• ms82

    Mam dotaz k servisovani zadniho naboje kola Easton EA 50 Aero, pricemz dokumentace k naboji se na strankach vyrobce uz neda dohledat (aspon google nepomohl). Mel by to byt naboj V2 a soude dle V5 bych si mel vystacit s 5 mm imbusem.

    Problem se projevoval v zaberu, hlavne na prostrednich pastorcich po prerazeni, kolo prestavalo zabirat, pocitove to bylo jako sutry misto lozisek. Prehozenim na jiny pastorek (nebo o nekolik vedle), to vetsinou prestalo. Rozebral jsem a vycistil orech. Rozhodne nebyl v dobre kondici, jedna pacicka se temer nevracela. Ale ani po vycisteni to nebyl zadny zazrak, drzi to takova dratova objimka, je mozne, ze uz nema dostatecny pritlak. Nicmene ani to tomu nepomohlo, na nasledujici delsi vyjizdce se puvodni problem opet objevil. Navic, kdyz roztocim kolo, zvuk cvrcku osciluje (ale s daleko mensi frekvenci nez se toci kolo) mezi zdravym a divnym. Tento divny zvuk jsem slysel i za jizdy, hlavne v nejakem naklonu.

    Kazdopadne, nez bych kupoval novy orech, chtel bych se spise podivat na ty loziska naboje, to by byla mensi investice. Vubec se mi ale nepovedlo dohledat, kde by se ty kazetova loziska (a jaky typ) daly koupit. Samozrejme budu rad, pokud me rovnou varujete, ze to neni tak jednoduche jako vzit dva imbusy, rozlozit, vyklepnout loziska, vycistit, nasadit nova a slozit.

    Jako bonus mi jeste kolo nechutne vrze pri kazdem zaberu (jde do nejspis ze stredu). Dokonce se za mnou uz otaceji cyklisti na starych herkach :-) Je to pouze pri zatizeni. U slapani jednou nohou to temer vymizi, na volnobeh i kdyz na pedalech skacu, nic slyset neni. Doufam, ze to bude neco s klikama, potrebuji ovsem nejdrive sehnat tenhle bazmek, abych se na to podival. Urcite bude prvni rada dat to do servisu, ovsem to jsem s tim zadnim nabojem udelal, nejen, ze to nepomohlo, ale hned na ceste ze servisu se objevil ten druhy problem (rozebirali i stred, protoze jsem na zacatku nevedel, ze mam problem s nabojem, nedokazal jsem popsat). Navic chci na kole jezdit a cekaci doba tyden mi nevyhovuje.

    0 0
    • plzakj  

      Tak a ted tu otazku.

      0 0
      • ms82  

        Jaka loziska? Jak to rozebrat a slozit? Je to vubec tim zadnim nabojem? Co to skripani ve stredu, cim to je? Jak to spravit? :-) Je jich tam dost, jen nemaji otazniky, jsou implicitni.

        0 0
        • Jakobo  

          Zavez kolo do servisu, v tvem pripade asi nejlepsi reseni.

          0 0
          • ms82  

            Viz posledni odstavec. Vyzkouseno, nefungovalo.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Měl bys být schopen zjistit, kde je největší chyba, vypadá to na celý komplex závad z přehnaně pečlivé a časté údržby kvalitního výrobku. Kolik má náboj najeto?

              Nabízí se zejména tyto možnosti výzkumu:

              1) praporky ořechu (pérko může být rozehnuté nebo naprasklé, praporky omleté, vyčochtaná uložení)

              2) zuby v protikusu, za které se praporky zakusují – omleté

              3) ložiska v ořechu

              4) ložiska v náboji

              5) naprasklá osa, prasklý náboj, prasklá distanční podložka (ale toho by sis snad všiml)

              6) okousaný ořech od kazety, prasklé pastorky na kazetě, roznýtovaná kazeta

              Ložiska nevyklepávat, ale lépe vylisovat. Zpátky totéž, pokud by jevila větší vůli, tak vlepit odpovídajícím Loctitem. Až se občas divím, jak se dají sehnat malá ložiska do nábojů levně v běžných velkoprodejnách ložisek, jen podle rozměru a na některých je dokonce i popisek s typem, nejzdlouhavější je nastudovat převodníky kódů jednotlivých výrobců.

