Servis tlumiče CykloŠvec - nesundali HV (High Volume) komoru?

31 nepřečtených
  • kozuch1

    Ahoj,

    poslal jsem na servis do Písku tlumič Fox Float RP2 HV Boost Valve 200/51mm (osazený na Giantu Reign 2 2011). Kolo jsem koupil nedávno z druhé ruky jako údajně cca rok mírně ježděné (a objektivně ve velice dobrém stavu, ještě rok v záruce). Hned jsem poslal na repas vidlici a tlumič, abych si byl jist, že u odpružení je vše v pořádku. Je to moje první celopéro i první zkušenost se servisováním odpružení.

    V pátek to přišlo zpět a k mému udivení jsem zjistil, že v servisu se asi ani neobtěžovali sundat (a tím pádem i vyčistit a vyměnit těsnění) HV komoru. Tento fakt odvozuju ze dvou věcí:

    1. Pod podložkou, která drží HV komoru, zůstaly původní nečistoty

    (viz foto).

    1. V přiložených původních těsněních, které mi vyměnili, jsou pouze

    2 identické O-kroužky vnitřního průměru 42mm, které přesně padnou do gufer vidlice (Float 32 RL 150mm). Žádné další velké těsnění tam přiloženo není (průměr standard komory je asi 41mm).

    Chápu, že hlavní vzduchovou i HV komoru bych si měl pravidelně čistit sám (10–30h provozu dle Foxu tuším), ale ptám se – je toto normální, aby při KOMPLETNÍM repasu nesundávali HV komoru?

    Přijde mi, že:

    1. spodní těsnění HV komory je jedním ze 2 hlavních míst (spolu

    s prachovkou hlavní komory u nohy tlumiče), kudy se do tlumiče může dostat bordel

    1. pokud už se dostal bordel třeba jen i do hlavní komory, musí se

    běžným chodem tlumiče zákonitě dostat i do HV komory…

    Takže pokud je má dedukce (že to nesundávali) správná, přijde mi to trochu jako amatérismus servisu… Hlavní servisní technik měl tehle tejden dovolenou, takže to dělal nějakej nováček (Plíva, údajně tam je 3/4 roku a umí jen základní servis) – nevím, jestli je možný, aby na to zapomněl… Jaký máte zkušenosti s CykloŠvece, krom toho, že je drahej? Nebo servisujete Fox jinde?

    0 0
    • mtucek 1  

      Ja servisuji v Bikelive v Praze 4. a spokojenost.

      0 0
    • pepek  

      1 bordel se proti tlaku nedostane, těsnení se nehýbe = proč měnit?

      2 Pokud by se byl býval dostal bordel do hlavní komory (což se nestane), v HV komoře nemůže ničemu vadit.

      Pokud mazali hlavní komoru, tak to musí být vidět-pístnice je mastná. Těsnění hl. komory vyměnit asi měli.

      0 0
      • kozuch1  

        Tomu autorizovanýmu servisu se snažím věřit a doufám, že nějaké pochybení v jejich případě nepřichází v úvahu a vše udělali/vyměni­li/namazali tak, jak měli. Jen ta HV komora mě znepokojila, ale jestli je tohle běžná praxe repasu tlumiče, tak to akceptuju.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • kozuch1  

        PS. Ještě mě napadá, že se prach může dostat foukáním přes pumpičku – to kolo bylo na jednom krámě rok testovací a obávám se, že se tlak v tlumiči měnil dost často. Ale to už jsem asi hnidopich… :) nějaký větší nečistoty přes pumpičku asi nepřipadaj v úvahu.

        0 0
    • mr.antik  

      záleží jaký maj oficiální postupy, ale nevidim důvod to těsnění měnit při běžném servisu, protože není nijak namáhaný, jedině stářím…

      0 0
    • KubaBajk  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • kozuch1  

      Sorry za blokování offtopicu, ale prosím kdyžtak založit nové vlákno. Díky za pochopení! ;)

      0 0
    • kubad  
      1. do HV komory se nic nedostane protože tam není žádná pohyblivá část,

      nemá kudy.

      1. dírka kterou se vyrovnává tlak mezi komorou a tou zvětšovací komorou

      je tak malá že se tam nemá co dostat.

      ale jestli je normální že to nikdo nesundal netuším.

      pokud se ti chce klidně to sundej vyčisti a lehce mázni těsnění, ale podle mě je to zbytečné

      0 0
    • Dzany  

      Svece nebrat!!!

      Des a hruza v pristupu k zakaznikum, arogantni chovani. Radeji si koupim novy tlumic nez, abych to tam posilal na opravu a nemel jistotu, ze mi to vrati v poradku ci neposlou jiny, ktery neni muj.

      Nakonec jsem to nechal zrepasovat u nas v Brne za 300,– a do druheho dne.

      0 0
      • Vilém  

        Jeste by nebylo spatne uvest, co ti vubec repasovali.

        0 0
        • Dzany  

          Me nerepasovali nic. Ja to tam ani neposlal, protoze pristup k zakaznikovi je otresny. Odradil me telefonat. Aby mi servisak do telefonu rekl, ze jsem prase, ze jsem ten tlumic uz mel davno repasovat a jeste mi rekl cenu pres 2000,– vc. posty, TO NE!!! Do fyzicke repase jsem na mem tlumici mel najezdenou sezonu a pul, cca 12tis. km., tlumic fungoval perfektne, pote jsem ho zrepasoval v Brne za 300,–Kc. Bohuzel takovyto styl jednani neakceptuji a i kdyby mi to udelali zadarmo, tak tim u me skoncili. Radeji si koupim novy, nez abych zivil takovou firmu.

          0 0
          • kubad  

            repas za 300 je k smíchu to akorát někdo otevřel, vyčistil namazal a zavřel

            jinak doporučuji si přečíst návod a hlavně kapitolu o servisních intervalech

            hodnotit kvalitu servisu podle telefonátu je dost mimo

            0 0
          • Vilém  

            To bych rad vedel, co ti za ty 300,– udelali. Tipuji ze pouze sundali vzduchovou komoru a namazali.

            Co a jak ti rekli, to netusim, ale v podstate ma pravdu, minimalne s prihlednutim k tomu, co uvadi vyrobce v navodu.

            0 0
          • jIrI___  

            +1

            0 0
          • mr.antik  

            já bych zas neživil firmu, která provede „repas“ za 300, protože se podívej, kolik stojí základní repasní kit, vložky do obou ok…

            Takže to odpovídá dolití oleje a v lepším případě vyčištění a to si radši udělám sám, když už mám tlumič z kola sundanej.

            0 0
          • goofy  

            Repas tlumice za 300… Ale jo. Muzes si to myslet, ze ti ho repasovali :-)))

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.