• Ovca

    Zdravim , chci se zeptat jestli tu má někdo zkušenosti se Sparkem 30 model 2010 ???, ja si ho pořídil před zimou a chci na něm vyměnit komponenty SLX za něco jiného. Jenže potíž je vtom že nevim co tam dat,at neznahtim výkon kola, ale nenarvu tam zase šilené prachy za njake 4 věci a pak zjistim že tam muže byt něco jinýho za poloviční cenu a stejný výkon.

    0 0
    • jose  

      neřešil bych slx a jezdil, mezitím můžeš hledat něco „lepšího“ až ojezdíš, tak vyměníš…za to slx zas tolik nedostaneš…osobně bych tam dal bud letošní xt 10st nebo pokud nechceš 10st, tak xtr 9tku starší model. Co jsou šílené prachy si musíš rozhodnout ty:-)

      0 0
      • Ovca  

        to je taky možnost počkat co odejde a měnit :-), mno na tu XTR jsem koukal je to docela ranec :-) ale asi ten tytan něco vydrži, kolo před tim jsem měl ktm postavene na xt a to se mi zdalo že přehazovalo jinač razantněji, mno uvidíme co udělá časem :-).

        0 0
        • Ricci  

          Spravny postreh,XT radenie proti SLX je vyrazne razantnejsie,do toho by som investoval

          0 0
          • Ovca  

            Do jara snad už něco vymyslim a něco nakoupim přehazovačky a kliky by jsem chtěl vyměnit :-) v zadu je už xt deore a 9kolečko od sramu .

            0 0
            • Ruprt2  

              jestli si chceš udělat radost, tak řetěz měň až s určitým zpožděním :-)

              Moje zkušenost s dlouhodobým používáním kazet Sram je, že nějak rychleji odcházejí, hlavně vytahaný řetěz jim dává co proto.

              Pro mě je blbost ušetřit tím, že koupím levnější Sram než kazetu XT, protože odrovnání a přežití kazety je někdy rozdíl jediné vyjížďky nebo ani to ne.

              Takže vyměň pozdě řetěz (abys ušetřil samozřejmě) a pak už bude muset jít i kazeta.

              0 0
          • Ruprt2  

            SLX bych jen tak z plezíru kvůli XT neměnil.

            Kvůli XTR to pochopím, ale toto nemá logiku.

            Rozdíl tam je, ale nestojí to zato.

            0 0
            • Ovca  

              Mno jeden tvdrí to a druhý zase něco jinýho počkam na další názor :D.

              0 0
              • Ruprt2  

                rozdíl tam je.

                Ale nestojí za vyhození dobrého řazení :-)

                řekni, že chceš XTR a jako bych nic nepsal :-)

                0 0
                • Ovca  

                  ja bych je chtěl ale ty penízetak rychle nebudou :D

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    Tak je vraž jinam než do řazení.

                    0 0
                    • Ovca  

                      Právě sleduju kdo by co napřed měnil a podle toho jsi dělam takový malý obrázek :-). Ještě že to tu kat krásně funguje :-)

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        šel bych po funkčních věcech.

                        kolo máš celkem nové.

                        Co tlumič a vidlice jsou tam nějaké rezervy? třeba v nastavení?

                        co posed, sedlo, kokpit, tepák?

                        Pokud bych měl jasno tak bych hledal slabiny popř. si vytyčil cíl. Chceš to mít např. do dvou let na XTR?

                        Chci mít 3×9 nebo 3×10 nebo ve předu jen dvouplacku?

                        prospělo by šetřit na kola atd.

                        0 0
                        • Ovca  

                          Tlumiče tam nastavitelne jsou maj 3 polohy a jde to docela dost štělovat. V předu dvou placku nevim píš ne, protože nejel jsem na tom a nevim ! Tak 3×9 by jsem viděl jako vychodisko a na to XTR se vším šudy celou sadu jsem viděl za njakych 20tis . to by jsem asi viděl jako jeden stěch nejvědších zasahu. a ten zbytek asi pohlídat z barazu a nebo slevy :D

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            No já to myslel jako zamyšlení, co všechno jsi ochoten, popř co je tvým cílem.

                            začal bych od funkčních věcí, které okamžitě pocítíš. řidítka, gripy, představec, sedlo.

                            nějaký tepák, budeš se efektivněji zlepšovat, pak to víc baví.

                            Tím bych začal :-)

                            0 0
                            • Ovca  

                              Inspirace je nazbírána :-) diki vam všem, takže ted jen pomalu zrealizovat!

