl jet na hliníku fullspeed v sedle. Jen se snažim říct, že tlumící schopnosti CF rámů jsou někde mezi hliníkovym HT a 100mm fullem.

        všichni víme jak to myslim.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jenže to mezi znamená, že pokud jedničkou označím hliníkový tvrdý HT rám a desítkou chrtí 100mm full, tak to mezi bude znamenat tak dvojku.

          S fullem prostě žádné sebepoholnější HT srovnávat nejde vůbec. Superpohodlný karbonový rám se ani zdaleka nepřiblíží k tomu, co poberou objemnější pláště na nízkém tlaku.

          0 0
        • kubad  

          Carbon se pohodlim nevyrovna ani 25mm softtailu. Zase neprehanej

          0 0
        • Nikiller  

          hele, kluci. to co vy tady tvrdíte ale nikdo nevyvrací. tak nevim vo co tady komu de? moc tady nechytračte. radši si to přečtěte pozorně, to co já píšu :D

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • vikicek  

      HT ! :) .. a pokud opravdu hodně peněz, tak chrtí full ..

      0 0
    • Šusa1  

      mám scale 35 2009 a jsem s ním na 100% spokojenej. Za mě HT.

      0 0
      • MlokCZ  

        A kolik si jezdil dlouhodobě fullů, abys měl srovnání a mohl doporučovat HT?

        Tím nechci tvrdit, že pro něj bude ideální full. Takové případy po přechodu ze silničky jsou obtížně odhadnutelné. Jeden nezkousne fullu, že to nejede jako silnička (to ale nejede ani HT), druhý se zase s přechodem do terénu vypořádá mnohem lépe na fullu.

        0 0
        • Šusa1  

          Fulla jsem nějakej čas jezdil, ale jsem spíš chrt a pocitově mě spíš sedí HT. Doporučuji za sebe, ale samozřejmě každému sedne něco jiného.

          0 0
    • MlokCZ  

      Tohle ti nikdo seriózně (tím myslím, aby to bylo ideální pro tebe) odpovědět nemůže.

      Budeš muset toho nejdříve více zkusit a trošku víc v terénu pojezdit, abys našel, co ti bude nejlépe vyhovovat.

      První si ujasni, co a jak na tom chceš jezdit a klidně to můžeš rovnou napsat, ať je od čeho se odrazit.

      Budeš na tom chtít závodit? Pokud ano, budeš jezdit někde v popředí? Chceš si užívat maximální rychlost hlavně v lehčím terénu nebo tohle si užiješ na silničce a na biku chceš naopak zkusit spíše pořádný terén?

      Jak moc dobře umíš šlapat do kruhu? Budeš chtít jezdit i na biku hodně ze sedla?

      Pokud to více neupřesníš, tak bez dalších informací bych volil spíše chrtího fulla než HT. Vyšší zdvih by byl ze silničky už moc velký šok (i když je možné, že se k němu třeba časem dopracuješ a nebo taky ne).

      S tím máš větší šanci, že tě terén pořádně chytne. I když nikde není zaručené, že tě full bude bavit/vyhovovat ví­ce.

      0 0
      • Edy  

        Mělo by to být kolo především do terénu a na nějaký ten závod. Nechci s tím sjíždět nějaký moc velký šílenosti, spíš mi jde o rychlejší jízdu v členitým terénu. Ze sedla jezdím dost. Občas určitě pojedu těžší terén.

        V terénu jezdím zatím s crosem, mám tam terenní pláště 1.75(do kopce to hrabe). Jeden z důvodů proč chci HT, nebo full. Dík všem za příspěvky.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak to je těžké, to se dle popisu pohybuješ někde na hranici mezi HT a chrítm fullem a pokud si to sám nevyzkoušíš, tak to nezsjitíš, co bude lepší.

