Ahoj,
poslal jsem na servis do Písku tlumič Fox Float RP2 HV Boost Valve 200/51mm (osazený na Giantu Reign 2 2011). Kolo jsem koupil nedávno z druhé ruky jako údajně cca rok mírně ježděné (a objektivně ve velice dobrém stavu, ještě rok v záruce). Hned jsem poslal na repas vidlici a tlumič, abych si byl jist, že u odpružení je vše v pořádku. Je to moje první celopéro i první zkušenost se servisováním odpružení.
V pátek to přišlo zpět a k mému udivení jsem zjistil, že v servisu se asi ani neobtěžovali sundat (a tím pádem i vyčistit a vyměnit těsnění) HV komoru. Tento fakt odvozuju ze dvou věcí:
- Pod podložkou, která drží HV komoru, zůstaly původní nečistoty
(viz foto).
- V přiložených původních těsněních, které mi vyměnili, jsou pouze
2 identické O-kroužky vnitřního průměru 42mm, které přesně padnou do gufer vidlice (Float 32 RL 150mm). Žádné další velké těsnění tam přiloženo není (průměr standard komory je asi 41mm).
Chápu, že hlavní vzduchovou i HV komoru bych si měl pravidelně čistit sám (10–30h provozu dle Foxu tuším), ale ptám se – je toto normální, aby při KOMPLETNÍM repasu nesundávali HV komoru?
Přijde mi, že:
- spodní těsnění HV komory je jedním ze 2 hlavních míst (spolu
s prachovkou hlavní komory u nohy tlumiče), kudy se do tlumiče může dostat bordel
- pokud už se dostal bordel třeba jen i do hlavní komory, musí se
běžným chodem tlumiče zákonitě dostat i do HV komory…
Takže pokud je má dedukce (že to nesundávali) správná, přijde mi to trochu jako amatérismus servisu… Hlavní servisní technik měl tehle tejden dovolenou, takže to dělal nějakej nováček (Plíva, údajně tam je 3/4 roku a umí jen základní servis) – nevím, jestli je možný, aby na to zapomněl… Jaký máte zkušenosti s CykloŠvece, krom toho, že je drahej? Nebo servisujete Fox jinde?