              0 0
              • ms82  

                Uplne Te jeste neznam, tak nevim, jestli jsem ironii postrehl v prvni vete spravne. Orech byl nejspise rozebrany poprve (anebo to na prohlidkach v servisu delali, aniz by se pochvalili, o cemz pochybuji). Ma najeto zhruba 15 tisic, jestli umim pocitat (4 roky, temer zadny dest, v zime v suchu). Nejak jsem veril, ze kdyz hodim kolo na servis, tak poresi, co bude treba. Ted postupne zjistuji, ze to bude financne i casove vyhodnejsi, kdyz se o vetsinu postaram sam (samozrejme vsechno asi nedam).

                1. Praporky byly z horni casti trosku odrene, ale to se asi da cekat. Nezdalo se mi, ze by ztratily puvodni tvar. Drzela je na miste takova kovova skruz (tenoucky kruhovy drat), vypadal v pohode.
                2. Zuby zkontroluji znovu, jen jsem to vycistil
                3. Jak to poznam? Samotny orech nebude vydavat zadne podezrele zvuky?
                4. Da se poznat po sundani orechu tocenim v ruce?
                5. Nic podezreleho
                6. Mirne okousany, zadne hluboke zarezy, rozhodne to na tom nemuze prokluzovat. Kazeta vypadala ok.

                Budu studovat, diky :-)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Ten kruhový drát je pérko, některé náboje mají ještě malinkaté vinuté pružiny pod každým praporkem. Ten kruhový drát má na konci občas takové zahnutí, které zapadá do vybrání v těle ořechu – teprve pak celá obruč zapadne dokonale do drážek a funguje správně.

                  Stav ložisek poznáš opravdu v ruce, nesmí v žádném případě drhnout, jinak jsou zralá na výměnu.

                  Praporky můžeš na zkoušku po dokonalém vyčištění (i ozubu naproti) zkusit namazat jen středně hustým olejem místo vazelíny, několik desítek km to vydrží, pomůže Ti to v identifikaci zdroje obtíží, protože nelepí a chod je úplně volný.

                  Krom toho všeho ještě preventivně zkontroluj uchycení patky přehazovačky, přehazovačku, zejména čepy a vůle rolniček. Mírně vazelínou namaž dosedací plochy náboje do patek.

                  Ze zkušenosti je vhodné kolo podle intenzity používání buď 1× ročně nebo co 4000 km rozebrat a vyčistit ořech, středové a hlavové složení a zkontrolovat pedály, kliky a brzdy.

                  0 0
                  • ms82  

                    Jo, tenhle servis to urcite nemelo. Chybama se clovek uci.

                    Perko myslim nemelo zahnuty konec, podivam se jeste jednou. Byl tam ale nejaky oddelovac, aby nedochazelo k prekryvu tech dvou koncu. Pruzinky to nemelo, byl to mechanicky princip (priplacnuti tim perkem do zarezu). Po vycisteni jsem namazal olejem do mokra (cetl jsem, ze vazelina se nehodi, ze by se to spatne vracelo). V nedeli ma byt hnusne, bude idealni prilezitost to zase rozebrat a prozkoumat. Diky.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Mazivo na řetěz do mokra bude hodně lepivé (má to v popisu práce), to raději normální motorový olej.

                      0 0
                      • ms82  

                        Ok, namazu motorovym. Vcera jsem to rozebral znovu a zjistil nekolik veci. Matka, ktera drzi orech, byla povolena, pricemz jsem ji utahoval celkem hodne. Perko orechu je mirne praskle, potreboval bych ovsem lupu, abych si toho normalne vsimnul. Pacicky se vrace ale i tak, zuby jsou v pohode. Problem je s orechem samotnym. Kdyz jsem ho mel na prste a tocil s nim, tak to slusne drhlo. Jestli jsem to spravne poznal, tak jsou uvnitr dve oddelena loziska a problem byl v tom blizsim praporkum. Asi nezbyva nez objednat novy. Co jsem se koukal na netu, tak ty Eastoni orechy nejsou zrovna kvalita.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
    • ms82  

      Tak budu potrebovat stahovak lozisek nebo objednat novy orech. Vnejsi lozisko slo ven sice ztuha, ale slo. Vnitrni se rozpadlo pri prvnim poklepani a zustal vnejsi krouzek, na ktery se neda moc dostat.

      0 0
      • plzakj  

        … a pak jeste lis na lozisko… odbes to do cykloservisu, at ti to tam nalisujou. Ja takhle. Zimne bojoval s lozisky v nabe. V servisu bylo za 300,– vyreseno. Usetril jsem si spoustu casu a nervu.