          0 0
    • krokus  

      Pořídil jsem si Sparka s představou, že díky tlumiči s lockoutem budu moct z fulla jednoduše (pohybem palce) udělat HT. Musím říct, že mě to neustálé přepínání brzy přestalo bavit. Vadilo mi na tom taky to, že při zamknutí se zmenší sag, a tím pádem se lehce změní posed. Navíc zamčený full stejně nikdy nebude tak tuhý jako pevný rám. Originální tlumič jsem nakonec vyměnil za tlumič s propedalem, vyhovuje mi to tak víc. Myšlenku mít dvě kola v jednom (full a HT) jsem holt opustil.

      0 0
    • Deadshallrise  

      Zdravím,

      výběr kol myslím velmi pěkný. Obě kola máme v rodině. Za sebe jako fanouška HT bych doporučil Scale 35 s naprosto chladnou hlavou. Je to velmi lehký a komfortní stroj. Do kopce jede a z kopce je to na HT dost malý zlo. Ohledně Spark 35 bych zamyslel jestli chci v terénu víc komfortu. Pokud můžeš to kolo pořídit i za solidní peníz bát se toho opravdu nemusíš. Mimoto Spark rozhodně do kopce není žádný slimák a poslouchá v klidu(o výhodách fullů v technických výjezdech jsou napsány stohy). Ostatně drze jsem se podíval do tvého profilu a zjistil, že ti včera nebylo 20. Čili bych možná volil na tvém místě to pohodlí. Navíc pokud umíš ročně cca 10 tisíc kiláků na silnici, tak není rozdíl v rychlosti natolik velký, aby si s tím zkušený jezdec neporadil. Počítám, že bike si kupuješ především pro radost. Čili za mě jako HT fandu bych ti s klidem doporučil spíš z toho Sparka.

      0 0
      • Edy  

        Dík za příspěvek, komfort zatím moc nehledám, ale full

        bude určitě o hodně pohodlnější. Mám trochu obavy z pohyblivých částí, co vydrží a jestli to spíš není na nějaký šílený sjezdy. Váhu kola neřeším, na fullu bych šel klidně do hlíny.

        Mám raději svižnější jízdu. Tak si nejsem jistý jestli je full na to ideál. V každém případě obě kola před koupí vyzkouším.

        0 0
        • krokus  

          Jak si jednou zvykneš na komfort, už nikdy nebudeš chtít jinak:-) Jestli je to dobře nebo špatně, nevím.

          0 0
      • nemeto  

        Ještě bych doplnil: stále ještě řada lidí žije v bludu, že full je výhodou pouze v extrémních sjezdech. Není tomu tak! Kdo umí, dá ti ve sjezdu i na HT s pevnou vidlí :-(. Kvalitní full ti umožní užívat si svižnou jízdu v každém terénu včetně asfaltu (s inteligentními tlumiči už vůbec není co řešit), soustředit se na techniku jízdy, projíždění zatáček, řazení atd. Ale hlavní výhodu ti poskytne v rozbitých šlapavých úsecích. Tím, že nemusíš neustále vysedávat a při tom přestávat šlapat jednak získáš na rychlosti, ale hlavně ušetříš spoustu sil, které se při závodě hodí jinde (nejsme každý Hermida, že?).

        0 0
    • oldaka  

      chrti carbonovej full a je to :)

      0 0
    • Edy  

      Tak jsem se konečně projel na fullu a nemá to chybu.

      Jednou se projedeš a už to pohodlí nechceš vyměnit.

      A navíc to dost dobře jezdí.

      Vyhrál to Lapiere X control 410. Dnes jdu pro něj.

      0 0
      • blaza84  

        Můj skromný názor je, že jestli na mtb začínáš, tak bych hned nenahrazoval techniku jízdy odpruženým zadním kolem. Ale jinak parádní bike.

        0 0
        • Edy  

          Máš pravdu, je to opravdu párádní kousek.

          Dlouho jsem vybíral a nakonec zvolil víc pohodlí.

          0 0
          • beavis  

            Tak at ti dela maximalni radost:-) Me uz ji tenhle frantik dela pul roku a furt se ho nemuzu nabazit;-)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.