• Moon

    Ahoj, asi před rokem jsem si pořídil RB IQ575 s Auronem a RS monarch rt3 debonair. Najeto mám cca 1500km prakticky jen za sucha, vidlici a tlumič pravidelně mažu a čistím.

    Jak často měníte – doplňujete olej v tlumiči? Dá se to zvládnout doma?

    Na Aurona se chystám svépomocí, ale do tlumiče se mi moc šahat nechce.

    Díky

    Moon

    0 0
    • scota  

      U Aurona bych zkontroloval zda je namazaný pístek a tlumič bych poslal do KGbike, ale 1500 km není žádný velký nájezd. Tlumič se dá do KG bike zaslat i s hliníkovou vložkou RB.

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • Moon  

        Díky za link na video. Jaký vliv má použitý olej (výrobce, typ..) nahrazující vazelínu v auronu? Má smysl to řešit – dá se to poznat na citlivosti/délce servisního intervalu?

        Zkoušel někdo úpravu elastomeru ve vzduchové komoře? Jaká velikost nejvíce vyhovuje?

        Ještě k tomu tlumiči:

        Co jsem se díval na videa, tak to nevypadá nijak zvlášť složitě. Nejsem si jen jistý, jak tlumič demontovat z kola. Stačí vypustit tlak, otevřít kompresi, nastavit zajíce, povolit čep tlumiče a vytočit hliníkovou vložku ze zadní stavby?

        0 0
        • Moon  

          Ještě k Auronu – co jsem tak pročítal zdejší forum, narazil jsem na několik věcí:

          1/ Problém s nasátím přidaného oleje do patrony tlumení – řešeno snad výměnou gufera, má někdo podobný problém u nových modelů (které mají prý více prostoru ve vnějších nohách)?

          2/ Molitanové mazací kroužky – mám je do vidlice přidat?

          3/ Cca jaké množství red rumu do vzduchové komory?

          4/ Jak pečlivě odstraňujete původní vazelínu? Někdo čistí, jiný zase jen dolévá olej…

          0 0
          • Moon  

            Pro změnu zase RS Monarch:

            5/ Rád bych doma vyčistil a znovu namazal vzduchovou komoru tlumiče (zatím funguje bez problémů, tak se mi nechce posílat na servis + se chci podívat co je uvnitř :D). Jaký se tam lije olej? Zde na foru se píše o red rumu (evtl. syntetické 80W /FF), ale dle servisního manuálu se mají příslušná místa máznout RockShox Dynamic Seal Grease a odměřit 2×0,5ml Maxima 15w 50.

            Raději bych tam dal zmiňovaný redrum/80w – ten využiji i na vzduchovou komoru aurona. Navíc ta maxima 15w-50 není žádná láce, našel jsem jen litrovku za 888,–Kč, tedy cca 500–1000 sezon :D

            Moc děkuji za názory.

            0 0
          • scota  
            1. funguje to, nešťourej se v tom ;-)
            2. molitanové kroužky stačí vyndat vyčistit a namazat
            3. do vzduchové komory cca 5–7 ml klidne Mogul Trans 80
            4. abys vidlici dokonale vyčistil od vazelíny musíš vidlici celou rozdělat, ale na dolití stačí vyšroubovat ventilek.

            RS doporučuje nad pístek vazelínu PM600

            SR doporučuje nad pístek hustý olej

            FOX doporučuje na vzduchové komory tlumiče Fox Float Fluid

            Já ti doporučím klidně silikonovou vazelínou namazat všechny gumové těsnící koružky a manžety. Hlavně nepoužívej lithiovou vazelínu.

            0 0
            • Moon  

              Tak jsem se dnes konečně do servisu pružení pustil. Vidlice šla bez problémů, jen z pravé nohy po odražení vytekla troška oleje – nevím, zda je z tlumení nebo tam byl přidán už od RB (elastomer už ve vzduchové komoře nebyl).

              Zasekl jsem se ale na Al vložce tlumiče. Tlumič jsem demontoval z kola, vytočil torxy a vyklepl čem se závitem. Ten menší čep ale nejde vyndat. Jak správně vložku z oka tlumiče sundat? Rád bych vyčistil vzduchovou komoru a vyměnil olej…

              0 0
              • scota  

                Vložku jsem vypáčil nožem a malým šroubovákem, pro servis to ale asi není nezbytně nutné. Jak vypadá tlumič zevnitř se podívej na KGbike.

                http://www.kgbike.cz/#…

                0 0
                • Moon  

                  Hotovo :)

                  Vidlice s tlumičem jsou opět na kole. Ještě jsem to neprojížděl, ale minimálně vidlice je o poznání citlivější.

                  Díky za rady

                  Moon

                  0 0
    • Baba-Ji  

      Kdyz se tu resi ten servis,

      nevite nahodou, kdo dela servis Ohlinsu?

      0 0
    • Petr Piškula  

      Přidám se:

      Pokud místo toho doporučovaného Maxima 15w50 použiju klasický Rockshox suspension fluid 15w (ten červený, ne tlumící samozřejmě) bude to problém? Jak už psal Moon výše, ten Maxima jde koupit pouze 1l což je pro běžného smrtelníka prd použitelné. Kdyby mi někdo vysvětlil, jaký je rozdíl mezi označením 15w50 a 15w bez čísla za tím, byl bch také rád, děkuji

      0 0
      • novas752  

        15w50 jee motorovej olej a to 50 je nějaká viskozita při vysoký teplotě v mozoru nebo tak něco.

        Na omak je to ale úplně jinej olej, ta maxima je taková docela medová, 15W je takovej tekutější. Spíš bych tam dal jakejkoliv syntetickej motorovej olej, do sekaček se daj koupit i množství 250ml za pár korun. Ale 15W tomu z nouze nijak neuškodí.