        0 0
        • ms82  

          Udelam tak. Sice to zase nejde do servisu, ktery mam za rohem, ale musim pres pul mesta, ale tam mi to udelaji. Zkousel jsem s tim jeste rano laborovat, zahrat a vyklepnout, ale mozna zafungovala sugesce, ze to proste nemuze stacit :-) Kdyby to udelali za 300, tak i s lozisky, kladivem a prubojnikem jsem na mene nez tretine noveho orechu. Vic by mi samozrejme udelalo radost, kdybych to zvladl sam. Ale u nejakeho naradi uz si clovek musi rict, ze stacilo a nemusi mit vse doma. Ten stahovak by byl litr a lis, aby byl pouzitelny i na jina loziska, jeste vice. Vyhledove by se to sice mohlo hodit, ale zatim toho nenajedu tolik, aby se to zaplatilo.

          0 0
          • ms82  

            Diky vsem za rady. Priste uz budu vedet, co a jak. Ani v servisu se jim zbytek loziska z orechu nepodarilo dostat. Objednal jsem novy orech, ale na vikend jsem bez kola. Asi uz by to chtelo druhe kolo :-)

            0 0
    • Wojtkingson  

      Zdravím, mám menší dotaz na chod os v kolech… Včera jsem se hrabal v kole a přední kolo, když chytím za osu, tak se mi otáčí absolutně v pohodě (plynulé lehké otáčení). U zadního kola to jde trochu ztuha a jsou tam cítit pravidelné vibrace, je možné, že jsou vymačkaná ložiska? Mělo by se přední a zadní kolo otáčet úplně stejně? Nemá na to kazeta a ořech vliv?

      0 0
      • plzakj  

        Teoreticky by mit nemela. Sundej kazetu a orech a a zkus loziska prstem. Musi jit hladce. To v nabe pod orechem dostava zabrat nejvic.

        0 0
      • Vilém  

        Predne by bylo dobry rict o jaky naby se jedna.

        0 0
        • Wojtkingson  

          Ha, já vůl… :D Jsou to náboje Shimano Deore HB-M615, teď jsem to rozdělal a přikládám fotky, na vnitřních plochách není nic vidět, ale na jedné ploše je evidentně vidět, že to má problém… Chybí tam kus materiálu, jak kdyby se drolil.

          Moje otázka zní co s tím?

          Druhá otázka – měl jsem to na velkým servisu, kde to měli zkontrolovat a nic mi neřekli, je možný, aby se tohle stalo za 500km?

          Edit nemuzu si ten obrazek z prispevku otevrit a nevim proc :D Pridavam fotku 3

          0 0
          • novas752  

            No, je to možný…

            Prostě byly kónusy přetažený nebo nedotažený a teď je trochu po nich. Ale jet se s tim dá, za jízdy ani to přidrhávání nebo menší vakl neni poznat, akorát se bude víc a víc zvětšovat. Můžeš se poohlídnout po novejch konusech a radši zkontroluj i ty dráhy v náboji.

            0 0
          • Vilém  

            Jo, stava se to, shimano naby s tenkou osou byvaji vetsinou pretazene z vyroby. Pak staci jen trochu vic pritahnout upinak a je vymalovano.

            Chce to novej konus a kulicky. Za predpokladu, ze vnitrni misky jsou OK.

            0 0
          • kubad  

            kup nové konusové matice + kuličky, otázka pár korun

            ještě zkontroluj i dráhy v náboji, pokud vypadají stejně smolík je po náboji

            0 0
            • Wojtkingson  

              Mám náboje Shimano Deore HB-M615 ale nevím, jakou konusouvou matici mám hledat, je to nějak specifické – přímo na typ náboje? Seženu to všude, kde mají servis kol? Abych někam neletěl a oni mi neřekli jo pane, to máte smůlu :D

              0 0
          • Wojtkingson  

            Super, díky za navedení, jakým směrem se vydat. Vnitřní plochu jsem kontroloval a zdála se mi ok

            0 0
            • Vilém  

              Hlavne to potom dobre serid, at to nedopadne za chvili stejne. Jak na to jiste najdes v historii fora.

              0 0
              • Wojtkingson  

                Bude to moje premiera, jako vsechno, co jsem tento tyden na kole delal, takze se to muze stat no :D Ale zkusim zjistit co nejvic potrebnyho infa…

                0 0
              • Wojtkingson  

                Tak jsem to dodelal, samo o sobe to melo trochu vuli a po upnuti to vuli uz nema, snad tj ok

                0 0
                • Vilém  

                  Pokud je to jak pises, tak potom dokazou byt i obycejny naby vecny.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.