Konečně! :)
Konečně! :)
Tak ono kolo dáš do každého vlaku, apson co mám zkušenost tak i vlak co nebyl označen jako pro přepravu kol tak tam stojany byly a nedávno sem viděl jak si ho borec bral i do pendolina.
Do Pendolina musíš mít pro kolo rezervaci…
Pendolinem jezdime s kolem od začátku. Tak nějak bych si představoval komfortní cestování s kolem. Bohužel ČD jeho provoz rapidně (trasa Brno – Pce) omezily.
Omezily?!? Vždyť pendo do (ani přes) Brno už nejezdí vůbec…
Tak to budeme mít o půl míň mrtvéch na trati.
Byl bych celkem v klidu, oni to doženou jinde… ;-)
Já to beru čistě pragmaticky, tedy z hlediska „mé“ trati :-D
Fakt? No já vlak použiju jednou dvakrát za rok… Vloni v září ale ještě jelo. 7:18 z Brna.
Pendo nejezdí (přes Brno) od jízdního řádu 12/2011.
díky za info, za měsic mě zase čeká cesta s bikem do VC, tak budu muset vymyslet jinou dopravu.
Kolo bere skoro každé EC/IC/Ex; akorát je ve všech (nevím, teda, jestli úplně ve všech, ale ve většině ano) povinná rezevace místa pro kolo (stojí 15,– Kč).
ale tak možná, že ve finále dostaneš kolo do každého vlaku(záleží na tvojí výmluvnosti a rozmaru průvodčího)
x krát se mi stalo, že mě vzal do vlaku, kterej měl povinnou rezervaci, ale také i 2krát to, že mě nevzal do vlaku kterej měl jen možnost rezervace.
A jednou mě nevzali na lokální trati, posázavskej pacifik, přes týden uprostřed dne…(opravdu nebyl značen pro přepravu kol), ale před tím(stejnej čas, spoj, id) sem s ním min 2× jel…jen tam zrovna jel nějakej *****…
Prostě záleží na průvodčím(jenže by fakt nemělo, myslim si), na kterého narazíš, ale jak už bylo jindy a jinde řečeno, vlak, dle směrnice EU z roku 2007+, jakýkoli, má přepravovat kola, kočárky a vozíčkáře automaticky…(ti vozíčkáři, to je teda u nás absolutně unreal, jak chceš někoho na vozíčku procpat do 70cm širokejch dveří ve vejšce kolem metru, aniž bys nezhoršil jeho zdravotní stav…?)
chápal bych snad jen jeden argument(a to tedy jen u kol), že se tam prostě přes zájem o spoj/obsazenost nevejdeš…ale zase na „druhou“ stranu jsem zažil i tak nadupaný lokálky(fazole), že se z nich pomalu ani nedalo vystoupit, na hajzlik a jeho dostupnost rovnou zapomenout, právě díky kolům…a přesto to k indii a atpd., kde lidi visej z voken, mělo i tak daleko:)
Pokud je to z té EU opravdu jen směrnice, tak se napřed musí implementovat do českýho právního řádu, nemá přímou platnost/působnost/účinnost.
a tak to je jasné, ale v uplatnovaní nekterých jiných smernic jsme papežtejší než papež.. nevim zda je to na škodu či ne, asi jak kdy, ale tuhle evidentne neresime…:)
„Přepravit jízdní kolo jako spoluzavazadlo je možné také v osobních vlacích, spěšných vlacích, rychlících a expresech neoznačených v jízdním řádu symbolem jízdního kola (neplatí pro vlaky s přepravou spoluzavazadel nebo se službou úschova během přepravy), a to na prvním nebo posledním představku soupravy v prostoru nástupních dveří. Zde mohou být umístěna vždy nejvýše dvě jízdní kola (není-li to z technologických důvodů nebo z důvodu bezpečnosti vyloučeno). I v tomto případě činí cena za přepravu v jednom vlaku 25 Kč a cena celodenního dokladu je 50 Kč. Přepravit kolo jako spoluzavazadlo není možné ve vlacích označených symbolem přeškrtnutého jízdního kola.“
To píší dráhy, ale jak říkáš natrefíš na vola a je to hned – zatím musím zaťukat třeba na lokálce z Vodňan do Volar nás vzal i když neměl vagón pro kola (mimo sezónu) a vlak prázdný nebyl.
U couráků problém není, trága jsou dálkové spoje.