        0 0
        • Petr Piškula  

          jo 50 je viskozita při 100°C, já jsem si jenom myslel že se to u tlumičových olejů neuvádí, když se k takovýmto teplotám nedostaneš, ale díky za poznatek, nevěděl sem že poslouží klasický motorový olej, jenom aby tam nebylo neco co mi sežere těsnění, dá se na to spolehnout z této stránky?

          0 0
          • novas752  

            Maxima je taky motorovy olej… jak pisu vyse,pro klid v dusi tam dej syntetickej (stejne jako je Maxima) a vic neres, tesneni to nesezere.

            0 0
    • theedge  

      Lepší vlákno jsem nenašel tak to hodím sem:

      V tlumiči RS Super Deluxe je ve vzduchové komoře na tokenech takový kulatý plech který tam drží jen gumovým O-kroužkem. Ten O-koružek mi ten plech neudrží na místě nahoře a po té ose toho tlumiče jezdí, protože když otočím bike vzhůru nohama, tak slyším jak se ten plech po té ose přesune zpět k tokenům.

      Na co tam ten plech vůbec je ? Moc nechápu jeho funkci. Při běžném servise se ten Okroužek bohužel nedá vyměnit. Co s tím ? Nebo neřešit a jezdit ?

      Tlumiči pravidleně dělám bežný 50h servis.

      0 0
      • Radus  

        Čeká tě standardní repas tlumiče v opačném případě může dojít k poškození pístnice.

        0 0
      • novas752  

        Ten plech je tam jako podpora dorazu což je ten gumový okroužek. Bez něho by se okroužek snadněji zničil a šlo by to úplně natvrdo píst na hlavu tlumiče. Pokud neni tlumič ve svém maximálním zdvihu (například 230×60 když se pro stejnou rozteč dělá 230×65), je pod tím plechem na pístnici ještě plastová vložka na zkrácení zdvihu.

        Takže je potřeba repasovat tlumič včetně tlumící části a možná o trochu tlumič přifouknout nebo přidat token aby to na doraz nechodilo tak moc/tak často. Jinak se totiž ten okroužek nemá jak poškodit, leda nějakým špatným olejem/vazelínou.

        0 0
        • theedge  

          Po dorazech často nelítám – prakticky neskáču. Tokeny vozím 2. ten Okroužek není viditelně poškozený, jen je z nějakého důvodu volnější a časem se ten plech sklepe dolů i s tím Okroužkem. Oleje a vazelínu používám originál dle servisního manuálu – Rock Shox Dynamic Seal Grease a olej Maxima 15w50.

          Doporučíte v Brně nějakej slušnej servis na ten repas ?

          0 0
          • Radus  

            O kroužek je prostě opotřebený povolený nic jiného v tom nehledej.

            0 0
            • theedge  

              no nemám radost že kvůli okroužku za 2Kč bych měl tlumič poslat na repas za tisíce korun :-D Navíc ten okroužek mám doma v servisní sadě těsnení …

              0 0
              • novas752  

                Jako neni zase tak extrémně obtížné to udělat sám. Stačí dodržet postup v manuálu a je teda potřeba mít nějaký nářadí.

                0 0
                • theedge  

                  Kouknu na to jsem docela manuálně zručnej. Nářadí mám dost pokud na to není potřeba nějakej speciální tool.

                  Znamená to vypuštění – plnění oleje z tlumící části ? EDIT … jo už to vidím.

                  0 0
                  • novas752  

                    Samozřejmě že ano. Je třeba rozdělat tlumení, demontovat z pístnice odskokový píst a poté vzduchový píst. Speciální nářadí asi jen adaptér na natlakování ifp komory + adaptér na vnitřní pístnici do svěráku aby bylo možné povolit matici na konci.

                    Prostě celkovej repas jako v servisnim manuálu co najdeš na sram.com/service

                    0 0
              • Radus  

                To není opotřeben jenom tento O kroužek bude toho více. A samozřejmě na to spešl nářadí potřebuješ. Servisní interval jednou ročně nebo 200 hodin tam není jen tak má ochránit tlumič před zvýšeným opotřebením.

                0 0
              • Concorde  

                Osobně tam dávám radši trochu macatější o-kroužek, protože origo kroužek tu dorazovou podložku drží celkem špatně. Cinkání rockshoxů je celkem klasika

                0 0
                • theedge  

                  Jo asi to tak taky udelam. Je to jen dorazova guma a klidne ten krouzek muze byt o neco vetsiho prumeru.

                  0 0
          • theedge  

            Ještě dotaz – jak zjistím svoji přesnou verzi RS tlumiče ? Je to Super Deluxe RT3 – ale netuším rok 2017 – 2018 – 2019 ? Je to na mým biku modelový rok 2019 koupeno na podzim 2018 … Vidli si zjistím podle čísla na RS TrailHead vč. správných servisních kitů, ale jak zjistím tlumič ?

            Koukám že jsou nějaký modely A1 nebo B2 a různý roky. Nebo jsou ty 200h servisní kity na všechny stejný ?

            Vidím jen 2 verze 200h servisních kitů:

            00.4315.032.617 – klasická verze ?

            00.4315.032.637 – Remote

            0 0
            • novas752  

              Z výrobního čísla – první číslo za T je rok výroby. Správný servisní kit pak z dokumentu RockShox Spare Parts Catalog.

              0 0
    • Breakpain  

      Halbich. Servis Ohlins vidle a tlumaku?

      • dobry
      • vyborny
      • naprd

      …. ?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.