• azbuka90

    Ahoj hoši, po jenom roce bych chtěl vyměnit olej v vidlici. Jaký olej bych měl tam dát nějaký kvalitní nebo to je jedno(dejte mi značky olejů jaké se tam hodí)a kolik toho se tam dává. Chtěl bych si zvýšit zdvih ze 100mm na 140mm (psalo na internetu , že je to možné). Mohli byste mi prosím zastlat nějaký návod. Jak nastavit optimální pružení(na pravé noze dole), protože tam píšou + a – , už člověk je z toho zmatený či mám dát více do + nebo -.

    Díky

    0 0
    • M13  

      Historie!

      Nevím, jestli existuje vidlcie, o ktteré by toho tady bylo napsáno víc než o Epiconu. Vše na co se ptáš je tu zodpovězeno alespoň 5×.

      0 0
    • Vilém  

      Vse co potrebujes najdes na strankach vyrobce, takze se tam zkus podivat. Ale verim, ze kdyz to nekdo naserviruje, tak je to jednodussi.

      Jinak optimalni pruzeni se nenastavuje na noze dole.

      0 0
    • Georrge  

      a olej uz tam mas? pac epicon je puvodne na vazeline, tak abys nebyl prekvapenej…

      dobre jsou motorove oleje, pekne mazou, tlumicove se mi moc neosvedcily (jsou taky urcene pro mazani vidle, ale mazou hur nez motorovy). Jestli mineral nebo syntetika je celkem jedno. Pokud jeste nemas zajete futra, tak je lepsi dat nejaky hustsi olej (prevodovy) nebo udelat smes oleje a vazeliny, ridke motorove oleje zvlast ted v lete maji vyssi odtrh a muze to byt znat.

      Mnozstvi tak 15–20ml do kazde nohy, zalezi jestli vnejsi nohy predtim vylijes olejem, nebo ne. Nad pist pak 4ml nejakeho husteho oleje.

      Tlumeni nastav tak, aby se ti pri prudkem kratkem pribrzdeni predni brzdou vidle zasunula, pak vysunula a zustala takhle, nemela by se zasunout, pak vysunout vic nez puvodne byla, a tim padem se pak zase trochu zasune, jakoby takhle prekmytne v horni poloze.

      0 0
    • pee.tr  

      Využiji téma k několika dotazům ohledně epicona 2010 (11?) z TT (nastaven na 100mm). Před časem jsem ho prvně rozebral, vyměnil olej ve vnějších nohách, vyčistil je, dolil nad pístek a upustil trocha oleje z tlumící patrony, jelikož ho zřejmě vysála z pravé nohy. Cca 14 dní vidle chodila o 100% lépe, ale teď už zase zřejmě nasála olej do tlumiče a chodí jen asi půlka zdvihu. Kromě toho už tam je sice malá, ale přeci jen vůle mezi vnějšíma a vnitřníma nohama a tak ta citlivost vidle není nic extra. Když jsem při rozberání vymáchal ty molitanové kroužky v oleji, chodila suprově, ale bylo to na pár dní. Teď už to je zase téměř jako před opravou, za čímž jistě stojí jak ta vůle, tak problém s tlumičem. Mám následující dotazy:

      1. lze použít vnější nohy z epicona X1 na tuto starší vidlici?
      2. lze u staré vidlice utěsnit tlumič, aby nepřisával ten olej z nohy či nenasával vzduch nebo už to bude nějak neopravitelně vylítaný? Vím že tu byly diskuse, zda to navýšení množství oleje v tlumiči působí jeden či druhý faktor, je fakt, že napěněnej vzduchem byl.
      3. čím může být způsobeno , že po výše popsaném domácím rychloservisu vidlice kopírovala terén lépe než nová a po 14ti dnech zase zlenivěla? Po té opravě jsem ji musel přifouknout až nad 100PSI (mám 72kg), aby nelítala po dorazech, protože fakt chodila až neskutečně hladce, ale po pár dnech začla lenivět a já byl nucen upouštět vzduch až na cca 60PSI. Teď mám poloviční zdvih a velkej SAG.

      Díky

      0 0
      • hovanec  
        1. To lze zjistit akorát pokusem, ale tipuji, že ty vnitřní nohy budou mít stejný průměr i délku.
        2. Ten zdvih je 100 % způsoben vzduchem. U Epicona běžná věc. Teď po paměti nevím, jak to tam uvnitř běhá, chce to rozebrat a podívat se, jestli to půjde řešit nějakou úpravou. Pak bych to viděl leda na výměnu.
        3. Netěsní Ti pístek ve vzduchové komoře. Zkontroluj olej, případně dolij. Jestliže je dolitý a netěsní, je potřeba vyměnit těsnění na pístku. U mojí 2008 to bylo takové gufero, které se dá sehnat v ložiskárně. Případně nahradit okroužkem příslušného rozměru.
        0 0
        • pee.tr  

          ad1) + ad2) výměna nohou i tlumiče už se finančně moc nevyplatí. Proto se právě ptám. Jednu věc bych ještě toleroval.

          ad3) Olej jsem tam kontroloval špejlí, doléval jsem jen stříkačkou otvorem od ventilku. Že netěsní myslíš, jak? Že by protékal olej do nohy nebo, že by unikal vzduch? Vzduch mi určitě neuniká. Je ale fakt, že dolévání nad pístek jsem hodně zanedbával. Na druhou stranu, špejle při občasné kontrole mívala vždy mastný konec.

          0 0
          • ALLforBIKE  

            pokud dáš množství oleje, které se doporučuje i jako tip přímo na stránkách suntour, tak by se nic přisávat nemělo. Problém je ten, že konstrukce prostě není dělaná na mazání olejem..proto tam je taky z výroby vazelína. A ta patrona, pokud bude oleje více, to vždy dříve nebo později nasaje.

            0 0
          • hovanec  

            Už jsem to pochopil. Zhoršila se citlivost. Jsem si to blbě přečetl. Myslel jsem, že jsi dofukoval po úniku.

            No pokud to chodí po vymláceném futru, tak to je jasnačka, že drhne. Já jsem kolo skladoval ve vertikální poloze, takže tam ten olej vždy natekl. :) Myslím, že to bude i Tvůj problém. Spotřebuje se mazivo na molitanech a jede na sucho.

            0 0
            • pee.tr  

              Taky jsem si to tak představoval, že to steče dolu a už se to málo maže. Na druhou stranu mi pak tedy neni jasný, jak se by se to mohlo mazat lépe, kdyby byly futra nový nevydřený. To už by se tam muselo toho oleje nahoru dostávat ještě méně, když by neměl kudy. Jestli tam tedy nejsou nějaký přepouštěcí otvory, což jsem si nevšiml.

              0 0
        • scota  

          Na nových Epiconech je manžeta, která se nedá sehnat v ložiskárně, ani ji výrobce nedodáva samostatně. Dodává se pouze kompletní pístek s manžetou za cca 400 Kč.

          0 0
    • pee.tr  

      Oleje jsem teď dával 30ml do každé nohy. Když jsem vidli prvně rozebíral, olej vytekl jen z levé nohy. A jistě víc, než 30ml.

      Špatně zařazený příspěvek.

      0 0
      • Vilém  

        Hm, tak potom se nediv.

        Tys od milana nedostal k vidlici navod?

        0 0
        • pee.tr  

          To jsem dostal. Akorát si už teda nepamatuju, co vše v něm bylo, tak jsem studoval zde na fóru. Přiznám se, že teď nevím, čemu se nemám divit. A oprava, nalil jsem 30ml celkem, tedy 15ml do každé nohy.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.