Sestavení fullu z krabice - má s tím začátečník do servisu?

37 nepřečtených
  • jendabek

    Hola hej, budu pořizovat celopéro z Dekáče a přestože jsem doteď na kole měnil tak akorát duši a řetěz, přemýšlím, jestli si netroufnout sestavit to a seřídit sám, protože:

    1. Dočetl jsem se, že na kvalitu servisu v Decathlonu není radno se spoléhat
    2. Chci se konečně naučit sám si kolo servisovat – alespoň v základní míře, abych prostě věděl co na něm jak funguje, mohl si to průběžně doseřídit, dle potřeby přenastavit, opravit … s tím, že třeba generálku vidlice / tlumiče bych nechával odborníkům
    3. Ušetřím

    Zároveň si ale nejsem jistý, jestli je dobrý nápad učit se to na kole, na kterém se pak díky jednomu nedotaženému šroubku někde rozplesknu …?

    Manuálně zručný jsem – věnoval jsem se modelaření, na kolo jsem si vyrobil vlastní svítilnu atd., takže nářadí používat umím a cit pro mechanickou práci mám a baví mě.

    Tak se chci zeptat – bude stačit když zkouknu nějaká videa / články (máte tip?), ujistím se, že mám na vše nářadí a mám do toho jít? Nebo to raději hodit do kvalitního servisu a třeba se domluvit, že bych jim koukal pod ruky?

    Na co si případně nejvíc dát pozor, co je třeba v návodech opomenuto?

    Díky!

    0 0
    • Gwaihir  

      Neboj se toho. Není to raketová věda. Za mě by si měl sám vědět a umět alespoň několik základních úkonů.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      • scota  

        a pokud ty pedály nenamažeš jako borec ve videu tak je za pár let nepovolíš ;-)

        0 0
      • jendabek  

        A co tohle? https://www.youtube.com/watch?…

        Opravdu je potřeba kontrolovat a vrtat do všeho, co je na videu?

        0 0
        • Kurt  

          Kupuješ v Decathlonu, ne? Tak se drž jejich rad, oni vědí nejlíp, co prodávají. To video od Štěrby je úlet, mechanik tam montuje čínskej polotovar, kterej je potřeba před sestavením i vycentrovat.

          0 0
    • novas752  

      Myslim že nebudeš mít problém. Neni to raketoplán.

      0 0
      • Edwin  

        Pokud to není E-full :)

        0 0
        • novas752  

          To taky není raketová věda. Motor, baterka, nějaký ovladač a možná řídící jednotka propojená kabelama asi jako počítač.

          0 0
    • Mr.Duck  

      nářadí používat umím a cit pro mechanickou práci mám a baví mě.

      Tady sis sám odpověděl :)

      Jako zdroje bych doporučil v první řadě manuály od výrobce, většinou tam dnes najdeš co potřebuješ vědět a s trochou zručnosti bude složení kola triviální a snad i zábava :)

      0 0
    • obda  

      Na tom se dá nějak ušetřit? Měl jsem za to, že to vyjde na stejno. Já zapomněl napsat, že to seskládat nechci (objednával jsem na prodejnu, ne domů), a dostal jsem kolo komplet složené. Pravda, pak jsem to stejně musel předělat :D

      0 0
      • jendabek  

        No právě – takže mi jde o to, jestli to rovnou nesložit sám vs. rovnou to hodit do kvalitního servisu.

        0 0
        • Slavik  

          Kvalitní servis je drahej. Otázka je, jak poznáš kvalitní servis nehledě na cenu…

          0 0
    • kejda  

      Začal bych nalisováním hlávka, to je vcelku easy a pak pressfit, pokud na tvém kole je. Zbytek je pohodička…:)

      0 0
      • Krispinm  

        Sestavení z krabice. Nebudou akorát namontovaná řídítka, pedály a sedlovka. To určitě zvládne 

        0 0
      • novas752  

        To už tam je. Kolo je sestavené do krabice = přední kolo, sedlovka a řídítka venku, možná přední brzda a přehazka venku, zbytek je složený. Jen to dostavět a seřídit. Možná něco předělat, ale to mají i jiné značky (zkrátit zbytečně dlouhé bowdeny a hadice, řetěz apod.) a neni to většinou vyloženě nutné.

