Chtěl jsem to dát do threadu „pohodlné sedlo“, ale už tam podobná otázka byla a nikdo nereagoval, tak se ptám: Máte s těmahle sedlama, nad kterýma převzala záštitu Merida, zkušenosti?www.merida-bike.cz/…od/Selle-SMP
Chtěl jsem to dát do threadu „pohodlné sedlo“, ale už tam podobná otázka byla a nikdo nereagoval, tak se ptám: Máte s těmahle sedlama, nad kterýma převzala záštitu Merida, zkušenosti?www.merida-bike.cz/…od/Selle-SMP
Orlí zobák :-) ať sou ty reklamní kecy pravdivý nebo ne, vypadájí hnusně
Mě se ten design celkem líbí, viděl bych problém v ceně a u nižších modelů v hmotnosti
Oživím mrtvolu. Na silničním kole mám problém s „umrtvením/odkrvením“ onoho orgánu. Prostě už po cca hodině jízdy mám totální znecitlivění. Když se pak vrátím z vyjížďky a začne to přicházet k sobě, cítím dalších několik hodin v rozkroku takový tlak a pichlavou bolest. Už jsem zkoušel různé nastavení posedu, ale nepomohlo. Chci se tedy zeptat (ideálně někoho s podobným problémem) na zkušenosti s těmito sedly. Mám v merku SMP Well a SMP TRK. Vypadají sice strašně, ale vzhledem k tomu, že na kole trávím skoro každý den několik hodin, bych nerad brzy skončil jako impotentní prostatik. Prd*el si snad zvykne, jde mi hlavně o to prokrvení. Díky za každé info.
TRK je spíš měkčí pěna, kvůli výraznému profilu v podstatě neumožňuje měnit posed. Na několik hodin denně bych je asi nedoporučil, je to spíš taková turistická varianta na trekové kolo.
WELL vypadá o něco lépe, profil méně výrazný. Na silnici bych si ale (a na několik hodin) tak hodně polstrované sedlo nedal. Ze zkušenosti můžu doporučit SMP Stratos, vypadá na kole naprosto normálně. Tedy až na tu cenu…
Nicméně dost podobnou službu udělají i Selle Italia Max SLR GelFlow a možná by Ti stačilo i bez toho Max s trochu menším kanálem nebo naopak SuperFlow s ještě větším.
Hodně totiž záleží, jak na kole sedíš/ležíš a jak šlapeš.
To Stratos nevypadá marně, ale ta cena… Na to Italia jsem už také koukal, otázkou je, jestli by vyřešilo můj problém. Posed mám takový zalehnutější. No a k tomu šlapání – spíš kadenční, ale ne kruhový, tak do toho jakoby dupu.
tady je jedno na bazaru za dobrou cenu a myslím že sním nic nezdupeš https://www.cyklobazar.cz/…e-smp-hybrid
Díky, zvážím.
Měl jsem na silničce Selle SMP Evolution, ale musel jsem ho vyhodit. Prdel po 150km jako v pokojíčku, nic se mi neodkrvovalo, ale po pár jízdách mě začala šíleně bolet bederní páteř.
Bederní páteř ze sedla? To mi spíš přijde jako špatně nastavený posed. Měl jsem podobný problém před lety na MTB, ale vyřešil to právě zalehnutější posed a sedlo místo vodorovné polohy nastavené lehce čumákem dolu.
Dělala to ta zadní část sedla. po výměně za placaté se to okamžitě ztratilo. Možná předozadní posun by to zlepšil ale doufám, že posez mám za 40 let ježdění vychytanej a tak se mi nechtělo moc experimentovat. Už si na každou změnu zvykám hůř :-)
Poprosil jsem Ježíška o Specialized Romin Evo Comp Gel. Byl moc hodný, obratem mi odepsal, že si ho můžu koupit :-). Mám ho sice na fullu, ale lepší sedlo jsem pod mým nejjasnějším zadečkem neměl. O ceně nemá smysl mluvit. Jsou komponenty, které jsou dost zásadní ať už pro funkčnost, nebo pohodlí a ty jsou někdy prostě dražší. Toto platí obecně, nejen pro cyklistiku. A sedlo je hodně zásadní komponent.
Manželce jsem pořídil na silničku SMP Stratos a ohledně ceny ji raději nechal skoro dva roky v blahé nevědomosti. (Na MTB i trekovém má něco jako TRK, tak věděla, do čeho jde.)
Sedlo je skutečně zásadní. A je další obrovský rozdíl, jestli MTB nebo silnice, na MTB se Ti zpravidla nestane, abys šlapal desítky minut (až jednotky hodin) v neměnné poloze, tam se sedlo projeví ještě víc.
No já po dvou (pekelných) zkušenostech s „pohodlnýma křesílkama“ jsem na fulla zvolil docela tvrdé silniční sedlo (přes nevoli některých znalců) a musím konstatovat naprostou spokojenost. Ale pořád platí otřepané klišé, že každá prdelka je jiná, někdo se trefí na „první dobrou“ a někdo třeba na pátou. Hlavní je, se trefit a pak mít z ježdění radost. Ne před každou vyjížďkou trnout, kdy mi začne trnout prdel :-). Jsou komponenty, u kterých cena rozlišuje jen hmotnost (použité materilály) a na funkci (ani rostlináře) nemá vliv. Sedlo a i celkový posed(nebo posez :-) nevím, jak se to píše) je někdy docela alchymie. A samozřejmě drahá alchymie.
taky tak nejak sedlo porad hledam. Mam SMP extra na horakovi, levnejsi model, abych vedel jaky y toho clovek bude mit pocit. Celkem ho na bajku pouzivam a jezdim.sedaci hrany jsku torchu tvrdsi, ale to mi zase tak nevadi. Pir delsim sezeni , kuor do kopce, nei ten ucinke takovy , jako bych si predstavoval, nicmene posun oproti predchozimu sedlu tu je. Kazdoadne bych si potreboval vice vyhrat s nastavenim a chystam se zapujcit dalekko drazsi verzi.
dobrý je se zaměřit na výšku sedla a až potom na jeho sklon. Už jsem to tu psal. Silničáři mne oproti dlouholetýmu zvyku o kterým jsem byl skálopevně přesvědčenej že je dobře, posunuli výrazně dolů a dozadu. Přestal bolet i neosezenej zadek, nebrní prsty atd…
vyrazne dolu a dozadu na horaka nebo silnici, kdyz to byli silnicari?:-) ja mam sedlo na horakovi a tam clovek sedi s daleko vetsim tlakem, diky tomu, ze je vice horizontalne posazen, na rozdil od silnicky..
Tak samo na silnici, ale správnej předozadní i výškovej posed bys měl mít i na bajku :)
teď mne neskutečně sere že na xc zimákovi i na silnici mám jinej posed než na bajku s rovným teleskopem :)
jo, souhlasim, jenze na silnicce jsem daleko vice „odlehcenej“ diky vice sportovni posedu nez prave na tom bajku…no, chceto si zkratka hrat s tim nastavovani, coz je tedy trochu opruz..
Ok. Díky všem za reakce. No musím teda ještě promyslet. Každopádně to TRK vyřazuju, je to opravdu šílená bota. :-)
no sedlo je fakt problem ,vseobecne je problem ze se zmenil styl sezeni ,driv byly sedla udelany tak ze clovek sedel jak kdyby na prostredku zadku ,jenze to tlacilo na prostatu ale ty sedla sou pohodlny jedno gelovy este mam :) no a tedka vlastne clovek sedi jenom na tech dvou panevnich kostech no a z toho vsechno vyplyva ,ja zjistil po rade omylu ze nejlepsi je rovny sedlo a radsi uzsi ale prave problem je jak bude tlumit ty kosti ,no a tady je problem i vaha jezdce, jinak bude ten 1–2cm gelu- polyuretanu tlumit 60kg a jinak 100kg takze ti tezsi jezdci to prosednou a fakticky celou cestu sedi na tom tvrdym plastu :) sou teda sedla ktery s tim trochu pocitaj a jsou tvrdsi a prave dokazou odpruzit i tezsi vahu zase pro nekoho lehciho to muze byt tvrdy sedlo ,bohuzel se to nikde neuvadi :) no ja treba koupil ze srandy tohle sedlo a vypada to na kopii neceho drazsiho ,protoze posed uzasnej ,bohuzel problem proste po 20–30km to zacne byt trochu tvrdy protoze proste mam skoro 100kg ale zase kdyz si vezmu gelovy kratase tak v pohode ,tvar je opravdu paradni
jo no a aby to nebylo tak kratky ,tak je este jeden problem ze obcas vyrobce vymysli nakej system tlumeni v oblasti tech panevnich kosti treba misto tvrdyho plastu je tam guma nebo naka pruzici mrizka ale clovek se to nedozvi protoze to nikdo nevyfoti ze spodu :)
Sedět třeba pět hodin zabořený v 1–2 cm gelu musí být za trest. Lepší sedla mají sice málo polstrování, v případě potřeby tlumí celý skelet sedla. Užší sedlo se na silnici snese, ale naštěstí už je výběr, takže si každý může pořídit podle svých potřeb. Nevím, na čem jiném bys chtěl sedět, když ne na sedacích kostech. Historicky se silniční posed změnil tak, že modernější fity, počítající s kadenčním šlapáním, šly sedlem nahoru a dopředu, šlape se víc pod sebe (a to i na MTB, ale tam i z dalších důvodů). (Podívej se na Competitivecyclist a rozdíl mezi French a Comp fitem).
Mám Well na MTB. Najít u SMP sedla správnou polohu je na dlouhé zkoušení – s velice mírnou změnou sklonu se o hodně (oproti tradičním sedlům) posouvá předozadní poloha zadku na sedle.
Pro více aero silniční posez to chce (pro mne) štíhlejší sedlo – na pojížděcího favorita jsem pořídil Chaunts https://www.aliexpress.com/…9053101.html?…
Zpracovaný je precizně, patří ke tvrdším sedlům. A viděl jsem už i hnusnější sedla.