                              0 0
                • Ovca  

                  co je vyhodnější Dual set XTR a nebo to koupit zvlášt brzdy a zvlášt řazeni ??

                  0 0
                  • kubad  

                    dualy sou coool, ale musí ti sedět, což většině bajkerů nesedí

                    0 0
    • fousek  

      Ja bych zacal ramem, to ostatni je docela dobry

      0 0
      • krokus  

        :-) S tlumičem s propedalem se rám chová dobře, za tím si stojím.

        0 0
        • fousek  

          Si delam srandu, proste mi prijde vtipny na kole menit veci na kterejch usetri max. 200g a funkcne na tom bude +/- stejne.

          0 0
          • krokus  

            Kolik já do toho kola narval peněz. Ale aspoň už jsem se dostal pod 10 kg:-)

            0 0
            • Ovca  

              pěkně jsis ho vyšperkolal :-) jak dlouho ti to trvalo

              0 0
              • krokus  

                Něco málo přes rok. Z původní sestavy zůstal vlastně jen rám a hlavové složení:-) Při upgradu jsem šel hlavně po váze, ale zas jsem za to nechtěl utratit balík. Z funkčního hlediska nejlíp hodnotím výměnu kol, tlumiče, klik a sedla (dvojpřevodník) – ostatní komponenty byly funkčně téměř stejné, jen vážily o něco víc.

                Ještě bych mohl dost gramů shodit na pláštích. Současné Nanoraptory (550 g) mám ale rád, tak se na to možná vykašlu.

                0 0
                • jIrI___  

                  Když koupíš novější verzi NN, tak pár gramů ušetříš http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#…

                  0 0
                  • krokus  

                    Tak to se vyplatí:-) Ani nevím, jaká byla oficiální váha starších NR, vždy jsem ale navážil něco okolo 550 g (někdy možná lehce pod).

                    Celkem mě lákají Conti Race Kingy ve verzi Race Sport. Váha okolo 500 g, mlíko by snad nemělo prosakovat.

                    Uvažoval jsem taky o RoR 2,1 (kvůli váze), jsou to ale fakt úzké pláště – asi bych si moc nepomohl.

                    0 0
        • Greyhound  

          Dobře se chová i se standardním tlumičem – jsem o víkendu listoval nějakým posledním německým BikeMagazinem a opět tam vyšel jako jeden z nejlepších rámů.

          0 0
        • Ovca  

          jsem se kukal na tvojeho scotta a vidim že jsi měmil zadní tlumič, co to je zač

          0 0
          • krokus  

            X-Fusion O2 PVA – funkčně v podstatě totožný jako Fox RP23.

            Někdo tvrdí, že rám se s oroginálním tlumičem houpe, někdo že ne – já patřím k té první skupině:-) Myslím si, že tento typ zadní stavby potřebuje tlumič s propedalem. Nude je možné přefouknout, popř. hodně přitlumit odskok, tím ale člověk zabije potenciál fullu.

            Samozřejmě i s propedalem se zadní stavba někdy lehce houpe. Např. při frekvenčním, ne zcela dokonale kruhovém šlapání po rovině nebo při šlapání ve stoje. Ideální by bylo, kdyby se v jednom tlumiči skombinovaly vlastnosti Nudu a X-Fusionu/Foxu: dálkové ovládání, propedal, úplný lockout. Bohužel, takový tlumič se nedělá, proto si člověk musí vybrat, co mu víc sedí.

            S tlumičem X-Fusion podle mě zadní stavba také lépe reaguje na větší překážky (schody, velké kořeny apod.).

            0 0
            • MlokCZ  

              Ono je to jednoduché. Ta stavba je prostě mírně houpavější. Kdo umí dobře kruhově šlapat, tak na nízkém zdvihu ani u houpavější staveb nemá problém.

              Samozřejmě ze sedla to je horší a na houpavější stavbě je potřeba výraznější platformy, aby to udržela i ve stoje při ostřejším záběru (ze sedla při ostřejším záběru ale musíš současně řešit i vidlici, která se bez locku bude houpat ještě více než zadní stavba).

              A i kdybys měl tlumič s platformou + lockem a chtěl řešit častější dupání ze sedla, tak nebudeš dělat nic jiného než pořád přepínat více páček (jak je nutné řešit i vidlici). Pak jedině mít společného ovládání tlumiče a vidlice jako jsem měl třeba dualpoplock pro MC 3.R tlumič + Rebu. Ani to ale nebylo ideální, protože to mělo jen tři polohy:

              • vše open
              • tlumič na floodgate + vidlice open
              • tlumič lock + vidlici floodgate

              A nešlo to mít v režimu, který bych na takovém kole uvítal nevjíce a to tlumič floodgate + vidlice floodgate a oboje mít nastavené tak, aby to akorát udrželo šlapání ze sedla a tak se současně oboje otevřelo na větší překážce.

              Postupně jsem došel k tomu, že užít si častého pořádného dupání ze sedla (a to i v situacích kdy jedeš v sedle tempo a jen na pár metrů ze sedla) je nejlepší celopevňák.

              A na fullu je lepší se přizpůsobit stylem jízdy a chodit ze sedla jen omezeně a pak při slušném kruhovém šlapání není třeba nic řešit.

              0 0
              • Ovca  

                Stim houpánim toho zadního tlumiče do kopcu a po rovinkách to neni zas tak špatne nevim kolik vážite, mam 75kg a zdá se mi to že to neni zas tak zlé . Asi to je aji o stylu ale na rovince se normálně ta zasrpintovat aniž by se to njak hodně houpalo. Je pravda že něco málo se zhoupne ale nato že to je full tak to jde.Je pravda že to je muj první full,tak tech skušenosti nemam tolik!! Jezdil jsem od kamaráda na Epicovi fulu a mužu říctže tomu se to houpe o 50% vic jen při jídě v sedle.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak určitě to není nijak moc špatné, to je jasné. Já neměl nikdy s fully velké problémy s pohupováním a snesu i houpavější stavby. Tedy záleží na zdvihu, u vyších zdvihů (140mm+) už příliš houpavá stavba problém je.

                  A Spark by mi problémy taky nedělal a jeho pohupování by mi nevadilo.

                  To ovšem nic nemění na tom, že v rámci daného zdvihu je to spíše houpavější zadní stavba (jsou ale ještě i houpavější).

                  Jak níže píšu, tak bych na druhou stranu už nízkozdvihového fulla na svojí turistiku nejezdil žádného, že to nemá smysl.

                  0 0
                • Tina  

                  Originál Nude som najskôr kvôli hmotnosti vymenila za DT carbon. Nie je to však vhodný tlmič na Sparka. Tak som nakoniec namontovala FOX RP23. Jazdím 95% s nastavením v polohe propedal v polohe 2.

                  0 0
                  • krokus  

                    A jak jsi s tím Foxem spokojená? Máš tak jako já pocit, že je to na Sparka vhodnější tlumič než Nude?

                    Jak se vlastně choval DT carbon? Stejně jako Nude?

                    0 0
                    • Tina  

                      Fox je podľa mňa z tých troch najlepšia voľba. Pri nastavení na propedal sa pri pedálovaní nepohupuje a tak sa dá do pedálov lepšie oprieť. Citlivosť, t.j. kedy sa tlmič aktivuje si môžeš nastaviť koliečkom s tromi polohami. DT carbon nemá platformu a tak je vlastne stále aktívny, t.j. zadná stavba sa pri pedálovaní pohupuje. Choval sa podobne ako Nude.

                      0 0
                      • Ovca  

                        Nemá ta foxina velkej zvich na sparka ? Menší jak 139 mm jsem nenaše.

                        0 0
                        • krokus  

                          Zdvih zadní stavby je stejný (110 mm), velikost tlumiče od oka k oku musí být také stejná. Jsou ale potřeba jiné vložky (s rozměry myslím 22,2×6 mm).

                          0 0
                        • krokus  

                          Ještě doplním, že tlumič by měl být dlouhý 165 mm.

                          0 0
                        • Tina  

                          tlmič kupuješ podľa dåžky od oka k oku. V tomto prípade, ako napísal krokus, je to 165mm. No a potom samozrejme potrebuješ vložky podľa typu rámu.

                          0 0
                      • krokus  

                        Jak jsem psal výše, já mám na Sparku X-Fusion O2 PVA. Funguje podobně jako Fox s tím rozdílem, že páčka má 4 polohy: open a 3 propedaly. Člověk tedy může nastavovat sílu propedalu přímo za jízdy. Pravdou ovšem je, že podobně jako ty většinu času používám propedal 2.

                        Ten X-Fusion je bohužel asi o 30 g těžší než Fox.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          „Ten X-Fusion je bohužel asi o 30 g těžší než Fox.“

                          Kam to s Tebou spěje… :-)

                          0 0
                          • krokus  

                            Ještě o trochu zkrátím sedlovku, pouvažuju o lehčích pláštích a tím s gramařením končím. Pod 10 kg už jsem kolo dostal, k dalšímu odlehčování nebude motivace:-)

                            Jinak tu částici „bohužel“ jsem použil speciálně kvůli Tině:-) Pokud je tenhle Spark její, tak je Tina slušný gramař.

                            0 0
                            • fousek  

                              Podle me tam ma jeste 100g zbytecne, kdyz jsou ty kola TNT tak bych nevahal a duse vyhodil.

                              Ale vaha hodne dobra

                              0 0
                              • krokus  

                                S tlumičem Fox to bude tak o 60 g těžší. Duše bych taky vyhodil…

                                0 0
                            • Tina  

                              ano, to bol môj bajk :) Ale ako som už písala vyššie, tlmič DT nie je vhodný, respektive nepáilo sa mi to neustále pohupovanie. Takže bol vymenený za Fox RP23. Kľuky Clavicula boli fajn. Veľmi ľahké a až neuveriteľne tuhé. Avšak minulý rok som ich predala. Nejako som prestala mať dobrý pocit z karbonu na kľukách. Takže odteraz iba Alu. Spark v tejto verzii už neexistuje. Momentálne je rozobratý a čaká na nový predstavec a riaditka.

                              0 0
                              • krokus  

                                Hlavní je, že se kolo pořád nějak vyvíjí:-) Až bude hotové, doufám, že ho nafotíš a pochlubíš se.

                                0 0
                                • Ovca  

                                  čili z vášich rad jsem jsem vydedukoval že idealni by bylo něco

                                  http://www.cyklosvec.cz/…9-float-rp23 takového???:-)

                                  0 0
                                    • krokus  

                                      Záleží na tom, jestli jsi s Nudem spokojený nebo ne. Já jsem spokojený nebyl, proto za změna. Musím říct, že to byl spolu s přechodem na No tubes nejlepší nejlepší upgrade, který jsem udělal.

                                      Pokud se rozhodneš pro Fox, budeš potřebovat také nové vložky do ok tlumiče. Nevím, jestli se dají někde přímo koupit – já si je nechal vyrobit v Bikelive (cena cca 1000, pokud si dobře vzpomínám).

                                      0 0
                                      • Ovca  

                                        Zatim stim problem nemam ale vše se uvidí až na kole budu trávit vice času ted to je jen 3× tydně moc najeto zatim nemam. Proto se ted ptám a zjištuji, aby později kdyby se něco stalo měl už vytvořenou představu:-)(doma je soustruh tak to nebude myslim problem stočit njakou vložku.)

                                        0 0
                                        • krokus  

                                          3× týdně v zimě není tak málo:-)

                                          0 0
                                          • Ovca  

                                            Jsem z ostravy a tady to je bez sněhu a zato hodně blativo :D. Takže jsi to dokážeš představit jak to asi po každe vyjížce vypadá:D.

                                            0 0
                                            • krokus  

                                              Já osobně Sparka do těchle sraček netahám:-)

                                              0 0
                                              • Ovca  

                                                Ale tak mě to prostě nedá, raději potom zatopim v garáži a tam ho klidně rozeberu vyčistím a namažu (jo a když už jsme u toho mazani jake mazani používaš třeba na řetěz a nebo na tlumiče.:)A navíc mu to nic neudělá trocha bláta , spíš mu prospěje opětovné namazáni :D.

                                                0 0
                                                • krokus  

                                                  Když máš garáž, to je pak něco jiného:-) Já parkuju kolo v bytě (garsonka) a garáž nemám, takže ježdění ve sračkách se pokud možno vyhýbám.

                                                  0 0
                                                  • Ovca  

                                                    mno tak v tom případě to je jasné :-) a čimpak ho teda mažeš.

                                                    0 0
                                                  • krokus  

                                                    Nějaké mazání tolik neřeším. Řetěz teflonovým olejem, vidlici a tlumič silikonovým.

                                                    0 0
                                                  • Ovca  

                                                    ty teflonove spreje jsou dobre! už jsem po některých koukal a obědnávám :-)

                                                    0 0
    • krokus  

      Té sestavě vidlice floodgate, tlumič floodgate zhruba odpovídá Brain u Specialized, nebo ne?

      Je mi jasné, že full je full a je třeba přizpůsobit styl jízdy jeho vlastnostem. Vadilo mi ale, že Spark, ač je to „chrtí“ XC full, se při šlapání houpal dost výrazně. A nemyslím si, že bych šlapal zase tak tragicky; předtím jsem měl Meridu AM a ta se pode mnou při šlapání v sedle nehoupala. Zadní stavba s Nudem byla houpavá, ale pohodlí bylo o dost horší než na AM fullu (to je asi dáno zdvihem). Na silnici jsem tlumič jednoduše zamykal, ale co dělat v terénních výjezdech? Při úplném zámku se kolo chovalo jako kostitřas a při odemčeném tlumiči jsem zase měl pocit, že mi full bere docela dost energie.

      Teď se při aktivovaném propedalu zadní stavba skoro nehne, přitom ale větší překážky určitě nepohlcuje hůř, spíš naopak. Komfort při přejíždění malých překážek zajišťují podhuštěné pláště.

      Edit: Pardon, mělo to být pod Mloka.

      0 0
      • MlokCZ  

        Brain tomu tak úplně neodpovídá. Jednak jsem to mohl vypnout a nechat vše otevřené a pak to bylo pěkně supercitlivé (takže lepší než Brain), což Brain nemůžu. Na druhou stranu MC 3.R omezoval i na nejmenší hodnotu nastavení floodgate více než Brain (všechny RS tlumiče bez dálkáče mají rozsah nastavení floodgate mnohem větší, nevím proč). I kdyby ale rozsah nastavení floodgate na MC 3.R byl větší, tak se to chová trošku jinak než zapnutý Brain (ale trochu podobné to je, to zase ano).

        Tlumič co má open/lock by se mi taky vůbec nelíbil. Ne že bych potřeboval do výjezdů stavbu nějak více omezovat, ale lehce omezující platforma se hodí na snížení sagu. A to lehké omezení se taky někdy pro dlouhý výjezd hodí (i když mi otevřený tlumič houpe minimálně), přeci jen ve výjezdu se výrazně více zatíží zadní kolo.

        S open/vhodná platforma mi stačí a lock nepotřebuju. Lock bych ocenil jen při dupání ze sedla (kde to už moje nastavení platformy zcela neudrží i když hodně omezí), jenže pořád řešit i vidlici (kde se citlivá vidlice většího zdvihu při jízdě ze sedla houpe opravdu hodně)…

        A na občasnou jízdu ze sedla úsporným způsobem (proti pohupování) se mi to ani vše odemčené zase nehoupe moc, takže na chvíli to nijak nevadí a neřeším.

        A pohodlí je opravdu hodně dané zdvihem (v rozbitějším terénu), tam to u nízkého zdvihu ani supercitlivost nezachrání když chybí zdvih.

        0 0
        • jeffino  

          Exituje teda nějakej nízkozdvihovej full co má smysl ? protože pokud nenabídne jezdci pohodlí tak co teda…hmotnost na­víc.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak oproti HT samozřejmě pohodlí nabídne a rozdíl je to oproti HT velký.

            0 0
          • MlokCZ  

            A jestli má smysl, to je individuální. Na závody určitě smysl má, o trošku lépe než vyšší zdvih to jede. Kdo má větší chrtí sklony, tak ho taky může ocenit.

            Z mojeho pohledu pohodového ježdění smysl už nemá, protože oproti dobře fungujícímu zdvihu je pohodlí a funkce v pořádném terénu o hodně horší a přitom zase o tolik lépe nejede.

            0 0
    • krokus  

      Abych ještě odpověděl na tvůj základní dotaz:

      Takhle je to kolo vyvážené, pokud by ses rozhodl ho odlehčit, musel bys vyměnit prakticky všechno. Počítej s tím, že by to stálo dost peněz.

      Co asi má smysl vyměnit:

      • sedlo: záleží na tom, jaký typ sedla ti vyhovuje – mně osobněhodně polstrované od Scottu vůbec nesedělo;
      • kola: ráfky, které tam máš, se mi vůbec nepodařilo vygooglit; pokudjsou těžké, výměna by měla smysl – hmotnost ušetřená na ráfcích jedost znát; každopádně bych ale provedl konverzi na No tubes (ať už byspoužil stávající ráfky nebo pořídil nové, s No tubes dobřekompatibilní – ZTR, FRM apod.);
      • pláště: tady záleží, co ti vyhovuje.
      0 0
      • Ovca  

        Mno sedlo je sice polstrované ale tlačí :D. VYdrží něco ty karbonové sedlovky ? je tam totiž hliniková a plus to sedlo se zdá docela hodně.Ty rávky co tam jsou ty jsem taky nenašel ale jsou lehounke aji z pláštěm nepřesáhnou kilo ale nemam moc odhat zvažim a napíšu :-)a pláště mam jedny z nejlehčích 430g :-).

        0 0
        • jIrI___  

          Na pláštích můžeš ještě dost desítek gramů ubrat :)

          0 0
          • Ovca  

            To je sice pěkně ale 180 tpi za tu grmaž nemam(spiš jsem nenašel min) a vzorek tam je taky luksuni, u těch co tu maš by jsem se bál že to uklouzne :-)

            0 0
            • jIrI___  

              FF jsou podle pár lidí dostačující a ideální na všechny terény, na které člověk v ČR narazí a drží překvapivě dobře. Já bych do nich ale taky nešel :-D

              0 0
              • Ovca  

                mno vidiš :D jak se koukneš výše tak uvidiš kterým jsem věrný :-) a nad míru spokojen!

                0 0
          • Tina  

            Ja by som rada vyskúšala FF, ale v rozmere 2,25". Mám jeden pár pripravený :)

            0 0
            • Ovca  

              pak tu hod psaní jak jsi snima spokojena :-)

              0 0
            • roud  

              2,25 jsou o ničem buď 2,0 ať to jede nebo tam radši dej racekingy 2,2

              0 0
              • Ovca  

                No osobne by jsem race kingy 2,2 nedoporučil , raději race king 2,0 2,1 supersonic maj lepší vzorek který ma dobrou přilnavost a neodíráse, tak jak race king, ale to je čistě muj názor.

                0 0
                • roud  

                  vidiš a já bych zase racekingy 2,2 doporučil ;o]

                  0 0
                  • Ovca  

                    Hlavni je že se shodnem na typu velikost už je pro každého individualní :-) ale zajímámě proč někteří lidé si davaj do předu širší a do zadu užší ?? není to njaka blbost když zadní kolo tě žene do předu tak by tam měla být širší když už ? funguje je to u všeho motorek aut tak proč u kol to dělaj všichni naopak ?? to nechápu ??

                    0 0
              • Ovca  

                sory ja su vůl :D :D jsem si to uvědomil až ted :D!!!

                0 0
              • Tina  

                vlastné skúsenosti s FF 2,25"? Koľko km si na nich najazdil?

                0 0
    • oTo  

      Využiji tohoto vlákna, uvažuji o koupi Sparka 35

      http://eshop.ccbsport.cz/…skekolo-2010

      máte někdo zkušenosti s tímto tlumičem DT Swiss M210 ? Má nějakou pojistku proti proražení, kdybych ho v terénu zapoměl vypnout? Do teď jsem jezdil čtyřčep FSR je jednočep opravdu takový rozdíl co se týká jízních vlastností než čtyřčep?

      0 0
      • krokus  

        Netroufnu si to příliš zobecňovat, jisté ale je, že jednočep typu Spark je náchylnější na pohupování než třeba čtyřčep Maestro. Vyřešit se to dá pomocí tlumiče s propedalem (viz výše). Jinak tuhnutí zadní stavby pod brzdou nepozoruju – to je ale možná dáno tím menším zdvihem. Konkrétně o tlumiči M210 bohužel nic nevím.

        0 0
        • kubad  

          Maestro ma sice 4 cepy, ale jinak ma s klasickym 4 cepem stejne malo spolecneho jak prepakovany 1cep na Sparku.

          0 0
          • jeffino  

            Co to je podle tebe „klasický čtyřčep“ ?

            0 0
          • krokus  

            Myslel jsem, že Spark je nepřepákovaný jednočep. Už ničemu nerozumím:-)

            0 0
            • kubad  

              jak je tam další čep na zadní stavbě kromě hlavního už to není jednočep :-)

              zjednodušeně řečeno

              0 0
              • oTo  

                Co myslíš bude to velký rozdíl oproti FSR? Více se to houpe, hůř kopíruje terén atd. A jestli vůbec já „hobby jezdec“ to nějak poznám?

                0 0
                • kubad  

                  Giant i Spešl dělají hodně dobré rámy, ber co se ti líbí a jak vyhovuje cena a osazení, obojí funguje špičkově.

                  jak které funguje zaleží na spustě věcí a nastavení, mě osobně víc vyhovuje VPP než FSR

                  0 0
      • jeffino  

        Má to tlumič bez propedalu, taky si nejsem jist kvalitou karbonového rámu ( na zahr. forech psali, že to dost praská) lisuje se to někde na taiwanu takže kdo ví…zase s výměnou prasklýho rámu nedělají problémy.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.