        0 0
    • AE86  

      Čeho bych se bál u nového kola, je případná reklamace. Aby vám pak něco nebylo hozeno na hlavu s poukazem na neodbornou montáž

      0 0
    • Mobidyk1  

      S klesající kvalitou kol, nebo jejich sestavením z výroby bych ti to spíše nedoporučil. Ohlou patku třeba neodhalíš, jak má být předeplý výplet netušíš a až bude na kole něco špatně z výroby, budeš se dohadovat s prodejcem.

      0 0
      • LM  

        No ohlou patku asi odhalí, bude mu to blbě řadit :-)

        Ale něco na tom bude:

        • krabice Canyon 2015: stačilo namontovat řidítka do představce, nasadit přední kolo, dofouknout kola a mohl jsem vyjet
        • krabice Decathlon 2021: montoval jsem akorát řidítka do představce, ale při kontrole funkčnosti v montážním stojanu odhalena spousta nedodělků (přesmykač neházel na velkou placku, vzadu to řadilo „samo“, brzda šktala o kotouč a bylo to na několika místech zapatlané od vazelíny). Řazení jsem šteloval to půl odpoledne (přesmykač měl špatně dorazy, málo napnuté lanko a nakonec byl i v blbé poloze /facepalm a vzadu jsem rovnal ohlou patku).
        0 0
        • jendabek  

          Díky, je pravda, že i nedávno zakoupený Focus Atlas (v Hervisu, kde mi jej předali po složení z krabice), byl dle servisáka v dost nepoužitelném stavu …

          Tak jsem teď zase trošku znejistěl, zda do toho jít :-/

          0 0
          • Gwaihir  

            Chceš jezdit nebo se dohadovat se servisem, jak dobře či špatně ti seřídili kolo? Za mě se to nauč.

            0 0
          • Slavik  

            Takže nejdřív Hervis, pak Decathlon v krabici… Nechceš si raději koupit skutečné kolo, než zase někde šetřit, kde se to vůbec nevyplatí? :-)

            0 0
            • jendabek  

              Kola Focus jsou myslím dost skutečná a jak říkám – jen to vytáhli z krabice a smontovali, tzn. bylo to v „továrním stavu“. V Hervisu jsem to kupoval, protože jenom tam měli poslední kus modelu, který jsem chtěl (v mé velikosti). Dneska je člověk rád, že sežene vůbec něco, kde to koupí si moc vybrat nemůže, navíc na ty aktuální dražší Dekáč kola nejsou vůbec špatné reference.

              0 0
          • novas752  

            Hervis, Decathlon, Intersport. Sportovní supermarkety prodavající hlavně levná kola, myslíš si źe tam bude dělat nějaký schopný zkušený servisák?

            0 0
            • jendabek  

              Ne, viz. bod 1 v mém úvodním příspěvku :) Proto jsem založil tohle téma.

              0 0
            • kejda  

              No hele, troufnu si malinko oponovat, konkrétně v Brně Modřicích byl klučina, co toho docela dost uměl. Jasně, je to skoro dva roky zpátky, za tu dobu se dost změnilo, dneska tam může být covidový ajťák, co nesehnal práci v kauflandu na doplňování zboží :)

              0 0
      • novas752  

        Pochybujubo tom že v Decathlomu kontrolují napnutí drátů. Navíc to je zrovna něco co si brzy po zajetí sedne a dělá se znovu při garančce.

        0 0
        • jendabek  

          A může tohle být nebezpečné, pokud se to při sestavení pořádně nesešteluje? Dá se to zkontrolovat alespoň zběžně? Něco podobného, na co si dát pozor?

          0 0
          • scota  

            no maximálně se kolo totálně rozcentruje, nebo popraskají dráty ;-)

            1 0
          • Gwaihir  

            Asi stačí selský rozum a možná momentový klíč, ale není super nutný.

            0 0
            • Slavik  

              Ten momentový klíč je pro začátečníka naprosto zbytečný. Bude mít jiných problémů dost…

              0 0
              • jendabek  

                Jakých třeba?

                0 0
                • Slavik  

                  Třeba seřídit neseříditelné lowshit brzdy, lowshit přehazovačku a přesmykač, namontovat pedály (levý a pravý závit), správnou výšku sedla…

                  Je to psáno vzhledem k dotazům jaké má…

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse