• Hron21

    Zdravím , chtěl bych se zeptat na váš názor. Kterýho fulla by jste si vybrali?

    Teď vlastním celocarbonový Ht 29 a je to fakt raketa,ale teď mi jde spíš o pohodlý. Občas mě bolý záda když jedu těch 50 km a hodím si ten nějakej terén.

    cena někde kolem 80000kč

    Vybýrám kolo 27,5 a 29

    K 26 už se nevrátím.

    Anketa: Který?

    3x
    20%
    3x
    20%
    2x
    13%
    0 0
    • Rubi  

      kdyz uz si to zalozil 3*, tak sis to mohl po sobe alespon precist…hod spis konkretni modely v dane cenove relaci, hledat se mi to nechce a ostatnim taky ne…

      0 0
      • Hron21  

        Ten canyon lux. Koukal jsem na vyssi modely 2015 a maji velice zajimavou vidlici. Ale na co se chci zeptat. Jak funguje zadni system odpruzeni. Houpe to pri jizde po silnice ci do kopce?

        0 0
        • Hron21  

          Dnes jsem pátral po scott spark 910 či 710. Líbí se mi moc , ale dosti slýchám, že je to púěkná houpačka oproti jiným kolům. Takže asi budu tento model vyškrtávat. Nechci nějakou houpačku když pojedu někde po asfaltu

          0 0
          • ddan  

            Tak tak… stačí se podívat na Nina jak se celý závod na tom houpe. Takže neriskuj a určitě vyškrtnout.

            0 0
          • Chiron  

            Zas taková houpačka to není. Pokud má člověk nějakou techniku šlapání, tak se to nehoupe. Případně si jde pomoct přepnutím Twinlocku na omezený zdvih, nebo to úplně zamknout. Nevím přesně jak funguje Aktuálně ten Fox, na Sparkovi jsem jel ještě s DT tlumičem a ten se zamknutý ani nehnul. Já třeba ten Twinlock používal dost často, jak na Sparku, tak na Geniusu, přece jenom je ten systém trošku aktivnější. Každopádně jsem vybral jinde a tam mám tlumič 99% času naplno otevřený a nějaké minimální pohyby neřeším.

            0 0
            • Hron21  

              Joo to je možný že se zase tak nehoupe, ale na konkurenci to nemá.

              Neznám sice žádnou zkušenost s těma ostatníma systémama. Chtěl bych vědět jestli třeba u canyonu či giantu se to hne při šlapaní na asfaltu

              0 0
              • ddan  

                nevím z čeho soudíš… nemáš zkušenosti, ale napíšeš, že na konkurenci to nemá.

                Spark 710 jsem měl sice jen chvíli pod sebou, ale pokud se rozhodnu opět pro full, tak to bude právě Spark 710. Verze RC má od příštího roku myslím 1×11, tak spíše sáhnu po 710-tce s tím, že dám lepší kola.

                Nevím co si tak vyplašený z toho houpání… kup si Epic s brainem, pokud chceš „nehoupavé kolo“. Mám s ním roční zkušenost, to je opravdu závodní raketa na úrovni HT. Ale Sparka bych se nebál. Myslím, že moc čteš a málo zkoušíš.

                0 0
            • blaf  

              par let zpatky jsem byl na nejaky testovaci akci a zkousel jsem Spark, Stumpa a Epica, vse 26", a Spark byl imho nejhoupavejsi a nejpohodlnejsi, brain u Epica jsem teda nemel uplne otevrenej, to podle me ani nema smysl, Epica si kvuli pohodli kupovat nebudu… kdybych v te dobe vybiral tak bych vzal toho Sparka… ted to teda ale muze byt uplne jinak

              0 0
              • Chiron  

                Na Epicovi jsem seděl jen tak letecky a to ještě na nějakém starším. Tak ho nechci moc hodnotit, ale je fakt, že Spark byl o poznání pohodlnější a houpavější. Ale co sem slyšel, tak nový Brain je docela zásadně předělaný a Epic jako takový vlastně taky, že už by měl být více univerzální.

                Mě se třeba projev 29" Sparku docela líbil někde na trailech kolem vody, kde to byl takový tank, který nabídl hodně pohodlí a pěkně se valil vpřed. Do kopce už to taková sláva nebyla a z kopce tomu zas chyběl zdvih a s 29" sem si zrovna nepotykal. Takže nakonec bylo jasno, hledat o trochu větší zdvihy, menší kola a trochu vychovanější systém. Protože mít něco jako Sparka a nemít tam Twinlock na řidítkách, tak by mě to asi brzo přestalo bavit, šmátrat pořád někde po tlumiči.

                0 0
                • ddan  

                  Epic a spark jsou úplně jiný kola… Brain jsem sice měl na dvou S-Worksech, ale byl to už starší model. Ten nový je sice s citlivostí úplně jinde, ale stále to je funkčně závodní kolo. Spark jsem zkoušel jen 710-tku ;) ale mě byla pohodlnější… 120mm zdvih je prostě znát a ve srovnání s Epicem to žehlí. Zkoušel jsem jej i na táhlém asfaltovém kopci a po zamčení to bylo tvrdý OK ;). Jen v terénu nemám přímé srovnání bo to bylo se Sparkem jen takové menší vyzkoušení, ale i tak jsem byl spokojený. Jinak brain co se týká závodního využití nemá konkurenci. Pustí jen když narazí na překážku a ihned se opět uzavře. Tím taky dochází k téměř nulovým ztrátám a ideálně kopíruje terén i při maximálním šlapání v sedle nebo při brždění. Myslím, že tady Spark konstrukčně chtě nechtě musí trochu ztrácet. Ale zase při sjezdu otevřu twinlock a s citlivostí to bude neporovnatelné… Epic je prostě chrtí raketa a Spark díky twinlocku vidím spíše jako univerzální, ale bez něj by úplně ztratil a byl nepoužitelný.

                  0 0
    • king-bike  

      Specialized No.1

      0 0
    • Pytlik  

      Máš recht, to HT už je na tebe evidentně fakt moc tvrdÝ :)

      Jinak kromě Sparku (nějak mi nesedl) asi neudělaš chybu s žádným z nich. Ideálně si na ně sednout a zkusit, která geometrie ti sedne nejlíp (u Canyonu asi složitější).

      Co se týče osazení, tak epic a anthem za cca 72–75 mi přijdou s tím osazením celkem drahý (pokud ti teda finance nejsou jedno). Hledal bych ve výprodejích. Je to trochu probraný, ale ještě se najdou…

      0 0
    • Tehu  

      jako pohodlny kolo bych volil jinou geo nez jako ma napr. epic ci anthem ;-) zabrousil bych mezi trailovy adepty tzn. 120–140mm zdvih. Tam uz se o pohodlnosti da mluvit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.